Zulke opvattingen zijn gevaarlijk man, zijn formaliteiten. Hypothetisch gesteld, denk je dat ik het paradijs niet betreed vanwege voorhuid en jezus zijn positie ?quote:
Maarja, wanneer de Islam zoals in jouw geval in goede vorm tot je is gekomen, ben je dan in feite niet iemand die het bewust heeft verworpen (of niet helemaal heeft geaccepteerd zoals God het in de Koran verlangt)? Ergo, de goddelijke status van Jezus nog steeds onderschrijft en Mohammed niet als laatste, volbrengende profeet ziet? Als je nu bij een geïsoleerde Amazonestam je leven had gesleten, had er niet zoveel aan de hand geweest.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:38 schreef leeell het volgende:
En langs petrus kom je wel, goede (koranistische)-moslim is per definitie ook goede christen. dus geen stress.
Weet jij het?quote:
Zou lullig zijn voor je ja.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:47 schreef leeell het volgende:
[..]
Zulke opvattingen zijn gevaarlijk man, zijn formaliteiten. Hypothetisch gesteld, denk je dat ik het paradijs niet betreed vanwege voorhuid en jezus zijn positie ?
Zeg het ze! De belhamels!quote:Op maandag 7 juli 2014 00:47 schreef darkmond het volgende:
[..]
Astaghfirullah! KAFIR!
WAT JOUW GOD MIJN GOD, ER IS MAAR EEN GOD!!! HSKSUDHEMXOCUDNX
Op de manier hoe ik de Koran begrijp? Wordt het wel lastig ja.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:47 schreef leeell het volgende:
[..]
Zulke opvattingen zijn gevaarlijk man, zijn formaliteiten. Hypothetisch gesteld, denk je dat ik het paradijs niet betreed vanwege voorhuid en jezus zijn positie ?
Lullig hihihihquote:Op maandag 7 juli 2014 00:47 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Weet jij het?
[..]
Zou lullig zijn voor je ja.
Ik onderschrijf de gezegendheid van beide en de invloeden die zij hebben gehad en ik trek lering uit de overlevering van beide. zodat ik zo puur en goed mogelijk kan leven, wat gaat de Almachtige mij verwijten ?quote:Op maandag 7 juli 2014 00:47 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Maarja, wanneer de Islam zoals in jouw geval in goede vorm tot je is gekomen, ben je dan in feite niet iemand die het bewust heeft verworpen (of niet helemaal heeft geaccepteerd zoals God het in de Koran verlangt)? Ergo, de goddelijke status van Jezus nog steeds onderschrijft en Mohammed niet als laatste, volbrengende profeet ziet? Als je nu bij een geïsoleerde Amazonestam je leven had gesleten, had er niet zoveel aan de hand geweest.
Volgens de Koran kan je dingen, figuren, mensen, zaken vergoddelijken jij djahil!quote:Op maandag 7 juli 2014 00:47 schreef darkmond het volgende:
[..]
Astaghfirullah! KAFIR!
WAT JOUW GOD MIJN GOD, ER IS MAAR EEN GOD!!! HSKSUDHEMXOCUDNX
Dan zie ik God toch meer als barmhartige dan jij dat doet.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op de manier hoe ik de Koran begrijp? Wordt het wel lastig ja.
Darkmond, pls. Man up. Blijf. Hoe ga je het anders leren!?quote:Op maandag 7 juli 2014 00:50 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik ga helemaal niks meer zeggen in dit topic.![]()
Ben de jongste hier en minderwaardig. Byebye
Nee, er is een hemel voor de rechtschapen mens die juist heeft geleefd en goed is geweest voor zijn medemens e. niks meer niets minder. eenieder die iets anders verlangt van de mens zit mis, en waarlijk heb ik medelijden met hem.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:50 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dus er is een hemel voor de christenen en een voor de moslims?
Het is in hoe ik de Koran begrijp dat God geen vergelijkingen of gedeelde troon accepteert in de Islam, iedereen die daar willens en wetens aan deelneemt, is in een dwaling.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:50 schreef leeell het volgende:
[..]
Dan zie ik God toch meer als barmhartige dan jij dat doet.
quote:Op maandag 7 juli 2014 00:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens de Koran kan je dingen, figuren, mensen, zaken vergoddelijken jij djahil!
Wat leren?quote:Op maandag 7 juli 2014 00:51 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Darkmond, pls. Man up. Blijf. Hoe ga je het anders leren!?
God is almachtig , zijn dienaren waren de profeten, engelen en discipelen, zij verspreiden zijn woord en wijsheid. ik maak geen aanspraak op een gedeelde troon.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is in hoe ik de Koran begrijp dat God geen vergelijkingen of gedeelde troon accepteert in de Islam, iedereen die daar willens en wetens aan deelneemt, is in een dwaling.
in jouw geloof misschien.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:50 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dus er is een hemel voor de christenen en een voor de moslims?
"Er is geen dwang in het geloof" (Koran en vele andere verzen nog)quote:Op maandag 7 juli 2014 00:46 schreef Mathemaat het volgende:
Hadith die de Koran indruisen worden al niet geaccepteerd, dus wat TS zegt.
Vergane tijden.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]![]()
Vroeger toen je nog begripvol was, nu meteen zo doen.
Nee serieus, wat is er aan de hand?quote:
Volgens mij was het meer in de trant van "Wie het geloof en het gemeenschap verlaat", deze zit ook bij de 40 van Nawawi.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:53 schreef Aloulou het volgende:
[..]
"Er is geen dwang in het geloof" (Koran en vele andere verzen nog)
"Wie van zijn geloof verandert doodt hem" (1 hadith in Bukhari als ik het goed heb, wel authentieke hadith volgens orthodoxie).
Volgens de orthodoxie zijn er twee meningen van dat.quote:Ogenschijnlijk een tegenstrijdigheid, óf er is totaal geen dwang in het geloof (vele verzen in de Koran worden ervoor aangehaald) en zeker niet in een zaak om je eigen levensovertuiging te kiezen en weer weg te doen.. óf die is er toch wel?
Er is 1 god, dus ook 1 hemel. er is geen verschil tussen de islamitische , christelijke en joodse god. het stamt allemaal uit het zelfde verhaal, die door verschillende plekken verspreid en daardoor ingevuld is . (westerse , oosterse invloed) daarom is het verwerpelijk om te denken dat er verschil is. imoquote:Op maandag 7 juli 2014 00:56 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Nee serieus, wat is er aan de hand?![]()
Misschien was dat een beetje een rare vraag om zo neer te zetten. Maar ik vroeg het me echt af. Hoe gaat dat in zijn werking dan? We hebben dezelfde god, maar volgen toch andere dingen. Hoe ziet de hemel er dan uit? Waarom hebben wij er acht? en de christenen één? Huh?
Haha jij noemde mij naïef hahahquote:Op maandag 7 juli 2014 00:56 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Misschien was dat een beetje een rare vraag om zo neer te zetten. Maar ik vroeg het me echt af. Hoe gaat dat in zijn werking dan? We hebben dezelfde god, maar volgen toch andere dingen. Hoe ziet de hemel er dan uit? Waarom hebben wij er acht? en de christenen één? Huh? Ben ernstig verward.
Allah alem.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:56 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Misschien was dat een beetje een rare vraag om zo neer te zetten. Maar ik vroeg het me echt af. Hoe gaat dat in zijn werking dan? We hebben dezelfde god, maar volgen toch andere dingen. Hoe ziet de hemel er dan uit? Waarom hebben wij er acht? en de christenen één? Huh? Ben ernstig verward.
Waar in de Koran gaat het over de mahdi, een terugkomst van Isa (a.s.), dajjal, etcetera? Waarom krijgt in ahadith Havva (a.s.) de schuld als verleidster terwijl de Koran zegt dat beiden zijn verleid door de duivel?quote:Op maandag 7 juli 2014 00:46 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Hadith die de Koran indruisen worden al niet geaccepteerd, dus wat TS zegt.
Bukhari + muslim idd.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:53 schreef Aloulou het volgende:
[..]
"Wie van zijn geloof verandert doodt hem" (1 hadith in Bukhari als ik het goed heb, wel authentieke hadith volgens orthodoxie).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |