abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142025368
Ik ga niet alle berichtjes lezen , maar dit had je toch simpel kunnen oplossen ?

Lijstje maken

Koffiemelk = friese vlag ( blauw pak )
gehakt gekruid rundvlees

pudding = mona bitterkoekjes.

Gewoon beter voorbereiden, hoef je alleen maar langs elke rij te gaan en de goede spullen te pakken.

( desnoods neem je de oude verpakking mee en vraag je het personeel waar je het kunt vinden... )
pi_142026154
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:03 schreef Aloria het volgende:
Ik ga niet alle berichtjes lezen , maar dit had je toch simpel kunnen oplossen ?

Lijstje maken

Koffiemelk = friese vlag ( blauw pak )
gehakt gekruid rundvlees

pudding = mona bitterkoekjes.

Gewoon beter voorbereiden, hoef je alleen maar langs elke rij te gaan en de goede spullen te pakken.

( desnoods neem je de oude verpakking mee en vraag je het personeel waar je het kunt vinden... )
Het probleem is dat ik dat niet durf. ;)
(she/her)
pi_142026377
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:15 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik zal als ik jou was zo snel mogelijk een afspraak met de dokter maken en vervolgens met een psycholoog.
Kans is aannemelijk dat je ook faalangst heb.
pi_142028481
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:11 schreef Fylax het volgende:
Ik moest vandaag van mijn moeder boodschappen gaan doen. Dit doe ik eigenlijk nooit alleen. Dit was ook de eerste keer in een paar maanden dat ik de supermarkt in ging. Vanaf het moment dat mijn moeder zei dat ik zo boodschappen moest gaan doen, lag ik een uur te piekeren in bed. Ik vind het helemaal niet leuk om weg te gaan, (ik ben ook al een paar dagen niet buiten geweest, ik vind het veel veiliger binnen) en vooral niet naar een supermarkt. Al die mensen, al die producten... Ik dus uiteindelijk toch naar buiten gaan en het moment dat ik op mijn fiets stapte, begon ik al te trillen. Eenmaal een stap gezet in de supermarkt, werd de angst alleen maar erger. Allemaal mensen die je aankijken en voor je voeten lopen zodat je er niet langs kan. Ik word er alleen maar banger van...
Ik moest koffiemelk halen... Maar er is zoveel koffiemelk. Ik wist niet welke ik moest pakken.. Bang dat ik de verkeerde koos en met de verkeerde naar huis ging. Verder waren er ook nog andere dingen die ik moest halen, ook weer zelfde verhaal.. Maar ik wist ook niet waar deze spullen lagen, dus liep ik de hele tijd met een snel kloppend hart, benauwdheid, trillende benen en handen door de winkel. Vragen aan een medewerker waar de spullen lagen, durfde ik niet. Ik ben veel te bang om contact te maken met mensen. Ik na tien minuten toch de spullen gevonden, en daar begon het weer. Welke spullen moet ik hebben? Na een tijdje kwam ik bij de kassa, waar ik geen oogcontact durfde te maken, en trillend het geld gaf. Ik was blij toen ik weer op de fiets zat, onderweg naar mijn veilige thuis. Maar toen ik bijna thuis was, kwam ik er achter dat ik zelfs nog wat lekkers was vergeten mee te nemen door al het gepieker enzo. Ik kwam daarna ook huilend thuis omdat ik het zo erg vond om de deur uit te moeten gaan, en vooral naar de supermarkt.

Ik weet niet of ik dit op de juiste plek heb geplaatst, ik wou dit gewoon eventjes kwijt en misschien dat iemand me advies kan geven ofzo. Verder spijt het me alvast als ik grammaticale fouten heb gemaakt, daar let ik namelijk niet heel erg op.
Hoi Fylax,

Ik herken mij enigszins in je verhaal. Het klinkt in mijn oren als een extreme vorm van sociale angst met agorafobie (vermijdingsdrang). De reden om dat te denken, is omdat ik zelf ook sociale angst heb (gehad). Wel in een minder extreme vorm dan jij dat lijkt te hebben. Ik was zelf vooral bang om nieuwe mensen te ontmoeten, fouten te maken bij vrienden, telefoneren, bij een vereniging te gaan, te werken in het zicht van collega's. Ook was ik continu op mijn hoede "wat zouden ze van mij vinden?" en was ik zichtbaar gespannen. Inmiddels heb ik dat door therapie en door veel te oefenen voor een groot deel kunnen doorbreken. Ik pak nu alle kansen die ik pakken kan en sta veel meer open voor nieuwe uitdagingen (nieuwe hobby's, nieuw werk, nieuwe vrienden e.d.). Het was niet altijd even makkelijk, maar ik wilde niet dat sociale angst mijn leven zou beheersen.
De sleutel tot succes is door het te doen, maar dan echt in babystapjes. Doen klinkt heel erg eng, dat weet ik, maar het is naar mijn idee wel het belangrijkste om de angst te kunnen doorbreken. Medicatie kan daarbij helpen. De anderen hebben naar mijn mening gelijk. Maak zelf een afspraak bij je huisarts of vraag je vriendin om deze voor je te maken, laat haar evt. meegaan.

Als je vragen hebt, dan mag je mij PM'en. Sommige informatie kan ik niet prijsgeven i.v.m. herkenbaarheid.
pi_142032731
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:54 schreef Forever152 het volgende:

[..]

Hoi Fylax,

Ik herken mij enigszins in je verhaal. Het klinkt in mijn oren als een extreme vorm van sociale angst met agorafobie (vermijdingsdrang). De reden om dat te denken, is omdat ik zelf ook sociale angst heb (gehad). Wel in een minder extreme vorm dan jij dat lijkt te hebben. Ik was zelf vooral bang om nieuwe mensen te ontmoeten, fouten te maken bij vrienden, telefoneren, bij een vereniging te gaan, te werken in het zicht van collega's. Ook was ik continu op mijn hoede "wat zouden ze van mij vinden?" en was ik zichtbaar gespannen. Inmiddels heb ik dat door therapie en door veel te oefenen voor een groot deel kunnen doorbreken. Ik pak nu alle kansen die ik pakken kan en sta veel meer open voor nieuwe uitdagingen (nieuwe hobby's, nieuw werk, nieuwe vrienden e.d.). Het was niet altijd even makkelijk, maar ik wilde niet dat sociale angst mijn leven zou beheersen.
De sleutel tot succes is door het te doen, maar dan echt in babystapjes. Doen klinkt heel erg eng, dat weet ik, maar het is naar mijn idee wel het belangrijkste om de angst te kunnen doorbreken. Medicatie kan daarbij helpen. De anderen hebben naar mijn mening gelijk. Maak zelf een afspraak bij je huisarts of vraag je vriendin om deze voor je te maken, laat haar evt. meegaan.

Als je vragen hebt, dan mag je mij PM'en. Sommige informatie kan ik niet prijsgeven i.v.m. herkenbaarheid.
Aha okee dankjewel :)
(she/her)
pi_142033172
hoe heb je je vriendin gefixt? ik ben een stuk minder awkward dan jij maar mij lukt het niet.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_142034110
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 01:24 schreef LookAtMe het volgende:
hoe heb je je vriendin gefixt? ik ben een stuk minder awkward dan jij maar mij lukt het niet.
Ik ken haar via tinder :')
(she/her)
pi_142054249
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:15 schreef Fylax het volgende:

[..]

Durf je jouw vriendin wel aan te kijken dan? Of zit je dan ook naar de grond te staren? Of begin je te huilen als iemand je aankijkt?
pi_142054285
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 02:20 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik ken haar via tinder :')
Ooh het is dus niet meer dan een online gesprek, wat jij dus vriendin noemt. :')
pi_142056832
Tinder is 18+, jij bent 14 :W
Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 19:12:11 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142057079
Opmerkingen over wel of geen trol worden niet gewaardeerd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:28:53 #132
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_142063838
Bij twijfel het huismerk kiezen. Niet te duur, maar ook geen paupertroep.
Sociale angststoornis zou best eens kunnen ja. Ga naar je huisarts
Gr gr. de KLB Keizer
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:29:38 #133
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_142063893
gefeli trouwens

en tinder :')
Gr gr. de KLB Keizer
pi_142080891
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 17:50 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Durf je jouw vriendin wel aan te kijken dan? Of zit je dan ook naar de grond te staren? Of begin je te huilen als iemand je aankijkt?
Eventjes..
(she/her)
pi_142080895
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:06 schreef Woep het volgende:
Tinder is 18+, jij bent 14 :W
Neehoor, kan gewoon onder de 18 hoor? Je kan dan alleen niet mensen boven de 18 zien
(she/her)
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:14:41 #136
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_142085550
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:14 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik word over 2 dagen 15
Vrij normaal dit dan. Komt wel goed naarmate je ouder wordt :).
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_142086618
quote:
2s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:16 schreef teknomist het volgende:
Volgens mij heb je last van agorafobie. Ik zou snel eens naar de huisarts gaan.

Dit.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_142086925
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:14 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Vrij normaal dit dan. Komt wel goed naarmate je ouder wordt :).
Oke. :)
(she/her)
pi_142088350
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dit.
Hij durft ook niet naar de huisarts of psychiater en ook niet naar winkels of naar buiten.
Alleen virtueel contact met een virtuele vriendin doet hij wel.
pi_142088822
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:41 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Hij durft ook niet naar de huisarts of psychiater en ook niet naar winkels of naar buiten.
"doet"
i see what you did there.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:20:18 #141
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_142094590
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:41 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Nee joh. US / Jij en je verkering #15
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_142095385
quote:
Hahaha inderdaad, nu weten we ook weer hoe hij eruit ziet :p
Bang om zich te vertonen in een supermarkt, maar wel zijn foto op internet zetten zodat IEDEREEN die kan zien.... Man man ts toch...
pi_142139035
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:37 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Hahaha inderdaad, nu weten we ook weer hoe hij eruit ziet :p
Bang om zich te vertonen in een supermarkt, maar wel zijn foto op internet zetten zodat IEDEREEN die kan zien.... Man man ts toch...
Die twee dingen kun je niet met elkaar vergelijken. :')
(she/her)
pi_142139672
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:16 schreef Fylax het volgende:

[..]

Die twee dingen kun je niet met elkaar vergelijken. :')
Wat jij wil.
Jij slaat iedere reactie toch in het niets dus wat maakt het uit.
pi_142283192
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:19 schreef CruisinDen het volgende:
Geen idee of dit echt is maar moet hier gepost hebben en ' :') ' geplaatst hebben.

OT: Je bent hier he-le-maal op je plek. Wat dacht je er van om elke week op dezelfde dag naar de supermarkt te gaan + nog een keer met iemand samen? Zal niet zo lang duren voordat je het geen probleem meer vind.

Denk ik.
Je weet niet waar je het over hebt man.. ga terug naar onz.
Lambo of Rekt
  maandag 14 juli 2014 @ 16:35:54 #146
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_142288124
quote:
3s.gif Op maandag 14 juli 2014 14:43 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Je weet niet waar je het over hebt man.. ga terug naar onz.
Bedankt voor je super leuke reactie!

Ik ben idd geen psychiater ofzo, heb alleen heel erg het idee dat zeggen: 'Pfoe, wat vervelend! Ga er eens met iemand over praten!' veel te vaak gedaan word ipv gewoon over die angst heen komen door het regelmatig te doen.
pi_142289007
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:23 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik ben bang om naar de huisarts te gaan...
Als je alles uittypt wat je wil zeggen en uitprint en dan erheen gaat en gewoon geeft... Hij merkt het wel en kan het gewoon lezen en dan kan er wat aan gedaan worden in ieder geval.
pi_142289081
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 17:00 schreef spelletjesman het volgende:

[..]

Als je alles uittypt wat je wil zeggen en uitprint en dan erheen gaat en gewoon geeft... Hij merkt het wel en kan het gewoon lezen en dan kan er wat aan gedaan worden in ieder geval.
Dat zou kunnen...
(she/her)
pi_142289123
Beter van wel of niet? Anders kan je hier nog jaren aan vastzitten. Lijkt me 1 keer huisarts voor een oplossing toch wel prettiger. En je moeder gewoon laten voor wat het is wat dat betreft en niet bij betrekken want die gaat je alleen maar omlaag trekken met haar opmerkingen.
pi_142290928
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 16:35 schreef CruisinDen het volgende:

[..]

Bedankt voor je super leuke reactie!

Ik ben idd geen psychiater ofzo, heb alleen heel erg het idee dat zeggen: 'Pfoe, wat vervelend! Ga er eens met iemand over praten!' veel te vaak gedaan word ipv gewoon over die angst heen komen door het regelmatig te doen.
Je hebt gelijk in de essentie, maar je " :') " is overdreven. Dat geeft aan dat je totaal niet snapt wat angststoornissen inhouden.
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')