abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142000933
quote:
6s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:19 schreef Fera het volgende:
Heb je wel eens met iemand gepraat hierover? Met je moeder bijvoorbeeld?
hij durft geen contact te maken dus dan kan ie er toch ook niet met iemand over gepraat hebben :S
  maandag 7 juli 2014 @ 13:18:42 #102
365231 Fera
Fire & Blood
pi_142002319
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 12:28 schreef Zolder het volgende:

[..]

hij durft geen contact te maken dus dan kan ie er toch ook niet met iemand over gepraat hebben :S
Hij heeft toch een vriendin? :')
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_142002356
quote:
6s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:18 schreef Fera het volgende:

[..]

Mijn vriendin weet het wel.
(she/her)
  maandag 7 juli 2014 @ 13:21:16 #104
365231 Fera
Fire & Blood
pi_142002388
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:20 schreef Fylax het volgende:

[..]

Mijn vriendin weet het wel.
Is ze bereid je te steunen? :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_142003101
quote:
6s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:21 schreef Fera het volgende:

[..]

Is ze bereid je te steunen? :)
Ja hoor.

Dwangneurose zit trouwens ook beetje bij haar in de familie.
(she/her)
pi_142003303
quote:
6s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:18 schreef Fera het volgende:

[..]

Ik ga niet heel het topic lezen
  maandag 7 juli 2014 @ 13:49:18 #107
365231 Fera
Fire & Blood
pi_142003344
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:47 schreef Zolder het volgende:

[..]

Ik ga niet heel het topic lezen
Misschien wel verstandig voordat je zo'n aanname maakt. :*
pi_142003418
quote:
6s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:49 schreef Fera het volgende:

[..]

Misschien wel verstandig voordat je zo'n aanname maakt. :*
misschien ;(
pi_142003438
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:42 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ja hoor.

Dwangneurose zit trouwens ook beetje bij haar in de familie.
Hoe weet je dat je dit heb?
Zeker ook gegoogled ipv naar een dokter gaan die er verstand van heeft...
pi_142003468
Mama is ergens op visite en vroeg of ik mee ging, ik zei "Nee, geen zin" en nu ben ik weer tot vanavond alleen binnen.
(she/her)
pi_142003503
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:52 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Hoe weet je dat je dit heb?
Zeker ook gegoogled ipv naar een dokter gaan die er verstand van heeft...
Ik heb er al jaren last van, ook toen ik nog geen internet tot mijn beschikking had. :')
(she/her)
pi_142013345
Geloof er geen zak van :') Je legt het er wel heel dik bovenop.
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_142013461
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:29 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Volgens mij kijk jij teveel topics in ONZ en KLB en denk je daarom dat ik troll in dit topic.

Helaas, was het maar een troll!
(she/her)
pi_142013541
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:29 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Ja niet buiten durven te komen maar wel een vriendin hebben :') geloof je het zelf.
TS een opblaaspop telt niet!
pi_142013613
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:35 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Ja niet buiten durven te komen maar wel een vriendin hebben :') geloof je het zelf.
TS een opblaaspop telt niet!
Wat hebben die twee dingen met elkaar te maken? Alsof alle mensen met een angststoornis geen vriend(in) hebben. :')
(she/her)
pi_142013621
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:32 schreef Fylax het volgende:

[..]

Volgens mij kijk jij teveel topics in ONZ en KLB en denk je daarom dat ik troll in dit topic.

Helaas, was het maar een troll!
Niet naar buiten durven, geen oogcontact maken, niet met mensen durven praten, trillen van de spanning. Klinkt wel heel erg als de stereotype FOK!ker :')
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
pi_142013741
Als jullie niets aardigs of goeds kunnen zeggen, ga dan maar weer weg uit dit topic. 't is hier geen ONZ/KLB.
(she/her)
pi_142015253
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 18:40 schreef Fylax het volgende:
Als jullie niets aardigs of goeds kunnen zeggen, ga dan maar weer weg uit dit topic. 't is hier geen ONZ/KLB.
Dit topic hoort wel in KLB op de manier dat je overal over klaagt.
pi_142015765
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:15 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Dit topic hoort wel in KLB op de manier dat je overal over klaagt.
Ga a.u.b terug naar Onz/Klb
(she/her)
  maandag 7 juli 2014 @ 21:09:46 #120
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142021739
Never mind, verkeerde persoon.

[ Bericht 52% gewijzigd door Florentius op 07-07-2014 21:16:34 ]
pi_142025368
Ik ga niet alle berichtjes lezen , maar dit had je toch simpel kunnen oplossen ?

Lijstje maken

Koffiemelk = friese vlag ( blauw pak )
gehakt gekruid rundvlees

pudding = mona bitterkoekjes.

Gewoon beter voorbereiden, hoef je alleen maar langs elke rij te gaan en de goede spullen te pakken.

( desnoods neem je de oude verpakking mee en vraag je het personeel waar je het kunt vinden... )
pi_142026154
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:03 schreef Aloria het volgende:
Ik ga niet alle berichtjes lezen , maar dit had je toch simpel kunnen oplossen ?

Lijstje maken

Koffiemelk = friese vlag ( blauw pak )
gehakt gekruid rundvlees

pudding = mona bitterkoekjes.

Gewoon beter voorbereiden, hoef je alleen maar langs elke rij te gaan en de goede spullen te pakken.

( desnoods neem je de oude verpakking mee en vraag je het personeel waar je het kunt vinden... )
Het probleem is dat ik dat niet durf. ;)
(she/her)
pi_142026377
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:15 schreef Fylax het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik dat niet durf. ;)
Ik zal als ik jou was zo snel mogelijk een afspraak met de dokter maken en vervolgens met een psycholoog.
Kans is aannemelijk dat je ook faalangst heb.
pi_142028481
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:11 schreef Fylax het volgende:
Ik moest vandaag van mijn moeder boodschappen gaan doen. Dit doe ik eigenlijk nooit alleen. Dit was ook de eerste keer in een paar maanden dat ik de supermarkt in ging. Vanaf het moment dat mijn moeder zei dat ik zo boodschappen moest gaan doen, lag ik een uur te piekeren in bed. Ik vind het helemaal niet leuk om weg te gaan, (ik ben ook al een paar dagen niet buiten geweest, ik vind het veel veiliger binnen) en vooral niet naar een supermarkt. Al die mensen, al die producten... Ik dus uiteindelijk toch naar buiten gaan en het moment dat ik op mijn fiets stapte, begon ik al te trillen. Eenmaal een stap gezet in de supermarkt, werd de angst alleen maar erger. Allemaal mensen die je aankijken en voor je voeten lopen zodat je er niet langs kan. Ik word er alleen maar banger van...
Ik moest koffiemelk halen... Maar er is zoveel koffiemelk. Ik wist niet welke ik moest pakken.. Bang dat ik de verkeerde koos en met de verkeerde naar huis ging. Verder waren er ook nog andere dingen die ik moest halen, ook weer zelfde verhaal.. Maar ik wist ook niet waar deze spullen lagen, dus liep ik de hele tijd met een snel kloppend hart, benauwdheid, trillende benen en handen door de winkel. Vragen aan een medewerker waar de spullen lagen, durfde ik niet. Ik ben veel te bang om contact te maken met mensen. Ik na tien minuten toch de spullen gevonden, en daar begon het weer. Welke spullen moet ik hebben? Na een tijdje kwam ik bij de kassa, waar ik geen oogcontact durfde te maken, en trillend het geld gaf. Ik was blij toen ik weer op de fiets zat, onderweg naar mijn veilige thuis. Maar toen ik bijna thuis was, kwam ik er achter dat ik zelfs nog wat lekkers was vergeten mee te nemen door al het gepieker enzo. Ik kwam daarna ook huilend thuis omdat ik het zo erg vond om de deur uit te moeten gaan, en vooral naar de supermarkt.

Ik weet niet of ik dit op de juiste plek heb geplaatst, ik wou dit gewoon eventjes kwijt en misschien dat iemand me advies kan geven ofzo. Verder spijt het me alvast als ik grammaticale fouten heb gemaakt, daar let ik namelijk niet heel erg op.
Hoi Fylax,

Ik herken mij enigszins in je verhaal. Het klinkt in mijn oren als een extreme vorm van sociale angst met agorafobie (vermijdingsdrang). De reden om dat te denken, is omdat ik zelf ook sociale angst heb (gehad). Wel in een minder extreme vorm dan jij dat lijkt te hebben. Ik was zelf vooral bang om nieuwe mensen te ontmoeten, fouten te maken bij vrienden, telefoneren, bij een vereniging te gaan, te werken in het zicht van collega's. Ook was ik continu op mijn hoede "wat zouden ze van mij vinden?" en was ik zichtbaar gespannen. Inmiddels heb ik dat door therapie en door veel te oefenen voor een groot deel kunnen doorbreken. Ik pak nu alle kansen die ik pakken kan en sta veel meer open voor nieuwe uitdagingen (nieuwe hobby's, nieuw werk, nieuwe vrienden e.d.). Het was niet altijd even makkelijk, maar ik wilde niet dat sociale angst mijn leven zou beheersen.
De sleutel tot succes is door het te doen, maar dan echt in babystapjes. Doen klinkt heel erg eng, dat weet ik, maar het is naar mijn idee wel het belangrijkste om de angst te kunnen doorbreken. Medicatie kan daarbij helpen. De anderen hebben naar mijn mening gelijk. Maak zelf een afspraak bij je huisarts of vraag je vriendin om deze voor je te maken, laat haar evt. meegaan.

Als je vragen hebt, dan mag je mij PM'en. Sommige informatie kan ik niet prijsgeven i.v.m. herkenbaarheid.
pi_142032731
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:54 schreef Forever152 het volgende:

[..]

Hoi Fylax,

Ik herken mij enigszins in je verhaal. Het klinkt in mijn oren als een extreme vorm van sociale angst met agorafobie (vermijdingsdrang). De reden om dat te denken, is omdat ik zelf ook sociale angst heb (gehad). Wel in een minder extreme vorm dan jij dat lijkt te hebben. Ik was zelf vooral bang om nieuwe mensen te ontmoeten, fouten te maken bij vrienden, telefoneren, bij een vereniging te gaan, te werken in het zicht van collega's. Ook was ik continu op mijn hoede "wat zouden ze van mij vinden?" en was ik zichtbaar gespannen. Inmiddels heb ik dat door therapie en door veel te oefenen voor een groot deel kunnen doorbreken. Ik pak nu alle kansen die ik pakken kan en sta veel meer open voor nieuwe uitdagingen (nieuwe hobby's, nieuw werk, nieuwe vrienden e.d.). Het was niet altijd even makkelijk, maar ik wilde niet dat sociale angst mijn leven zou beheersen.
De sleutel tot succes is door het te doen, maar dan echt in babystapjes. Doen klinkt heel erg eng, dat weet ik, maar het is naar mijn idee wel het belangrijkste om de angst te kunnen doorbreken. Medicatie kan daarbij helpen. De anderen hebben naar mijn mening gelijk. Maak zelf een afspraak bij je huisarts of vraag je vriendin om deze voor je te maken, laat haar evt. meegaan.

Als je vragen hebt, dan mag je mij PM'en. Sommige informatie kan ik niet prijsgeven i.v.m. herkenbaarheid.
Aha okee dankjewel :)
(she/her)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')