abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141982064
Ik moest vandaag van mijn moeder boodschappen gaan doen. Dit doe ik eigenlijk nooit alleen. Dit was ook de eerste keer in een paar maanden dat ik de supermarkt in ging. Vanaf het moment dat mijn moeder zei dat ik zo boodschappen moest gaan doen, lag ik een uur te piekeren in bed. Ik vind het helemaal niet leuk om weg te gaan, (ik ben ook al een paar dagen niet buiten geweest, ik vind het veel veiliger binnen) en vooral niet naar een supermarkt. Al die mensen, al die producten... Ik dus uiteindelijk toch naar buiten gaan en het moment dat ik op mijn fiets stapte, begon ik al te trillen. Eenmaal een stap gezet in de supermarkt, werd de angst alleen maar erger. Allemaal mensen die je aankijken en voor je voeten lopen zodat je er niet langs kan. Ik word er alleen maar banger van...
Ik moest koffiemelk halen... Maar er is zoveel koffiemelk. Ik wist niet welke ik moest pakken.. Bang dat ik de verkeerde koos en met de verkeerde naar huis ging. Verder waren er ook nog andere dingen die ik moest halen, ook weer zelfde verhaal.. Maar ik wist ook niet waar deze spullen lagen, dus liep ik de hele tijd met een snel kloppend hart, benauwdheid, trillende benen en handen door de winkel. Vragen aan een medewerker waar de spullen lagen, durfde ik niet. Ik ben veel te bang om contact te maken met mensen. Ik na tien minuten toch de spullen gevonden, en daar begon het weer. Welke spullen moet ik hebben? Na een tijdje kwam ik bij de kassa, waar ik geen oogcontact durfde te maken, en trillend het geld gaf. Ik was blij toen ik weer op de fiets zat, onderweg naar mijn veilige thuis. Maar toen ik bijna thuis was, kwam ik er achter dat ik zelfs nog wat lekkers was vergeten mee te nemen door al het gepieker enzo. Ik kwam daarna ook huilend thuis omdat ik het zo erg vond om de deur uit te moeten gaan, en vooral naar de supermarkt.

Ik weet niet of ik dit op de juiste plek heb geplaatst, ik wou dit gewoon eventjes kwijt en misschien dat iemand me advies kan geven ofzo. Verder spijt het me alvast als ik grammaticale fouten heb gemaakt, daar let ik namelijk niet heel erg op.
(she/her)
pi_141982218
Hoe oud ben je?
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_141982254
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:13 schreef complicate het volgende:
Hoe oud ben je?
Ik word over 2 dagen 15
(she/her)
pi_141982376
Volgens mij heb je last van agorafobie. Ik zou snel eens naar de huisarts gaan.

Praktische tip: http://www.ah.nl/appie?ns(...)name=albert&ns_fee=0
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_141982459
quote:
2s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:16 schreef teknomist het volgende:
Volgens mij heb je last van agorafobie. Ik zou snel eens naar de huisarts gaan.

Praktische tip: http://www.ah.nl/appie?ns(...)name=albert&ns_fee=0
Misschien, maar ik denk dat ik meer last heb van sociale angststoornis. Maar dat agorafobie kan ik ook wel een beetje hebben, misschien in samenwerking met.

Je kan alleen bestellen via AH als je voor 80 euro besteld ofzo, ik hoefde maar een paar spullen te halen.
(she/her)
  zondag 6 juli 2014 @ 21:19:03 #7
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_141982512
Geen idee of dit echt is maar moet hier gepost hebben en ' :') ' geplaatst hebben.

OT: Je bent hier he-le-maal op je plek. Wat dacht je er van om elke week op dezelfde dag naar de supermarkt te gaan + nog een keer met iemand samen? Zal niet zo lang duren voordat je het geen probleem meer vind.

Denk ik.
  zondag 6 juli 2014 @ 21:19:27 #8
365231 Fera
Fire & Blood
pi_141982530
Heb je wel eens met iemand gepraat hierover? Met je moeder bijvoorbeeld?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_141982543
Hey TS! Hier had ik toen ik jouw leeftijd had, ook ontzettend veel last van! Toen ik een bijbaantje kreeg was ik in het begin ook erg angstig. Maar dit verdween geleidelijk aan. Ergo: Het komt wel goed met je.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_141982586
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:19 schreef CruisinDen het volgende:
Geen idee of dit echt is maar moet hier gepost hebben en ' :') ' geplaatst hebben.

OT: Je bent hier he-le-maal op je plek. Wat dacht je er van om elke week op dezelfde dag naar de supermarkt te gaan + nog een keer met iemand samen? Zal niet zo lang duren voordat je het geen probleem meer vind.

Denk ik.
Het is echt, anders had ik het wel in ONZ geplaatst.
(she/her)
pi_141982619
quote:
6s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:19 schreef Fera het volgende:
Heb je wel eens met iemand gepraat hierover? Met je moeder bijvoorbeeld?
Mijn moeder neemt mij niet serieus, ze denkt dat ik angsten en dwangneurose verzin.
(she/her)
  zondag 6 juli 2014 @ 21:23:22 #12
319979 Fok-it
All is well
pi_141982775
Je kan buiten je ouders om ook naar je huisarts overigens.

Dus dat ze je niet zouden geloven hoeft in principe geen probleem te zijn.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_141982787
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:19 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hey TS! Hier had ik toen ik jouw leeftijd had, ook ontzettend veel last van! Toen ik een bijbaantje kreeg was ik in het begin ook erg angstig. Maar dit verdween geleidelijk aan. Ergo: Het komt wel goed met je.
Ik hoop het. Ik heb al een lange tijd last van dit soort angsten en mijn dwangstoornis heb ik al jaaaarennn.
(she/her)
pi_141982800
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:23 schreef Fok-it het volgende:
Je kan buiten je ouders om ook naar je huisarts overigens.

Dus dat ze je niet zouden geloven hoeft in principe geen probleem te zijn.
Ik ben bang om naar de huisarts te gaan...
(she/her)
  zondag 6 juli 2014 @ 21:24:27 #15
365231 Fera
Fire & Blood
pi_141982842
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:20 schreef Fylax het volgende:

[..]

Mijn moeder neemt mij niet serieus, ze denkt dat ik angsten en dwangneurose verzin.
Dat is jammer. Misschien dan toch naar de huisarts gaan? Gewoon uitleggen waar je last van hebt en dat je er heel erg mee zit. Misschien dat je door middel van therapie hier bovenop kunt komen. :) Het is nogal een belemmering als je dit je hele leven zou blijven houden.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_141982854
quote:
6s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:24 schreef Fera het volgende:

[..]

Dat is jammer. Misschien dan toch naar de huisarts gaan? Gewoon uitleggen waar je last van hebt en dat je er heel erg mee zit. Misschien dat je door middel van therapie hier bovenop kunt komen. :) Het is nogal een belemmering als je dit je hele leven zou blijven houden.
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:23 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik ben bang om naar de huisarts te gaan...
(she/her)
pi_141982910
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:14 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik word over 2 dagen 15
Ah ok praat erover met je huisarts.
pi_141982936
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:25 schreef complicate het volgende:

[..]

Ah ok praat erover met je huisarts.
Edit; waarom ben je bang om naar de huisarts te gaan?
  zondag 6 juli 2014 @ 21:26:07 #19
319979 Fok-it
All is well
pi_141982949
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:24 schreef Fylax het volgende:

[..]

[..]

Je huisarts doet je niks ;) Gaat je gewoon wat vragen stellen en als je een verwijzing wilt geeft hij je een verwijzing.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 6 juli 2014 @ 21:27:11 #20
365231 Fera
Fire & Blood
pi_141983019
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:24 schreef Fylax het volgende:

[..]

[..]

Zou het helpen als er iemand met je meeging?
  zondag 6 juli 2014 @ 21:27:49 #21
365231 Fera
Fire & Blood
pi_141983068
TS, je hebt toch een vriendin? Kan zij niet met je meegaan?
pi_141983110
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:25 schreef complicate het volgende:

[..]

Edit; waarom ben je bang om naar de huisarts te gaan?
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je huisarts doet je niks ;) Gaat je gewoon wat vragen stellen en als je een verwijzing wilt geeft hij je een verwijzing.
Misschien denkt de huisarts ook wel dat ik het verzin...

Weet je, ik zou best wel van mijn sociale angst af willen, maar daarbij heb ik ook nog dwangstoornis, en als ik daarmee naar de psycholoog of weet ik hoe dat heet ga, moet ik juist de dingen doen die ik van mijn dwang niet mag doen, of andersom.
Ik zag het bij dat programma levenslang met dwang, daar mogen ze niet doen wat ze juist met hun dwang wel doen. En dat wil ik niet... want dan gebeurt er wat..
(she/her)
  zondag 6 juli 2014 @ 21:29:53 #23
365231 Fera
Fire & Blood
pi_141983190
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:28 schreef Fylax het volgende:

[..]

[..]

Weet je, ik zou best wel van mijn sociale angst af willen, maar daarbij heb ik ook nog dwangstoornis, en als ik daarmee naar de psycholoog of weet ik hoe dat heet ga, moet ik juist de dingen doen die ik van mijn dwang niet mag doen, of andersom.
Ik zag het bij dat programma levenslang met dwang, daar mogen ze niet doen wat ze juist met hun dwang wel doen. En dat wil ik niet... want dan gebeurt er wat..
Dat is iets vervelends waar je doorheen moet bijten. Maar je wordt er uiteindelijk alleen beter van.
  zondag 6 juli 2014 @ 21:30:11 #24
319979 Fok-it
All is well
pi_141983213
quote:

[..]

[..]

Het is zijn plicht om je wel serieus te nemen dus daar zou ik me geen zorgen om maken.
En als je er vanaf wilt zul je inderdaad met je angsten geconfronteerd moeten worden, en dat is heel lastig maar beter dan dat je het uit de weg gaat.
pi_141983216
quote:

[..]

[..]

Nee hoor, dat zal jouw huisarts niet denken, ze zal je passende advies geven en je waarschijnlijk verwijzen naar een soort therapie dat op jou van toepassing is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')