abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142360580
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:50 schreef erodome het volgende:

[..]

De ts schiet steeds compleet in een stuip als zij aangeeft wat te willen doen, snap wel dat ze dat dus niet aan hem verteld. Want oh wee als hij alleen maar zal denken dat ze met haar nieuwe lover is, laat staan wanneer ze het zegt.
Beetje een gevalletje van verdoemd als je het verteld, verdoemd als je het niet verteld, geen mogelijkheid om het "goed" te doen.
Precies, ze heeft eerder gepoogd TS op zo'n moment te charteren om voor de kinderen te zorgen, dat wilde hij niet want hij wilde geen bats-avondjes faciliteren. Nu zijn ze volgens mij naar de buurman z'n ouders (dacht dat ik ergens had opgevangen dat die in Friesland zaten?), dus dit had TS ook niet willen faciliteren.

Ik vind het niet zo raar dat ze ondertussen dan maar denkt 'stik er maar in, ik regel het zelf wel'.
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:02:06 #202
37769 erodome
Zweefteef
pi_142360646
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:59 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Nou ja oké, in dat geval hoop ik dat ze toch iemand heeft ingelicht.
Zelf doe je dat ook niet, waarom moet zij dat dan wel?
Misschien heeft ze een afspraak met die jongen gemaakt van je kan daarheen bellen als er wat aan de hand is, zelf zal ze ook wel een foon bij zich hebben. We leven niet meer in het jaar 0, bereikbaarheid is hartstikke goed in deze tijd. En hij is 13, geen 4.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142360732
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:48 schreef kan_niet_meer het volgende:
Even peilen wat jullie hier van vinden:

Zouden jullie een kind van 13 alleen thuis laten (zonder iemand anders op de hoogte te stellen) om zelf tot etenstijd ergens 200km op visite te gaan?
Ik ga elke dag werken en laat mijn zoon van 13 dan alleen. Hoe weet jij zo zeker dat niemand weet dat hij alleen zat? En dan nog, hij kan toch bellen als er iets is?

quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Precies, ze heeft eerder gepoogd TS op zo'n moment te charteren om voor de kinderen te zorgen, dat wilde hij niet want hij wilde geen bats-avondjes faciliteren. Nu zijn ze volgens mij naar de buurman z'n ouders (dacht dat ik ergens had opgevangen dat die in Friesland zaten?), dus dit had TS ook niet willen faciliteren.

Ik vind het niet zo raar dat ze ondertussen dan maar denkt 'stik er maar in, ik regel het zelf wel'.
Dit.

Ik denk dat TS aan het zoeken is naar een stok om mee te slaan.
pi_142360787
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Zelf doe je dat ook niet, waarom moet zij dat dan wel?
Misschien heeft ze een afspraak met die jongen gemaakt van je kan daarheen bellen als er wat aan de hand is, zelf zal ze ook wel een foon bij zich hebben. We leven niet meer in het jaar 0, bereikbaarheid is hartstikke goed in deze tijd. En hij is 13, geen 4.
Ik ga óók geen 200 km verderop zitten :)
En hier hoeft verder niemand het te weten, want het betreft bij ons een twee-ouder gezin.
Don't you love her madly?
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:14:53 #205
37769 erodome
Zweefteef
pi_142361115
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:05 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ik ga óók geen 200 km verderop zitten :)
En hier hoeft verder niemand het te weten, want het betreft bij ons een twee-ouder gezin.
Bij ons ook, dus als we samen weg zijn is er ook niemand op de hoogte dat het kind alleen is. Ik zie het verschil niet in de situatie voor het kind zelf.

Oh en als mijn man naar het buitenland is laat ik mijn zoon ook weleens alleen, zelfs om naar mijn moeder te gaan als hij geen zin heeft om tussen 2 van die kakelende vrouwen in te zitten ;) Dat is iets minder dan 200 km, maar toch ook nog anderhalf uur rijden. Zelfde met naar de paarden gaan, boodschappen doen, honden uitlaten en al die andere zaken, als hij niet mee wil is hij dan alleen thuis. Zomaar zonder dat een ander het weet, maar hij weet heel prima hoe hij de telefoon moet gebruiken en hoe hij hulp kan vragen als dat nodig is, van nooddiensten tot mensen in de buurt die kunnen komen, ook kan hij zo naar een huis hier in de straat toelopen als het echt moet.
En hij gaat dan ook nog eens zelf weg regelmatig, dan weet ik wel waar hij is, maar anderen niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:15:23 #206
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142361146
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:39 schreef kan_niet_meer het volgende:
het laatste. Ik kreeg een app van mn zoon dat hij alleen was. Zij is om 09.30 naar Friesland vertrokken met de twee jongste en komt pas rond 19.00 terug.

Niemand die verder wist dat hij alleen was. (haar moeder is weg, broer en zus wisten van niets)
ga nu maar zo langs dan ga ik wel wat doen met hem.
AMK inlichten.
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:16:46 #207
37769 erodome
Zweefteef
pi_142361206
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

AMK inlichten.
Lijkt me een geweldig plan, zal vast een soepele scheiding ten goede komen en de kinderen zullen er vast heel veel beter van worden.

Dit is alleen een goed plan als je je ex partner heel erg pijn wil doen en het niet erg vindt dat je kinderen er heel stevig onder lijden.
Kom toch zeg, niemand doet er moeilijk over een normale 1 jarige een dagje alleen thuis te laten, de gemiddelde 13 jarige vindt dat eigenlijk best wel fijn(alhoewel ze soms halverwege de dag bedenken dat het toch wel saai is en ze liever toch waren meegegaan).
pi_142361238
Na ja, goed, hoe wij het allemaal (zouden) doen is niet bepaald relevant voor ts. Als hij vind dat het niet kan, moet híj daar met haar mee dealen.
pi_142361246
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

AMK inlichten.
Jij haat echt alle vrouwen hé :')
Schiet echt op ja, z'n ex wil best meewerken dit zo snel en goed mogelijk af te handelen, dan moet je als man het ook niet laten escaleren omdat je je emoties niet onder controle hebt
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:18:25 #210
37769 erodome
Zweefteef
pi_142361267
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:17 schreef Lovechild het volgende:
Na ja, goed, hoe wij het allemaal (zouden) doen is niet bepaald relevant voor ts. Als hij vind dat het niet kan, moet híj daar met haar mee dealen.
Hoeveel heeft hij daarover te zeggen dan? Het is geen verwaarlozing of kindermishandeling.
pi_142361291
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoeveel heeft hij daarover te zeggen dan? Het is geen verwaarlozing of kindermishandeling.
Ik heb echt geen idee hoeveel hij daar over te zeggen heeft. En ik heb ook bepaald geen zin me daarin te verdiepen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:20:53 #212
37769 erodome
Zweefteef
pi_142361356
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:19 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee hoeveel hij daar over te zeggen heeft. En ik heb ook bepaald geen zin me daarin te verdiepen.
Ik vermoed dat hij daar niets over te zeggen heeft. Zou ook erg raar zijn als dat wel zo was.
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:21:21 #213
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142361377
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is hier helemaal niet aan de orde, misschien moet je wat beter lezen ipv de dikke duim in de lucht te steken en er maar vanuit te gaan dat de vrouw dwars ligt.

De ts geeft al een aantal keer aan dat zijn ex niet dwars ligt, het enige waarbij het een beetje lastig gaat is de omgangsregeling omdat die pijn er is van de ts(die ik heel erg goed kan begrijpen), maar zelfs dat is maar mild, want hij ziet zijn kinderen gelukkig vrij vaak nu.

Ze wilde uit huis gaan, hij wilde dat niet. Hij heeft de omgangsregeling voor straks opgesteld, langs zijn agenda. Ze heeft partneralimentatie afgewezen, ze heeft de verkoop van het huis zo snel mogelijk in werking gezet en ga zo maar door. Dat geeft een heel ander beeld dan bij die jeroen, waar de 2 ouders elkaar continu in de haren zaten en op alle fronten het elkaar moeilijk probeerde te maken.
De enige drempel hier is de pijn van het verraad, van het gelijk naar een ander hoppen, van 22 jaar die zo boem over zijn. Dat is al erg genoeg zonder dat er vanalles bijgesleept moet worden om die vrouw maar zwart te maken.

Sorry, maar volgens mij ben jij het die last hebt van de schuld graag bij een bepaald geslacht leggen, zo erg dat je gewoon niet eens hoort wat de ts daarover zegt. Het zal en moet een vrouw zijn die haar ex op alle manieren probeert te pakken, dat dan samen met de onwaarheid dat vrouwen zo zwaar voorgetrokken worden op dit gebied, wat hede ten dage helemaal niet zo waar meer is. Er valt nog wel het een en ander te verbeteren, vooral als een moeder de omgangsregeling dwars wil zitten, maar dat is hier helemaal niet aan de orde.
Het gaat mij niet om het geslacht. Een man die vreemdgaat is net zo erg als een vrouw. Met zulke mensen heb ik geen enkele consideratie.
pi_142361401
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij daar niets over te zeggen heeft. Zou ook erg raar zijn als dat wel zo was.
Nou ja, ik denk dat hij in principe best kan aangeven dat hij het hier niet zo mee eens is. Of zij daar iets mee doet of moet is een tweede.
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:23:14 #215
37769 erodome
Zweefteef
pi_142361462
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om het geslacht. Een man die vreemdgaat is net zo erg als een vrouw. Met zulke mensen heb ik geen enkele consideratie.
Dus je bent voor iemand slopen als ze dat doen? Dat in dit geval vooral de kinderen daar een levenslang trauma aan over zullen houden maakt niet uit, dat is dan haar schuld ook al ben jij degene die het echt traumatisch maakt?

Wat zij heeft gedaan vind ik ronduit een kutstreek, dat dat gruwelijk pijn doet begrijp ik helemaal. Maar het heeft geen zin daarin te blijven wentelen en de boel alleen maar erger make lost al helemaal niets op, niet voor jezelf en al helemaal niet voor de kinderen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:24:14 #216
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142361504
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:17 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jij haat echt alle vrouwen hé :')
Schiet echt op ja, z'n ex wil best meewerken dit zo snel en goed mogelijk af te handelen, dan moet je als man het ook niet laten escaleren omdat je je emoties niet onder controle hebt
Nee, ik haat vrouwen en mannen die vreemdgaan. Er zijn landen waar ze zulke mensen gewoon stenigen. Dat gaat mij te ver, maar ik verwerp alle vormen medeleven of vergoeilijking.
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:24:31 #217
37769 erodome
Zweefteef
pi_142361514
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:21 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk dat hij in principe best kan aangeven dat hij het hier niet zo mee eens is. Of zij daar iets mee doet of moet is een tweede.
Het zou mooi zijn als ze af kunnen spreken dat hij gewoon contactpersoon is als zij een kind alleen laat. Maar dat werkt niet als hij gaat stuiteren omdat zij wat met haar nieuwe lover gaat doen.

Vraag me trouwens af of die jongen misschien niet gewoon mee had gegaan als hij zich niet zo verscheurd voelde en zich rot voelde dat hij die nieuwe lover aardig vond.
pi_142361532
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:16 schreef erodome het volgende:
Kom toch zeg, niemand doet er moeilijk over een normale 14 jarige een dagje alleen thuis te laten, de gemiddelde 13 jarige vindt dat eigenlijk best wel fijn(alhoewel ze soms halverwege de dag bedenken dat het toch wel saai is en ze liever toch waren meegegaan).
Ik heb hier ook een 14 jarige rondlopen. Alleen laten vind ik geen probleem, alleen met het avondeten (zelf moeten koken) zit het me dwars. Ik probeer dan altijd iets te regelen. De laatste keer was zoonlief het daar niet mee eens. Hij vond het juist fijn om dat eens helemaal alleen te kunnen en mogen doen. Dus hebben we een deal gemaakt en de buurvrouw ingeschakeld als 'achterwacht' voor het geval zoonlief toch hulp/advies nodig zou hebben of zich zou bedenken en toch liever elders aan tafel zou willen schuiven. Hij heeft geen gebruik gemaakt van die 'achterwacht'.
pi_142361535
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, ik haat vrouwen en mannen die vreemdgaan. Er zijn landen waar ze zulke mensen gewoon stenigen. Dat gaat mij te ver, maar ik verwerp alle vormen medeleven of vergoeilijking.
Er zijn kinderen bij betrokken. En die kinderen zijn het waard om wrok opzij te zetten.
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:28:24 #220
37769 erodome
Zweefteef
pi_142361653
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb hier ook een 14 jarige rondlopen. Alleen laten vind ik geen probleem, alleen met het avondeten (zelf moeten koken) zit het me dwars. Ik probeer dan altijd iets te regelen. De laatste keer was zoonlief het daar niet mee eens. Hij vond het juist fijn om dat eens helemaal alleen te kunnen en mogen doen. Dus hebben we een deal gemaakt en de buurvrouw ingeschakeld als 'achterwacht' voor het geval zoonlief toch hulp/advies nodig zou hebben of zich zou bedenken en toch liever elders aan tafel zou willen schuiven. Hij heeft geen gebruik gemaakt van die 'achterwacht'.
Hier hetzelfde, om avondeten maak ik me wat meer zorgen. De enkele keer dat dat gebeurd is kreeg ik te horen dat hij best wel kon koken. Maar dan zorg ik voor makkelijk eten, of ik neem later wat mee en zeg dat hij even een eitje moet bakken tussendoor of een broodje moet smeren.
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:32:45 #221
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142361806
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus je bent voor iemand slopen als ze dat doen? Dat in dit geval vooral de kinderen daar een levenslang trauma aan over zullen houden maakt niet uit, dat is dan haar schuld ook al ben jij degene die het echt traumatisch maakt?

Wat zij heeft gedaan vind ik ronduit een kutstreek, dat dat gruwelijk pijn doet begrijp ik helemaal. Maar het heeft geen zin daarin te blijven wentelen en de boel alleen maar erger make lost al helemaal niets op, niet voor jezelf en al helemaal niet voor de kinderen.
Nee, niet slopen, niet traumatisch maken, en niet wentelen.

Slechts benoemen. De feiten. De moeder is 100% schuldig aan dit drama, wat zij heeft veroorzaakt voor egoïstisch seksistisch eigenbelang, onder opoffering van het levensgeluk van haar eigen kinderen.
pi_142361873
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:47 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

TS neemt nu maar aan dat niemand het weet verder, kan best dat ze wellicht een buurvrouw of vriendin heeft ingelicht, maarja, dat weet hij niet en/of past niet in het straatje van z'n ex nu zwartmaken...
  woensdag 16 juli 2014 @ 14:34:51 #223
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142361878
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:25 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Er zijn kinderen bij betrokken. En die kinderen zijn het waard om wrok opzij te zetten.
Zeker. Wrok is zinloos. Maar de waarheid mag wel gewoon gezegd worden. Moet gezegd worden.
pi_142362055
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:04 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ik ga elke dag werken en laat mijn zoon van 13 dan alleen. Hoe weet jij zo zeker dat niemand weet dat hij alleen zat? En dan nog, hij kan toch bellen als er iets is?
De NSO gaat niet voor niets tot 12 jaar. Hoe moeten fulltime werkende alleenstaande ouders dat dan oplossen? Sleutelkinderen noemden we dat vroeger. Zijn die van mij van hun 12e tot bijna een jaar geleden ook geweest.
Zo lekker tegenstrijdig. Enerzijds eist de samenleving dat alleenstaande ouders in hun eigen levensonderhoud voorzien door te werken en gaat de NSO maar tot 12 jaar, anderzijds moord en brand gillen als een 13 jarige alleen thuis is.. ;(
pi_142362283
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 14:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is een heel lastig onderdeel van scheiden met kinderen. Ten tijde van het huwelijk waren ze beiden verantwoordelijk voor de kinderen en bepaalden samen de opvoeding. Na een scheiding verandert dat. Buiten een aantal vastgelegde zaken zoals schoolkeuze, medische ingrepen en verhuizingen heeft de ene ouder eigenlijk geen zeggenschap of invloed meer op de gang van zaken bij de andere ouder thuis. Niet over die ouder en niet over de kinderen.
Dat 'buitengesloten zijn' is heel moeilijk te accepteren en los te laten. Ruzies ontstaan dan over alleen thuisblijven, huisdieren, bedtijden, eetgewoonten en drinkgewoonten enz.

Het beste voor iedereen is echt te denken: "Ik ga niet over de tijd dat de kinderen bij de ander zijn en ik ga niet meer over die ander". Maar dat is een moeizaam proces dat veel ouders nooit 100% blijken te kunnen bereiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')