Dat gaan de Amerikanen niet leuk vinden.quote:Rusland scheldt Sovjetschuld Cuba kwijt
Rusland heeft de schuld van Cuba aan de Sovjet-Unie grotendeels kwijtgescholden. Het gaat om ruim 30 miljard dollar (22 miljard euro), 90 procent van de totale schuld.
Dat meldde de Russische internetkrant Gazeta.ru zaterdag.
De kwijtschelding, goedgekeurd door de Russische Tweede Kamer (Staatsdoema), kwam aan de vooravond van het bezoek van president Vladimir Poetins aan Cuba volgende week vrijdag.
De rest van de schuld, ongeveer 3,5 miljard dollar, moet het land in tien jaar tijd terugbetalen.
Gesteggel
Rusland maakt daarmee een einde aan twintig jaar gesteggel over de Sovjetschuld van Cuba. Het eiland was de laatste satellietstaat van de Sovjet-Unie die nog geld verschuldigd was aan Moskou.
Sinds 1996 heeft Rusland 100 miljard dollar aan Sovjetschuld van 23 staten kwijtgescholden, Cuba niet meegerekend. De schuld van het Caribische eiland was verreweg het grootst. Het Sovjetgeld ging vooral op aan de aankoop van Russisch militair materieel.
Rosneft
Belangeloos is de Russische actie niet, zeggen experts tegen de internetkrant. De Russische gasbedrijven Rosneft en Zaroebezjneft hebben met Cuba een overeenkomst gesloten voor olieboringen rondom het eiland, niet ver van de Amerikaanse kust van Florida.
Bron: nu.nl
Hoezo trollen? Het westen zadelt landen met schulden op en kwijtschelden bestaat niet.quote:
Nee, dat doen ze toch echt zelf, ze worden niet gedwongen.quote:
quote:en kwijtschelden bestaat niet.
Mwah, is niet zoveel hoor daar. En makkelijk al helemaal niet. Het is niet zoals de kusten van Louisiana en Texas...quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Olie boren recht voor de neus van Amerika?
Ik heb even gegoogle'd - weten ze eigenlijk precies hoeveel er zit en waar? Of kopen buitenlandse investeerders elk een vierkantje waarbij proefboringen moeten uitwijzen of het iets oplevert of niet?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwah, is niet zoveel hoor daar. En makkelijk al helemaal niet. Het is niet zoals de kusten van Louisiana en Texas...
Nee, dat weet men nooit. In Cuba nog minder. Vorig jaar heb ik daar cursus gegeven en zo de geologie van het eiland een beetje geleerd. Maar het land heeft niet zoveel en het is moeilijk aan te boren.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb even gegoogle'd - weten ze eigenlijk precies hoeveel er zit en waar?
Dat is de normale gang van zaken inderdaad. Ook in Nederland.quote:Of kopen buitenlandse investeerders elk een vierkantje waarbij proefboringen moeten uitwijzen of het iets oplevert of niet?
Ditquote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat geld is al jaren geleden afgeboekt. Slechts een formaliteit..
dat dusquote:
en Portugal en Italie en Spanjequote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:16 schreef datismijnmening het volgende:
Zie hier wat ook met Griekenland gaat gebeuren, wij kunnen fluiten naar onze centjes
Ok.. in dat geval is amerika een nog groter troll dan alles en iedereen bij elkaar.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Olie boren recht voor de neus van Amerika?
Ga je even inlezen over de rol van IMF, wereldbank en nog meer soortgelijke organisaties en dan praten we verder.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze toch echt zelf, ze worden niet gedwongen.
[..]Het zal wel moeten, met de hele wereld. Iedereen heeft schuld bij elkaar.
Ja, globaal gezien is me dat bekend.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:12 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Ga je even inlezen over de rol van IMF, wereldbank en nog meer soortgelijke organisaties en dan praten we verder.
Dan begrijp je dus ook dat het niet allemaal zó vrijblijvend is.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, globaal gezien is me dat bekend.
Stalin de tweedequote:
Ja dat komt mij erg bekend over. Oh ja hetzelfde gebeurt hier ook.quote:Op zondag 6 juli 2014 08:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Stalin de tweede
Wacht maar tot de russen in opstand komen, ze mogen Putin helemaal niet daar hoor
Slechts de slijmjurken in Moskou zijn gek op hem
Ze begrijpen ook wel dat ie nooit meer weg gaat en het internet van alle Russen gaat controleren net als China, een verkeerd woord op het internet en je gaat naar Siberië
Je hele posthistorie blijft nu in Rusland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |