quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:22 schreef Limone het volgende:
Hiep hoi!![]()
Maar slaapzakje dus. Veilig bij buikslapen?
Ik voel me een beetje een neuroot nu. Maar mijn man is er niet. Die neemt dit soort onzekerheden weg door mij keihard uit te lachen.Nu moet ik dit alleen doen en tja. Pfff.
Geen slaapzak is bij zowel T als S geen optie. Binnen no time zijn de dekens weggeschopt. Zelfs als ik ze zo strak mogelijk instop.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:01 schreef DJMomo het volgende:
Jaap heeft geen slaapzak. Ik vind t wel prima zo. Vanmorgen voor de tweede keer dat ik m s morgens in zijn bedje aantrof op zijn buik. Zo half wakker oprichtend.hij blijft vooralsnog keurig onder de deken! Sjaak is na 3,5 eindelijk slaapzakvrij. Ondingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:16 schreef Cwen het volgende:
[..]
Zo, ik heb gelachen. Kun je d'r nu veilig haar slaapzakje aandoen.
FR, bekend, geplaagde poezels!
quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:35 schreef Hilzillah het volgende:
Baby's en bellen zijn echt de beste combinatie EVER Limone !! Geweldig hoe gefascineerd ze daar naar kunnen kijken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zojuist had ik bezoek van een vriendin. Een vriendin van haar, die ik ook ken van verjaardagen, heeft vorig week haar babytje verloren bij 18 weken zwangerschap. Hartje klopte ineens niet meer, bevalling opgewekt. Ze hebben gekozen voor een uitvaart, andere twee kinderen hebben het kistje beschilderd.. Zulk nieuws hakt er zo in tegenwoordig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:
Is je man/vriend ook vrij?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:36 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik mag straks 6wk ook niet tillen dat wordt ook een uitdaging
25 graden!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:28 schreef Chanty het volgende:
Zou een lange mouwen romper en deken plus laken warm genoeg zijn voor een twee weken oude baby vannacht? Binnen is het 25 graden.
Nog een weekquote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:29 schreef -Bubseltje- het volgende:
2 weken valt te overzien toch? Hier mocht mijn man S. 6 weken niet tillen. Nog een klein weekje![]()
Sterkte voor nu en na de operatie
Sinds ze 3 maanden is slaapt ze in een slaapzak zonder dekens want de draait heel d'r bed rond.
De dekens en lakens voor het ledikant zijn bijna nooit gebruikt.
Ietsje beter. Het hele herstel duurt lang. Dat wisten we wel maar je wil altijd sneller beter worden.quote:
Ja lekker warrumquote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:47 schreef GotC het volgende:
[..]
25 graden!Volgens mij is een lange mouwen romper met laken al genoeg
Dat vertrouwen in jezelf komt wel, je wil het beste voor hem en handelt ernaar dus je doet het goedquote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:59 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja lekker warrumVannacht al getemperatuurd om te kijken of hij het niet te warm/ koud had. Denk dat we dat vannacht ook weer doen. Ik vind het maar eng allemaal. Zo bang dat ik iets verkeerd doe
Don't worry hoor. Het is niet midden in de winter dus het is eerder te warm dam te koud. Hier doen we romper met korte mouw en slaapzak en dan onder een lakentje zonder deken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:59 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja lekker warrumVannacht al getemperatuurd om te kijken of hij het niet te warm/ koud had. Denk dat we dat vannacht ook weer doen. Ik vind het maar eng allemaal. Zo bang dat ik iets verkeerd doe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
Vriendin is bevallen vandaag. Ook de verjaardag van mijn vriend.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:40 schreef Hilzillah het volgende:
Oh Frannie... Wat een naar bericht
Hoe is het met je vriendin f_r ?? Spannend de operatie, 6 weken is wel heel langHeb je wel nog hulp? Of krijg je dat weer?
GotC, krijg jij ook 'je mishandeld mij' gezichten van T als jij wat aan het eten bent en hij niet?![]()
Of als je iets aan het eten bent, hij wil een hapje, dat krijgt hij en hij lust het niet, dat hij ondanks dat hij het niet lust toch nog een hapje wil
aapieannie, Wij hebben vandaag gefietst en meloen gegeten.![]()
Goed excuus voor een Senn spam
[ afbeelding ]
Wat een leukert Momo!! Bij baby 2.0 wil ik ook die milestone cards
Gefeliciteerd en Gefeliciteerd !quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:13 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Vriendin is bevallen vandaag. Ook de verjaardag van mijn vriend.
Volgens mij wel. Zag wel een sonde op de foto. En een mooi gewicht voor de termijn volgens mij. Ik heb geen goed referentiekader daarin.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:14 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en Gefeliciteerd !
Gaat het goed met het kindje?
Gelukkig maarquote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:25 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Zag wel een sonde op de foto. En een mooi gewicht voor de termijn volgens mij. Ik heb geen goed referentiekader daarin.
OMGquote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:40 schreef Hilzillah het volgende:
Oh Frannie... Wat een naar bericht
Hoe is het met je vriendin f_r ?? Spannend de operatie, 6 weken is wel heel langHeb je wel nog hulp? Of krijg je dat weer?
GotC, krijg jij ook 'je mishandeld mij' gezichten van T als jij wat aan het eten bent en hij niet?![]()
Of als je iets aan het eten bent, hij wil een hapje, dat krijgt hij en hij lust het niet, dat hij ondanks dat hij het niet lust toch nog een hapje wil
aapieannie, Wij hebben vandaag gefietst en meloen gegeten.![]()
Goed excuus voor een Senn spam
[ afbeelding ]
Wat een leukert Momo!! Bij baby 2.0 wil ik ook die milestone cards
Ik had een nieuwe lens besteld maar weet niet zeker of ik hem hou... Het is een macro lens, maar deze foto's doen me toch weer twijfelen... Ook al is het geen macro fotoquote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:29 schreef Chanty het volgende:
[..]
OMGDit is er eentje om groot af te drukken en in te lijsten
![]()
En wat worden al die "pas geboren" baby's van jullie alweer groot
Nope geen hulp. Ja onze gewone hulp komt en ik heb vooruit gekookt. Na mijn ks kon ik ook al vrij snel weer dingen. Ik ben alleen 2 dagen dizzy van de narcose.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:13 schreef Cwen het volgende:
Bubs, hopelijk gaat 't snel nog beter met je man!
FR, spannend maar hopelijk ben je dan van je klachten af. Weten ze dat al?
Maar heb je wel hulp die week?
Franny, brrr... Maar lekker op 't strand!
Fazz, fijn!
Senn. Topfoto!
Lol, hier eet ze echt niks dat ze vies vindt... Maar ze probeert wel alles.
Mo, 5 maanden al?
Hier een plakkerige mopperbaby. Hopelijk slaapt ze komende nacht wel goed.
Die zit nog een paar dagen bij de go.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:02 schreef -Bubseltje- het volgende:
Doe je wel een beetje voorzichtig?sac moet natuurlijk nog veel getilt worden.
Het gaat om het aantal schepjes poeder.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hij zit nu op een liter inderdaad. Als ik uitga van de standaardformule 150mlx7 kilo mag hij ook precies 1050ml en dat krijgt hij wel. Lastig hoor. Over 1,5 week is hij 4 maanden, dus het duurt niet lang meer. Ik vind het alleen niet acceptabel voor mezelf om hem honger te laten hebben. En dan vraag ik me af wat meer kwaad kan, nu groente aanbieden of hem hongerig laten zijn en elke dag minstens een half uur met een huilend jongetje zitten.![]()
Met T hebben we dit probleem helemaal niet, die blijft veel langer weg tussen flessen. Grappig detail is dat dit in het begin precies andersom was, toen was T de hongerigste van de twee.
Is voeding voor hongerige kindjes dan niet iets voor hem?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik voed ze sowieso al op verzoek, maar als ik S echt geef waar hij nu om vraagt nu dan drinkt hij zo 5 keer minimaal 210/7 op tussen 7 uur 's morgens en ongeveer 7 uur 's avonds en dat is volgens de 'regels' teveel. En vaak is hij na een fles met 210ml nog niet tevreden en gaat hij huilen als de fles op is.![]()
En inderdaad, bijvoeding is slechts bijvoeding en zeker geen vervanging. Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen geloof ik.
En ik maar denken dat het allemaal veel makkelijker werd bij een tweede kindje.![]()
Dat krijgt hij ook al. Het lijkt wel alsof hij even iets aan het inhalen is ofzo. In het begin kreeg T voeding voor hongerige baby's en nu zijn de rollen omgedraaid.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Is voeding voor hongerige kindjes dan niet iets voor hem?
Zuigen aan andere dingen dan iets waar melk uit komt wil hij niet, dus daarom denk ik echt dat het honger is. Pink, speen het is allemaal één keer sabbelen en dan wordt het vakkundig naar buiten gewerkt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:12 schreef Cwen het volgende:
Idd, beginnen met pap ipv kv? En het is vast een overbodige vraag, maar het is echt honger of wellicht zuigbehoefte?
Een klein beetje.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:12 schreef Franny_G het volgende:
Verschillen ze eigenlijk in gewicht, Nikki? T en S?
M? Inmiddels bevallen van L. en reeds moeder van J.? Of komt dit verhaal Heel Erg overeen met iemand die ik kenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Vriendin van mij is gisteren met 35.1 opgenomen met 3cm ontsluiting vannacht was het 5cm dus ik verwacht wel snel een baby daar. De eerste is met 33.4 geboren spontaan en heel snel. Ze heeft eigenlijk geen echte weeën alleen harde buiken maar daar ontsluit ze toch snel door.
Dat klopt wel. Wie ben jij?????quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:11 schreef Juud-- het volgende:
[..]
M? Inmiddels bevallen van L. en reeds moeder van J.? Of komt dit verhaal Heel Erg overeen met iemand die ik ken
Ja, soms is hij het er idd niet helemaal mee eens maar dat is max 30 seconden en hij miept dan gewoon een beetje, niet echt huilen. Even wandelen tot hij boert helpt dan, maar nu is hij zelfs in slaap gevallen van de flesquote:Op zaterdag 5 juli 2014 08:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
Jij ook al Dot. Dat is wel een nadeeltje van fv.
En bij mij is kleine flesjes geven echt geen optie. Hij is zelfs nog ontevreden na 210/7.![]()
En fijn zo'n cb advies van laten huilen.
Ik zou dat maagzuur even in de gaten houden. De diastase kan nl je maag irriteren of zelfs (gedeeltelijk) beklemmen en dan ben je verder van huis. Ik had ook een hoge diastase en m'n ha heeft er toen op gehamerd daar goed op te letten. Inmiddels is 'ie gelukkig bijna dicht.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 08:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Een tandje zonder tandenleed voor Sac.
Musique het is bij mij niet zo heel erg als jij beschrijft, maar ik word 's morgens ook wakker met rugpijn. En soms heb ik het overdag ook, maar dat duurt maar even. Sowieso is deze zwangerschap een aanslag op mijn lichaam geweest. Ik heb ook een mega diastase, 's avonds kan ik echt mijn darmen voelen en het is ook een hele bult boven mijn navel. Ik heb hele dagen maagzuur sinds een paar weken. En aangezien ik daar voor deze zwangerschap nog nooit last van heb gehad denk ik dat het op een of andere manier 'related' is ermee. #einde klaagmodus
Nikki als je de voeding nou eens verdunt? Dus dan bv 240 cc met 6 schepjes? Of zou dat niet uitmaken?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 08:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
Jij ook al Dot. Dat is wel een nadeeltje van fv.
En bij mij is kleine flesjes geven echt geen optie. Hij is zelfs nog ontevreden na 210/7.![]()
En fijn zo'n cb advies van laten huilen.
Jep. De grootste uitdaging is een fles vinden waar dat inpast. En met deze hoeveelheden moest ik de laatste weken nog tijd rekken. ..quote:
Oh brrrr. Ik moet volgende week of de week erna toch naar de HA voor mijn spiraal, dan zal ik het gelijk maar even melden. Ik heb ook wel vaker buikpijn, vooral 's avonds als het echt opgezet is. Het zou me eigenlijk niet verbazen als het alleen operatief te verhelpen is, want het is echt iets van 10 centimeter breed.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 08:57 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik zou dat maagzuur even in de gaten houden. De diastase kan nl je maag irriteren of zelfs (gedeeltelijk) beklemmen en dan ben je verder van huis. Ik had ook een hoge diastase en m'n ha heeft er toen op gehamerd daar goed op te letten. Inmiddels is 'ie gelukkig bijna dicht.
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:54 schreef Limone het volgende:
Vandaag stond envelop op het menu. Ze vond het heeeerlijk!![]()
Hmm ik heb Tommee Tippee flessen. Ik heb net even een testfles gemaakt maar ik krijg zelf zo goed als niets uit speen 3.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:58 schreef DJMomo het volgende:
Ik geef omneo met de difrax s, en met rijstebloem met m speen. Standaard dronk ie met kruidvat eerste speen. Ging difrax s te snel. Op kdv doet ie zijn gewone omneo fles op de 123
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Dat wilde ik aanbieden na de eerste keer dat ze het vroeg, maar toen ze bleef drammen dacht ik: aju!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:36 schreef Franny_G het volgende:
Nee, je bent niet gemeen. Je had haar misschien later nog een keertje N. kunnen geven?
+1 op allesquote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Geen roze wolk hier. Bij de oudste niet en ook bij sac heerste vooral het ik heb gefaald gevoel. Nu ben ik ook geen oermoeder.
Na 5 jaar hormonen, IUI's, prikken en IVF's had ik het gevoel dat ik niet moest zeuren in mn zwangerschap want hej ik moest blij zijn dat het me gelukt was. Na de bloedingen, pijnen en gedoe in de zwangerschap kon ik gewoon niet blij zijn. Toen ze geboren werd was daar die roze wolk. 2 dagen lang! Toen kwam ik thuis en poef weg wolk want toen moest ik het zelf gaan doen. En hoe moest ik dat nou doen. Een kind opvoeden!!!!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:01 schreef Chanty het volgende:
Oh dat is nog best lang. Maar idd ik moet mezelf de tijd geven om te wennen en hem ook. Ben wel blij om te lezen dat het gevoel herkenbaar is. Het voelt zo ondankbaar. Zeker na het hele traject om überhaupt een kind te krijgen heb ik het gevoel dat ik dolblij moet zijn.
+1 op je gehele post. Ik was al begonnen en toen dacht ik laat ik KP der post lezenquote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:10 schreef Kimpossible het volgende:
Gentiaan werkte hier super dot! En bij klap ook (we posten toch altijd tzelfde klappie dus ik help ff)
Chantyhet begin is ook moeilijk. Laat dat gevoel er maar zijn. Je lijf staat bol van de hormonen, je bent ongetwijfeld moe én je bent aan het herstellen van een ks. Vertrouw op je gevoel, baby's doen het niet perse goed op regeltjes, zeker niet in het begin. Alle stof gaat vanzelf weer op z'n plek dwarrelen en dan ineens schijnt de zon weer.
![]()
En kursor, jeetje![]()
![]()
Zijn jullie babys al uitgehuwelijkt aan elkaar?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:25 schreef klaprooss het volgende:
[..]
+1 op je gehele post. Ik was al begonnen en toen dacht ik laat ik KP der post lezenuh ja dat dus!
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:46 schreef Kimpossible het volgende:
Ja! Maar we weten nog niet of J. Liever voor mijn F. Of voor De R. Van moppert gaat. Dus in de tussentijd houd ik ook een voet tussen de deur bij de heerlijke T. Van Gotc
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Strakke buik na de 1e wel nu echt niet meer.
En toch...ik hou nog hoopquote:
Herkenbaarquote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:59 schreef Fazzoletti het volgende:
Roze wolk? Niet gezien2 weken terug was m'n vriend een avondje weg met vrienden en zat ik alleen op de bank met F. en dacht: "Is dit alles?" Hoe leuk ik hem ook vind hoor, ik kijk echt uit naar weer een avondje weg en een strakke buik
![]()
Verder even eenvoor m'n baby; vannacht 8,5 uur tussen de voedingen!! Nu nog zorgen dat z'n laatste voeding dan ook vlak voor mijn bedtijd valt
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:22 schreef Dot. het volgende:
[..]
HerkenbaarEn janken toen ik eindelijk eens een middagje weg ging
![]()
Ja dit eigenlijkquote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:24 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb bij 'roze wolk' altijd hetzelfde idee als bij zoiets als moederdag of valentijnsdag. Gewoon leuk bedacht en je ziet er de sfeerreportages uit van die glossy bladen er helemaal bij, maar in je echte leven gaan de dingen nu eenmaal niet zo. Of ja, misschien heel af en toe, eventjes.
Geluk zit 'em niet in zoiets als 'een roze wolk', ben er ook niet mee bezig..
Moet je doen. Of eens beginnen met twee uurtjes, 's middags, even koffie drinken met een vriendin of zoiets. Heb je al een kolf?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:24 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]![]()
Ik wil het toch echt binnenkort wel gaan doen, een avondje weg. Vriend vindt ook echt dat ik dat gewoon moet doen. Maar ik moet dan wel gaan bedenken hoe ik dat ga doen met voeden/kolven...
Jaquote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:15 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Moet je doen. Of eens beginnen met twee uurtjes, 's middags, even koffie drinken met een vriendin of zoiets. Heb je al een kolf?
Dacht ik ook alquote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:25 schreef Franny_G het volgende:
Ah, op die manier. Misschien even voorleggen in het borstvoedingstopic?
In Transvaal en Escamp ookquote:Op zondag 6 juli 2014 00:57 schreef Franny_G het volgende:
Ik hoop het voor jullie!
Hier gaan alleen drie buurtkindjes uit het raam hangen en roepen..
En in de verte hoor ik wel toeters en soms een knal. In Laakkwartier gaan ze vast los.
Wel gezellig!quote:Op zondag 6 juli 2014 01:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
In Transvaal en Escamp ookgelukkig nog een buikbaby hier
Olie of nat maken (in bad) en dan met een kammetje alle kanten op kammen.quote:Op zondag 6 juli 2014 10:31 schreef aapieannie het volgende:
Nog gefeliciteerd kiwisoep!! Leuke foto's!
Iemand tips voor berg bij babys met veel haar?
Ja al meerdere keren geprobeerd maar ze heeftzulk dik haar dat ik er niet goed bijkomquote:Op zondag 6 juli 2014 10:37 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Olie of nat maken (in bad) en dan met een kammetje alle kanten op kammen.
Dan hadden we bijna een zelfde nacht en gelijke ideeën.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:01 schreef Fazzoletti het volgende:
word ik net pas wakker, met ubervolle borst... Heeft F. gewoon geslapen van 21:30-06:15-10:45
en om 6:15 had hij
maar aan 1 kant gedronken...
En ik maar denken vannacht dat het een kort nachtje zou worden, zo na de voetbal
Kiwi, alsnog gefeliciteerd met je dochter!
quote:Op zondag 6 juli 2014 11:08 schreef Kursor het volgende:
[..]
Dan hadden we bijna een zelfde nacht en gelijke ideeën.
quote:Op zondag 6 juli 2014 15:55 schreef Cwen het volgende:
Kiwi, gefeliciteerd!
Fazz, ik zou echt wachten met gaan tot het kindje weer beter is. Ik las laatst in Z&G dat het echt heel pijnlijk is, ook voor jezelf.
+1quote:Op zondag 6 juli 2014 23:20 schreef Limone het volgende:
Aaaw Kiwi!![]()
Ik hoop dat ze inmiddels slaapt, Cwen. Ik ben zelf wel makkelijk met pcm. Slapen is vaak het beste medicijn, maar als dat niet lukt heb je er niet zo veel aan. Dat is mijn motto
Nee, maar vertel eens? Er kan bij mij altijd wel een nieuwe theorie bij.quote:Op maandag 7 juli 2014 08:45 schreef Franny_G het volgende:
Van harte, Kiwi!
Hoop ook dat Ellie goed geslapen heeft en zich weer beter voelt..
Ik heb gisteren bij de American Bookstore het boek Baby knows best gekocht. Meer mensen hier die het boek kennen en de uitgangspunten gebruiken?
[ afbeelding ]
Ik krijg het idd ook niet uit mn hoofd de laatste dagenquote:Op maandag 7 juli 2014 09:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Geen ervaring mee Franny. Ik heb destijds bij L. het boekje "the happiest toddler on the block" gelezen. Ik heb daar echt veel aan gehad toen. En nu pas ik veel dingen uit het boekje nog steeds toe. Waar gaat dit boek precies over?
Ik heb vandaag een emo dagje. Vandaag precies een jaar gelezen zat ik op het strand nog in spanning of de laatste ivf poging geslaagd was. 's Middags ben ik tests gaan kopen en die heb ik gedaan toen ik thuiskwam 's middags. Ik moest net weer even aan het moment denken dat er langzaamaan een tweede streepje begon te verschijnen. Wat een moment van ultiem geluk was dat.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:58 schreef Dot. het volgende:
Ja, een mooie tweede streep![]()
Die dipsticks die ik heb gebeurde bijna niks op maar op de cassette zie je hem echt overduidelijk
+1!quote:Op maandag 7 juli 2014 09:20 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee, maar vertel eens? Er kan bij mij altijd wel een nieuwe theorie bij.
quote:Op maandag 7 juli 2014 09:30 schreef Cwen het volgende:
[..]
+1!
Nou, dat was een rare nacht... Krijsend wakker, maar niet vaker dan normaal. Wel echt over de rooie, net als gister, en dat is ze nooit. Nu is ze ook nog huilerig, snel boos, en ze heeft kleine vlekjes in haar gezicht en op haar romp, maar volgens mij is dat warmte uitslag... Eens kijken het verder gaat vandaag.
Ik heb net ook even teruggelezen.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:28 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik krijg het idd ook niet uit mn hoofd de laatste dagen![]()
![]()
Al had ik pas iets later een tweede streep:
[..]
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:20 schreef Blokje. het volgende:
Ehm...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geloof dat ik nog in shock ben!
Was een goede kloonquote:Op maandag 7 juli 2014 10:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik heb helemaal gemist dat jij ooit blokje was.
Heerlijke momenten die positieve tests.
Haha. Ja, maar ik moet zelf wel oppassen dat ik niet teveel lees en teveel ga nadenken over alles.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:20 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee, maar vertel eens? Er kan bij mij altijd wel een nieuwe theorie bij.
Wat een knappe babyquote:Op maandag 7 juli 2014 10:23 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Haha. Ja, maar ik moet zelf wel oppassen dat ik niet teveel lees en teveel ga nadenken over alles.
De principes van het boek worden RIE genoemd, afkomstig van Magda Gerber. Zij was een Hongaarse, maar haar methode is wel een beetje veramerikaniseerd. Dan wordt alles in slogans samengevat en is het een echte theorie. Tja, het is voor veel van ons hier waarschijnlijk een beetje een open deur. Toch kan ik er wel wat mee, omdat er helder wordt omschreven wat ik zelf intuïtief wel voel, maar nog niet altijd kan omzetten in woorden en daden.
Hier zijn de principes samengevat.
http://www.magdagerber.or(...)phy-basic-principles
En in dit filmpje zie je een van de principes toegepast. Voor mij was dit wel inspirerend omdat ik het zo simpel vind maar moet toegeven dat ik in de praktijk toch vaak tegen I ga praten of een speeltje ga aanreiken. Ook heb ik nu haar speelgebied groter gemaakt. Ze is al een tijd erg veel aan het rollen en draaien en ik had dan de neiging om haar steeds terug te leggen op haar nogal kleine speelkleedje. Nu mag/kan ze over een veel groter gebied haar gang gaan.
Het filmpje is voor mij ook leuk omdat I. de leeftijd van de baby heeft en in haar ontwikkeling ook op deze baby lijkt (al is ze met haar armpjes nog iets minder sterk/actief.)
Ja, zo doe ik het idd nu. En af en toe een leuk geluidje maken aan de andere kant ofzo, zodat hij zich draait.quote:Op maandag 7 juli 2014 10:36 schreef Franny_G het volgende:
Ik denk dus, beetje gebaseerd op mijn eigen ervaring met I. en ook gevoelsmatig, dat je je er niet mee moet bemoeien en al helemaal geen hulpmiddelen zoals een handdoekje moet gebruiken. Laat het hem zelf ontdekken. Frustratie hoort erbij.. Je kunt hem eventueel terugleggen op z'n rug als het hem echt teveel wordt?
Oh, ik gebruik nu veel het woord 'moet', maar niets moet natuurlijk..
.
Oh, ja, hij spuugt er idd ook van. Ik heb alleen nog nooit zn babygym erbij gezet, ga ik eens doen!quote:Op maandag 7 juli 2014 10:46 schreef Limone het volgende:
M. vond het eerder maar mwah op haar buik. Ze moest er ook iedere keer van spugen, dus ik vond het ook niet heel erg leuk om haar daarin actief te stimuleren.![]()
Uiteindelijk is het vanzelf goed gekomen. Op de buik onder de babygym vond ze wel leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Handig toch? Veel ouders bemoeien zich echt met alles dat begrijp ik niet.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:53 schreef Burdie het volgende:
RIE klinkt alsof je je kind alles maar zelf moet laten uitzoeken.
Ook in de speeltuin zie je dat. Ouders die echt naast een scheppend kindje gaan zitten en helpen of overnemen.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.![]()
Wat een lekkere wangenquote:Op maandag 7 juli 2014 11:22 schreef StefanieV het volgende:
Ondertussen is ze veel veranderd, groeit ze goed en begint ze te lachen.![]()
leuk dat je mee komt posten
Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Zelf moet laten uitzoeken klinkt negatief. Alsof je je kind aan z'n lot over laat.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:53 schreef Burdie het volgende:
RIE klinkt alsof je je kind alles maar zelf moet laten uitzoeken.
Positief geformuleerd is het: erop vertrouwen dat je kind zelf ontdekkend kan leren en zijn eigen ritme/tijd heeft, en dat je door goed te observeren beter gaat begrijpen wat de behoeften zijn van je kind, waar je dan weer beter op kunt inspelen. Geduld hebben en aandacht voor je kind tijdens bepaalde rituelen (zoals verschonen, in bed doen). Het gaat er bij RIE vooral om dat je voorwaarden schept voor je kind om te groeien en te leren."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"![]()
Ik vind dat we op veel vlakken juist te veel afstand nemen en op de verkeerde te erg er boven op zitten.
Ik geloof heilig in samen slapen en dragen en altijd praten tegen je kind bij alles wat je doet een uitleg bijvoorbeeld maar met betrekking tot spelen en ontdekken en tot ritme en dingen dat kinderen heel goed weten wat ze zelf nodig hebben en willen doen.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Welkom Stefanie! Wat een lekker ding heb je
Lekker alles ontdekken is natuurlijk heerlijk voor een kind en voor een ouder is het ook prettig als je kind zelfstandig kan spelen, maar ik hoop toch ook dat ik mee de zandbak in mag als Stip dat wil. En idd, schepje afpakken en voordoen oid is wat cru, maar samen spelen lijkt me toch wel erg leuk. Al zie ik nu wel bij mijn nichtje (bijna 2) bijvoorbeeld dat ze de mensen om haar heen gewoon betrekt bij haar spel, dus dat groeit dus ook vanzelf.![]()
Qua helpen met dingen is het denk ik heel erg afhankelijk van je kind. L. wil eigenlijk altijd alles samen met mij of man doen. Dus ook scheppen op strand, buitenspelen etc. Wij proberen haar te leren dat zelf spelen ook leuk kan zijn door steeds wat meer afstand te nemen maar ze voelt zich gewoon snel alleen. En als dat zo is laat ik niet mijn kind ongelukkig zijn, maar blijf ik dus wel in haar buurt terwijl zij schept.
Samen slapen gaat het bij ons echt nooit worden, want dan doe ik zelf geen oog dicht.![]()
Er bij zijn is ook niet ergmaar veel ouders bemoeien zich heel erg met het spel zonder het door te hebben. Of gaan dwars door de bijkomende fantasie van het kind heen.
Nu bromt zij alle dagen
Nikki lijkt me zo'n bijzonder mooi moment die twee strepen van jou als je in zo'n laatste poging zitEn wat heb je ervoor terug gekregen zeg! Hier ligt de zwangerschapstest nog steeds op mijn bureau terwijl het resultaat ligt te slapen in de kamer hiernaast
Steef welkom en wat een lekker spekarmpje heeft M
Opvoedingsmethodes heb ik me nog niet in verdiept dus kan niet meepraten. Mijn man en ik hebben wel bepaalde (gelukkig dezelfde) ideeën over bepaalde zaken, maar geen idee of daar een zekere methode bij hoort behalve boerenverstand![]()
Ik heb trouwens totaal geen eetlust meer sinds de bevalling. Ik moet mezelf dwingen om drie maaltijden per dag te nuttigen want heb gewoon geen honger. Gelukkig heb ik nog 10 kilo aan reserves op mijn lijf voor de borstvoeding
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p![]()
Ik probeer haar fantasie te prikkelen als ik met haar speel. Dat valt misschien onder de noemer bemoeien, maar ik doe het met de bedoelong haar wijzer te maken of haar tot nieuwe inzichten te laten komen.
Gelukkig gaat het zelf spelen wel steeds beter, want het is af en toe best vermoeiend als je overal bij moet zijn.![]()
![]()
En toch heeft een kind daarin m.i. aanreikingen en stimulatie nodig. Het doet me denken aan de iederwijs scholen. Die zijn niet voor niks geflopt.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:06 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Zelf moet laten uitzoeken klinkt negatief. Alsof je je kind aan z'n lot over laat.
Positief geformuleerd is het: erop vertrouwen dat je kind zelf ontdekkend kan leren en zijn eigen ritme/tijd heeft, en dat je door goed te observeren beter gaat begrijpen wat de behoeften zijn van je kind, waar je dan weer beter op kunt inspelen. Geduld hebben en aandacht voor je kind tijdens bepaalde rituelen (zoals verschonen, in bed doen). Het gaat er bij RIE vooral om dat je voorwaarden schept voor je kind om te groeien en te leren.![]()
Schepje/ speeltje 'afpakken' om iets voor te doen doe ik ook wel eens hoor. Maar dat is dan meer omdat ik op dat moment een gefrustreerde peuter heb om dat iets niet lukt. Of nog niet gefrustreerd maar meer vragend.
Al moet ik zeggen is hij mee daarin altijd wel voor.. Dan is het 'mama doen'. Ook al hij wil tekenen bijvoorbeeld heeft hij het liefst dat ik alles voor hem teken.![]()
Maar hij kan ook heel goed zelf spelen
Eline tegenwoordig ook trouwens, ze kuiert de hele kamer door en is qua speelgoed vanalles aan het ontdekken.. Wel moeilijk dar grote broer alles wil hebben wat zij in haar hand heeft, dus van de momenten alleen geniet ze extra.
Vandaag een kitten gehaald(Klinkt zo wel als een bevlieging als ik het zo op schrijf maar is het niet hoor
)
Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat gaan met Eline.. Die werd net helemaal hyper en rood toen het beestje de woonkamer in kwam lopen.. Zal even rijd nodig hebben om aan elkaar te wennen.. (En weer iets waar ik rekening mee moet houden als ik even de woonkamer uit ga)![]()
Het ene kind heeft meer sturing nodig dan een andere. Bij de een past een vrijeschool perfect een ander kan er niks mee.
Laatst een documentaire gezien over scholen door de wereld heen. Er is een school in Amerika ik dacht New york, waar de kinderen zelf mogen bepalen wat ze doen, willen ze naar een park oid prima ze moeten er dan wel met zijn alleen uitkomen. Dus discussiëren leren ze er al vroeg. Voor de rest leek het mij echt niks. Ik zou gillend gek worden en ontzettend lui. Op je 16e amper kunnen lezen is niet de bedoeling naar mijn idee.![]()
Pics van de kitten en babyquote:Op maandag 7 juli 2014 13:24 schreef hilliebillie het volgende:
Schepje/ speeltje 'afpakken' om iets voor te doen doe ik ook wel eens hoor. Maar dat is dan meer omdat ik op dat moment een gefrustreerde peuter heb om dat iets niet lukt. Of nog niet gefrustreerd maar meer vragend.
Al moet ik zeggen is hij mee daarin altijd wel voor.. Dan is het 'mama doen'. Ook al hij wil tekenen bijvoorbeeld heeft hij het liefst dat ik alles voor hem teken.![]()
Maar hij kan ook heel goed zelf spelen
Eline tegenwoordig ook trouwens, ze kuiert de hele kamer door en is qua speelgoed vanalles aan het ontdekken.. Wel moeilijk dar grote broer alles wil hebben wat zij in haar hand heeft, dus van de momenten alleen geniet ze extra.
Vandaag een kitten gehaald(Klinkt zo wel als een bevlieging als ik het zo op schrijf maar is het niet hoor
)
Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat gaan met Eline.. Die werd net helemaal hyper en rood toen het beestje de woonkamer in kwam lopen.. Zal even rijd nodig hebben om aan elkaar te wennen.. (En weer iets waar ik rekening mee moet houden als ik even de woonkamer uit ga)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p![]()
Ik weet niet of ik me echt ga verdiepen in een opvoedmethode oid. Ik heb denk ik toch het fijnste gevoel bij kijken wat hij nodig heeft en daarop reageren. Daar zal vast ook wel een methode aan gekoppeld zijn trouwens![]()
Ik zag laatst ook in die docu over verwende kinderen hoe het aanhangen van een opvoedmethode het ene half jaar echt perfect werkt en het kind daarna een bepaalde groei doormaakt en je er dan dus niks aan hebt. Dat zie ik bij mij ook wel gebeuren![]()
![]()
Ik heb een ondernemende baby: ze pakt alles aan wat ze tegenkomt om te leren, dus hier laat ik haar intuïtief ook wat meer zelf doen en kijken we nu naar Montessori onderwijs. Maar ik bied ook aan, doe ook mee, breek ook weleens in - toch kan ze heel goed zelf spelen.
Ze heeft nu trouwens allemaal kleine rode vlekjes in haar gezicht ook... Zesde ziekte? Kan dat?
Hillie, wat leuk!Home is where the O+ is...![]()
Ik weet t niet, Cwen. Ik zie wel een heel lief toetje..
Iederwijs gaat mij te ver, Burdie. Ik geloof in deze fase erg in zelf ontdekken (ook omdat ik zie dat I. heel ontdekkend/ nieuwsgierig is), maar ik geloof niet dat een kind uit zichzelf grammaticaregels gaat leren, of breuken.. Zit zelf in het onderwijs en bij iederwijs maken ze volgens mij de denkfout dat onderwijs altijd leuk moet zijn voor het kind. Ik ben ook erg voor het leren van (zelf)discipline, doorzettingsvermogen. Overigens heeft RIE dat ook in zich. De methode om een kind dat te leren, is alleen een beetje 'anders'.
Daarnaast laat ik me graag inspireren door ideeën en methoden, van anderen. Maar ik zal niet snel 1 methode helemaal omarmen. Daarvoor ben ik misschien ook wel te eigenwijs..
Moppert, jij hebt duidelijk een visie en je verdiept in eea. Ik zal het nooit precies zo doen als jij, maar vind het wel boeiend om te vernemen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"![]()
k weet wat voor mij iig echt niet goed voelt en ik ben 6 jaar begonnen met mijn zoektocht naar hoe ik denk en eigenlijk is er heel weinig anders nu de oudste alweer een groep 3 kind is.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:48 schreef Franny_G het volgende:
Daarnaast laat ik me graag inspireren door ideeën en methoden, van anderen. Maar ik zal niet snel 1 methode helemaal omarmen. Daarvoor ben ik misschien ook wel te eigenwijs. . Moppert, jij hebt duidelijk een visie en je verdiept in eea. Ik zal het nooit precies zo doen als jij, maar vind het wel boeiend om te vernemen.
Ik omarm meerdere methodes trouwens zo kan ik weinig met antroposofie maar geloof ik wel heilig in mutsjes op doen en alleen maar zachte kleding.Is ook heel verleidelijk om dat zo te doen. Ik doe echt mijn best om enkel aan te moedigenquote:Op maandag 7 juli 2014 13:24 schreef hilliebillie het volgende:
Al moet ik zeggen is hij mee daarin altijd wel voor.. Dan is het 'mama doen'. Ook al hij wil tekenen bijvoorbeeld heeft hij het liefst dat ik alles voor hem teken.
om het zelf te doen.
Juist van die frustratie leren ze enorm veel. Ik merk ook heel goed dat mijn kinderen luier zijn en makkelijker opgeven bij mijn moeder of mijn vriend.![]()
Op wat voor manier volgens jou?quote:Op maandag 7 juli 2014 13:20 schreef Burdie het volgende:
En toch heeft een kind daarin m.i. aanreikingen en stimulatie nodig.
Ik ben nieuwsgierig naar hoe jij dan precies dat doet? Denk je niet dat die fantasie er al in zit bij haar?quote:Op maandag 7 juli 2014 13:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik probeer haar fantasie te prikkelen als ik met haar speel. Dat valt misschien onder de noemer bemoeien, maar ik doe het met de bedoelong haar wijzer te maken of haar tot nieuwe inzichten te laten komen.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Ik zie de ouders in die docu juist niet opvoedenquote:Op maandag 7 juli 2014 14:02 schreef Dot. het volgende:
Ik zag laatst ook in die docu over verwende kinderen hoe het aanhangen van een opvoedmethode het ene half jaar echt perfect werkt en het kind daarna een bepaalde groei doormaakt en je er dan dus niks aan hebt. Dat zie ik bij mij ook wel gebeuren![]()
Ik krijg het niet uitgekeken.. als ik ergens een hekel aan heb is het eerst bitchen over dingen en later inconsequent dan toch toegeven aan de kinderen.En het negeren van wat de kinderen te zeggen hebben
of gewoon afzeiken
Nu bromt zij alle dagen
Welkom Stefanie! Mooie naam heeft je mooie kleine..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"![]()
Wat is dan het idee achter mutsjes op doen?quote:Op maandag 7 juli 2014 16:59 schreef Moppert het volgende:
[..]
k weet wat voor mij iig echt niet goed voelt en ik ben 6 jaar begonnen met mijn zoektocht naar hoe ik denk en eigenlijk is er heel weinig anders nu de oudste alweer een groep 3 kind is.
Ik omarm meerdere methodes trouwens zo kan ik weinig met antroposofie maar geloof ik wel heilig in mutsjes op doen en alleen maar zachte kleding.![]()
![]()
Prikkels reducerenen beschermen tegen zon, wind, kou natuurlijk
Nu bromt zij alle dagen
Ja, ze zijn erg inconsequent idd. Vooral die wat oudere man met die peuter vond ik wel apart dat hij toch een fles ranja kreeg en ook nog een film mocht uitzoeken nadat hij zo lag te drammen.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:04 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik zie de ouders in die docu juist niet opvoeden![]()
Ik krijg het niet uitgekeken.. als ik ergens een hekel aan heb is het eerst bitchen over dingen en later inconsequent dan toch toegeven aan de kinderen.En het negeren van wat de kinderen te zeggen hebben
of gewoon afzeiken
![]()
Maar ik weet niet hoe ik ben als mijn kind dat doet, dat moet ik nog meemaken. Misschien dat ik hem wel gewoon zonder jas naar buiten laat gaan als hij dat wil en het weer mee valt en hem dan gewoon de jas aangeef als hij het koud krijgt. Maar ik denk niet dat ik daar nu al iets over ga lezen, want ik weet ook niet hoe mijn kind is op die leeftijd en wat hij nodig heeft. Dan reageer ik liever op hem dan dat ik een bepaalde methode aan hang waarin staat dat je X moet doen of Y bij een bepaalde situatie. En misschien zit ik op dat moment wel zo met mn handen in mn haar dat ik er alsnog een boek bij pak
[ Bericht 0% gewijzigd door Dot. op 07-07-2014 17:22:01 ]![]()
Ahquote:Op maandag 7 juli 2014 17:06 schreef Moppert het volgende:
Prikkels reducerenen beschermen tegen zon, wind, kou natuurlijk
Daar gebruik ik wel eens de Dooky voor of een zonnehoedje als hij in de doek zat en heel dicht tegen de slaap aan zat, maar het niet lukte
![]()
![]()
Ik ben ook fan van een Dooky
Nu bromt zij alle dagen
Ha! Je UI aangepast aan de discussie?quote:Op maandag 7 juli 2014 17:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
En straks zijn ze allemaal hoogsensitief.
![]()
![]()
Hoogsensitief... dat doet me denken aan een vriendin die me vertelde over een andere vriendin die twee maanden geleden is bevalllen. Voor haar was de kraamtijd echt heel heftig en zwaar want ze was nu eenmaal ook hoogsensitief. Waarop ik zei: Nou, kraamtijd is voor iedereen best een heftige tijd. Was het voor mij ook hoor. Zij weer: ja maar, is toch anders als je een nuchter persoon bent.
Hmmmja, die nuchterheid van mij.. daar was ook niet zo heel veel van over, zeker die eerste weken niet. Nu word ik langzaam weer een beetje de oude geloof ik.
Stiekem denk ik dan: wacht maar tot jij een baby krijgt..
Zeg ik natuurlijk niet he..
Je zou het haast denken he, maar deze stond al een tijdje klaar, ik dacht er alleen nu pas weer aanquote:.
![]()
Ik vind dat hoogsensitief echt dikke bullcrapquote:Op maandag 7 juli 2014 17:21 schreef Franny_G het volgende:
Hoogsensitief... dat doet me denken aan een vriendin die me vertelde over een andere vriendin die twee maanden geleden is bevalllen. Voor haar was de kraamtijd echt heel heftig en zwaar want ze was nu eenmaal ook hoogsensitief. Waarop ik zei: Nou, kraamtijd is voor iedereen best een heftige tijd. Was het voor mij ook hoor. Zij weer: ja maar, is toch anders als je een nuchter persoon bent.
Hmmmja, die nuchterheid van mij.. daar was ook niet zo heel veel van over, zeker die eerste weken niet. Nu word ik langzaam weer een beetje de oude geloof ik.
Stiekem denk ik dan: wacht maar tot jij een baby krijgt..
Zeg ik natuurlijk niet he..
Nu bromt zij alle dagen
Welkom Stefanie met je mooie dochter![]()
Zonder al te veel bijgelezen te zijn even mijn frustratie uiten grrrrr![]()
Vanmiddag was ik met mijnen baby's even in de stad, hij had een middagje vrij genomen. Babykleertjes kopen in de aanbieding, even langs het postkantoor, je kent het wel. Op een gegeven moment willen we terug lopen naar de auto en steken we de straat over. Een brede éénrichtingstraat in een 30-zone waar weinig verkeer rijdt.
Er is geen zebrapad maar er is ook geen verkeer, dus niets aan de hand. Ja, één auto 200 meter verderop, waar een bejaard echtpaar inzit. Die even gas geeft en RECHT op de kinderwagen af komt rijden (we liepen inmiddels al aan de overkant van de straat, maar nog niet op de stoep). En vervolgens stopt, zijn raam open doet en tegen ons begint te schreeuwen en met zijn vinger gaat zwaaien dat wij onverantwoordelijke ouders zijn, hoe we het in ons hoofd durfden te halen om niet op een zebrapad over te steken (huh, waar dan meneer?) en dat we onze kinderen dood willen hebben. Ging zijn vrouw zich er ook nog even mee bemoeien. En maar zwaaien met die vingertjes. Enorme stampij maken en van een compleet ongevaarlijke situatie een héle gevaarlijke maken door bewust op de kinderwagen af te rijden. Er was méér dan plenty of space om die kinderwagen ruim te omzeilen. Later parkeerde hij zijn auto en wilde hij uitstappen om nog even op straat verder te ruziën.
Echt. Ik was woest![]()
![]()
Ik ben netjes opgevoed, maar ik kon ze wel de nek omdraaien. Het is bij "espèce de conard" (kl##tzak) en "vous êtes con" (u bent een l#l) gebleven. Wel blijven vousvoyeren natuurlijk
Ik zit nu nog na te trillen.
![]()
Ja die ook voor zijn jaarlijkse inenting. Maar de meeste zorgen maakte ik mijn om onze oudste kat. Die valt al een jaar een beetje af maar nu is hij wel heel mager. Hij weegt nog 4,5 kilo. Woensdag wordt hij geopereerd aan zijn gebit. Ze hopen dat het een ontsteking maar wij moesten rekening houden met een gezwelquote:Het was echt drama met 3 katten en een baby die na 10min begon te huilen want ik wil los naar die hond toe. Ze liepen ook nog ruim een half uur dus ik heb er bijna een uur gezeten met huilende baby en toen moest ik weer sjouwen met alles naar de auto. Wel flauw dat er geen assistente even meeliep. /einde dagboek
![]()
Welkom Stefanie, leuk dat je mee komt posten met je prachtige dochter!
Musique..belachelijk!Ik zit hier nu ook kwaad te zijn, zij zorgen juist voor een gevaarlijke situatie
![]()
Wb opvoeden. Ik ben me wel aan inlezen en onderzoeken maar..tsja. Ik geloof in consequent zijn, mijn kind volgen en laten ontdekken. Strafhoekjes geloof ik niet in, maar tegelijkertijd hoor ik mezelf met enige regelmaat 'nee' en 'goed zo' zeggen en speel ik ook met hem.
Yur en ik zijn beide +- op dezelfde manier opgevoed en als we hetzelfde voor ons kind/kinderen kunnen doen ben ik gelukkig. En wat voor labeltje aan dat type opvoeden hangt maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
![]()
Welkom Stefanie met je mooie dochter met een hele mooie naam!
Jeetje Musique. Nu even goed van de schrik bekomen met zijn vieren? Sommigen zijn de weg een beetje kwijt. Idioten![]()
![]()
Stefanie! Leuk je weer te zien hier![]()
Musiquewat een rare mensen zeg
Kan me voorstellen dat je woest was/bent!
![]()
Natuurlijk heeft ze zelf ook al fantasie genoeg, maar ik vind het erg leuk om haar vaak onbewust dingen te leren. Bijvoorbeeld door haar na te laten denken over waarom iets is zoals het is.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:59 schreef Moppert het volgende:
Ik ben nieuwsgierig naar hoe jij dan precies dat doet? Denk je niet dat die fantasie er al in zit bij haar?
Een paar voorbeelden:
We zien een windmolen langs de snelweg staan. L wil weten wat het is. Ik benoem de windmolen en vraag haar waardoor de wieken draaien. Dan is het eerste antwoord: "hij maakt wind". Dan vertel ik haar over haar eigen windmolentje en vraag haar hoe ze dat molentje kan laten draaien. Door te blazen dus. En wat doet de wind? Juist, blazen. Dus hoe gaan de wieken draaien, door wind. En de volgende keer dat we dan langsrijden gaat ze heel wijs tegen haar opa vertellen wat zo'n windmolen doet.![]()
Ander voorbeeld. Beide oma's van L. wonen op de maan.L wil graag weten hoe je op de maan kunt komen en vraagt dat. In plaats van haar direct te vertellen dat je met een ruimteschip naar de maan kunt reizen vraag ik haar hoe zij denkt dat je naar de maan kunt reizen. Uiteindelijk krijgt ze natuurlijk het antwoord van me, maar ik laat haar er eerst zelf over nadenken en leg later ook uit waarom je niet naar je maan kunt komen op de manieren die zij bedacht heeft en waar je wel kunt komen met de manieren die zij bedacht heeft.
Maar ook als we bijvoorbeeld op het strand spelen, dan laat ik haar nadenken over de zee. Als haar zandkasteel verwoest wordt door de zee probeer ik haar na te laten denken waarom het is gebeurd en hoe ze kan zien waar haar zandkasteel volgende keer wel veilig staat. Vraag haar waarom de zee soms heel dichtbij en soms heel ver weg is. Tot hoe hoog denk je dat de zee kan komen? Etc. En zo kunnen L en ik soms tijdens het spelen of in de auto uren achtereen praten over van alles en nog wat.![]()
En natuurlijk doe ik dat niet altijd hoor, ze speelt ook vaak genoeg zonder dat ik allerlei dingen van haar wil weten.
Wat betreft opvoeden, wij hebben wel een strafplek voor L. Sinds ongeveer 2 jaar. Soms heeft ze het echt even nodig om uit een situatie gehaald te worden en even tot rust te komen op een stille plek, dat is bij ons de eerste traptrede.
Verder probeer ik vooral om haar als ik iets niet wil hebben alternatieven te bieden en daar de nadruk op te leggen. Zo heb ik toen L dreumes/peuter was heel wat "strijd" voorkomen, want vaak vond L de alternatieven ook prima. Ik denk dat ik eigenlijk best een strenge mama ben, zo moeten de kinderen zitten als ze eten of drinken en mag de tv niet aan tijdens het eten. Als L met iets speelt en wat anders wil doen, dan wordt eerst hetgeen waar ze niet meer mee wil spelen opgeruimd.
En verder pick your battles. Als L. in een broek met daaroverheen een rok naar het KDV wilde, prima. Zolang iets geen kwaad kan ben ik er voorstander van om het toe te staan, ze leren vanzelf dat het misschien niet helemaal handig is.
Musique wat een mafketel was dat zeg!Gelukkig liep het allemaal goed af, maar zo ga je toch niet met mensen om zeg.
![]()
StefanieWat is ze leuk en wat heeft ze een mooie naam!
![]()
T is beste vriendjes met zijn duim. Ik vind het nu nog enorm schattig, maar stiekem hoop ik wel dat hij er weer vanzelf mee stopt over een tijdje.![]()
![]()
Stefanie, welkom!
Musique, je hebt je nog netjes gehouden hoor! Ik denk dat ik perongelukexpres een deuk(je) in de auto had geschopt. Je weet wel, in alle consternatie.
Wbt opvoeden: ik heb me nog niet ingelezen en heb hier eigenlijk ook nog niet over nagedacht. Is dat erg?![]()
Ik bedoel, wel nagedacht over opvoeden maar niet over opvoedingstechnieken en dat ik misschien wel (een) boek(en) uit de bibliotheek moet gaan halen.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free![]()
Ik ook niet hoor RFR.
Ik ben niet van de strafhoekjes etc, maar misschien kom ik er na een paar jaar achter dat ze net als Nikki's L. wel erg veel baad heeft bij een time out.
Ik volg gewoon mijn gevoel en Nora en mocht ik vastlopen kan ik altijd nog op onderzoek uit
Ignorance is bliss, but knowledge is power.![]()
Dat hoeft toch ook niet. Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik heb me er bij L. pas echt in verdiept toen ze ongeveer een jaar was.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:27 schreef RunForrestRun het volgende:
Wbt opvoeden: ik heb me nog niet ingelezen en heb hier eigenlijk ook nog niet over nagedacht. Is dat erg?![]()
Ik bedoel, wel nagedacht over opvoeden maar niet over opvoedingstechnieken en dat ik misschien wel (een) boek(en) uit de bibliotheek moet gaan halen.![]()
Zo, na een wat hectische week meld ik me weer eens. Het verhaal van de uitslag heeft nog een staartje gekregen
De pukkeltjes bleken na een bezoek aan de huisarts inderdaad Baby Acne te zijn. Deze raadde aan om het 2x per dag in te smeren met rozenolie. Prima! Dit moest ik wel zelf even bij een drogist oid kopen.
Dus ben naar De Tuinen gegaan, uitgelegd dat mn dochter baby acne heeft en ik dat met rozenolie moet insmeren. Komt de verkoopster aan met rozenWATER. Legt me uit dat ik dit met een watje 2x per dag op haar gezichtje kan deppen.
Diezelfde dag dus 2x met rozenwater gedept, niks aan de hand. De dag erna merkte ik op dat haar wangetjes nat bleven na het badje. Opeens werd het dik en binnen een uur zag haar hele gezichtje eruit als één grote brandwond.
Diezelfde avond heb ik maar naar de huisartsenpost gebeld, want het werd steeds erger. Bleek dus (ik had geen idee) dat rozenwater iets heeeeeel anders is dan rozenolie, en er alcohol/parfum in het rozenwater zit, waardoor ze een extreme reactie erop had.
Schuldgevoel alom. Overigens wel een heeeeele boze mail naar De Tuinen gestuurd, dat ik het een kwalijke zaak vind dat de medewerkster het doet voorkomen dat ze verstand van zaken heeft, maar dus zomaar iets heeft verkocht, wat misschien wel blijvende schade aan mn kind dr gezicht kon veroorzaken. Zie voor/na foto's in spoiler
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inmiddels is het bijna helemaal weg, door antibiotica- en hormonen crème's die de HAP heeft voorgeschreven. Maar het was me het weekje wel
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
Overigens heeft De Tuinen gereageerd, dat ze de klacht door gingen sturen naar het hoofdkantoor, en ik een passende oplossing ga krijgen. Ik ben benieuwdWorrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
Jezus JJ, daar zou ik ook enorm pissig van worden.... Ben heel benieuwd met wat voor oplossing ze komen..
Gelukkig dat het zo goed als weggetrokken is.S. 2014
J. 2016![]()
T was niet alleen boosheid hoor. Ook voornamelijk schuldgevoel.. IK heb het op dr gezichtje gesmeerd. Niet hun
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
Jemig JJ, wat erg!! Gelukkig gaat het nu beter met haar. Hopelijk heeft ze niet al te veel pijn gehad! Ik hoop dat de Tuinen dit serieus oppakt!!
Nikki, wat beschrijf je mooi hoe je met L omgaat en hoe je haar na laat denken over dingenEn je filmpje
![]()
![]()
ja.maar die medewerker had t jou nooit op deze manier moeten verkopen!..quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:24 schreef JaleesaJoia het volgende:
T was niet alleen boosheid hoor. Ook voornamelijk schuldgevoel.. IK heb het op dr gezichtje gesmeerd. Niet hunS. 2014
J. 2016![]()
Goh, ik dacht dat babyacne vanzelf overging en je er juist niets op moet smeren. Rozenolie lijkt mij ook een beetje bullshit. Anyway, daar heb je ook niets aan. Laat staan dat arme kind dat daar nu de dupe van is. Fijn dat het nu bijna helemaal weg is! Zachte babyhuidjes.![]()
![]()
JJ wat ziet dat er naar uit zeg.Ik begrijp heel goed dat je geschrokken bent. Gelukkig gaat het nu beter.
En mijn ervaring is overigens dat bij drogisterijen soms "zaterdaghulpjes" werken die weinig verstand van zaken hebbben, maar wel "advies" geven.![]()
Ach wat sneu JJ!
Baby acne gaat inderdaad vanzelf weg en het liefst smeer je er niets op idd, dat ia wat ik ook heb gelezen.
E2 haar uitslag droogde uiteindelijk uit en dat zag er echt niet uit. Heb daar heel dunnetjes 2x daags rescue zalf opgesmeerd en haar huidje is nu weer mooi zacht en ook weer mooi van kleur.
Haar huidje zag er uit zoals de tweede foto in JJ's spoiler, alleen gingen daar dagen overheen en niet een paar uurtjes.
Wat een misser van De Tuinen zeg!Tralalalaaa![]()
JJ, wat sneu! Ben benieuwd met wat voor reactie nog verder volgt van de Tuinen.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free![]()
Ben zelf ook wel heel benieuwd ja...
Maar ben allang blij dat haar gezichtje weer helemaal geheeld is, zonder blijvende littekens.Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.![]()
Oh, wat rot, JJ. Ik zou me dan ook zo ellendig voelen. Je mooie, lieve baby.. Gelukkig herstelt de huid goed.
Nikki, heel leuk hoe je dat doet met L. Haar laten nadenken en niet meteen zelf het antwoord geven."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"![]()
Oh, wat sneu JJ! Is de acne inmiddels ook weg? Ik kreeg idd ook het advies er niks op te smeren en het is inmiddels idd helemaal weg
En wat een verhaal Musique! Die mensen zou je idd toch iets kunnen doen![]()
Wat een schetig filmpje van T.!Duimen is idd wat lastiger af te leren dan een speen, maar ik heb ook jarenlang geduimd zonder enige schade aan mijn gebit of spraak. Dat ik het af moest leren vond ik traumatischer dan het daadwerkelijke duimen tot late leeftijd...
Vandaag komt de gv binnen, ik ben benieuwd! Je moet gewoon 1x per dag met een wattenstaafje door zn mond toch? We moeten donderdag dus nog zijn inenting halen bij het cb, maar ik weet niet hoe zij zullen reageren op dat paarse bekkie... Al kwamen zij met de tip om het in te smeren met cranberrysap
En ik heb Stip gisteren even in zn bed op zn buik gelegd en hij vond het daar best wel leuk volgens mij![]()
![]()
Kiwi, Ik knal er een heel latertje in! Gefeliciteerd met je dreumes + 3 dagen![]()
Hoe is het met Ellie Cwen? (Best kans dat ik over 2 pagina's lees dat het beter gaat)
Mbt 'helpen' van je kind. Ik weet niet zo goed wat wijsheid is. Senn verplaatst zichzelf nog helemaal nergens naartoe. Als hij ligt, ligt hij. Hij zal geen poging ondernemen om te gaan zitten. Zit hij, dan zit hij. Hij zal iets overhellen om een blokje proberen te pakken. En dan beland hij wel eens per ongeluk op zijn buik. Als hij staat, dan staat hij. Hij heeft 1 keer in de box wat stapjes opzij gezet. De enige keer wanneer hij zichzelf verplaatst als hij mijn handen vast heeft. Dan 'rent' hij de hele kamer door. En ik heb geen idee hoe ik hem moet stimuleren de dingen te doen die hij voor zijn leeftijd al een beetje zou moeten doen. Tijgeren, kruipen... Het zal hem een worst zijn. Op zijn buik is het on-constructief (is dat een woord?) schreeuwen. En geen poging ondernemen om het anders te maken dan het is (naar rug rollen, dat fel begeerde blokje pakken enz.) Naja, het zal bij hem horen, of misschien is hij wel te groot of te zwaar om dat soort dingen te kunnen. Ik ga er vanuit, dat tegen de tijd dat hij naar de basisschool moet, het wel zal kunnen.
(Maar eerlijk is eerlijk. Soms wordt ik er wel een beetje onzeker van)
Musique, Ik zit hier nu plaatsvervangend met hartkloppingen in mijn gedachten die vent vast te pakken en zo hard door elkaar te rammelen dat zijn kunstgebit uit elkaar klappert op het 'trottoir'. Hoe kan je nou in vredesnaam zo iets doms doen alleen maar om je 'punt' duidelijk te maken!!
Nikki, wat het je jouw manier van dingen uitleggen aan je kleintje mooi beschreven... Zo wil ik het ook doen!
Jezus JJ! Arm kleintje, en arme jij!!! Wat een stomme vrouw zeg!!
Verder is de Senn zijn hysterisch vrolijke zelf, we zijn gisteren uit eten geweest met schoonzus en ouders, hij heeft zich keurig gedragen en op alles zitten azen wat er op mijn bord lag.Ik heb natuurlijk gruwelijk gezondigd, maar ik hoef nog maar 3 kilo en dan ben ik weer als van voor de Senn (Dan vergeet ik natuurlijk even het permanente losse flapje
) En hij gaat straks voor het eerst naar de haarslager
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Hilzillah op 08-07-2014 11:46:44 ]![]()
Zo cuuuuute Hilzillah!
Haha, tof kapsel Hilz!![]()
En het komt vast goed, hoor! Alles op z'n tijd. Voor je het weet tijgert/kruipt/rent hij het huis door
Nora heeft nu een beetje een matje, maar ik vind het zonde om het te knippen
Oh, wat lijkt hij daar op je Hillz! Stoer kapsel hoor!
Stip heeft per ongeluk zo'n kapselHet groeit namelijk echt alleen bovenop zijn hoofd en aan de zijkanten heeft hij alleen wat pluis. Bovenop blijft het ook zo heerlijk plukkerig rechtop staan
![]()
![]()
Wat gel erin en klaar is Stip!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:18 schreef Dot. het volgende:
Oh, wat lijkt hij daar op je Hillz! Stoer kapsel hoor!
Stip heeft per ongeluk zo'n kapselHet groeit namelijk echt alleen bovenop zijn hoofd en aan de zijkanten heeft hij alleen wat pluis. Bovenop blijft het ook zo heerlijk plukkerig rechtop staan
Ik ga zometeen voor het eerst zwemmen met Nora, vind het serieus een beetje spannend
Daarvoor is het echt nog te weinigquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:23 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Wat gel erin en klaar is Stip!
Ik ga zometeen voor het eerst zwemmen met Nora, vind het serieus een beetje spannend
Zwemmen, leuk! Ik wil ook! Maar ik moet nog even wachten tot na zn 2e inenting en nu ben ik ook nog eens ongesteld voor het eerst, dus deze week zit het er niet in![]()
![]()
Het groeien is ook gewoon 'ineens' gebeurd. Toen ik even niet keek ofzo... Ik zelf had liever langer haar gehad, maar ik moest hem van vriend naar de kapper sturen, anders zou hij het doen... Hij houd niet zo van Beatle haar![]()
En ik heb idd mijn post nog eens doorgelezen... Het zijn de kapper hormonen denk ik. Het komt vanzelf. Niets wijst erop dat er iets 'mis' is. Hij is er gewoon nog niet aan toe denk ik.
Zwemmen is leuk Sylver!!! Foto toestel mee![]()
![]()
Zwemmen ging niet doorWaren al begonnen met het zomervakantie-rooster en dan sluiten ze om 13.30u
Aah ja maar dan ga je toch niet door het spel heen? Of je helpt niet onnodig bij het oplossen van problemen of dingen die niet lukken.quote:Op maandag 7 juli 2014 21:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Natuurlijk heeft ze zelf ook al fantasie genoeg, bhlabhlabhlabhlah uren achtereen praten over van alles en nog wat.![]()
Wat jij doet vind ik vallen onder gezellig samen kwebbelen
Nu bromt zij alle dagen
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:09 schreef Hilzillah het volgende:
(Maar eerlijk is eerlijk. Soms wordt ik er wel een beetje onzeker van )![]()
Ik zie bij de meeste foto's die je post je mannetje wel zitten? Dan zet je hem dus neer?
Ik zou al beginnen met dat niet meer doen en gewoon zo veel mogelijk op de buik leggen.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
Lurk hier per ongeluk even mee en lees je post Hilz. Ik denk dat je zelf het beste aanvoelt of er echt iets 'mis' is of dat je gewoon niet de snelste hebt. Mijn zoontje was dat ook niet. Eigenlijk precies wat jij beschrijft: geen enkele poging tot tijgeren/kruipen, enige manier van voortbewegen was aan de handen lopen / achter een loopkar lopen (als je daarachter neer wordt gezet uiteraard)
Uiteindelijk maakte hij na zijn eerste verjaardag pas de omslag, alsof hij zich ineens leek te beseffen dat hij nu toch wel groot werd. Met 13 maanden begon hij te tijgeren, met 14 maanden zelf gaan zitten ipv neergezet worden en met 16 maanden liep hij. Uiteindelijk dus niet eens zo laat. Zodra hij begon, maakte hij gewoon meteen een inhaalslag
Hopelijk bij de Senn net zo!![]()
Hallo,
Hillz, ik zou erop vertrouwen dat het wel goed komt, en zoals Moppert zegt: hem vooral op zijn buik en rug neerleggen. Dat activeert misschien iets meer.
Gisteren kwam ik op youtube dit filmpje nog tegen. Geen idee of zoiets echt bestaat (een baby die 'stijf' is?), maar vond het op zich wel interessant. Ook geen idee of wat die mevrouw doet echt ergens op slaat. Misschien weet Moppert hier meer van? (Ik denk nu dat Moppert alles weet.)
Ik ben er vandaag, ondanks de regen op uit gegaan met I. in de doek. Wel met een draagjas en een regenkapje. Ze heeft vooral veel geslapen.. En ik zag in de Ouders van Nu een ander Ietje van 8 maanden. Leuk.
.
Leuk, Franny!
Ellie nog steeds ziekig, heeft vannacht 2 uur lang gekrijst... Ik ben eerlijk gezegd gesloopt (mede omdat m'n man het me lekker zelf liet uitzoeken vannacht![]()
). Maar het lijkt nu iets beter te gaan... Ze lijkt minder hangerig en beroerd. Hopelijk zet de verbetering door!
Home is where the O+ is...![]()
Sneu Cwen! hoop dat ellie snel beter is!
Kaylee had vandaag staartjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en naast kruipen en aan onze handen meelopen, heeft ze vandaag ontdekt dat je je prima aan de box kan optrekken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.opstaan in haar bedje deed ze al een poosje, we zijn haar aan het leren hoe ze nu ook weer zelf kan gaan zitten.
Als ze kruipt/tijgert kan ze ook prima zelf gaan zitten!
nog een maand en 5 dagen, dan word ze alweer 1..![]()
Ik denk dat je wel gelijk hebt ja, zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:02 schreef Moppert het volgende:
[..]
Aah ja maar dan ga je toch niet door het spel heen? Of je helpt niet onnodig bij het oplossen van problemen of dingen die niet lukken.
Wat jij doet vind ik vallen onder gezellig samen kwebbelen
Ahh die staartjes van Kaylee.![]()
Cwen dat klinkt als een rotnacht.Hopelijk gaat het vanacht beter en is Ellie snel weer de oude.
Sylver wat stom dat het zwembad dicht was. Zwemmen met ukkies vond ik altijd erg leuk. Binnenkort gaan we ook eens met T en S.
Oh en Hilzz, ik zou me niet te snel zorgen maken. L heeft tot een jaar gezeten op de plek waar ze neergezet/gelegd werd. Die was gewoon heel rustig en vond alles wel prima, kruipen/tijgeren heeft ze ook bijna niet gedaan. Het speelgoed moest maar naar haar toe komen in plaats van zij naar het speelgoed.Uiteindelijk is het gewoon goed gekomen. Ter illustratie, met 9 maanden rolde ze nog niet. Ze kon toen wel al zitten, maar zelf gaan zitten, zelf rollen, vooruit/achteruit kruipen, het zat er allemaal niet in. Vaak voel je als moeder prima aan of er iets niet in de haak is. Mij wilde het cb met 9 maanden naar de kinderfysio sturen, maar ik wilde eigenlijk liever niet. Het was meer dat ik nog een beetje bangig voor het cb was en geen nee durfde te zeggen. De avond na die controle op het cb ging ze ineens rollen. En toen heb ik ze gebeld dat ik niet naar de fysio ging want ze rolde.
![]()
![]()
Hilz de senn is ongeveer even oud als kaylee?
Kaylee kon tot een week geleden ook nog niet wat ze nu kan. Senn doen het lekker in zn eigen tempo!
Sylver stom dat het bad dicht was. Ik zwem elke week met kaylee en ze vind het prachtig!![]()
Zo, Ellie slaapt, kan eindelijk goed reageren.
Hilz, ik denk dat de Senn het prima doet hoor. Kan me voorstellen dat je er soms wat onzeker van wordt, maar voor een gemiddelde heb je vlotte en relaxtere kindjes nodig hè! Lekker stimuleren, op z'n buik leggen (mobiel als lokmiddel deed 't hier goed) en je hoort 't vaker, zwaardere kindjes zijn vaak wat kalmer qua ontwikkeling
.
Sylver, jammer van 't zwembad, is leuk!
Jj, ik had nog niet gereageerd, maar wat een plek. Ziet er naar uit... Gelukkig trok 't weg. Hier ook niks gedaan aan de baby acne, trouwens.
Annie, hoe is het met je vriend?
RFR, nee hoor, je moet niks! Ik lees hier mee en haal eruit wat ik interessant vind.
Nikki, klinkt tof met L
Wbt hoogsensitief... Ik vind het geen onzin. Ik kan zelf slecht tegen veel prikkels, bepaalde prikkels, en dat helpt nu met baby bepaald niet mee. Je zal mij niet zeggen dat de kraamtijd zwaarder is, maar het kan zijn dat het harder binnenkomt.
Naast de 'gewone' bak aan emoties en indrukken is het verwerken ervan voor mij in elk geval lastiger. Ik kan er meer over uitwijden maar dat is niet het gezelligste topic, zeg maar...
[ Bericht 19% gewijzigd door Cwen op 08-07-2014 23:28:37 ]Home is where the O+ is...![]()
Ik heb niet het hele filmpje gezien maar J is wel een stijve baby. Wat die vrouw verteld over dat strak staan in het begin dat is precies wat J doet. Volgens mij is het hier Kiss gerelateerd. Zelf omrollen doet hij ook niet zo vaak als hij op z'n rug ligt alleen doorrollen van z'n zij naar buik of rug.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:58 schreef Franny_G het volgende:
Hallo,
Hillz, ik zou erop vertrouwen dat het wel goed komt, en zoals Moppert zegt: hem vooral op zijn buik en rug neerleggen. Dat activeert misschien iets meer.
Gisteren kwam ik op youtube dit filmpje nog tegen. Geen idee of zoiets echt bestaat (een baby die 'stijf' is?), maar vond het op zich wel interessant. Ook geen idee of wat die mevrouw doet echt ergens op slaat. Misschien weet Moppert hier meer van? (Ik denk nu dat Moppert alles weet.)
Ik ben er vandaag, ondanks de regen op uit gegaan met I. in de doek. Wel met een draagjas en een regenkapje. Ze heeft vooral veel geslapen.. En ik zag in de Ouders van Nu een ander Ietje van 8 maanden. Leuk.
.
Morgen even verder kijken misschien zie ik nog goede tips voor Jibs, dus bedankt voor t delen
♥ J & S
Forum Opties Forumhop: Hop naar: