die kinderen hebben ook wel plezier als het een blauwe piet isquote:Op donderdag 3 juli 2014 16:46 schreef Chai het volgende:
Die mensen gunnen kinderen ook het plezier dat zij vroeger aan dat feest hebben beleefd.
Dat spreek ik niet tegen, ik ga in op de klacht.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
die kinderen hebben ook wel plezier als het een blauwe piet is
Voorquote:Op donderdag 3 juli 2014 16:44 schreef zovty het volgende:
Als we het slim spelen dan worden de Pieten van volgend jaar Rondborstige deernes in strakke latexpakje. Wie is er voor?
Dat doet nu helemaal niet meer ter zake.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik ben ook tegen zwarte pietquote:Op donderdag 3 juli 2014 16:56 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat doet nu helemaal niet meer ter zake.
Het gaat erom dat een handjevol azijnpissende subsidieslurpers het even willen beslissen voor iedereen.
Zeg veel, een paar honderd chagarijnige drammers tegenover miljoenen die er geen problemen mee hebben.
Enige wat ik niet snap waarom ze niet gewoon keihard in hun bek uitgelachen zijn geworden en waarom de linkse maffia zo op hun tenen lopen.
Heb zelf, in een ver verleden eens Sinterklaas gespeeld, nog nooit zwarte piet.
Dit jaar ben ik zwarte piet, met alle toeters en bellen.
Hoop dat velen mijn voorbeeld zullen volgen.
Jij bent precies de soort persoon waar ik heb over heb, een beetje een statement maken over de rug van een kinderfeest, rebel die je bentquote:Op donderdag 3 juli 2014 16:56 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat doet nu helemaal niet meer ter zake.
Het gaat erom dat een handjevol azijnpissende subsidieslurpers het even willen beslissen voor iedereen.
Zeg veel, een paar honderd chagarijnige drammers tegenover miljoenen die er geen problemen mee hebben.
Enige wat ik niet snap waarom ze niet gewoon keihard in hun bek uitgelachen zijn geworden en waarom de linkse maffia zo op hun tenen lopen.
Heb zelf, in een ver verleden eens Sinterklaas gespeeld, nog nooit zwarte piet.
Dit jaar ben ik zwarte piet, met alle toeters en bellen.
Hoop dat velen mijn voorbeeld zullen volgen.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:59 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik ben ook tegen zwarte pietIk vind het niet meer van deze tijd, ouderwets, kwetsend en enkel omdat het "traditie" is, staat het boven discussie en ratio. Mensen veranderen opeens in overemotionele oermensen die enkel vanuit hun onderbuik kunnen discussiėren wanneer er aan hun geliefde "tradities (
)" getoornd wordt. Mensen die tegen zijn, zijn "zeurpieten" en willen het voor de rest verpesten
![]()
Het boeit geen reet welke kleur pieten hebben. Ik vind het sneuer dat ogenschijnlijk VOLWASSEN mensen opeens als baby's gaan reageren wanneer er aan hun traditie getoornd wordt.
gegroet mij en de kids
Dat is ook racisme.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dit zit nou eenmaal erg diep bij de zwarte medemens.. ik heb oprecht medelijden met deze mensen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:51 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Mensen die zich uberhaupt laten kwetsen door iets waar ze zich helemaal niet door hoeven laten kwetsen.Ook zij kunnen ervoor kiezen om zich niet te laten kwetsen door dit en het langs hun heen te laten gaan/het los te laten!
Iemand moet voor de kinderen opkomen, je kan en mag de kinderen hier niet mee lastig vallen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:06 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Jij bent precies de soort persoon waar ik heb over heb, een beetje een statement maken over de rug van een kinderfeest, rebel die je bent
Zelfde geldt trouwens voor de mensen die er zo hard tegen zijn
DENK TOCH AAN DE KINDEREN DENKT ER DAN HELEMAAL NIEMAND AAN DE KINDEREN!!!1quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:22 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Iemand moet voor de kinderen opkomen, je kan en mag de kinderen hier niet mee lastig vallen.
En dat is precies wat dat stelletje gesubsidieerde kneuzen we doen. Demonsteren tijdens de intocht voor de ogen van 1000den kinderen, dreigen met geweld etc.
Wij, de volwassenen, moeten het doen, juist voor de kinderen! Zoveel mogelijk echte, leuke, vrolijke zwarte pieten in iedere stad. Gewoon gek doen, vrolijk, snoepgoed uitdelen. Dat groepje uitvretende "volwassenen" zullen de boodschap begrijpen.
Wel als het om 37 mensen gaat, waarvan meer dan de helft zelfs anoniem, lafaards! En een handjevol meelopers, die het even voor 100.000den kinderen willen verpesten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:59 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik ben ook tegen zwarte pietIk vind het niet meer van deze tijd, ouderwets, kwetsend en enkel omdat het "traditie" is, staat het boven discussie en ratio. Mensen veranderen opeens in overemotionele oermensen die enkel vanuit hun onderbuik kunnen discussiėren wanneer er aan hun geliefde "tradities (
)" getoornd wordt. Mensen die tegen zijn, zijn "zeurpieten" en willen het voor de rest verpesten
![]()
Het boeit geen reet welke kleur pieten hebben. Ik vind het sneuer dat ogenschijnlijk VOLWASSEN mensen opeens als baby's gaan reageren wanneer er aan hun traditie getoornd wordt.
gegroet mij en de kids
Kun je quasi stoer over doen, het is wel zo.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:24 schreef deadprez het volgende:
[..]
DENK TOCH AAN DE KINDEREN DENKT ER DAN HELEMAAL NIEMAND AAN DE KINDEREN!!!1
Die kinderen interesseert het helemaal niks.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:26 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Kun je quasi stoer over doen, het is wel zo.
want? Je zag toch dat die tolerante Nederlanders en trotse PVV stemnmers opeens een vrouwtje aanvallen op een veldje?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:25 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Wel als het om 37 mensen gaat, waarvan meer dan de helft zelfs anoniem, lafaards! En een handjevol meelopers, die het even voor 100.000den kinderen willen verpesten.
Groeten terug henk, en doe de groeten aan ingrid.
de kinderen boeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeit het geen DROLLL.. je probeert nu je eigen gedachten te projecteren op kinderen... je zit op een totaal ander niveau dan kinderen... kinderen boeit het NIETS of piet nu blauw, paars of geel isquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:22 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Iemand moet voor de kinderen opkomen, je kan en mag de kinderen hier niet mee lastig vallen.
En dat is precies wat dat stelletje gesubsidieerde kneuzen we doen. Demonsteren tijdens de intocht voor de ogen van 1000den kinderen, dreigen met geweld etc.
Wij, de volwassenen, moeten het doen, juist voor de kinderen! Zoveel mogelijk echte, leuke, vrolijke zwarte pieten in iedere stad. Gewoon gek doen, vrolijk, snoepgoed uitdelen. Dat groepje uitvretende "volwassenen" zullen de boodschap begrijpen.
Als het die kinderen geen drol interesseert dan kan Piet net zo goed zwart blijven.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
de kinderen boeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeit het geen DROLLL.. je probeert nu je eigen gedachten te projecteren op kinderen... je zit op een totaal ander niveau dan kinderen... kinderen boeit het NIETS of piet nu blauw, paars of geel is
Je gedachtegang is: "ik vind het erg, dus vinden de kinderen het ook erg! Ik moet ingrijpen..!!"
hetzelfde als iemand die mensenpsychologie probeert toe te passen op een fucking huisdier die het geen drol boeit en geen secondaire emoties heeft("kijk! nu is mijn goudvis jaloers")
nee want het zwarte (creoolse, slavenverleden) benadrukken is kwetsend voor volwassen mensen onder het mom van racisme (of kan kwetsend zijn).quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:36 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Als het die kinderen geen drol interesseert dan kan Piet net zo goed zwart blijven.
Ach als je er racisme inziet en je er ook nog eens door gekwetst voelt dan is er iets goed mis met je.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee want het zwarte benadrukken is kwetsend voor volwassen mensen onder het mom van racisme.
Serieus.. ben je nu echt zo dom?
doet er niet toe.. heb je ook nog een serieus argument of ga je nu enkel flauwekul zeggen en op de man spelen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:40 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ach als je er racisme inziet en je er ook nog eens door gekwetst voelt dan is er iets goed mis met je.
je zegt dat het kwetsend is. Voor wie dan en waar blijkt uit?quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:59 schreef Michielos het volgende:
[..]
![]()
gegroet mij en de kids
Dat zwarte komt van het ROET omdat Zwarte Piet door de schoorsteen kruipt!quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee want het zwarte (creoolse, slavenverleden) benadrukken is kwetsend voor volwassen mensen onder het mom van racisme (of kan kwetsend zijn).
Serieus.. ben je nu echt zo dom?Je kunt niet bepalen aan de hand van kinderen hoe volwassen mensen zich voelen. Wat je wel kunt doen is het feest zo fijn mogelijk voor iedereen maken TERWIJL het kinderen niet uitmaakt.
Dat kan ook niet, maar donkere mensen voelen zich altijd snel aangevallen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:38 schreef Michielos het volgende:
Je kunt niet bepalen aan de hand van kinderen hoe volwassen mensen zich voelen.
Daarom hebben ze ook allemaal hetzelfde krulhaar, dezelfde negerlippen, dezelfde oorbellen, dezelfde creoolse outfits (uit die tijd). Zelfs de baby pieten op de SInterklaasboot zijn zwartquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:47 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Dat zwarte komt van het ROET omdat Zwarte Piet door de schoorsteen kruipt!
Serieus, ben je nu echt zo dom?!![]()
Die volwassenen HOEVEN zich niet gekwetst te voelen, dat ze dat wel toelaten doen ze toch écht zelf!
Als zwarte Piet een slaaf is, en je kijkt naar de tijd waarin de eerste zwartd pieten opduiken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee want het zwarte (creoolse, slavenverleden) benadrukken is kwetsend voor volwassen mensen onder het mom van racisme (of kan kwetsend zijn).
Serieus.. ben je nu echt zo dom?Je kunt niet bepalen aan de hand van kinderen hoe volwassen mensen zich voelen. Wat je wel kunt doen is het feest zo fijn mogelijk voor iedereen maken TERWIJL het kinderen niet uitmaakt.
wat is er in godsvredesnaam mis met een fijn feest voor iedereen?Ow ja wacht.. ik ben een zeurpiet die moet optyfen naar zijn eigen land.. zo werkt het toch als je een andere mening hebt in het land van vrijheid van meningsuiting.. toch?"
Denk dat je er zelf ook wel een antwoord op hebt toch? Pakjes inpakken en brengen uit opdracht van een witte man. enz. enz. enz. Maar ga eens in op mijn vraagstelling aubquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als zwarte Piet een slaaf is, en je kijkt naar de tijd waarin de eerste zwartd pieten opduiken.
Denk jij dat blanke mensen uit die tijd hun kinderen zouden laten bedreigen door een slaaf met een roe?
De kleding van ZP komt niet overeen met die van een Slaaf maar met die van een zeventiende eeuwse edelman.
Dus waar wordt het slavernij verleden precies mee benadrukt?
zwartepikkenzuiger gespotquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:52 schreef Michielos het volgende:
[..]
Denk dat je er zelf ook wel een antwoord op hebt toch? Pakjes inpakken en brengen uit opdracht van een witte man. enz. enz. enz. Maar ga eens in op mijn vraagstelling aub
dus een zwarte postbode met een witte chef is een slaaf.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:52 schreef Michielos het volgende:
[..]
Denk dat je er zelf ook wel een antwoord op hebt toch? Pakjes inpakken en brengen uit opdracht van een witte man. enz. enz. enz. Maar ga eens in op mijn vraagstelling aub
goed argument man! Kijk dit bedoel ik nu.. Aan tradities valt niet te tornen, want dan ben je een zuurpruim, een zeurpiet enz. enz. Argumenten en ratio zijn meteen verdwenen en ogenschijnlijk normale mensen veranderen opeens in VMBO tokkies die enkel nog ad hominems kunnen gevenquote:
nee dat is niet zo. Een witte chef met ENKEL zwarte mensen onder zijn hoede KAN een slavendrijver zijn. Zie je het verschil echt niet?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
dus een zwarte postbode met een witte chef is een slaaf.
Welke vraag bedoel je?
hoezo zwarte mensen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:47 schreef eend112 het volgende:
[..]
Dat kan ook niet, maar donkere mensen voelen zich altijd snel aangevallen.
Ik zie ook wel eens dingen waardoor ik me beledigd zou kunnen voelen, als we de samenleving daar op aan moeten passen..
Ach je doet met dit soort opmerkingen hetzelfde.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:54 schreef Michielos het volgende:
[..]
goed argument man! Kijk dit bedoel ik nu.. Aan tradities valt niet te tornen, want dan ben je een zuurpruim, een zeurpiet enz. enz. Argumenten en ratio zijn meteen verdwenen en ogenschijnlijk normale mensen veranderen opeens in VMBO tokkies die enkel nog ad hominems kunnen geven
ik reageer op inhoud. Jullie op de persoon. Ik draag argumenten aan en wordt een "zwartepikkezuiger" genoemd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:55 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ach je doet met dit soort opmerkingen hetzelfde.
nee. Die link zie ik niet. Slavendrijver zijn staat niet gelijk aan zwart personeel hebben.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:55 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee dat is niet zo. Een witte chef met ENKEL zwarte mensen onder zijn hoede KAN een slavendrijver zijn. Zie je het verschil echt niet?Of de link naar het verleden?
er zijn echter mensen die die link WEL leggen (zeker met het oog op de zeitgeist waarin Zwarte Piet in zijn vorm ontstaan is). Niks mis mee om dan pieten blauw, groen, grijs of wit met roetvegen te maken. Kinderen boeit het niet.. iedereen blij, geen probleemquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
nee. Die link zie ik niet. Slavendrijver zijn staat niet gelijk aan zwart personeel hebben.
De meeste zwarten leggen die link ook niet maar staan vrolijk met hun kinderen te zwaaien.
dat er mensen zijn die die link wel leggen klopt. Dus dan is jouw reactie dat alles waar iemand aanstoot aan zou kunnen nemen verboden moet worden?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:58 schreef Michielos het volgende:
[..]
er zijn echter mensen die die link WEL leggen (zeker met het oog op de zeitgeist waarin Zwarte Piet in zijn vorm ontstaan is). Niks mis mee om dan pieten blauw, groen, grijs of wit met roetvegen te maken. Kinderen boeit het niet.. iedereen blij, geen probleemFijn feest voor een ieder.
Zeikers hou je altijd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:58 schreef Michielos het volgende:
[..]
er zijn echter mensen die die link WEL leggen (zeker met het oog op de zeitgeist waarin Zwarte Piet in zijn vorm ontstaan is). Niks mis mee om dan pieten blauw, groen, grijs of wit met roetvegen te maken. Kinderen boeit het niet.. iedereen blij, geen probleemFijn feest voor een ieder.
afschaffen hoeft niet. Maar een verlichting mag wel plaatsvinden. Over vuurwerk hetzelfde.. Enkel nog door professionals laten afsteken. NIks mis mee, geen enkel nadeel imo. Geen honden die opgeblazen worden of mishandeld, geen afgeblazen handen en blindheid meer. Hoe kan iemand het daar nu mee oneens zijn.. ow ja.. wacht.. het is ... TRADITIEquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dat gezeik over tradities altijd.
1. Zwarte Piet moet worden afgeschaft. Voordeel: geen gezeur meer daarover, geen onnodig kwetsen meer. Nadeel: geen
En als we dan toch bezig zijn:
2. Vuurwerk moet worden afgeschaft. Voordeel: enorme kostenbesparing, enorme millieubesparing, enorme leedreductie, geen vuurwerkgewonden/doden meer. Nadeel: enkele tokkies moeten een andere uitlaatklep voor hun kinderlijke frustraties vinden.
Heb ik het nu over sinterklaas of over het algemeen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
hoezo zwarte mensen?
Er is een groep van 200 activisten, de 600000 overige zwarten hoor je niet.
er wordt helemaal NIKS verboden???quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
dat er mensen zijn die die link wel leggen klopt. Dus dan is jouw reactie dat alles waar iemand aanstoot aan zou kunnen nemen verboden moet worden?
Als het écht moet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:44 schreef zovty het volgende:
Als we het slim spelen dan worden de Pieten van volgend jaar Rondborstige deernes in strakke latexpakje. Wie is er voor?
waar je het ook over hebt, het klopt niet. Anders zouden er geen 200 maar 600000 activisten zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:01 schreef eend112 het volgende:
[..]
Heb ik het nu over sinterklaas of over het algemeen?
Als het doorzichtige latex is, ben ik voor.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:44 schreef zovty het volgende:
Dit.
Helemaal precies dit.
We verzinnen gewoon iets anders en gaan door met de pret. Over 8 jaar weet niemand meer dat Piet ooit zwart was.
Tradities en dit feest interesseren mij geen reet. Schaf het af of neem gekeurde pieten, mij best.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:57 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik reageer op inhoud. Jullie op de persoon. Ik draag argumenten aan en wordt een "zwartepikkezuiger" genoemd.
tokkie niveau van fok laat zich weer kennenMaar goed, de reden is duidelijk.. er wordt aan een "traditie" getornd..
![]()
Tradities boeien mij gewoon echt GEEN ene drol
Soms hebben jank"negers" (wtf..... ooh zo tolerantquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:03 schreef blek het volgende:
[..]
Tradities en dit feest interesseren mij geen reet. Schaf het af of neem gekeurde pieten, mij best.
Ik vind het bizar dat er mensen zijn die die aandachtsgeile janknegeres serieus nemen en de enorme aandacht die ze krijgen, totaal doorgeslagen gekte dit.
Is een negeres een vrouwelijke neger?quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:03 schreef blek het volgende:
Ik vind het bizar dat er mensen zijn die die aandachtsgeile janknegeres serieus nemen en de enorme aandacht die ze krijgen, totaal doorgeslagen gekte dit.
*klikt op link*quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:46 schreef Michielos het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)u-eenmaal-tradities/
Whut? Er is een uitspraak van de raad van state geweest. Als we dat al niet meer serieus moeten nemen is het eind zoek.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:03 schreef blek het volgende:
[..]
Tradities en dit feest interesseren mij geen reet. Schaf het af of neem gekeurde pieten, mij best.
Ik vind het bizar dat er mensen zijn die die aandachtsgeile janknegeres serieus nemen
beargumenteer?quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:05 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
*klikt op link*
Begint te lezen.
Lacht zich kapot.
(weet nog niet wat voor site het is)
(denkt dat het wel de speld zal zijn)
*ziet nrc*
(diep bedroefd in de medemensen die dit geloven)
een verbod op zp in zijn huidige vorm. De discussie gaat niet over het sinterklaasfeest als geheel maar over een specifiek onderdeel: zpquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
er wordt helemaal NIKS verboden???![]()
![]()
Het enige dat er gebeurd is een aanpassing, geen verbod. Hoe kom jij bij een verbod of een afschaffing van het sinterklaasfeest?
Waar komt die link opeens vandaan?
care? het is onderzocht door o.a. Raad van State en het is een rechterlijk bevel?quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
een verbod op zp in zijn huidige vorm. De discussie gaat niet over het sinterklaasfeest als geheel maar over een specifiek onderdeel: zp
Dat het zover heeft kunnen komenquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:06 schreef zovty het volgende:
[..]
Whut? Er is een uitspraak van de raad van state geweest. Als we dat al niet meer serieus moeten nemen is het eind zoek.
ga eens in op mijn vraag.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:06 schreef Michielos het volgende:
[..]
care? het is onderzocht door o.a. Raad van State en het is een rechterlijk bevel?
Dit slaat echt nergens opquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
waar je het ook over hebt, het klopt niet. Anders zouden er geen 200 maar 600000 activisten zijn.
nee en dat gebeurt ook niet. Nu ook niet namelijk. Er wordt helemaal niets afgeschaft. Als een probleem serieus is wordt er eerst gekeken of iets kan worden AANGEPAST.. dat is iets anders.. het is al duizend keer gedaan, ook met het door jou zo teergeliefde Sinterklaasfeest. Ken namelijk niemand in Nederland die Sinterklaas in zijn oudste vorm viert.. met duivels als Zwarte pieten.. jij wel? Willen we niet "vooruit" met zijn allen en zaken ter discussie stellen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
ga eens in op mijn vraag.
Moet alles waar iemand aanstoot aan kan nemen worden afgeschaft?
het is een simpele op niks gebaseerde generalisatie van het niveau: blanken kunnen niet dansen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:09 schreef eend112 het volgende:
[..]
Dit slaat echt nergens op
Ik zeg dat zwarte mensen zich snel aangevallen voelen, dat verwerp jij met dat er nu maar 200 activisten zijn tegen zwarte piet? Ik geef je even tijd om zelf na te denken over dit alles.
Nee ik meen serieus dat ik dacht dat het onzin was. Maar als jij dit ook vindt dan wens ik liever niet met u te praten. Een fijne dag!quote:
wtf... je kunt toch wel wat argumenten geven ?????quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:13 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Nee ik meen serieus dat ik dacht dat het onzin was. Maar als jij dit ook vindt dan wens ik liever niet met u te praten. Een fijne dag!
Dan ben jij toch lekker een ander soort piet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:54 schreef Michielos het volgende:
[..]
Aan tradities valt niet te tornen, want dan ben je een zeurpiet
Nee, als je het met dat artikel eens bent, ben je te ver heen. Dan is alle hulp al te laat.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:14 schreef Michielos het volgende:
[..]
wtf... je kunt toch wel wat argumenten geven ?????![]()
![]()
want?quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:16 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Nee, als je het met dat artikel eens bent, ben je te ver heen. Dan is alle hulp al te laat.
zou niks mis mee zijn als er ook naast zwarte piet andere kleuren pieten waren imo.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:15 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Dan ben jij toch lekker een ander soort piet.Laat Zwarte Piet dan ook met rust.
dus er moet van bovenaf worden opgelegd dat het moet worden aangepast, ofwel afschaffing van de huidige vorm.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:11 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee en dat gebeurt ook niet. Nu ook niet namelijk. Er wordt helemaal niets afgeschaft. Als een probleem serieus is wordt er eerst gekeken of iets kan worden AANGEPAST.. dat is iets anders.. het is al duizend keer gedaan, ook met het door jou zo teergeliefde Sinterklaasfeest. Ken namelijk niemand in Nederland die Sinterklaas in zijn oudste vorm viert.. met duivels als Zwarte pieten.. jij wel? Willen we niet "vooruit" met zijn allen en zaken ter discussie stellen?
ligt specifiek aan het geval in kwestie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
dus er moet van bovenaf worden opgelegd dat het moet worden aangepast, ofwel afschaffing van de huidige vorm.
De veranderingen die jij aanhaalt zijn natuurlijk geėvolueerd, niet van bovenaf opgelegd.
Maar laat ik de vraag waar ik nog steeds geen antwoord op herformuleren: moet alles waar enkele mensen aanstoot aan kunnen nemen worden AANGEPAST?
Haal er anders ook nog een WO2-analogie bij, prokaryootquote:
En over 2 jaar kunnen de beroepszeikers zich op het volgende onderwerp van hun ongenoegen storten.quote:
Vuurwerk zal het daarna wel zijn dat er aan moet geloven.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:23 schreef Luigi het volgende:
[..]
En over 2 jaar kunnen de beroepszeikers zich op het volgende onderwerp van hun ongenoegen storten.
ben ik het ook niet helemaal mee oneens. Gewoon door professionals laten afsteken. Minder ongelukken, minder bange honden, mooier vuurwerk, veel veiliger. Niks mis mee als je het mij vraagtquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:23 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Vuurwerk zal het daarna wel zijn dat er aan moet geloven.
Yup. Alles buiten de eigen comfort zone moet dood en weg in zeikland Nederland.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:23 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
er gaat niks dood en er gaat niets weg? Man, wat een dramaqueen ben jij!! En dan noem je tegenstanders "huilebalken"quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:26 schreef Luigi het volgende:
[..]
Yup. Alles buiten de eigen comfort zone moet dood en weg in zeikland Nederland.
Dan ben je dus verplicht om het in een menigte te moeten aanschouwen. Terwijl het juist zelf afsteken, in je eigen tuin toch onderdeel van de charme is.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:25 schreef Michielos het volgende:
[..]
ben ik het ook niet helemaal mee oneens. Gewoon door professionals laten afsteken. Minder ongelukken, minder bange honden, mooier vuurwerk, veel veiliger. Niks mis mee als je het mij vraagt
En ook dit is weer geen afschaffing maar een aanpassing. Vooruitgang ftw
Dit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:36 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Als het die kinderen geen drol interesseert dan kan Piet net zo goed zwart blijven.
Je bent niets verplicht? Wie gaat je dat verplichten dan?quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:28 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dan ben je dus verplicht om het in een menigte te moeten aanschouwen. Terwijl het juist zelf afsteken, in je eigen tuin toch onderdeel van de charme is.
Het is een puur uur in het jaar, zulk gezever allemaal.
Ok neger.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:27 schreef Michielos het volgende:
[..]
er gaat niks dood en er gaat niets weg? Man, wat een dramaqueen ben jij!! En dan noem je tegenstanders "huilebalken"![]()
![]()
![]()
dit is al eerder tegengesproken. Misschien kun je het even terug lezen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:28 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dit.
En maar proberen recht te praten wat krom is.
Dat ben je dus verplicht als je vuurwerk van dichtbij wil zien.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:29 schreef Michielos het volgende:
[..]
Je bent niets verplicht? Wie gaat je dat verplichten dan?
ad hominem numero 394854 dit topic. De oh zo tolerante nederlander in actiequote:
Hellend vlak redenatie. Als we x verbieden dan moeten we ook y en z straks gaan verbieden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:23 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Voor jou is dat misschien vooruitgang, voor een ander niet. Dieren lijden uiteraard een stuk minder, maar de meeste ongelukken heb je altijd zelf nog in de hand.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:25 schreef Michielos het volgende:
[..]
ben ik het ook niet helemaal mee oneens. Gewoon door professionals laten afsteken. Minder ongelukken, minder bange honden, mooier vuurwerk, veel veiliger. Niks mis mee als je het mij vraagt
En ook dit is weer geen afschaffing maar een aanpassing. Vooruitgang ftw
Excuus ben even druk. Moet een kruis in brand gaan steken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:29 schreef Michielos het volgende:
[..]
ad hominem numero 394854 dit topic. De oh zo tolerante nederlander in actie
ook dat inderdaadquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:31 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Hellend vlak redenatie. Als we x verbieden dan moeten we ook y en z straks gaan verbieden.
nevermind man, je wil geeneens moeite doen tot discussie. Have fun en zorg dat je niet teveel zinkt in je eigen kortzichtigheidquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:32 schreef Luigi het volgende:
[..]
Excuus ben even druk. Moet een kruis in brand gaan steken.
Men zoekt altijd wel iets nieuws. Het gaat prima zo met die zwarte pieten, lekker laten zo.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:31 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Hellend vlak redenatie. Als we x verbieden dan moeten we ook y en z straks gaan verbieden.
Het prachtige liberale Nederland waar alles kon en mocht verkeert zich al een tijdje op een hellend vlak, wat dat betreft is toepassende drogredennatie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:31 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Ok neger.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:35 schreef Michielos het volgende:
[..]
nevermind man, je wil geeneens moeite doen tot discussie. Have fun en zorg dat je niet teveel zinkt in je eigen kortzichtigheid![]()
het mag toch nog steeds? Ik lees echt nergens iets van een afschaffing van het Sinterklaasfeest? Link me dat eens.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:36 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het prachtige liberale Nederland waar alles kon en mocht verkeert zich al een tijdje op een hellend vlak, wat dat betreft is toepassende drogredennatie.
Het is ook niet verboden (al ligt dat weer wat ingewikkeld want volgens de rechter is zwarte piet racistisch en de staat moet optreden tegen racisme, dus hoe dat precies zit zul je aan een jurist moeten vragen) maar ik vind de samenleving wel wat nare trekjes krijgen. Dat moet weg, dat moeten we verbieden, dat is vervelend. Dat vind ik een jammere ontwikkeling.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:37 schreef Michielos het volgende:
[..]
het mag toch nog steeds? Ik lees echt nergens iets van een afschaffing van het Sinterklaasfeest? Link me dat eens.
Ons liberaal Nederland komt voort uit het onvermogen goede, sluitende wetten te maken, niet uit een of ander gedachtegoed.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:36 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het prachtige liberale Nederland waar alles kon en mocht verkeert zich al een tijdje op een hellend vlak, wat dat betreft is toepassende drogredennatie.
Nou... dat kun je al dan niet herleiden tot het pragmatisme waar Nederland al jaren van ervaring mee heeft. Het polderen zeg maar. Niet verbieden maar een gulden middenweg zoeken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:39 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ons liberaal Nederland komt voort uit het onvermogen goede, sluitende wetten te maken, niet uit een of ander gedachtegoed.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:28 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dan ben je dus verplicht om het in een menigte te moeten aanschouwen. Terwijl het juist zelf afsteken, in je eigen tuin toch onderdeel van de charme is.
Het is een puur uur in het jaar, zulk gezever allemaal.
Ik dacht dat je niet op de persoon speelde?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
de kinderen boeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeit het geen DROLLL.. je probeert nu je eigen gedachten te projecteren op kinderen... je zit op een totaal ander niveau dan kinderen... kinderen boeit het NIETS of piet nu blauw, paars of geel is
Je gedachtegang is: "ik vind het erg, dus vinden de kinderen het ook erg! Ik moet ingrijpen..!!"
hetzelfde als iemand die mensenpsychologie probeert toe te passen op een fucking huisdier die het geen drol boeit en geen secondaire emoties heeft("kijk! nu is mijn goudvis jaloers")
Allemaal de schuld van die confessionele religekkies, bla bla blaquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:40 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou... dat kun je al dan niet herleiden tot het pragmatisme waar Nederland al jaren van ervaring mee heeft. Het polderen zeg maar. Niet verbieden maar een gulden middenweg zoeken.
"Terroristische beweging"quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:41 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik dacht dat je niet op de persoon speelde?
Maar nee, je hebt geen gelijk.
Dat groepje uitkering trekkende anarchisten hebben het voor zichzelf verpest door er met gestrekt been in te gaan, dreigen met ordeverstoringen, "er moet maar eens een zwarte piet vermoord worden" demonstraties waar 100den kinderen bijstaan " zwarte piet is nep" en dat soort kreten. Dat is zwaar gestoord gedrag en wat mij betreft gelijk aan elke andere terroristische beweging.
Dus nogmaals, ja! Ik kom op voor de kinderen!
Deels door een harder wordende maatschappij (kijk maar naar wat een weerstand er is tegen het sociale denken, een beetje omkijken naar de ander is er niet meer bij, individualisme) en op politiek gebied enge neo-liberale bokkenlullen die oververtegenwoordigd zijn in de VVD.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van die confessionele religekkies, bla bla bla
Het is natuurlijk wel zo dat het verkrampt vasthouden aan een zwarte Piet niet erg veel pragmatiek herbergt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:40 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou... dat kun je al dan niet herleiden tot het pragmatisme waar Nederland al jaren van ervaring mee heeft. Het polderen zeg maar. Niet verbieden maar een gulden middenweg zoeken.
Je onderbuik speelt een beetje op volgens mij.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:41 schreef Kanjer het volgende:
Dat groepje uitkering trekkende anarchisten hebben het voor zichzelf verpest door er met gestrekt been in te gaan, dreigen met ordeverstoringen, "er moet maar eens een zwarte piet vermoord worden" demonstraties waar 100den kinderen bijstaan " zwarte piet is nep" en dat soort kreten. Dat is zwaar gestoord gedrag en wat mij betreft gelijk aan elke andere terroristische beweging.
Eens.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:43 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je onderbuik speelt een beetje op volgens mij.
Al ben ik het wel met je eens dat het behoorlijk onfatsoenlijk is om te roepen dat Piet nep is tijdens de intocht, dat dan weer wel.
Ik vind dat je niet alles wat maar een hintje heeft naar een duister verleden, of naar een zwarte pagina van het verleden moet proberen te wissen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:43 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat het verkrampt vasthouden aan een zwarte Piet niet erg veel pragmatiek herbergt.
Ik had liever gehad dat de grote steden gewoon een heel kleurenpalet aan Pieten hadden geļntroduceerd dan dat er zoveel ophef, en bijkomende polarisatie, over heeft moeten ontstaan.
Als je dreigt met aanslagen, en dat heeft dit blik knakworsten gedaan, ja.quote:
Haha.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Deels door een harder wordende maatschappij (kijk maar naar wat een weerstand er is tegen het sociale denken, een beetje omkijken naar de ander is er niet meer bij, individualisme) en op politiek gebied enge neo-liberale bokkenlullen die oververtegenwoordigd zijn in de VVD.
Heb je ook gezien waar alle pro-Piet mensen mee dreigen? Zijn ook allemaal terroristen zeker.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:45 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als je dreigt met aanslagen, en dat heeft dit blik knakworsten gedaan, ja.
Niet dat ze het lef ervoor hebben.
Wissen is ook niet direct noodzakelijk, een beetje een moderne blik integreren zou soelaas geboden hebben. Helaas is de discussie vanaf dag één groter geworden dan het eigenlijke probleem. Namelijk van een groep mensen die zich gediscrimineerd voelde naar een nationale discussie over het wegnemen van een volksfeest. Terwijl van dat tweede sowieso nooit sprake is geweest.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik vind dat je niet alles wat maar een hintje heeft naar een duister verleden, of naar een zwarte pagina van het verleden moet proberen te wissen.
Er is al een nieuwe piet geopperd bij K&vdB. Prima alternatief voor de huidige piet. Verschil is er niet veel.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik vind dat je niet alles wat maar een hintje heeft naar een duister verleden, of naar een zwarte pagina van het verleden moet proberen te wissen.
Geen enkel probleem met mijn onderbuik, maar fijn dat je het hier tenminste met me eens bent.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:43 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je onderbuik speelt een beetje op volgens mij.
Al ben ik het wel met je eens dat het behoorlijk onfatsoenlijk is om te roepen dat Piet nep is tijdens de intocht, dat dan weer wel.
Die doodsverwensingen toen...quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:46 schreef deadprez het volgende:
[..]
Heb je ook gezien waar alle pro-Piet mensen mee dreigen? Zijn ook allemaal terroristen zeker.
Mantelzorg is op de lange termijn denk ik duurder dan reguliere zorg. In mijn omgeving zijn een heel aantal mantelzorgers, als je ziet wat voor een impact dat heeft op iemand word je daar niet vrolijk van.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Haha.
Maar het individualistischer worden klopt wel volgens mij, al heb ik geen idee hoe dat vroegāh was natuurlijk. Wel jammer, want juist door mantelzorg e.d. kunnen we de zorg betaalbaar houden.
En de VVD is ook niet echt mijn partij inderdaad.
Ik vind ook dat je behoorlijk overdrijft met je terroristische organisaties e.d.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:47 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Geen enkel probleem met mijn onderbuik, maar fijn dat je het hier tenminste met me eens bent.
Een traditie is een nationaal goed, dat is van iedereen. Het veranderen van zwarte piet stuit dus veel mensen tegen het borst. Dat is ook prima te verklaren.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:46 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wissen is ook niet direct noodzakelijk, een beetje een moderne blik integreren zou soelaas geboden hebben. Helaas is de discussie vanaf dag één groter geworden dan het eigenlijke probleem. Namelijk van een groep mensen die zich gediscrimineerd voelde naar een nationale discussie over het wegnemen van een volksfeest. Terwijl van dat tweede sowieso nooit sprake is geweest.
Actie->reactie, maar natuurlijk niet goed te praten, al speelt emotie hier een grote rol, uitgelokt door een groepje boomslingeraars.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:46 schreef deadprez het volgende:
[..]
Heb je ook gezien waar alle pro-Piet mensen mee dreigen? Zijn ook allemaal terroristen zeker.
Kijk, dit soort opmerkingen verneuken het alleen maar voor jezelf. Waar is dit nou goed voor?quote:
Je laat je wel weer goed kennen zeg... echt wtfquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:49 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Actie->reactie, maar natuurlijk niet goed te praten, al speelt emotie hier een grote rol, uitgelokt door een groepje boomslingeraars.
Hoezo? Een groepering dat dreigt met ordeverstoringen en/of aanslagen op zwarte piet. Ze zijn er de directe reden van dat de sint bewaakt moet worden door politie instellingen tijdens de intocht.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik vind ook dat je behoorlijk overdrijft met je terroristische organisaties e.d.
Jawel Frank, dat ben ik met je eens, maar hoeveel tradities zijn er door de jaren heen veranderd? Bij mijn weten zit niet heel Nederland meer drie dagen in de kerk met Kerst, laat staan iedere zondag. Hoeveel mensen eten nog vis op vrijdag? Hoeveel mensen doen nog aan een vaste periode? Hoeveel bruidsmarkten hebben wij nog? Op welke plekken in Nederland mag je nog één dag in het jaar elkaar slaan met bekrijte stukken hout?quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:49 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Een traditie is een nationaal goed, dat is van iedereen. Het veranderen van zwarte piet stuit dus veel mensen tegen het borst. Dat is ook prima te verklaren.
Overigens is deze discussie niet nieuw hoor, ik meen ergens tegen het einde van de jaren 80 dat er ook al eens een keertje een discussie oplaaide over zwarte piet.
Maar nu met het internet en dergelijke leeft het veel meer en laait het telkens op, waar het toen gewoon verdween.
Met dank aan kwinsie en consorten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:50 schreef deadprez het volgende:
[..]
Kijk, dit soort opmerkingen verneuken het alleen maar voor jezelf. Waar is dit nou goed voor?
Volgens mij heeft maar één persoon dergelijke uitspraken gedaan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:52 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Hoezo? Een groepering dat dreigt met ordeverstoringen en/of aanslagen op zwarte piet. Ze zijn er de directe reden van dat de sint bewaakt moet worden door politie instellingen tijdens de intocht.
Ja joh. Triest figuur. En maar roepen met z'n allen dat ze niet racistisch zijn.quote:
De anti-Piet bedreigingen waren false flag.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:52 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Hoezo? Een groepering dat dreigt met ordeverstoringen en/of aanslagen op zwarte piet. Ze zijn er de directe reden van dat de sint bewaakt moet worden door politie instellingen tijdens de intocht.
wat maakt dit geval dan speciaal dat het hier moet worden aangepast?quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:21 schreef Michielos het volgende:
[..]
ligt specifiek aan het geval in kwestie.
Jup, daar lijkt de hele discussie heel erg veel op idd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:54 schreef BozeHaas het volgende:
Nu al een Zwarte Piet discussieDoet me denken aan die ene South Park aflevering met die vlag.
Oja, want er is ook veel gedreigd met aanslagen enzo.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:52 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja maar er is een belangrijk verschil. Dat zijn tradities die ebben geleidelijk weg, omdat de animo verdwijnt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:53 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Jawel Frank, dat ben ik met je eens, maar hoeveel tradities zijn er door de jaren heen veranderd? Bij mijn weten zit niet heel Nederland meer drie dagen in de kerk met Kerst, laat staan iedere zondag. Hoeveel mensen eten nog vis op vrijdag? Hoeveel mensen doen nog aan een vaste periode? Hoeveel bruidsmarkten hebben wij nog? Op welke plekken in Nederland mag je nog één dag in het jaar elkaar slaan met bekrijte stukken hout?
Tradities zijn aan verandering onderhevig. Met het oog op het doel van het sinterklaasfeest hadden we best wel wat pieten roze en groen kunnen schilderen, dan was iedereen gewoon super gelukkig geweest. In ieder geval de kinderen, die hadden er zelfs niks van gemerkt, en dat is stiekem toch wel een beetje de doelgroep van het hele verhaal.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:54 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat apenvolk kent geen andere taal dan die van geweld en terreur joh. Daarom moet je ze af en toe gevild aan een boom hangen. Zoals vroeger, om te laten merken wie er de baas is. Zou die michielos ook goed doen.
De net door mij geposte piet verschilt niet veel, maar heel wat kenmerken die nog verwijzen naar racistische intenties zijn weggehaald.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:56 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ja maar er is een belangrijk verschil. Dat zijn tradities die ebben geleidelijk weg, omdat de animo verdwijnt.
Dit is een 'rigoreuze' breuk. En daarom schieten mensen zo vol, ineens wordt er aan 'hun' traditie gezeten. Dat zijn mensen en hun emotie.
Klopt. Als je zegt blanken kunnen niet dansen dan voel ik me ook niet beledigd. Ik ben om staat te begrijpen dat ze daarmee bedoelen "er zijn meer blanken dan zwarten die niet kunnen dansen".quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
het is een simpele op niks gebaseerde generalisatie van het niveau: blanken kunnen niet dansen.
Oja, die. Ja...quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:54 schreef BozeHaas het volgende:
Nu al een Zwarte Piet discussieDoet me denken aan die ene South Park aflevering met die vlag.
In ieder geval genoeg, dreigen met geweld is altijd een no go.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:54 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Oja, want er is ook veel gedreigd met aanslagen enzo.
Het probleem is dat mensen eens een keer zich niet zo snel aangevallen moeten voelen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
De net door mij geposte piet verschilt niet veel, maar heel wat kenmerken die nog verwijzen naar racistische intenties zijn weggehaald.
Ik zie het probleem niet.
Lang niet iedere voorstander is zo achterlijk he.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:56 schreef Michielos het volgende:
[..]![]()
De pro pieten laten zich goed kennen
Dit soort lieden zijn dus voorstander van Zwarte Piet
![]()
ik zie het ook niet. Het surinaams-Creoolse aspect en stereotyperende kenmerken in die tijd zijn weg. Niemand die erover kan zeuren.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
De net door mij geposte piet verschilt niet veel, maar heel wat kenmerken die nog verwijzen naar racistische intenties zijn weggehaald.
Ik begrijp niet goed wat er zo rigoureus is aan het veranderen van de schmink op de gezichten van een stel figuranten. Topics als deze laten wat mij betreft goed zien wat het werkelijke sentiment is achter de hele discussie, ook zonder de verwijderde postsquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:56 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ja maar er is een belangrijk verschil. Dat zijn tradities die ebben geleidelijk weg, omdat de animo verdwijnt.
Dit is een 'rigoreuze' breuk. En daarom schieten mensen zo vol, ineens wordt er aan 'hun' traditie gezeten. Dat zijn mensen en hun emotie.
wil je stoppen mij en andere voorstanders van zwarte piet over 1 kam te scheren met deze zwakbegaafde idioot?quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:56 schreef Michielos het volgende:
[..]![]()
![]()
Snel aangevallen voelen is gebaseerd op niets anders dan subjectiviteit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:58 schreef eend112 het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen eens een keer zich niet zo snel aangevallen moeten voelen.
Sorry, ik liet me ook even gaanquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
wil je stoppen mij en andere voorstanders van zwarte piet over 1 kam te scheren met deze zwakbegaafde idioot?
Nee, dat klopt, maar de discussie is nu belangrijker geworden. Het principe. Omdat er zoveel gezeur over is zien mensen dit toch, al is de aanpassing maar klein, als het stelen van een traditie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Klopt, maar een aantal voorstanders van Zwarte Piet heeft net zo goed de organisatie van een intocht met de dood bedreigd omdat deze wilde experimenteren met kleurpieten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
In ieder geval genoeg, dreigen met geweld is altijd een no go.
het gaat er niet om of jij je wel of niet beledigd voelt maar dat je een complete bevolkingsgroep generaliseert.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef eend112 het volgende:
[..]
Klopt. Als je zegt blanken kunnen niet dansen dan voel ik me ook niet beledigd. Ik ben om staat te begrijpen dat ze daarmee bedoelen "er zijn meer blanken dan zwarten die niet kunnen dansen".
Principes vind ik zelf ontworpen barricades die niets bijdragen aan je ontwikkeling als persoon. "maar waarom dan? " "GEWOON.. UIT PRINCIPE" Alleen die zin al vind ik tekenend voor stilstand i.p.v. vooruitgangquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, maar de discussie is nu belangrijker geworden. Het principe. Omdat er zoveel gezeur over is zien mensen dit toch, al is de aanpassing maar klein, als het stelen van een traditie.
'Handen af van onze zwarte piet'. Zoiets.
Ja jij voelt je nog niet aangevallen als je tijdens het fietsen een vuist in je gezicht krijgt en rijdt gewoon doorquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Snel aangevallen voelen is gebaseerd op niets anders dan subjectiviteit.
Nee hoor. Dat ontwikkel je. Laten we hier nu geen psychologische zaak van maken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Snel aangevallen voelen is gebaseerd op niets anders dan subjectiviteit.
Zegt meer iets over de intellectuele vermogens van die mensen lijkt me.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, maar de discussie is nu belangrijker geworden. Het principe. Omdat er zoveel gezeur over is zien mensen dit toch, al is de aanpassing maar klein, als het stelen van een traditie.
'Handen af van onze zwarte piet'. Zoiets.
Dat zijn mensen en hun emoties. Zwarte piet is een collectief eigendom, zo wordt dat gevoeld. Volledig uit je dak gaan omdat ze de piet veranderen is misschien niet rationeel, maar soms nemen emoties het over. Zeker in een groep. Dan krijg je de 'angry mob'.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:00 schreef Michielos het volgende:
[..]
Principes vind ik zelf ontworpen barricades die niets bijdragen aan je ontwikkeling als persoon. "maar waarom dan? " "GEWOON.. UIT PRINCIPE" Alleen die zin al vind ik tekenend voor stilstand i.p.v. vooruitgang
Dan ligt het toch meer aan de angry mob en hun "gevoelens" en "onderbuik redenaties" dan aan de discussie at hand, niet waar?quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat zijn mensen en hun emoties. Zwarte piet is een collectief eigendom, zo wordt dat gevoeld. Volledig uit je dak gaan omdat ze de piet veranderen is misschien niet rationeel, maar soms nemen emoties het over. Zeker in een groep. Dan krijg je de 'angry mob'.
Of jij het snel vindt ja of nee hangt wel degelijk af van je eigen mening.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:01 schreef eend112 het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat ontwikkel je. Laten we hier nu geen psychologische zaak van maken.
Dat is vaak zo, maar dat kwestie niet gemakkelijker want daar krijg je die menigte echt niet van overtuigd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dan ligt het toch meer aan de angry mob en hun "gevoelens" en "onderbuik redenaties" dan aan de discussie at hand, niet waar?
Dat klopt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
dan is het toch echt de menigte zijn probleem i.p.v. de mensen die wel met ratio en intellect willen discussiėren. Op zich ben ik overigens wel benieuwd naar de concrete implementatie van deze uitspraakquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is vaak zo, maar dat kwestie niet gemakkelijker want daar krijg je die menigte echt niet van overtuigd.
dat lijkt me niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Zegt meer iets over de intellectuele vermogens van die mensen lijkt me.
Oh ja, als de massa te dom is om te poepen is alles geoorloofd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:04 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar doordat ze er met gestrekt been ingingen hebben ze een massale aversie veroorzaakt.
En dan gaan de hakken in het zand en reageren twee miljoen mensen op een piet moet blijven fb.
Quincy en consorten hadden er beter aan gedaan om op dat moment wat gas terug te nemen, beetje geven, beetje nemen..
Maar dat heeft ie niet gedaan, hij koos ervoor meer gas te geven met als gevolg de massa nu helemaal niet meer open staat voor welke verandering dan ook.
Daar gaat het dus wel om, als je iets positiefs zegt over een bevolkingsgroep is er niets aan de hand. Generalisatie gebeurt altijd. Als je zegt blanken kunnen niet dansen gaat het ook niet om het individu maar over de meerderheid of je stelt het in relativiteit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
het gaat er niet om of jij je wel of niet beledigd voelt maar dat je een complete bevolkingsgroep generaliseert
Ik denk van niet, want, losse flodders, geen organisatie, neemt niet weg dat die mensen wat mij betreft ook een uitnodiging mogen ontvangen voor een bezoekje aan het politiebureau.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Klopt, maar een aantal voorstanders van Zwarte Piet heeft net zo goed de organisatie van een intocht met de dood bedreigd omdat deze wilde experimenteren met kleurpieten.
Zijn de voorstanders nu ook terroristen?
Dat is waar, de ervaring leert echter dat ratio en intellect vaak ondergesneeuwd raken als de menigte eenmaal begint te schreeuwen en uit emotie te handelen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
dan is het toch echt de menigte zijn probleem i.p.v. de mensen die wel met ratio en intellect willen discussiėren. Op zich ben ik overigens wel benieuwd naar de concrete implementatie van deze uitspraak
quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:06 schreef eend112 het volgende:
[..]
Daar gaat het dus wel om, als je iets positiefs zegt over een bevolkingsgroep is er niets aan de hand. Generalisatie gebeurt altijd. Als je zegt blanken kunnen niet dansen gaat het ook niet om het individu maar over de meerderheid of je stelt het in relativiteit.
Oh zo bedoel je, ja daar gaat een discussie toch ook meestal over? Verschillende meningen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Of jij het snel vindt ja of nee hangt wel degelijk af van je eigen mening.
Dat zegt meer over de mensen die hun mening laten afhangen van hun onderbuik.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:04 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar doordat ze er met gestrekt been ingingen hebben ze een massale aversie veroorzaakt.
En dan gaan de hakken in het zand en reageren twee miljoen mensen op een piet moet blijven fb.
Quincy en consorten hadden er beter aan gedaan om op dat moment wat gas terug te nemen, beetje geven, beetje nemen..
Maar dat heeft ie niet gedaan, hij koos ervoor meer gas te geven met als gevolg de massa nu helemaal niet meer open staat voor welke verandering dan ook.
waarom lost dat het probleem op???quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:07 schreef Bozepiemel het volgende:
Of nu laten we alleen negers en negerinnen zwarte piet spelen, dan is het probleem ook opgelost.
Het is zwak om een traditie te wijzigen omdat een kleine groep dat niet wil.
Oh ja, als een heel klein groepje gesubsidieerden vind dat het anders moet is alles geoorloofd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:05 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Oh ja, als de massa te dom is om te poepen is alles geoorloofd.
Omdat het nu echte negers en negerinnen zijn inplaats van blanke mensen die pretenderen dat donker volk onder een witte heerser staan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:08 schreef Michielos het volgende:
[..]
waarom lost dat het probleem op???
Ik ontvang helaas geen subsidie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Oh ja, als een heel klein groepje gesubsidieerden vind dat het anders moet is alles geoorloofd.
Nee. Je doet zelf nu ongeveer hetzelfde trouwens. Iedereen van de anti-pietbeweging vindt voorstanders van Piet bij voorbaat al racisten. Natuurlijk is dat niet zo.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Waar het om gaat is dat mensen die zich van geen kwaad bewust zijn en geen enkele racistische gedachte of connotatie bij zwarte piet hebben door de anti piet beweging op 1 hoop gegooid worden met ware racisten. En dan krijg je een hakken in het zand reactie.
Dat gebeurt ook beide kanten op.quote:Heeft niet te maken met intellectuele vermogens maar met mensen onterecht in de foute hoek plaatsen.
Als die negers hun pietenrol goed spelen moeten ze naar hun blanke baas luisteren en kunnen/mogen dan niet meer demonstreren .quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:08 schreef Michielos het volgende:
[..]
waarom lost dat het probleem op???
en die negers staan net zo goed onder een witte heerser???quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:09 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Omdat het nu echte negers en negerinnen zijn inplaats van blanke mensen die pretenderen dat donker volk onder een witte heerser staan.
ik ontvang geen subsidie...quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Oh ja, als een heel klein groepje gesubsidieerden vind dat het anders moet is alles geoorloofd.
Precies.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:11 schreef Michielos het volgende:
[..]
en die negers staan net zo goed onder een witte heerser???![]()
Ja, maar jij beweerde dat het over snel aangevallen in het algemeen ging. Dat verschilt per situatie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:07 schreef eend112 het volgende:
[..]
Oh zo bedoel je, ja daar gaat een discussie toch ook meestal over? Verschillende meningen?
Het is zwak om de hele tijd over getallen te spreken op het moment dat je het over racisme hebt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:07 schreef Bozepiemel het volgende:
Of nu laten we alleen negers en negerinnen zwarte piet spelen, dan is het probleem ook opgelost.
Het is zwak om een traditie te wijzigen omdat een kleine groep dat niet wil.
dit dus. Het gaat erom of iets in strijd is met de grondwet. Sinds racisme hiertoe behoort, maakt het niet uit of het er 100 of 1000 zijn. Het is in strijd met de wet, gerechtelijk besloten. Of je het nu leuk vind of niet. We hebben het hier over racisme for fucks sake...quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:12 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het is zwak om de hele tijd over getallen te spreken op het moment dat je het over racisme hebt.
Aantallen doen er niet toe in een rechtsstaat, het recht wel.
Nee, je kunt wel iedere keer de onderbuik erbij halen, maar dat is te makkelijk.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:08 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat zegt meer over de mensen die hun mening laten afhangen van hun onderbuik.
Verdraaid pienter ventje ben je toch.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:12 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Het is geen racisme.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:13 schreef Michielos het volgende:
[..]
dit dus. Het gaat erom of iets in strijd is met de grondwet. Sinds racisme hiertoe behoort, maakt het niet uit of het er 100 of 1000 zijn. Het is in strijd met de wet, gerechtelijk besloten. Of je het nu leuk vind of niet. We hebben het hier over racisme for fucks sake...
Maar het is niet en was nooit racisme.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:12 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het is zwak om de hele tijd over getallen te spreken op het moment dat je het over racisme hebt.
Het is geen racisme inderdaad, maar ik vind het ook niet heel raar dat het wel zo overkomt op veel mensen. Black face theater vindt men toch ook niet meer normaal tegenwoordig? Komt op hetzelfde neer.quote:
Ik doel daarmee op het feit dat de pietendiscussie veelal op emotie gevoerd lijkt te worden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:14 schreef Kanjer het volgende:
Nee, je kunt wel iedere keer de onderbuik erbij halen, maar dat is te makkelijk.
Een "Nee!" tegen racisme is ook een van onze normen.quote:Aan het eind van de rit leven we nog steeds gewoon in Nederland met alle normen, waarden en tradities. Dit is er 1 van, blijf ervan af.
Op het moment dat het suikerfeest onnodig kwetsend naar anderen toe is, zou het ook aangepast moeten worden.quote:Iedereen heeft zelfs de ruimte en het respect om zijn eigen ding te organiseren of vieren, ik noem een suikerfeest, het kwakoe festifal, voor en door de gekleurde medemens. Leven en laten leven, ik vier geen suikerfeest, nou en? Ik ben niet welkom met een kraampje op het kwakoe festival, nou en?
Vogeltjesdans staat wat betreft deze discussie 180 graden aan de andere kant dan mijquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:16 schreef hoink581 het volgende:
Ik ben van mening dat het een slechte ontwikkeling is als er op agressieve manier aan collectieve tradities wordt getornt door een minderheid terwijl diezelfde traditie op een geleidelijke manier verandert.
En je argumenten nemen nogal vogeltjesdansachtige proporties aan door precies te doen wat je anderen verwijt. Maar ik neem in dit geval maar aan dat je opzichtig aan het trollen bent, Michielos.
Zwarte Piet heeft wel degelijk racistische elementen. Denk alleen al aan zijn oorbellen, rode lippen en kroeshaar. Stereotypering noemt men dat.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:16 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Maar het is niet en was nooit racisme.
Ik denk dat het de mensen meer te doen is om de aard van de relatie tussen Sint en Piet met oog op de huidskleur van beide.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Zwarte Piet heeft wel degelijk racistische elementen. Denk alleen al aan zijn oorbellen, rode lippen en kroeshaar. Stereotypering noemt men dat.
Ik heb eerder in dit topic een aangepaste Piet gepost. Daar zijn de racistische elementen vanaf gehaald en we kunnen weer gewoon allemaal vrolijk verder leven.
Maar nee, we moeten weer lekker met zijn allen lopen janken dat ze aan "onze Piet" komen, in plaats van ook onze eigen verantwoordelijkheid te nemen en open te staan voor de bemiddeling. Dat werkt veel beter namelijk.
Fijn he, als iemand zegt wat je wil horen. Heerlijk, als je kunt schermen met iets als slavernij alsof je zelf gisteren nog op de boot uit Afrika zat. Over de rug van alle slavernij slachtoffers lekker trollen bij de kaaskoppen. Omdat. Het. Kan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:56 schreef Michielos het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat wetsvoorstel van ritueel slachten is verworpen, "brengt de vrijheid van geloof in het geding".quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik doel daarmee op het feit dat de pietendiscussie veelal op emotie gevoerd lijkt te worden.
Niet alleen door de voorstanders overigens, Quincy kan er ook wat van
[..]
Een "Nee!" tegen racisme is ook een van onze normen.
Overigens snap ik niet waarom je maar blijft roepen dat Piet een traditie is en dat je er daarom maar vanaf moet blijven. Dat is geen argument, maar een drogreden.
[..]
Op het moment dat het suikerfeest onnodig kwetsend naar anderen toe is, zou het ook aangepast moeten worden.
Er is ook een verbod op onverdoofd ritueel slachten volgens mij. Denk je dat dat er is omdat het traditie was bij een aantal gelovigen en dat men het leuk vond hen die traditie af te pakken, of omdat men ook aan het welzijn van de dieren dacht? Precies, het tweede. En dat zullen we ook bij Piet moeten doen. Hij mag nog steeds, maar houd het dan wel leuk voor iedereen, zodat Sinterklaas ook een feest voor écht allemaal wordt en niet alleen voor degenen die zo vast blijven klampen aan hun Piet met racistische uiterlijke trekjes.
Nee onverdoofd mag niet meer volgens mij.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:26 schreef eend112 het volgende:
[..]
Dat wetsvoorstel van ritueel slachten is verworpen, "brengt de vrijheid van geloof in het geding".
De relatie tussen Sint en Piet is, zoals door de voorstanders van de huidige Piet ook al vaker is aangegeven, al bijna geen punt van discussie meer. Hij wordt tegenwoordig zo goed als gelijk gesteld aan de Sint.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:24 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk dat het de mensen meer te doen is om de aard van de relatie tussen Sint en Piet met oog op de huidskleur van beide.
Die nieuwe Piet is nog steeds behoorlijk donker.
het gaat ook niet om het standpunt maar de manier waarop, dat staat er, lezen..quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:20 schreef Michielos het volgende:
[..]
Vogeltjesdans staat wat betreft deze discussie 180 graden aan de andere kant dan mij
Nee, nee je snapt me niet. Je argumentie methode is van vogeltjesdansachtige proporties. Veelvuldig gebruik van het woord adhominem, terwijl je op de man speelt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:20 schreef Michielos het volgende:
[..]
Vogeltjesdans staat wat betreft deze discussie 180 graden aan de andere kant dan mij
Je zou eventueel later nog over kunnen stappen op alleen wat zwarte vegen in het gezicht, zodat het echt is alsof het door de schoorsteen komt, maar dit is idd al een flinke stap in de goede richting.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
De relatie tussen Sint en Piet is, zoals door de voorstanders van de huidige Piet ook al vaker is aangegeven, al bijna geen punt van discussie meer. Hij wordt tegenwoordig zo goed als gelijk gesteld aan de Sint.
En de nieuwe Piet is inderdaad nog behoorlijk donker, maar de racistische elementen zijn weggehaald. Zo wordt het "schoorsteenargument" wat meer valide. Helemaal niet donker is ook te veel van het goede in één keer.
Jawel, het leek er bijna doorheen te komen maar het is uiteindelijk verworpenquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:27 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee onverdoofd mag niet meer volgens mij.
en net of slaven alleen zwart zijn of warenquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
De relatie tussen Sint en Piet is, zoals door de voorstanders van de huidige Piet ook al vaker is aangegeven, al bijna geen punt van discussie meer. Hij wordt tegenwoordig zo goed als gelijk gesteld aan de Sint.
En de nieuwe Piet is inderdaad nog behoorlijk donker, maar de racistische elementen zijn weggehaald. Zo wordt het "schoorsteenargument" wat meer valide. Helemaal niet donker is ook te veel van het goede in één keer.
Oh, dat wist ik niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:28 schreef eend112 het volgende:
[..]
Jawel, het leek er bijna doorheen te komen maar het is uiteindelijk verworpen
Oja, in de eerste kamer werd het alsnog verboden ofzo toch?quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:26 schreef eend112 het volgende:
[..]
Dat wetsvoorstel van ritueel slachten is verworpen, "brengt de vrijheid van geloof in het geding".
Volgens mij is dat gewoon het halal vlees wat ze in de AH ook verkopen, maar dat weet ik niet zeker.quote:
Ik denk dat dat komt omdat verdoofd slachten niet aantoonbaar diervriendelijker is. Ik denk zelfs dat ritueel slachten een stuk diervriendelijk is dan de reguliere manier van slachten omdat het de bedoeling is dat het dier zo snel mogelijk sterft.quote:
Raar wel dat het er niet door is gekomen. Zoals Guus al zegt praat geloofsovertuiging zoiets niet goed.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:30 schreef eend112 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon het halal vlees wat ze in de AH ook verkopen, maar dat weet ik niet zeker.
Dat dierenleed is maar net de vraag denk ik.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Jammer wel, want geloofsovertuiging praat onnodig dierenleed niet goed.
nee verdoofd bio industrie beesten slachten geeft minder dierenleed...quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Oja, in de eerste kamer werd het alsnog verboden ofzo toch?
Jammer wel, want geloofsovertuiging praat onnodig dierenleed niet goed.
en ditquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:31 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat dierenleed is maar net de vraag denk ik.
Bij plofkippen worden ze aan een lopende band gehangen en gaan ze door een bak met water die onder stroom staatquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:30 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat verdoofd slachten niet aantoonbaar diervriendelijker is. Ik denk zelfs dat ritueel slachten een stuk diervriendelijk is dan de reguliere manier van slachten omdat het de bedoeling is dat het dier zo snel mogelijk sterft.
Bij reguliere slacht koeien schieten ze bijvoorbeeld een pin door de nek om de zenuwen kapot te maken, bewustzijn is er echter nog als ik mij niet vergis.
Hm, oké. Het is sowieso eigenlijk te gek voor woorden hoe we allemaal met die dieren omgaan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:30 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat verdoofd slachten niet aantoonbaar diervriendelijker is. Ik denk zelfs dat ritueel slachten een stuk diervriendelijk is dan de reguliere manier van slachten omdat het de bedoeling is dat het dier zo snel mogelijk sterft.
Bij reguliere slacht koeien schieten ze bijvoorbeeld een pin door de nek om de zenuwen kapot te maken, bewustzijn is er echter nog als ik mij niet vergis.
Ja ik weet ook niet of het minder diervriendelijk is of niet, maar daar gaat het ook niet om. Het is verworpen omdat het in strijd was met de vrijheid van geloof, niet omdat het diervriendelijker is dan een niet rituele slacht. Zij gingen er dus vanuit dat het minder diervriendelijk wasquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:30 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Geen mens heeft dit zo gezien en al helemaal niet aan de kinderen doorgegeven,. Dat men het nu wel zo ziet is geheel en al op conto van quinty en consorten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Zwarte Piet heeft wel degelijk racistische elementen. Denk alleen al aan zijn oorbellen, rode lippen en kroeshaar. Stereotypering noemt men dat.
Ik heb eerder in dit topic een aangepaste Piet gepost. Daar zijn de racistische elementen vanaf gehaald en we kunnen weer gewoon allemaal vrolijk verder leven.
Maar nee, we moeten weer lekker met zijn allen lopen janken dat ze aan "onze Piet" komen, in plaats van ook onze eigen verantwoordelijkheid te nemen en open te staan voor de bemiddeling. Dat werkt veel beter namelijk.
Da's ook al weer achterhaalde techniekquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Bij plofkippen worden ze aan een lopende band gehangen en gaan ze door een bak met water die onder stroom staat![]()
![]()
![]()
ja klopt, een pin door de kop dmv hoge luchtdruk, insta killquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:30 schreef voederbietel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Vroeger gingen mannelijke kippenkuikens nog door de shredder ook trouwens![]()
Dit. Al dat aangepraat racisme ookquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:32 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Geen mens heeft dit zo gezien en al helemaal niet aan de kinderen doorgegeven,. Dat men het nu wel zo ziet is geheel en al op conto van quinty en consorten.
De inval was onnodig dierenleed. Het is verworpen omdat het dierenleed niet zo groot was om het belang van de het geloof te ontzien volgens mij.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:32 schreef eend112 het volgende:
[..]
Ja ik weet ook niet of het minder diervriendelijk is of niet, maar daar gaat het ook niet om. Het is verworpen omdat het in strijd was met de vrijheid van geloof, niet omdat het diervriendelijker is dan een niet rituele slacht. Zij gingen er dus vanuit dat het minder diervriendelijk was
Dat lijkt erg barbaars, maar is wel degelijk de meest diervriendelijke manier voor afkomen van kuikens vrees ik.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
routerende guillotine iddquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:32 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Da's ook al weer achterhaalde techniek. Meen dat het tegenwoordig met een slijpschijf gebeurt die langs eerdergenoemde lopende band hangt.
Men ziet wel vaker iets over het hoofd en wordt er daarna op gewezen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:32 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Geen mens heeft dit zo gezien en al helemaal niet aan de kinderen doorgegeven,. Dat men het nu wel zo ziet is geheel en al op conto van quinty en consorten.
Ah dat zou ook wel kunnen jaquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:33 schreef voederbietel het volgende:
[..]
De inval was onnodig dierenleed. Het is verworpen omdat het dierenleed niet zo groot was om het belang van de het geloof te ontzien volgens mij.
ik wil ze wel hebbenquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:34 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat lijkt erg barbaars, maar is wel degelijk de meest diervriendelijke manier voor afkomen van kuikens vrees ik.
Whut? Wordt er gewoon in die beesten gezaagd of wat?quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:32 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Da's ook al weer achterhaalde techniek. Meen dat het tegenwoordig met een slijpschijf gebeurt die langs eerdergenoemde lopende band hangt.
Ik heb wel eens een noodslacht gezien bij een boer. Een schot met een geweer tussen de ogen, beest gelijk dood, de poten waren al gebonden aan een voorlader, beest ging de lucht in, halsslagader doorgesneden, binnen 10 seconden ligt er 25 liter bloed op de grond en binnen een halfuur hingen er twee halve karkassen. Interessant om te zien hoor.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:33 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja klopt, een pin door de kop dmv hoge luchtdruk, insta kill
Ze worden zo onthoofd ja.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:35 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Whut? Wordt er gewoon in die beesten gezaagd of wat?
overquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:34 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Men ziet wel vaker iets op het hoofd en wordt er daarna op gewezen.
Een wijs man erkent zijn fout en past verbetert die. Helaas zijn wij Nederlanders blijkbaar zo wijs nog niet.
Meest diervriendelijk? Lijkt me dat er wel wat diervriendelijkers te vinden is eigenlijk.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:34 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat lijkt erg barbaars, maar is wel degelijk de meest diervriendelijke manier voor afkomen van kuikens vrees ik.
Die beesten zijn in een halve seconde dood, da's toch best aardig.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Meest diervriendelijk? Lijkt me dat er wel wat diervriendelijkers te vinden is eigenlijk.
nu worden ze in het ei al gedood jaquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Wtf...quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:37 schreef deadprez het volgende:
Hou op over al die zielige dieren ja ik kan dit niet hendelen verdomme.
ahwquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:39 schreef voederbietel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De scharrelkip. Allemaal kippen die nerveus staan te kijken naar het prachtige scharrelveld waar ze niet op durven omdat het veel te open is en geen bescherming biedt.
Gassen is niet zo effectief, dan moeten ze namelijk wel de benodigde hoeveelheid gas binnen krijgen. Methodes als onthoofding zijn veel trefzekerder en dus minder tijd dat er geleden wordt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:38 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wtf...
Kunnen ze die beesten niet gewoon laten inslapen ofzo?
Ik weet dat het veel werk is, maar onthoofding is gewoon barbaars.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |