abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141860063
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:36 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Het prachtige liberale Nederland waar alles kon en mocht verkeert zich al een tijdje op een hellend vlak, wat dat betreft is toepassende drogredennatie.
Ons liberaal Nederland komt voort uit het onvermogen goede, sluitende wetten te maken, niet uit een of ander gedachtegoed.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:40:55 #102
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_141860126
quote:
9s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:39 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ons liberaal Nederland komt voort uit het onvermogen goede, sluitende wetten te maken, niet uit een of ander gedachtegoed.
Nou... dat kun je al dan niet herleiden tot het pragmatisme waar Nederland al jaren van ervaring mee heeft. Het polderen zeg maar. Niet verbieden maar een gulden middenweg zoeken.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_141860136
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:28 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dan ben je dus verplicht om het in een menigte te moeten aanschouwen. Terwijl het juist zelf afsteken, in je eigen tuin toch onderdeel van de charme is.
Het is een puur uur in het jaar, zulk gezever allemaal.
Hier ben ik het wel mee eens.
Overigens mag het volgens mij pas vanaf zessen sinds dit jaar, ook weer te laat.
10 uur is wel een kuttijd, want dan lig ik nog op bed (en ik ben hartstikke belangrijk natuurlijk), maar vanaf 12 uur ofzo is voor vrijwel niemand een probleem.
pi_141860148
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:33 schreef Michielos het volgende:

[..]

de kinderen boeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeit het geen DROLLL.. je probeert nu je eigen gedachten te projecteren op kinderen... je zit op een totaal ander niveau dan kinderen... kinderen boeit het NIETS of piet nu blauw, paars of geel is :')
Je gedachtegang is: "ik vind het erg, dus vinden de kinderen het ook erg! Ik moet ingrijpen..!!"

hetzelfde als iemand die mensenpsychologie probeert toe te passen op een fucking huisdier die het geen drol boeit en geen secondaire emoties heeft :') ("kijk! nu is mijn goudvis jaloers") :D
Ik dacht dat je niet op de persoon speelde?

Maar nee, je hebt geen gelijk.

Dat groepje uitkering trekkende anarchisten hebben het voor zichzelf verpest door er met gestrekt been in te gaan, dreigen met ordeverstoringen, "er moet maar eens een zwarte piet vermoord worden" demonstraties waar 100den kinderen bijstaan " zwarte piet is nep" en dat soort kreten. Dat is zwaar gestoord gedrag en wat mij betreft gelijk aan elke andere terroristische beweging.

Dus nogmaals, ja! Ik kom op voor de kinderen!
pi_141860158
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:40 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Nou... dat kun je al dan niet herleiden tot het pragmatisme waar Nederland al jaren van ervaring mee heeft. Het polderen zeg maar. Niet verbieden maar een gulden middenweg zoeken.
Allemaal de schuld van die confessionele religekkies, bla bla bla
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:43:01 #106
395200 deadprez
One more rail
pi_141860184
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:41 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ik dacht dat je niet op de persoon speelde?

Maar nee, je hebt geen gelijk.

Dat groepje uitkering trekkende anarchisten hebben het voor zichzelf verpest door er met gestrekt been in te gaan, dreigen met ordeverstoringen, "er moet maar eens een zwarte piet vermoord worden" demonstraties waar 100den kinderen bijstaan " zwarte piet is nep" en dat soort kreten. Dat is zwaar gestoord gedrag en wat mij betreft gelijk aan elke andere terroristische beweging.

Dus nogmaals, ja! Ik kom op voor de kinderen!
"Terroristische beweging" :')
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:43:31 #107
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_141860199
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Allemaal de schuld van die confessionele religekkies, bla bla bla
Deels door een harder wordende maatschappij (kijk maar naar wat een weerstand er is tegen het sociale denken, een beetje omkijken naar de ander is er niet meer bij, individualisme) en op politiek gebied enge neo-liberale bokkenlullen die oververtegenwoordigd zijn in de VVD.
pi_141860203
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:40 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat het verkrampt vasthouden aan een zwarte Piet niet erg veel pragmatiek herbergt.

Ik had liever gehad dat de grote steden gewoon een heel kleurenpalet aan Pieten hadden geïntroduceerd dan dat er zoveel ophef, en bijkomende polarisatie, over heeft moeten ontstaan.
pi_141860205
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:41 schreef Kanjer het volgende:
Je onderbuik speelt een beetje op volgens mij.

Al ben ik het wel met je eens dat het behoorlijk onfatsoenlijk is om te roepen dat Piet nep is tijdens de intocht, dat dan weer wel.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:44:04 #110
395200 deadprez
One more rail
pi_141860214
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:43 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Al ben ik het wel met je eens dat het behoorlijk onfatsoenlijk is om te roepen dat Piet nep is tijdens de intocht, dat dan weer wel.
Eens.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:44:38 #111
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_141860226
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:43 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat het verkrampt vasthouden aan een zwarte Piet niet erg veel pragmatiek herbergt.

Ik had liever gehad dat de grote steden gewoon een heel kleurenpalet aan Pieten hadden geïntroduceerd dan dat er zoveel ophef, en bijkomende polarisatie, over heeft moeten ontstaan.
Ik vind dat je niet alles wat maar een hintje heeft naar een duister verleden, of naar een zwarte pagina van het verleden moet proberen te wissen.
pi_141860256
quote:
13s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:43 schreef deadprez het volgende:

[..]

"Terroristische beweging" :')
Als je dreigt met aanslagen, en dat heeft dit blik knakworsten gedaan, ja.

Niet dat ze het lef ervoor hebben.
pi_141860262
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:43 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Deels door een harder wordende maatschappij (kijk maar naar wat een weerstand er is tegen het sociale denken, een beetje omkijken naar de ander is er niet meer bij, individualisme) en op politiek gebied enge neo-liberale bokkenlullen die oververtegenwoordigd zijn in de VVD.
Haha.
Maar het individualistischer worden klopt wel volgens mij, al heb ik geen idee hoe dat vroegâh was natuurlijk. Wel jammer, want juist door mantelzorg e.d. kunnen we de zorg betaalbaar houden.
En de VVD is ook niet echt mijn partij inderdaad.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:46:34 #114
395200 deadprez
One more rail
pi_141860274
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:45 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Als je dreigt met aanslagen, en dat heeft dit blik knakworsten gedaan, ja.

Niet dat ze het lef ervoor hebben.
Heb je ook gezien waar alle pro-Piet mensen mee dreigen? Zijn ook allemaal terroristen zeker.
Stop the violence
Down with the hate
pi_141860275
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:44 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik vind dat je niet alles wat maar een hintje heeft naar een duister verleden, of naar een zwarte pagina van het verleden moet proberen te wissen.
Wissen is ook niet direct noodzakelijk, een beetje een moderne blik integreren zou soelaas geboden hebben. Helaas is de discussie vanaf dag één groter geworden dan het eigenlijke probleem. Namelijk van een groep mensen die zich gediscrimineerd voelde naar een nationale discussie over het wegnemen van een volksfeest. Terwijl van dat tweede sowieso nooit sprake is geweest.
pi_141860279
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:44 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Er is al een nieuwe piet geopperd bij K&vdB. Prima alternatief voor de huidige piet. Verschil is er niet veel.
pi_141860293
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:43 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Geen enkel probleem met mijn onderbuik, maar fijn dat je het hier tenminste met me eens bent.
pi_141860300
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:46 schreef deadprez het volgende:

[..]

Heb je ook gezien waar alle pro-Piet mensen mee dreigen? Zijn ook allemaal terroristen zeker.
Die doodsverwensingen toen...
pi_141860302
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Haha.
Maar het individualistischer worden klopt wel volgens mij, al heb ik geen idee hoe dat vroegâh was natuurlijk. Wel jammer, want juist door mantelzorg e.d. kunnen we de zorg betaalbaar houden.
En de VVD is ook niet echt mijn partij inderdaad.
Mantelzorg is op de lange termijn denk ik duurder dan reguliere zorg. In mijn omgeving zijn een heel aantal mantelzorgers, als je ziet wat voor een impact dat heeft op iemand word je daar niet vrolijk van.
pi_141860314
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:47 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Geen enkel probleem met mijn onderbuik, maar fijn dat je het hier tenminste met me eens bent.
Ik vind ook dat je behoorlijk overdrijft met je terroristische organisaties e.d.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:49:38 #121
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_141860358
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:46 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Wissen is ook niet direct noodzakelijk, een beetje een moderne blik integreren zou soelaas geboden hebben. Helaas is de discussie vanaf dag één groter geworden dan het eigenlijke probleem. Namelijk van een groep mensen die zich gediscrimineerd voelde naar een nationale discussie over het wegnemen van een volksfeest. Terwijl van dat tweede sowieso nooit sprake is geweest.
Een traditie is een nationaal goed, dat is van iedereen. Het veranderen van zwarte piet stuit dus veel mensen tegen het borst. Dat is ook prima te verklaren.
Overigens is deze discussie niet nieuw hoor, ik meen ergens tegen het einde van de jaren 80 dat er ook al eens een keertje een discussie oplaaide over zwarte piet.
Maar nu met het internet en dergelijke leeft het veel meer en laait het telkens op, waar het toen gewoon verdween.
pi_141860359
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:46 schreef deadprez het volgende:

[..]

Actie->reactie, maar natuurlijk niet goed te praten, al speelt emotie hier een grote rol, uitgelokt door een groepje boomslingeraars.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:50:41 #123
395200 deadprez
One more rail
pi_141860389
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:49 schreef Kanjer het volgende:
een groepje boomslingeraars.
Kijk, dit soort opmerkingen verneuken het alleen maar voor jezelf. Waar is dit nou goed voor?
Stop the violence
Down with the hate
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:51:40 #124
395200 deadprez
One more rail
pi_141860415
En actie > reactie? De dreigementen begonnen al zodra er ook maar enigszins geopperd werd om iets aan het uiterlijk te veranderen, lang voordat één van de anti-Piet mensen een bedreiging geuit had.
Stop the violence
Down with the hate
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:51:59 #125
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141860427
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:49 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Actie->reactie, maar natuurlijk niet goed te praten, al speelt emotie hier een grote rol, uitgelokt door een groepje boomslingeraars.
Je laat je wel weer goed kennen zeg... echt wtf :') :')
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141860456
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik vind ook dat je behoorlijk overdrijft met je terroristische organisaties e.d.
Hoezo? Een groepering dat dreigt met ordeverstoringen en/of aanslagen op zwarte piet. Ze zijn er de directe reden van dat de sint bewaakt moet worden door politie instellingen tijdens de intocht.
pi_141860474
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:49 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Een traditie is een nationaal goed, dat is van iedereen. Het veranderen van zwarte piet stuit dus veel mensen tegen het borst. Dat is ook prima te verklaren.
Overigens is deze discussie niet nieuw hoor, ik meen ergens tegen het einde van de jaren 80 dat er ook al eens een keertje een discussie oplaaide over zwarte piet.
Maar nu met het internet en dergelijke leeft het veel meer en laait het telkens op, waar het toen gewoon verdween.
Jawel Frank, dat ben ik met je eens, maar hoeveel tradities zijn er door de jaren heen veranderd? Bij mijn weten zit niet heel Nederland meer drie dagen in de kerk met Kerst, laat staan iedere zondag. Hoeveel mensen eten nog vis op vrijdag? Hoeveel mensen doen nog aan een vaste periode? Hoeveel bruidsmarkten hebben wij nog? Op welke plekken in Nederland mag je nog één dag in het jaar elkaar slaan met bekrijte stukken hout?

Tradities zijn aan verandering onderhevig. Met het oog op het doel van het sinterklaasfeest hadden we best wel wat pieten roze en groen kunnen schilderen, dan was iedereen gewoon super gelukkig geweest. In ieder geval de kinderen, die hadden er zelfs niks van gemerkt, en dat is stiekem toch wel een beetje de doelgroep van het hele verhaal.
pi_141860479

Wat is hier zo erg aan?
pi_141860480
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:50 schreef deadprez het volgende:

[..]

Kijk, dit soort opmerkingen verneuken het alleen maar voor jezelf. Waar is dit nou goed voor?
Met dank aan kwinsie en consorten.

Maar goed, zal het hier netjes houden.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:53:40 #130
395200 deadprez
One more rail
pi_141860484
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:52 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Hoezo? Een groepering dat dreigt met ordeverstoringen en/of aanslagen op zwarte piet. Ze zijn er de directe reden van dat de sint bewaakt moet worden door politie instellingen tijdens de intocht.
Volgens mij heeft maar één persoon dergelijke uitspraken gedaan.
Stop the violence
Down with the hate
pi_141860500
Nu al een Zwarte Piet discussie :') Doet me denken aan die ene South Park aflevering met die vlag.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:54:16 #132
395200 deadprez
One more rail
pi_141860502
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:53 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Met dank aan kwinsie en consorten.
Ja joh. Triest figuur. En maar roepen met z'n allen dat ze niet racistisch zijn.
Stop the violence
Down with the hate
pi_141860503
quote:

[..]

De anti-Piet bedreigingen waren false flag.
pi_141860504
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:21 schreef Michielos het volgende:

[..]

ligt specifiek aan het geval in kwestie.
wat maakt dit geval dan speciaal dat het hier moet worden aangepast?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:54:33 #135
395200 deadprez
One more rail
pi_141860516
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:54 schreef BozeHaas het volgende:
Nu al een Zwarte Piet discussie :') Doet me denken aan die ene South Park aflevering met die vlag.
Jup, daar lijkt de hele discussie heel erg veel op idd.
Stop the violence
Down with the hate
pi_141860517
quote:

[..]

Oja, want er is ook veel gedreigd met aanslagen enzo.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:56:15 #137
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_141860566
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:53 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Jawel Frank, dat ben ik met je eens, maar hoeveel tradities zijn er door de jaren heen veranderd? Bij mijn weten zit niet heel Nederland meer drie dagen in de kerk met Kerst, laat staan iedere zondag. Hoeveel mensen eten nog vis op vrijdag? Hoeveel mensen doen nog aan een vaste periode? Hoeveel bruidsmarkten hebben wij nog? Op welke plekken in Nederland mag je nog één dag in het jaar elkaar slaan met bekrijte stukken hout?

Tradities zijn aan verandering onderhevig. Met het oog op het doel van het sinterklaasfeest hadden we best wel wat pieten roze en groen kunnen schilderen, dan was iedereen gewoon super gelukkig geweest. In ieder geval de kinderen, die hadden er zelfs niks van gemerkt, en dat is stiekem toch wel een beetje de doelgroep van het hele verhaal.
Ja maar er is een belangrijk verschil. Dat zijn tradities die ebben geleidelijk weg, omdat de animo verdwijnt.
Dit is een 'rigoreuze' breuk. En daarom schieten mensen zo vol, ineens wordt er aan 'hun' traditie gezeten. Dat zijn mensen en hun emotie.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:56:37 #138
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141860576
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:54 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat apenvolk kent geen andere taal dan die van geweld en terreur joh. Daarom moet je ze af en toe gevild aan een boom hangen. Zoals vroeger, om te laten merken wie er de baas is. Zou die michielos ook goed doen.
:') :') De pro pieten laten zich goed kennen :) Dit soort lieden zijn dus voorstander van Zwarte Piet :D _O_
pi_141860591
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:56 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ja maar er is een belangrijk verschil. Dat zijn tradities die ebben geleidelijk weg, omdat de animo verdwijnt.
Dit is een 'rigoreuze' breuk. En daarom schieten mensen zo vol, ineens wordt er aan 'hun' traditie gezeten. Dat zijn mensen en hun emotie.
De net door mij geposte piet verschilt niet veel, maar heel wat kenmerken die nog verwijzen naar racistische intenties zijn weggehaald.
Ik zie het probleem niet.
pi_141860598
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

het is een simpele op niks gebaseerde generalisatie van het niveau: blanken kunnen niet dansen.
Klopt. Als je zegt blanken kunnen niet dansen dan voel ik me ook niet beledigd. Ik ben om staat te begrijpen dat ze daarmee bedoelen "er zijn meer blanken dan zwarten die niet kunnen dansen".
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_141860607
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:54 schreef BozeHaas het volgende:
Oja, die. Ja...
pi_141860614
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:54 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Oja, want er is ook veel gedreigd met aanslagen enzo.
In ieder geval genoeg, dreigen met geweld is altijd een no go.
pi_141860618
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

De net door mij geposte piet verschilt niet veel, maar heel wat kenmerken die nog verwijzen naar racistische intenties zijn weggehaald.
Het probleem is dat mensen eens een keer zich niet zo snel aangevallen moeten voelen.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_141860623
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:56 schreef Michielos het volgende:

[..]

:') :') De pro pieten laten zich goed kennen :) Dit soort lieden zijn dus voorstander van Zwarte Piet :D _O_
Lang niet iedere voorstander is zo achterlijk he.
pi_141860624
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Oja, die. Ja...
Als je hem gezien hebt dan weet je wel welke ik bedoel.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:58:20 #146
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141860633
quote:

[..]

ik zie het ook niet. Het surinaams-Creoolse aspect en stereotyperende kenmerken in die tijd zijn weg. Niemand die erover kan zeuren.
pi_141860645
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:56 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik begrijp niet goed wat er zo rigoureus is aan het veranderen van de schmink op de gezichten van een stel figuranten. Topics als deze laten wat mij betreft goed zien wat het werkelijke sentiment is achter de hele discussie, ook zonder de verwijderde posts :P .
pi_141860650
quote:

[..]

wil je stoppen mij en andere voorstanders van zwarte piet over 1 kam te scheren met deze zwakbegaafde idioot?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_141860667
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:58 schreef eend112 het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen eens een keer zich niet zo snel aangevallen moeten voelen.
Snel aangevallen voelen is gebaseerd op niets anders dan subjectiviteit.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:59:51 #150
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141860690
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

wil je stoppen mij en andere voorstanders van zwarte piet over 1 kam te scheren met deze zwakbegaafde idioot?
Sorry, ik liet me ook even gaan :* Deal :)
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:59:51 #151
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_141860691
quote:

[..]

Nee, dat klopt, maar de discussie is nu belangrijker geworden. Het principe. Omdat er zoveel gezeur over is zien mensen dit toch, al is de aanpassing maar klein, als het stelen van een traditie.
'Handen af van onze zwarte piet'. Zoiets.
pi_141860702
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef Kanjer het volgende:

[..]

In ieder geval genoeg, dreigen met geweld is altijd een no go.
Klopt, maar een aantal voorstanders van Zwarte Piet heeft net zo goed de organisatie van een intocht met de dood bedreigd omdat deze wilde experimenteren met kleurpieten.
Zijn de voorstanders nu ook terroristen?
pi_141860726
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef eend112 het volgende:

[..]

Klopt. Als je zegt blanken kunnen niet dansen dan voel ik me ook niet beledigd. Ik ben om staat te begrijpen dat ze daarmee bedoelen "er zijn meer blanken dan zwarten die niet kunnen dansen".
het gaat er niet om of jij je wel of niet beledigd voelt maar dat je een complete bevolkingsgroep generaliseert.

Snap je het nou echt niet?
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:00:42 #155
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141860732
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Nee, dat klopt, maar de discussie is nu belangrijker geworden. Het principe. Omdat er zoveel gezeur over is zien mensen dit toch, al is de aanpassing maar klein, als het stelen van een traditie.
Principes vind ik zelf ontworpen barricades die niets bijdragen aan je ontwikkeling als persoon. "maar waarom dan? " "GEWOON.. UIT PRINCIPE" Alleen die zin al vind ik tekenend voor stilstand i.p.v. vooruitgang :) Als je het ook maar een beetje objectief bekijkt, zie je toch dat het geeneens drastische veranderingen zijn ? :)
pi_141860766
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ja jij voelt je nog niet aangevallen als je tijdens het fietsen een vuist in je gezicht krijgt en rijdt gewoon door :')

Maar waarom in godsnaam deze discussie. Het is juli. Pls
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_141860768
quote:

[..]

Nee hoor. Dat ontwikkel je. Laten we hier nu geen psychologische zaak van maken.
pi_141860773
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Zegt meer iets over de intellectuele vermogens van die mensen lijkt me.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:02:43 #159
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_141860796
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:00 schreef Michielos het volgende:

[..]

Principes vind ik zelf ontworpen barricades die niets bijdragen aan je ontwikkeling als persoon. "maar waarom dan? " "GEWOON.. UIT PRINCIPE" Alleen die zin al vind ik tekenend voor stilstand i.p.v. vooruitgang :)
Dat zijn mensen en hun emoties. Zwarte piet is een collectief eigendom, zo wordt dat gevoeld. Volledig uit je dak gaan omdat ze de piet veranderen is misschien niet rationeel, maar soms nemen emoties het over. Zeker in een groep. Dan krijg je de 'angry mob'.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:03:29 #160
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141860827
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:02 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat zijn mensen en hun emoties. Zwarte piet is een collectief eigendom, zo wordt dat gevoeld. Volledig uit je dak gaan omdat ze de piet veranderen is misschien niet rationeel, maar soms nemen emoties het over. Zeker in een groep. Dan krijg je de 'angry mob'.
Dan ligt het toch meer aan de angry mob en hun "gevoelens" en "onderbuik redenaties" dan aan de discussie at hand, niet waar? :)
pi_141860839
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:01 schreef eend112 het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat ontwikkel je. Laten we hier nu geen psychologische zaak van maken.
Of jij het snel vindt ja of nee hangt wel degelijk af van je eigen mening.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:04:22 #162
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_141860853
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:03 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dan ligt het toch meer aan de angry mob en hun "gevoelens" en "onderbuik redenaties" dan aan de discussie at hand, niet waar? :)
Dat is vaak zo, maar dat kwestie niet gemakkelijker want daar krijg je die menigte echt niet van overtuigd.
pi_141860875
quote:

[..]

Dat klopt.

Maar doordat ze er met gestrekt been ingingen hebben ze een massale aversie veroorzaakt.
En dan gaan de hakken in het zand en reageren twee miljoen mensen op een piet moet blijven fb.
Quincy en consorten hadden er beter aan gedaan om op dat moment wat gas terug te nemen, beetje geven, beetje nemen..

Maar dat heeft ie niet gedaan, hij koos ervoor meer gas te geven met als gevolg de massa nu helemaal niet meer open staat voor welke verandering dan ook.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:05:20 #164
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141860889
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:04 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat is vaak zo, maar dat kwestie niet gemakkelijker want daar krijg je die menigte echt niet van overtuigd.
dan is het toch echt de menigte zijn probleem i.p.v. de mensen die wel met ratio en intellect willen discussiëren. Op zich ben ik overigens wel benieuwd naar de concrete implementatie van deze uitspraak :)
pi_141860892
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Zegt meer iets over de intellectuele vermogens van die mensen lijkt me.
dat lijkt me niet.

Waar het om gaat is dat mensen die zich van geen kwaad bewust zijn en geen enkele racistische gedachte of connotatie bij zwarte piet hebben door de anti piet beweging op 1 hoop gegooid worden met ware racisten. En dan krijg je een hakken in het zand reactie.

Heeft niet te maken met intellectuele vermogens maar met mensen onterecht in de foute hoek plaatsen.
pi_141860894
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:04 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dat klopt.

Maar doordat ze er met gestrekt been ingingen hebben ze een massale aversie veroorzaakt.
En dan gaan de hakken in het zand en reageren twee miljoen mensen op een piet moet blijven fb.
Quincy en consorten hadden er beter aan gedaan om op dat moment wat gas terug te nemen, beetje geven, beetje nemen..

Maar dat heeft ie niet gedaan, hij koos ervoor meer gas te geven met als gevolg de massa nu helemaal niet meer open staat voor welke verandering dan ook.
Oh ja, als de massa te dom is om te poepen is alles geoorloofd.
pi_141860924
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

het gaat er niet om of jij je wel of niet beledigd voelt maar dat je een complete bevolkingsgroep generaliseert
Daar gaat het dus wel om, als je iets positiefs zegt over een bevolkingsgroep is er niets aan de hand. Generalisatie gebeurt altijd. Als je zegt blanken kunnen niet dansen gaat het ook niet om het individu maar over de meerderheid of je stelt het in relativiteit.
pi_141860927
quote:

[..]

Klopt, maar een aantal voorstanders van Zwarte Piet heeft net zo goed de organisatie van een intocht met de dood bedreigd omdat deze wilde experimenteren met kleurpieten.
Zijn de voorstanders nu ook terroristen?
Ik denk van niet, want, losse flodders, geen organisatie, neemt niet weg dat die mensen wat mij betreft ook een uitnodiging mogen ontvangen voor een bezoekje aan het politiebureau.
pi_141860944
Godverdomme
In juli godverdomme over Sinterklaas en zwarte piet praten :') :') :')
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:07:03 #170
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_141860949
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:05 schreef Michielos het volgende:

[..]

dan is het toch echt de menigte zijn probleem i.p.v. de mensen die wel met ratio en intellect willen discussiëren. Op zich ben ik overigens wel benieuwd naar de concrete implementatie van deze uitspraak :)
Dat is waar, de ervaring leert echter dat ratio en intellect vaak ondergesneeuwd raken als de menigte eenmaal begint te schreeuwen en uit emotie te handelen.
Een collectieve woede is heel moeilijk om te temperen.
pi_141860966
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:06 schreef eend112 het volgende:

[..]

Daar gaat het dus wel om, als je iets positiefs zegt over een bevolkingsgroep is er niets aan de hand. Generalisatie gebeurt altijd. Als je zegt blanken kunnen niet dansen gaat het ook niet om het individu maar over de meerderheid of je stelt het in relativiteit.
:')
pi_141860974
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Of jij het snel vindt ja of nee hangt wel degelijk af van je eigen mening.
Oh zo bedoel je, ja daar gaat een discussie toch ook meestal over? Verschillende meningen?
pi_141860988
Of nu laten we alleen negers en negerinnen zwarte piet spelen, dan is het probleem ook opgelost.

Het is zwak om een traditie te wijzigen omdat een kleine groep dat niet wil.
pi_141860999
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:04 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dat klopt.

Dat zegt meer over de mensen die hun mening laten afhangen van hun onderbuik.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:08:35 #175
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141861017
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:07 schreef Bozepiemel het volgende:
Of nu laten we alleen negers en negerinnen zwarte piet spelen, dan is het probleem ook opgelost.

waarom lost dat het probleem op??? :')
pi_141861032
De grootste huilies zijn de mensen die zwarte piet aanvechten. Ik ben het eens met de mensen die keihard traditie roepen, al is het maar om die anderen geen gelijk te geven.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_141861039
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:05 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Oh ja, als de massa te dom is om te poepen is alles geoorloofd.
Oh ja, als een heel klein groepje gesubsidieerden vind dat het anders moet is alles geoorloofd.
pi_141861044
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:08 schreef Michielos het volgende:

[..]

Omdat het nu echte negers en negerinnen zijn inplaats van blanke mensen die pretenderen dat donker volk onder een witte heerser staan.
pi_141861058
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:09 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Oh ja, als een heel klein groepje gesubsidieerden vind dat het anders moet is alles geoorloofd.
Ik ontvang helaas geen subsidie.
pi_141861067
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Waar het om gaat is dat mensen die zich van geen kwaad bewust zijn en geen enkele racistische gedachte of connotatie bij zwarte piet hebben door de anti piet beweging op 1 hoop gegooid worden met ware racisten. En dan krijg je een hakken in het zand reactie.
Nee. Je doet zelf nu ongeveer hetzelfde trouwens. Iedereen van de anti-pietbeweging vindt voorstanders van Piet bij voorbaat al racisten. Natuurlijk is dat niet zo.
Die debiel hier net met zijn apen en villen etc. was een racist, bij jou weet ik echt wel beter hoor.
quote:
Heeft niet te maken met intellectuele vermogens maar met mensen onterecht in de foute hoek plaatsen.
Dat gebeurt ook beide kanten op.
De ene roeptoeter roept racist en de andere roeptoeter roept zeurpie. (Want dat is leuk want er zit piet in. Hihi)
Beide bereiken niets.
pi_141861076
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:08 schreef Michielos het volgende:

[..]

Als die negers hun pietenrol goed spelen moeten ze naar hun blanke baas luisteren en kunnen/mogen dan niet meer demonstreren .
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:11:11 #182
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141861093
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:09 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Omdat het nu echte negers en negerinnen zijn inplaats van blanke mensen die pretenderen dat donker volk onder een witte heerser staan.
en die negers staan net zo goed onder een witte heerser??? :') :')
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:11:21 #183
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141861099
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:09 schreef Kanjer het volgende:

[..]

ik ontvang geen subsidie...
pi_141861102
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:11 schreef Michielos het volgende:

[..]

en die negers staan net zo goed onder een witte heerser??? :') :')
Precies.
pi_141861124
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:07 schreef eend112 het volgende:

[..]

Oh zo bedoel je, ja daar gaat een discussie toch ook meestal over? Verschillende meningen?
Ja, maar jij beweerde dat het over snel aangevallen in het algemeen ging. Dat verschilt per situatie.
Kritiek op de huidige piet is mijns inziens terecht. Ik heb eerder in dit topic een andere Piet gepost. Kritiek daarop is mijns inziens overdreven, maar van de huidige Piet valt wel het e.e.a. te zeggen.
pi_141861151
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:07 schreef Bozepiemel het volgende:

Het is zwak om de hele tijd over getallen te spreken op het moment dat je het over racisme hebt.
Aantallen doen er niet toe in een rechtsstaat, het recht wel.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:13:32 #187
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141861190
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:12 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Het is zwak om de hele tijd over getallen te spreken op het moment dat je het over racisme hebt.
dit dus. Het gaat erom of iets in strijd is met de grondwet. Sinds racisme hiertoe behoort, maakt het niet uit of het er 100 of 1000 zijn. Het is in strijd met de wet, gerechtelijk besloten. Of je het nu leuk vind of niet. We hebben het hier over racisme for fucks sake... :D
pi_141861238
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:08 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat zegt meer over de mensen die hun mening laten afhangen van hun onderbuik.
Nee, je kunt wel iedere keer de onderbuik erbij halen, maar dat is te makkelijk.
Aan het eind van de rit leven we nog steeds gewoon in Nederland met alle normen, waarden en tradities. Dit is er 1 van, blijf ervan af.

Iedereen heeft zelfs de ruimte en het respect om zijn eigen ding te organiseren of vieren, ik noem een suikerfeest, het kwakoe festifal, voor en door de gekleurde medemens. Leven en laten leven, ik vier geen suikerfeest, nou en? Ik ben niet welkom met een kraampje op het kwakoe festival, nou en?
pi_141861269
quote:
Verdraaid pienter ventje ben je toch.
pi_141861272
quote:
12s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:13 schreef Michielos het volgende:

[..]

dit dus. Het gaat erom of iets in strijd is met de grondwet. Sinds racisme hiertoe behoort, maakt het niet uit of het er 100 of 1000 zijn. Het is in strijd met de wet, gerechtelijk besloten. Of je het nu leuk vind of niet. We hebben het hier over racisme for fucks sake... :D
Het is geen racisme.
pi_141861286
Ik ben van mening dat het een slechte ontwikkeling is als er op agressieve manier aan collectieve tradities wordt getornt door een minderheid terwijl diezelfde traditie op een geleidelijke manier verandert.

En je argumenten nemen nogal vogeltjesdansachtige proporties aan door precies te doen wat je anderen verwijt. Maar ik neem in dit geval maar aan dat je opzichtig aan het trollen bent, Michielos.
pi_141861299
quote:

[..]

Maar het is niet en was nooit racisme.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:17:06 #193
395200 deadprez
One more rail
pi_141861321
.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:15 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Het is geen racisme.
Het is geen racisme inderdaad, maar ik vind het ook niet heel raar dat het wel zo overkomt op veel mensen. Black face theater vindt men toch ook niet meer normaal tegenwoordig? Komt op hetzelfde neer.
Stop the violence
Down with the hate
pi_141861324
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:16 schreef hoink581 het volgende:
vogeltjesdansachtige proporties
Whehe.
pi_141861352
De pieten zijn wel altijd vrolijk, zo slecht was de slavernij dus niet. Zoiets?
pi_141861460
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:14 schreef Kanjer het volgende:
Nee, je kunt wel iedere keer de onderbuik erbij halen, maar dat is te makkelijk.
Ik doel daarmee op het feit dat de pietendiscussie veelal op emotie gevoerd lijkt te worden.
Niet alleen door de voorstanders overigens, Quincy kan er ook wat van :')
quote:
Aan het eind van de rit leven we nog steeds gewoon in Nederland met alle normen, waarden en tradities. Dit is er 1 van, blijf ervan af.
Een "Nee!" tegen racisme is ook een van onze normen.
Overigens snap ik niet waarom je maar blijft roepen dat Piet een traditie is en dat je er daarom maar vanaf moet blijven. Dat is geen argument, maar een drogreden.
quote:
Iedereen heeft zelfs de ruimte en het respect om zijn eigen ding te organiseren of vieren, ik noem een suikerfeest, het kwakoe festifal, voor en door de gekleurde medemens. Leven en laten leven, ik vier geen suikerfeest, nou en? Ik ben niet welkom met een kraampje op het kwakoe festival, nou en?
Op het moment dat het suikerfeest onnodig kwetsend naar anderen toe is, zou het ook aangepast moeten worden.
Er is ook een verbod op onverdoofd ritueel slachten volgens mij. Denk je dat dat er is omdat het traditie was bij een aantal gelovigen en dat men het leuk vond hen die traditie af te pakken, of omdat men ook aan het welzijn van de dieren dacht? Precies, het tweede. En dat zullen we ook bij Piet moeten doen. Hij mag nog steeds, maar houd het dan wel leuk voor iedereen, zodat Sinterklaas ook een feest voor écht allemaal wordt en niet alleen voor degenen die zo vast blijven klampen aan hun Piet met racistische uiterlijke trekjes.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:20:56 #197
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141861475
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:16 schreef hoink581 het volgende:
Ik ben van mening dat het een slechte ontwikkeling is als er op agressieve manier aan collectieve tradities wordt getornt door een minderheid terwijl diezelfde traditie op een geleidelijke manier verandert.

En je argumenten nemen nogal vogeltjesdansachtige proporties aan door precies te doen wat je anderen verwijt. Maar ik neem in dit geval maar aan dat je opzichtig aan het trollen bent, Michielos.
Vogeltjesdans staat wat betreft deze discussie 180 graden aan de andere kant dan mij :D
pi_141861548
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:16 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Maar het is niet en was nooit racisme.
Zwarte Piet heeft wel degelijk racistische elementen. Denk alleen al aan zijn oorbellen, rode lippen en kroeshaar. Stereotypering noemt men dat.
Ik heb eerder in dit topic een aangepaste Piet gepost. Daar zijn de racistische elementen vanaf gehaald en we kunnen weer gewoon allemaal vrolijk verder leven.
Maar nee, we moeten weer lekker met zijn allen lopen janken dat ze aan "onze Piet" komen, in plaats van ook onze eigen verantwoordelijkheid te nemen en open te staan voor de bemiddeling. Dat werkt veel beter namelijk.
pi_141861579
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Zwarte Piet heeft wel degelijk racistische elementen. Denk alleen al aan zijn oorbellen, rode lippen en kroeshaar. Stereotypering noemt men dat.
Ik heb eerder in dit topic een aangepaste Piet gepost. Daar zijn de racistische elementen vanaf gehaald en we kunnen weer gewoon allemaal vrolijk verder leven.
Maar nee, we moeten weer lekker met zijn allen lopen janken dat ze aan "onze Piet" komen, in plaats van ook onze eigen verantwoordelijkheid te nemen en open te staan voor de bemiddeling. Dat werkt veel beter namelijk.
Ik denk dat het de mensen meer te doen is om de aard van de relatie tussen Sint en Piet met oog op de huidskleur van beide.
Die nieuwe Piet is nog steeds behoorlijk donker.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:25:49 #200
37295 Luigi
mario pls
pi_141861618
quote:

[..]

Fijn he, als iemand zegt wat je wil horen. Heerlijk, als je kunt schermen met iets als slavernij alsof je zelf gisteren nog op de boot uit Afrika zat. Over de rug van alle slavernij slachtoffers lekker trollen bij de kaaskoppen. Omdat. Het. Kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')