Om van dat geld vervolgens webcam hoertjes te zien jankenquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:33 schreef Werkman het volgende:
Hele sinterklaasfeest afschaffen.
Niet leuk meer met al dat gezeik.
Gewoon met kerst cadeaus geven, één feest m die ettertjes te verwennen is al genoeg en het scheelt ook weer in de kosten.
Goed idee, zeg het voort!quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:35 schreef terrorsjaak het volgende:
Eigenlijk zou heel Nederland massaal geen kado's meer moeten kopen tot zwarte piet weer bestaat. Kost de overheid miljoenen miljoenen
Sterre en Tijm, wij als ouders hebben gelogen over sinterklaas, die bestaat namelijk helemaal niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:31 schreef Spongeboss het volgende:
Donderdag krijgen we het te horen.![]()
Man oh man hoe ga je die kinderen uitleggen dat zwarte piet niet meer bestaat/
Wauw.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:39 schreef richolio het volgende:
Dit feest zou mensen bij elkaar moeten brengen, maar nee, er zijn weer een paar bruine spelbrekers
gewoon verschillende kleuren sminken. probleem opgelost.quote:
Aan de ene kant een goed idee, laat ze het maar eens merken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:35 schreef terrorsjaak het volgende:
Eigenlijk zou heel Nederland massaal geen kado's meer moeten kopen tot zwarte piet weer bestaat. Kost de overheid miljoenen miljoenen
Niemand mag Prem.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:40 schreef richolio het volgende:
[..]
Een van die bruine mensen is Prem Radhakishun
Maar als een feest dat mensen bij elkaar moet brengen geen mensen bij elkaar brengt omdat een aanzienlijk deel van de bij elkaar te brengen mensen zich er niet mee kan identificeren, dan is dat feest in de basis toch niet goed?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:40 schreef richolio het volgende:
[..]
"Aanzienlijk".quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Maar als een feest dat mensen bij elkaar moet brengen geen mensen bij elkaar brengt omdat een aanzienlijk deel van de bij elkaar te brengen mensen zich er niet mee kan identificeren, dan is dat feest in de basis toch niet goed?
Ik heb in jaren niet meer zo om de televisie gelachen dan toen Prem in de IQ-test vertelde wat 'ie betaald kreeg om daar te zitten, vertelde dat 'ie alles fout ging beantwoorden omdat 'ie het allemaal maar flauwekul vond om vervolgens de hoogste scoren te realiserenquote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:33 schreef Werkman het volgende:
Gewoon met kerst cadeaus geven, één feest m die ettertjes te verwennen is al genoeg en het scheelt ook weer in de kosten.
Het is helemaal geen aanzienlijk deel. Het zijn enkele tientallen actieve huilies met een paar duizend "volgers".quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:41 schreef voederbietel het volgende:
Maar als een feest dat mensen bij elkaar moet brengen geen mensen bij elkaar brengt omdat een aanzienlijk deel van de bij elkaar te brengen mensen zich er niet mee kan identificeren, dan is dat feest in de basis toch niet goed?
Gebleken is dat deze groep groot genoeg is om de discussie op gang te brengen en eventueel andere invulling van het feest af te dwingen --> aanzienlijke groep.quote:
37 MENSENquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Damn.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:45 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBAMS:2014:3888
Amenquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:33 schreef Werkman het volgende:
Gewoon met kerst cadeaus geven, één feest om die ettertjes te verwennen is al genoeg en het scheelt ook weer in de kosten.
Komt allen dichter bij elkaar, ook als je je persoonlijk beledigd voelt door een niet te ontkennen verleden. Wees blij, vreugd!quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:45 schreef CrashO het volgende:
[..]
Het is helemaal geen aanzienlijk deel. Het zijn enkele tientallen actieve huilies met een paar duizend "volgers".
Op de totale bevolking is dat echt niks. En dat tuig moet maar zijn smoel houden en zich aanpassen.
Neequote:Op donderdag 3 juli 2014 12:46 schreef 2Happy4U het volgende:
Allemaal op de barricades gekleed als zwarte piet.
Neem een ander in de maling kerel.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:46 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Gebleken is dat deze groep groot genoeg is om de discussie op gang te brengen en eventueel andere invulling van het feest af te dwingen --> aanzienlijke groep.
De realiteit is wel dat er nu een rechtszaak is aangaande het onderwerp. Hoe groot de groep precies is, in absolute getallen, is niet interessant.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Neem een ander in de maling kerel.
Onder onderzoek bleek dat er praktisch niemand het vervelend vond. Een handjevol mensen die erg luidruchtig waren.
Want schreeuw "racisme" en je krijgt aandacht.
Ik voel me beledigd omdat clowns zich vaak wit schminken en rood haar hebben en dat elke keer ik buitenkom minstens 4 kinderen tegen mij zeggen 'HAHA KIJK MAM, EEN CLOWN'. En al die volwassenen staan erbij te lachen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:47 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Komt allen dichter bij elkaar, ook als je je persoonlijk beledigd voelt door een niet te ontkennen verleden. Wees blij, vreugd!
Dan verhogen ze gewoon de belastingen, dus /care.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:35 schreef terrorsjaak het volgende:
Begin een rechtszaak.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:48 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik voel me beledigd omdat clowns zich vaak wit schminken en rood haar hebben en dat elke keer ik buitenkom minstens 4 kinderen tegen mij zeggen 'HAHA KIJK MAM, EEN CLOWN'. En al die volwassenen staan erbij te lachen.
Dus nu gooi je het over een andere boeg. Prima vent.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:48 schreef voederbietel het volgende:
[..]
De realiteit is wel dat er nu een rechtszaak is aangaande het onderwerp. Hoe groot de groep precies is, in absolute getallen, is niet interessant.
Dus omdat 37 huilies een rechtzaak starten. Moet er maar een verbod op een feest wat 10+ miljoen mensen al een eeuw vieren?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:48 schreef voederbietel het volgende:
De realiteit is wel dat er nu een rechtszaak is aangaande het onderwerp. Hoe groot de groep precies is, in absolute getallen, is niet interessant.
Welke andere boeg?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dus nu gooi je het over een andere boeg. Prima vent.
Er is al vaak genoeg gediscussieerd over het al dan niet terecht zijn. Maar er wordt alleen maar het tegenovergestelde mee bereikt. En terecht.
Hij had werkquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:50 schreef BB-King het volgende:
Wat heeft Zwarte Piet hun ooit aangedaan?
Er zijn welgeteld 0 (nul) mensen die een rechtszaak begonnen zijn om Zwartepiet legaal te houden. 37 mensen tegen 0. Meerderheid wint in een democratie toch?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:49 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dus omdat 37 huilies een rechtzaak starten. Moet er maar een verbod op een feest wat 10+ miljoen mensen al een eeuw vieren?
Flikker toch op
Uitzetten snap ik, maar wat is de link met Zweden?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
Alle huilies uitzetten naar Zweden. Goede oplossing, al zeg ik het zelf.
Er komt geen verbod op het feest.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:49 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dus omdat 37 huilies een rechtzaak starten. Moet er maar een verbod op een feest wat 10+ miljoen mensen al een eeuw vieren?
Flikker toch op
Je hebt het eerst over dat veel mensen het blijkbaar willen. Wat gewoon pertinent niet waar is.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Welke andere boeg?. Lul toch niet zo stom.
Maar jij wou toch mensen dichter bij elkaar brengen? Hoe ga je dat doen door te spreken over 'bruinen' en beweren dat het terecht is dat er ruimte ontstaat tussen twee bevolkingsgroepen?
Zijn daar allemaal jankballen. Elke verwijzing naar zwart is verboden. Criminelen worden ook blanker gefotoshopt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:51 schreef Werkman het volgende:
[..]
Uitzetten snap ik, maar wat is de link met Zweden?
quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:51 schreef Werkman het volgende:
[..]
Uitzetten snap ik, maar wat is de link met Zweden?
quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:52 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Zijn daar allemaal jankballen. Elke verwijzing naar zwart is verboden. Criminelen worden ook blanker gefotoshopt.
Dat zei ik ook niet. Ik reageerde op voederbietel die vond dat als er een rechtzaak gestart werd de aanleiding voldoende was om de eisen van die zaak door te voerenquote:
Genoeg om een rechtszaak te beginnen welke ook nog aangenomen wordt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
Je hebt het eerst over dat veel mensen het blijkbaar willen. Wat gewoon pertinent niet waar is.
En dan is de grootte ineens niet interessant. Laat je nog wat meer kennen.
Jij verpest het feestje voor mensen die zich gediscrimineerd voelen. Wat vind je daarvan dan? Vind jij jezelf het toppunt van sneuheid?quote:Ik wil geen mensen dichter bij elkaar brengen. Als je iets niet wilt vieren, vier je het niet. Zal me een worst wezen. Maar ga het niet verpesten voor anderen. Dat is namelijk het toppunt van sneuheid.
Bron?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:52 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dat zei ik ook niet. Ik reageerde op voederbietel die vond dat als er een rechtzaak gestart werd de aanleiding voldoende was om de eisen van die zaak door te voeren
quote:
quote:Dus omdat 37 huilies een rechtzaak starten. Moet er maar een verbod op een feest wat 10+ miljoen mensen al een eeuw vieren?
Kunst. Zolang je "racisme" maar zo hard mogelijk roept, geloven ze je.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:53 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Genoeg om een rechtszaak te beginnen welke ook nog aangenomen wordt.
[..]
Jij verpest het feestje voor mensen die zich gediscrimineerd voelen. Wat vind je daarvan dan? Vind jij jezelf het toppunt van sneuheid?
Lekker selectief lezen zonder de volledige context van de reacties waar hij op inharkte en de rest keihard negeren. Goed bezig. Weet je zeker dat je geen onderdeel van die zeurpieten club bent? Die zijn daar ook al zo goed in.quote:
Guus is een erkend troll, hap niet zo.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:55 schreef CrashO het volgende:
[..]
Lekker selectief lezen zonder de volledige context van de reacties waar hij op inharkte en de rest keihard negeren. Goed bezig. Weet je zeker dat je geen onderdeel van die zeurpieten club bent? Die zijn daar ook al zo goed in.
Altijd weer dat gemekker over racisme roepersquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
Kunst. Zolang je "racisme" maar zo hard mogelijk roept, geloven ze je.
Jij wilt dat het toegestaan is om het feestje te vieren waarbij het feestje voor mensen die zich gediscrimineerd voelen bedorven wordt.quote:Ah, persoonlijk worden ook nog. Bravo. Nu nog een Hitlervergelijking en we hebben Bingo.
Vertel me maar eens, mijn grote vriend, hoe ik een feestje voor iemand heb verpest.
Dus omdat er een rechtzaak is is het ineens een groot, breed gedragen en maatschappelijk probleem?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:48 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Juist! Waar zijn we toch mee bezig als we een feest in stand proberen te houden wat oorspronkelijk het doel had om het gezellig te maken maar dat allang niet meer is?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik associeer mij niet met een stel dronkenlappen tijdens carnaval. In plaats van mij er niet tussen te mengen wil ik dat het nu verboden wordt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:56 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Altijd weer dat gemekker over racisme roepers. Er wordt gesteld dat een Zwartepiet een racistische uiting is, daar wordt door een rechter over geoordeeld. Dat heet rechtsspraak. Als je dat niet zo kunt waarderen raad ik je aan een enkeltje Somalië te boeken.
[..]
Jij wilt dat het toegestaan is om het feestje te vieren waarbij het feestje voor mensen die zich gediscrimineerd voelen bedorven wordt.
Of is dat anders?
Nee, maar als blijkt dat het inderdaad een racistische uiting is, is dat het wel, wij hebben immers in onze grondwet staan dat racisme verboden is.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:57 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Dus omdat er een rechtzaak is is het ineens een groot, breed gedragen en maatschappelijk probleem?
quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:57 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik associeer mij niet met een stel dronkenlappen tijdens carnaval. In plaats van mij er niet tussen te mengen wil ik dat het nu verboden wordt.
quote:
(S)linkse roverheidquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:59 schreef Confetti het volgende:
Overigens houdt de rechtsstaat en de linkse elite ervan om haar eigen cultuur te haten. Want dan ben je het 'volk' ontgroeid en heb je een bijzonder hoog niveau van moraliteit bereikt.
Stelletje smerige kwallen.
Blijf maar ontkennen. Zal prettig leven zijn in dat wereldje van je.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:56 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Altijd weer dat gemekker over racisme roepers. Er wordt gesteld dat een Zwartepiet een racistische uiting is, daar wordt door een rechter over geoordeeld. Dat heet rechtsspraak. Als je dat niet zo kunt waarderen raad ik je aan een enkeltje Somalië te boeken.
[..]
Jij wilt dat het toegestaan is om het feestje te vieren waarbij het feestje voor mensen die zich gediscrimineerd voelen bedorven wordt.
Of is dat anders?
Nee, je beweert dat het hele feest moet worden afgeschaft. Dat is de grootste onzin die er maar is.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:55 schreef CrashO het volgende:
[..]
Lekker selectief lezen zonder de volledige context van de reacties waar hij op inharkte en de rest keihard negeren. Goed bezig. Weet je zeker dat je geen onderdeel van die zeurpieten club bent? Die zijn daar ook al zo goed in.
Je gaat er aan voorbij dat wij als maatschappij hebben afgesproken dat racisme verboden is en dat we dat hebben vastgelegd in de grondwet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Blijf maar ontkennen. Zal prettig leven zijn in dat wereldje van je.
Ik wil dat het toegestaan is dat mensen gewoon een eeuwenoud onschuldig feest kunnen blijven vieren zonder dat er mensen lopen te janken om juten zakken.
Als er iemand zich gekwetst voelt daardoor, viert hij of zij het toch niet? Er is echt geen enkel probleem.
Het was juist links dat tegen de bezuiniging op cultuur was. Misschien moet je wat minder onzin uitkramen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:59 schreef Confetti het volgende:
Overigens houdt de rechtsstaat en de linkse elite ervan om haar eigen cultuur te haten. Want dan ben je het 'volk' ontgroeid en heb je een bijzonder hoog niveau van moraliteit bereikt.
Stelletje smerige kwallen.
Denken dat een rechter zich gaat branden door te stellen dat zwarte piet een racistische uiting isquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:58 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee, maar als blijkt dat het inderdaad een racistische uiting is, is dat het wel, wij hebben immers in onze grondwet staan dat racisme verboden is.
Zullen we dat aan de rechter overlaten?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:02 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Denken dat een rechter zich gaat branden door te stellen dat zwarte piet een racistische uiting isDaar komt nog eens bij dat het nooit een racistische uiting kan zijn in de huidige rol van zwarte piet
Gewoon sharia invoeren toch. als je het kut vindt, ga je toch weg?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Als er iemand zich gekwetst voelt daardoor, viert hij of zij het toch niet? Er is echt geen enkel probleem.
Totaal irrelevant in deze kwestie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:02 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Het was juist links dat tegen de bezuiniging op cultuur was. Misschien moet je wat minder onzin uitkramen.
En de rechter heeft geoordeeld dat dat niet het geval is.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:56 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Werkelijk denken dat deze rechtzaak ook maar enig kans van slagen heeftquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:02 schreef voederbietel het volgende:
Denken dat een rechter zich gaat branden door te stellen dat zwarte piet een racistische uiting is Daar komt nog eens bij dat het nooit een racistische uiting kan zijn in de huidige rol van zwarte piet
Wat maak je je dan druk?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:03 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Werkelijk denken dat deze rechtzaak ook maar enig kans van slagen heeft
Haha jouw domme gejank over een links-elitaire overheid wel wil je zeggen?quote:
Ik maak me nergens druk om. Ik vind het vooral een vorm van amusement hoe je eerst probeert een discussie naar jouw kant te trekken met "een grote groep mensen is tegen zwarte piet" en daarna pietluttig loopt te schermen met een rechtzaak die enkel gewonnen kan worden op papierquote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Haha jouw domme gejank over een links-elitaire overheid wel wil je zeggen?
Jammer dat je je nu achter een of andere relevantie moet verschuilen, terwijl het wel degelijk een relevant punt is dat je mee zou moeten nemen in jouw ietwat minder intelligent gebrabbel.
Guus toch.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Triest dat je het verder alleen maar op de man kunt spelen, vooral omdat je daar alleen je eigen onkunde mee aantoont.
Je gediscrimineerd voelen is te subjectief om te toetsen, dus voor mij irrelevant.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:01 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je gaat er aan voorbij dat wij als maatschappij hebben afgesproken dat racisme verboden is en dat we dat hebben vastgelegd in de grondwet.
Nu blijkt dat er burgers zijn die zich gediscrimineerd voelen. Zij doen aangifte, er volgt een rechtszaak, een onafhankelijke rechter spreekt zich hier over uit en aan de hand daarvan wordt er een beslissing gemaakt over de invulling van het feest.
Of ben je het niet eens met de grondwet?
Dit ja.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik zit lekker in een warm, zomers zonnetje dus dat gehele zwarte pieten-gezeik kan me voorlopig nog even gestolen worden.
Cultuur voor de linkse elite zijn theater's, opera's en subsidie voor nep-kunstenaars Dat heeft helemaal niets te maken met zwarte piet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Haha jouw domme gejank over een links-elitaire overheid wel wil je zeggen?
Jammer dat je je nu achter een of andere relevantie moet verschuilen, terwijl het wel degelijk een relevant punt is dat je mee zou moeten nemen in jouw ietwat minder intelligent gebrabbel.
Ik heb nergens gezegd dat er een grote groep is. Ik heb gezegd dat een aanzienlijk deel zich beledigd voelt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:05 schreef TangleFuZZ. het volgende:
Ik maak me nergens druk om. Ik vind het vooral een vorm van amusement hoe je eerst probeert een discussie naar jouw kant te trekken met "een grote groep mensen is tegen zwarte piet" en daarna pietluttig loopt te schermen met een rechtzaak die enkel gewonnen kan worden op papier
Dan is je beledigd voelen omdat je feestje verpest wordt ook irrelevant of niet?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
Je gediscrimineerd voelen is te subjectief om te toetsen, dus voor mij irrelevant.
Ok man, goed dat je er zo afgewogen over denkt.quote:Overigens ben ik niet de grootste fan van ons gehele justitiële apparaat, maar dat is hier off-topic.
Wat ik nog erger vind zijn mensen die weigeren zelf na te denken en de wet voor waar en juist aannemen. Beetje moderne reli-fundi's in onze samenleving.
Heb ik ergens gezegd dat ik me beledigd voel?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:07 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dan is je beledigd voelen omdat je feestje verpest wordt ook irrelevant of niet?
[..]
Ok man, goed dat je er zo afgewogen over denkt.
Eerder een erkende mongool.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Guus is een erkend troll, hap niet zo.
Je hebt geen bewijs voor je uitspraken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:06 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat er een grote groep is. Ik heb gezegd dat een aanzienlijk deel zich beledigd voelt.
Hoe wordt een rechtszaak enkel op papier gewonnen?
Dus een aanzienlijk deel is geen grote groep? Dan is dat aanzienlijk deel dus ook gewoon irrelevant.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:06 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat er een grote groep is. Ik heb gezegd dat een aanzienlijk deel zich beledigd voelt.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heb ik ergens gezegd dat ik me beledigd voel?
Vreemde conclusies trek jij.
Kan me niet voorstellen dat je die laatste twee zinnen uit vreugde opschreef.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
Als je iets niet wilt vieren, vier je het niet. Zal me een worst wezen. Maar ga het niet verpesten voor anderen. Dat is namelijk het toppunt van sneuheid.
Er is toch een rechtszaak?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt geen bewijs voor je uitspraken.
Ik zie niet in hoe dat ooit hetzelfde als beledigd zou zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef voederbietel het volgende:
[..]
[..]
Kan me niet voorstellen dat je die laatste twee zinnen uit vreugde opschreef.
Eh, je bent op de hoogte van het bestaan van de politie, die zeg maar in leven geroepen is om de wet te handhaven?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef TangleFuZZ. het volgende:
Heel simpel. Wanneer er een theoretische overwinning mogelijk is op papier die in de praktijk nooit zal gebeuren
Wat is dit voor een irrelevante opmerking? Heb je wat gerookt?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:13 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Eh, je bent op de hoogte van het bestaan van de politie, die zeg maar in leven geroepen is om de wet te handhaven?
Aanzienlijk genoeg om de rechtszaak gestart te krijgen, of niet dan?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:12 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Gestart door 37 mensenOf is dat ook een aanzienlijk deel?
Leg me dan eens uit waarom een verbod niet gehandhaafd zou kunnen worden?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:14 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Wat is dit voor een irrelevante opmerking? Heb je wat gerookt?
Dus alle rechtzaken die tegen de bouw van bijv. een moskee worden gestart. Vaak zelfs nog in grotere aantallen hebben ook automagisch gelijk dat een moskee een racistische uiting is en niet in hun straatbeeld hoort?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:14 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Aanzienlijk genoeg om de rechtszaak gestart te krijgen, of niet dan?
Wat ik al zei, het gaat er niet om hoe groot de groep is in absolute getallen, het gaat er om dat mensen vinden dat zwartepiet een racistische uiting is, hetgeen nu beoordeeld wordt.
Je bent ver heen. Ik heb het nergens over een verbod. Chill even lekker en lees op je gemak terug wat ik schrijf. Dat helpt vastquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:15 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit waarom een verbod niet gehandhaafd zou kunnen worden?
Als een rechter op grond van racisme een verbod uitspreekt wel ja.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:16 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Dus alle rechtzaken die tegen de bouw van bijv. een moskee worden gestart. Vaak zelfs nog in grotere aantallen hebben ook automagisch gelijk dat een moskee een racistische uiting is en niet in hun straatbeeld hoort?
En, is dat ooit gebeurd?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:18 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Als een rechter op grond van racisme een verbod uitspreekt wel ja.
Nee, daarom snap ik ook niet waarom je het er bij betrekt eigenlijk.quote:
Omdat die rechtszaken net zo dom en enkel op papier te winnen zijn als een rechtszaak tegen het symbool zwarte pietquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:21 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee, daarom snap ik ook niet waarom je het er bij betrekt eigenlijk.
Want als er een verbod uitgesproken wordt tegen de bouw van een moskee wordt deze stiekem wel gebouwd?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:22 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Omdat die rechtszaken net zo dom en enkel op papier te winnen zijn als een rechtszaak tegen het symbool zwarte piet
Wat lul je man?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Want als er een verbod uitgesproken wordt tegen de bouw van een moskee wordt deze stiekem wel gebouwd?
Waar heb ik gezegd dat een verbod niet handhaafbaar is?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:24 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom is een verbod niet handhaafbaar dan?
grootste klootzak die er in Nederland rondloopt. Wat een hekel heb ik aan die man.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:40 schreef richolio het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:25 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat een verbod niet handhaafbaar is?
Of interpreteer ik dat volledig verkeerd?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef TangleFuZZ. het volgende:
Heel simpel. Wanneer er een theoretische overwinning mogelijk is op papier die in de praktijk nooit zal gebeuren
Jaquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:28 schreef voederbietel het volgende:
[..]
[..]
Of interpreteer ik dat volledig verkeerd?
Nee. "Cultuur in het algemeen verwijst naar het patroon van menselijke activiteit en de symbolische structuren, die deze activiteiten een zekere betekenis geven."quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:06 schreef Confetti het volgende:
Cultuur voor de linkse elite zijn theater's, opera's en subsidie voor nep-kunstenaars Dat heeft helemaal niets te maken met zwarte piet.
Dat je dat denkt alleen alquote:Ga je nou ontkennen dat links wel heel vaak voor een luidruchtige minderheid partij kiest?
Niemand weet dit. Misschien regenboog pieten. Misschien een paar zwarte vegen op de toet, van de roet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:55 schreef SpecialK het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er precies op het spel staat. Als de rechter straks zegt "dit mag niet meer". Wat is "dit" dan precies? Weet iemand dat?
Ik vraag niet wat de vervangende elementen zouden zijn. Mijn vraag is. Wat wordt er hier precies verboden door de rechter. De rechter zegt "nee mag niet".quote:
Jij snapt het voederbietel.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Niets. Het feest zet zich gewoon voort in zijn huidige vorm. Gewoon zoals het is en niemand trekt zich er iets van aan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:55 schreef SpecialK het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er precies op het spel staat. Als de rechter straks zegt "dit mag niet meer". Wat is "dit" dan precies? Weet iemand dat?
Zwarte piet is teruggegaan naar Afrika?, maar niet getreurd, we hebben nog Surinaamse en Antilliaanse piet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:31 schreef Spongeboss het volgende:
Donderdag krijgen we het te horen.![]()
Man oh man hoe ga je die kinderen uitleggen dat zwarte piet niet meer bestaat/
Van staatswege gefinancierde sinterklaasfeesten, vermoed ik.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vraag niet wat de vervangende elementen zouden zijn. Mijn vraag is. Wat wordt er hier precies verboden door de rechter. De rechter zegt "nee mag niet".
Wat mag niet?
quote:
Definieer 'aanzienlijk deel'.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:06 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Gefinancierd? Of vergund?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:04 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Van staatswege gefinancierde sinterklaasfeesten, vermoed ik.
Definieer 'aanzienlijk deel'.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Vermoedelijk dat laatste.quote:
Troll?quote:
Alleen racisten zien dat zo.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:13 schreef Neuroscience het volgende:
We hebben een conventie dat racisme slecht is. Dan is het een beetje raar om een feest te vieren met van oorsprong zo'n duidelijk racistisch element.
Dan is kerstfeest, en eigenlijk elk feest, overbodig.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:13 schreef Nikmans het volgende:
Mensen die denken dat kinderen serieus een neuk om zwarte piet geven in plaats van alleen de kadootjes
quote:
Een deel dat groot genoeg is om serieus genomen te worden. En dan bedoel ik niet de vagina van je vriendin.quote:
Ik durf de stelling wel aan dat het 'aanzienlijk deel' van Nederland dat ZP wil behouden groter is dan jouw 'aanzienlijk deel' dat hem wil afschaffen. Ik zie dan ook graag je redenering tegemoet waarom jouw 'aanzienlijk deel' meer recht zou hebben dan mijn 'aanzienlijk deel'.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:15 schreef voederbietel het volgende:
[..]
[..]
Een deel dat groot genoeg is om serieus genomen te worden. En dan bedoel ik niet de vagina van je vriendin.
Alleen overtuigde racisten die nog uit de kast moeten komen voor hun racisme en hun letterlijke zwart/wit denken houden deze manier van redeneren erop na.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:13 schreef Neuroscience het volgende:
We hebben een conventie dat racisme slecht is. Dan is het een beetje raar om een feest te vieren met van oorsprong zo'n duidelijk racistisch element.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik durf de stelling wel aan dat het 'aanzienlijk deel' van Nederland dat ZP wil behouden groter is dan jouw 'aanzienlijk deel' dat hem wil afschaffen. Ik zie dan ook graag je redenering tegemoet waarom jouw 'aanzienlijk deel' meer recht zou hebben dan mijn 'aanzienlijk deel'.
quote:Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Het toevallig allemaal stereotypische negers in de rol van knecht? En hoe zijn die mensen in Spanje gekomen? Niet op slavenboten?quote:
Je bent een racist zonder kennis van feiten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Het toevallig allemaal stereotypische negers in de rol van knecht? En hoe zijn die mensen in Spanje gekomen? Niet op slavenboten?
"Ook al ben ik zwart als roet, 'k het wel goed".
Dat is het wel. Als het tegen de wet ingaat heeft jouw deel dus minder recht dan mijn deel. Als jouw deel echt zo groot is, beginnen ze een politieke partij, halen een absolute meerderheid en passen de grondwet aan.quote:
Horizontale werking is niet vanzelfsprekend en gaat via jurisprudentie.quote:
Grappig, want ZP is overduidelijk wettelijk toegestaan. Daar gaat je argumentatie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:19 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat is het wel. Als het tegen de wet ingaat heeft jouw deel dus minder recht dan mijn deel. Als jouw deel echt zo groot is, beginnen ze een politieke partij, halen een absolute meerderheid en passen de grondwet aan.
Succes heh.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:19 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat is het wel. Als het tegen de wet ingaat heeft jouw deel dus minder recht dan mijn deel. Als jouw deel echt zo groot is, beginnen ze een politieke partij, halen een absolute meerderheid en passen de grondwet aan.
Succes heh.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:19 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Schermen met artikel 1
http://politiek.theposton(...)isme-een-grondrecht/
Alsjeblieft
Ben jij even keihard op je bek gegaan zojuist. Heh.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Horizontale werking is niet vanzelfsprekend en gaat via jurisprudentie.
Wil je nu echt de waarde van de grondwet in twijfel trekken door middel van een artikel van een of andere derderangs journalist?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:19 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Schermen met artikel 1
http://politiek.theposton(...)isme-een-grondrecht/
Alsjeblieft
Nog wel ja, daar gaat die rechtszaak uiteindelijk toch over?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Grappig, want ZP is overduidelijk wettelijk toegestaan. Daar gaat je argumentatie.
Succes heh.
Heb je het artikel sowieso al wel gelezen of loop je gewoon zo te raaskallen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:21 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wil je nu echt de waarde van de grondwet in twijfel trekken door middel van een artikel van een of andere derderangs journalist?
Grappig, ik kom tot de conclusie dat mensen die het, in mijn ogen, duidelijk racistische element in het sinterklaasfeest ontkennen dit doen omdat ze anders zouden moeten toegeven racisme te vergoelijkenquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alleen overtuigde racisten die nog uit de kast moeten komen voor hun racisme en hun letterlijke zwart/wit denken houden deze manier van redeneren erop na.
Ad hominem gespot. Nog meer inhoudelijke argumenten die je wilt gebruiken, of hou je deze discussie maar voor gezien?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:21 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wil je nu echt de waarde van de grondwet in twijfel trekken door middel van een artikel van een of andere derderangs journalist?
Gelezen, interessante interpretatie, verder totaal niet relevant, Van Ark is journalist, geen rechter.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:22 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Heb je het artikel sowieso al wel gelezen of loop je gewoon zo te raaskallen?
En je conclusie klopt niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:22 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Grappig, ik kom tot de conclusie
Ad hominem gespot. Nog meer inhoudelijke argumenten die je wilt gebruiken, of hou je deze discussie maar voor gezien?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Gelezen, interessante interpretatie, verder totaal niet relevant, Van Ark is journalist, geen rechter.
Ah, leg eens uit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent een racist zonder kennis van feiten.
Maar even dus voor de duidelijkheid. Mocht deze discussie verloren worden bij de rechter door de zwarte piet huilies dan is het dus voor altijd klaar?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Gelezen, interessante interpretatie, verder totaal niet relevant, Van Ark is journalist, geen rechter.
Wat is daar nou ad hominem aan?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ad hominem gespot. Nog meer inhoudelijke argumenten die je wilt gebruiken, of hou je deze discussie maar voor gezien?
We vallen wel een beetje in herhaling met jouw posts he?
Maar je ziet geen enkel racistisch element in de oorsprong van het sinterklaasfeest?quote:
Dat is correct, tenzij de context/regels veranderen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:24 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Maar even dus voor de duidelijkheid. Mocht deze discussie verloren worden bij de rechter door de zwarte piet huilies dan is het dus voor altijd klaar?
Bij het offeren van maagden wordt er een vrijwilligheidsprincipe geschonden. Slecht voorbeeld dus. Heb je een beter voorbeeld?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:25 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wat is daar nou ad hominem aan?. Een interpretatie van een journalist is echt totaal niet interessant. Het is leuk en aardig om een andere mening te lezen, maar ik ben het er niet mee eens.
Ik snap sowieso niet al dat moeilijk gedoe, dat gejank over cultuur en erfgoed. We offeren ook geen maagden meer in de veengebieden immers. Kleur die pieten roze en geel, iedereen z'n feestje.
'Hij is maar een journalist dus is zijn standpunt per definitie fout huhuhu'quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:25 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wat is daar nou ad hominem aan?.
Haha, OK we zullen zienquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:25 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat is correct, tenzij de context/regels veranderen.
Bron?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Hij is maar een journalist dus is zijn standpunt per definitie fout huhuhu'
Waarom is dat een slecht voorbeeld? Tradities en rituelen zijn per definitie organisch omdat het cultuur is. Cultuur veranderd door tijdsgeest en samenstelling van de bevolking. Voorheen was het ethisch mogelijk om het vrijwilligheidsprincipe te schenden, daarna niet meer, einde traditie. Voorheen was het ethisch mogelijk om zwarten als knecht te nemen, nu niet meer, einde traditie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Bij het offeren van maagden wordt er een vrijwilligheidsprincipe geschonden. Slecht voorbeeld dus. Heb je een beter voorbeeld?
Oh, dus omdat minder dan 1% van een bevolking iets vindt moeten we het maar afschaffen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:25 schreef voederbietel het volgende:
Ik snap sowieso niet al dat moeilijk gedoe, dat gejank over cultuur en erfgoed. We offeren ook geen maagden meer in de veengebieden immers. Kleur die pieten roze en geel, iedereen z'n feestje .
Ik zie geen racistisch element nee, wat ik zie is een overlevering van vroeger die in de moderne tijd gevierd wordt, waaraan een aantal mensen met overduidelijk een stoornis of i.i.g ernstige issues met betrekking tot de slavernijverleden van hun voorouders (let wel, ze hebben zelf nog nooit iets gemerkt van de slavernij!) die proberen over de rug van een volksfeest voor kinderen hun gelijk te halen bij de Nederlandse overheid.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:25 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Maar je ziet geen enkel racistisch element in de oorsprong van het sinterklaasfeest?
Los van hoe het nu gevierd wordt.
Minder dan 1% is nog te bezien natuurlijk. Ik kan echter ook niet zeggen dat het meer is, er is simpelweg geen betrouwbare statistiek over.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:28 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Oh, dus omdat minder dan 1% van een bevolking iets vindt moeten we het maar afschaffen?
Sinterklaas is dan ook geen oproep tot het in dienst nemen van knechten, je argument is dus invalide.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:28 schreef voederbietel het volgende:
Voorheen was het ethisch mogelijk om zwarten als knecht te nemen, nu niet meer, einde traditie.
Tradities evolueren ook. Net zoals zwarte piet. Het slaven element is er al honderden jaren niet meer. Dat sommige het er nog steeds bij willen betrekken maakt het niet per definitie waarquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:28 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom is dat een slecht voorbeeld? Tradities en rituelen zijn per definitie organisch omdat het cultuur is. Cultuur veranderd door tijdsgeest en samenstelling van de bevolking. Voorheen was het ethisch mogelijk om het vrijwilligheidsprincipe te schenden, daarna niet meer, einde traditie. Voorheen was het ethisch mogelijk om zwarten als knecht te nemen, nu niet meer, einde traditie.
Hou dan gewoon je mond over 'een aanzienlijk deel', aangezien je geen idee hebt waar je over praat.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:29 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Minder dan 1% is nog te bezien natuurlijk. Ik kan echter ook niet zeggen dat het meer is, er is simpelweg geen betrouwbare statistiek over.
Sowieso was ZP nooit een slaaf. Mensen die dat denken moeten hun feiten eens op orde krijgen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:29 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Tradities evolueren ook. Net zoals zwarte piet. Het slaven element is er al honderden jaren niet meer. Dat sommige het er nog steeds bij willen betrekken maakt het niet per definitie waar
Het geeft wel aan dat het ethisch prima mogelijk is.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:29 schreef Scorpie het volgende:
Sinterklaas is dan ook geen oproep tot het in dienst nemen van knechten, je argument is dus invalide.
Waaruit blijkt dat er een moedwille belediging van mensen is in de huidige vorm van zwarte piet?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:29 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Minder dan 1% is nog te bezien natuurlijk. Ik kan echter ook niet zeggen dat het meer is, er is simpelweg geen betrouwbare statistiek over.
Wat wel een kernwaarde is, is het niet moedwillig willen beledigen van mensen, daar lijkt me in dit geval toch wel spraken van.
Maar als we op 36 mensen moeten gaan letten, moeten we dan met elke minderheid rekening houden? Er zijn zat mensen die zich gekwetst kunnen voelen over iets. Moeten we dan allemaal maar recht-zaken aanspannen. Ik vind het kwetsend dat overal Nederlandse en oranje vlaggen hangen met het wk. Ik wil graag ook Duitse vlaggen zien, moet ik dan als Duitse allochtoon gaan zeuren over racisme?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:56 schreef voederbietel het volgende:
[..]
[..]
Of is dat anders?
Eh nee, het geeft aan dat ZP een kindervriend is die niet gevreesd hoeft te worden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:30 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Het geeft wel aan dat het ethisch prima mogelijk is.
invalide, bn. zwak; bouwvallig; onbruikbaarquote:Tevens zie ik de rolstoel niet waar mijn argument inzit, maar goed.
Doe aangifte Spongebossquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:31 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Maar als we op 36 mensen moeten gaan letten, moeten we dan met elke minderheid rekening houden? Er zijn zat mensen die zich gekwetst kunnen voelen over iets. Moeten we dan allemaal maar recht-zaken aanspannen. Ik vind het kwetsend dat overal Nederlandse en oranje vlaggen hangen met het wk. Ik wil graag ook Duitse vlaggen zien, moet ik dan als Duitse allochtoon gaan zeuren over racisme?Dat ik als Duitse Ariër me gediscrimineerd voel?
Nigger please...
Dat er mensen zijn die zich er door beledigd voelen en er mensen zijn die hemel en aarde bewegen om dat in stand te houden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:30 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat er een moedwille belediging van mensen is in de huidige vorm van zwarte piet?
Snap je dan niet dat ook zo een zaak in behandeling zal worden genomenquote:
Dat is jouw interpretatie, duidelijk niet de interpretatie van die 37 andere mensen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eh nee, het geeft aan dat ZP een kindervriend is die niet gevreesd hoeft te worden.
Ik zal het je laten zien.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:28 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom is dat een slecht voorbeeld?
Eens.quote:Tradities en rituelen zijn per definitie organisch omdat het cultuur is.
Eens.quote:Cultuur veranderd door tijdsgeest en samenstelling van de bevolking.
Eens.quote:Voorheen was het ethisch mogelijk om het vrijwilligheidsprincipe te schenden, daarna niet meer, einde traditie.
Hier ga je de mist in. Dat is het punt niet. Het vrijwilligheidsprincipe is niet een cultureel beschermd iets. Het is een juridisch beschermd element geworden. En voor goede redenen. We zijn namelijk gelijkwaardig voor de wet in dit land.quote:Voorheen was het ethisch mogelijk om zwarten als knecht te nemen, nu niet meer, einde traditie.
Ik snap dat wel degelijk en ben erg benieuwd naar het oordeel van de rechter, jij niet?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:32 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Snap je dan niet dat ook zo een zaak in behandeling zal worden genomenEen rechtszaak maakt iets niet meer/minder waar
Aangifte doen natuurlijk. Gewoon een aanklacht jegens de rechtspraak door deze zaak net zoveel te ridiculiseren als de ZP discussie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:31 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Maar als we op 36 mensen moeten gaan letten, moeten we dan met elke minderheid rekening houden? Er zijn zat mensen die zich gekwetst kunnen voelen over iets. Moeten we dan allemaal maar recht-zaken aanspannen. Ik vind het kwetsend dat overal Nederlandse en oranje vlaggen hangen met het wk. Ik wil graag ook Duitse vlaggen zien, moet ik dan als Duitse allochtoon gaan zeuren over racisme?Dat ik als Duitse Ariër me gediscrimineerd voel?
Nigger please...
Net zo iets als dat je niet mag discrimineren en/of je racistisch mag uiten?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:33 schreef SpecialK het volgende:
Het is een juridisch beschermd element geworden.
Nee, want een rechter is maar een klein radartje in het geheel. Mensen die zich blind staren op rechtspraak zijn sowieso niet helemaal wijs bij hun hoofd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:33 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik snap dat wel degelijk en ben erg benieuwd naar het oordeel van de rechter, jij niet?
Het waren toevallig allemaal donker gekleurden die vrijwillig naar Spanje migreerden op zoek naar een beter leven. Gelukzoekers, zeg maar?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sowieso was ZP nooit een slaaf. Mensen die dat denken moeten hun feiten eens op orde krijgen.
Ah, dat 'aanzienlijk deel' waar je op doelde.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:33 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie, duidelijk niet de interpretatie van die 37 andere mensen.
Mwah, het rechtssysteem heeft toch wel enige invloed op de maatschappij.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, want een rechter is maar een klein radartje in het geheel. Mensen die zich blind staren op rechtspraak zijn sowieso niet helemaal wijs bij hun hoofd.
Gaat het erom hoe groot de groep is?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, dat 'aanzienlijk deel' waar je op doelde.
Wow je speelt weer op de man. Wat een zielig figuur ben jij.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:15 schreef voederbietel het volgende:
[..]
[..]
Een deel dat groot genoeg is om serieus genomen te worden. En dan bedoel ik niet de vagina van je vriendin.
Nee, omdat het verloren zaak is net zoals de zwarte piet zaakquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:33 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik snap dat wel degelijk en ben erg benieuwd naar het oordeel van de rechter, jij niet?
Zoals ik al eerder zei. Horizontale werking is niet vanzelfsprekend. Het individu mag discrimineren (je hoeft niet per se donkere meisjes te neuken). Het individu heeft de vrijheid tot expressie (je mag denken wat je wil en zeggen wat je wil zonder juridische consequenties).quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:34 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Net zo iets als dat je niet mag discrimineren en/of je racistisch mag uiten?
Dat moet nog blijken toch?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:36 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Nee, omdat het verloren zaak is net zoals de zwarte piet zaak
quote:
Doe je mee Scorpie?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Aangifte doen natuurlijk. Gewoon een aanklacht jegens de rechtspraak door deze zaak net zoveel te ridiculiseren als de ZP discussie.
Je snapt het verschil tussen het fenomeen 'knecht' en het fenomeen 'slaaf' niet? Misschien moet je je even inlezen in het achterliggende verhaal in plaats van jezelf hier voor schut te zetten? De knechten die ZP voorstelden en die afgebeeld staan op de eerste afbeeldingen rond 1850 genoten net zoveel aanzien als een lagere werknemer in een fabriek in die tijd. Dat is geen enkel geval te vergelijken met de slavernijhandel of überhaupt de definitie van een slaaf. Get your facts straight boy.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:34 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Het waren toevallig allemaal donker gekleurden die vrijwillig naar Spanje migreerden op zoek naar een beter leven. Gelukzoekers, zeg maar?
Wow wow woooow man, je speelt nu ook op de man.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:36 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Wow je speelt weer op de man. Wat een zielig figuur ben jij.Altijd op de man spelen altijd, verdomme kan je niet gewoon een discussie winnen zonder op de man te spelen?
Naast de legaliteit van de claim? Ja. Aangezien beiden in dit geval te verwaarlozen zijn is het een nogal onnozel plannetje van een paar gefrustreerde mensen die de rechtsgang onnodig belasten met hun hersenspinsels.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:35 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Gaat het erom hoe groot de groep is?
De sinterklaasviering is nou niet direct een individuele aangelegenheid.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei. Horizontale werking is niet vanzelfsprekend. Het individu mag discrimineren (je hoeft niet per se donkere meisjes te neuken). Het individu heeft de vrijheid tot expressie (je mag denken wat je wil en zeggen wat je wil zonder juridische consequenties).
Pas als je vanuit het bedrijfswezen discrimineert of er via de overheid wordt gediscrimineerd is er sprake van een wetsovertreding.
Ik zit naast de airco.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:38 schreef deadprez het volgende:
Het is verdomme 100 graden buiten, snap niet dat jullie hier zin in hebben.
Omdat jij het altijd doet, ik moet je er toch mee confronteren. Als jij een schot afvuurt dan verklaar je toch ook dat andere op jouw vuren? En nu heb je mijn vraag nog niet beantwoord waarom speel je altijd op de man? Daarmee kwets je mensen.... Je wilt toch niemand kwetsen als salonsocialist?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:37 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wow wow woooow man, je speelt nu ook op de man.
Aight nog maar 34 lui regelen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben maar 1/8e Duitser maar ik durf het wel aan.
Als je werkelijkwaar denkt dat dit een kans van slagen heeft bent je gewoon dom of zit je in een tunnelvisiequote:
ONZE NORMEN EN WAARDEN!! IN HET GEDINGquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:38 schreef deadprez het volgende:
Het is verdomme 100 graden buiten, snap niet dat jullie hier zin in hebben.
Klopt. Maar als je als individu je racistisch uit begeef je je in een democratie wel op moreel glad ijs. In een democratie geldt dat iedereen intrisiek gelijk is. En racisme staat daar haaks op.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei. Horizontale werking is niet vanzelfsprekend. Het individu mag discrimineren (je hoeft niet per se donkere meisjes te neuken). Het individu heeft de vrijheid tot expressie (je mag denken wat je wil en zeggen wat je wil zonder juridische consequenties).
Pas als je vanuit het bedrijfswezen discrimineert of er via de overheid wordt gediscrimineerd is er sprake van een wetsovertreding.
6 miljard op ontwikkelingshulp aan Afrika bezuinigenquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:40 schreef JazzJackrabbit het volgende:
[..]
Aan de ene kant een goed idee, laat ze het maar eens merken.![]()
Maar onze overheid kennende moeten die miljoenen toch ergens vandaan komen dus dan kun je er donder op zeggen dat wij weer voor dat geld mogen gaan zorgen
Groepen individuen blijven individuen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:39 schreef voederbietel het volgende:
[..]
De sinterklaasviering is nou niet direct een individuele aangelegenheid.
Ik heb je al eens eerder gezegd, als je selectief mensen wilt aanspreken op hun gedragingen op het forum, doe dat dan alsjeblieft via de dm.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:39 schreef Spongeboss het volgende:
Omdat jij het altijd doet, ik moet je er toch mee confronteren. Als jij een schot afvuurt dan verklaar je toch ook dat andere op jouw vuren? En nu heb je mijn vraag nog niet beantwoord waarom speel je altijd op de man? Daarmee kwets je mensen.... Je wilt toch niemand kwetsen als salonsocialist?
Ik ben het met je eens dat je je dan op moreel glad ijs bevind. De vraag is echter: Begeef je je op juridisch glad ijs. En de vervolg vraag is: is dat al dan niet terecht?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:40 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Klopt. Maar als je als individu je racistisch uit begeef je je in een democratie wel op moreel glad ijs. In een democratie geldt dat iedereen intrisiek gelijk is. En racisme staat daar haaks op.
Waar speel ik op de man?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik heb je al eens eerder gezegd, als je selectief mensen wilt aanspreken op hun gedragingen op het forum, doe dat dan alsjeblieft via de dm.
In dit topic speelt iedereen voortdurend op de man, ik begrijp niet zo goed waarom je het perse bij mij neer wilt leggen.
Zolang ze zich niet racistisch uiten. Kijk maar naar een NVU demo of naar de NVU website, er staat niks discriminerends of racistisch op.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:40 schreef SpecialK het volgende:
Maar de overheid geeft ook wel eens demonstratievergunningen weg voor extreemrechtse groepen. En dat mag dus wel.
Jij bent degene die op de man speelt. De rest doet dat niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik heb je al eens eerder gezegd, als je selectief mensen wilt aanspreken op hun gedragingen op het forum, doe dat dan alsjeblieft via de dm.
In dit topic speelt iedereen voortdurend op de man, ik begrijp niet zo goed waarom je het perse bij mij neer wilt leggen.
Jij vooral niet zeker?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij bent degene die op de man speelt. De rest doet dat niet.
Precies. Dus nu komen we bij de echte vraag. Wanneer is iets racistisch?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:42 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Zolang ze zich niet racistisch uiten. Kijk maar naar een NVU demo of naar de NVU website, er staat niks discriminerends of racistisch op.
Ik had tot nu toe nog niemand gezien die speelde op een manier zoals jij dat deed, ik zag enkel wat mensen die wat links zaten te bashen of de linkse elite of je uitmaakte voor sallonsocialist. Maar ik zag niets over vriendinnen en vagina's en moeders etc. Dat haalde jij er toch echt bij.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Heb hem niet op de man zien spelen totdat jij met die quote kwam. Dus ik zie eigenlijk niet in waar hij het deed, quotes graag met bewijs.quote:
Wijs me maar aan waar ik jou persoonlijk aanval of beledig in dit topic, en anders zie ik je excuses wel tegemoet.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wijs me maar aan waar ik jou persoonlijk aanval of beledig in dit topic, en anders zie ik je excuses wel tegemoet.
Je bent doorlopend denigrerend zonder dat daar een inhoudelijk bijdragen mee gedaan wordt tot de discussie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wijs me maar aan waar ik jou persoonlijk aanval of beledig in dit topic, en anders zie ik je excuses wel tegemoet.
Kan je stoppen op de man te spelen en je zo denigrerend te uiten? Dank je.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen het fenomeen 'knecht' en het fenomeen 'slaaf' niet? Misschien moet je je even inlezen in het achterliggende verhaal in plaats van jezelf hier voor schut te zetten? De knechten die ZP voorstelden en die afgebeeld staan op de eerste afbeeldingen rond 1850 genoten net zoveel aanzien als een lagere werknemer in een fabriek in die tijd. Dat is geen enkel geval te vergelijken met de slavernijhandel of überhaupt de definitie van een slaaf. Get your facts straight boy.
Ik zie geen quote waar hij op de man speelt?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:45 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je bent doorlopend denigrerend zonder dat daar een inhoudelijk bijdragen mee gedaan wordt tot de discussie.
Ik vind dat verder prima hoor.
Joh, als Scorpie er erg mee zit moet 'ie dat maar melden, ik zie niet in waarom jij voor hem op moet komen. Maar nogmaals: dm.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:43 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik had tot nu toe nog niemand gezien die speelde op een manier zoals jij dat deed, ik zag enkel wat mensen die wat links zaten te bashen of de linkse elite of je uitmaakte voor sallonsocialist. Maar ik zag niets over vriendinnen en vagina's en moeders etc. Dat haalde jij er toch echt bij.
[..]
Heb hem niet op de man zien spelen totdat jij met die quote kwam. Dus ik zie eigenlijk niet in waar hij het deed, quotes graag met bewijs.
Dat is niet op de man spelen, dat is iemand op een ietswat agressieve manier, iemand vertellen dat zijn feiten niet kloppen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:46 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Kan je stoppen op de man te spelen en je zo denigrerend te uiten? Dank je.
Ik zeg niet zp een slaaf is, ik zeg dat de keuze voor zp als knecht gemotiveerd is vanuit racisme. Een sukkelige, slecht Nederlands sprekende dommekracht. Net als de gekleurde medemedemens in de Kuifje strips van Hergé, bijvoorbeeld.
Oh boyquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:47 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dat is niet op de man spelen, dat is iemand op een ietswat agressieve manier, iemand vertellen dat zijn feiten niet kloppen.
Ik vroeg om bewijs, niet om je gevoelens te uiten. Je hebt geen quotes weten te produceren, ik ga er derhalve maar vanuit dat je het dus met mij eens bent dat ik niet op de man speel en we hebben bij deze vastgesteld dat jij dat wel doet.quote:
Sorry dat ik in 2 delen op je reageer maar ik besefte me achteraf dat wat je hier zei best interessant is en een aparte repliek verdient.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:40 schreef Neuroscience het volgende:
In een democratie geldt dat iedereen intrisiek gelijk is. En racisme staat daar haaks op.
Ik zie niet in waarom ik jou moet dm'n ik zag enkel dat je op de man speelde, en dat hoor je niet te doen als je van mening bent dat we allemaal samen gezellig bij elkaar moeten komen. Want scorpie voelt zich misschien nu oprecht beledigt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:47 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Joh, als Scorpie er erg mee zit moet 'ie dat maar melden, ik zie niet in waarom jij voor hem op moet komen. Maar nogmaals: dm.
Klopt, tenzij je volwassen bentquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:14 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dan is kerstfeest, en eigenlijk elk feest, overbodig.
Denigrerend? Ik breng je wat geschiedenis bij die je blijkbaar 'gemist' hebt op school jongeman, moet je zelf maar niet met een grote mond onzin verkondigen over iets waar je inhoudelijk geen kaas van gegeten hebt, dan krijg je het deksel op je neus.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:46 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Kan je stoppen op de man te spelen en je zo denigrerend te uiten? Dank je.
Leuk, maar wederom kan je er niet verder vandaan zitten. Lees maar even http://www.volkskrant.nl/(...)-slaaf-geweest.dhtml door en kom dan terug om te zeggen dat je het bij het verkeerde eind hebt, dat je aannames hebt gedaan die niet kloppen en dat je nu eindelijk de feiten kent. Daarna praten we verder oke?quote:Ik zeg niet zp een slaaf is, ik zeg dat de keuze voor zp als knecht gemotiveerd is vanuit racisme. Een sukkelige, slecht Nederlands sprekende dommekracht. Net als de gekleurde medemedemens in de Kuifje strips van Hergé, bijvoorbeeld.
Onnodig denigrerend en niets toevoegend. Eerder maakte hij mij al uit voor racist. Ik vind dat op de man spelen. Slecht voor de discussie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:47 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dat is niet op de man spelen, dat is iemand op een ietswat agressieve manier, iemand vertellen dat zijn feiten niet kloppen.
Dus dumb & dumber en dude, where's my car zijn eigenlijk ook racistische films? Hierin zitten immers ook welliswaar witte maar domme personages die slecht spreken?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:46 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ik zeg niet zp een slaaf is, ik zeg dat de keuze voor zp als knecht gemotiveerd is vanuit racisme. Een sukkelige, slecht Nederlands sprekende dommekracht. Net als de gekleurde medemedemens in de Kuifje strips van Hergé, bijvoorbeeld.
Wacht even hoor, jij mag mensen die ZP leuk vinden wel racistisch noemen maar andersom mag men jou dat niet? Waarom niet precies?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:49 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Onnodig denigrerend en niets toevoegend. Eerder maakte hij mij al uit voor racist. Ik vind dat op de man spelen. Slecht voor de discussie.
Omdat je onderhand wel erg traditioneel aankomt met je gejank over op de man spelen en dat erg gekanaliseerd aan de orde brengt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:47 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom ik jou moet dm'n ik zag enkel dat je op de man speelde, en dat hoor je niet te doen als je van mening bent dat we allemaal samen gezellig bij elkaar moeten komen. Want scorpie voelt zich misschien nu oprecht beledigt.
Nergens wordt gezegd dat mensen die ZP leuk vinden racisten zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wacht even hoor, jij mag mensen die ZP leuk vinden wel racistisch noemen maar andersom mag men jou dat niet? Waarom niet precies?
Omdat je het vaak doet, en je het bij mij ook doet. En dat vond ik niet prettig, het liefst zou ik een rechtzaak aanspannen maar ik kom 35 mensen te kort, dus dat kan ik niet. Dus dan doe ik je er maar op wijze in de hoop dat je stopt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Omdat je onderhand wel erg traditioneel aankomt met je gejank over op de man spelen en dat erg gekanaliseerd aan de orde brengt.
ra·cis·tisch (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1discriminerend op grond van rasquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Precies. Dus nu komen we bij de echte vraag. Wanneer is iets racistisch?
Ben ik (per se) racistisch als ik een neger op zijn bek sla?
Ik zit er niet mee, maar het zou je sieren iets sneller je ongelijk aan te geven als dat overduidelijk is.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:47 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Joh, als Scorpie er erg mee zit moet 'ie dat maar melden, ik zie niet in waarom jij voor hem op moet komen. Maar nogmaals: dm.
Ok. Dus wat het racistisch maakt is niet de actie. Maar de intentie. Ben je het daar mee eens?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:52 schreef voederbietel het volgende:
[..]
ra·cis·tisch (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1discriminerend op grond van ras
Als jij die neger op z'n bek slaat omdat 'ie neger is, is dat racistisch.
Er is in deze geen sprake van gelijk of ongelijk, er is sprake van verschil in mening. Als je dat in zou zien, zou je ook wat minder hoeven te blaten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zit er niet mee, maar het zou je sieren iets sneller je ongelijk aan te geven als dat overduidelijk is.
Dat doet ie nooooooit... Hij stopt dan gewoon met reageren of gaat over iets anders lullenquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zit er niet mee, maar het zou je sieren iets sneller je ongelijk aan te geven als dat overduidelijk is.
Nee. Je mag best negers op hun bek willen slaan omdat het negers zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok. Dus wat het racistisch maakt is niet de actie. Maar de intentie. Ben je het daar mee eens?
Neuroscience claimt dat mensen die Sinterklaas vieren racisme goedpraten, wat gelijk staat aan racistisch zijn natuurlijk. Daar zijn we het hopelijk wel over eens.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nergens wordt gezegd dat mensen die ZP leuk vinden racisten zijn.
Dat ben ik niet met je eens. Dat is een mooi gelegenheidsargument, dat wel.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neuroscience claimt dat mensen die Sinterklaas vieren racisme goedpraten, wat gelijk staat aan racistisch zijn natuurlijk. Daar zijn we het hopelijk wel over eens.
Als je meningen niet kan staven met feiten is het een prut meningquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:52 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Er is in deze geen sprake van gelijk of ongelijk, er is sprake van verschil in mening. Als je dat in zou zien, zou je ook wat minder hoeven te blaten.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:53 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Dat doet ie nooooooit... Hij stopt dan gewoon met reageren of gaat over iets anders lullen
Grijp 'em Spongeboss!!quote:
Ok. Dus het is de combinatie van actie en intentie? Maar intentie is in elk geval een vitaal onderdeel van het oordeel of het racistisch is?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:53 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee. Je mag best negers op hun bek willen slaan omdat het negers zijn.
Ik denk dat iedereen hier het wel erover eens is dat er maar 1 persoon blaat en ik dat niet ben. Dat verschil in mening is ook terug te voeren op jij versus de rest van de mensen in dit topic, dus erg sterk is je argumentatie nou ook weer niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:52 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Er is in deze geen sprake van gelijk of ongelijk, er is sprake van verschil in mening. Als je dat in zou zien, zou je ook wat minder hoeven te blaten.
Dus het goedpraten/goedkeuren van een gebeurtenis betekent dat je niet op zijn minst medeplichtig bent aan genoemde gebeurtenis?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:53 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Dat is een mooi gelegenheidsargument, dat wel.
Sterker nog, als jij met je kinderen Sinterklaas viert ben je racisme aan het goedpraten terwijl je de kado's open maakt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:55 schreef Spongeboss het volgende:
Als je racisme goedpraat moet je haast wel racistisch zijn of er vrede mee hebben dat mensen racistisch zijn. Maar als je sinterklaas goed praat en het dus ook viert dan ben je volgens dat argument racistisch.
Of ben ik een idioot? Als je zwarte piet goed praat maar niet viert dan tolereer je racisme. Zo is het toch?
Hij noemt je geen klootzak begint niet over je moeder en niet over de vagijn van je vriendin? Dus ik heb er geen problemen mee. Als jij zoiets zou doen zou ik er ook niet over vallen, maar als je schoten lost....quote:
Frankquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
Jullie zijn lekker bezig. Warm weer of geen warm weer, het vuur wordt aan elkaars schenen gelegd.
Je wilt er graag naar toe dat de intentie van het feest niet het discrimineren is, dat snap ik. Maar de grap is dat er mensen, vanuit historisch besef, hier moeite mee hebben en het als discriminerend ervaren.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok. Dus het is de combinatie van actie en intentie? Maar intentie is in elk geval een vitaal onderdeel van het oordeel of het racistisch is?
Maar dan vier je het toch ook waardoor jezelf racistisch bezig bent volgens de mensen die dat beweren?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, als jij met je kinderen Sinterklaas viert ben je racisme aan het goedpraten terwijl je de kado's open maakt.
En in plaats van dat we die mensen onderwijzen over het feit dat het helemaal niet discriminerend is, ZP al veel ouder is dan de slavernij en meer van zulke historisch correcte weetjes over het Sinterklaasfeest, geven we ze een platform om hun foutieve kruistocht te voeren en verdedigen sommige mensen de onwetenden met hand en tand op digitale fora.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:56 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je wilt er graag naar toe dat de intentie van het feest niet het discrimineren is, dat snap ik. Maar de grap is dat er mensen, vanuit historisch besef, hier moeite mee hebben en het als discriminerend ervaren.
Ik heb een haat tegen moslims uit het histosch besef dat ze 2 vliegtuigen in het WTC hebben geramd. Ik heb dat als zeer discriminerend ervaren. Zullen we nu alle moslim overtuigingen dan maar gaan verbieden?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:56 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je wilt er graag naar toe dat de intentie van het feest niet het discrimineren is, dat snap ik. Maar de grap is dat er mensen, vanuit historisch besef, hier moeite mee hebben en het als discriminerend ervaren.
Als ik op straat een neger doodschiet omdat het een neger is, en ik bij hoog en laag ontkent dat het een racistische moord is, dan durf ik je wel te verklappen hoe een rechter daar over oordeelt.
Ik vind het knap dat je iedere mening die je neer zet kan onderbouwen met 'dit is de waarheid'.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen hier het wel erover eens is dat er maar 1 persoon blaat en ik dat niet ben. Dat verschil in mening is ook terug te voeren op jij versus de rest van de mensen in dit topic, dus erg sterk is je argumentatie nou ook weer niet.
Ja ik zit daar ook wel mee eigenlijk. Met moslims en het WTC, ook met ISIS die christenen heeft onthoofd, eigenlijk wil ik het liefst moslims verbieden ja. Althans hun stereotype dus ik vind dat ze geen gewaden meer aanmogen geen baarde etc. Ze moeten gewoon westerse kleding dragen kun je je daar in vinden?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:59 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Ik heb een haat tegen moslims uit het histosch besef dat ze 2 vliegtuigen in het WTC hebben geramd. Ik heb dat als zeer discriminerend ervaren. Zullen we nu alle moslim overtuigingen dan maar gaan verbieden?
Ja. En jij wil daar iets te makkelijk aan voorbij gaan vind ik. Maar als we het over wetten en moraliteit gaan hebben dan is dat nogal belangrijk om mee rekening te houden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:56 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je wilt er graag naar toe dat de intentie van het feest niet het discrimineren is, dat snap ik.
En ik heb nergens aangegeven dat deze mensen die gevoelens niet mogen ervaren of dat ze niet het recht hebben om via de wet te proberen het sinterklaasfeest aan te passen. Dat zijn wat mij betreft valide middelen in een democratie. Geen probleem dus.quote:Maar de grap is dat er mensen, vanuit historisch besef, hier moeite mee hebben en het als discriminerend ervaren.
Affirmative action wetten zijn natuurlijk hoogstens twijfelachtig. Ik weet niet eens of we die in Nederland hebben om eerlijk te zijn. In Belgie wel.quote:Als ik op straat een neger doodschiet omdat het een neger is, en ik bij hoog en laag ontkent dat het een racistische moord is, dan durf ik je wel te verklappen hoe een rechter daar over oordeelt.
Vind ik een goed plan. Die baarden en gewaden die ze dragen doen mij denken aan de WTC aanslagenquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:00 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ja ik zit daar ook wel mee eigenlijk. Met moslims en het WTC, ook met ISIS die christenen heeft onthoofd, eigenlijk wil ik het liefst moslims verbieden ja. Althans hun stereotype dus ik vind dat ze geen gewaden meer aanmogen geen baarde etc. Ze moeten gewoon westerse kleding dragen kun je je daar in vinden?
Ik vind een aanslag op een toren iets anders dan 350 jaar slavenhandel als ik eerlijk ben.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:59 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Ik heb een haat tegen moslims uit het histosch besef dat ze 2 vliegtuigen in het WTC hebben geramd. Ik heb dat als zeer discriminerend ervaren. Zullen we nu alle moslim overtuigingen dan maar gaan verbieden?
Ik schrijf alleen maar op wat de gebeurtenissen zijn, of ga je nu ontkennen dat iedereen hier viel over je opmerking dat anderen op de man speelden voordat jij dat deed?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:59 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je iedere mening die je neer zet kan onderbouwen met 'dit is de waarheid'.
Wat jij vind is niet zo relevant, laat een rechter daar maar uitspraak over doen, toch?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:01 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik vind een aanslag op een toren iets anders dan 350 jaar slavenhandel als ik eerlijk ben.
Hier ben ik het wel mee eens ja. Al vind ik niet dat zwarte piet per definitie racistisch is, maar ik zou er weinig problemen mee hebben als het uiterlijk aangepast zou worden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:00 schreef Donnis het volgende:
Ik vind het prima dat het veranderd wordt hoor, natuurlijk is zwarte piet racistisch dus verander het maar. Alleen dat anti-zwarte piet legioen zit ook wel vol met pretenties hoor, voelen zich echt een soort MLK en Rosa Park.Vermakelijk om te zien allemaal, ik ben neutraal in dit soort zaken. Daarom ook facepalm bij alle Nederlanders die hier dan weer woedend om worden.
Doe aangifte.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat jij vind is niet zo relevant, laat een rechter daar maar uitspraak over doen, toch?
Eens, weg met de baarden rare hoedjes en gewaden. Ze mogen niet stereotypisch uitzien zoals Osama etc.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:01 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Vind ik een goed plan. Die baarden en gewaden die ze dragen doen mij denken aan de WTC aanslagen![]()
BOKO haram die meisjes ontvoert, ISIS die mensen afslacht. Ik denk dat ze evenveel bloed op hun handen hebben in een paar jaar. Genoeg dat ik mij met mijn christelijke opvoeding slecht erbij voel, dat er moslims rondlopen die mij zouden hebben geëxecuteerd om mijn geloof. Als ik op zondag naar de kerk moest met pap en mam en ze ons allemaal dood zouden maken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:01 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik vind een aanslag op een toren iets anders dan 350 jaar slavenhandel als ik eerlijk ben.
Ah, dus die aanslagen op de westerse cultuur zijn minder erg dan slavenhandel?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:01 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je schrijft jouw interpretatie van gebeurtenissen op. Begrijp je dan echt niet dat het mogelijk is dat andere mensen een andere perceptie hebben?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik schrijf alleen maar op wat de gebeurtenissen zijn, of ga je nu ontkennen dat iedereen hier viel over je opmerking dat anderen op de man speelden voordat jij dat deed?
Zou je dat ook zeggen als toevallig je moeder ofzo in die toren had gezeten?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:01 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Als dat gevoel gebaseerd is op foutieve informatie is het heel simpel en is hun gevoel onjuist. Laat dat nou in het geval van ZP zo zijn dat 99% van die mensen niet eens de oorsprong en herkomst van ZP kennen en ik durf wel te beweren dat hun gevoel over racisme gestoeld is op niks.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:03 schreef voederbietel het volgende:
Hoe kun jij nou bepalen voor de mensen die die rechtszaak begonnen zijn of hun gevoel juist of onjuist is?
Hoe moet een rechter dat dan doen? Met andere woorden de hele rechtszaak slaat nergens op, er word gekeken naar een document van de verenigde naties en dan tja ja dat is geschreven we moeten het maar opvolgen want we horen erbij. Maar wie heeft daar uitspraak gedaan met dat het racisme is? Juist... Een Chinees of een Japanner had er over moeten oordelen of een Mexicaan geen wit of zwart. Dan was het wellicht wat neutraler.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:03 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je schrijft jouw interpretatie van gebeurtenissen op. Begrijp je dan echt niet dat het mogelijk is dat andere mensen een andere perceptie hebben?![]()
Hoe kun jij nou bepalen voor de mensen die die rechtszaak begonnen zijn of hun gevoel juist of onjuist is?
VN vrouw heeft het bepaald en die was zwart dus geen neutraal oordeel de rechter heeft dat moeten meenemen. RIP BLACK PETE.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als dat gevoel gebaseerd is op foutieve informatie is het heel simpel en is hun gevoel onjuist. Laat dat nou in het geval van ZP zo zijn dat 99% van die mensen niet eens de oorsprong en herkomst van ZP kennen en ik durf wel te beweren dat hun gevoel over racisme gestoeld is op niks.
Ik denk dat dat evenveel bloed wel een tijdje meevalt, maar goed, het is een interessante gedachte. Maar ik heb eerlijk gezegd niet genoeg kennis van de Arabische cultuur om te weten of zij ook feesten hebben waarin een element van 350 jaar lang onderdrukking van één huidskleur in verweven zit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:02 schreef Spongeboss het volgende:
BOKO haram die meisjes ontvoert, ISIS die mensen afslacht. Ik denk dat ze evenveel bloed op hun handen hebben in een paar jaar. Genoeg dat ik mij met mijn christelijke opvoeding slecht erbij voel, dat er moslims rondlopen die mij zouden hebben geëxecuteerd om mijn geloof. Als ik op zondag naar de kerk moest met pap en mam en ze ons allemaal dood zouden maken.
Geen moslims meer met stereotype looks.
Of 1 van je voorvaderen van 200 jaar geleden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:03 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Zou je dat ook zeggen als toevallig je moeder ofzo in die toren had gezeten?
Ja.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:03 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Zou je dat ook zeggen als toevallig je moeder ofzo in die toren had gezeten?
Had ook post veranderd idd, beetje verkeerd verwoord.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens ja. Al vind ik niet dat zwarte piet per definitie racistisch is, maar ik zou er weinig problemen mee hebben als het uiterlijk aangepast zou worden.
Ik vind dit maar een enge gedachte. Je kan niet de perceptie van geschiedenis bepalen voor mensen. Jouw perceptie is dat het allemaal ging om vrolijkheid en vreugd, dat is gestoeld op een soms feiten, de ander ziet er een duidelijk racistisch element in, dat ook weer gestoeld is op feiten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als dat gevoel gebaseerd is op foutieve informatie is het heel simpel en is hun gevoel onjuist. Laat dat nou in het geval van ZP zo zijn dat 99% van die mensen niet eens de oorsprong en herkomst van ZP kennen en ik durf wel te beweren dat hun gevoel over racisme gestoeld is op niks.
Maar waarom moet zwart of wit hierover bepalen waarom geen onafhankelijke Japanner of een andere geel kleurige?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:06 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik vind dit maar een enge gedachte. Je kan niet de perceptie van geschiedenis bepalen voor mensen. Jouw perceptie is dat het allemaal ging om vrolijkheid en vreugd, dat is gestoeld op een soms feiten, de ander ziet er een duidelijk racistisch element in, dat ook weer gestoeld is op feiten.
Ja dagquote:
Eh nee, zie de link die ik hierboven heb geplaatst en waarin duidelijk uitgelegd staat dat ZP al veel ouder is dan het Sinterklaasfeest. Niks enge gedachte, gewoon je feitenkennis op orde hebben. Is dat tegenwoordig al teveel gevraagd van mensen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:06 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik vind dit maar een enge gedachte. Je kan niet de perceptie van geschiedenis bepalen voor mensen. Jouw perceptie is dat het allemaal ging om vrolijkheid en vreugd, dat is gestoeld op een soms feiten, de ander ziet er een duidelijk racistisch element in, dat ook weer gestoeld is op feiten.
Omdat die niet relevant is.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:07 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Maar waarom moet zwart of wit hierover bepalen waarom geen onafhankelijke Japanner of een andere geel kleurige?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |