Dus een aanzienlijk deel is geen grote groep? Dan is dat aanzienlijk deel dus ook gewoon irrelevant.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:06 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat er een grote groep is. Ik heb gezegd dat een aanzienlijk deel zich beledigd voelt.
Hoe wordt een rechtszaak enkel op papier gewonnen?
quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heb ik ergens gezegd dat ik me beledigd voel?
Vreemde conclusies trek jij.
Kan me niet voorstellen dat je die laatste twee zinnen uit vreugde opschreef.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
Als je iets niet wilt vieren, vier je het niet. Zal me een worst wezen. Maar ga het niet verpesten voor anderen. Dat is namelijk het toppunt van sneuheid.
Er is toch een rechtszaak?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt geen bewijs voor je uitspraken.
Ik zie niet in hoe dat ooit hetzelfde als beledigd zou zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef voederbietel het volgende:
[..]
[..]
Kan me niet voorstellen dat je die laatste twee zinnen uit vreugde opschreef.
Eh, je bent op de hoogte van het bestaan van de politie, die zeg maar in leven geroepen is om de wet te handhaven?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef TangleFuZZ. het volgende:
Heel simpel. Wanneer er een theoretische overwinning mogelijk is op papier die in de praktijk nooit zal gebeuren
Wat is dit voor een irrelevante opmerking? Heb je wat gerookt?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:13 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Eh, je bent op de hoogte van het bestaan van de politie, die zeg maar in leven geroepen is om de wet te handhaven?
Aanzienlijk genoeg om de rechtszaak gestart te krijgen, of niet dan?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:12 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Gestart door 37 mensenOf is dat ook een aanzienlijk deel?
Leg me dan eens uit waarom een verbod niet gehandhaafd zou kunnen worden?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:14 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Wat is dit voor een irrelevante opmerking? Heb je wat gerookt?
Dus alle rechtzaken die tegen de bouw van bijv. een moskee worden gestart. Vaak zelfs nog in grotere aantallen hebben ook automagisch gelijk dat een moskee een racistische uiting is en niet in hun straatbeeld hoort?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:14 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Aanzienlijk genoeg om de rechtszaak gestart te krijgen, of niet dan?
Wat ik al zei, het gaat er niet om hoe groot de groep is in absolute getallen, het gaat er om dat mensen vinden dat zwartepiet een racistische uiting is, hetgeen nu beoordeeld wordt.
Je bent ver heen. Ik heb het nergens over een verbod. Chill even lekker en lees op je gemak terug wat ik schrijf. Dat helpt vastquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:15 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit waarom een verbod niet gehandhaafd zou kunnen worden?
Als een rechter op grond van racisme een verbod uitspreekt wel ja.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:16 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Dus alle rechtzaken die tegen de bouw van bijv. een moskee worden gestart. Vaak zelfs nog in grotere aantallen hebben ook automagisch gelijk dat een moskee een racistische uiting is en niet in hun straatbeeld hoort?
En, is dat ooit gebeurd?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:18 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Als een rechter op grond van racisme een verbod uitspreekt wel ja.
Nee, daarom snap ik ook niet waarom je het er bij betrekt eigenlijk.quote:
Omdat die rechtszaken net zo dom en enkel op papier te winnen zijn als een rechtszaak tegen het symbool zwarte pietquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:21 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee, daarom snap ik ook niet waarom je het er bij betrekt eigenlijk.
Want als er een verbod uitgesproken wordt tegen de bouw van een moskee wordt deze stiekem wel gebouwd?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:22 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Omdat die rechtszaken net zo dom en enkel op papier te winnen zijn als een rechtszaak tegen het symbool zwarte piet
Wat lul je man?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Want als er een verbod uitgesproken wordt tegen de bouw van een moskee wordt deze stiekem wel gebouwd?
Waar heb ik gezegd dat een verbod niet handhaafbaar is?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:24 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom is een verbod niet handhaafbaar dan?
grootste klootzak die er in Nederland rondloopt. Wat een hekel heb ik aan die man.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:40 schreef richolio het volgende:
[..]
Een van die bruine mensen is Prem Radhakishun
quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:25 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat een verbod niet handhaafbaar is?
Of interpreteer ik dat volledig verkeerd?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef TangleFuZZ. het volgende:
Heel simpel. Wanneer er een theoretische overwinning mogelijk is op papier die in de praktijk nooit zal gebeuren
Jaquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:28 schreef voederbietel het volgende:
[..]
[..]
Of interpreteer ik dat volledig verkeerd?
Nee. "Cultuur in het algemeen verwijst naar het patroon van menselijke activiteit en de symbolische structuren, die deze activiteiten een zekere betekenis geven."quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:06 schreef Confetti het volgende:
Cultuur voor de linkse elite zijn theater's, opera's en subsidie voor nep-kunstenaars Dat heeft helemaal niets te maken met zwarte piet.
Dat je dat denkt alleen alquote:Ga je nou ontkennen dat links wel heel vaak voor een luidruchtige minderheid partij kiest?
Niemand weet dit. Misschien regenboog pieten. Misschien een paar zwarte vegen op de toet, van de roet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:55 schreef SpecialK het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er precies op het spel staat. Als de rechter straks zegt "dit mag niet meer". Wat is "dit" dan precies? Weet iemand dat?
Ik vraag niet wat de vervangende elementen zouden zijn. Mijn vraag is. Wat wordt er hier precies verboden door de rechter. De rechter zegt "nee mag niet".quote:
Jij snapt het voederbietel.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Maar als een feest dat mensen bij elkaar moet brengen geen mensen bij elkaar brengt omdat een aanzienlijk deel van de bij elkaar te brengen mensen zich er niet mee kan identificeren, dan is dat feest in de basis toch niet goed?
Niets. Het feest zet zich gewoon voort in zijn huidige vorm. Gewoon zoals het is en niemand trekt zich er iets van aan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:55 schreef SpecialK het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er precies op het spel staat. Als de rechter straks zegt "dit mag niet meer". Wat is "dit" dan precies? Weet iemand dat?
Zwarte piet is teruggegaan naar Afrika?, maar niet getreurd, we hebben nog Surinaamse en Antilliaanse piet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:31 schreef Spongeboss het volgende:
Donderdag krijgen we het te horen.![]()
Man oh man hoe ga je die kinderen uitleggen dat zwarte piet niet meer bestaat/
Van staatswege gefinancierde sinterklaasfeesten, vermoed ik.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vraag niet wat de vervangende elementen zouden zijn. Mijn vraag is. Wat wordt er hier precies verboden door de rechter. De rechter zegt "nee mag niet".
Wat mag niet?
quote:
Definieer 'aanzienlijk deel'.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:06 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat er een grote groep is. Ik heb gezegd dat een aanzienlijk deel zich beledigd voelt.
Hoe wordt een rechtszaak enkel op papier gewonnen?
Gefinancierd? Of vergund?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:04 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Van staatswege gefinancierde sinterklaasfeesten, vermoed ik.
Definieer 'aanzienlijk deel'.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Maar als een feest dat mensen bij elkaar moet brengen geen mensen bij elkaar brengt omdat een aanzienlijk deel van de bij elkaar te brengen mensen zich er niet mee kan identificeren, dan is dat feest in de basis toch niet goed?
Vermoedelijk dat laatste.quote:
Troll?quote:
Alleen racisten zien dat zo.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:13 schreef Neuroscience het volgende:
We hebben een conventie dat racisme slecht is. Dan is het een beetje raar om een feest te vieren met van oorsprong zo'n duidelijk racistisch element.
Dan is kerstfeest, en eigenlijk elk feest, overbodig.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:13 schreef Nikmans het volgende:
Mensen die denken dat kinderen serieus een neuk om zwarte piet geven in plaats van alleen de kadootjes
quote:
Een deel dat groot genoeg is om serieus genomen te worden. En dan bedoel ik niet de vagina van je vriendin.quote:
Ik durf de stelling wel aan dat het 'aanzienlijk deel' van Nederland dat ZP wil behouden groter is dan jouw 'aanzienlijk deel' dat hem wil afschaffen. Ik zie dan ook graag je redenering tegemoet waarom jouw 'aanzienlijk deel' meer recht zou hebben dan mijn 'aanzienlijk deel'.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:15 schreef voederbietel het volgende:
[..]
[..]
Een deel dat groot genoeg is om serieus genomen te worden. En dan bedoel ik niet de vagina van je vriendin.
Alleen overtuigde racisten die nog uit de kast moeten komen voor hun racisme en hun letterlijke zwart/wit denken houden deze manier van redeneren erop na.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:13 schreef Neuroscience het volgende:
We hebben een conventie dat racisme slecht is. Dan is het een beetje raar om een feest te vieren met van oorsprong zo'n duidelijk racistisch element.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik durf de stelling wel aan dat het 'aanzienlijk deel' van Nederland dat ZP wil behouden groter is dan jouw 'aanzienlijk deel' dat hem wil afschaffen. Ik zie dan ook graag je redenering tegemoet waarom jouw 'aanzienlijk deel' meer recht zou hebben dan mijn 'aanzienlijk deel'.
quote:Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Het toevallig allemaal stereotypische negers in de rol van knecht? En hoe zijn die mensen in Spanje gekomen? Niet op slavenboten?quote:
Je bent een racist zonder kennis van feiten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Het toevallig allemaal stereotypische negers in de rol van knecht? En hoe zijn die mensen in Spanje gekomen? Niet op slavenboten?
"Ook al ben ik zwart als roet, 'k het wel goed".
Dat is het wel. Als het tegen de wet ingaat heeft jouw deel dus minder recht dan mijn deel. Als jouw deel echt zo groot is, beginnen ze een politieke partij, halen een absolute meerderheid en passen de grondwet aan.quote:
Horizontale werking is niet vanzelfsprekend en gaat via jurisprudentie.quote:
Grappig, want ZP is overduidelijk wettelijk toegestaan. Daar gaat je argumentatie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:19 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat is het wel. Als het tegen de wet ingaat heeft jouw deel dus minder recht dan mijn deel. Als jouw deel echt zo groot is, beginnen ze een politieke partij, halen een absolute meerderheid en passen de grondwet aan.
Succes heh.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:19 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat is het wel. Als het tegen de wet ingaat heeft jouw deel dus minder recht dan mijn deel. Als jouw deel echt zo groot is, beginnen ze een politieke partij, halen een absolute meerderheid en passen de grondwet aan.
Succes heh.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:19 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Schermen met artikel 1
http://politiek.theposton(...)isme-een-grondrecht/
Alsjeblieft
Ben jij even keihard op je bek gegaan zojuist. Heh.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Horizontale werking is niet vanzelfsprekend en gaat via jurisprudentie.
Wil je nu echt de waarde van de grondwet in twijfel trekken door middel van een artikel van een of andere derderangs journalist?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:19 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Schermen met artikel 1
http://politiek.theposton(...)isme-een-grondrecht/
Alsjeblieft
Nog wel ja, daar gaat die rechtszaak uiteindelijk toch over?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Grappig, want ZP is overduidelijk wettelijk toegestaan. Daar gaat je argumentatie.
Succes heh.
Heb je het artikel sowieso al wel gelezen of loop je gewoon zo te raaskallen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:21 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wil je nu echt de waarde van de grondwet in twijfel trekken door middel van een artikel van een of andere derderangs journalist?
Grappig, ik kom tot de conclusie dat mensen die het, in mijn ogen, duidelijk racistische element in het sinterklaasfeest ontkennen dit doen omdat ze anders zouden moeten toegeven racisme te vergoelijkenquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alleen overtuigde racisten die nog uit de kast moeten komen voor hun racisme en hun letterlijke zwart/wit denken houden deze manier van redeneren erop na.
Ad hominem gespot. Nog meer inhoudelijke argumenten die je wilt gebruiken, of hou je deze discussie maar voor gezien?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:21 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wil je nu echt de waarde van de grondwet in twijfel trekken door middel van een artikel van een of andere derderangs journalist?
Gelezen, interessante interpretatie, verder totaal niet relevant, Van Ark is journalist, geen rechter.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:22 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Heb je het artikel sowieso al wel gelezen of loop je gewoon zo te raaskallen?
En je conclusie klopt niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:22 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Grappig, ik kom tot de conclusie
Ad hominem gespot. Nog meer inhoudelijke argumenten die je wilt gebruiken, of hou je deze discussie maar voor gezien?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Gelezen, interessante interpretatie, verder totaal niet relevant, Van Ark is journalist, geen rechter.
Ah, leg eens uit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent een racist zonder kennis van feiten.
Maar even dus voor de duidelijkheid. Mocht deze discussie verloren worden bij de rechter door de zwarte piet huilies dan is het dus voor altijd klaar?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Gelezen, interessante interpretatie, verder totaal niet relevant, Van Ark is journalist, geen rechter.
Wat is daar nou ad hominem aan?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ad hominem gespot. Nog meer inhoudelijke argumenten die je wilt gebruiken, of hou je deze discussie maar voor gezien?
We vallen wel een beetje in herhaling met jouw posts he?
Maar je ziet geen enkel racistisch element in de oorsprong van het sinterklaasfeest?quote:
Dat is correct, tenzij de context/regels veranderen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:24 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Maar even dus voor de duidelijkheid. Mocht deze discussie verloren worden bij de rechter door de zwarte piet huilies dan is het dus voor altijd klaar?
Bij het offeren van maagden wordt er een vrijwilligheidsprincipe geschonden. Slecht voorbeeld dus. Heb je een beter voorbeeld?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:25 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wat is daar nou ad hominem aan?. Een interpretatie van een journalist is echt totaal niet interessant. Het is leuk en aardig om een andere mening te lezen, maar ik ben het er niet mee eens.
Ik snap sowieso niet al dat moeilijk gedoe, dat gejank over cultuur en erfgoed. We offeren ook geen maagden meer in de veengebieden immers. Kleur die pieten roze en geel, iedereen z'n feestje.
'Hij is maar een journalist dus is zijn standpunt per definitie fout huhuhu'quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:25 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wat is daar nou ad hominem aan?.
Haha, OK we zullen zienquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:25 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat is correct, tenzij de context/regels veranderen.
Bron?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Hij is maar een journalist dus is zijn standpunt per definitie fout huhuhu'
Waarom is dat een slecht voorbeeld? Tradities en rituelen zijn per definitie organisch omdat het cultuur is. Cultuur veranderd door tijdsgeest en samenstelling van de bevolking. Voorheen was het ethisch mogelijk om het vrijwilligheidsprincipe te schenden, daarna niet meer, einde traditie. Voorheen was het ethisch mogelijk om zwarten als knecht te nemen, nu niet meer, einde traditie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Bij het offeren van maagden wordt er een vrijwilligheidsprincipe geschonden. Slecht voorbeeld dus. Heb je een beter voorbeeld?
Oh, dus omdat minder dan 1% van een bevolking iets vindt moeten we het maar afschaffen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:25 schreef voederbietel het volgende:
Ik snap sowieso niet al dat moeilijk gedoe, dat gejank over cultuur en erfgoed. We offeren ook geen maagden meer in de veengebieden immers. Kleur die pieten roze en geel, iedereen z'n feestje .
Ik zie geen racistisch element nee, wat ik zie is een overlevering van vroeger die in de moderne tijd gevierd wordt, waaraan een aantal mensen met overduidelijk een stoornis of i.i.g ernstige issues met betrekking tot de slavernijverleden van hun voorouders (let wel, ze hebben zelf nog nooit iets gemerkt van de slavernij!) die proberen over de rug van een volksfeest voor kinderen hun gelijk te halen bij de Nederlandse overheid.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:25 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Maar je ziet geen enkel racistisch element in de oorsprong van het sinterklaasfeest?
Los van hoe het nu gevierd wordt.
Minder dan 1% is nog te bezien natuurlijk. Ik kan echter ook niet zeggen dat het meer is, er is simpelweg geen betrouwbare statistiek over.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:28 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Oh, dus omdat minder dan 1% van een bevolking iets vindt moeten we het maar afschaffen?
Sinterklaas is dan ook geen oproep tot het in dienst nemen van knechten, je argument is dus invalide.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:28 schreef voederbietel het volgende:
Voorheen was het ethisch mogelijk om zwarten als knecht te nemen, nu niet meer, einde traditie.
Tradities evolueren ook. Net zoals zwarte piet. Het slaven element is er al honderden jaren niet meer. Dat sommige het er nog steeds bij willen betrekken maakt het niet per definitie waarquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:28 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom is dat een slecht voorbeeld? Tradities en rituelen zijn per definitie organisch omdat het cultuur is. Cultuur veranderd door tijdsgeest en samenstelling van de bevolking. Voorheen was het ethisch mogelijk om het vrijwilligheidsprincipe te schenden, daarna niet meer, einde traditie. Voorheen was het ethisch mogelijk om zwarten als knecht te nemen, nu niet meer, einde traditie.
Hou dan gewoon je mond over 'een aanzienlijk deel', aangezien je geen idee hebt waar je over praat.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:29 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Minder dan 1% is nog te bezien natuurlijk. Ik kan echter ook niet zeggen dat het meer is, er is simpelweg geen betrouwbare statistiek over.
Sowieso was ZP nooit een slaaf. Mensen die dat denken moeten hun feiten eens op orde krijgen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:29 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Tradities evolueren ook. Net zoals zwarte piet. Het slaven element is er al honderden jaren niet meer. Dat sommige het er nog steeds bij willen betrekken maakt het niet per definitie waar
Het geeft wel aan dat het ethisch prima mogelijk is.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:29 schreef Scorpie het volgende:
Sinterklaas is dan ook geen oproep tot het in dienst nemen van knechten, je argument is dus invalide.
Waaruit blijkt dat er een moedwille belediging van mensen is in de huidige vorm van zwarte piet?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:29 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Minder dan 1% is nog te bezien natuurlijk. Ik kan echter ook niet zeggen dat het meer is, er is simpelweg geen betrouwbare statistiek over.
Wat wel een kernwaarde is, is het niet moedwillig willen beledigen van mensen, daar lijkt me in dit geval toch wel spraken van.
Maar als we op 36 mensen moeten gaan letten, moeten we dan met elke minderheid rekening houden? Er zijn zat mensen die zich gekwetst kunnen voelen over iets. Moeten we dan allemaal maar recht-zaken aanspannen. Ik vind het kwetsend dat overal Nederlandse en oranje vlaggen hangen met het wk. Ik wil graag ook Duitse vlaggen zien, moet ik dan als Duitse allochtoon gaan zeuren over racisme?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:56 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Altijd weer dat gemekker over racisme roepers. Er wordt gesteld dat een Zwartepiet een racistische uiting is, daar wordt door een rechter over geoordeeld. Dat heet rechtsspraak. Als je dat niet zo kunt waarderen raad ik je aan een enkeltje Somalië te boeken.
[..]
Jij wilt dat het toegestaan is om het feestje te vieren waarbij het feestje voor mensen die zich gediscrimineerd voelen bedorven wordt.
Of is dat anders?
Eh nee, het geeft aan dat ZP een kindervriend is die niet gevreesd hoeft te worden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:30 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Het geeft wel aan dat het ethisch prima mogelijk is.
invalide, bn. zwak; bouwvallig; onbruikbaarquote:Tevens zie ik de rolstoel niet waar mijn argument inzit, maar goed.
Doe aangifte Spongebossquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:31 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Maar als we op 36 mensen moeten gaan letten, moeten we dan met elke minderheid rekening houden? Er zijn zat mensen die zich gekwetst kunnen voelen over iets. Moeten we dan allemaal maar recht-zaken aanspannen. Ik vind het kwetsend dat overal Nederlandse en oranje vlaggen hangen met het wk. Ik wil graag ook Duitse vlaggen zien, moet ik dan als Duitse allochtoon gaan zeuren over racisme?Dat ik als Duitse Ariër me gediscrimineerd voel?
Nigger please...
Dat er mensen zijn die zich er door beledigd voelen en er mensen zijn die hemel en aarde bewegen om dat in stand te houden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:30 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat er een moedwille belediging van mensen is in de huidige vorm van zwarte piet?
Snap je dan niet dat ook zo een zaak in behandeling zal worden genomenquote:
Dat is jouw interpretatie, duidelijk niet de interpretatie van die 37 andere mensen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eh nee, het geeft aan dat ZP een kindervriend is die niet gevreesd hoeft te worden.
Ik zal het je laten zien.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:28 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom is dat een slecht voorbeeld?
Eens.quote:Tradities en rituelen zijn per definitie organisch omdat het cultuur is.
Eens.quote:Cultuur veranderd door tijdsgeest en samenstelling van de bevolking.
Eens.quote:Voorheen was het ethisch mogelijk om het vrijwilligheidsprincipe te schenden, daarna niet meer, einde traditie.
Hier ga je de mist in. Dat is het punt niet. Het vrijwilligheidsprincipe is niet een cultureel beschermd iets. Het is een juridisch beschermd element geworden. En voor goede redenen. We zijn namelijk gelijkwaardig voor de wet in dit land.quote:Voorheen was het ethisch mogelijk om zwarten als knecht te nemen, nu niet meer, einde traditie.
Ik snap dat wel degelijk en ben erg benieuwd naar het oordeel van de rechter, jij niet?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:32 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Snap je dan niet dat ook zo een zaak in behandeling zal worden genomenEen rechtszaak maakt iets niet meer/minder waar
Aangifte doen natuurlijk. Gewoon een aanklacht jegens de rechtspraak door deze zaak net zoveel te ridiculiseren als de ZP discussie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:31 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Maar als we op 36 mensen moeten gaan letten, moeten we dan met elke minderheid rekening houden? Er zijn zat mensen die zich gekwetst kunnen voelen over iets. Moeten we dan allemaal maar recht-zaken aanspannen. Ik vind het kwetsend dat overal Nederlandse en oranje vlaggen hangen met het wk. Ik wil graag ook Duitse vlaggen zien, moet ik dan als Duitse allochtoon gaan zeuren over racisme?Dat ik als Duitse Ariër me gediscrimineerd voel?
Nigger please...
Net zo iets als dat je niet mag discrimineren en/of je racistisch mag uiten?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:33 schreef SpecialK het volgende:
Het is een juridisch beschermd element geworden.
Nee, want een rechter is maar een klein radartje in het geheel. Mensen die zich blind staren op rechtspraak zijn sowieso niet helemaal wijs bij hun hoofd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:33 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik snap dat wel degelijk en ben erg benieuwd naar het oordeel van de rechter, jij niet?
Het waren toevallig allemaal donker gekleurden die vrijwillig naar Spanje migreerden op zoek naar een beter leven. Gelukzoekers, zeg maar?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sowieso was ZP nooit een slaaf. Mensen die dat denken moeten hun feiten eens op orde krijgen.
Ah, dat 'aanzienlijk deel' waar je op doelde.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:33 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie, duidelijk niet de interpretatie van die 37 andere mensen.
Mwah, het rechtssysteem heeft toch wel enige invloed op de maatschappij.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, want een rechter is maar een klein radartje in het geheel. Mensen die zich blind staren op rechtspraak zijn sowieso niet helemaal wijs bij hun hoofd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |