SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat maakt ook wel dat het heel gevoelig is voor doping.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:50 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Dat vind ik juist het mooie aan wielrennen, zonder veel talent, maar met veel training kun je toch nog vrij hoog meerijden.![]()
Dat gebruikt toch niemand in het wielrennen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat maakt ook wel dat het heel gevoelig is voor doping.![]()
Alleen de Nederlanders niet. De rest zit aan de doping. Allemaal.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:53 schreef Saind het volgende:
[..]
Dat gebruikt toch niemand in het wielrennen?
En Japan ook niet trouwens.![]()
Maar dan nog is het alsof je naar iemand anders kijkt die seks heeft.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:50 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Dat vind ik juist het mooie aan wielrennen, zonder veel talent, maar met veel training kun je toch nog vrij hoog meerijden.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ik zit nu op 9.9 uur per week gemiddeld. Dat betekend dat een eckte eliterijder minimaal 2 keer zoveel zal rijden. Ik ken helemaal niemand die nu al 15K gereden heeft.
Neefje: 307 uur/9250 km
STR nummer 1: 199 uur/5990 km
STR nummer 2: 260 uur/8410 km
STR nummer 3: 318 uur/10200 km
STR nummer 4: 277 uur/8640km
Als ze die 20 uur per week moeten trainen is dat 3 uur per dag. Dus onderhand al 540 uur. Dat redden zelfs Terpstra (487 uur / 17000 km) en LTD 476 uur/ 15400 km) niet.
1 van de weinige mensen die ik ken die aan zoveel uur komen is:
http://www.strava.com/athletes/254600
En deze baas:
http://www.strava.com/athletes/1302619
maw, eliterijders rijden 20+ uur per week klopt niet denk ik, want die gasten van STR kunnen aardig meekomen meen ik.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Daar heb ik niets te zoeken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:36 schreef Patroon het volgende:
Maar kano, ik nodig je graag eens uit om mee te komen koersen bij de amateurs.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Knut, ik heb net m'n gele plaatjes verwisseld, ze waren al een tijdje behoorlijk afgesleten, maar nu schoot m'n rechtervoet daadwerkelijk uit het pedaal onderweg...dus zolang je vast zit, zijn ze niet versleten. Simpel.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Met alle uren die LTD en Terpstra nog in de sportschool enzo doorbrengen komen ze wel aan die 540 dus.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:00 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit nu op 9.9 uur per week gemiddeld. Dat betekend dat een eckte eliterijder minimaal 2 keer zoveel zal rijden. Ik ken helemaal niemand die nu al 15K gereden heeft.
Neefje: 307 uur/9250 km
STR nummer 1: 199 uur/5990 km
STR nummer 2: 260 uur/8410 km
STR nummer 3: 318 uur/10200 km
STR nummer 4: 277 uur/8640km
Als ze die 20 uur per week moeten trainen is dat 3 uur per dag. Dus onderhand al 540 uur. Dat redden zelfs Terpstra (487 uur / 17000 km) en LTD 476 uur/ 15400 km) niet.
1 van de weinige mensen die ik ken die aan zoveel uur komen is:
http://www.strava.com/athletes/254600
En deze baas:
http://www.strava.com/athletes/1302619
maw, eliterijders rijden 20+ uur per week klopt niet denk ik, want die gasten van STR kunnen aardig meekomen meen ik.![]()
Als het niet op strava staat is het niet gebeurd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met alle uren die LTD en Terpstra nog in de sportschool enzo doorbrengen komen ze wel aan die 540 dus.
Maar daar heb je ook wel weer gelijk in.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Die gele puntjes op die plaatjes zijn idd slijtindicatoren volgens shimano... Maar die vliegen er vrij snel af vind ik. Zolang ze goed klikken laat ik ze zitten.![]()
Idd vervangen als ze niet meer goed vastzitten.
Vorige plaatjes heb ik zo'n 12k mee gereden en op het eind was het geel bijna compleet weg.![]()
km's zijn lastig te vergelijken. Mijne (en die van kaas) zullen relatief snel versleten zijn.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb witte schoenen gekocht. Nu fiets ik nog harder. En een witte helm (Specialized Prevail), maar die heb ik nog niet, maar ook daar ga ik nog harder door fietsen.
Verder een mooie fiets voor Ivo:
http://www.ebay.nl/itm/Co(...)tem4ad69bf849&_uhb=1
Want buiscommandeurs.![]()
Bontdrager, dees volgens mij:
EN dees helm
En dan witte hoge sokjes van Campa ofzo. Soignee man. Niet normaal.![]()
Als ze maar niet zo beroerd zijn als de Bontrager cranks, heb carbon cranks, eiks FSA op me winterfiets manman kraken dat ze doen en er zit speling tussen de carbon traparm en de tandwielspline die van alu is. Ben benieuwd wanneer dat afbreekt.![]()
Gripper?
Goesting? Het kriebelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als toerder moet ik natuurlijk de gemiddelden weten. Holy crap 34.9 km/h over 17000 km!quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:00 schreef kanovinnie het volgende:
Neefje: 307 uur/9250 km 30.1
STR nummer 1: 199 uur/5990 km 30.1
STR nummer 2: 260 uur/8410 km 32.3
STR nummer 3: 318 uur/10200 km 32.1
STR nummer 4: 277 uur/8640km 31.2
Terpstra (487 uur / 17000 km) en 34.9
LTD 476 uur/ 15400 km) niet. 32.4
Als ze stoppen met koersen kunnen ze altijd nog waardige toerders worden.![]()
![]()
quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:49 schreef kaasplankje het volgende:
Gripper?
Goesting? Het kriebelt.Ga ik heul misschien ook aan meedoenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Kijk voor de grap eens hoeveel wedstrijd km's terpstra gemaakt heeft. Dan rijden ze 40+. Vaak 45 oid.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:50 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Als toerder moet ik natuurlijk de gemiddelden weten. Holy crap 34.9 km/h over 17000 km!
Als ze stoppen met koersen kunnen ze altijd nog waardige toerders worden.
Dan gaat 't rap met je gemiddelde.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Tof dat moet je in je carriere toch een keer gedaan hebben, of iig geprobeerd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ga ik heul misschien ook aan meedoen![]()
Moet je op een fixie?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Grip niet, maar hij mag wel meedoen.![]()
Jij bent echt een hipsterquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:30 schreef quinoahipster het volgende:
Hehehe, ik had me ook al ingeschreven voor die 24-uurs
Ik ga niet op m'n fixie trouwens![]()
Heb je ook een baard.![]()
Ik vind t wel leuk! En zo te zien kan ik ook gewoon dat weekend. Lijkt me wel een route die je (delen ervan iig) moet verkennen om geen tijd te verliezen in de steden, of niet?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Grip niet, maar hij mag wel meedoen.
Of gewoon bij iemand blijven die de weg weet
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Ik heb genoeg baard voor ons allemaal, dus jullie mogen wel wat plukjes haar hebben. Pritt stift mee, en je bent het mannetje.quote:Mijn foto's op Flickr!
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Je kunt natuurlijk ook je Garmin ofzo gebruiken.
Ik ga gewoon voor lekker uitrijden trouwens.
Qua navigeren gaan Utrecht en Amsterdam sowieso wel lukken, Rotterdam zal ik ook wel voor 't donker zijn hopelijk, maar tussen R'dam en Den Bosch ken ik het niet echt, dus dat zal een uitdaging worden in het donker![]()
![]()
Ja verkennen is wel aan te raden. 's nachts weet je dan toch beter waar je rijdt. Ik denk dat als je op zo'n rit de weg weet het uren kan schelen. Hoewel je met een Garmin ook goed rijden kan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik vind t wel leuk! En zo te zien kan ik ook gewoon dat weekend. Lijkt me wel een route die je (delen ervan iig) moet verkennen om geen tijd te verliezen in de steden, of niet?
Of gewoon bij iemand blijven die de weg weet![]()
Fuck yes.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:41 schreef quinoahipster het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil ook een baard![]()
Het liefst ook met zo'n knotstaartje boven op je kop maar dat zit natuurlijk voor geen meter met een helm.![]()
quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het liefst ook met zo'n knotstaartje boven op je kop![]()
![]()
Ben benieuwd hoe jij daar zo bij komt. Tof, ben benieuwd hoe je het doet. Beter niet op een fix idd, je kan dan in een groepje gezeten niet goed uitrusten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:30 schreef quinoahipster het volgende:
Hehehe, ik had me ook al ingeschreven voor die 24-uurs
Ik ga niet op m'n fixie trouwens![]()
Ik ben geen homoquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:49 schreef tweemeter het volgende:
Zijn jullie ook zo fanatiek dat jullie je benen scheren?![]()
![]()
Ik vind het trouwens mega lief dat er een topic title speciaal voor mij is gemaakt. Ik houd van jullie allemaal vandaag
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Dit jaar nog (steeds) niet gedaanquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:49 schreef tweemeter het volgende:
Zijn jullie ook zo fanatiek dat jullie je benen scheren?
Komt nog wel een keer. Misschien.![]()
Tuurlijk. Wil je een foto zien?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:49 schreef tweemeter het volgende:
Zijn jullie ook zo fanatiek dat jullie je benen scheren?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Of 24 minuten? Lijkt me wel wat. En dan zo hard mogelijk.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:57 schreef Patroon het volgende:
Is er ook een mini 24u versie? Voor de duur van 2u ofzo?
Moeten we wel speciale fietsen hebben zodat je super aero zit. En dan kijken wie het verst komt
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dan is het zeker een goed plan als we zondag dat rondje Maas&Waal gaan rijden, want dan kun je precies dat stuk verkennen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:39 schreef quinoahipster het volgende:
Je kunt natuurlijk ook je Garmin ofzo gebruiken.
Ik ga gewoon voor lekker uitrijden trouwens.
Qua navigeren gaan Utrecht en Amsterdam sowieso wel lukken, Rotterdam zal ik ook wel voor 't donker zijn hopelijk, maar tussen R'dam en Den Bosch ken ik het niet echt, dus dat zal een uitdaging worden in het donker
T is niet moeilijk hoor. Vanaf rotterdam naar Oud-Alblas, langs de wijde giessen naar gorinchem, brug over, langs de Waal naar Hedel, daar de brug oversteken naar Den Bosch.
Oh ships, geef ik route info weg aan een tegenstander.Mijn foto's op Flickr!
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Forum Opties Forumhop: Hop naar: