abonnement Unibet Coolblue
pi_141834900
"Buitenaardse wezens zijn er niet op uit om onze planeet over te nemen of te vernietigen. Als ze dat hadden gewild, dan hadden ze dat al gedaan. Ze willen juist contact met ons maken." Dat zei Coen Vermeeren vandaag, Wereld Ufo Dag, in het NOS Radio 1 Journaal.

Vermeeren is wetenschapper, lucht- en ruimtevaartdeskundige aan de TU Delft en hij gelooft in het bestaan van ufo's. Opmerkelijk, want de meeste wetenschappers denken dat het "onzin" is dat buitenaardse wezens de aarde bezoeken.

Onderzoek
Volgens Vermeeren komt dat doordat er ooit in Amerika een onderzoek van duizend pagina's is gepubliceerd met als conclusie dat ufo's en buitenaards leven voor de wetenschap niet interessant zijn om te bestuderen.

"Toch staan in dat rapport veel verhalen van mensen die dingen hebben gezien die interessant en geloofwaardig zijn. Maar dat merk je pas als je je in het onderwerp verdiept. De meeste wetenschappers willen dat niet en geven toch hun mening."

Ook worden we volgens Vermeeren collectief bang gemaakt door Hollywood.

Astronauten
De mensen die in onderzoeken over ufo's hun verhaal doen, zijn geen mensen die hun verstand zijn kwijtgeraakt. Het zijn volgens Vermeeren professionals. Het gaat om piloten, luchtverkeersleiders en astronauten. Mensen die voor hun vak veel naar het luchtruim kijken.

"Ze hebben vaak ongeïdentificeerde objecten gezien. Dat zijn voertuigen die we op onze aarde niet kennen, maar die wel op de radar verschijnen."

Taboe doorbreken
Vermeeren pleit ervoor dat we juist meer met elkaar over ufo's praten. Daarom vindt hij de Wereld Ufo Dag een goed idee. "Het taboe moet verdwijnen. Als meer wetenschappers openstaan voor buitenaards bestaan, dan kunnen we daarvan profiteren", zegt Vermeeren.

"Er is kennelijk technologie op aarde aanwezig op het gebied van transport en energie waarmee we een deel van onze problemen zouden kunnen oplossen."

http://nos.nl/artikel/669404-buitenaardsen-willen-contact.html

Ik ben zelf geen enorme fan van Vermeeren's aanpak omdat hij nogal snel in het diepe springt. Persoonlijk vind ik dat hij het beter algemeen kan houden en mensen kennis moet laten maken met de meest overtuigende cases en getuigenissen.

Veel mensen denken nl. nog steeds dat het hele UFO-fenomeen uit alleen maar onzin bestaat. Ik was zelf ook altijd 1 van die mensen. En toen zag ik een paar jaar terug de Disclosure Project.

De Disclosure Project is een groep klokkenluiders die zijn samengekomen om hun verhaal te vertellen en deze verhalen liegen er vaak niet om. We hebben het hier over hooggeplaatst militair personeel zoals kolonels, sergeanten, commandanten en zelfs een majoor-generaal en een admiraal. Daarnaast zijn er ook nog straaljagerpiloten, commerciële piloten, astronauten, radar-personeel, ex-CIA, politici, enz. die hun verhaal doen over hun ervaringen met het UFO fenomeen.

Toen ik voor het eerst de Disclosure Project zag, viel mijn mond open van verbazing. Ik kon gewoon niet geloven dat deze hooggeplaatste mensen vol ernst hun verhaal deden over UFO's. Het heeft daarna nog maanden voor mij geduurd voordat ik echt hardop durfde te zeggen dat er wel degelijk een serieuze kant zit aan het UFO fenomeen.

Ja er is een hoop onzin en er zijn een hoop gekken en mensen die geld willen verdienen, maar daarnaast is er dus wel degelijk een serieuze kant. En natuurlijk is het zo dat anekdotisch bewijs geen wetenschappelijk bewijs is, maar er is genoeg betrouwbaar anekdotisch bewijs om te zeggen: er zit een serieuze kant aan het UFO fenomeen dat meer aandacht verdient.

Dit is de Disclosure Project:


Omdat ik zo verbaasd was over het feit dat er toch een serieuze kant zat aan het UFO fenomeen, heb ik een website gemaakt (waarmee ik geen geld verdien) waarop het meest interessante bewijs te vinden is:

http://aliens-ufos.jouwweb.nl/

[ Bericht 1% gewijzigd door Probably_on_pcp op 03-07-2014 15:36:52 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 2 juli 2014 @ 22:59:40 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_141835089
Spam

schopje TRU
Ik ben inmiddels overleden
pi_141835233
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 22:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Vermeeren is wetenschapper, lucht- en ruimtevaartdeskundige aan de TU Delft en hij gelooft in het bestaan van ufo's. Opmerkelijk, want de meeste wetenschappers denken dat het "onzin" is dat buitenaardse wezens de aarde bezoeken.
Het bestaan van ufo's is een honderd procent vastgesteld feit. Unidentified Flying Object. Als je iets ziet vliegen en niet weet wat het is, is het een ufo. Ik zie niets opmerkelijks. Of hij bedoelde vliegende schotels/buitenaardse ruimtevaartuigen, maar dat lees ik nergens.
pi_141835254
quote:
12s.gif Op woensdag 2 juli 2014 22:59 schreef Enchanter het volgende:
Spam

schopje TRU
Website verdien ik niets mee en dit artikel komt van NOS.nl. Dat is volgens mij toch echt een nieuws-site dus NWS.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_141835298
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 23:02 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Het bestaan van ufo's is een honderd procent vastgesteld feit. Unidentified Flying Object. Als je iets ziet vliegen en niet weet wat het is, is het een ufo. Ik zie niets opmerkelijks. Of hij bedoelde vliegende schotels/buitenaardse ruimtevaartuigen, maar dat lees ik nergens.
Moeilijk he, de link liggen met de titel van het artikel.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 2 juli 2014 @ 23:04:39 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_141835329
Veeleisende buitenaardsen :r
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 2 juli 2014 @ 23:08:35 #7
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_141835508
Denken dat buitenaards leven:
- Precies in het zelfde tijdvak als ons leeft
+ Verder geëvolueerd is dan ons
+ Technologie heeft om een ruimtereis van enkele jaren te kunnen maken en daarmee ook nog binnen de dampkring van de aarde kunnen vliegen en weer terug te gaan
+ Toevallig onze planeet vindt tussen de miljarden sterren
+ Ons niet wil vernietigen
:')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 2 juli 2014 @ 23:10:58 #8
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_141835608
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 23:08 schreef mstx het volgende:
Denken dat buitenaards leven:
- Precies in het zelfde tijdvak als ons leeft
+ Verder geëvolueerd is dan ons
+ Technologie heeft om een ruimtereis van enkele jaren te kunnen maken en daarmee ook nog binnen de dampkring van de aarde kunnen vliegen en weer terug te gaan
+ Toevallig onze planeet vindt tussen de miljarden sterren
+ Ons niet wil vernietigen
:')
Ik zou dat allemaal niet uitsluiten en zeker niet met een huillach. (Tipje: Daar krijg je nooit goede discussies van.)

En als we in buitenaards leven geloven (en dat doen de meesten) is het niet zo vergezocht om aan te nemen dat er ook beschavingen zijn die veel verder gevorderd zijn dan wij.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_141835693
Pope Francis Says He Would Definitely Baptize Aliens If They Asked Him To
Mooi artikeltje van een tijdje terug.
Zo de paus zal ze wel even katholiek maken als ze hier komen. Jezus is ook voor aliëns.
pi_141835759
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 23:08 schreef mstx het volgende:
Denken dat buitenaards leven:
- Precies in het zelfde tijdvak als ons leeft
+ Verder geëvolueerd is dan ons
+ Technologie heeft om een ruimtereis van enkele jaren te kunnen maken en daarmee ook nog binnen de dampkring van de aarde kunnen vliegen en weer terug te gaan
+ Toevallig onze planeet vindt tussen de miljarden sterren
+ Ons niet wil vernietigen
:')
De aangepaste warp-drive theorie van Alcubierre wordt op het moment door de NASA als plausibel beschouwd:



En onze planeet "toevallig" vinden? Hoe kom je daar nou weer bij? Wij hebben met Kepler al heel erg veel planeten gevonden en binnenkort hebben we ruimtetelescopen die de atmosfeer van ver weg gelegen planeten kunnen lezen om zo te kijken of er leven is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Probably_on_pcp op 03-07-2014 01:18:37 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_141835829
De Satan wil dat je dit gelooft en leidt je weg bij de ware religie...

:')

Sorry, kon het niet laten.
pi_141835840
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 23:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Moeilijk he, de link liggen met de titel van het artikel.
Als je het woord wetenschapper in een artikel gebruikt is het minste wat je kunt doen ook de regels van de wetenschap zelf hanteren: iets is wat het is en heet hoe het heet, geen ruimte voor misinterpretatie. Anders had het gedeelte van die wetenschapper er net zo goed niet in kunnen staan.
pi_141835963
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 23:16 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Als je het woord wetenschapper in een artikel gebruikt is het minste wat je kunt doen ook de regels van de wetenschap zelf hanteren: iets is wat het is en heet hoe het heet, geen ruimte voor misinterpretatie. Anders had het gedeelte van die wetenschapper er net zo goed niet in kunnen staan.
En de regels van de taal zeggen dat het woord UFO verschillende betekenissen heeft. Je hoeft niet heel slim te zijn om te weten wat Vermeeren met UFO bedoelt, maar jij moet even bijdehand doen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_141835972
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 23:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De aangepast warp-drive theorie van Alcubierre wordt op het moment door de NASA als plausibel beschouwd:



En onze planeet "toevallig" vinden? Hoe kom je daar nou weer bij? Wij hebben met Kepler al heel erg veel planeten gevonden en binnenkort hebben we ruimtetelescopen die de atmosfeer van ver weg gelegen planeten kunnen lezen om zo te kijken of er leven is.
:')

Wij hebben geen kut gevonden nog zo groot is het universum.
pi_141836022
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 23:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Website verdien ik niets mee en dit artikel komt van NOS.nl. Dat is volgens mij toch echt een nieuws-site dus NWS.
Waarom zet je er dan adsense banners op?

En dit is volgens mij ook TRU materiaal

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2014 23:20:03 ]
  woensdag 2 juli 2014 @ 23:20:07 #16
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_141836035
Wat een onzin.
Anti-Turkije
  woensdag 2 juli 2014 @ 23:20:11 #17
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_141836040
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 23:18 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

:')

Wij hebben geen kut gevonden nog zo groot is het universum.
Kan je nagaan.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_141836106
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 23:18 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

:')

Wij hebben geen kut gevonden nog zo groot is het universum.
Weer zo'n wijsneus :')

Nee op de schaal van het universum hebben we nog geen kut gevonden, maar 10 jaar terug kenden we alleen de planeten in ons eigen zonnestelsel en inmiddels hebben we er honderden meer gevonden die rond verschillende sterren draaien.

Niet slecht voor een eerste poging.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_141836131
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 23:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Waarom zet je er dan adsense banners op?

En dit is volgens mij ook TRU materiaal
Dat doe ik niet, dat doet jouwweb.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_141836184
quote:
Ik ben zelf niet echt een fan van Vermeeren.

Wat vind jij van de Disclosure Project?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_141836491
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 23:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet echt een fan van Vermeeren.

Wat vind jij van de Disclosure Project?
Geen idee, want ik ken het project niet. Ik heb wel even door dat YT filmpje zitten scrollen en dat wekt weinig vertrouwen. Er wordt vooral heel erg veel nadruk gelegd op de (vermeende) autoriteit van getuigen en dat is eigenlijk altijd een teken dat er geen echt harde feiten zijn. Als je maar moet vertrouwen op mensen omdat die (vermeende) autoriteiten zijn dan is dat eigenlijk altijd een teken dat er maar wat gekletst wordt. Feiten spreken voor zich, niet de mensen.

Overigens kun je zeggen dat je geen fan van Vemeeren bent, maar je haalt hem wel groots aan in je OP.
pi_141836897
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 23:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

En de regels van de taal zeggen dat het woord UFO verschillende betekenissen heeft. Je hoeft niet heel slim te zijn om te weten wat Vermeeren met UFO bedoelt, maar jij moet even bijdehand doen.
Het is me wel eens opgevallen dat in de wetenschappelijke wereld het woord bijdehand niet in dusdanig neerbuigende wijze gebruikt wordt. Definitiebepalingen zijn juist cruciaal. Ik neem je onbedoelde compliment ter harte!
  woensdag 2 juli 2014 @ 23:39:43 #24
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_141837196
De NOS vestigt even de aandacht op wereld ufo dag , en hier vinden we dan gedateerde info uit 2011 en 2012 eigenlijk helemaal geen nieuws dus.
http://www.worldufoday.com/languages/wereld-ufo-dag/
There is only one religion
pi_141837509
Best een interessant onderwerp om eens over na te denken. Stel dat er echt een buitenaardse beschaving is die weet van ons bestaan.
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')