abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141878327
Zijn de laffe terroristen al gepakt voor de moord op die Palestijnse jongen? Lijkt me niet meer dan terecht als de Palestijnen daar nu 200 omschuldige Israeliers voor mogen oppakken.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 08:04:20 #182
176916 Karrs
2007-2017
pi_141878660
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 07:11 schreef Nielsch het volgende:
Zijn de laffe terroristen al gepakt voor de moord op die Palestijnse jongen? Lijkt me niet meer dan terecht als de Palestijnen daar nu 200 omschuldige Israeliers voor mogen oppakken.
Even tussendoor, maar wie denk je dat die 200 onschuldige Palestijnen zijn? ;)

Het zou me verbazen als dat niet die moordende lieverds zijn die tijdens de laatste onderhandelingsronden zijn vrijgelaten.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 4 juli 2014 @ 08:27:21 #183
93664 waht
Mushir
pi_141878895
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 08:04 schreef Karrs het volgende:

[..]

Het zou me verbazen als dat niet die moordende lieverds zijn die tijdens de laatste onderhandelingsronden zijn vrijgelaten.
Die zitten er sowieso tussen. Ze staan allemaal geregistreerd en worden in de gaten gehouden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_141879070
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 01:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Die tweede zin illustreert nou juist je eigen leugen of onbekendheid met die geschiedenis.
Geeft niet, toen ik hier begon te discussiëren 7 jaar geleden (volgens jamesdeen en dat kan wel kloppen), wist ik ook nog lang niet alles.
Tip: ga even opzoeken hoe snel er Europese joden in een Arabisch gebied binnengolfden met het vooropgezette doel om er een joodse staat te vestigen.
Wilders tsunami van moslims is er niks bij.
Gewoon even tellen, zonder vooroordeel.
Om te beginnen. Als je dat gedaan hebt, praten we verder.
Jij praat over de reden waarom ze de joden destijds al aanvielen . Ik heb het erover dat het toen ook al gebeurde. Of je het terecht vindt is een andere discussie . Dus tief op met je wijsneuzerige reactie .
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_141879204
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 08:04 schreef Karrs het volgende:

[..]

daar ga je voor het gemak maar even van uit...
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:02:16 #186
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_141879238

CCTV shot of Mohammad Abo Khudair murder suspects.
Anti-Turkije
pi_141879265
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:02 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]
CCTV shot of Mohammad Abo Khudair murder suspects.
bommen op hun woonwijk! Volgens de Israel-logica!
pi_141879697
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

bommen op hun woonwijk! Volgens de Israel-logica!
Als Israel moordenaars zoals deze gewoon hun gang liet gaan, dan zou het inderdaad niet zo gek zijn als Hamas zelf gericht zulke mensen uitschakelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door jamesdeen op 04-07-2014 09:39:30 ]
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:37:07 #189
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_141879746
IDF twitter account hacked by Syrian Electronic Army, spreads nuclear leak alert
http://rt.com/news/170336-idf-hacked-nuclear-confusion/
Anti-Turkije
pi_141889333
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Of je zit bewust te liegen of je weet gewoon echt niet genoeg van de geschiedenis. De moslim bewoners hebben sinds de opheffing van het ottomaanse rijk altijd steun aan terrorisme en geweld tegen de joden in dat gebied gegeven.
Dat is helemaal aan het begin ja, niet geheel onbegrijpelijk. Wat zou jij doen als er morgen een stel moslims voor je deur staan en je je huis uitzetten? Ik zie dat niet als extremistisch terrorisme zoals dat nu bestaat.

quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:53 schreef jamesdeen het volgende:
Je moet tapirrr dan ook niet serieus nemen, wanneer je claimt dat Palestijnen systematisch worden uitgeroeid en Israel aan complete ethische zuivering doet dan snap je er echt totaal niks van. 8)7
Noem hoe je het noemen wilt. Feit blijft dat er nog steeds 10x zoveel Palestijnen als Israeliers worden gedood en Israeliers nog steeds spreken van zelfverdediging.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:26 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Je zegt dat je dieper op het punt in wilt gaan maar je begon al met het binnenkomen dat je de leugen van de waarheid kon onderscheiden. Je noemt 'goede ' joden ( dus de rest is slecht)

Je melde meteen dat Israël de enigste staat in de wereld is die fascistisch handelt. Je objectiviteit is allang foetsie. Als je neutraal bent in deze dan had je allang ingezien dat het conflict echt geen grondprobleem is noch religieus.

Hier.
Ik zou heel graag willen weten waar je al deze 'quotes' van mij vandaan hebt. Ik weet vrij zeker dat ik ze niet in de vorm waarin jij ze hier voorstelt heb gezegd. Enige staat die fascistisch handelt? Heb het hier volgens mij nog nooit over fascisme gehad. Kan ik me in vergissen hoor, maar volgens mij zuig je dit uit je duim.

Wel ben ik blij dat ik nu eindelijk een uitleg krijg van wat het dus wel is (in plaats van alleen 'het is geen grondprobleem, noch een religieus probleem'). Wat mij wel onduidelijk aan het filmpje is, is dat hij het eerst heeft over een Abraham die de 'kaballah' heeft bedacht 1000'en jaren voor het ontstaan van jodendom, christendom of de islam. Vervolgens heeft hij met wat volgelingen Israël gesticht. Bestaan hier ook betrouwbare bronnen van? Ik kan zelf niks vinden van het stichten van een Israëlische staat voor het oprichten van het Jodendom of überhaupt voor de Tweede Wereldoorlog.

Dat terzijde vind ik het ironisch hoe hij vind dat het probleem opgelost moet worden vanuit het hart. Als Israel echt naar zijn hart luistert dan bouwt het niet nog 3000 nieuwe huizen op Palestijns gebied. Dan zou het niet zoveel Palestijnen doden, dan zou het een keer ophouden in de slachtoferrol te kruipen als je 10x zoveel Palestijnen dood dan er Israëliërs doodgaan. Natuurlijk moet het probleem opgelost worden vanuit het hart, dat betekent niet dat het probleem zelf geen grond- dan wel religieus-probleem is?
pi_141889465
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:52 schreef tapirrr het volgende:
Noem hoe je het noemen wilt. Feit blijft dat er nog steeds 10x zoveel Palestijnen als Israeliers worden gedood en Israeliers nog steeds spreken van zelfverdediging.
Nee, die claim heb ik reeds ontkracht. Wel moedig dat je terugkrabbelt van je eerste twee beweringen.
pi_141889493
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:56 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Nee, die claim heb ik reeds ontkracht. Wel moedig dat je terugkrabbelt van je eerste twee beweringen.
Ik krabbel helemaal niet terug. Ik zeg dat jij het moet noemen zoals je wilt. Ben even vergeten waar je die ontkracht hebt? Ik heb volgens mij een Israëlische bron gestuurd die mijn claim ondersteunde.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 15:07:19 #193
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_141890165
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:57 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Ik krabbel helemaal niet terug. Ik zeg dat jij het moet noemen zoals je wilt. Ben even vergeten waar je die ontkracht hebt? Ik heb volgens mij een Israëlische bron gestuurd die mijn claim ondersteunde.
Godverdomme, de claim dat er '10x zoveel Palestijnen als Israeliers worden gedood' en een kaartje van landafname zijn toch geen bewijs voor het plaatsvinden van systematische uitroeiing en complete etnische zuivering.

Begin van het vorige topic staat mijn reactie. Verder snap ik niet wat het belang is van het steeds maar weer benadrukken dat het een Israëlische bron is.
pi_141890763
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:17 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Godverdomme, de claim dat er '10x zoveel Palestijnen als Israeliers worden gedood' en een kaartje van landafname zijn toch geen bewijs voor het plaatsvinden van systematische uitroeiing en complete etnische zuivering.

Begin van het vorige topic staat mijn reactie. Verder snap ik niet wat het belang is van het steeds maar weer benadrukken dat het een Israëlische bron is.
Het woord etnische zuivering heb ik nooit gebruikt. Systematische uitroeiing vind ik zeker op zijn plaats, zolang Palestijnen in Palestina wonen, wil Israël ze het liefst uitroeien. De afgelopen 60 jaar bewijst dat wel naar mijn mening. Dat jij dat anders definieert kunnen we verder niet zo heel veel aan doen. Vandaar dat ik zei: 'noem het zoals je wilt'.
pi_141891046
quote:
Dat is helemaal aan het begin ja, niet geheel onbegrijpelijk. Wat zou jij doen als er morgen een stel moslims voor je deur staan en je je huis uitzetten? Ik zie dat niet als extremistisch terrorisme zoals dat nu bestaat.
Alsof dat geweld ooit gestopt is. En de vormen van geweld (bomaanslagen) zijn typisch iets voor terrorisme.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_141894823
Volgens de Twitter van de IDF is er van een cease fire nog geen sprake, weer 12 projectielen (raketten/mortieren) op Israel geschoten.
pi_141895501
quote:

[..]

[..]

[..]

Ik zou heel graag willen weten waar je al deze 'quotes' van mij vandaan hebt. Ik weet vrij zeker dat ik ze niet in de vorm waarin jij ze hier voorstelt heb gezegd. Enige staat die fascistisch handelt? Heb het hier volgens mij nog nooit over fascisme gehad. Kan ik me in vergissen hoor, maar volgens mij zuig je dit uit je duim.

Wel ben ik blij dat ik nu eindelijk een uitleg krijg van wat het dus wel is (in plaats van alleen 'het is geen grondprobleem, noch een religieus probleem'). Wat mij wel onduidelijk aan het filmpje is, is dat hij het eerst heeft over een Abraham die de 'kaballah' heeft bedacht 1000'en jaren voor het ontstaan van jodendom, christendom of de islam. Vervolgens heeft hij met wat volgelingen Israël gesticht. Bestaan hier ook betrouwbare bronnen van? Ik kan zelf niks vinden van het stichten van een Israëlische staat voor het oprichten van het Jodendom of überhaupt voor de Tweede Wereldoorlog.

Dat terzijde vind ik het ironisch hoe hij vind dat het probleem opgelost moet worden vanuit het hart. Als Israel echt naar zijn hart luistert dan bouwt het niet nog 3000 nieuwe huizen op Palestijns gebied. Dan zou het niet zoveel Palestijnen doden, dan zou het een keer ophouden in de slachtoferrol te kruipen als je 10x zoveel Palestijnen dood dan er Israëliërs doodgaan. Natuurlijk moet het probleem opgelost worden vanuit het hart, dat betekent niet dat het probleem zelf geen grond- dan wel religieus-probleem is?
Ik ga niet hele topic terug bladeren. Maar je zei dat Geertje het bij woorden hield en Israël zijn fascistische ideeën daadwerkelijk uitvoerde.

En voor de rest laat maar. Je hebt het filmpje totaal niet begrepen. Je zegt ''Wat het probleem dan wel is?''

Wat is het probleem in de Ukraïne volgens jou? Wat is de oorzaak van oorlogen volgens jou? Grond probleem? Religie?

Als het zo makkelijk is.... Wat is de oorzaak van honger in de wereld? Wat is de oorzaak dat jij in je bedje ligt en de ander onthoofd word?

Ik zeg je normaals : als je het verband tussen je eigen gemoedstand en de wereld niet kan zien ben je naiëf.
pi_141895708
Als we respect hadden voor de Palestijnen en Israëliërs was dit topic gesloten tot 23:17 Nederlandse tijd :Y

Jó szombatot. Shabat Shalom
pi_141895974
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:44 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Alsof dat geweld ooit gestopt is. En de vormen van geweld (bomaanslagen) zijn typisch iets voor terrorisme.
Na het stichten van de staat Israël was het geweld een echte oorlog. Dat zie ik niet als terroristische aanslagen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:57 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Ik ga niet hele topic terug bladeren. Maar je zei dat Geertje het bij woorden hield en Israël zijn fascistische ideeën daadwerkelijk uitvoerde.

En voor de rest laat maar. Je hebt het filmpje totaal niet begrepen. Je zegt ''Wat het probleem dan wel is?''

Wat is het probleem in de Ukraïne volgens jou? Wat is de oorzaak van oorlogen volgens jou? Grond probleem? Religie?

Als het zo makkelijk is.... Wat is de oorzaak van honger in de wereld? Wat is de oorzaak dat jij in je bedje ligt en de ander onthoofd word?

Ik zeg je normaals : als je het verband tussen je eigen gemoedstand en de wereld niet kan zien ben je naiëf.
Heb het woord fascistisch nooit maar dan ook nooit gebruikt voordat jij er over begon. Aangezien ik het liever wat dichter bij de werkelijkheid houd heb ik het even voor je nagezocht. Je bedoelt dit stuk?

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:02 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Inderdaad, de hele wereld is aan het radicaliseren. Israel is wel het enige land dat daadwerkelijk handelt naar die radicale ideeën, waar het in Nederland blijft bij in het stemhokje op Geert Wilders stemmen. Vind dat wel een groot verschil, want zelfs als Geert Wilders aan de macht komt zou hij niet zomaar alle Marokkanen het land uit kunnen gooien. Israëliërs hebben er echter totaal geen problemen mee om Palestijnen weg te werken.
Zie niet in wat hier niet aan klopt, Geert Wilders roept dat hij marokkanen het land uit gooit als hij aan de macht komt. Feit blijft dat dat per wet verboden is in Nederland, wordt dus lastig handelen.

Het probleem met Oekraïne is dat Rusland vindt dat ze nog steeds recht heeft op Oost-Europese landen. Eerst was dat technisch niet zo, maar praktisch gezien natuurlijk wel (de leiders van Oekraïne hebben tot voor kort precies gedaan wat Poetin wilde. De democratisering kwam sneller dan verwacht, en vervolgens probeert Rusland zoveel mogelijk te pakken als het kan. Grondprobleem? Ja, zo simpel is het helaas wel.

Wat is het probleem dan wel? Je geeft weer geen antwoord. Ik snap werkelijk waar nog steeds niet wat je bedoelt met mijn eigen gemoedstoestand en die van de wereld, terwijl ik toch een aantal filosofische vakken heb gevolgd.

Daarnaast zeg ik niet dat de situatie makkelijk op te lossen is. Ik vind echter dat Israël zich de afgelopen 20 jaar heeft opgesteld als een klein kind met een raketwerper tegenover een baby met een hamer. Onverantwoordelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')