ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 02-07-2014 10:14:47 ]
Op woensdag 2 juli 2014 07:32 schreef Dr_Flash het volgende: Dus. .. trein komt binnen, deuren open, eoa peloton schreeuwende rugzakken eruit "We need to buy more beer!"
Ik ken dat gevoel. Alleen komt dat bij mij op weekenden vaker uit de strot dan om half 8 in de ochtend. Than again, vakantie enzo, waarom niet?
Op woensdag 2 juli 2014 07:32 schreef Dr_Flash het volgende: Dus. .. trein komt binnen, deuren open, eoa peloton schreeuwende rugzakken eruit "We need to buy more beer!"
Wipe them out, all of them.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Kokosmuur dempt treinherrie Kokos als geluidsmuur langs het spoor blijkt uitstekend te werken. Daarbij is een kokosgeluidsmuur stukken sneller aan te leggen en bovendien een prima voedingsbodem voor planten. Wie op station Diemen op de trein wacht of er eens een tussenstop heeft gemaakt, is de opvallende bruine geluidsmuur van kokosvezel wellicht eens opgevallen.
Omwonenden en ProRail zijn enthousiast over de eerste resultaten met de proef met het kokosvezelgeluidsscherm. "Het lijkt goed te werken. De treingeluiden worden volledig geabsorbeerd", reageert een woordvoerder van de spoorbeheerder. Door de goede ervaring in Diemen wordt inmiddels overwogen de kokosmuur ook bij station Naarden-Bussum aan te leggen.
Stedelijke uitstraling Om de geluidsoverlast van treinen zo veel mogelijk te beperken, experimenteert ProRail al enige tijd met nieuwe geluidswanden. Doorgaans wordt gewerkt met een muur van aluminium, steen, glas of houtvezelbeton. Alleen worden deze in bewoonde gebieden vanwege de 'stedelijke uitstraling' vaak niet echt mooi gevonden door omwonenden. Daarbij worden ze binnen een mum van tijd volgespoten met graffiti, zoals de meeste geluidsmuren langs het spoor.
ProRail begon vier jaar geleden al aan de ontwikkeling van een kokoswand. In Diemen konden bewoners in 2012 bij een inspraakmoment voor een geluidswal daarom ook voor deze nieuwe variant kiezen. Het kokosscherm in combinatie met glas kreeg de meeste voorkeurstemmen. Volgens ProRail past het bruine kokosmateriaal goed bij de ‘groenstroken langs het spoor’ en ontneemt het zoveel mogelijk zicht op de rails voor bewoners.
Stank Omwonenden hoeven niet te vrezen dat de kokos gaat rotten en vervolgens gaat stinken. "Het zal altijd wel een beetje vergaan, omdat het natuurlijk materiaal is. Maar dat is prima, omdat de muur zo ook zonder aanvullende maatregelen begroeid wordt."
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ja, daarin is zien al heel anders dan trillingen en geluid.
De vaat die automatisch aan de wandel gaat lijkt mij iets minder plezant inderdaad. Woon iets verder er vandaan en hoorde alleen zomers als de ramen open stonden en de wind 'verkeerd' stond s'nachts goederenspul langs denderen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op woensdag 2 juli 2014 12:56 schreef dennistd het volgende: Klopt, als het goed is komt er elke drie dagen een nieuw (nou ja, nieuw als zesje) stel op de baan
Ah, check. T zijn dus gewoon 4-tjes waar twee bakken tussengeplakt zijn? Verklaart meteen waarom die van gister 4 zwarte en 2 glimmende bakken had .
KSC JUBILEUM topic "Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine" #TeamHumbug Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
Ah, check. T zijn dus gewoon 4-tjes waar twee bakken tussengeplakt zijn? Verklaart meteen waarom die van gister 4 zwarte en 2 glimmende bakken had .
Ze zijn eerst van viertjes op de baan gekomen omdat de zesjes nog niet toegelaten waren. De twee extra bakken per stel zijn zolang opgeslagen in de Houtrakpolder in Amsterdam (een ongebruikte terminal in de haven):
Ik werk tegenwoordig naast Arnhem goederen, nu heb ik zelf geen fatsoenlijke camera maar een vriend van me wel. Waren van plan wat mooie sfeerfoto's te kieken en eerlijk gezegd is dat heel goed te doen met de zon die langzaam ondergaat achter de sporen daar. Ziet er bijzonder uit nu het helemaal leeg is. Heel bijzonder sfeertje.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Huisvrouwenclubjes in de trein. Man, daar komt een lawaai vanaf
Altijd hetzelfde liedje inderdaad. Heb nu al een paar keer meegemaakt dat er een kudde wilde stieren aan komt rennen en er eentje in de deuropening blijft staan omdat ze niet opschieten natuurlijk. En dan ''OOOEHH TOCH GEHAALD GREET!! JA IS WAT MET DIE TREINEN ROTTIJDEN ALTIJD''
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Altijd hetzelfde liedje inderdaad. Heb nu al een paar keer meegemaakt dat er een kudde wilde stieren aan komt rennen en er eentje in de deuropening blijft staan omdat ze niet opschieten natuurlijk. En dan ''OOOEHH TOCH GEHAALD GREET!! JA IS WAT MET DIE TREINEN ROTTIJDEN ALTIJD''
En altijd al 10 minuten van tevoren
OE AH WE MOETEN ZE OVERSTAPPEN HOOR DADELIJK HALEN WE HET NIET ?!?!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
België op hun best Omdat een trein een defecte GSM-R had, werd de trein in Antwerpen Berchem afgeschaft, en moesten de reizigers met andere treinen door naar Antwerpen Centraal. Ging om een IR-trein vanuit Brussel. Vervolgens is de trein gereden via Antwerpen Oost (kopmaken) naar Antwerpen Centraal, zodat de trein vanuit Antwerpen terug kon naar Brussel & de cabine dus voorop kwam met werkende GSM-R. In Brussel werd vervolgens een vervangende trein gereed gezet, en werd de trein, met de defecte GSM-R, afgerangeerd naar Schaarbeek.
En vraagt net een meid of ze haar telefoon aan mijn laptop mag koppelen om op te laden. Ze durft hem niet in de 1ste klas te leggen (lees 1 meter verder). Ik vertel haar nog, dan kan ik alles zien wat erop staat, vond ze geen probleem
Op woensdag 2 juli 2014 16:56 schreef Yreal het volgende: En vraagt net een meid of ze haar telefoon aan mijn laptop mag koppelen om op te laden. Ze durft hem niet in de 1ste klas te leggen (lees 1 meter verder). Ik vertel haar nog, dan kan ik alles zien wat erop staat, vond ze geen probleem
Ik heb gisteren België op zijn slechtst meegemaakt tussen Visé en Brussel Er had zich, in tegenstelling tot wat de conducteur had gezegd, niemand voor de trein gegooid maar er was iemand op een motor door de slagbomen gereden en onder de trein gekomen.
Ik strandde dus in Visé om ongeveer 20 voor 9 's avonds, vervolgens moesten we wachten op een bus, die kwam 40 minuten later en moest nog 20 minuten wachten op de volgende trein reizigers uit Maastricht. 5 minuten voordat die trein aankwam werd omgeroepen dat er tóch een trein naar Luik zou rijden en vervolgens konden we die bus weer uit. Daarna stonden we weer op het perron (waar we de lege bus over de autoweg richting Luik zagen rijden....) en konden we nog eens 10 minuten op de trein. De treinrit ging vervolgens ook stervenstraag, bij elk sein werd gestopt en stapte de machinist uit om bij het sein te bellen. Na een minuut of 10 reed de trein dan weer verder, en dat dan 3 keer. Op een gegeven moment kwam de conducteur vragen waar de reizigers heen moesten om te bellen zodat de treinen in Luik zouden wachten, uiteindelijk kwamen we om 20 over 10 in Luik aan, had er geen enkele trein gewacht, konden reizigers richting Antwerpen alternatief vervoer/een Luikse slaapplaats gaan opzoeken en kwam ik met 2.5 uur vertraging in Brussel aan Het mooiste is nog wel dat indien die bus gewoon had mét reizigers had gereden er geen vuiltje aan de lucht was geweest, maar dat zal wel te duur zijn geweest.
En wat ik nog vergeet, ik zat lekker uit de ruit te kijken en vervolgens heb ik ter hoogte van die trein de stukjes mens op het spoor zien liggen, niet dat die conducteur even waarschuwde of zo
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2014 17:10:47 ]
Ik wou zeggen "maar ze hebben toch al de NS International-app (een wrapper rond http://m.nsinternational.nl )?" maar die site kent niet heel Europa, ongeacht wat de knop beweert.
edit: Net geïnstalleerd, en hoewel de app er niet als HAFAS uit ziet gedraagt hij zich wel zo. Inclusief hoofdsteden geschreven in hoofdletters ("WIEN") en het gebruik van een H in een cirkel om een station aan te geven.
Dat is wel HEEL schandalig. Maar goed, niks nieuws onder de zon. NS denkt altijd al dat reizigers een stel achterlijke mongolen zijn, zo blijkt uit alles.
Op woensdag 2 juli 2014 19:06 schreef greavy het volgende: Het lijkt qua functies gewoon erg op Hafas, maar dan in een eigen jasje gestoken.
Eigenlijk IS het gewoon Hafas, maar dan omgetoverd naar de NSI-stijl.
Inderdaad
Zelfde icoontjes en manier van gegevens presenteren, alleen in een ander jasje. Nouja, stukken beter dan dat ze proberen om zelf iets in elkaar te knutselen.
Zelfde icoontjes en manier van gegevens presenteren, alleen in een ander jasje. Nouja, stukken beter dan dat ze proberen om zelf iets in elkaar te knutselen.
Niks mis met zelf in elkaar knutselen hoor, de gewone ns-app is ook zelf in elkaar geknutseld en dat is ook een prima app
Niks mis met zelf in elkaar knutselen hoor, de gewone ns-app is ook zelf in elkaar geknutseld en dat is ook een prima app
5 jaar geleden werd de eerste versie van de NS-app uitgebracht, een traag Java ME-gebaseerd gedrocht dat het allesbehalve goed deed. De later uitgebrachte iOS- en Android-versies hebben ook de nodige ontwikkelingen en bugs gekend.
Inmiddels is het wel een stabiele en volwassen applicatie, maar na 5 jaar development moet dat ook wel.
Op woensdag 2 juli 2014 19:06 schreef greavy het volgende: Het lijkt qua functies gewoon erg op Hafas, maar dan in een eigen jasje gestoken.
Eigenlijk IS het gewoon Hafas, maar dan omgetoverd naar de NSI-stijl.
In de Kamerbrief staat dat er sinds 2013 een Europese verordening is die de spoorwegbedrijven verplicht om samen onderling tot één telematica-oplossing voor internationale treinreizen te komen. Blijkbaar komt dat in de praktijk neer op Hafas.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2014 19:15:30 ]
In de Kamerbrief staat dat er sinds 2013 een Europese verordening is die de spoorwegbedrijven verplicht om samen onderling tot één telematica-oplossing voor internationale treinreizen te komen. Blijkbaar komt dat in de praktijk neer op Hafas.
Wel zo pragmatisch ook, de Duitsers, Oostenrijkers en Zwitsers maken al jaren gebruik van HAFAS en ook de apps van Railteam Mobile en de Belgen draaien op HaCON's software.
Op woensdag 2 juli 2014 13:15 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hoe zit het tegenwoordig met vrij reizen (privé) van werknemers van NS en andere vervoerders. Mono?
NS heeft een soort van chipkaart. Ze zijn verplicht om in- en uit te checken overal. Praktijk is dat onze stewards de collega's van NS niet controleren wanneer ze in uniform passagieren.
Op woensdag 2 juli 2014 13:15 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hoe zit het tegenwoordig met vrij reizen (privé) van werknemers van NS en andere vervoerders. Mono?
Ik heb een papieren, geplastificeerd Vrijvervoerbewijs van Arriva. Kan daarmee overal bij Arriva gratis reizen. Is geen chipkaart dus.
Bij Arriva hebben wij geen vrij vervoer of een bedrijfspas. Wanneer wij in uniform zijn kunnen wij gratis met de trein reizen, en zo onderhands ken ik alle stewards al, dus als ik in mijn vrije tijd naar Winschoten zou willen (waarom is een raadsel), dan kan ik gewoon instappen en desnoods in de onbediende cabine gaan zitten.
Als ik naar vrienden in Zwolle ga met de trein dan loop ik altijd even naar de HC toe en vraag ik of ik mag passagieren met hem naar Zwolle, en dan laat ik mijn machinistenvergunning zien. Nog nooit een HC gehad die nee zei. Op de terugweg (als ik bier op heb) dan koop ik wel gewoon een kaartje. Wil niet als machinist in een trein zitten dat ze dat weten terwijl ik naar de kutkloterij ben
Op de terugweg (als ik bier op heb) dan koop ik wel gewoon een kaartje. Wil niet als machinist in een trein zitten dat ze dat weten terwijl ik naar de kutkloterij ben
Ze zullen vast wel begrijpen dat ook machinisten vrije tijd hebben, maar ik kan me wel voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt.
Ik heb nog wel eens rangeerdienst in Winschoten, dan loop ik nog wel eens richting die grote supermarkt (C1000), daar rechts heb je nog wel een wat kleinere snackbar waar ik ooit eens 2 jos brink's heb besteld. De satésaus daar is wel erg goed. Geen wijcko meuk, gewoon lekker en zelf gemaakt. Weet niet hoe die snackbar heet. Zal het wel eens opzoeken volgende keer als ik daar een middag rond hang.
Ze zullen vast wel begrijpen dat ook machinisten vrije tijd hebben, maar ik kan me wel voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt.
Precies We zijn allemaal mensen, maar over een jaar of anderhalf wil ik zelf de overstap wel maken. Dan heb ik liever niet dat ze mij op die manier herkennen
Ik heb nog wel eens rangeerdienst in Winschoten, dan loop ik nog wel eens richting die grote supermarkt (C1000), daar rechts heb je nog wel een wat kleinere snackbar waar ik ooit eens 2 jos brink's heb besteld. De satésaus daar is wel erg goed. Geen wijcko meuk, gewoon lekker en zelf gemaakt. Weet niet hoe die snackbar heet. Zal het wel eens opzoeken volgende keer als ik daar een middag rond hang.
Ah, dan weet ik welke je bedoelt. Die zaak is overigens wel heel vaak dicht. Volgens mij is hij meer dicht dan open. Laatst had ik op maandag rangeerdienst daar, was hij dicht, de lokale kebabzaak links van hem ook, en die andere snackbar ging net pas open (nog net geen 16.00 uur ).
Ah, dan weet ik welke je bedoelt. Die zaak is overigens wel heel vaak dicht. Volgens mij is hij meer dicht dan open. Laatst had ik op maandag rangeerdienst daar, was hij dicht, de lokale kebabzaak links van hem ook, en die andere snackbar ging net pas open (nog net geen 16.00 uur ).