Jij kan ook wel ouwehoeren zonder mij.quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:11 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Laat je nou alleen staan he? Nou? Ik eis dat je terugkomt op deze post!
Maar wat ik me dan altijd afvraag... hoe moeilijk is het nou om "en jij" of iets dergelijks als wedervraag te stellen? Zo houd je het gesprek wel een beetje op gang en zo moeilijk te bedenken is het niet.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:27 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik ben nu voor mezelf opgekomen, dat ik écht liever niet mee wil, iets wat ik normaal niet snel doe (voor mezelf opkomen).
Normaal gesproken zou ik gewoon meegaan, omdat HIJ dat zo graag wil (en hij niet echt opmerkt hoe ik me ergens onder voel). En mezelf dus de hele avond rot voel, en er telkens weer nare situaties zijn, omdat ik alleen word gelaten met een ander (omdat vriend bijv gaat roken) en een gesprek niet lukt. Behalve als het een vragenvuur van de ander aan mij is... maar zodra de vragen stoppen stokt het gesprek.
En ik de hele avond zit te hopen dat ie snel voorbij zal zijn, wat meestal niet zo is, want vervelende dingen duren alleen maar langer.
En @onbekend: Het zal niet gebeuren dat hij daar iemand anders tegenkomt. Iedereen heeft een relatie en ik kan 100 meisjes aan hem voorstellen, ik ben de enige die hij wil. Met wie hij oud wil worden. Zelfs als ik zeg dat hij iets met een ander mag doen, wil hij dat niet. Zijn hoofd en hart zitten alleen vol met mij.
fuck.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:27 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik ben nu voor mezelf opgekomen, dat ik écht liever niet mee wil, iets wat ik normaal niet snel doe (voor mezelf opkomen).
Normaal gesproken zou ik gewoon meegaan, omdat HIJ dat zo graag wil (en hij niet echt opmerkt hoe ik me ergens onder voel). En mezelf dus de hele avond rot voel, en er telkens weer nare situaties zijn, omdat ik alleen word gelaten met een ander (omdat vriend bijv gaat roken) en een gesprek niet lukt. Behalve als het een vragenvuur van de ander aan mij is... maar zodra de vragen stoppen stokt het gesprek.
En ik de hele avond zit te hopen dat ie snel voorbij zal zijn, wat meestal niet zo is, want vervelende dingen duren alleen maar langer.
En @onbekend: Het zal niet gebeuren dat hij daar iemand anders tegenkomt. Iedereen heeft een relatie en ik kan 100 meisjes aan hem voorstellen, ik ben de enige die hij wil. Met wie hij oud wil worden. Zelfs als ik zeg dat hij iets met een ander mag doen, wil hij dat niet. Zijn hoofd en hart zitten alleen vol met mij.
Dat heb ik me ook altijd afgevraagd en zal het me blijven afvragen waarom het mij niet lukt om een gesprek vol te houden. Ik weet het niet...quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:07 schreef StrawberrySwing het volgende:
[..]
Maar wat ik me dan altijd afvraag... hoe moeilijk is het nou om "en jij" of iets dergelijks als wedervraag te stellen? Zo houd je het gesprek wel een beetje op gang en zo moeilijk te bedenken is het niet.
Nee dus!quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:14 schreef SimtekF1 het volgende:
Het enige wat je constant lees is ik, ik, ik en ik.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:27 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Normaal gesproken zou ik gewoon meegaan, omdat HIJ dat zo graag wil (en hij niet echt opmerkt hoe ik me ergens onder voel).
Dit dus.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:14 schreef SimtekF1 het volgende:
Het enige wat je constant lees is ik, ik, ik en ik.
Wat lijkt het me erg om jouw vriend te zijn zeg.
O.a hierom heb ik geen werk meer...! Dit is 1 van de redenen waarom ik in de WIA zit.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:21 schreef fathank het volgende:
Stel je niet zo aan zeg. Een etentje met een paar mensen die je niet kent, nou en. Je moet toch eten. Of je dat nu thuis op de bank voor de televisie doet bij GTST of met een paar mensen in een restaurant. Je stelt je aan.
En als je niet met vreemde mensen kunt praten, misschien wordt het eens tijd om daar eens aan te gaan werken. Met je kutsmoesjes. Zeg je dat op je werk ook? "Nee dat doe ik niet want dan moet ik met vreemden praten"?
Ik wel, jij vraagt niks terug en hebt bovendien weinig tot niets te melden. Ieder weldenkend mens haakt dan na 5 minuten af en gaat z´n tijd besteden aan een interessant iemand.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:14 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Dat heb ik me ook altijd afgevraagd en zal het me blijven afvragen waarom het mij niet lukt om een gesprek vol te houden. Ik weet het niet...
Kruip maar weer in de slachtofferrolquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:38 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
O.a hierom heb ik geen werk meer...! Dit is 1 van de redenen waarom ik in de WIA zit.
Natuurlijk is het voor jullie makkelijk om te zeggen: "Stel je niet aan/doe het gewoon/enz" en dat snap ik heel goed. Jullie zijn normaal wat dat betreft en hebben er geen moeite mee (praten op zich). Oke, ook voor sommigen van jullie kan het spannend/eng zijn, maar het lukt jullie wel gewoon.
En hier gaan jullie de fout in: door te denken dat ik net zoals jullie ben en het maar gewoon moet doen. Niet iedereen is hetzelfde. En niet altijd is het maar een kwestie van "gewoon doen".
Ja, ik heb het vaker gedaan, het "gewoon doen". Sowieso de eerste keer toen ik mijn vriend zijn real life vrienden heb ontmoet. En het merendeel van die onlinevrienden van het etentje heb ik jaren geleden al eens ontmoet. Ik heb me zelfs in hun topic gemengd (was oke van vriend), maar toen ik op mijn voorstellen een soort snauw kreeg van iemand daar, dacht ik ook van: "Láát maar!".
En voor dit keer heb ik gewoon eens geen zin in zo'n avond. Komt misschien omdat ik de laatste tijd al een paar feestjes heb gehad en het wel weer genoeg vind voor even.
Ik snap ook heel goed dat mijn vriend me graag mee wil hebben, maar hij kan voor een keer ook weleens alleen gaan. Ik hoef niet overal en altijd maar met hem mee, nietwaar?! We zitten niet aan elkaar vastgeplakt hoor.
Dit, en dan vooral het dikgedrukte. Maar de rest ook. En als je 'het allemaal ook zo goed alleen kan en dat ook echt hartstikke leuk vindt', zeik dan niet en zeg tegen je vriend dat hij alleen kan gaan en ga zelf wat anders doen, wat dan ook. Maar die OP, echt, nekharen, overeind, dit-dat-alles.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:01 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik wel, jij vraagt niks terug en hebt bovendien weinig tot niets te melden. Ieder weldenkend mens haakt dan na 5 minuten af en gaat z´n tijd besteden aan een interessant iemand.
Als je geen gesprekken kan voeren of iig niet de eigenschappen hebt om te praten met onbekende mensen zal het inderdaad een lastige zaak worden. En dat zit je dan idd niet alleen vanavond maar ook op zakelijk vlak in de weg.
Je kunt dus twee dingen doen: 1) je houdt eens een keer op met dat gemiemel en gaat serieus werken aan je sociale problemen. 2) je houdt óók op met dat gemiemel en zegt gewoon tegen je vriend dat je niet meer meegaat. Nadeel is wel dat je dan ook nooit je problemen op gaat lossen en je leven verder doorbrengt als een saaie nietszeggende grijze muis.
Zoek hier anders wat meer professionele hulp voor, je contactgestoorde gedrag zit je hele leven toch in de weg? Wil je nu op je 70e straks werkelijk in de spiegel kijken en denken: 'ik ben er eigenlijk ook nooit écht voor gegaan he'... Lijkt me niet toch? Dus nee, niet "Láát maar!" omdat een onbekende nerd op internet je afsnauwt...maar doe er eens wat aan.
Dat is het wel. Tenzij je graag blijft hangen in de Calimero-modus.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:38 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
O.a hierom heb ik geen werk meer...! Dit is 1 van de redenen waarom ik in de WIA zit.
Natuurlijk is het voor jullie makkelijk om te zeggen: "Stel je niet aan/doe het gewoon/enz" en dat snap ik heel goed. Jullie zijn normaal wat dat betreft en hebben er geen moeite mee (praten op zich). Oke, ook voor sommigen van jullie kan het spannend/eng zijn, maar het lukt jullie wel gewoon.
En hier gaan jullie de fout in: door te denken dat ik net zoals jullie ben en het maar gewoon moet doen. Niet iedereen is hetzelfde. En niet altijd is het maar een kwestie van "gewoon doen".
Vaker gedaan? Die 3 keer? Grow a pair...quote:Ja, ik heb het vaker gedaan, het "gewoon doen". Sowieso de eerste keer toen ik mijn vriend zijn real life vrienden heb ontmoet. En het merendeel van die onlinevrienden van het etentje heb ik jaren geleden al eens ontmoet. Ik heb me zelfs in hun topic gemengd (was oke van vriend), maar toen ik op mijn voorstellen een soort snauw kreeg van iemand daar, dacht ik ook van: "Láát maar!".
je stelt je aanquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:38 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ja, ik heb het vaker gedaan, het "gewoon doen". Sowieso de eerste keer toen ik mijn vriend zijn real life vrienden heb ontmoet. En het merendeel van die onlinevrienden van het etentje heb ik jaren geleden al eens ontmoet. Ik heb me zelfs in hun topic gemengd (was oke van vriend), maar toen ik op mijn voorstellen een soort snauw kreeg van iemand daar, dacht ik ook van: "Láát maar!".
En voor dit keer heb ik gewoon eens geen zin in zo'n avond. Komt misschien omdat ik de laatste tijd al een paar feestjes heb gehad en het wel weer genoeg vind voor even.
Ik snap ook heel goed dat mijn vriend me graag mee wil hebben, maar hij kan voor een keer ook weleens alleen gaan. Ik hoef niet overal en altijd maar met hem mee, nietwaar?! We zitten niet aan elkaar vastgeplakt hoor.
Maar zij kan er niks aan doen dat ze zo is want zij is speciaal dus moet ze met fluwelen handschoentjes aangepakt worden.quote:
Hoe vaak heb je dit al tegen jezelf gezegd?quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:38 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Zo rechtvaardig jij jouw doordram gedrag. Komt over als een kind wat in de supermarkt huilt omdat hij geen snoepjes mag.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:21 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Omdat we het op de BBQ allebei maar ons zin zouden hebben.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:01 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik wel, jij vraagt niks terug en hebt bovendien weinig tot niets te melden. Ieder weldenkend mens haakt dan na 5 minuten af en gaat z´n tijd besteden aan een interessant iemand.
Ik weet gewoon niks terug te vragen. Mijn hoofd gaat op blank. Over bepaalde onderwerpen zou ik - denk ik - wel kunnen praten, maar dat zijn geen onderwerpen voor gesprekken.
Als je geen gesprekken kan voeren of iig niet de eigenschappen hebt om te praten met onbekende mensen zal het inderdaad een lastige zaak worden. En dat zit je dan idd niet alleen vanavond maar ook op zakelijk vlak in de weg.
Idd. Het is ook niet voor niets fout gelopen op mijn laatste werk vanwege dit.
Je kunt dus twee dingen doen: 1) je houdt eens een keer op met dat gemiemel en gaat serieus werken aan je sociale problemen. 2) je houdt óók op met dat gemiemel en zegt gewoon tegen je vriend dat je niet meer meegaat. Nadeel is wel dat je dan ook nooit je problemen op gaat lossen en je leven verder doorbrengt als een saaie nietszeggende grijze muis.
Wie zegt dat ik er nog niet aan gewerkt heb? Ik heb talloze tips al talloze keren in verschillende situaties geprobeerd, maar het werkt niet voor mij. En waar heb ik gezegd dat ik nooit meer mee (wil) ga(an)?
Overigens: saai ben ik allerminst. De mensen waar ik een goede band mee heb zullen absoluut niet zeggen dat ik saai ben. Als ik saai was, dan was mijn vriend allang bij me weggegaan en had die vriendin ook gedag gezegd.
Zoek hier anders wat meer professionele hulp voor, je contactgestoorde gedrag zit je hele leven toch in de weg? Wil je nu op je 70e straks werkelijk in de spiegel kijken en denken: 'ik ben er eigenlijk ook nooit écht voor gegaan he'... Lijkt me niet toch? Dus nee, niet "Láát maar!" omdat een onbekende nerd op internet je afsnauwt...maar doe er eens wat aan.
Ik vind - op zich - dat het me niet ontzettend in de weg zit. De situaties waarin dit lastig is zijn situaties die niet perse hoeven. Waar ik dus voor kan kiezen om ze niet te doen.
Toen ik nog bij een psych liep heb ik het er weleens over gehad. En dan worden er cursussen voorgesteld met... jawel: andere mensen... En met rollenspellen enzo.Ik heb een dergelijke moeite met omgaan met andere mensen dat ik zo'n cursus niet zie zitten. En zolang het niet verplicht/gedwongen wordt bedank ik liever. Dit o.a ook vanwege angst dat mensen mij door mijn extreme stilheid niet mogen en dat duidelijk laten merken. Me buitensluiten/afsnauwen/pesten...
Probeer nu eens een paar seconden zo objectief mogelijk naar deze zin te kijken....quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:48 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Dit o.a ook vanwege angst dat mensen mij door mijn extreme stilheid niet mogen en dat duidelijk laten merken. Me buitensluiten/afsnauwen/pesten...
Als ik je posts nu lees maak ik me toch wel behoorlijk zorgen om je. Geen vrienden, geen kennissen, geen collega's. Niet eens meer een baan, want andere mensen zijn eng?quote:Op woensdag 2 juli 2014 00:00 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Daarom wil ik ook een baan zonder collega's, omdat het me niet lukt met ze om te gaan. Ik praat bijv niet met ze in de pauzes. Zit liever alleen en doe mijn eigen ding.
Maar een baan zonder collega's zijn er vrijwel niet, helaas.
Dit is precies waarop het misgaat. "Ik zie het niet zo zitten." "Iehl, andere mensen"...quote:Toen ik nog bij een psych liep heb ik het er weleens over gehad. En dan worden er cursussen voorgesteld met... jawel: andere mensen... En met rollenspellen enzo.Ik heb een dergelijke moeite met omgaan met andere mensen dat ik zo'n cursus niet zie zitten. En zolang het niet verplicht/gedwongen wordt bedank ik liever. Dit o.a ook vanwege angst dat mensen mij door mijn extreme stilheid niet mogen en dat duidelijk laten merken. Me buitensluiten/afsnauwen/pesten...
''Wellicht een volgende keer''quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:54 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Wellicht een volgende keer, het "gewoon doen". Deze keer gewoon echt geen zin in en heb dat dus al overlegd met vriend en zijn tot een oplossing gekomen waar we beide blij mee zijn.
Ik trek me dat heel erg aan, als iemand het zou zeggen dat ze mij niet mag vanwege (...). Ook als ik alleen maar denk dat iemand me niet mag vanwege het gedrag wat hij/zij laat zien doet me rot voelen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Probeer nu eens een paar seconden zo objectief mogelijk naar deze zin te kijken....
Denk er dan eens goed over na...
Waarom zou het jou ook maar iets uitmaken wat een ander van je vindt ?
Zeker op je werk of bij etentjes met mensen die je amper tot niet kent... Stel dat een van die mensen jou niet mag, spreken ze dat dan uit denk je ? En stel dat ze dat uit zouden spreken, in hoeverre heeft het feitelijke uitspreken van dat soort woorden direct invloed op jouw leven?
Stel dat ik, als wildvreemde lelijke nerd op Fok, nu zeg dat ik jou een ontzettend domme kut vind, wat verandert er dan aan jouw leven? Zie je dan ineens een domme kut als je in de spiegel kijkt misschien?
Als je toch weereens met een psych gaat praten vraag dan om RET-therapie, rationaliseren kun je leren, en jij maakt je echt druk om helemaal niks...
En wat Silenus al zei, als je zo door blijft gaan als nu krijg je daar op je oude dag ontzettend veel spijt van..
wat een smoesjes om maar niet aan jezelf te werken lekker zielig te blijven doen meer kan ik er niet van maken.quote:
Waarom trek je je dat zo aan dan? Snap je dat uiteindelijk (!) alleen jij degene bent die jou leuk moet vinden? Prima als andere mensen jou ook leuk vinden, maar dat soort bevestiging moet je niet nodig hebben. Dan maak je je zelfbeeld afhankelijk van wat een ander vindt, en in jouw voorbeelden ook nog eens van mensen die jou amper tot helemaal niet kennen!!quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:58 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ik trek me dat heel erg aan, als iemand het zou zeggen dat ze mij niet mag vanwege (...). Ook als ik alleen maar denk dat iemand me niet mag vanwege het gedrag wat hij/zij laat zien doet me rot voelen.
Op een forum zoals deze boeit het me werkelijk geen ene flikker als iemand zou zeggen dat hij/zij me niet moet. Dat kan ik wel van me af laten vallen.
Ik zal RET-therapie in gedachte houden, mocht ik ooit weer naar de psych gaan.
Het is niet nodig, want = geen werk. De situaties waarin dit boven komt zijn situaties die niet hoeven en waar ik voor kan kiezen om het niet te doen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:56 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dit is precies waarop het misgaat. "Ik zie het niet zo zitten." "Iehl, andere mensen"...
Ja duhhh, daarvoor ga je op die cursus! Alsof iemand met arachnofobie niet op een cursus wil om ervan af te komen omdat je dan met spinnen geconfontreerd wordt.
En of je saai bent, tsja...Dat is natuurlijk subjectief. Als 99 van de 100 mensen jou saai vindt (behalve je vriend en die vriendin), ben je dan saai of niet? Als jij alleen maar antwoord geeft op vragen en verder niets te vertellen hebt word je in de 'normale' wereld al snel saai gevonden. In jouw eigen coconnetje vast niet natuurlijk, dat snap ik.
Anyway, ik begrijp dat je je problemen niet wil oplossen. Moet je lekker zelf weten, maar kap dan met dit gezeur.
En door deze situaties te blijven vermijden zul je ook nooit meer aan het werk komen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:00 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Het is niet nodig, want = geen werk. De situaties waarin dit boven komt zijn situaties die niet hoeven en waar ik voor kan kiezen om het niet te doen.
Als iemand je iets vraagt, antwoord je, en kom je met een tegenvraag. Zo bouw je een gesprek op. Ik snap dat het lastig kan zijn, maar kom ff op.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:19 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ik heb het al zo vaak geprobeerd te trainen en nog lukt het niet. Ik weet niet wat het is, er komt bijna geen woord uit mijn mond, tenzij me iets gevraagd word. Maar dan antwoord ik kort (ik bedoel niet kortaf, maar kort like 2/3/4 woorden).
En het heeft me al te veel rotsituaties opgeleverd, ik wil dat niet meer...
Dat laatste weet ik. Je kan idd niet met iedereen prima opschieten.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:00 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Waarom trek je je dat zo aan dan? Snap je dat uiteindelijk (!) alleen jij degene bent die jou leuk moet vinden? Prima als andere mensen jou ook leuk vinden, maar dat soort bevestiging moet je niet nodig hebben. Dan maak je je zelfbeeld afhankelijk van wat een ander vindt, en in jouw voorbeelden ook nog eens van mensen die jou amper tot helemaal niet kennen!!
Er zullen trouwens ALTIJD mensen zijn die je niet zo mogen, ook al ben je de allerleukste/liefste/knapste/grappigste/intelligentste persoon op aarde...
Maak van 'geen werk' maar 'geen leven'. Je ademt en hebt een vriend, maar verder ben je vooralsnog redelijk opvulsel van de maatschappij zonder enige toegevoegde waarde. En dat blijft zo als je niets aan je probleem doet.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:00 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Het is niet nodig, want = geen werk. De situaties waarin dit boven komt zijn situaties die niet hoeven en waar ik voor kan kiezen om het niet te doen.
Hoe oud ben je? Het heeft je tot dit moment geduurd om je dit (gedeeltelijk) te beseffen?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:03 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Dat laatste weet ik. Je kan idd niet met iedereen prima opschieten.
Maar wat jij wil zeggen is dat ik (de volgende keer) gewoon zou moeten gaan, mezelf zijn (dan maar stil) en fuck hun die daar niet mee om kunnen gaan?
quote:• Wil ik niet
• Kan ik niet
• Ik ben anders dan jullie
• Jullie snappen het niet
• Heb ik geen zin
• Is helegaar niet nodig.
Nee altijd al beseft, maar kan het niet loslaten. Ik kan niet gewoon meegaan en mezelf zijn en denken fuck hun, ze nemen me maar zoals ik ben.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:04 schreef Myrr het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Het heeft je tot dit moment geduurd om je dit (gedeeltelijk) te beseffen?
Ik wil zeggen dat je eens wat minder moet luisteren naar je innerlijke dialoog om het zomaar te zeggen, je ''ego'' dus eigenlijk. Je ''ego'' zal er namelijk altijd voor zorgen dat jij in je huidige levenstijl blijft hangen, je ''ego'' wil niet veranderen en beschermt zichzelf als het ware door te roepen ''ik wil niet, ik kan niet, ik wil niet, ik kan niet....''quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:03 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Maar wat jij wil zeggen is dat ik (de volgende keer) gewoon zou moeten gaan, mezelf zijn (dan maar stil) en fuck hun die daar niet mee om kunnen gaan?
Dat kan echt heel makkelijk, denk er goed over na! Wat ik eerder al schreef, probeer nou eens zo rationeel mogelijk na te denken over waarom jij niet met mensen om durft te gaan omdat je bang bent voor ''afwijzing'' als het warequote:Op woensdag 2 juli 2014 14:09 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Nee altijd al beseft, maar kan het niet loslaten. Ik kan niet gewoon meegaan en mezelf zijn en denken fuck hun, ze nemen me maar zoals ik ben.
Het zou schelen als ik dát zou kunnen laten varen. Me iets minder aantrekken van wat anderen van me (zouden kunnen) vinden.
Kneusje, zo nutteloos zijn voor de maatschappij, gigantisch veel de tijd hebben om leuke dingen te doen en alsnog zeiken en geel hol uitvoeren.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:07 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Even een misverstand uit de wereld helpen: Dat ik niet goed met mensen om kan gaan is niet de enige reden dat ik in de WIA zit en 100% ben afgekeurd. Er zijn nog meer dingen waarom een baan houden mij niet lukt.
Niet gelijk oordelen vanwege 1 dingetje...
Ja, hier kan ik me eigenlijk wel een beetje (voor zo ver dat toelaat, ik ken je niet) pissig om maken. Iedereen loopt zich maar overal doorheen te wurmen en agenda's te bewaken zodat ze ook nog leuke dingen kunnen doen in hun drukke leven, en jij zit de hele dag thuis en doet geen moer met je tijd.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:12 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
gigantisch veel de tijd hebben om leuke dingen te doen en alsnog zeiken en geel hol uitvoeren.
Jeetje, wat politiek correct.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:21 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja, hier kan ik me eigenlijk wel een beetje (voor zo ver dat toelaat, ik ken je niet) pissig om maken. Iedereen loopt zich maar overal doorheen te wurmen en agenda's te bewaken zodat ze ook nog leuke dingen kunnen doen in hun drukke leven, en jij zit de hele dag thuis en doet geen moer met je tijd.
Dat is zonde.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik wil zeggen dat je eens wat minder moet luisteren naar je innerlijke dialoog om het zomaar te zeggen, je ''ego'' dus eigenlijk. Je ''ego'' zal er namelijk altijd voor zorgen dat jij in je huidige levenstijl blijft hangen, je ''ego'' wil niet veranderen en beschermt zichzelf als het ware door te roepen ''ik wil niet, ik kan niet, ik wil niet, ik kan niet....''
Geldt voor een heleboel zaken.
Klopt, ik bescherm mezelf, omdat ik al een aantal minder fijne dingen heb meegemaakt wat dit betreft. Wat dat betreft is het ook niet zo gek. Mocht ik gaan, en het gaat idd mis, is dat een reden voor minder fijne gedachtes en neigingen tot iets wat ik niet wil. Waar ik dan weer tegen moet vechten en dat kost weer energie enzo. Sowieso kost zo'n avondje me energie waardoor ik de volgende dag "moe" ben.
[..]
Dat kan echt heel makkelijk, denk er goed over na! Wat ik eerder al schreef, probeer nou eens zo rationeel mogelijk na te denken over waarom jij niet met mensen om durft te gaan omdat je bang bent voor ''afwijzing'' als het ware.
Ik wil niet weer in een depressie schieten en mijn vriend daarmee verdriet doen. Er is een periode geweest dat hij bijv iemand belde als we onenigheid hadden en ik niet antwoordde op zijn whatsappjes/belletjes. Bang voor je-weet-wel.
Ik kan me niet voorstellen dat je dan uiteindelijk niet zult denken : ''waar gaat het eigenlijk allemaal over''
Je hebt maar 1 leven, dit leven, als jij die tot aan je dood zoveel mogelijk alleen door wilt brengen omdat je niet uit je comfort-zone wil stappen weet ik 100% zeker dat je daar op je sterfbed ongelooflijk spijt van zult krijgen maar dan is er geen weg meer terug.
Ik ben niet zo van de spijt. Die emotie laat ik niet toe. Dus bang voor spijt als ik zo doorzet ben ik niet. Ik zou juist eerder bang zijn voor spijt als ik het wel allemaal aan blijf gaan en het keer op keer op keer mis gaat en ik dus nooit voor mezelf op ben gekomen.
Een mens wordt het meest gelukkig van het onderhouden van (diepere) menselijke relaties...
Dat geldt niet perse voor iedereen. Ik word er echt niet gelukkiger van. Sterker nog: een ontmoeting met anderen put me meestal uit, omdat het door mijn introvertie juist energie kost: omgaan met anderen. Ipv dat het energie geeft. Ik ben continu bezig met tóch proberen te praten/iets verzinnen/onderwerpen zoeken/in een groepsgesprek proberen te mengen. Dat kost zo ontzettend veel energie, zeker omdat het dus steevast niet lukt en ik het weer opnieuw probeer.
Vroegerquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit dus.
En weet je, ik was vroeger ook zo'n labiel zeiktyfuswijf. En wat was ik vervelend zegkan me héél goed voorstellen dat mensen dachten "Ja, doei
"
Het leven is te kort om te zeiken en alleen maar te "ik-ik-ik"-en en overal problemen van te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |