abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:54:19 #126
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_141814448
Wellicht een volgende keer, het "gewoon doen". Deze keer gewoon echt geen zin in en heb dat dus al overlegd met vriend en zijn tot een oplossing gekomen waar we beide blij mee zijn.
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:56:37 #127
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_141814556
quote:
Toen ik nog bij een psych liep heb ik het er weleens over gehad. En dan worden er cursussen voorgesteld met... jawel: andere mensen... En met rollenspellen enzo. |:( Ik heb een dergelijke moeite met omgaan met andere mensen dat ik zo'n cursus niet zie zitten. En zolang het niet verplicht/gedwongen wordt bedank ik liever. Dit o.a ook vanwege angst dat mensen mij door mijn extreme stilheid niet mogen en dat duidelijk laten merken. Me buitensluiten/afsnauwen/pesten...
Dit is precies waarop het misgaat. "Ik zie het niet zo zitten." "Iehl, andere mensen"...
Ja duhhh, daarvoor ga je op die cursus! Alsof iemand met arachnofobie niet op een cursus wil om ervan af te komen omdat je dan met spinnen geconfontreerd wordt. :')

En of je saai bent, tsja...Dat is natuurlijk subjectief. Als 99 van de 100 mensen jou saai vindt (behalve je vriend en die vriendin), ben je dan saai of niet? Als jij alleen maar antwoord geeft op vragen en verder niets te vertellen hebt word je in de 'normale' wereld al snel saai gevonden. In jouw eigen coconnetje vast niet natuurlijk, dat snap ik.

Anyway, ik begrijp dat je je problemen niet wil oplossen. Moet je lekker zelf weten, maar kap dan met dit gezeur.
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:57:02 #128
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141814572
quote:
3s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:54 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Wellicht een volgende keer, het "gewoon doen". Deze keer gewoon echt geen zin in en heb dat dus al overlegd met vriend en zijn tot een oplossing gekomen waar we beide blij mee zijn.
''Wellicht een volgende keer''

Lekker makkelijk, zolang je maar in je comfort-zone kunt blijven he. :')

Succes verder!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:58:37 #129
427012 Brummetje2.0
pi_141814641
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:52 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Probeer nu eens een paar seconden zo objectief mogelijk naar deze zin te kijken....

Denk er dan eens goed over na...

Waarom zou het jou ook maar iets uitmaken wat een ander van je vindt ?
Zeker op je werk of bij etentjes met mensen die je amper tot niet kent... Stel dat een van die mensen jou niet mag, spreken ze dat dan uit denk je ? En stel dat ze dat uit zouden spreken, in hoeverre heeft het feitelijke uitspreken van dat soort woorden direct invloed op jouw leven?

Stel dat ik, als wildvreemde lelijke nerd op Fok, nu zeg dat ik jou een ontzettend domme kut vind, wat verandert er dan aan jouw leven? Zie je dan ineens een domme kut als je in de spiegel kijkt misschien?

Als je toch weereens met een psych gaat praten vraag dan om RET-therapie, rationaliseren kun je leren, en jij maakt je echt druk om helemaal niks...

En wat Silenus al zei, als je zo door blijft gaan als nu krijg je daar op je oude dag ontzettend veel spijt van..
Ik trek me dat heel erg aan, als iemand het zou zeggen dat ze mij niet mag vanwege (...). Ook als ik alleen maar denk dat iemand me niet mag vanwege het gedrag wat hij/zij laat zien doet me rot voelen.

Op een forum zoals deze boeit het me werkelijk geen ene flikker als iemand zou zeggen dat hij/zij me niet moet. Dat kan ik wel van me af laten vallen.

Ik zal RET-therapie in gedachte houden, mocht ik ooit weer naar de psych gaan.
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:58:47 #130
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_141814655
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:48 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

wat een smoesjes om maar niet aan jezelf te werken lekker zielig te blijven doen meer kan ik er niet van maken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:00:05 #131
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141814692
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:58 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Ik trek me dat heel erg aan, als iemand het zou zeggen dat ze mij niet mag vanwege (...). Ook als ik alleen maar denk dat iemand me niet mag vanwege het gedrag wat hij/zij laat zien doet me rot voelen.

Op een forum zoals deze boeit het me werkelijk geen ene flikker als iemand zou zeggen dat hij/zij me niet moet. Dat kan ik wel van me af laten vallen.

Ik zal RET-therapie in gedachte houden, mocht ik ooit weer naar de psych gaan.
Waarom trek je je dat zo aan dan? Snap je dat uiteindelijk (!) alleen jij degene bent die jou leuk moet vinden? Prima als andere mensen jou ook leuk vinden, maar dat soort bevestiging moet je niet nodig hebben. Dan maak je je zelfbeeld afhankelijk van wat een ander vindt, en in jouw voorbeelden ook nog eens van mensen die jou amper tot helemaal niet kennen!!

Er zullen trouwens ALTIJD mensen zijn die je niet zo mogen, ook al ben je de allerleukste/liefste/knapste/grappigste/intelligentste persoon op aarde...
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:00:52 #132
427012 Brummetje2.0
pi_141814726
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:56 schreef Silenus het volgende:

[..]

Dit is precies waarop het misgaat. "Ik zie het niet zo zitten." "Iehl, andere mensen"...
Ja duhhh, daarvoor ga je op die cursus! Alsof iemand met arachnofobie niet op een cursus wil om ervan af te komen omdat je dan met spinnen geconfontreerd wordt. :')

En of je saai bent, tsja...Dat is natuurlijk subjectief. Als 99 van de 100 mensen jou saai vindt (behalve je vriend en die vriendin), ben je dan saai of niet? Als jij alleen maar antwoord geeft op vragen en verder niets te vertellen hebt word je in de 'normale' wereld al snel saai gevonden. In jouw eigen coconnetje vast niet natuurlijk, dat snap ik.

Anyway, ik begrijp dat je je problemen niet wil oplossen. Moet je lekker zelf weten, maar kap dan met dit gezeur.
Het is niet nodig, want = geen werk. De situaties waarin dit boven komt zijn situaties die niet hoeven en waar ik voor kan kiezen om het niet te doen.
pi_141814790
Niet nodig? Je trekt liever een uitkering dan dat je aan jezelf werkt?
Ja doei.
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:03:02 #134
157922 fathank
pi_141814803
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:00 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Het is niet nodig, want = geen werk. De situaties waarin dit boven komt zijn situaties die niet hoeven en waar ik voor kan kiezen om het niet te doen.
En door deze situaties te blijven vermijden zul je ook nooit meer aan het werk komen.
pi_141814809
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:19 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Ik heb het al zo vaak geprobeerd te trainen en nog lukt het niet. Ik weet niet wat het is, er komt bijna geen woord uit mijn mond, tenzij me iets gevraagd word. Maar dan antwoord ik kort (ik bedoel niet kortaf, maar kort like 2/3/4 woorden).

En het heeft me al te veel rotsituaties opgeleverd, ik wil dat niet meer...
Als iemand je iets vraagt, antwoord je, en kom je met een tegenvraag. Zo bouw je een gesprek op. Ik snap dat het lastig kan zijn, maar kom ff op.

Hoe zit het als je een paar wijntjes op hebt?

Train jezelf erin door de aandacht op hun te vestigen. Als jij geen informatie over jezelf bloot wilt geven, dan vestig je het onderwerp continu op de persoon waar je mee praat. Ook niet echt makkelijk, maar simpeler dan dat jij de hele tijd awkward doet omdat je dingen gevraagd worden.
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:03:38 #136
427012 Brummetje2.0
pi_141814827
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:00 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Waarom trek je je dat zo aan dan? Snap je dat uiteindelijk (!) alleen jij degene bent die jou leuk moet vinden? Prima als andere mensen jou ook leuk vinden, maar dat soort bevestiging moet je niet nodig hebben. Dan maak je je zelfbeeld afhankelijk van wat een ander vindt, en in jouw voorbeelden ook nog eens van mensen die jou amper tot helemaal niet kennen!!

Er zullen trouwens ALTIJD mensen zijn die je niet zo mogen, ook al ben je de allerleukste/liefste/knapste/grappigste/intelligentste persoon op aarde...
Dat laatste weet ik. Je kan idd niet met iedereen prima opschieten.

Maar wat jij wil zeggen is dat ik (de volgende keer) gewoon zou moeten gaan, mezelf zijn (dan maar stil) en fuck hun die daar niet mee om kunnen gaan?
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:03:56 #137
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_141814838
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:00 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Maak van 'geen werk' maar 'geen leven'. Je ademt en hebt een vriend, maar verder ben je vooralsnog redelijk opvulsel van de maatschappij zonder enige toegevoegde waarde. En dat blijft zo als je niets aan je probleem doet.

Nogmaals, mij zal het verder weinig interesseren want ik ken je niet. Maar accepteer dan ook dat je nu verder gaat als schijndode en kom verder niet op fok klagen over al die verschrikkelijke problemen van je.
Gourmetten of steengrillen?
pi_141814868
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:03 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Dat laatste weet ik. Je kan idd niet met iedereen prima opschieten.

Maar wat jij wil zeggen is dat ik (de volgende keer) gewoon zou moeten gaan, mezelf zijn (dan maar stil) en fuck hun die daar niet mee om kunnen gaan?
Hoe oud ben je? Het heeft je tot dit moment geduurd om je dit (gedeeltelijk) te beseffen?
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:05:11 #139
157922 fathank
pi_141814874
Kan dit topic niet gewoon dicht. Ze wil toch alleen maar horen waar ze zelf zin in heeft.

Samenvatting reacties TS:

quote:
• Wil ik niet
• Kan ik niet
• Ik ben anders dan jullie
• Jullie snappen het niet
• Heb ik geen zin
• Is helegaar niet nodig.
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:07:17 #140
427012 Brummetje2.0
pi_141814945
Even een misverstand uit de wereld helpen: Dat ik niet goed met mensen om kan gaan is niet de enige reden dat ik in de WIA zit en 100% ben afgekeurd. Er zijn nog meer dingen waarom een baan houden mij niet lukt.

Niet gelijk oordelen vanwege 1 dingetje... ;)
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:09:53 #141
427012 Brummetje2.0
pi_141815043
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:04 schreef Myrr het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? Het heeft je tot dit moment geduurd om je dit (gedeeltelijk) te beseffen?
Nee altijd al beseft, maar kan het niet loslaten. Ik kan niet gewoon meegaan en mezelf zijn en denken fuck hun, ze nemen me maar zoals ik ben.

Het zou schelen als ik dát zou kunnen laten varen. Me iets minder aantrekken van wat anderen van me (zouden kunnen) vinden.
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:10:32 #142
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141815065
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:03 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik wil zeggen dat je eens wat minder moet luisteren naar je innerlijke dialoog om het zomaar te zeggen, je ''ego'' dus eigenlijk. Je ''ego'' zal er namelijk altijd voor zorgen dat jij in je huidige levenstijl blijft hangen, je ''ego'' wil niet veranderen en beschermt zichzelf als het ware door te roepen ''ik wil niet, ik kan niet, ik wil niet, ik kan niet....''

Geldt voor een heleboel zaken.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:09 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Nee altijd al beseft, maar kan het niet loslaten. Ik kan niet gewoon meegaan en mezelf zijn en denken fuck hun, ze nemen me maar zoals ik ben.

Het zou schelen als ik dát zou kunnen laten varen. Me iets minder aantrekken van wat anderen van me (zouden kunnen) vinden.
Dat kan echt heel makkelijk, denk er goed over na! Wat ik eerder al schreef, probeer nou eens zo rationeel mogelijk na te denken over waarom jij niet met mensen om durft te gaan omdat je bang bent voor ''afwijzing'' als het ware

Ik kan me niet voorstellen dat je dan uiteindelijk niet zult denken : ''waar gaat het eigenlijk allemaal over''

Je hebt maar 1 leven, dit leven, als jij die tot aan je dood zoveel mogelijk alleen door wilt brengen omdat je niet uit je comfort-zone wil stappen weet ik 100% zeker dat je daar op je sterfbed ongelooflijk spijt van zult krijgen maar dan is er geen weg meer terug.

Een mens wordt het meest gelukkig van het onderhouden van (diepere) menselijke relaties...
pi_141815112
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:07 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Even een misverstand uit de wereld helpen: Dat ik niet goed met mensen om kan gaan is niet de enige reden dat ik in de WIA zit en 100% ben afgekeurd. Er zijn nog meer dingen waarom een baan houden mij niet lukt.

Niet gelijk oordelen vanwege 1 dingetje... ;)
Kneusje, zo nutteloos zijn voor de maatschappij, gigantisch veel de tijd hebben om leuke dingen te doen en alsnog zeiken en geel hol uitvoeren. :r
Hoogachtend
pi_141815458
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:12 schreef helemaalnaardemavo het volgende:

[..]

gigantisch veel de tijd hebben om leuke dingen te doen en alsnog zeiken en geel hol uitvoeren. :r
Ja, hier kan ik me eigenlijk wel een beetje (voor zo ver dat toelaat, ik ken je niet) pissig om maken. Iedereen loopt zich maar overal doorheen te wurmen en agenda's te bewaken zodat ze ook nog leuke dingen kunnen doen in hun drukke leven, en jij zit de hele dag thuis en doet geen moer met je tijd.

Dat is zonde.
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 14:21:57 #145
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_141815462
Wat ben jij een ontzettende prinses op de erwt TS. Om maar niet te zeggen een Kutwijf. De hele wereld draait om jou. Ja, je vriend zegt dat hij jou wil, maar dat kán zomaar veranderen. En voor hem hoop ik dat dat ook gaat gebeuren, waarna hij in ziet hoe veel beter het kan dan met dat geemmer van jou. Tenzij hij natuurlijk ook een droeftoeter is, en hij van mening is dat jij het beste bent wat hij kan krijgen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_141815510
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:21 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja, hier kan ik me eigenlijk wel een beetje (voor zo ver dat toelaat, ik ken je niet) pissig om maken. Iedereen loopt zich maar overal doorheen te wurmen en agenda's te bewaken zodat ze ook nog leuke dingen kunnen doen in hun drukke leven, en jij zit de hele dag thuis en doet geen moer met je tijd.

Dat is zonde.
Jeetje, wat politiek correct. :P
Hoogachtend
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:31:37 #147
427012 Brummetje2.0
pi_141815807
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:10 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik wil zeggen dat je eens wat minder moet luisteren naar je innerlijke dialoog om het zomaar te zeggen, je ''ego'' dus eigenlijk. Je ''ego'' zal er namelijk altijd voor zorgen dat jij in je huidige levenstijl blijft hangen, je ''ego'' wil niet veranderen en beschermt zichzelf als het ware door te roepen ''ik wil niet, ik kan niet, ik wil niet, ik kan niet....''

Geldt voor een heleboel zaken.
Klopt, ik bescherm mezelf, omdat ik al een aantal minder fijne dingen heb meegemaakt wat dit betreft. Wat dat betreft is het ook niet zo gek. Mocht ik gaan, en het gaat idd mis, is dat een reden voor minder fijne gedachtes en neigingen tot iets wat ik niet wil. Waar ik dan weer tegen moet vechten en dat kost weer energie enzo. Sowieso kost zo'n avondje me energie waardoor ik de volgende dag "moe" ben.

[..]

Dat kan echt heel makkelijk, denk er goed over na! Wat ik eerder al schreef, probeer nou eens zo rationeel mogelijk na te denken over waarom jij niet met mensen om durft te gaan omdat je bang bent voor ''afwijzing'' als het ware.
Ik wil niet weer in een depressie schieten en mijn vriend daarmee verdriet doen. Er is een periode geweest dat hij bijv iemand belde als we onenigheid hadden en ik niet antwoordde op zijn whatsappjes/belletjes. Bang voor je-weet-wel.

Ik kan me niet voorstellen dat je dan uiteindelijk niet zult denken : ''waar gaat het eigenlijk allemaal over''

Je hebt maar 1 leven, dit leven, als jij die tot aan je dood zoveel mogelijk alleen door wilt brengen omdat je niet uit je comfort-zone wil stappen weet ik 100% zeker dat je daar op je sterfbed ongelooflijk spijt van zult krijgen maar dan is er geen weg meer terug.
Ik ben niet zo van de spijt. Die emotie laat ik niet toe. Dus bang voor spijt als ik zo doorzet ben ik niet. Ik zou juist eerder bang zijn voor spijt als ik het wel allemaal aan blijf gaan en het keer op keer op keer mis gaat en ik dus nooit voor mezelf op ben gekomen.

Een mens wordt het meest gelukkig van het onderhouden van (diepere) menselijke relaties...
Dat geldt niet perse voor iedereen. Ik word er echt niet gelukkiger van. Sterker nog: een ontmoeting met anderen put me meestal uit, omdat het door mijn introvertie juist energie kost: omgaan met anderen. Ipv dat het energie geeft. Ik ben continu bezig met tóch proberen te praten/iets verzinnen/onderwerpen zoeken/in een groepsgesprek proberen te mengen. Dat kost zo ontzettend veel energie, zeker omdat het dus steevast niet lukt en ik het weer opnieuw probeer.
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:36:25 #148
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141815977
Tsja, dan houdt het voor mij op, nogmaals succes verder!
pi_141816102
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dit dus.

En weet je, ik was vroeger ook zo'n labiel zeiktyfuswijf. En wat was ik vervelend zeg :') kan me héél goed voorstellen dat mensen dachten "Ja, doei :') "

Het leven is te kort om te zeiken en alleen maar te "ik-ik-ik"-en en overal problemen van te maken.
Vroeger :')

Nu nog hoor. je zou zo de grote zus van brummetje kunnen zijn ware het niet dat jij nog humor hebt
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_141816125
Lobi!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')