abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:56:27 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141847010
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:01 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

"Thuis" is dan bij mijn ouders. En ik denk dat zij wel gaan vragen waarom ik niet meega. Hopelijk lukt het me om het goed uit te leggen.
Zijn het moeilijke mensen?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:13:40 #202
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_141847459
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zijn het moeilijke mensen?
Niet zozeer. Maar zij zijn heul anders. Vooral m'n vader lult werkelijk met iedereen. Was ik maar een biologisch kindje en had ik maar de genen van mijn vader geërft...

Ze zouden het niet begrijpen en wrs zeggen dat ik gewoon mee moet gaan.

En heel wrs ga ik daar ook naar luisteren waardoor ik een kutavond heb en de volgende dagen weer moet vechten tegen de nare gedachtes omdat ik me wéér heb laten overhalen terwijl ik iets echt niet wil...

:{
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:14:59 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141847491
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:13 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Niet zozeer. Maar zij zijn heul anders. Vooral m'n vader lult werkelijk met iedereen. Was ik maar een biologisch kindje en had ik maar de genen van mijn vader geërft...

Ze zouden het niet begrijpen en wrs zeggen dat ik gewoon mee moet gaan.

En heel wrs ga ik daar ook naar luisteren waardoor ik een kutavond heb en de volgende dagen weer moet vechten tegen de nare gedachtes omdat ik me wéér heb laten overhalen terwijl ik iets echt niet wil...

:{
Ze kennen je toch wel?

Als het gesprek erover je te lang duurt, kun je dat ook weer gewoon zeggen. Net als je dat balonnenverhaal hebt opgelost.
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:15:19 #204
427012 Brummetje2.0
pi_141847502
Oh en @JustTalkLove: Ik ga je PM nog lezen, kan het momenteel even niet opbrengen om zo'n lang stuk te lezen... :*
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:17:00 #205
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_141847542
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:13 schreef Brummetje2.0 het volgende:

En heel wrs weiger ik iets aan m'n eigen problemen te doen waardoor ik een kutavond heb en de volgende dagen weer moet vechten tegen de nare gedachtes omdat ik wéér heb nagelaten aan mezelf te werken.
Dit dus.
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:18:58 #206
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_141847605
quote:
4s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:04 schreef Brummetje2.0 het volgende:
En het voelt iig goed dat ik voor mezelf ben opgekomen en gezegd heb een keer niet mee te willen.

Ik heb schijt aan degenen die dit stom vinden van mij.

Het is al heel wat dat ik mijn vriend niet als een mak lammetje volg, maar een keer "nee!" durf te zeggen.

We hoeven nml NIET álles samen te doen!!!
Helemaal toppie meid, ga zo door ^O^. Nog een weekje of 2 zo doorgaan en je bent weer helemaal klaar om te reïntegreren op de arbeidsmarkt. Helemaal te gek, super. Een 10 met een griffel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:42:10 #207
427012 Brummetje2.0
pi_141848340
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:17 schreef Partypoeper het volgende:

[..]

Dit dus.
Wellicht snap je het iets beter als je googlet op "schizoïde/schizotypische persoonlijkheidsstoornis". Ik heb er nooit echt onderzoek naar laten doen, maar wel altijd een vermoeden gehad dit te hebben. En dan is het logisch dat ik absoluut geen behoefte voel om nieuwe mensen te leren kennen, en/of er wat aan te gaan doen.

Maar maak jij er maar lekker kinderachtig dit van, i don't care.
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:46:01 #208
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_141848456
quote:
4s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:04 schreef Brummetje2.0 het volgende:
We hoeven nml NIET álles samen te doen!!!
Nee alleen als het jou uitkomt he.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_141848512
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:42 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Wellicht snap je het iets beter als je googlet op "schizoïde/schizotypische persoonlijkheidsstoornis". Ik heb er nooit echt onderzoek naar laten doen, maar wel altijd een vermoeden gehad dit te hebben. En dan is het logisch dat ik absoluut geen behoefte voel om nieuwe mensen te leren kennen, en/of er wat aan te gaan doen.

Oh je bent nu ook al een arts?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:48:25 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141848525
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze kennen je toch wel?

Als het gesprek erover je te lang duurt, kun je dat ook weer gewoon zeggen. Net als je dat balonnenverhaal hebt opgelost.
Brum.
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:56:04 #211
427012 Brummetje2.0
pi_141848761
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze kennen je toch wel?

(Sorry)

Ja, dat zou idd ook weer een goeie kans zijn om assertiviteit te tonen. Als het me lukt om het goed uit te leggen en bij mijn standpunt te blijven, ook al zeggen zij dat ik wel mee moet gaan (want "dat is voor vriend toch gezelliger?") zou dat de 3e overwinning in assertiviteit binnen korte tijd zijn.

Gelukkig heb ik nog even de tijd om te "oefenen". ;)
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:04:11 #212
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_141849004
quote:

[..]

Hoezo maak ik het ervan?

Jij geeft eerder in een reactie op mij aan dat je geen wil hebt om er iets tegen te doen.
  roze donderdag 3 juli 2014 @ 13:06:30 #213
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_141849078
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 22:56 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Hij zou het raar vinden als ik zonder hem naar een BBQ van zijn collega's ga
Ja dat is raar.
Your beauty never ever scared me.
pi_141849174
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:04 schreef Partypoeper het volgende:

[..]

Hoezo maak ik het ervan?

Jij geeft eerder in een reactie op mij aan dat je geen wil hebt om er iets tegen te doen.
Ja maar luister nou, ze heeft gegoogled naar "schizoïde/schizotypische persoonlijkheidsstoornis'' dus heeft ze die stoornis ook...
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:10:47 #215
427012 Brummetje2.0
pi_141849223
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:06 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ja dat is raar.
Niet als je weet hoe de verhoudingen daar zijn. Zoals ik al zei: Als ik het aan zijn baas uit zou leggen weet ik zeker dat ik welkom ben!

Maar dit is sowieso geen optie meer.
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:12:08 #216
427012 Brummetje2.0
pi_141849274
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:09 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ja maar luister nou, ze heeft gegoogled naar "schizoïde/schizotypische persoonlijkheidsstoornis'' dus heeft ze die stoornis ook...
Nee! Dát heb ik NIET gezegd!

LE-ZEN!!!
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:12:56 #217
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_141849314
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wens vooral je vriend een leukere vriendin.
pi_141849364
quote:
4s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:12 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Nee! Dát heb ik NIET gezegd!

LE-ZEN!!!
Oh nee, je leest iets over een aandoening op internet en vermoed dat je het hebt, zonder dat er ook maar onderzoek naar gedaan is…
Wel makkelijk natuurlijk, zo heb je wel de lusten (‘’ik heb vermoedelijk een stoornis dus ligt alles daar aan en niet aan mezelf’’) maar niet de lasten (echt onderzoek, evt de diagnose, medicijnen en een hulptraject….)

Ik zeg : good busy!
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:18:13 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141849497
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:56 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

(Sorry)

Ja, dat zou idd ook weer een goeie kans zijn om assertiviteit te tonen. Als het me lukt om het goed uit te leggen en bij mijn standpunt te blijven, ook al zeggen zij dat ik wel mee moet gaan (want "dat is voor vriend toch gezelliger?") zou dat de 3e overwinning in assertiviteit binnen korte tijd zijn.

Gelukkig heb ik nog even de tijd om te "oefenen". ;)
Bedenk je ook dat je niet verplicht bent om iemand te overtuigen. Je bent volwassen en je maakt je eigen keuzes. Je bent geen verantwoording schuldig.
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:21:52 #220
427012 Brummetje2.0
pi_141849647
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:14 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Oh nee, je leest iets over een aandoening op internet en vermoed dat je het hebt, zonder dat er ook maar onderzoek naar gedaan is…
Wel makkelijk natuurlijk, zo heb je wel de lusten (‘’ik heb vermoedelijk een stoornis dus ligt alles daar aan en niet aan mezelf’’) maar niet de lasten (echt onderzoek, evt de diagnose, medicijnen en een hulptraject….)

Ik zeg : good busy!
Met een vermoeden is niks mis. Met een vermoeden kun je er onderzoek naar laten doen en dan zal de uitkomst of zijn dat ik het niet heb, of wel.

En zo wel: Mensen met deze aandoening staan erom bekend er liever niet iets aan te willen doen. De stoornis en het geen behoefte hebben aan contact met mensen zit zó diep. De meesten zoeken zelfs geen hulp! Sommigen diagnosticeren zichzelf, omdat ze zich zo ontzettend herkennen in de beschrijving.
Het is hierdoor ook niet bekend hoeveel mensen deze persoonlijkheidsstoornis hebben.

En dat is ook de reden waarom ik vermoed 1 van die twee te hebben: omdat de behoefte aan contact met (nieuwe) mensen totaal ontbreekt bij mij, plus de behoefte om er iets aan te (willen) doen.

Maar hey, als je niet wil googlen, dan niet! :W
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:24:54 #221
427012 Brummetje2.0
pi_141849764
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bedenk je ook dat je niet verplicht bent om iemand te overtuigen. Je bent volwassen en je maakt je eigen keuzes. Je bent geen verantwoording schuldig.
Dat zou ik ook kunnen zeggen ja. Mijn ouders zijn best wel van het doordrukken zegmaar. Blijven zeggen: "Ah, ga toch mee met hem."

En verder: Ik weet niet of zij me écht kennen wat dat betreft...
pi_141849769
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:21 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Met een vermoeden is niks mis. Met een vermoeden kun je er onderzoek naar laten doen en dan zal de uitkomst of zijn dat ik het niet heb, of wel.

En zo wel: Mensen met deze aandoening staan erom bekend er liever niet iets aan te willen doen. De stoornis en het geen behoefte hebben aan contact met mensen zit zó diep. De meesten zoeken zelfs geen hulp! Sommigen diagnosticeren zichzelf, omdat ze zich zo ontzettend herkennen in de beschrijving.
Het is hierdoor ook niet bekend hoeveel mensen deze persoonlijkheidsstoornis hebben.

En dat is ook de reden waarom ik vermoed 1 van die twee te hebben: omdat de behoefte aan contact met (nieuwe) mensen totaal ontbreekt bij mij, plus de behoefte om er iets aan te (willen) doen.

Uiteraard! Ik had niet anders verwacht hoor, de makkelijkste weg kiezen, vingers in je oren, en heel hard roepen dat je ''anders'' bent wat dan als excuus gebruikt kan worden voor alle dingen waar je aan zou moeten werken.

Ik zou er graag bij zijn als je over een jaar of 10-20 hieraan terug denkt.
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:29:17 #223
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141849916
quote:

Als je hier tevreden mee bent, moet je dit tegen je vriend zeggen. En dus enkel maar doen wat jij wil. Moet hij maar vrede mee hebben "want jij bent nu eenmaal zo"

Blijkbaar is het toch niet allemaal even geweldig,w ant anders had je dit topic nooit geopend..
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:29:24 #224
427012 Brummetje2.0
pi_141849920
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:25 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Uiteraard! Ik had niet anders verwacht hoor, de makkelijkste weg kiezen, vingers in je oren, en heel hard roepen dat je ''anders'' bent wat dan als excuus gebruikt kan worden voor alle dingen waar je aan zou moeten werken.

Ik zou er graag bij zijn als je over een jaar of 10-20 hieraan terug denkt.
pi_141849928
quote:
Het is niet bekend hoeveel mensen deze persoonlijkheidsstoornis hebben. En dat is ook de reden waarom ik vermoed 1 van die twee te hebben: omdat de behoefte aan contact met (nieuwe) mensen totaal ontbreekt bij mij, plus de behoefte om er iets aan te (willen) doen.
Beste Brummetje,

Waarom zou jij een "persoonlijkheidsstoornis" hebben ?
Vergeet even al die onzin...

Probeer je EIGEN gevoel en verlangen wat BETER te volgen.
Wie JIJ bent, wat JIJ wilt.

Als JIJ geen zin hebt om te gaan. Kom dan duidelijk voor je mening uit.
En houd je daaraan. Maak dit duidelijk.

Je kan altijd van je eigen mening afwijken (dit loslaten) ten bate van een ander (men noemt dit 'liefde'). Dat is niet slecht, dat kan heel mooi (en non ego) zijn. Maar wat jij nodig hebt (vind ik), is dat je wat sterker voor jezelf leert en durft op te komen.

JOUW GEVOEL TELT toch ook.
Niet ?

Als jij je daar niet goed bij voelt. Om daar naartoe te gaan (bij al dat volk).
Dan kunnen anderen (als zij je lief hebben) dit accepteren.

Doe datgene, waar je je goed bij voelt (zoveel mogelijk).
En vermijd (zoveel als mogelijk) datgene waar je je niet goed bij voelt.

Doe je dat niet, kun je bv in een depressie vallen.
Omdat je niet meer LUISTERT naar je eigen INNERLIJKE stem.
Dat is de stem, van wat JIJ wilt. (en nee, dit is geen schizofrenie).

Luister niet teveel (en zomaar blind) naar de (opvoedkundige) stem van je GEWETEN (Freud zijn über-ich). Naar die stem van de "moraal". Van wat jij hoort te doen, wat er van jou verwacht wordt (door anderen) en wat nog allemaal.

Begrijp je ?

Waarom hebben zoveel mensen het moeilijk aan hun eigen INNERLIJKE STEM (en kracht) gehoor te geven. Dat verbaast me keer op keer...

Leer (ook) KIEZEN voor jezelf.
Volg niet altijd zomaar de anderen.

Zeg soms eens "Fuck" tegen die anderen.

Groetjes,
JustTalkLove
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:30:52 #226
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141849974
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:29 schreef JustTalkLove het volgende:

Groetjes,
JustTalkLove
Een brief kan je ook schrijven doro niet elke zin op een nieuwe regel te zetten :')

Daarbij doet ze toch precies wat jij zegt? Ze doet wat ze wil daarin.
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:34:24 #227
157922 fathank
pi_141850095
quote:

[..]

Ah je bent nooit onderzocht door een prof maar je weet wel wat je mankeert :')
pi_141850096
quote:
3s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:29 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom, je verzint dan gewoon weer een ander excuus.

Vind het echt lachwekkend eigenlijk, ''ik heb vermoedelijk een stoornis die ervoor zorgt dat ik allerlei dingen moet laten waaronder het daadwerkelijk bezoeken van een arts voor een diagnose want dat hoort nou eenmaal ook bij die stoornis''
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:36:55 #229
157922 fathank
pi_141850163
Ik ga dit topic ontvolgen.
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:41:00 #230
427012 Brummetje2.0
pi_141850266
quote:

[..]

Beste Brummetje,

Je kan altijd van je eigen mening afwijken (dit loslaten) ten bate van een ander (men noemt dit 'liefde'). Dat is niet slecht, dat kan heel mooi (en non ego) zijn. Maar wat jij nodig hebt (vind ik), is dat je wat sterker voor jezelf leert en durft op te komen.

JOUW gevoel telt toch ook.
Niet ?

Als jij je daar niet goed bij voelt. Dan kunnen anderen (als zij je lief hebben) dit accepteren.

Dat is de stem, wat JIJ wilt.

En niet de stem van je GEWETEN (Freud zijn über-ich). Niet de stem van de "moraal". Van wat jij hoort te doen, van je verwacht wordt (door anderen) en wat nog allemaal.

Begrijp je ?

Waarom hebben zoveel mensen het moeilijk aan hun eigen INNERLIJKE STEM (en kracht) gehoor te geven. Dit verbaast me keer op keer...

Groetjes,
JustTalkLove
Ik vind deze post heel goed.

En nee niet, omdat JTL met mij is, maar de uitleg dat ik niet altijd perse met mijn vriend mee hoef te gaan, omdat HIJ dat graag wil.
Dat ik ook gevoel heb waar ik wat meer naar moet luisteren, in plaats te doen wat anderen willen/van mij verwachten. MIJN gevoel telt óók! Niet alleen dat van mijn vriend!

JA, ik zeg nu EINDELIJK eens nee ergens op, omdat het voor mij niet goed voelt! En daar mag ik trots op zijn, op die (beginnende) assertiviteit!

Ik heb het meegemaakt dat ik in een depressie ben beland omdat ik op mijn laatste werk niet voor mezelf durfde op te komen. Dit heeft zelfs geresulteert in in de ziektewet terecht komen.
Het is dus van belang dat ik eens wat meer voor mezelf op kan/durf en wil komen!

Niet iets voorbij laten gaan ten nadele van mij omdat ik mijn mond niet open durf te trekken.

^O^
pi_141850365
quote:

Oneens, je innerlijke stem (of ego) is de meest onbetrouwbare persoon in je leven.
Ze zou juist eens wat minder vaak daarnaar moeten luisteren, als ze wil veranderen natuurlijk....

En nu vind ik 't ook wel mooi geweest hier...
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:44:56 #232
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141850410
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:41 schreef Brummetje2.0 het volgende:
En nee niet, omdat JTL met mij is,
JTL is je vriend? :?
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:46:42 #233
427012 Brummetje2.0
pi_141850469
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:34 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Vind het echt lachwekkend eigenlijk, ''ik heb vermoedelijk een stoornis die ervoor zorgt dat ik allerlei dingen moet laten waaronder het daadwerkelijk bezoeken van een arts voor een diagnose want dat hoort nou eenmaal ook bij die stoornis''
Maar het is wel PRECIES wat die persoonlijkheidsstoornis inhoudt! Dan kun je dat lachwekkend vinden, maar als jij niet wil googlen op verhalen, hou dan ajb je bek hierover. Want zolang jij niet wil googlen heb je geen idee dat ik op dit punt gewoon gelijk heb. Want ik heb me wél ingelezen! Daarom weet ik dit ook.

Maar hey, als je niet wil googlen omdat je er dan achter komt dat ik gelijk heb(!), dan niet! :W

En verder ga ik niet meer met je in discussie. :W
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:48:10 #234
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141850516
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:46 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Maar het is wel PRECIES wat die persoonlijkheidsstoornis inhoudt!
Dat houdt die persoonlijkheidsstoornis is.. Jij hebt die persoonlijkheidsstoornis niet, tenminste, niet voorzover dat tot nu toe door een arts is geconstateerd.
Dus wie weet ben je wel gewoon lui. Niemand weet het. Jij ook niet, want zolang het niet is vastgesteld ben je gewoon Brum die iets afschuift op iets wat ze misschien zou kunnen hebben.
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:48:30 #235
427012 Brummetje2.0
pi_141850530
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:44 schreef Cue_ het volgende:

[..]

JTL is je vriend? :?
Ehm, je kent dat spreekwoord/gezegde(?) toch wel :?
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:48:52 #236
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141850543
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:48 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Ehm, je kent dat spreekwoord toch wel :?
Ow die.. ja zo kan je het ook lezen :')
pi_141850592
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:46 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Maar het is wel PRECIES wat die persoonlijkheidsstoornis inhoudt! Dan kun je dat lachwekkend vinden, maar als jij niet wil googlen op verhalen, hou dan ajb je bek hierover. Want zolang jij niet wil googlen heb je geen idee dat ik op dit punt gewoon gelijk heb. Want ik heb me wél ingelezen! Daarom weet ik dit ook.

Maar hey, als je niet wil googlen omdat je er dan achter komt dat ik gelijk heb(!), dan niet! :W

En verder ga ik niet meer met je in discussie. :W
Geen diagnose door een professional = geen stoornis, simpel zat.

Maar blijf vooral in je eigen fantasie geloven, mij heb je er niet mee, jezelf des te meer..
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:53:05 #238
427012 Brummetje2.0
pi_141850662
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:50 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Geen diagnose door een professional = geen stoornis, simpel zat.

Maar blijf vooral in je eigen fantasie geloven, mij heb je er niet mee, jezelf des te meer..
Nee hoor, ik heb mezelf er ook niet mee. Ik vind het wel best zo. :Y
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:54:20 #239
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141850696
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:53 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb mezelf er ook niet mee. Ik vind het wel best zo. :Y
Waarom dan toch dit topic/?
pi_141850787
quote:

[..]

Beste Brummetje,

JOUW GEVOEL TELT toch ook.
Niet ?

Als jij je daar niet goed bij voelt. Om daar naartoe te gaan (bij al dat volk).
Dan kunnen anderen (als zij je lief hebben) dit accepteren.

Luister niet teveel (en zomaar blind) naar de (opvoedkundige) stem van je GEWETEN (Freud zijn über-ich). Naar die stem van de "moraal". Van wat jij hoort te doen, wat er van jou verwacht wordt (door anderen) en wat nog allemaal.

Begrijp je ?

Waarom hebben zoveel mensen het moeilijk aan hun eigen INNERLIJKE STEM (en kracht) gehoor te geven. Dat verbaast me keer op keer...

Groetjes,
JustTalkLove
Kan je kappen met die aanhef en groeten onderaan elke post? je schrijft geen brief ofzo... Vrij storend.
pi_141850788
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:43 schreef PBateman1978 het volgende:
Oneens, je innerlijke stem (of ego) is de meest onbetrouwbare persoon in je leven. Ze zou juist eens wat minder vaak daarnaar moeten luisteren, als ze wil veranderen natuurlijk....
En op wat baseer jij die waarheid (jouw waarheid) ?

Innerlijke stem is niet hetzelfde als je ego.
Dat kan, maar hoeft helemaal niet. Daar is geen 'direct' verband tussen.

Wat is 'EGO' ? Dat is heel moeilijk om uit te leggen. Maar in dit geval, heeft Brummetje2.0 (wat mij betreft) eerder nood aan wat MEER EGO. Aan wat ik zou noemen 'GEZOND EGOÏSME'. Zeker niet aan minder. Ze heeft daarin nu al een tekort.

Leer ook op te komen voor JEZELF !
Wees daarin geen schotelvod van de anderen.

Leer JEZELF ook graag zien !
Leer (ook) OP TE KOMEN voor jezelf !
Naast op te komen voor anderen.

Iemand die ENKEL zichzelf graag ziet (en geen rekening houdt met anderen), die is eerder EGO en daarin een BLINDE EGOÏST. Echter, iemand die alleen maar rekening houdt met de (verwachtingen van) anderen en te weinig (of maar nauwelijks) naar zichzelf luistert, die is ook niet goed bezig. Die heeft te weinig EGO. Die komt te weinig op voor zichzelf. Zijn eigen wensen, verlangens, gevoelens.

En geloof me, dat is NOOIT goed.

Groetjes,
JustTalkLove
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:00:41 #242
427012 Brummetje2.0
pi_141850892
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:34 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Algemeen:
Schizoïde persoonlijkheidsstoornis komt voor bij ongeveer 7 procent van de mensen. Dit is een ruwe schatting want het werkelijke aantal is niet precies bekend. De verdeling tussen mannen en vrouwen weet men ook nog niet precies, waarschijnlijk komt het bij mannen twee keer zo vaak voor.
Mensen met SPS zoeken altijd situaties op waarin zij op zichzelf kunnen zijn. Ze wonen meestal alleen en hebben een baan waar ze weinig met anderen te maken krijgen. Hun denken is vaak zeer onconventioneel, ze houden zich soms aan zeer strenge, zichzelf opgelegde regels maar kunnen ook heel geniaal zijn.
Omdat iemand met SPS zelf geen behoefte heeft aan contacten, zal de omgeving er meer hinder van ondervinden dan hij- of zijzelf. De behoefte om professionele hulp te zoeken zal dan ook niet zo snel bij hen opkomen

Heb ik gelijk of heb ik gelijk? :+ *O*
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:02:19 #243
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141850943
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:00 schreef Brummetje2.0 het volgende:
e behoefte om professionele hulp te zoeken zal dan ook niet zo snel bij hen opkomen
Niet bij je opkomen. Daarom heb je vrienden en fokkers. Dus NU kan het in je opkomen. NU kan je de dokter bellen om te vragen voor tests!
pi_141850975
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:57 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Wat is 'EGO' ? Dat is heel moeilijk om uit te leggen. Maar in dit geval, heeft Brummetje2.0 (wat mij betreft) eerder nood aan wat MEER EGO. Aan wat ik zou noemen 'GEZOND EGOÏSME'. Zeker niet aan minder. Ze heeft daarin nu al een tekort.

Iemand die ENKEL zichzelf graag ziet (en geen rekening houdt met anderen), die is eerder EGO en daarin een BLINDE EGOÏST. Echter, iemand die alleen maar rekening houdt met de (verwachtingen van) anderen en te weinig (of maar nauwelijks) naar zichzelf luistert, die is ook niet goed bezig. Die heeft te weinig EGO. Die komt te weinig op voor zichzelf. Zijn eigen wensen, verlangens, gevoelens.

Groetjes,
JustTalkLove
Op allerlei stukken en boeken over ''het ego'' :)
Zat te vinden via google.

Jij zegt dat je innerlijke stem je echte ''ik'' is, ik zeg dat je echte ''ik'' degene is die nu achter de computer zit. Je innerlijke stem is vanaf je geboorte tot nu geconditioneerd door een heleboel externe factoren.

Dat zelfbeeld strookt lang niet altijd met de werkelijkheid. (zie dit topic :') )

Als je innerlijke stem bv zegt ''ik heb geen zin om schoon te maken'' (noem maar wat) kun jij tegelijkertijd naar de kast lopen om schoonmaakspullen te pakken en te gaan schoonmaken..
pi_141851480
TS :')
pi_141851486
Medelijden met je vriend.
pi_141851551
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:03 schreef PBateman1978 het volgende:
Op allerlei stukken en boeken over ''het ego'' :)
Zat te vinden via google.
Ik kan je volgen. Maar dat is een apart debat (vind ik). Daar heeft Brummetje niet veel aan. Is een interessant gesprek voor psychologen (of geïnteresseerden) onder elkaar.

quote:
Jij zegt dat je innerlijke stem je echte ''ik'' is, ik zeg dat je echte ''ik'' degene is die nu achter de computer zit. Je innerlijke stem is vanaf je geboorte tot nu geconditioneerd door een heleboel externe factoren.
Wat ik zeg is dit: Je innerlijke stem KAN je echte IK zijn. Het KAN evengoed ook je ONECHTE ik zijn. Beide is mogelijk. Hoe weet je het verschil ?

In geval van Brummetje is dit overduidelijk. Zij (haar gevoel) heeft geen zin om daar naar toe te gaan. Ze wil/doet liever iets anders. Die innerlijke stem is haar gevoel. En dat gevoel moet ze meer proberen volgen ! Daarin moet ze meer leren opkomen voor haar zelf.

quote:
Dat zelfbeeld strookt lang niet altijd met de werkelijkheid. (zie dit topic :') )
Wat bedoel je hiermee ?
Verduidelijk...

quote:
Als je innerlijke stem bv zegt ''ik heb geen zin om schoon te maken'' (noem maar wat) kun jij tegelijkertijd naar de kast lopen om schoonmaakspullen te pakken en te gaan schoonmaken..
Is dit die verduidelijking ?

Als we dit voorbeeld (jouw voorbeeld) analyseren. Dan is de innerlijke stem (geen zin hebben om schoon te maken) de ECHTE stem om te volgen. Dat is JE gevoel.

Dat je dan uiteindelijk toch begint schoon te maken, kan bv een NEUROSE zijn. Of een WEERSTAND (vanuit je ego). O wat nog allemaal. Ik verduidelijk, de eerste twee scenario's.

Scenario1: Ik kan niet stil zitten, ik moet bezig zijn (= neurotisch). Dus ga ik maar kuisen. Ook al zou ik liever (mijn gevoel) niet kuisen.

Scenario2: Ik zou liever niet kuisen. Maar ik kan daar niet aan toegeven. Er is weerstand. Komende van mijn ego (bv über-ich). Mijn ouders verwachten dat ik kuis. Dit wordt van me verwacht. Anders ben ik geen "normale" vrouw. Ik kan die weerstand (die verwachting) niet loslaten. Dus ga ik maar de schoonmaakspullen halen. En onderdruk daarin mijn EIGEN gevoel (alias innerlijke stem).

Voetnoot Het woordje "innerlijke stem" is dubbelzinnig. Er zijn zoveel stemmen (alias allerlei gedachten die kunnen komen en gaan, in jezelf). De ene keer kan dat de stem zijn van je "über-ich" (je geweten, de moraal, verwachtingen, conditioneringen van vroeger, dat 'stem recorder-tje" in jezelf, die altijd maar steeds (over and over) het zelfde opnieuw tegen je blijft zeggen) De andere keer kan het je ware stem zijn (vanuit jezelf, je innerlijk gevoel).

Via introspectie, kun je al die zaken dieper onderzoeken.

Ik kan hier nog dieper op ingaan, als je wilt. Maar wat is Brummetje daarmee.
Een nieuw topic hierover, lijkt me interessanter.

Groetjes,
JustTalkLove

[ Bericht 0% gewijzigd door JustTalkLove op 03-07-2014 14:26:18 ]
pi_141851678
Topic bestaat al, iets met ''leven in het nu''

En natuurlijk heeft Brummetje hier wat aan, tenminste, toen ze nog wilde veranderen ergens aan het begin van 't topic, inmiddels wil ze dat niet meer....
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 14:23:41 #249
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_141851689
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:15 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Oh en @JustTalkLove: Ik ga je PM nog lezen, kan het momenteel even niet opbrengen om zo'n lang stuk te lezen... :*
God-ver-dom-me :') wat ben jij een triest wijf zeg. Ongelofelijk. Je kunt het niet opbrengen. Ik krijg echt jeuk van mensen die 'het niet kunnen opbrengen' en dan gaat t over iets als een tekstje lezen. Nee, maar je kunt wel al 2 topic lang lezen en reageren, wat ongetwijfeld veel meer tekst is dan die PM. :')

Man man man en dan ook nog eens aan zelf diagnose doen blijkbaar en dan je 'diagnose' aanvoeren om alles wat enigszins niet naar jouw zin is uit de weg te gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:25:56 #250
157922 fathank
pi_141851777
quote:

[..]

Algemeen:
Schizoïde persoonlijkheidsstoornis komt voor bij ongeveer 7 procent van de mensen. Dit is een ruwe schatting want het werkelijke aantal is niet precies bekend. De verdeling tussen mannen en vrouwen weet men ook nog niet precies, waarschijnlijk komt het bij mannen twee keer zo vaak voor.
Mensen met SPS zoeken altijd situaties op waarin zij op zichzelf kunnen zijn. Ze wonen meestal alleen en hebben een baan waar ze weinig met anderen te maken krijgen. Hun denken is vaak zeer onconventioneel, ze houden zich soms aan zeer strenge, zichzelf opgelegde regels maar kunnen ook heel geniaal zijn.
Omdat iemand met SPS zelf geen behoefte heeft aan contacten, zal de omgeving er meer hinder van ondervinden dan hij- of zijzelf. De behoefte om professionele hulp te zoeken zal dan ook niet zo snel bij hen opkomen

Ik moet wel eens hoesten, volgens internet heb ik terminale longkanker.
pi_141851949
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:23 schreef CoolGuy het volgende:
God-ver-dom-me :') wat ben jij een triest wijf zeg. Ongelofelijk. Je kunt het niet opbrengen. Ik krijg echt jeuk van mensen die 'het niet kunnen opbrengen' en dan gaat t over iets als een tekstje lezen. Nee, maar je kunt wel al 2 topic lang lezen en reageren, wat ongetwijfeld veel meer tekst is dan die PM. :')
Beste CoolGuy, je weet dit niet. Hoe lang die PM was. Overigens, als de TS momenteel geen zin/tijd heeft daarop te reageren. Dan is dit toch ok. Niet ?

Wat is het toch met ons mensen, dat we altijd (of veelal) van alles van iedereen zitten te VERWACHTEN. En daarbij ook direct (veelal) met een OORDEEL klaar staan.

Dat is toch allemaal niet nodig ?

Deze reactie is niet slecht (beledigend) bedoeld.
Gewoon een "simpele" vaststelling.

Overigens 'emoties' zijn zeker ook niet altijd goed. Die kunnen ook slecht (en schadelijk zijn). Om dat allemaal uit elkaar te kunnen halen (op een correcte wijze). Heb je bewustzijn en veel (zelf) inzicht nodig. In hoe je zelf werkt, in elkaar zit. Wat je al dan niet triggert, etc...

Wat de TS betreft, zij dient (mijn persoonlijke mening) meer en beter haar GRENZEN af te bakenen. Leren NEE zeggen op iets. Ook daar bestaan boeken over. LEER NEE TE ZEGGEN. Kom op voor je eigen verlangen (voor jezelf).

Groetjes,
JustTalkLove
pi_141851977
quote:

[..]

Algemeen:

Ik voel me de laatste tijd niet zo lekker. :{ En ben gaan googlen.

quote:
De eerste symptomen van leverfalen:
Misselijkheid
Braken
Verlies van eetlust
Vermoeidheid
Diarree
OMG! DIT HEB IK ALLEMAAL! IK GA DOOOOOD! :o :X

En leverfalen is niet te genezen, medicijnen gaan bij mij toch niet werken ( dat weet ik namelijk nu al 8-) ) dus ik hoef er ook geen arts voor te bezoeken. Heb ik ook geen zin in.

Wie kan me vanavond een lift geven, ik ben zoooo moe.... ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:32:04 #253
427012 Brummetje2.0
pi_141852043
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:23 schreef PBateman1978 het volgende:
En natuurlijk heeft Brummetje hier wat aan, tenminste, toen ze nog wilde veranderen ergens aan het begin van 't topic, inmiddels wil ze dat niet meer....
Het enige wat ik wil veranderen is meer voor mezelf op gaan komen, en meer mijn gevoel volgen. En nu voelt het voor mij niet goed om daarheen te gaan. Omdat ik ze niet ken, het niet mijn vrienden zijn en ik ze ook niet wil leren kennen, want = geen behoefte aan.

En daarom kom ik voor mezelf op. Eerst tegen mijn vriend en straks ook tegen mijn ouders.

JTL heeft gelijk.
pi_141852062
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:30 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Beste CoolGuy, je weet dit niet. Hoe lang die PM was. Overigens, als de TS momenteel geen zin/tijd heeft daarop te reageren. Dan is dit toch ok. Niet ?

Wat is het toch met ons mensen, dat we altijd (of veelal) van alles van iedereen zitten te VERWACHTEN. En daarbij ook direct (veelal) met een OORDEEL klaar staan.

Dat is toch allemaal niet nodig ?

Deze reactie is niet slecht (beledigend) bedoelt.
Gewoon een "simpele" vaststelling.

Overigens 'emoties' zijn zeker ook niet altijd goed. Die kunnen ook slecht (en schadelijk zijn). Om dat allemaal uit elkaar te kunnen halen (op een correcte wijze). Heb je bewustzijn en veel (zelf) inzicht nodig. In hoe je zelf werkt, in elkaar zit. Wat je al dan niet triggert, etc...

Wat de TS betreft, zij dient (mijn persoonlijke mening) meer en beter haar GRENZEN af te bakenen. Leren NEE zeggen op iets. Ook daar bestaan boeken over. LEER NEE TE ZEGGEN.

Groetjes,
JustTalkLove
Als TS hier op FOK! dat dikgedrukte nu een stuk minder deed, was ik het helemaal met je eens.
Helaas zit zij bomvol (voor)oordelen en daarom reageren de meesten zo op haar, zoals ze hier doen.

(ik zet mijn naam er niet onder, want die staat links boven mijn post al, zie je?)
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:32:59 #255
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141852075
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:30 schreef JustTalkLove het volgende:

Groetjes,
JustTalkLove
Het zou me niets verbazen als in je PM hetzelfde staat als hier, en op dezelfde manier geschreven. Dan zou ik het ook niet trekken :')
pi_141852205
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:32 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Het enige wat ik wil veranderen is meer voor mezelf op gaan komen, en meer mijn gevoel volgen. En nu voelt het voor mij niet goed om daarheen te gaan. Omdat ik ze niet ken, het niet mijn vrienden zijn en ik ze ook niet wil leren kennen, want = geen behoefte aan.

En daarom kom ik voor mezelf op. Eerst tegen mijn vriend en straks ook tegen mijn ouders.

JTL heeft gelijk.
Dat is niet waar, tenminste, gisteren had je het er nog over dat je graag ook zou leren om met (vreemde) mensen te kunnen praten, maar je ego heeft daar nu natuurlijk een stokje voor gestoken, die wil niet veranderen zoals ik gisteren al heb uitgelegd, die vind het nml. allemaal wel best zo en zal zichzelf altijd beschermen, en dat doe jij met je fantasie over een stoornis. (‘’want dan ligt het niet aan mij’’, denkt je ego….)

Je ziet het hier op dit forum zo vaak hoor, een simpel voorbeeld zou zijn dat een jongen hier een topic opent over dat ie nooit een vriendin kan krijgen, want die vallen allemaal op klootzakken terwijl hij zo’n aardige jongen is…
Daar beschermt ‘’het ego’’ ook zichzelf: ‘’het ligt niet aan mij, het ligt aan die vrouwen die op klootzakken vallen’’

Maar goed, alsof je hier eens over na zou denken… wat doe ik hier nog steeds eigenlijk.. :')
pi_141852219
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:32 schreef Cue_ het volgende:
Het zou me niets verbazen als in je PM hetzelfde staat als hier, en op dezelfde manier geschreven. Dan zou ik het ook niet trekken :')
Op wat doel je, die groetjes ? Vind je dat erg (storend), dat ik "groetjes" overbreng. Vreemd. Maar daar kan ik niets aan doen. Is JOUW probleem. Niet het MIJNE.

En je hebt helemaal gelijk als je iets niet trekt. Maar laat dit dan links liggen. Hoef je verder niet over te oordelen (= cognitief dissonant in zijn). Laat het gewoon zo.

Groetjes,
JTL
pi_141852261
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:36 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Op wat doel je, die groetjes ? Vind je dat erg (storend), dat ik "groetjes" overbreng. Vreemd. Maar daar kan ik niets aan doen. Is JOUW probleem. Niet het MIJNE.

En je hebt helemaal gelijk als je iets niet trekt. Maar laat dit dan links liggen. Hoef je verder niet over te oordelen (= cognitief dissonant in zijn). Laat het gewoon zo.

Groetjes,
JTL
Deze man ^O^
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_141852313
quote:

[..]

JTL heeft gelijk.
Goed dat je voor jezelf leert opkomen. ^O^
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:39:33 #260
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_141852319
Beste JustTalkLove

HET gaat NIET alleen om de GROETJES, pseudo-JOMANDA.

Je (schrijfstijl) is gewoon een BEETJE irritant.

Met (al) die WITREGELS. En dat (zweverige) GEDRAG.

Groetjes,

Silenus
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:41:11 #261
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_141852387
Beste allen,

Ik ga dit topic ONTVOLGEN. Iedereen heeft het RECHT zelf te kiezen welk topic hij of zij VOLGT. Het is niet nodig hier VERANTWOORDING voor af te leggen.

Desondanks vind ik het netjes op het UIT TE LEGGEN. Zo stoort het TYPGEDRAG van enkelen mij dermate dat ik het lezen van dit topic UITERMATE STOREND vind.

Ik wens u allen een ERG FIJNE middag en avond toe en hoop dat de topicstarter en de andere deelnemers aan dit topic een OPLOSSING DIE VOOR IEDEREEN WERKT zullen vinden.

Vriendelijke groet,
Partypoeper
pi_141852400
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:36 schreef PBateman1978 het volgende:
Dat is niet waar, tenminste, gisteren had je het er nog over dat je graag ook zou leren om met (vreemde) mensen te kunnen praten, maar je ego heeft daar nu natuurlijk een stokje voor gestoken, die wil niet veranderen zoals ik gisteren al heb uitgelegd, die vind het nml. allemaal wel best zo en zal zichzelf altijd beschermen ...
Zeg PBateman1978, niet slecht bedoeld. Maar als ik hier 'wit' schrijf (verdedig/verkondig). En jij hier 'zwart' schrijft (verdedigt/verkondigt). Dan zijn we met Brummetje2.0 haar hoofd aan het rommelen. En dat is niet "mooi", vind ik.

Laat Brummetje2.0 zelf beslissen, wat ze wil.
Haar gevoel volgen of niet.

Wat ik of jij daarover te zeggen hebben, doet er niet toe !
Ja, zowel jij, als ik.

En nee, oordeel daar niet over.
Laat haar VRIJ.

Laat haar verdomme eens VRIJ.

Ook al kiest ze volgens jou misschien de verkeerde keuze. Wat doet dat ertoe.
Het is HAAR leven. HAAR gevoel. Dus ook haar keuzes...

Ze hoeft toch jouw (noch mijn keuze) daarin te volgen ?
Dan is ze weer aan het volgen. Wat ze zo vaak doet (blijkbaar).

Groetjes,
JTL
pi_141852447
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:41 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Laat Brummetje2.0 zelf beslissen, wat ze wil.
Haar gevoel volgen of niet.

Wat ik of jij daarover te zeggen hebben, doet er niet toe !

Vraagje: waarom opent ze dan een topic hier? :?
pi_141852470
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:41 schreef Partypoeper het volgende:
Beste allen,

Ik ga dit topic ONTVOLGEN. Iedereen heeft het RECHT zelf te kiezen welk topic hij of zij VOLGT. Het is niet nodig hier VERANTWOORDING voor af te leggen.

Desondanks vind ik het netjes op het UIT TE LEGGEN. Zo stoort het TYPGEDRAG van enkelen mij dermate dat ik het lezen van dit topic UITERMATE STOREND vind.

Ik wens u allen een ERG FIJNE middag en avond toe en hoop dat de topicstarter en de andere deelnemers aan dit topic een OPLOSSING DIE VOOR IEDEREEN WERKT zullen vinden.

Vriendelijke groet,
Partypoeper
Wow nu is het DUIDELIJKER wat JOUW mening is!

Mvg,
Complicate
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:43:17 #265
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_141852491
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:41 schreef JustTalkLove het volgende:

En nee, oordeel daar niet over.
Laat haar VRIJ.

Laat haar verdomme eens VRIJ.
Die drugs van jou he, verkoop je die?
pi_141852518
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:43 schreef Partypoeper het volgende:

[..]

Die drugs van jou he, verkoop je die?
Offtopic !
pi_141852550
Soit, ik ben hier out (of this topic).

@PBateman1978, als je inhoudelijk wat verder wilt praten over EGO versus NON EGO en zo van die dingen. Open een nieuw topic hierover. Stuur me een PM (nodig me uit aan het debat deel te nemen). En ik volg je.

Groetjes,
JTL
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:45:10 #268
427012 Brummetje2.0
pi_141852575
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:32 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als TS hier op FOK! dat dikgedrukte nu een stuk minder deed, was ik het helemaal met je eens.
Helaas zit zij bomvol (voor)oordelen en daarom reageren de meesten zo op haar, zoals ze hier doen.

(ik zet mijn naam er niet onder, want die staat links boven mijn post al, zie je?)
(Voor)oordelen, ik? _O-
Quote eens iets waarin ik een (voor)oordeel over een ander heb...

Groetjes Brum.
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:46:33 #269
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_141852628
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:39 schreef Silenus het volgende:
Beste JustTalkLove

HET gaat NIET alleen om de GROETJES, pseudo-JOMANDA.

Je (schrijfstijl) is gewoon een BEETJE irritant.

Met (al) die WITREGELS. En dat (zweverige) GEDRAG.

Groetjes,

Silenus
Hehe.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_141852641
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:45 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

(Voor)oordelen, ik? _O-

Groetjes Brum.
Heb je eigenlijk een assertiviteitscursus gehad? Zou leuk zijn voor je.

Groetjes
Complicate
pi_141852675
Wat een topic :')
Het heeft me de donderdag wel doorgekregen hier op het werk.

Groetjes,

Questular
  Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 14:49:01 #272
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_141852720
quote:

[..]

Groetjes,
JTL
Leuk, op dezelfde manier heb ik ook een mening die ik overbreng op de manier die ik wil. Dat jou dat niet zint is dan ook jouw probleem, dus practice what you preach zou ik zeggen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_141852760
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:47 schreef Questular het volgende:
Wat een topic :')
Het heeft me de donderdag wel doorgekregen hier op het werk.

Groetjes,

Questular
:D
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:52:13 #274
427012 Brummetje2.0
pi_141852833
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:42 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Vraagje: waarom opent ze dan een topic hier? :?
Om te peilen hoe anderen erover denken dat wij álles samen doen. En dat is niet gezond, zo blijkt.

Dit is niet iets wat moet, het etentje is niet verplicht. Mijn gevoel is niet goed... Dus: kom ik op voor mezelf. Voorheen ging ik altijd gewoon mee om mijn vriend een plezier te doen. Hoe ik me eronder voelde boeit geen fuck, nee HIJ wil me mee hebben, dus "moet" ik maar mee. Ik durf te wedden dat hij nog nooit echt heeft ingezien hoe rot ik me heb gevoeld in zulke situaties...! :X
pi_141852952
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:45 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

(Voor)oordelen, ik? _O-

Groetjes Brum.
Kleine bloemlezing...

quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:10 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Haha, klein debiel tering Kutwijf. Ze kan iig heel slecht tegen haar verlies en zet zichzelf zo alleen maar enorm voor lul. :')

Maar dat snapt ze vast nog niet. :')
En wat weet zij nou van voetbal. :')

Vandaag nog niet zo gelachen...
quote:
4s.gif Op woensdag 2 juli 2014 00:07 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Hij is qua uiterlijk absoluut geen FOK!ker. (Niet zo'n lelijke nerd.) Hij is groot, blond, met mooie grijsblauwe ogen. Geen bril. Slank. Absoluut geen lelijk persoon.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:09 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik heb dit topic niet gevolgd, maar verbaas me over 1 ding: hoe blond moet je zijn als je niet probeert te bellen als je merkt dat je in de problemen gaat komen? Hoe goed zouden ze zich hebben voorbereid hierop? Gezien de feiten/verhalen erg weinig...
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:48 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Alberto Stegeman. Arrogante lul van de bovenste plank met zijn bemoeienis met mensen die ooit eens wat kp hebben gedownload, en waarvan sommigen ook nog eens in het buitenland wonen.

Bah, naar ventje. :r
Of moet ik nog verder teruggaan dan drie dagen?

groetjes,
Cat
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:55:56 #276
427012 Brummetje2.0
pi_141852958
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:47 schreef complicate het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk een assertiviteitscursus gehad? Zou leuk zijn voor je.

Groetjes
Complicate
Ik heb nog nooit een assertivieitscursus gehad. Wel een keer een VERStraining (= eigenlijk voor borderline, wat ik niet heb).

Groetjes Brum.
pi_141853039
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:55 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een assertivieitscursus gehad. Wel een keer een VERStraining (= eigenlijk voor borderline, wat ik niet heb).

Groetjes Brum.
Dan zou je best zo een cursus volgen. Dat zal je heel erg helpen om te leren voor jezelf opkomen. ;)

Groetjes,
Complicate
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:00:51 #278
427012 Brummetje2.0
pi_141853120
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:55 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Kleine bloemlezing...

[..]

[..]

[..]

[..]

Of moet ik nog verder teruggaan dan drie dagen?

groetjes,
Cat
Iedereen heeft (voor)oordelen.

IRL probeer ik het zo min mogelijk te hebben iig. ^O^
pi_141853213
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:44 schreef JustTalkLove het volgende:
Soit, ik ben hier out (of this topic).

@PBateman1978, als je inhoudelijk wat verder wilt praten over EGO versus NON EGO en zo van die dingen. Open een nieuw topic hierover. Stuur me een PM (nodig me uit aan het debat deel te nemen). En ik volg je.

Groetjes,
JTL
Lieve landgenoot , ik heb je een DM gestuurd over hoe je je eventueel kan aanpassen op een NL-fora. :')
In het begin gebruikte ik ook veel hoofdletters en oh ik gebruik soms nog de vlaams u. Maar doe mijn beste om onze NL-forumleden niet te irriteren. :*

Lieve groetjes van Complicate. O+
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:04:23 #280
157922 fathank
pi_141853238
Meesterlijke troll.

pi_141853369
quote:
6s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:03 schreef complicate het volgende:
Lieve groetjes van Complicate. O+
Dank je schat. Als ik niet zo een keihoofd ben (of heb), lukt het me misschien wel. Je liefdevolle raad en advies in deze materie op te volgen. Ik ben tenslotte nog maar een roekie op dit forum, moet daarin nog ontgroenen ;) Mijn Spock oortjes (al dan niet) verliezen ;) :*

Groetjes,
Je JustTalkLove (shit, doe ik het opnieuw, die groetjes ;) )
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:08:49 #282
427012 Brummetje2.0
pi_141853393
quote:
3s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:58 schreef complicate het volgende:

[..]

Dan zou je best zo een cursus volgen. Dat zal je heel erg helpen om te leren voor jezelf opkomen. ;)

Groetjes,
Complicate
Dat weet ik. Het is me door de jaren heen wel vaker als tip gegeven. Maar ja... dat contact met anderen he... Dat staat me in de weg. Ik heb geen behoefte om te praten voor of na de cursus met de anderen, of contact na de cursus. Ik heb geen behoefte aan de rollenspellen die (heel waarschijnlijk) bij zo'n cursus zitten.

Maar ja, je kan niet in je eentje zo'n cursus doen. :+

Maar voor nu lukt het me zonder cursus. :Y
pi_141853443
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:00 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Iedereen heeft (voor)oordelen.

IRL probeer ik het zo min mogelijk te hebben iig. ^O^
Je zou ook kunnen zeggen dat ik gelijk had en dat je inderdaad vooroordelen hebt op FOK!. :)
En dat is niet erg, is menselijk, heb ik ook.

Maar jij lijkt gewoon niet in staat te zijn toe te geven dat je mogelijk ongelijk hebt. Waar ben je bang voor? Je schiet dan meteen in de ontkenning of verdediging en dát vind ik zo irritant.
pi_141853520
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:08 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Dat weet ik. Het is me door de jaren heen wel vaker als tip gegeven. Maar ja... dat contact met anderen he... Dat staat me in de weg. Ik heb geen behoefte om te praten voor of na de cursus met de anderen, of contact na de cursus. Ik heb geen behoefte aan de rollenspellen die (heel waarschijnlijk) bij zo'n cursus zitten.

Euh ja, maar ga die cursus toch volgen. :) Je weet maar nooit. ;)
pi_141853572
quote:

[..]

Groetjes,
JTL
Wat voor figuur ben jij dan met je typgedrag?
pi_141853614
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat voor figuur ben jij dan met je typgedrag?
Hij is nog nieuw op dit forum. Geef hem een kans om zich aan te passen. Niet iedereen heeft dezelfde schrijfstijl. :)
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:15:37 #287
157922 fathank
pi_141853615
Kan ik niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt ernaast.
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:16:19 #288
206580 Luxuria
pi_141853638
quote:

[..]

JTL heeft gelijk.
Je moet ook wel eens dingen doen in het leven die je niet leuk vindt.
Dit is precies zo'n voorbeeld, naar zo'n etentje ga je gewoon met je partner heen.
Wat wil je nu met dit topic? Je luistert naar 0,0 van de reacties.
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:16:30 #289
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_141853645
quote:

Ik heb geen behoefte aan de rollenspellen die (heel waarschijnlijk) bij zo'n cursus zitten.
Alweer een vooroordeel.
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:17:51 #290
157922 fathank
pi_141853697
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:16 schreef Silenus het volgende:

[..]

Alweer een vooroordeel.
Nee dit is geen vooroordeel want Brummetje is speciaal en anders en die heeft geen vooroordelen. Ze weet precies wat er allemaal in zit en daar heeft ze geen zin en is ook helemaal niet nodig. En daarom doet ze het lekker niet.
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:20:06 #291
206580 Luxuria
pi_141853786
quote:

[..]

Joh stap toch eens uit je fucking comfortzone kap eens met al die negativiteit met je "kan ik niet" "wil ik niet" "durf ik niet" :')
Zo kom je echt helemaal nergens in het leven.
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:28:50 #292
427012 Brummetje2.0
pi_141854074
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:16 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Je moet ook wel eens dingen doen in het leven die je niet leuk vindt.
Dit is precies zo'n voorbeeld, naar zo'n etentje ga je gewoon met je partner heen.
Wat wil je nu met dit topic? Je luistert naar 0,0 van de reacties.
Nee hoor, het etentje is niet verplicht. Het hoeft dus niet. En ik ga op advies van JTL meer naar mezelf luisteren. ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:20 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Joh stap toch eens uit je fucking comfortzone kap eens met al die negativiteit met je "kan ik niet" "wil ik niet" "durf ik niet" :')
Zo kom je echt helemaal nergens in het leven.
Ik kan het wellicht wel. Maar de behoefte is er totaal niet.

Dan kun je doorgaan met roepen dat ik het wel moet doen (etentje/assertiviteitscursus), maar dat gaat niet helpen. Ik ga het niet doen, zowel het etentje niet, als de cursus niet. Ik moet niks, zeker niet als het gevoel erbij niet goed is.

Beide is namelijk geen verplichting (gelukkig!).
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 juli 2014 @ 15:29:38 #293
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141854101
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:57 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Groetjes,
JustTalkLove
je capslock doet een beetje raar...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:30:25 #294
427012 Brummetje2.0
pi_141854133
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:16 schreef Silenus het volgende:

[..]

Alweer een vooroordeel.
Nee, die zit erbij. Ik heb erover gelezen bij info over assertiviteitscursussen.
pi_141854190
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:30 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Nee, die zit erbij. Ik heb erover gelezen bij info over assertiviteitscursussen.
Ga gewoon naar die cursus en start een nieuw topic over hoe je het ervaart etc. ACTIE, TS. actie! :Y
pi_141854218
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:28 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Nee hoor, het etentje is niet verplicht. Het hoeft dus niet. En ik ga op advies van JTL meer naar mezelf luisteren. ^O^

Al die andere mensen die je iets anders aanraden negeer je. Waarom?
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:33:08 #297
157922 fathank
pi_141854232
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:28 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

[..]

Ik kan het wellicht wel. Maar de behoefte is er totaal niet.

Dan kun je doorgaan met roepen dat ik het wel moet doen (etentje/assertiviteitscursus), maar dat gaat niet helpen. Ik ga het niet doen, zowel het etentje niet, als de cursus niet. Ik moet niks, zeker niet als het gevoel erbij niet goed is.

Beide is namelijk geen verplichting (gelukkig!).
Hoe zit dat met je uitkering? Zit je in een of ander revalidatietraject? Of mag je gewoon thuis lekker lanterfanten en alles wat je niet aanstaat bij voorbaat al afschieten met "wil ik niet" en "heb ik geen zin in"? Heb je überhaupt nog de ambitie om ooit terug te keren op de werkvloer? Of vind je het wel prima zo?
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:33:11 #298
206580 Luxuria
pi_141854235
Gelukkig is dit topic bijna vol :')
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:33:12 #299
427012 Brummetje2.0
pi_141854236
quote:
6s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:31 schreef complicate het volgende:

[..]

Ga gewoon naar die cursus en start een nieuw topic over hoe je het ervaart etc. ACTIE, TS. actie! :Y
Wrs heb ik binnen de kortste keren ruzie of iemand op d'r bek geslagen als assertiviteit. :')
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:33:25 #300
427012 Brummetje2.0
pi_141854241
Dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')