Ik heb nog nooit een assertivieitscursus gehad. Wel een keer een VERStraining (= eigenlijk voor borderline, wat ik niet heb).quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:47 schreef complicate het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk een assertiviteitscursus gehad? Zou leuk zijn voor je.
Groetjes
Complicate
Dan zou je best zo een cursus volgen. Dat zal je heel erg helpen om te leren voor jezelf opkomen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:55 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een assertivieitscursus gehad. Wel een keer een VERStraining (= eigenlijk voor borderline, wat ik niet heb).
Groetjes Brum.
Iedereen heeft (voor)oordelen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:55 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kleine bloemlezing...
[..]
[..]
[..]
[..]
Of moet ik nog verder teruggaan dan drie dagen?
groetjes,
Cat
Lieve landgenoot , ik heb je een DM gestuurd over hoe je je eventueel kan aanpassen op een NL-fora.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:44 schreef JustTalkLove het volgende:
Soit, ik ben hier out (of this topic).
@PBateman1978, als je inhoudelijk wat verder wilt praten over EGO versus NON EGO en zo van die dingen. Open een nieuw topic hierover. Stuur me een PM (nodig me uit aan het debat deel te nemen). En ik volg je.
Groetjes,
JTL
Dank je schat. Als ik niet zo een keihoofd ben (of heb), lukt het me misschien wel. Je liefdevolle raad en advies in deze materie op te volgen. Ik ben tenslotte nog maar een roekie op dit forum, moet daarin nog ontgroenenquote:
Dat weet ik. Het is me door de jaren heen wel vaker als tip gegeven. Maar ja... dat contact met anderen he... Dat staat me in de weg. Ik heb geen behoefte om te praten voor of na de cursus met de anderen, of contact na de cursus. Ik heb geen behoefte aan de rollenspellen die (heel waarschijnlijk) bij zo'n cursus zitten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:58 schreef complicate het volgende:
[..]
Dan zou je best zo een cursus volgen. Dat zal je heel erg helpen om te leren voor jezelf opkomen.![]()
Groetjes,
Complicate
Je zou ook kunnen zeggen dat ik gelijk had en dat je inderdaad vooroordelen hebt op FOK!.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:00 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Iedereen heeft (voor)oordelen.
IRL probeer ik het zo min mogelijk te hebben iig.
Euh ja, maar ga die cursus toch volgen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:08 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Het is me door de jaren heen wel vaker als tip gegeven. Maar ja... dat contact met anderen he... Dat staat me in de weg. Ik heb geen behoefte om te praten voor of na de cursus met de anderen, of contact na de cursus. Ik heb geen behoefte aan de rollenspellen die (heel waarschijnlijk) bij zo'n cursus zitten.
Maar ja, je kan niet in je eentje zo'n cursus doen.
Maar voor nu lukt het me zonder cursus.
Wat voor figuur ben jij dan met je typgedrag?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:36 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Op wat doel je, die groetjes ? Vind je dat erg (storend), dat ik "groetjes" overbreng. Vreemd. Maar daar kan ik niets aan doen. Is JOUW probleem. Niet het MIJNE.
En je hebt helemaal gelijk als je iets niet trekt. Maar laat dit dan links liggen. Hoef je verder niet over te oordelen (= cognitief dissonant in zijn). Laat het gewoon zo.
Groetjes,
JTL
Hij is nog nieuw op dit forum. Geef hem een kans om zich aan te passen. Niet iedereen heeft dezelfde schrijfstijl.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat voor figuur ben jij dan met je typgedrag?
Je moet ook wel eens dingen doen in het leven die je niet leuk vindt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:32 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Het enige wat ik wil veranderen is meer voor mezelf op gaan komen, en meer mijn gevoel volgen. En nu voelt het voor mij niet goed om daarheen te gaan. Omdat ik ze niet ken, het niet mijn vrienden zijn en ik ze ook niet wil leren kennen, want = geen behoefte aan.
En daarom kom ik voor mezelf op. Eerst tegen mijn vriend en straks ook tegen mijn ouders.
JTL heeft gelijk.
Alweer een vooroordeel.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:08 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Ik heb geen behoefte aan de rollenspellen die (heel waarschijnlijk) bij zo'n cursus zitten.
Nee dit is geen vooroordeel want Brummetje is speciaal en anders en die heeft geen vooroordelen. Ze weet precies wat er allemaal in zit en daar heeft ze geen zin en is ook helemaal niet nodig. En daarom doet ze het lekker niet.quote:
Joh stap toch eens uit je fucking comfortzone kap eens met al die negativiteit met je "kan ik niet" "wil ik niet" "durf ik niet"quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:08 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Het is me door de jaren heen wel vaker als tip gegeven. Maar ja... dat contact met anderen he... Dat staat me in de weg. Ik heb geen behoefte om te praten voor of na de cursus met de anderen, of contact na de cursus. Ik heb geen behoefte aan de rollenspellen die (heel waarschijnlijk) bij zo'n cursus zitten.
Maar ja, je kan niet in je eentje zo'n cursus doen.
Maar voor nu lukt het me zonder cursus.
Nee hoor, het etentje is niet verplicht. Het hoeft dus niet. En ik ga op advies van JTL meer naar mezelf luisteren.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:16 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Je moet ook wel eens dingen doen in het leven die je niet leuk vindt.
Dit is precies zo'n voorbeeld, naar zo'n etentje ga je gewoon met je partner heen.
Wat wil je nu met dit topic? Je luistert naar 0,0 van de reacties.
Ik kan het wellicht wel. Maar de behoefte is er totaal niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:20 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Joh stap toch eens uit je fucking comfortzone kap eens met al die negativiteit met je "kan ik niet" "wil ik niet" "durf ik niet"![]()
Zo kom je echt helemaal nergens in het leven.
je capslock doet een beetje raar...quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:57 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
En op wat baseer jij die waarheid (jouw waarheid) ?
Innerlijke stem is niet hetzelfde als je ego.
Dat kan, maar hoeft helemaal niet. Daar is geen 'direct' verband tussen.
Wat is 'EGO' ? Dat is heel moeilijk om uit te leggen. Maar in dit geval, heeft Brummetje2.0 (wat mij betreft) eerder nood aan wat MEER EGO. Aan wat ik zou noemen 'GEZOND EGOÏSME'. Zeker niet aan minder. Ze heeft daarin nu al een tekort.
Leer ook op te komen voor JEZELF !
Wees daarin geen schotelvod van de anderen.
Leer JEZELF ook graag zien !
Leer (ook) OP TE KOMEN voor jezelf !
Naast op te komen voor anderen.
Iemand die ENKEL zichzelf graag ziet (en geen rekening houdt met anderen), die is eerder EGO en daarin een BLINDE EGOÏST. Echter, iemand die alleen maar rekening houdt met de (verwachtingen van) anderen en te weinig (of maar nauwelijks) naar zichzelf luistert, die is ook niet goed bezig. Die heeft te weinig EGO. Die komt te weinig op voor zichzelf. Zijn eigen wensen, verlangens, gevoelens.
En geloof me, dat is NOOIT goed.
Groetjes,
JustTalkLove
Ga gewoon naar die cursus en start een nieuw topic over hoe je het ervaart etc. ACTIE, TS. actie!quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:30 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Nee, die zit erbij. Ik heb erover gelezen bij info over assertiviteitscursussen.
Al die andere mensen die je iets anders aanraden negeer je. Waarom?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:28 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Nee hoor, het etentje is niet verplicht. Het hoeft dus niet. En ik ga op advies van JTL meer naar mezelf luisteren.
Hoe zit dat met je uitkering? Zit je in een of ander revalidatietraject? Of mag je gewoon thuis lekker lanterfanten en alles wat je niet aanstaat bij voorbaat al afschieten met "wil ik niet" en "heb ik geen zin in"? Heb je überhaupt nog de ambitie om ooit terug te keren op de werkvloer? Of vind je het wel prima zo?quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:28 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Nee hoor, het etentje is niet verplicht. Het hoeft dus niet. En ik ga op advies van JTL meer naar mezelf luisteren.
[..]
Ik kan het wellicht wel. Maar de behoefte is er totaal niet.
Dan kun je doorgaan met roepen dat ik het wel moet doen (etentje/assertiviteitscursus), maar dat gaat niet helpen. Ik ga het niet doen, zowel het etentje niet, als de cursus niet. Ik moet niks, zeker niet als het gevoel erbij niet goed is.
Beide is namelijk geen verplichting (gelukkig!).
Wrs heb ik binnen de kortste keren ruzie of iemand op d'r bek geslagen als assertiviteit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:31 schreef complicate het volgende:
[..]
Ga gewoon naar die cursus en start een nieuw topic over hoe je het ervaart etc. ACTIE, TS. actie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |