Maar je redt het wel met je dieet, je hoeft geen insuline te spuiten?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben blij dat je ook jouw mening geeftEr zat ook een stagiaire bij, dus misschien dat ze daarom misschien wat anders deed
Zoals ik al zei, er zit iemand in de wegquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:32 schreef Crumpette het volgende:
wij hebben nooit leftover pizza
dat impliceert dat je gisteren je pizza niet hebt opgegeten
Ik ben 1,64 lang. Niet supergroot dus.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:26 schreef Heliotrope het volgende:
Stormqueen ik zag juist wel jouw lijstje, volgens mij gewoon primagezonde hoeveelheid!
Wat zijn we opeens in een voedseltopic veranderd.
Hoe groot ben je dan Risu?
Ik heb maar een half dagje gewerkt vandaag en dat beviel iets te goedmoet nog wel ergens heen nu maar niet actief werken. Scheelt wel.
Dat had ik dus ook, inderdaad. Het is niet fijn, maar het is maar even en ik vond het toch wel erg prettig dat ik niet hoefde te spuiten.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nee sly, gelukkig geen insuline. Als ik gezondigd heb kom ik eigenlijk nooit boven de 8.8 mmol uit, terwijl je 7.8 max mag hebben. Geen bizar hoog suiker, maar als je dat constant hebt, wordt het wel een probleem denk ik![]()
Maar het is wel een uitdaging... Ik ga straks met zus wat drinken bij La Place en dat zal dan wel thee worden denk ik (aangezien ik vanmorgen al koffie op heb) zonder iets erbij![]()
Ik heb echt respect voor mensen die echt suikerziekte hebben en die heel hun leven een dieet moeten volgen hoor.
En nu ga ik was opvouwen
Jemig, over tact gesproken.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:35 schreef Stormqueen het volgende:
Fatsecret heet de app. En als ik de chocolade en chips zou laten staan was er ook niks aan de hand hoor
Gisteren kwam er een collega langs die kennelijk niet wist dat ik zwanger was: "zo, jij zit ook echt heel de dag te eten he?" Dan moet ik echt oppassen dat ik geen gal over zo iemand uitbraak
Maar waar de een de hele dag misselijk id, 2.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:35 schreef Stormqueen het volgende:
Fatsecret heet de app. En als ik de chocolade en chips zou laten staan was er ook niks aan de hand hoor
Gisteren kwam er een collega langs die kennelijk niet wist dat ik zwanger was: "zo, jij zit ook echt heel de dag te eten he?" Dan moet ik echt oppassen dat ik geen gal over zo iemand uitbraak
Maar waar de een de hele dag misselijk is, heb ik de hele dag honger. Al de hele zwangerschap.
Ik krijg dit niet weg: id, 2.
Ja, mijn respons is altijd: "Ik ben zwanger, ik mag mezelf eindelijk legitiem vetmesten dus dat zal ik doen ookquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:41 schreef Twinkle20 het volgende:
O ja dat drinken. Nooit mijn sterkste punt geweest maar ik vergeet het gewoon. Probeer weleens met dreumes op te drinken maar dat verslof ik na en paar dagen weer. Ik zorg dat zij op gezette tijden haar natje en droogje krijgt maar vergeet mezelf gewoon.
Jezus SQ wat een opmerking. Lag er toevallig niet iets tactisch op je tong op dat moment?
Ik denk dat als ik zou werken ik nog meer zou eten hoor. Dan verbrand je toch meer. En in de eerste 16 weken had ik ook veel hongerrrrr .. dus extra bammetjes mee
Yup! Vanillevla is een middel wat in veel gevallen helpt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:10 schreef Dyre het volgende:
GMJammer dat de urine niet helemaal schoon was, benieuwd wat er uit het kweekje komt.
SQ, eten vergeet ik echt nooit
Wat hielp er ook alweer goed tegen maagzuur? Vanillevla ofzo? Heb er normaal eigenlijk nooit last van, maar nu speelt het een beetje op.
De finish is t zelfde, dus boeiend hoe je er komt...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind 't knap. Ik denk niet dat ik er ooit klaar voor ga zijn. Dus ik doe maar gewoon wat ik altijd doe: neus dichtknijpen, ogen dichtknijpen en springen
Die zwangerschap duurt niet voor niets net ff te lang he...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind 't knap. Ik denk niet dat ik er ooit klaar voor ga zijn. Dus ik doe maar gewoon wat ik altijd doe: neus dichtknijpen, ogen dichtknijpen en springen
Oh, maar dat bevallen is ook totaal geen angst van me. Ik bedoel meer dat wat er na komt eigenlijk. Ouderschap.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die zwangerschap duurt niet voor niets net ff te lang he...als je t een beetje (of een beetje boel) zat wordt dan neemt je bereidheid tot bevallen beduidend toe
mooi hoe de natuur dat zo uitgedokterd heeft
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh, maar dat bevallen is ook totaal geen angst van me. Ik bedoel meer dat wat er na komt eigenlijk. Ouderschap.
Ja tuurlijk zal het ook best goed komenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:58 schreef mignonne het volgende:
[..]joh dat kan jij best.
Je poezels doen het toch ook nog? liefde/aandacht en eten, groeien doen ze meestal vanzelf
Ach Blue, wat een domper zegquote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:04 schreef BlueEyes het volgende:
Thuis..
Maar mag niet meer thuis bevallen![]()
Bmm verstreken, minimaal ontsluiting (zeg maar nauwlijks) bloeddruk op de grens, lab goed, urine ook.
Maar vanwege de grenzen, termijn en alles willen ze me medisch houden.
Even goeie domper, fijne is wel ik heb sowieso tot na het weekend de tijd gekregen het 'zelf' op gang te laten komen. Moet wel om de dag naar ziekenhuis voor bloeddrukcontrole en inwendig check of er wat op komt.
Had nu ook de keus om een balonnetje te laten plaatsen en ontsluiting op gang te laten komen zodat vliezen gebroken kunnen worden met wee-opwekkers.
Mag te allen tijde nu ook zeggen nog van begin daar maar mee.
Maar ze staan ook achter ons besluit van we willen even afwachten wat er gebeuren gaat.
Ga nu even douchen, vandaag 3 keer getoucheerd voel ik wel degelijk onderin m'n buik (eerst vk, toen oudste co en erna de gyn ook nog)
En dan alles maar eens plekje geven en accepteren.
Ik vlieg af en toe omhoog vd kracht achter een schop maar blijf er van genieten...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:12 schreef Heliotrope het volgende:
Waarom is bevallen een issue Hilmo of is dat een vervelende vraag (dan is geen antwoord ook goed), fijn dat je er begeleiding bij hebt!
Ik kan wel elke dag over de schopjes gelukzalig zitten bazelen, hoelang blijft dat zo leuk?![]()
En jaloers op al jullie kinderkledingaankopen, ik vind nergens (in echte niet internetwinkels) dingen die niet roze zijn, moeilijk!
Ja hier ook de schopjes zo fijn vinden. Ben benieuwd of en wanneer het zeer gaat doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:12 schreef Heliotrope het volgende:
Waarom is bevallen een issue Hilmo of is dat een vervelende vraag (dan is geen antwoord ook goed), fijn dat je er begeleiding bij hebt!
Ik kan wel elke dag over de schopjes gelukzalig zitten bazelen, hoelang blijft dat zo leuk?![]()
En jaloers op al jullie kinderkledingaankopen, ik vind nergens (in echte niet internetwinkels) dingen die niet roze zijn, moeilijk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik merk nu al dat er steeds meer kracht achter komt. Ik kan me voorstellen dat met een drie keer zo grote baby dat behoorlijk intens kan zijnquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als je op het einde zit Helio, dan kunnen schopjes schoppen worden. En die kunnen best wel zeer doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Fijnquote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:50 schreef Zoë23 het volgende:
Sq
Mannen
Hilmo
Blue
Morgenvroeg weer een afspraak bij de gyn. Zin om onze baby's weer te zienen ik ben erg nieuwsgierig naar hun ligging. Ik denk met de beentjes naar beneden.
Gister laatste werkdag @ afdeling met dropveter. Ik kom na vandaag niet meer terugtot ziens en bedankt. Hadden ze niet verwacht
Vandaag manager andere afdeling gesproken; (waar ik tot mei ook projecten heb gedaan enz) fijn dat je terug komt![]()
Zo kan het gelukkig ook
Is dat tokkie ja? Ik draag al de halve dag geen broek. Knelt teveel op m'n darmpjes. Maar ik blijf over het algemeen wel in bed tv kijken met een borduurseltje erbij, dan vind ik het voor mezelf minder erg.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:00 schreef AwayTL het volgende:
Hilmo, vind het echt super knap van je juist. Een extra stap moeten overwinnen voordat je aan zoiets ingrijpends gaat beginnen maakt je juist sterker!
Blue wat balen van de thuisbevalling. Hoop dat de ervaring in het ziekenhuis ook prettig wordt.
Ik voel me tokkie.. Heb last van mijn rug en buik, dus leek het vriend verstandig om even een rondje te lopen. Ik had alleen geen zin om mij weer aan te kleden. Nu loop ik maar rondjes om het huis in pyjamabroek en ochtendjas.
Haha nee, dat is in huis. Dat vind ik zelf ook niet zo erg.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:17 schreef Risu het volgende:
[..]
Is dat tokkie ja? Ik draag al de halve dag geen broek. Knelt teveel op m'n darmpjes. Maar ik blijf over het algemeen wel in bed tv kijken met een borduurseltje erbij, dan vind ik het voor mezelf minder erg.
Of is dat ook tokkie
ja daarom HEMA, omdat katoenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Snoenk al terug?
Edit: nee dus..
Ik werd maf vd positieonderbroeken, warme syntetische troep! Nu dus weer gewoon zeemanbungalows!![]()
HEMA positiebroekjes zijn ook syntetisch... En ach voor die paar weken... bungalowsquote:
nee hoor, die ik nu aan heb zijn 100% katoenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
HEMA positiebroekjes zijn ook syntetisch... En ach voor die paar weken... bungalows
nee joh!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:17 schreef Risu het volgende:
[..]
Is dat tokkie ja? Ik draag al de halve dag geen broek. Knelt teveel op m'n darmpjes. Maar ik blijf over het algemeen wel in bed tv kijken met een borduurseltje erbij, dan vind ik het voor mezelf minder erg.
Of is dat ook tokkie
nouja, he... 95%quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee hoor, die ik nu aan heb zijn 100% katoen
http://www.hema.nl/winkel(...)#product-tab-content
Ik vraag me af hoe je dat volhoudt... De hele dag in bed...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:17 schreef Risu het volgende:
[..]
Of is dat ook tokkie
Ik had OT gelezen en ik vond dat eigenlijk wel genoegquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oh en ladies die nog moeten bevallen, blijf vooral uit t nieuwe topic wat mignonne heeft aangemaakt,
Ik was te nieuwsgierig en kan mezelf nu wel wat doen...![]()
![]()
Psh spreek voor jezelfquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:12 schreef Stormqueen het volgende:
iedereen heeft wel een beetje Daisy diep van binnen <3
Ja ik ben dan weer te nieuwsgierig....quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had OT gelezen en ik vond dat eigenlijk wel genoeg
Lees gewoon nu een paar positieve bevallingreisverhalenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja ik ben dan weer te nieuwsgierig....
Ik wou (wilde?) net zeggenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:43 schreef Skittles het volgende:
BlueWat enorm balen!
[..]
Psh spreek voor jezelf![]()
Ik ben meer het type Onslow
hahahaquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:47 schreef Skittles het volgende:
Meiden.. ik scheur net uit m'n broek![]()
De enige spijkerbroek die ik nog paste
Ik ben onwijs klaar om mama te worden maar die bevalling... Nee daar zie ik soms wel wat tegenop...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:46 schreef Stormqueen het volgende:
Bevallingreisverhalen
Ik ben er nog redelijk stoïcijns onder gelukkig
maar snoepje van me, je bent ook al bijna zes maanden zwangerquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:49 schreef Skittles het volgende:
[..]![]()
Dan ook die reactie van vriend: "Doe eens niet zo dramatisch"
Ja maar.. het was zo'n fijne broekquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar snoepje van me, je bent ook al bijna zes maanden zwangerdan wordt het echt breeduit tijd voor de preggerpants!
RIP aan de broek dan welquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:55 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ja maar.. het was zo'n fijne broek![]()
Ik heb ook nog maar 1 preggerbroek en dat is een soort legging iets maar dan losser. Oh well.. ik heb toch nog maar 2 nachtdiensten te werken deze week, dus het mag wel onflatteus
Ja ik hoop die ook te kunnen onthouden tijdens de bevallingquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
GM, het is ook spannend. We weten niet wat er precies gaat gebeuren, hoeveel pijn het doet, etc.
Mijn VK zei: je moet maar zo denken, elke wee brengt je dichter bij het kindje. Ik vind dat wel een goeie en probeer die ook zolang mogelijk te onthouden tijdens de bevalling.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
RIP aan de broek dan wel
(See what I did there?)
Ja dat eerste dusquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:57 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik heb ook nog geen preggersbroekenkan geen goeie vinden
dan zitten m'n oude broeken toch het lekkerst!
![]()
En daarnaast, ik kan nu net zo goed leven in pyjama en joggingbroeken, haha, want eh, ik hoef toch nergens heen
jah maar de meeste hoogzwangeren komen uiteindeljjk toch meer in de buurt van onslowquote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:47 schreef Stormqueen het volgende:
Daisy is echt de meest ondergewaardeerde Bucket
het is een goede babyvoelavond!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:09 schreef krijgerrtje het volgende:
Ach, sja, het is me ook gewoon allemaal te duurgeef doorgaans niet meer uit dan 20/30 euro voor een broek en voor die prijs heb ik ook nog geen (mooie) positiebroeken gezien
![]()
Vriend heeft net de baby gevoeld![]()
![]()
Met grote ogen: "was dat het? Net of je een schop tegen je hand krijgt zo"quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het is een goede babyvoelavond!
Vond ie het wel grappig?
Dat kan heel goed samenhangen, maar kan ook bijv hooikoorts zijn oid.. Heb je al eens geprobeert of t minder wordt met rennies?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:57 schreef krijgerrtje het volgende:
Overigens, vraagje: heb nogal last van maagzuur de laatste tijd, en en heel erg last van kriebelhoest.. Alsof ik heel benauwd ben en moet steeds hoesten tot ik geen lucht meer krijg, of dat ik bijna over m'n nek ga. Hangt dit samen of is het wat anders?bloed irritant!
Hooikoorts heb ik nog nooit last van gehad, dus zou niet weten wat dat precies inhoudtquote:Op woensdag 2 juli 2014 00:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat kan heel goed samenhangen, maar kan ook bijv hooikoorts zijn oid.. Heb je al eens geprobeert of t minder wordt met rennies?
Als je zwanger bent is je hele imuunsysteem de weg kwijt... Dus dan kan hooikoorts ineens de kop op steken ( ik kreeg spontaan eczeem, nooit eerder gehad), niet dat je er heel veel mee opschiet want je mag zo goed als niks gebruiken nu...maar t kriebelkuchen herken ik er wel van, overigens ook van mn astma... (behulpzaam GMquote:Op woensdag 2 juli 2014 00:05 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Hooikoorts heb ik nog nooit last van gehad, dus zou niet weten wat dat precies inhoudtKan je dat opeens krijgen als je zwanger bent?
Maagzuur wordt wel minder met rennies, maar het hoesten niet echtEcht zo'n irritant piepgeluid als ik adem haal! Doet me denken aan m'n zusjes, die beide astma hebben, maar dat heb ik ook niet
Niet de hele dag hoor. Pas om een uur of drie ging ik erin, en dan rond 5 er weer uit. Maar met een serie erbij kan het wel langer. En ik lig niet, maar ik zit, we hebben van die elektrische bodems. Drankje op het nachtkastje, en het is in principe gewoon bankhangen, maar dan met een dekentje erbij.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je dat volhoudt... De hele dag in bed...
Moe en uitgewoond gevoel overgehouden van gisterenquote:Op woensdag 2 juli 2014 08:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zoë succes vandaag!!
En Blue UD vandaag!!! Hoe voel je je?
Wacht maar...quote:Op woensdag 2 juli 2014 08:57 schreef Stormqueen het volgende:
Een uitgewoond gevoel, dat klinkt magisch. Ik wacht nu even op de eerste "wacht maar"
Ja maar na de bevalling kom je 18 jaar niet meer aan je slaap toe hequote:Op woensdag 2 juli 2014 09:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Blue, al lig je maar rustig, dan rust je toch een beetje uit. En research leert dat ook ben je nog zo moe, tijdens de bevalling krijg je zoveel oerkrachten en adrenaline dat je het wel aankunt. Schijnt
quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja maar na de bevalling kom je 18 jaar niet meer aan je slaap toe he. Dus als je nu nog kunt slapen: doen!
Super! Ben blij dat je je zen weer hebt gevondenquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:27 schreef BlueEyes het volgende:
Ben weer Zen
Ben gewoon oprecht blij dat ik de tijd krijg van de gyn mijn lichaam zelf het op te laten lossen en weeën af mag wachten.
Hij zei letterlijk we staan nu niet met onze rug tegen de muur dat er acuut ingegrepen hoeft te worden.
Natuurlijk is de bloeddruk te hoog en krijg ik het vertrouwen ook dat ik aangeef als het niet gaat.
Mijn vk heeft het ziekenhuis ook complimenten gegeven hoor. Dat er niet een kant op gedrukt is om meteen in te leiden maar overleg.
En door dat overleg geeft mij rust in m'n koppie dat ik zelf nog regie heb.
ik ga geen noodarts bellen voor iets wat geen nood isquote:
Praktisch gezien zou mijn advies zijn; rust voor nu!quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ga geen noodarts bellen voor iets wat geen nood isals ik nou echt crepeerde was het een ander verhaal. Ik zoek vooral praktische tips om mijn hand dusdanig te ontlasten dat het minder wordt, maar dat kan ook maandag wel
ik heb in mijn hele leven denk ik twee keer een spoedpost gebeld, de ene keer omdat mijn medicatie ineens op was en ik dat spul niet op apothekersrecept mee kreeg, en de tweede keer omdat ik na een mislukte wortelkanaalbehandeling, 10 PCM, 5 ibu en een fles wijn nog steeds lag te huilen van de pijn. (ik heb uiteraard niks gekregen, alleen het dringende advies om vooral niet nog meer pijnstilling te consumeren)
"weinig belasten"quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:58 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Praktisch gezien zou mijn advies zijn; rust voor nu!
Maar of jij dat praktisch vind?
Wat zegt je grote vriend Google?
Grote meisjes!quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:31 schreef Zoë23 het volgende:
Blue neem nog even lekker je rust!
Ik lees nu je nieuwe post, fijn dat je je weer zen voelt
M'n baby's zijn 'groot'!en het zijn nogsteeds 2 meiden!
Officieel ben ik nu 19+4 en qua groei zijn ze beide 20+2.
Bloeddruk was wat lager gelukkig. Ben ik ook blij om.
Verder vond de gyn me er goed en fit uitzien![]()
De baby's liggen echt tegen elkaar aan trouwens. Ze hebben geen tussenruimte meer. Baby onder ligt met het hoofdje naar beneden en schopt in m'n rechterzij. Baby boven is nu baby links geworden en ligt met het hoofdje naar boven en beentjes naar beneden (en schopt in mijn blaas)
Nu weet ik iig weer hoe ik ze uit elkaar kan houden
Ik denk dat de belasting achter een toetsenbord of laptop hoger is dan dat je denkt.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
"weinig belasten"
Maar goed, als ik mijn werk doe (op een laptop) voel ik het weinig, als ik mijn haren was doet het wel pijn. Ik weet alleen niet of pijn tijdens de handeling gelijk staat aan overbelasten, of dat ik met mijn getyp op toetsenbord ook overbelast maar dat de pijn pas later komt.
nou, als het is wat Skittles dacht (en ik zelf ook denk) is het iets hormonaalsquote:Op woensdag 2 juli 2014 10:05 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik denk dat de belasting achter een toetsenbord of laptop hoger is dan dat je denkt.
Of pielen op de telefoon is er ook zo een.
Maar snap ook dat je je werk doen moet.
Is het niet toevallig ontstaan door het schuren en verven van de commode?
Schuren (hand of machine) geeft ook onnatuurlijke beweging.
En is het in beide handen? Of je dominante hand meer dat die wat meer rust nodig heeft?
En hoe staat het met vocht vasthouden? Dat dat lekker in je klauwtjes zitten gaat?
Poes aan tiet is een zwangerschapsklassiekerquote:Op woensdag 2 juli 2014 10:08 schreef DagenNachtdromer het volgende:
En Ik maar denken dat sommige dames wel hele rare dromen hadden.... nou ik word net wakker van een droom over een poes aan de borst!!!! Heel raar! Kreng wou ook niet loslaten!
Die heb ik ook gehadquote:Op woensdag 2 juli 2014 10:08 schreef DagenNachtdromer het volgende:
En Ik maar denken dat sommige dames wel hele rare dromen hadden.... nou ik word net wakker van een droom over een poes aan de borst!!!! Heel raar! Kreng wou ook niet loslaten!
quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:08 schreef DagenNachtdromer het volgende:
quote:
quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:51 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb al een tijdje geen kattenborstvoedingsdroom meer gehoord!
What happend?
Komop nieuwe dames!!
Pinterest dames, dat is zoooo fijn voor kinderkamerinspiratie! Ik heb een fijn board met pins, maar da's nog ff niet openbaar, sorryquote:Op woensdag 2 juli 2014 10:24 schreef Crumpette het volgende:
en ik ben nu alle kinderkamer topics aan het doorspitten voor inspiratieik weet zo nog niet wat ik wil in de babykamer!
quote:In het Britse Birmingham heeft een vrouw dinsdag een kind gekregen op de stoep voor de Primark. Tientallen mensen waren getuige van de heuglijke gebeurtenis.
Toen het kind was geboren, werd de kersverse moeder door omstanders overladen met applaus en geld, schrijft de BBC. Het op straat bevallen heeft haar zo'n vijfhonderd euro opgeleverd. De vrouw spoorde de omstanders vervolgens aan om haar te filmen terwijl ze in de ambulance werd geholpen.
Moeder en kind zijn door het ambulancepersoneel ter controle meegenomen naar het ziekenhuis. Beiden maken het goed.
Willen jullie het geslacht weten? Heb je een basismeubel als uitgangspunt? Dat zijn dingen die wel erg helpen! Verder vond ik het fijn om vanuit 1 centraal thema te denken, dus iets kiezen en er dan ook gewoon helemaal voor gaan, in alle detailsquote:Op woensdag 2 juli 2014 10:24 schreef Crumpette het volgende:
en ik ben nu alle kinderkamer topics aan het doorspitten voor inspiratieik weet zo nog niet wat ik wil in de babykamer!
ja we willen het wel wetenquote:Op woensdag 2 juli 2014 11:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Willen jullie het geslacht weten? Heb je een basismeubel als uitgangspunt? Dat zijn dingen die wel erg helpen! Verder vond ik het fijn om vanuit 1 centraal thema te denken, dus iets kiezen en er dan ook gewoon helemaal voor gaan, in alle details
goed nieuws!quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:31 schreef Risu het volgende:
5 weken! En geen bloed nog!
Record! Wooh![]()
Om het te vieren heb ik een relaxbroek gekocht bij prenatal. Op de groei ook. Ja beetje vroeg misschien, maar die oude gingen echt niet meer. Kreeg alleen maar meer last van darmen, en om nou tot weetikhet hoelang zonder broek te lopen vond ik ook een beetje![]()
En hij zit zo heeeeerlijk
Yaayquote:Op woensdag 2 juli 2014 11:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Twee dagen na mijn positieve test begon mijn vriend aan zijn nieuwe baan. Best wel spannend dus, in zo'n periode...
Vandaag kreeg ie te horen dat zijn contract wordt omgezet naar onbepaalde tijd! Yay!.
Wordt zeer ws veroorzaakt doordat je darm onder je maag gedrukt wordt, door de bewegingen om de ontlasting door te voeren zet je darm uit, en door ruimtegebrek staat ie eerder onder je maag, gevolg= misselijkheid.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:01 schreef Zoë23 het volgende:
Wat fijn DaD
Oh jufmariska
Sunshine
Bij ons destijds niet. Wel elke dag (of eigenlijk een aantal x per dag) een schoon hydrofiel onder het hoofdje.
Je weet ook niet of je een kindje krijgt dat veel spuugt want dan kunnen de lakentjes e.d. natuurlijk wel vaak vies worden. Maar 3 lijkt me wel voldoende? Wij hadden 2 van alles voor onze dochter.
Vraagje,
Mijn stoelgang is redelijk normaal (valt me niets tegen gezien de hoeveelheid ijzer ik extra krijg) maar voordat ik moet, word ik onwijs misselijk![]()
Is dat een kwaaltje? Of gewoon iets geks van m'n lijf?
Nadat ik ben geweest is het gevoel niet gelijk weg. Voel me nu nog duizelig en wat misselijk/maagzuur.
Nee hoor, ik geloof dat onze kraam om de dag de bedden van baby en van onszelf verschoonde.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh fijn DaD, toch een zorg minder![]()
Voor de mama's hier, klopt het dat kraam elke dag babybedje wil verschonen? In dat geval moet ik nog wat lakentjes erbij kopen.
Tot voor m'n 1e zwangerschap had ik ook last van pds, daarna was het gelukkig weg. Ik weet niet meer precies hoe het toen voelde (gelukkig)quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wordt zeer ws veroorzaakt doordat je darm onder je maag gedrukt wordt, door de bewegingen om de ontlasting door te voeren zet je darm uit, en door ruimtegebrek staat ie eerder onder je maag, gevolg= misselijkheid.
( door de pds heb ik dat al jaren, vervelend gevoel, wat vaak weer afzwakt nadat je gepoept hebt.)
Nou, ik weet wel welke 'kwalen' ik liever hebquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:22 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Is het vandaag rare kwaaltjesdag? Pfff. Waarom niet heel normaal dikke voeten en mmaagzuur?! Nee hoor poezen borstvoeding en zo'n zin dat ik mijn man straks door de brievenbus trek voor hij de deur open kan maken
ja, iddquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nou, ik weet wel welke 'kwalen' ik liever heb
thanksquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:38 schreef JufMariska het volgende:
Haha! Idd niet verschrikkelijk naar DnD
Sterkte met wachten
Hormonstersquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:56 schreef Cygne het volgende:
Snap ik, SQ. Henka is vast moe.
Geen rare kwaal, maar mijn grote hond doet raar. Waar hij normaal af en toe eens een aaitje komt halen en altijd vreselijk lomp tegen me aanspringt. Ligt ie nu het liefst de hele dag tegen m'n buik aan genesteld. En lomp, wat is dat?
Kwart voor 5 vanmiddag mogen we. Nu eerst kitten ophalen, druk dagje zo! (Ja, ik zal foto's postenquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:44 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
...
Had je al wat over je echo tijd gehoord?
Voornamelijk met m'n (strakke) spijkerbroeken ja. Bloedirritant want ik heb 2 positiespijkerbroeken en die zaten zo lekker (en zien er na 2 minuten dragen met een peuter in de buurt ook niet meteen uit alsof je ze al een jaar draagtquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:53 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn dat het bloed weg is Cygne!
En wazig Soesa... alleen met spijkerbroeken?
Ik moet mijn twee dagen van extreem drukke Henka nu natuurlijk weer bekopen met een extreem rustige HenkaIk wil ook een voorspelbaar kint
Grote hond houdt van de hormonsters.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hormonstersje verspreid een geur die nieuw is voor ze...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en de volgende keer staan ze met z'n 3en op de foto![]()
quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:00 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Grote meisjes!![]()
En fijn dat je nu weer oriëntatie hebt wie waar ligt.
Heb je ook al de namen voor de kindjes per plek vastgelegd?
Alsin rechts is X en links is Y.of wacht je tot na de bevalling?
Leuk om te horen dat je ze ook al een naam gegeven hebt en het verschil al merkt. Ben benieuwd of dat straks na de geboorte ook zo is.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:46 schreef Zoë23 het volgende:
[..]Rechts is baby 1 (de 'oudste') omdat ze met de 1e echo 1 dag ouder leek. En is ook behoorlijk druk in de buik en kon al snel hard schoppen.
Ze heet E. (en 2e naam C )
Baby links verstopt zichen is moeilijker te zien op de echo's. Doet me denken aan een aantal familieleden die nooit op de foto willen
en dat vind ik wel grappig. Ze gaat waarschijnlijk M heten (en 2e naam J )
Lukt het wat om uit te rusten?
Ja, ik ben wel nieuwschierig hoe het zal gaan en welk meisje als eerst geboren gaat worden. Hoe hadden jullie de namen bedacht? Voor de oudste en jongste?quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:53 schreef Kyara het volgende:
Leuk dat jullie ook op die manier namen geven Zoe. Dat blijft ook zo als baby 2 toch als eerste naar buiten komt?
Ja ik ook! De baby's zijn overdag erg actief en snachts rustig. Enquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:22 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Leuk om te horen dat je ze ook al een naam gegeven hebt en het verschil al merkt. Ben benieuwd of dat straks na de geboorte ook zo is.
Was dat bij jou ook zo duidelijk Kyara (als je nog meeleest) in en uit de buik?
Fijn trouwens dat je met je werk zo het op kan lossen qua ziekmelding. Goed voor je zelfvertrouwen en eigenwaarde! En lang leve het niet meer werken met DropVeter
Hier is rust ja, tas ingepakt, nog even wat dowloads op de laptop net aangeslingerd.
Heb niet de illusie dat ik morgen naar huis kom nog na de check.
Vocht begint weer in lichaam op te lopen en weet dat dat straks meer hoofdpijn opleveren gaat en dus hoge(re) bloeddruk.
Maar tis goed zo.
Ben er klaar voor voor m'n juli suprise-kindje!
Klopt Geppie, zijn profiel! (Met neusbotje enzo, woohooquote:Op woensdag 2 juli 2014 20:13 schreef geppie het volgende:
Fijn JufMariska! Sorry ik kan na anderhalf kind nog geen chocola maken van echofoto'sis het zijn hoofdje en profile?? En wat een toetiefroetie is Aaf!
Leuke naam ook!!
Hier gingen ze heel erg gelijk op. En ik was vooral bang dat ze allebei bont en blauw mijn buik uit zouden komenquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:22 schreef BlueEyes het volgende:
Leuk om te horen dat je ze ook al een naam gegeven hebt en het verschil al merkt. Ben benieuwd of dat straks na de geboorte ook zo is.
Was dat bij jou ook zo duidelijk Kyara (als je nog meeleest) in en uit de buik?
Wij hadden ook een naam voor kindje links (D) en kindje rechts (J). Wie de oudste zou zijn moesten ze zelf maar uitvechten (het was hier sowieso een hele tijd een nek aan nek race). Ik vond het wel fijn dat ze in mijn buik al een naam hadden, net zoals M. En niet dat je achteraf gaat beredeneren wie dan wie was.quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:53 schreef Zo�23 het volgende:
Ja, ik ben wel nieuwschierig hoe het zal gaan en welk meisje als eerst geboren gaat worden. Hoe hadden jullie de namen bedacht? Voor de oudste en jongste?
De gyn had het opeens over een stuitbevalling (moest gelijk aan Chanty denken). Voor als baby2 blijft liggen zoals ze nu ligt. Het kan nog alle kanten op natuurlijk.
Lag er bij jou ook 1 kindje in stuit?
quote:
Sinds 20-21 weken vind ik (lang) zitten ook niet fijn meer nee. Baarmoeder in longen en ribben duwend als belangrijkste boosdoener. Ik sta of lig liever. Baal er soms wel een beetje van, bij mijn eerste zwangerschap was dit echt iets van de laatste maand/weken.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:37 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Wat fijn dat de seo goed was!!!! En die kittenniet over dromen hè
zijn er trouwens meer dames die net over de helft zijn en niet meer lekker kunnen zitten? Altijd wel ergens een lastig pijntje ergens. Of ribben die in de weg zitten.
hoermonenquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:10 schreef Crumpette het volgende:
net even bij ikea geweest met vriendje, beetje wat dingen bekijken en nadenken over de babykamer!![]()
overigens wel ineens pijn in mijn heupsnap echt niet waar dat nou ineens vandaan komt..
wat cute! is het puur decoratief of heeft het een geheime functie?quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb vandaag weer lekker verder geknutseltrut voor mijn meisjeskamer
[ afbeelding ]
En de naam in grote kartonnen letters beplakt in hetzelfde kakafonische thema
Herkenbaar. Zou het ermee te maken dat dit niet ons eerste kindje is?quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:12 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Sinds 20-21 weken vind ik (lang) zitten ook niet fijn meer nee. Baarmoeder in longen en ribben duwend als belangrijkste boosdoener. Ik sta of lig liever. Baal er soms wel een beetje van, bij mijn eerste zwangerschap was dit echt iets van de laatste maand/weken.
Het is wel handig als er in ieder geval een verschoonkussen op past, er nog wat ruimte over is om luier en kleertjes naast of achter te leggen, en er rekening mee te houden dat kindjes op een gegeven moment een stuk langer dan een verschoonkussen zijn, maar je ze nog steeds op een commode aankleedt/afdroogt/verschoontquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:18 schreef Crumpette het volgende:
[..]
wat cute! is het puur decoratief of heeft het een geheime functie?
btw, qua commode/ladenkastjes, hoe diep/groot moet zo'n unit eigenlijk zijn om dienst te doen als commode? het kleedkussen dat er op lag in de ikea was echt belachelijk groot, volgens mij is dat nou ook weer niet nodig..
ik heb op de internets al gevonden dat een aankleedkussen ongeveer 50x70 is.. dat past makkelijk op een van de ladenkasten die we op het oog hebben..quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:21 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Het is wel handig als er in ieder geval een verschoonkussen op past, er nog wat ruimte over is om luier en kleertjes naast of achter te leggen, en er rekening mee te houden dat kindjes op een gegeven moment een stuk langer dan een verschoonkussen zijn, maar je ze nog steeds op een commode aankleedt/afdroogt/verschoont
Komt goed hoor. Sowieso hebben je meiden nu nog ruimte om te draaien. En anders heb je nog ruim de tijd om te beslissen of je natuurlijk bevallen wil proberen of dat je een geplande ks wil.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:49 schreef Zoë23 het volgende:
Kyara
Nee precies.
Waren ze zo druk aan het schoppen en duwen in de buik?
Ik vind het zo sneu om te zien, eerst was het baby rechts die tegen baby links aan het schoppen was maar nu is baby links dus zo gedraaid dat ze haar zusje ook tegen t hoofd kan schoppenboefjes.
Dat wist ik niet dat ze beide in stuit lagen. Pff vind het wel spannend allemaal.
nee joh, functie is overratedquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:18 schreef Crumpette het volgende:
[..]
wat cute! is het puur decoratief of heeft het een geheime functie?
btw, qua commode/ladenkastjes, hoe diep/groot moet zo'n unit eigenlijk zijn om dienst te doen als commode? het kleedkussen dat er op lag in de ikea was echt belachelijk groot, volgens mij is dat nou ook weer niet nodig..
Dit is een goede tip, wij verschonen nu niet meer op een commode of kussen maar op de grond of bank omdat hij met z'n voeten zo hard af ging zetten dat hij met z'n hoofd bijna een gat in de muur kopte. Dus iets van ruimte links en rechts is wel prettigquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:21 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Het is wel handig als er in ieder geval een verschoonkussen op past, er nog wat ruimte over is om luier en kleertjes naast of achter te leggen, en er rekening mee te houden dat kindjes op een gegeven moment een stuk langer dan een verschoonkussen zijn, maar je ze nog steeds op een commode aankleedt/afdroogt/verschoont
hehehe. nouja, dat duurt nog wel even voor dat kan gaan gebeuren, dat zien we dan wel weerquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:29 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dit is een goede tip, wij verschonen nu niet meer op een commode of kussen maar op de grond of bank omdat hij met z'n voeten zo hard af ging zetten dat hij met z'n hoofd bijna een gat in de muur kopte. Dus iets van ruimte links en rechts is wel prettig
Suikers zoon is jonger dan mijnes hequote:Op woensdag 2 juli 2014 22:35 schreef Crumpette het volgende:
[..]
hehehe. nouja, dat duurt nog wel even voor dat kan gaan gebeuren, dat zien we dan wel weer![]()
voelde vandaag een keer iets, gewoon overdag zo *plop*! en ik wist zeker dat het geen darmen waren.nou vraag ik me ineens af of de afgelopen dagen ik de baby vaker heb aangezien voor gas dan nodig
... maar toch
Oja, daarom kom ik hier nooit.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:35 schreef Crumpette het volgende:
[..]
hehehe. nouja, dat duurt nog wel even voor dat kan gaan gebeuren, dat zien we dan wel weer![]()
voelde vandaag een keer iets, gewoon overdag zo *plop*! en ik wist zeker dat het geen darmen waren.nou vraag ik me ineens af of de afgelopen dagen ik de baby vaker heb aangezien voor gas dan nodig
... maar toch
quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:36 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Oja, daarom kom ik hier nooit.:o
*rammelt weer weg
Niet echt, maar dat ligt meer aan hoe moe en druk ik nog steeds Bern en hoe slecht ik nog slaap...quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:54 schreef Heliotrope het volgende:
Mag ik me bij Dyre aansluiten voor de goede samenvatting en jompels?![]()
Ik verzamel nu energie en wakkerheid voor de terugreis in auto. Kwakzor kwam bij jou de helderheid bij autorijden nog weer terug?
gisterenquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:02 schreef Crumpette het volgende:
mijn vriend vraagt wanneer hij de plopjes ongeveer zal kunnen voelen, wanneer het zin heeft om handopleggingen te gaan doen enzoen ik weet het niet
. wanneer kon jullie partner het voelen?
dat duurt nog heel langquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
gisteren
Gemiddeld zo rond 22-24 weken
kun je nagaan, ik ben een maand verderquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:12 schreef krijgerrtje het volgende:
Jaaa, sinds een week of 21 zie ik de bewegingen ook aan de buitenkant!en hier voelde vriend het ook gisteren pas voor het eerst
quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn vriend voelde het voor het eerst met 18+5..
Nee, bedoelde ook niet dat het laat was, maar meer als in: het was al een tijdje te voelen voordat m'n vriend eindelijk z'n hand op de juiste plek op het juiste moment hadquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
kun je nagaan, ik ben een maand verderdat is echt niet laat hoor
ah ja, maar mannen hebben dat geduld vaak niet zo inderdaadquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:21 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Nee, bedoelde ook niet dat het laat was, maar meer als in: het was al een tijdje te voelen voordat m'n vriend eindelijk z'n hand op de juiste plek op het juiste moment had
Nog steeds nietquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:02 schreef Crumpette het volgende:
mijn vriend vraagt wanneer hij de plopjes ongeveer zal kunnen voelen, wanneer het zin heeft om handopleggingen te gaan doen enzoen ik weet het niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Komt vast snel!quote:
Hm dus dat blijft een beetje... vervelend.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Niet echt, maar dat ligt meer aan hoe moe en druk ik nog steeds Bern en hoe slecht ik nog slaap...
Bern wel enigszins bijgelezen, maar ik heb helemaal hem puf en zin in reagerensorry...
Plopjesquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:02 schreef Crumpette het volgende:
ah kijk, dus ook bij slankies is het niet altijd supervroeg. Leuk!quote:Op donderdag 3 juli 2014 07:35 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Plopjes![]()
![]()
Vriend voelde het gister! Was met 19+4
Bij de 1e voelde hij de baby rond de 23weken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |