Ik ben vreselijk bedreven in mezelf zo gunstig mogelijk voor de spiegel draperenquote:Op donderdag 26 juni 2014 11:05 schreef BlueEyes het volgende:
Ik had juist door het buikentopic het gevoel dat het allemaal wel losloopt met de bmi's van > 30 en daarom snapte ik het niet
Ooh maar de foto's met extra randje of onderkin laat ik ook wel achterwegequote:Op donderdag 26 juni 2014 11:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben vreselijk bedreven in mezelf zo gunstig mogelijk voor de spiegel draperen
quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:17 schreef krijgerrtje het volgende:
http://www.famme.nl/teddy(...)stop-motion-filmpje/ dit filmpje
En daar kreeg ik dus wel weer tranen van...quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:17 schreef krijgerrtje het volgende:
http://www.famme.nl/teddy(...)stop-motion-filmpje/ dit filmpje
Ik ook, maar wilde het niet zeggen anders kwam ik mogelijk over als een nogal labiel iemandquote:Op donderdag 26 juni 2014 11:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En daar kreeg ik dus wel weer tranen van...
Volgens mij stikt het hier van de labiele iemandenquote:Op donderdag 26 juni 2014 11:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ook, maar wilde het niet zeggen anders kwam ik mogelijk over als een nogal labiel iemand
van de nutrilonreclame krijg ik zelfs een beetje kots in mijn mondquote:Op donderdag 26 juni 2014 11:27 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh ik heb laatst nog eens die nutrilon reclame gekeken.
Droge ogen en snapte nog niet wat er weekmakend aan is![]()
Deze kijk ik ook droog zeg maar.
Ik ben emotioneel gestoord
Ah, oef!quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:29 schreef Cygne het volgende:
Neee, stop. Er is niks aan de hand.
Ik ga gewoon nog even mijn kop in 't zand steken.
Sorry voor de verwarring.
Okay, dan haal ik je er nog even uit, en als je er weer in wil, gillen he!quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:29 schreef Cygne het volgende:
Neee, stop. Er is niks aan de hand.
Ik ga gewoon nog even mijn kop in 't zand steken.
Sorry voor de verwarring.
Dankje!quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Okay, dan haal ik je er nog even uit, en als je er weer in wil, gillen he!
jij moet eerst weer een tranenreservoir opbouwenquote:Op donderdag 26 juni 2014 11:35 schreef DagenNachtdromer het volgende:
sorry meiden, maar ik denk dat ik gisteren alles er al uit gejankt heb. beide gewoon mijn pokerface gehouden.
Cygne niet te lang onder die steen hoor!
dat zou wel fijn zijn... word soms zelfs moe van mezelfquote:Op donderdag 26 juni 2014 11:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jij moet eerst weer een tranenreservoir opbouwen
Ik snap er ook geen hol meer van, want wat jij zei dacht ik ook. Misschien heeft de verpleegkundige het verkeerd uitgelegd, of dacht ze niet na over mijn bmi van 50quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:09 schreef mignonne het volgende:
Glucose wordt tegenwoordig vrij standaard bepaald bij intake, hoewel het nog niet overal gebeurd, en de ene praktijk prikt het nuchter, de andere niet-nuchter, tsja. Bij 30 weken schrijft de KNOV voor dat het ijzer nogmaals bepaald moet worden omdat die dan op zijn laagst is in de zwangerschap, de meeste praktijken prikken dan ook gelijk je glucose mee onder het mom van je bent er dan toch. Soms moet je met 27 weken bloed laten prikken voor je bloedgroep en dan doen ze ehet gelijk dan, beetjte jammer anders als je na 2/3 weken weer moet.
Kwak ik begrijp niet zo goed waarom ze het zo doen eigenlijk?? Ik vind het heel dubieus als ik eerlijk ben, hoewel ik wel begrijp dat je er zelf blij mee bent en niet staat te springen om een gtt. In de regio Den Haag moet iedereen vanaf BMI 30 een ogtt doen tussen 24-28 weken, en een prima random glucose zegt niet zoveel over of een gtt goed zou zijn of niet. In regio Delft is het zelfs officieel vanaf BMI 27 (wat ik dan weer een beetje overtrokken vind maar goed) . Anyroads, ik vind het vreemd dat je dan bij jouw bmi geen ogtt zou hoeven te doen terwijl ze er bij de gewone praktijken zo op hameren dat het wel moet? Ik heb heel regelmatig ogtt's ingeplanned op de poli daar dus ik vraag me af of het beleid is veranderd of dat het niet zo goed is uitgelegd aan je.
50 hierquote:Op donderdag 26 juni 2014 10:12 schreef BlueEyes het volgende:
Durf het bijna niet te vragen en vat het asjeblieft niet verkeerd op hoor.
Maar hebben jullie allemaal bij aanvang van de zwangerschap een bmi > 30 ivm al die glucosetesten?
Dat was hier namelijk de 'voorwaarde' voor die test.
Of natuurlijk een afwijking bij eerdere tests of zwangerschapsdiabetes in vorige zwangerschap.
Ooh mosterd weer eens na de post van Mignonne![]()
quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:54 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
heb door je naam een heel verkeerd beeld van je, dacht dat je een mollige dame was![]()
sorry
quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze een (eind) veertiger was met puber kinderen![]()
nou k heb je even opgezocht maarre ik zou er ook wel zo uit willen zien hoor! echt!quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:30 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..], nou, slank ben ik ook niet hoor!
[..]
Ik ben 28 met een kind van 2
Je gaat even werken en dan krijg je dit![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ziet er uit als n blauwe plek...
mn bed staat op kratten.... das hoog...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:40 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
nou k heb je even opgezocht maarre ik zou er ook wel zo uit willen zien hoor! echt!
Soesa was altijd mijn bijnaam op de basisschool (bijna 20 jaar terugquote:Op donderdag 26 juni 2014 12:40 schreef Take_A_Picture het volgende:
Waarschijnlijk omdat de 'echte' tante soesa zo'n tante van eind 40 lijkt
Maar tante soesa en sassefras werd wel in 'onze' tijd uitgezonden. Vond het reteirritant dat m'n broertje mij altijd sassefras noemde (naam lijkt er enigszins op). En ik vond de serie altijd stom
Ik schatte je ook niet jonger in dan mijzelf, haha! Komt echt door de associatie met Soesa!
Ik heb wel de OGTT gehad. Had een BMI van 28 ofzo, maar mijn vkpraktijk plant m standaard in voor alle cliënten.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja die Rhesustest / glucose / ijzer, moet ik ook nog even inplannen. En dan nu niet een uur vóór de bloedsuikerprik twee reuzenkrentenbollen en een paar haagse hopjes eten.
Gisteren voelde ik voor het eerst écht een voetje voorbij schuiven. Ik had mijn hand op mijn zij en toevallig kwam er precies toen een scherp voetje langs! Bij S voelde ik die ook vaak in mijn zij.
Dat wilde ik hier nog vragen: zijn er meer hier die steeds random blauwe plekken krijgen? Hoort dit bij zwangerschap? Ik krijg steeds nieuwe op mijn benen en heb steeds geen idee hoe ze er komen. Niet gemerkt dat ik me heb gestoten ofzo. Of is dit een spatader?Ik herken het niet, Spees. Lijkt me wel iets om even aan te kaarten bij je verloskundige. Het ziet er, voor zover mijn kennis reikt over spataderen, niet uit als een spatader. Dat is toch zo'n hele verdikte, blauwe ader die echt op je huid lijkt te liggen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hehehe, ja ik gebruik hem gewoon niet. Bij m'n oudste hebben we hem wel gebruikt, maar bij de jongste misschien 3 keer, omdat ik toen het dragen heb ontdekt. En nu staat hij dus alleen maar in de wegquote:Op donderdag 26 juni 2014 13:17 schreef Stormqueen het volgende:
waarom verkoop je je kinderwagen als je zwanger bent
Ligt eraan hoor. Wij hebben wel een tweedehands matrasje maar daar heeft de kleine van vrienden op gelegen. Altijd ook een molton gebruikt ook dus matrasje ziet er nog keurig uit.quote:
ja, van vrienden of familie durf ik het wel aan in een wiegje, maar van marktplaats voelt dat toch andersquote:Op donderdag 26 juni 2014 13:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoor. Wij hebben wel een tweedehands matrasje maar daar heeft de kleine van vrienden op gelegen. Altijd ook een molton gebruikt ook dus matrasje ziet er nog keurig uit.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 13:42 schreef DagenNachtdromer het volgende:
wij gaan dit weekend naar mijn ouders. mijn man gaat samen met mijn vader het ledikant en de commode maken!![]()
krijg net post van de kraamzorg met de afspraak voor de intake. spannend! maar ik lees niks over plintjes... moeten die nou wel of niet![]()
spannend... kraakt het?quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik lig voor t eerst op mn hoge bed, maar ben als de dood dat ik er doorheen zak of er af donder...
quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:26 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb m'n eerste 'zo jij hoeft vast niet lang meer' te pakken
*trots*![]()
Meestal zie ik mensen soort van schrikken als ik vertel hoever ik ben en zie je ze denken dat kan niet met dat buikje.
Terwijl ik mijzelf echt huge vind.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:16 schreef Cygne het volgende:
Ik zat even mijn testen van de vorige zwangerschap te bekijken. Zelfde merk. Die ik toen deed met 5 dagen na nod was nog niet half zo donker als die ik maandag deed met 1 dag over tijd. Dat geeft wel ietsje meer rust.
Dat kun je ook zien in die 3 fotoboekenquote:Op donderdag 26 juni 2014 15:21 schreef DagenNachtdromer het volgende:
foto's per rolletje... dat heeft mijn schoonouders niet tegen gehouden. mijn man heeft drie foto boeken vol met kinderfoto's in de kast staan.
ik ben ook een derde kind, heb drie babyfoto's, een knuffeltje en een gebreid dekentje van vroeger.
ben zelf wel van plan om veel te doen.
Een gipsen afdruk maken van je zwangere buik.: ondanks dat ik helemaal verliefd ben op mijn eigen bolle buikje, kijk er is alle ramen en auto's naarmaar dit is niet echt iets voor mij
Gipsen afdrukken van de handen en voeten van je baby. deze lijkt me heel erg leuk, ik zag ook iemand schrijven dat ze kopieen maken... ook een heel leuk idee!
Het babyboek volledig invullen. deze ben ik zeker van plan.
Een herinneringen kist maken met wat hoogtepunt voorwerpen van je kind. mijn zus gaat voor ons zo'n kist maken, moest er zelfs van blozen zo'n leuk idee vond ik het!
Fotoboeken, liefst van elk jaar. ga ik doen
Van babykleertjes een knuffelbeest laten maken. niet mijn ding. maar ik ga sommige kleertjes zeker bewaren.
Melktandjes verzamelen in een zilveren doosje. mijn man heeft ze ook nog maar persoonlijk vind ik het een beetje jekkie
Haarlokjes bewaren van de tijd dat je kind nog een baby was. eerste keer kapper vind ik wel leuk om een lokje te bewaren. mijn man heeft er ook 1, en kan zo bewijzen dat hij ooit blond was!
Brieven schrijven aan je kind om dierbare momenten te blijven onthouden. dit is een beetje te.... voor mij
De kunst-en plakwerkjes van een kind in een mooie doos bewaren. deze ga ik wel bewaren... als ze tenminste het bewaren waard zijn.
Hier zijn er ook foto's en filmpjes genoeg jaquote:Op donderdag 26 juni 2014 15:33 schreef BlueEyes het volgende:
Ontaard? Nee
Ieder op zijn eigen manier.
Hier zullen de foto's en filmpjes wel overvloedig zijn.
Ga wel een emailadres aanmaken op gmail dat we (incl grootouders en ooms/tantes) daar dingen naartoe kunnen mailen en kind krijgt bij 16 of 18 daarvan het password.
En er zal een eigen HDD komen voor alles.
En ik hoop dat ik af en toe iets moois als boek of collage gemaakt krijg incl wat tekst.
Dat zal zeker wel een verschil maken jaquote:Op donderdag 26 juni 2014 15:37 schreef Roomsnoes het volgende:
Neejjog, niet ontaard. Anders! En heele erlijk, als mijn ouders hadden geleefd, had ik dat soort info misschien ook niet een shoeven weten. Maar juist het niet kunnen vragen, roept vragen op, denk ik.
(Zo'n eerste pakje wordt ik dan weer niet emo van haha.)
quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja die Rhesustest / glucose / ijzer, moet ik ook nog even inplannen. En dan nu niet een uur vóór de bloedsuikerprik twee reuzenkrentenbollen en een paar haagse hopjes eten.
Gisteren voelde ik voor het eerst écht een voetje voorbij schuiven. Ik had mijn hand op mijn zij en toevallig kwam er precies toen een scherp voetje langs! Bij S voelde ik die ook vaak in mijn zij.
Dat wilde ik hier nog vragen: zijn er meer hier die steeds random blauwe plekken krijgen? Hoort dit bij zwangerschap? Ik krijg steeds nieuwe op mijn benen en heb steeds geen idee hoe ze er komen. Niet gemerkt dat ik me heb gestoten ofzo. Of is dit een spatader?Toevallig vroeg ik me dit twee weken geleden ook af! Heb ook steeds blauwe plekken op m'n benen waarvan ik niet weet hoe ik eraan kom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie tip jaquote:Op donderdag 26 juni 2014 15:46 schreef DagenNachtdromer het volgende:
1 tipje meiden.... MAAK BACKUPS VAN DIE HARDE SCHIJVEN!!!! mijn zus had alles op 1 schijf staan en is alles kwijt omdat het ding stuk ging!
Het geeft juist rust.quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:23 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]haal adem meid. snap heel goed die onzekerheid, hou vol!
2e keer bloedprikken hoorde ik ook pas gisterquote:Op donderdag 26 juni 2014 16:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik weet dat het heel erg deel 1385 is, maar glucosetest/-bepaling bij het bloedprikken met 12 weken?. Heb ik niet gehad (dat stukje is ook leeg op mijn zwangerschapskaart), en ook (nog) niets over gehoord voor de tweede keer bloedprikken. Heb wel bloedgroep 0 negatief, dus moet nog wel voor antistoffen geprikt worden.
Dan heb jij die van mij zeker 0-)quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:04 schreef Stormqueen het volgende:
intrigerend, er wordt zonet een Ouders van Nu zwangerbox bezorgd. Maar die had ik tien weken terug ook al gehad
Ik lees nog net weer even in het vorige topic dat mignonne zegt dat nog niet iedere praktijk het laat doen. De mijne zal daar dan wel bij horen. Als ik er om denk, vraag ik er bij de volgende afspraak over vijf weken wel even naar.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:10 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
2e keer bloedprikken hoorde ik ook pas gister. Ik zou het anders gewoon even navragen bij je vk. Ik dacht dat dat standaard was bij het hele pakketje rondom het bloedprikken rond de 10 weken maar blijkbaar zitten daar nogal verschillen in.
Even snel gegoogled en dit is de eerste lijst die ik tegenkom:
1. Bloed laten prikken.
Wij raden aan om het bloed voor 12 weken zwangerschap te laten prikken, laat je de combinatietest uitvoeren dan kan je het bloedonderzoek tijdens deze test laten uitvoeren. In je bloed wordt gekeken naar ziektes die van invloed zijn op je kindje. Heb je bezwaar tegen het controleren van een van de ziektes dan moet je dat aangeven. De volgende dingen worden tijdens het bloedonderzoek bepaald:
Bloedgroep
Rhesusfactor
Syfilis/Lues(geslachtsziekte)
Hiv
Hb(bloedarmoede)
Glucose(suikerziekte)
Hepatitis B
Irregulaire antistoffen
Ja en dan vind ik dat jij ook 1001 redenen hebt om te klagen want gordelroos lijkt me ook gewoon bagger om te hebben! En de hele dag hoofdpijn dat iedere stap die je durft te zetten nog effe x 10 doordreunt. Dan duurt het heeeeel lang tot de bevalling en verlossing van de klachten lijkt me.quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:56 schreef BlueEyes het volgende:
Als het ons niet boeit lezen we het niet Twinkle![]()
We hebben allemaal onze klaagpostmomenten wel.
Heb het laatst toch ook gedaan aan die rete-irritante-indewegzittende gordelroos waar ik inmiddels de hik van heb.
Lucht even op en desnoods gal je m onder een spoiler.
(Of knikker m op pm, als je er behoefte aan hebt)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, het lijkt idd behoorlijk te verschillen per praktijk/vkquote:Op donderdag 26 juni 2014 16:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik lees nog net weer even in het vorige topic dat mignonne zegt dat nog niet iedere praktijk het laat doen. De mijne zal daar dan wel bij horen. Als ik er om denk, vraag ik er bij de volgende afspraak over vijf weken wel even naar.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:25 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja en dan vind ik dat jij ook 1001 redenen hebt om te klagen want gordelroos lijkt me ook gewoon bagger om te hebben! En de hele dag hoofdpijn dat iedere stap die je durft te zetten nog effe x 10 doordreunt. Dan duurt het heeeeel lang tot de bevalling en verlossing van de klachten lijkt me.
Lichamelijk mankeer ik echt 0,0 niks. Mijn baby is zover we weten kerngezond. Ik heb niks om me zorgen over te maken.Zeg druif! Ik zei laatst ook al eens dat je niet vergelijken kan en mag met elkaar he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want er is altijd iemand in je beleving die het erger en rotter heeft.
Zoals ik toen ook al zei, dan mag je ook niet vloeken en schelden en janken als je je teen stoot. Er is altijd erger leed.
![]()
En wat betreft je spoiler, herkenbaar en herkenbaar en zijn dezelfde dingen in grote lijnen waar ik ook tegenaan schop momenteel.
Alleen ik heb niet een klein meisje rondlopen, waarvan ik al eens in het begin van mn zwangerschap heb gezegd; respect voor de zwangeren die al een kindje hebben!
Mwuh, maar h&m is stom en daar moet ik ook niet naar terug zolang ik nog zwanger ben. Maar 42 gewone broek past me nog, met de knoop los, maar goed, maar maat 46 positiebroek is me weer veel te strakquote:Op donderdag 26 juni 2014 16:35 schreef Skittles het volgende:
Btw, ik hou van de sale overal!
Bij de prenatal een jurk gekocht voor 7 euro en een nog iets te wijde zwarte broek van dunne stof voor 9 euro!![]()
Kortingsstickers geplakt bij de hema voor een luiertas en andere spulletjes![]()
Om vervolgens bijna emotioneel te worden in de H&M omdat geen enkele broek mij paste. De meeste kreeg ik niet eens over m'n bovenbenen, zelfs maat 38/40 niet terwijl ik normaal in 36 pas. Bij 42 paste m'n bovenbenen wel redelijk (alsnog wat strak), maar was die band veel te los![]()
Echt een stuk of 10 verschillende broeken in verschillende maten gepast en heb het toen maar opgegeven. Weet ik ook gelijk waar die +8 kilo naartoe is gegaan.
Echt ik haat het. Ik ben te lang, niks past en maar zweten in zo'n rothokje.... En online is meer extra langs verkrijgbaar maar vind ik ook niks want dan moet je alles steeds terugsturen als het niet lekker zit/toch verkeerde kleur is. Goed voor portemonnee wel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Shoppen voor positiekleding vind ik sowieso een hel.
Ik leef nu in joggingbroeken en een broek maat 38 die nog wel dicht kan, maar na het eten zit het toch echt niet lekker meer.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:38 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Mwuh, maar h&m is stom en daar moet ik ook niet naar terug zolang ik nog zwanger ben. Maar 42 gewone broek past me nog, met de knoop los, maar goed, maar maat 46 positiebroek is me weer veel te strak
Stond wel bij de positiemode jaquote:Op donderdag 26 juni 2014 16:47 schreef Twinkle20 het volgende:
Skittles stond je bij de positiemode of bij de gewone broeken. Ik ken jouw lijf natuurlijk niet maar ik vond de positiebroeken (niet die van spijker.. maar gewoon ander stof) altijd goddelijk zitten. En ik zweer bij jurkjes!
Vandaag zit ik er echt oncharmant bij maar hoef de deur niet uit
Heb gewoon een legging aan en een truitje wat mijn kont nog niet bedekt. Lekker Tokkie maar God wat zit dat heerlijk!![]()
Room en BE wel fijn dat jullie je erin herkennen. We zitten allemaal een beetje in hetzelfde schuitje wat dat betreft.
En Room je hebt helemaal gelijk! Voor ons is het maar iets tijdelijks.. het gaat over niet al te lange tijd weer over. Hoeveel mensen hebben hier de rest van hun leven niet mee te maken? Ik probeer me daar maar aan vast te houden en te relativeren![]()
Maar ik vind het wel grappig dat de natuur het zo gemaakt heeft dat je bijna wil dat de weeen beginnen wanneer jij dat wil of je vliezen breken. Dat heeft ie toch maar goed bedacht!
Is het anders iets van die broekvergrootelastiekding gevallen bij de knoop te kopen?quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:51 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik leef nu in joggingbroeken en een broek maat 38 die nog wel dicht kan, maar na het eten zit het toch echt niet lekker meer.
Voor wie maken ze die broeken joh. Bij 1 broek (maat 38 en 40) kreeg ik m'n voeten niet door het gat van de broekspijp. Zo breed en kolossaal zijn die helemaal niet
[..]
Stond wel bij de positiemode ja
Ze hadden hier bijna alleen maar broeken van spijkerstof? Wel een paar met een andere stof, maar dat zijn van die broeken die de bewoners in het verzorgingshuis dragen, alleen dan met zo'n band voor over je buik, en dat vind ik dan weer iets te.![]()
Ik loste het in het begin zo op met een haarelastiek door knoopsgat en dan lus om de knoop.quote:
Het was hier altijd bloed is goed.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:05 schreef BlueEyes het volgende:
Nooit geweten dat gordelroos pijnlijk is ipv alleen maar jeukt![]()
Laten we het daar maar op houden
Kennen jullie die ene;
Pijn is fijn
Jeuk is leuk
Bloed moet
Ik heb straks alle 3 tegelijk
Stukje knoopsgat-elastiek werkt ook!quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:06 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik loste het in het begin zo op met een haarelastiek door knoopsgat en dan lus om de knoop.
Werkt prima met goed lang shirt eronder
Zinkolie en uitzitten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:08 schreef Skittles het volgende:
[..]
Het was hier altijd bloed is goed.![]()
Kan inderdaad enorm pijnlijk zijn! Er kan nu in de zwangerschap niet iets verzachtends op?
Heb je waterpokken gehad als kind? Nou, daar door dus.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:16 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Zinkolie en uitzitten.
Af en toe koel ik het met koud water en insmeren met de punt van een wattenstaafje ipv krabben.
Die zenuwpijn is het naarste vind ik.
Enige raadsel is, hoe ben ik er in hemelsnaam aangekomen?
Zit je positie onderbroek toch achter? Tenzij je van die onder de buik broekjes hebt natuurlijk...quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:27 schreef kwakz0r het volgende:
Jamaar, die open rits tegen je vel lijkt me echt rete irritant
Met mijn buik rollen broekies altijd naar beneden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Zit je positie onderbroek toch achter? Tenzij je van die onder de buik broekjes hebt natuurlijk...
Lang shirt/hemdje eronder!quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:27 schreef kwakz0r het volgende:
Jamaar, die open rits tegen je vel lijkt me echt rete irritant
Als dat niet zo was dan waren er een hoop vrouwen niet weer zwanger!quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:37 schreef BlueEyes het volgende:
Naakt is sowieso favoriet hier ook! Alle kleding knelt om de buik of zit niet lekker bij de borsten.
En seks kan me gestolen worden, hier hetzelfde dus voor arme vriend, hij staat erbij en kijkt ernaar![]()
Donaties etc voor opwekken zijn ook al voorgesteld en ik hoef maar met de vingers te knippen en hij staat klaar voor me.
Heb van vriendinnen wel hele andere verhalen gehoord hoor, dat manlief er echt niet aan denken moest.
Of dat nu angst voor kind of onaantrekkelijkheid was heb ik nooit gevraagd.
Hoop stiekem wel dat dat na de bevalling wel weer beetje op normaal niveau komt om eerlijk te zijn
Dat wordt de volgende zwangerschap dus een polis bij HEMA afsluitenquote:Op donderdag 26 juni 2014 18:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
Kraampakket is binnen van de Hema, echt leuke cadeaus zitten erbij zeg
Het standaardlab wat door de overheid aan alle zwangeren in NL aangeboden wordt is zonder Hb en Glucose.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik lees nog net weer even in het vorige topic dat mignonne zegt dat nog niet iedere praktijk het laat doen. De mijne zal daar dan wel bij horen. Als ik er om denk, vraag ik er bij de volgende afspraak over vijf weken wel even naar.
Ik heb al geopperd hier dat dat de klus van vriend mag blijven ook na de zwangerschapquote:Op donderdag 26 juni 2014 19:07 schreef Spees_Eend het volgende:
Toxoplasmose wordt in Belgie standaard getest, of niet? Die lijkt me nog wel handig ivm kattenbak verschonen bijvoorbeeld. Al vind ik t niet supererg om dat niet te hoeven doen. Is dat een duur onderzoek?
Ik dacht dat dit ook in NL getest werd... Ben wel op parvo getestquote:Op donderdag 26 juni 2014 19:07 schreef Spees_Eend het volgende:
Toxoplasmose wordt in Belgie standaard getest, of niet? Die lijkt me nog wel handig ivm kattenbak verschonen bijvoorbeeld. Al vind ik t niet supererg om dat niet te hoeven doen. Is dat een duur onderzoek?
Ik dacht dat de kosten voor toxoplasmose niet zo enorm zijn. Voor vit. D zijn wel vrij hoog, tegen de 50 euroquote:Op donderdag 26 juni 2014 19:07 schreef Spees_Eend het volgende:
Nee, valt mee. Ik heb 't toen mee laten controleren bij de check in week 10. Weet alleen niet meer precies hoe duur 't wasquote:Op donderdag 26 juni 2014 19:07 schreef Spees_Eend het volgende:
+1.quote:
Nou, laat ik het zo zeggen: voor iedereen is er een eerste keerquote:
quote:Op donderdag 26 juni 2014 20:31 schreef Dyre het volgende:
[..]
Nou, laat ik het zo zeggen: voor iedereen is er een eerste keer![]()
Dat arme kind moet het nou eenmaal ook leren, net zoals iedereen, dus ik heb op mijn eigen manier bijgedragen aan haar studie
Nee ik sluit me aan bij het clubje van zwangeren met zin. Alleen ook een vriend die vaak van huis is op het moment en ik werk 's nachts nu. Dus er komt niks van.quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:35 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Hehehe ben ik dan de enige van dit zwangere groepje die zin heeft?
Rietje gefeliciteerd!![]()
en nog eenvoor alle koppige mensen zoals wupwup, mignonne en het zusje van rietje! Omdat die pas echt weten wat arme hormonale vrouwen nodig hebben!
Oh daar leen ik me dus echt niet voor. Iedereen moet het leren, maar niet bij mij. Ik wil de meest ervaren prikzuster die er is en anders ga ik gillenquote:Op donderdag 26 juni 2014 20:31 schreef Dyre het volgende:
Dat arme kind moet het nou eenmaal ook leren, net zoals iedereen, dus ik heb op mijn eigen manier bijgedragen aan haar studie
+1! Goede samenvatting en goed bezig allemaalquote:Op donderdag 26 juni 2014 21:43 schreef Crumpette het volgende:
een knipper voor Rietje!![]()
Hilmo, Dyre, Geppie, DaD: klinkt goed allemaal, die gesprekken over het werk!
14 juli pas weerquote:Op donderdag 26 juni 2014 21:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wanneer heb je weer controle SQ?
Veel harde buiken vanavond... En af en toe kramp in mn rug, ben benieuwd bij de controle morgen hoe mupke erbij ligt.. En wat de groeiecho laat zien en of we een geschat gewicht krijgen te horen.
ik word er al agressief van als ik het bij andere mensen zie gebeuren, op facebook ofzoquote:Op donderdag 26 juni 2014 22:04 schreef BlueEyes het volgende:
Het is lief bedoeld, ook van vriendinnen. Maar het gaat ongemerkt in mijn allergie zitten en ik ga kribbig erop reageren
Dat is juist jouw charmequote:Op donderdag 26 juni 2014 22:06 schreef geppie het volgende:
Ik zou er ook witheet van worden Blue!
En bij het uitdelen van tact stond ik niet bepaald vooraan dus geheid dat ik weer ruzie krijg met iemand
Eindelijk iemand die het waardeertquote:
Nou dat vond ik dus ook, samen met mn familie...quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:14 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik vind vooral die gele zwembroek een beetje disturbing gm![]()
Ja want de rest klinkt heel normaalquote:Op donderdag 26 juni 2014 22:14 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik vind vooral die gele zwembroek een beetje disturbing gm![]()
Ja, makkelijk gaat dat he?quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:20 schreef Skittles het volgende:
GMGeweldig!
Ik ben vannacht bevallen van een jongetje. Naja bevallen, kwam er zo uit floepen. Bij ons geen feest met Dries Roelvink helaas.
Hahahaquote:Op donderdag 26 juni 2014 22:44 schreef Skittles het volgende:
Je hunkert naar een man in een strakke gele slip
Detailquote:Op donderdag 26 juni 2014 22:49 schreef Crumpette het volgende:
haaahaha ja want die meneer heeft echt ontzettend zin in ons allemaal
die heb ik regelmatig. En dan schreeuw ik heel hard in mijn slaapquote:Op donderdag 26 juni 2014 22:58 schreef Crumpette het volgende:
Geen enkele van mijn dromen heeft tot nu toe nog te doen met mijn zwangerschap, gek genoeg. Al heb ik al wel de droom gehad dat mijn vriend en ander had en mij verliettoen was ik smorgens heel boos op hem
hahaha geniaal!quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dromen jullie trouwens ook zo achterlijk?
Hier was ik vannacht bevallen, had ik mn kraamtijd bij mn ouders, lag mn moeder bij mn kind in t ledikant, was mn overleden opa er ook bij, en ook de hele familie van vaders kant waar ik dus geen contact meer mee heb...
Mijn man wilde mup dr naam niet vertellen want dat was ons geheim, en als klap op de vuurpijl kwam dries roelvink op kraamvisite en had als cadeau een gele zwembroek...
Ik heb issues denk ik
quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, bij mijn man. Ik word zo gek van dat overanalyseren van mezelf. Ik ben elke minuut van de dag bezig met wat ik voel, of wat ik dan voel wel het kind is, of ik het gisteren niet intenser voelde en waarom dat vandaag dan anders is, en überhaupt met de vraag "wat is normaal". En omdat ik de enige ben die het kan voelen maakt me dat nog gekker. De laatste dagen wordt dat nog eens afgetopt met de angst dat het toch nog mis gaat allemaal. Dus ik ben even niet zo'n blije blozende zwangere![]()
DaD, klinkt als een fijne dag!
en dan zie ik dit, zo lief, van iemand die door zoiets gaat nu, en dan schaam ik me haast een beetje voor mijn gemiepquote:
Schamen is nergens voor nodig. Juist als je net zoiets hebt gehoord van iemand die je online 'kent'. Dat zou bij iedereen twijfels oproepen of het wel echt goed gaat bij jezelf.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en dan zie ik dit, zo lief, van iemand die door zoiets gaat nu, en dan schaam ik me haast een beetje voor mijn gemiep![]()
heb je al een beetje kunnen slapen?
dat lijkt me heel verstandig!quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:55 schreef Lingue het volgende:
Ik weet het niet. Hou niet van pillen. Denk dat ik 'gewoon' overdag ook mijn slaapjes moet gaan pakken. En even schijt hebben aan het verneuken van mijn ritme, want die is nu ook weg met niet slapen.
Lijkt mij wijs, je hebt je slaap/rust echt nodig, en schroom dan ook niet om.eventueel tijdelijk een hulpmiddel te vragen!quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:55 schreef Lingue het volgende:
Ik weet het niet. Hou niet van pillen. Denk dat ik 'gewoon' overdag ook mijn slaapjes moet gaan pakken. En even schijt hebben aan het verneuken van mijn ritme, want die is nu ook weg met niet slapen.
Doe waar jij je goed bij voelt .. dan is het altijd goedquote:Op donderdag 26 juni 2014 23:55 schreef Lingue het volgende:
Driesquote:Op donderdag 26 juni 2014 22:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dromen jullie trouwens ook zo achterlijk?
Hier was ik vannacht bevallen, had ik mn kraamtijd bij mn ouders, lag mn moeder bij mn kind in t ledikant, was mn overleden opa er ook bij, en ook de hele familie van vaders kant waar ik dus geen contact meer mee heb...
Mijn man wilde mup dr naam niet vertellen want dat was ons geheim, en als klap op de vuurpijl kwam dries roelvink op kraamvisite en had als cadeau een gele zwembroek...
Ik heb issues denk ik
Ik had dat bij mijn eerste zw.schap ook.. hoewel toen wel op normale termijn (39+3) bevallen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 07:59 schreef Lurktmeteenrietje het volgende:
Leuk, die verhalen over zeurende mensen als je bij je ud in de buurt bent.
Ik had bij de oudste het tegenovergestelde: ik was nog ongeveer 3 weken voor de uitgerekende datum toen ik een rondje kon gaan bellen met de mededeling dat ik bevallen was
Te meer omdat ik de dag ervoor nog bij een vriendin op bezoek was en de halve stad doorwaggelde, zorgde dat voor leuke reacties.
Hilmo ik las dat jij een goed gesprek had gehad met de arbo, toch?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 08:09 schreef Hilmo het volgende:
Goedemorgen![]()
En toen was ik zenuwachtig voor het gesprek met leidinggevende vanochtend, pff.Bang dat ik toch weer bepaalde dingen moet verantwoorden, of weet ik veel. Heb al de hele nacht hoofdpijn gehad (dat had ik weken niet meer!
)
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 08:16 schreef LaLouchi het volgende:
Nou ik hoor ook dagelijks of ik niet al moet bevallen... en dan ben ik.pas over 2 weken uitgerekend
Ja, ze had er toen ook 2 in haar buikquote:
Ja, bij M was dat inderdaad pas met 32 weken....quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:34 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ja, ze had er toen ook 2 in haar buik
Ach tuurlijk wel.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het vooral zeer onempathisch om een 37 weken zwangere te vertellen dat ze maar eens moest gaan bevallen. Het is niet alsof je gewoon ff kan gaan persen ofzo
Ik zeg het bij mijn bevallingsvoorlichting er altijd bij eerlijk gezegd, bij een eerste kindje. Dat veruit de meeste bevallingen tussen 37-42 weken plaats vinden. En dat bij een eerste kind de meeste vrouwen ergens in week 40 of 41 bevallen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het vooral zeer onempathisch om een 37 weken zwangere te vertellen dat ze maar eens moest gaan bevallen. Het is niet alsof je gewoon ff kan gaan persen ofzo
Ja, je hebt een punt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:39 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ach tuurlijk wel.
Weeen zijn way overrated
Hehehehe, overal een pak kraammatras mee naar toe sjouwen "voor als de vliezen breken"quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik zeg het bij mijn bevallingsvoorlichting er altijd bij eerlijk gezegd, bij een eerste kindje. Dat veruit de meeste bevallingen tussen 37-42 weken plaats vinden. En dat bij een eerste kind de meeste vrouwen ergens in week 40 of 41 bevallen.
En dan hoop ik maar dat ze zelf niet vanaf 37 weken al op de bank gaan zitten wachten op een matje tot ze gaan bevallen
Je kan ook een pollepel gebruiken als je er niet diep genoeg in komtquote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:46 schreef BlueEyes het volgende:
Waar op babybytes stond dat verhaal over zelf strippen?![]()
Ga ik meteen aan de slag
Moet dan de lepelkant erin?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je kan ook een pollepel gebruiken als je er niet diep genoeg in komt
ghehequote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hehehehe, overal een pak kraammatras mee naar toe sjouwen "voor als de vliezen breken"
De blikken van de aanstaande vaders op de voorlichtingsavond toen:
a) verteld werd dat verreweg de meeste bevallingen zich nièt beginnen dmv gebroken vliezen (de hollywood*plets*)
b) het voorwerk dàgen kan duren en dat niet bij de bevalling telt en dat je dan voor een eerste alsnog 10-14 uur moet rekenen voor baby
waren echt priceless
Sommige zwangeren leken er trouwens ook van geschrokken
Ja maar in de film breekt het water in de supermarkt en dan hebben ze ook direct persweeën Mignonnequote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
ghehe
De ontsluiting bij mijn oudste duurde 5 tot 6 uur ofzo, best wel vlot voor een eerste kind. Mijn vriend vond het vreselijk lang duren en das ook t enige waar hij t over gehad heeft als mensen vroegen hoe hij de bevalling ervaren had xD
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:46 schreef Diemux het volgende:
Mijn vriendin is ook zwanger, sinds dinsdag is de datum gesteld op 20 januari 2015!
O ja zo''n moeder heb ikquote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, en dan komt er een kind van een paar weken oud uitquote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar in de film breekt het water in de supermarkt en dan hebben ze ook direct persweeën Mignonne
daar ga k voor voor de derde hoor!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar in de film breekt het water in de supermarkt en dan hebben ze ook direct persweeën Mignonne
gewassen en alquote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:53 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, en dan komt er een kind van een paar weken oud uit
Die al doorslaapt en poept en plast op commando enzoquote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:53 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, en dan komt er een kind van een paar weken oud uit
Maar ik trok de opmerking van mijn schoonzusje ook niet echt lekker toen ze zei het is nu toch genoeg geweest met al die ellende al gedurende je zwangerschap en nu die hoge bloeddruk. Dan laat je je toch inleiden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:53 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
O ja zo''n moeder heb ik![]()
Die met 35 weken zei van: Nou dat schiet ook niet op zo.
Ikzelf kon de tijd ook wel vooruit kijken maar tis niet echt dat je dat zelf in de hand hebt ofzo![]()
En sowieso met 35 weken al bevallen.. Liever niet natuurlijk voor het welzijn van je kindje.
Ik heb niet geleerd van de eerste zwangerschapquote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:54 schreef geppie het volgende:
ke keer aan wanneer ik het beste bereikbaar ben en dan word ik niet gebeld. Ik voel me dan ook niet bepaald vrij om te gaan en staan waar ik wil, want dat gesprek schijnt een half uur te duren. Straks sta ik in een winkel ofzo. Gisteren voo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |