Je bent een Belg en mag niet stemmen.quote:
Ik heb een NL paspoort in de keukenla liggen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 08:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Je bent een Belg en mag niet stemmen.
Hoe denken wij Nederlandse FOK!kers over de kansen van de Belgen?
Alsof Argentinië de kwartfinale zeker haalt.. Messi uitschakelen en het team is niks meer.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:11 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Alsof België van Argentinië gaat winnen.
Ik heb dan ook niet gestemd; wedstrijd zonder favoriet, met een onvoorspelbare uitslag.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:10 schreef Lothiriel het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen hebben gestemd uit hoop dat België verliest en hoeveel echt denken dat VS beter is dan België
VS presteert beter dan verwacht, België minder goed dan verwacht (en gehoopt in mijn geval). Maar alsof ze de enigen zijn? En dat daarmee de VS plots sowieso gaat winnen, is wel een gekke gedachtekronkel.
Kan ik het wel mee eens zijn. Kan alleen niet tegen die opportunistische mensen die nogal wijdverspreid lijken te zijn op FOK!.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:13 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik heb dan ook niet gestemd; wedstrijd zonder favoriet, met een onvoorspelbare uitslag.
Juist omdat overschreeuwen ligt volgens mij bij de neutrale toeschouwers de voorkeur meer bij de VS. De Belgjes hadden vooraf grootste plannen, en gingen het wel even laten zien, Nederland kon er niks meer van. En nou zijn ze met niet bepaald sprankelend voetbal de poule door, terwijl VS gewoon leuker voetbal speelt en niet zo hoog van de toren blaast.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:14 schreef cemeteryslut het volgende:
ik vind US een verrassende ploeg, ook veel sympathieker dan ik had verwacht. De belgen lijken zichzelf een beetje te overschreeuwen. We gaan het zien! Ik hoop op een spannende wedstrijd maar denk dat VS hem toch gaat pakken.
niet onderdoen voor wie?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:19 schreef Rosario het volgende:
VS heeft meer strijdlust, dat ontbreekt totaal bij de Belgen. Daarnaast hebben ze een veel beter coach en spelers die eigenlijk niet onderdoen..
In Amerika zijn ze er van overtuigd dat ze wereldkampioen gaan worden alleszinsquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Juist omdat overschreeuwen ligt volgens mij bij de neutrale toeschouwers de voorkeur meer bij de VS. De Belgjes hadden vooraf grootste plannen, en gingen het wel even laten zien, Nederland kon er niks meer van. En nou zijn ze met niet bepaald sprankelend voetbal de poule door, terwijl VS gewoon leuker voetbal speelt en niet zo hoog van de toren blaast.
Die laatste zinquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:19 schreef Rosario het volgende:
VS heeft meer strijdlust, dat ontbreekt totaal bij de Belgen. Daarnaast hebben ze een veel beter coach en spelers die eigenlijk niet onderdoen..
Haha, ja, je moet daar een beetje 'doorheen' lezen - maar dat valt inderdaad lang niet altijd mee.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:19 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Kan ik het wel mee eens zijn. Kan alleen niet tegen die opportunistische mensen die nogal wijdverspreid lijken te zijn op FOK!.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:21 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
In Amerika belgie zijn ze er van overtuigd dat ze wereldkampioen gaan worden alleszins
Misschien dringt dat hier wat minder door danquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:21 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
In Amerika zijn ze er van overtuigd dat ze wereldkampioen gaan worden alleszins
Ach, ik heb wel het idee gekregen dat je met Wilmots de oorlog niet gaan winnen. Die man staat als een ADHD'er langs die lijn te springen, gooit z'n opstelling om, durft niet in te grijpen op spitspositie, stelt half fitte spelers op die dan na korte tijd uitvallen, kost je weer een wissel.quote:
Nah, enkel wat schreeuwers en misschien naïevelingen voor het WK begon. Die laatste groep heeft alleszins hopelijk het licht gezien na de zwakke groepsfase.quote:
Nou ja, ze prijzen hun team helemaal de hoogte in en staat al in de kwartfinales als je hun media zo leest. België speelt zwak dus daar gaan we wel eventjes makkelijk van winnenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Misschien dringt dat hier wat minder door dan
[..]
Ach, ik heb wel het idee gekregen dat je met Wilmots de oorlog niet gaan winnen. Die man staat als een ADHD'er langs die lijn te springen, gooit z'n opstelling om, durft niet in te grijpen op spitspositie, stelt half fitte spelers op die dan na korte tijd uitvallen, kost je weer een wissel.
Voeg daaraan toe: geen visie, geen lef, geen team builder (ben ik bang). Met afstand de zwakste schakel aan Belgische zijde.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:24 schreef Loveless85 het volgende:
Ach, ik heb wel het idee gekregen dat je met Wilmots de oorlog niet gaan winnen. Die man staat als een ADHD'er langs die lijn te springen, gooit z'n opstelling om, durft niet in te grijpen op spitspositie, stelt half fitte spelers op die dan na korte tijd uitvallen, kost je weer een wissel.
En een dikke vette minderwaardigheidscomplex jegens Nederlandquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:27 schreef pyl het volgende:
[..]
Voeg daaraan toe: geen visie, geen lef, geen team builder (ben ik bang). Met afstand de zwakste schakel aan Belgische zijde.
Wie? Wilmots?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:29 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
En een dikke vette minderwaardigheidscomplex jegens Nederland
Wel nuchtere blik erop denk ik. Gezien de spelers die belgie heeft is het zeker wel top 16 van de wereld. Top 8 denk ik eigenlijk niet, maar door de gunstige loting ligt een kwart finale wel tot de mogelijkheden. Denk wel dat het eerlijk is om te stellen dat belgie voor deze wedstrijd licht favoriet is ondanks dat ze nog niet naar hun kunnen hebben gepresteerd.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:25 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik blijf bij wat ik zei voor het WK begon: groepsfase niet doorkomen is een mislukking, 8ste finales halen is het minimum en kwartfinales halen is succes. Alles daarboven is bonus en zie ik ook zo snel niet gebeuren.
Maar wauw, wat zou het erg zijn als we denken dat we gaan winnen van de VS![]()
Sorry dat ik ff moet lachen hoor.
O. Maar mijn post, en die van Loveless, waarop ik reageerde, ging over Wilmots.quote:
Ja, dat is toch een Belg ohnieda?!!!??quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:31 schreef pyl het volgende:
[..]
O. Maar mijn post, en die van Loveless, waarop ik reageerde, ging over Wilmots.
Niet alle Belgen zijn coach van het Belgisch elftal.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:32 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Ja, dat is toch een Belg ohnieda?!!!??![]()
Heb nog nergens minderwaardigheidscomplex gezien bij Wilmots, al helemaal niet richting Nederland. Als je dat eventjes kunt aantonen?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:32 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Ja, dat is toch een Belg ohnieda?!!!??![]()
Nederland heeft anders wel 16 miljoen bondscoachesquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:33 schreef pyl het volgende:
[..]
Niet alle Belgen zijn coach van het Belgisch elftal.
Kijk naar Halcon dan weet je genoegquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:33 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Heb nog nergens minderwaardigheidscomplex gezien bij Wilmots, al helemaal niet richting Nederland. Als je dat eventjes kunt aantonen?
Ach voor mij mag iedereen zeggen wat ie wilt maar ik word alleen wat geïrriteerd van gebrek aan argumentatie wat ik vaak genoeg lees. Op basis van de spelerskern is België gewoon favoriet, dat heeft niks met een subjectieve blik op de feiten te maken. Als iemand dat gaat ontkennen neem ik hem of haar per definitie gewoon niet serieus eigenlijk. Enige argumenten zijn voor mij de coach, de vorm, de vechtlust en dergelijke elementen als het deze wedstrijd betreft.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Wel nuchtere blik erop denk ik. Gezien de spelers die belgie heeft is het zeker wel top 16 van de wereld. Top 8 denk ik eigenlijk niet, maar door de gunstige loting ligt een kwart finale wel tot de mogelijkheden. Denk wel dat het eerlijk is om te stellen dat belgie voor deze wedstrijd licht favoriet is ondanks dat ze nog niet naar hun kunnen hebben gepresteerd.
Nederland wel ja. En de beste is de echte bondscoach. Dat is in België anders.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nederland heeft anders wel 16 miljoen bondscoaches
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:38 schreef deleriouz het volgende:
USA USA USA!!!!!
Ik kan niet wachten. Mericuuuuh!
Ik heb alle vertrouwen in onze boys!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:40 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En dat ze dan ook nog ff die Argentijnen eruit gooien en de weg naar de finale is helemaal open.
Je doet hier een beroep op de reputatie van de Belgische spelers, maar de vraag is of die reputatie genoeg is om ze favoriet te maken. Als team maakten ze nog geen indruk (toegegeven: wel drie keer gewonnen en dat is op zichzelf knap).quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:36 schreef Lothiriel het volgende:
... Op basis van de spelerskern is België gewoon favoriet, dat heeft niks met een subjectieve blik op de feiten te maken. Als iemand dat gaat ontkennen neem ik hem of haar per definitie gewoon niet serieus eigenlijk. Enige argumenten zijn voor mij de coach, de vorm, de vechtlust en dergelijke elementen als het deze wedstrijd betreft.
Die Belgen hebben op Courtois, Kompany en Hazard helemaal geen reputatie. Leuk hoor spelers als Chadli, Vertonghen, Mertens, Fellaini, Witsel, Alderweireld en weet ik veel wie. Redelijke spelers, maar geen hoogvliegers.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:42 schreef pyl het volgende:
[..]
Je doet hier een beroep op de reputatie van de Belgische spelers, maar de vraag is of die reputatie genoeg is om ze favoriet te maken. Als team maakten ze nog geen indruk (toegegeven: wel drie keer gewonnen en dat is op zichzelf knap).
Bovendien, een team als Spanje had spelers met een nog veel grotere reputatie dan de Belgen, en je weet wat daarvan is terechtgekomen. Kortom, reputatie zegt niet zoveel en al helemaal niet als je verder niets hebt om op te bogen ....
Ik heb het over de spelers, niet over het team?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:42 schreef pyl het volgende:
[..]
Je doet hier een beroep op de reputatie van de Belgische spelers, maar de vraag is of die reputatie genoeg is om ze favoriet te maken. Als team maakten ze nog geen indruk (toegegeven: wel drie keer gewonnen en dat is op zichzelf knap).
Bovendien, een team als Spanje had spelers met een nog veel grotere reputatie dan de Belgen, en je weet wat daarvan is terechtgekomen. Kortom, reputatie zegt niet zoveel en al helemaal niet als je verder niets hebt om op te bogen ....
Misschien, maar ze zijn natuurlijk wel beter dan wat België de afgelopen twintig jaar heeft kunnen leveren. Of het allemaal zo goed is als wordt beweerd, blijft natuurlijk de vraag. Tot dusver is er nog geen antwoord gekomen op deze WK.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:45 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Die Belgen hebben op Courtois, Kompany en Hazard helemaal geen reputatie. Leuk hoor spelers als Chadli, Vertonghen, Mertens, Fellaini, Witsel, Alderweireld en weet ik veel wie. Redelijke spelers, maar geen hoogvliegers.
Het antwoord is wel gekomen, alleen misschien niet het antwoord wat jij en dat mislukte volk verwachtte.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:49 schreef pyl het volgende:
[..]
Misschien, maar ze zijn natuurlijk wel beter dan wat België de afgelopen twintig jaar heeft kunnen leveren. Of het allemaal zo goed is als wordt beweerd, blijft natuurlijk de vraag. Tot dusver is er nog geen antwoord gekomen op deze WK.
Het zit diep hè. In je jeugd op het internaat ooit anaal gestraft door een met een Vlaamse tongval sprekende monnik?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:51 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Het antwoord is wel gekomen, alleen misschien niet het antwoord wat jij en dat mislukte volk verwachtte.
Hihi heb gestemdquote:Op dinsdag 1 juli 2014 08:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Je bent een Belg en mag niet stemmen.
Hoe denken wij Nederlandse FOK!kers over de kansen van de Belgen?
Het antwoord wat ik wil? En wat is dat dan volgens jou?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:51 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Het antwoord is wel gekomen, alleen misschien niet het antwoord wat jij en dat mislukte volk verwachtte.
Ik spreek je vanavond wel.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het zit diep hè. In je jeugd op het internaat ooit anaal gestraft door een met een Vlaamse tongval sprekende monnik?
Ze kunnen gewoon niet beter. Daar is je antwoord.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:54 schreef pyl het volgende:
[..]
Het antwoord wat ik wil? En wat is dat dan volgens jou?
Ik kan het zelf ook geven, ofschoon het voor de hand ligt: ik zie het liefste mooie, spannende wedstrijden waarin getalenteerde spelers hun uiterste best doen om te winnen. Zoiets als de Algerijnen gisteren. En dat hebben we van de Belgen nog niet gezien.
Omdat er geen club is die 200 miljoen voor Messi wil betalen. Nog niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
België heeft het op 1 na duurst betaalde team van het toernooi.
Is goed. Ik hoor je vanavond wel.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:54 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Ik spreek je vanavond wel.![]()
Vanavond eindelijk een belgvrije forum![]()
![]()
![]()
![]()
Dat lijkt me sterk. Kom maar met die cijfertjesquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
België heeft het op 1 na duurst betaalde team van het toernooi.
Zou kunnen. Maar ik houd het erop dat ze hun belofte nog niet hebben waargemaakt. (Misschien doen ze dat wel nooit ...)quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:55 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Ze kunnen gewoon niet beter. Daar is je antwoord.
België heeft dat enorm getalenteerde Algerije toch verslagen in de poulefase... Toen kwamen ze er helemaal niet aan te pas met 1 schot op doel. Ik vind het beetje gek dat meten met 2 maten en 2 gewichten.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:54 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik kan het zelf ook geven, ofschoon het voor de hand ligt: ik zie het liefste mooie, spannende wedstrijden waarin getalenteerde spelers hun uiterste best doen om te winnen. Zoiets als de Algerijnen gisteren, of de Nederlanders eergisteren. En dat hebben we van de Belgen nog niet gezien.
Hoorde het gisteren op Eurosport. Mail ze maar.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Kom maar met die cijfertjes
inderddad de belgische spelers doen hun uiterste best om te verliezen...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:54 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik kan het zelf ook geven, ofschoon het voor de hand ligt: ik zie het liefste mooie, spannende wedstrijden waarin getalenteerde spelers hun uiterste best doen om te winnen. Zoiets als de Algerijnen gisteren, of de Nederlanders eergisteren. En dat hebben we van de Belgen nog niet gezien.
Jij wil beweren dat de Algerijnen niet hun best deden om te winnen?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:58 schreef bylbylbyl het volgende:
[..]
inderddad de belgische spelers doen hun uiterste best om te verliezen...
Toen speelden de Algerijnen ook wel heel anders. De overtreding van vertonghen was het enige wat op de helft van de Algerijnen gebeurde de 1e helft. Puur verdedigend toen, heel anders dan gisteren.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:57 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
België heeft dat enorm getalenteerde Algerije toch verslagen in de poulefase... Toen kwamen ze er helemaal niet aan te pas met 1 schot op doel. Ik vind het beetje gek dat meten met 2 maten en 2 gewichten.
Behalve Kompany en Hazard denk ik niet dat er veel zijn die echt cashen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Hoorde het gisteren op Eurosport. Mail ze maar.
Nee, dat zegt die niet. Maar jij beweert alsof de Belgen niet hun best deden om te winnen. Ze kunnen gewoon niet beter. Dat is niet erg, ze zijn nou eenmaal matig.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:59 schreef pyl het volgende:
[..]
Jij wil beweren dat de Algerijnen niet hun best deden om te winnen?
Dat was dan ook een draak van een wedstrijd, Algerije zat gewoon te wachten op de aanvallen maar de Belgen konden dat helemaal niet. Pas in de laatste minuten.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:57 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
België heeft dat enorm getalenteerde Algerije toch verslagen in de poulefase... Toen kwamen ze er helemaal niet aan te pas met 1 schot op doel. Ik vind het beetje gek dat meten met 2 maten en 2 gewichten.
Dat waren toch totaal onvergelijkbare wedstrijden van Algerije?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:57 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nee jij beweert dat de nederlanders en algerijnen getalenteerde spelers hebben die hun uiterste best doen om te winnen, en dat de belgen dat niet doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:59 schreef pyl het volgende:
[..]
Jij wil beweren dat de Algerijnen niet hun best deden om te winnen?
Zo kan je inderdaad overal een draai aan gevenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat was dan ook een draak van een wedstrijd, Algerije zat gewoon te wachten op de aanvallen maar de Belgen konden dat helemaal niet. Pas in de laatste minuten.
Uiteraard. Maar het is helemaal niet zo'n geweldig getalenteerd team vind ik. Anders hadden ze dat uiterst matige Belgische team toch met 5-0 naar huis gestuurdquote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:00 schreef pyl het volgende:
[..]
Dat waren toch totaal onvergelijkbare wedstrijden van Algerije?
Nou ja, ik zie de echte wil om strijd te leveren en ten koste van alles te winnen bij de Belgen inderdaad niet zo. Het is een beetje futloos allemaal.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:01 schreef bylbylbyl het volgende:
[..]
Nee jij beweert dat de nederlanders en algerijnen getalenteerde spelers hebben die hun uiterste best doen om te winnen, en dat de belgen dat niet doen.
Bollocks, Algerije liet Belgie niet in hun spel komen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:01 schreef Chilliewillie88 het volgende:
België liet Algerije toen niet in hun spel komen, dat lieten de Duitsers gisteren wel toe. Verdienste van België dat ze toen uiteindelijk nog gewonnen hebben. Was een gesloten wedstrijd, maar absoluut overbodig om die prestatie te minimaliseren.
Kun je nagaan hoe goed ze zijn als ze dat wel doen?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:02 schreef pyl het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie de echte wil om strijd te leveren en ten koste van alles te winnen bij de Belgen inderdaad niet zo. Het is een beetje futloos allemaal.
Op tactisch vlak een waardeloze trainer natuurlijk, denk niet dat er daar veel discussie over zal zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:04 schreef Joeri. het volgende:
Wat vinden de Belgen zelf eigenlijk van Wilmots? Ben wel benieuwd
Dat weet niemand - en dat is precies mijn punt: allemaal loze belofte tot dusver. Voor je het weet krijgen ze na vanavond geen kans meer om het te laten zien.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe goed ze zijn als ze dat wel doen?
Ga eens naar elk willekeurig forum/plaats waar Wilmots besproken wordt en je zult maar 1 ding horen: waardeloos. Kan ik het enkel mee eens zijn.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:04 schreef Joeri. het volgende:
Wat vinden de Belgen zelf eigenlijk van Wilmots? Ben wel benieuwd
marktwaarde belgië - ook nederland erbij gezetquote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Kom maar met die cijfertjes
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:00 schreef Deckard het volgende:
Die belgen zullen worden afgeslacht met hun anti-voetbal.
Belgie laat het 'grote' Algerije niet in hun spel komen? Hoezo krom lullen wat recht is.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:01 schreef Chilliewillie88 het volgende:
België liet Algerije toen niet in hun spel komen, dat lieten de Duitsers gisteren wel toe. Verdienste van België dat ze toen uiteindelijk nog gewonnen hebben. Was een gesloten wedstrijd, maar absoluut overbodig om die prestatie te minimaliseren.
Het verschil is op deze WK niet bepaald te merken.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:07 schreef bylbylbyl het volgende:
[..]
marktwaarde belgië - ook nederland erbij gezet
http://www.transfermarkt.de/belgien/startseite/verein/3382 348 miljoen euro
http://www.transfermarkt.de/niederlande/startseite/verein/3379 207 miljoen euro
Depay, BMI, De Vrij, Blind maar 5 miljoen, Robben minder waard als Van Persie,quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:07 schreef bylbylbyl het volgende:
[..]
Je kan wel zeggen dat Algerije België niet in zijn spel liet komen door de bus te parkeren voor doel, dat klopt ook. Tegen zo'n ultraverdedigende ploeg zou iedere ploeg het mogelijk hebben.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:08 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Belgie laat het 'grote' Algerije niet in hun spel komen? Hoezo krom lullen wat recht is.
Belgie is toch zo geweldig, waarom dan het spel aanpassen aan een C-land als Algerije ipv uitgaan van je eigen krachten.![]()
Algerije een topteam? Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:10 schreef Lothiriel het volgende:
Wat ik gek vind is hoe snel de wind hier draait
Toen Algerije bij België werd ingedeeld zat iedereen te klagen dat het een kutpoule was en dat Algerije waardeloos is enzovoort. Wint België 2-1 krijg je nog meer geklaag en gemekker, hoewel Algerije niet eens in het stukje was voorgekomen maar dat doet natuurlijk niet terzake![]()
Dan maakt Algerije het Duitsland enorm moeilijk en dwingen ze zelfs verleningen af. Plots is Algerije toch een topteam enzovoort enzoverder.
Als ik die logica zou aanhouden dan is België ineens ook een enorm topteam dat ze Algerije hebben overwonnen met slechts 1 kans weg te geven tegenover een 12-tal op doel van Duitsland. Dat is natuurlijk onzin in mijn ogen maar het is wel dezelfde logica![]()
Mooi staaltje onuitstaanbaar opportunisme
Kijk in de topics Duitsland-Algerijequote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:12 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Algerije een topteam? Wie zegt dat?
doe je dat express of ben je echt dom?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:09 schreef pyl het volgende:
[..]
Het verschil is op deze WK niet bepaald te merken.
Algerije speelde gisteren ontzettend goed, twee weken geleden was het huilen met de pet op. Dat vind je toch zelf ook wel, hoop ik?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:12 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Kijk in de topics Duitsland-Algerije
Dat was een bewust gekozen tactiek. Dat zag je toch wel?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:14 schreef pyl het volgende:
[..]
Algerije speelde gisteren ontzettend goed, twee weken geleden was het huilen met de pet op. Dat vind je toch zelf ook wel, hoop ik?
Joh ... rustig maar. Ik gaf geen commentaar op jouw post, alleen op het kennelijke grote verschil in marktwaarde.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:13 schreef bylbylbyl het volgende:
[..]
doe je dat express of ben je echt dom?
het punt was een fucking vraag naar de marktwaarde, waaronder één of andere nederlander niet geloofde dat de transferwaarde van de belgische redelijk hoog was.
Het was niet een vraag wie het beste gepresteerd heeft op het wk tot nu toe. De selectie van spanje is ook ettelijke mijoenen duurder dan die van nederland, maar toch ging Spanje de boot in.
Het is wel nog steeds dezelfde ploeg met dezelfde spelers. Een ploeg wordt niet plots 100x beter op 2 weken tijd, sorry hoor.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:14 schreef pyl het volgende:
[..]
Algerije speelde gisteren ontzettend goed, twee weken geleden was het huilen met de pet op. Dat vind je toch zelf ook wel, hoop ik?
Zegt toch ook helemaal niks. Belgie won ook een tijd geleden een oefeninterland van ons. Maar als we voor het echie spelen winnen wij 9 v/d 10 keer. En de ene keer dat wij niet winnen is als het wordt afgelast ofzo.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:14 schreef pyl het volgende:
[..]
Ja, ik zie dat wel. Een enorm verschil tussen de wedstrijden van gisteren en van twee weken geleden. Niet te vergelijken dus.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat was een bewust gekozen tactiek. Dat zag je toch wel?
Zo nee, dan www.hansanders.nl
Zuid Korea, Rusland en Algerije.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:18 schreef OeJ het volgende:
Als Nederland had laten zien, wat België in de groepsfase op dat mat legde, waren ze gefileerd, door media & volk. Het was écht niet om aan te zien!
Marktwaarde is iets anders dan salaris, dat die van Nederland niet veel voorsteld met allemaal eredivisie spelers verbaast me dan ook niet, en is ook irrelevant. Er werd geclaimd dat Belgie het 1 na hoogste had. En ook op marktwaarde hebben ze dat niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:07 schreef bylbylbyl het volgende:
[..]
Hulde voor zoveel fijnbesnaarde woorden.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:24 schreef misteriks het volgende:
Belgie, al was het maar om ze in de halve finales nederland te laten uitschakelen. ZIjn we eindelijk van die grofgebekte arrogante nitwits af
Jawel hoor, het komt vooral door sneue faalhazen als Falcon. Stoer praten terwijl zijn land sinds het maken van Manneke Pis niets bereikt heeft.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:22 schreef CPS2000 het volgende:
Wat een anti-België sentimenten hier, waarom? Als buurland mag je het de Belg toch wel gunnen dat de ploeg ver komt? En gepast chauvinisme is Nederlanders ook niet vreemd, dus om daarom zo anti te zijn snap ik ook niet. Ik heb het hier dus over de mensen die hopen dat België het niet haalt, niet degenen die denken dat België verliest.
ok - geen idee waar eurosport zich op baseerde dan, ik denk niet dat alle salarisbriefjes van alle voetballers bekend zijn bij eurosportquote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Marktwaarde is iets anders dan salaris, dat die van Nederland niet veel voorsteld met allemaal eredivisie spelers verbaast me dan ook niet, en is ook irrelevant. Er werd geclaimd dat Belgie het 1 na hoogste had. En ook op marktwaarde hebben ze dat niet.
http://www.transfermarkt.nl/brazilie/startseite/verein/3439 brazilie 467,50 miljoen
http://www.transfermarkt.(...)/3377/saison_id/2013 frankrijk 379,25 miljoen
http://www.transfermarkt.(...)/3262/saison_id/2013 duitsland 526 miljoen
en dan zullen spanje en argentinie er ook wel boven zitten
Halcon is 1 persoon. Nogal kras dat je je daardoor van mening laat veranderen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:26 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Jawel hoor, het komt vooral door sneue faalhazen als Falcon. Stoer praten terwijl zijn land sinds het maken van Manneke Pis niets bereikt heeft.
@ 1m31quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:28 schreef bylbylbyl het volgende:
[..]
ok - geen idee waar eurosport zich op baseerde dan, ik denk niet dat alle salarisbriefjes van alle voetballers bekend zijn bij eurosport
hij heeft het over "value" = marktwaarde en niet salaris.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
@ 1m31
http://tv.sb.eurosport.co(...)deos_vid333511.shtml
ook geen idee waar ze dat op baseren.
Duitsland op plek 8quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
http://www.freemalaysiato(...)-teams-at-world-cup/
Laten we het op 3e plek houden
aha het gaat dus over reeds effectief betaalde transfersommen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
http://www.freemalaysiato(...)-teams-at-world-cup/
Laten we het op 3e plek houden
waarom niet - marktwaarde is iets anders dan reeds effectief betaalde transfersommen. thomas müller staat op nul, een paar van de duitse spelers verhuisden ook van club zonder tranfersom wegens einde contract.quote:
Gewoon 3x woorden verdraaien tot het kloptquote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:39 schreef bylbylbyl het volgende:
[..]
aha het gaat dus over reeds effectief betaalde transfersommen.
3e plek in totaal en tweede plek van de landen die nog steeds in het toernooi zijn - iedereen gelijk, iedereen gelukkig en iedereen weer vriendjes
uiteraard. het is allemaal relatief.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:41 schreef opreis het volgende:
[..]
Gewoon 3x woorden verdraaien tot het klopt, en reeds betaalde transfer fees zegt ook niet alles, op die manier is ibrahimovic meer waard dan de meeste landen.
Ja dat zei ik dus, eerste waren het salarissen, toen marktwaardes, en nu effectief betaalde transfersommen wat helemaal niet veel zegt, eerst plek 2 nu plek 3. Maar goed, jij je zin, belgie heeft de selectie met de op 2 na hoogste effectief betaalde transfersommen voor spelers. Chapoquote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:41 schreef bylbylbyl het volgende:
[..]
waarom niet - marktwaarde is iets anders dan reeds effectief betaalde transfersommen. thomas müller staat op nul, een paar van de duitse spelers verhuisden ook van club zonder tranfersom wegens einde contract.
zo lastig is het allemaal niet
Ik pas me tenminste aan in het gastlandquote:
Ik vind de Amerikanen gewoon een stuk sympathieker overkomen. Voetballend en hoe het voetbal daar is gaan leven de laatste weken is ook wel mooi. Eigenlijk het tegenovergestelde van de Belgen, grappige is dat ze in dat land ons blijkbaar arrogant noemenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:22 schreef CPS2000 het volgende:
Wat een anti-België sentimenten hier, waarom? Als buurland mag je het de Belg toch wel gunnen dat de ploeg ver komt? En gepast chauvinisme is Nederlanders ook niet vreemd, dus om daarom zo anti te zijn snap ik ook niet. Ik heb het hier dus over de mensen die hopen dat België het niet haalt, niet degenen die denken dat België verliest.
Is niet alleen tgo Belgen hoor. Nederlanders kijken op ongeveer alles neer omdat ze zich graag zelfbevlekken. Hier in Praag is haast iedere expat en Tsjech inclusief niet voor Nederland. Tja, er is een moment dat de maskers afvallen natuurlijk. Het befaamde neerbuigende gedrag van NLers wordt nergens geapprecieerd. Maar wel geilen op alles wat eventueel positief in de buitenlandse pers geschreven wordt. Niet voor niets haalt dat topic 10duizenden views. Te triest voor woorden, je zal er maar een buurland van zijnquote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:29 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Halcon is 1 persoon. Nogal kras dat je je daardoor van mening laat veranderen.
Als ik zo zou redeneren had ik allang een enorme hekel aan alles wat Nederlands is, zoek maar eens in de zoekmachine van FOK! op Belg/België, zijn bijna allemaal KLB-topics met vaak haatdragende inhoud___!
Als ze nou hadden gevoetbald naar hun mogelijkheden dan had ik ze dat wel gegund. Maar het doet echt pijn aan je ogen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:47 schreef misteriks het volgende:
[..]
Ik pas me tenminste aan in het gastland
Maar het is wel duidelijk waar het calimerocomplex zit. Iedereen gunt Belgie een succesje, behalve de Nederlanders weer
Welnee joh, helemaal fout. Ik gun de Belgen best een succesje. En dat hebben ze inmiddels met hun '9 op 9' al gehad. Misschien zijn ze beter dan de VS (hoewel ...) maar ik zou er niet raar van staan te kijken als ze er vanavond uitvliegen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:47 schreef misteriks het volgende:
[..]
Maar het is wel duidelijk waar het calimerocomplex zit. Iedereen gunt Belgie een succesje, behalve de Nederlanders weer
Vind ik beetje kort door de bocht maar kan ik wel mee leven met die uitleg.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)naar-sneuvelen.dhtml
Ik denk dat het ook een soort van tegenreactie is op al de negativiteit die je leest over Nederland uit België. Daarbij krijgt mooi aantrekkelijk voetbal meer waardering, en de Belgen scoren daar gewoon laag op.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:47 schreef misteriks het volgende:
[..]
Waar lees jij dat dan? HLN? 9lives? Dat verbaast me dan niks want dat zijn de idioten van de maatschappij over het algemeen gezien. De gewone media zoals De Standaard zijn gewoon heel eerlijk in hun verslaggeving hoor. Ja, ze bejubelen Nederland niet totaal (behalve bij 1-5 tegen Spanje, en terechtquote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook een soort van tegenreactie is op al de negativiteit die je leest over Nederland uit België. Daarbij krijgt mooi aantrekkelijk voetbal meer waardering, en de Belgen scoren daar gewoon laag op.
In principe zou ik het mooi vinden als belgië ver komt op het WK, maar als ik puur kijk naar het spel verdienen ze het eigenlijk niet.
Ik zeg niet dat ik het zo zie, maar er zijn genoeg nederlanders die die reacties als enige zien en daarmee ook een tegenreactie geven op de Belgen. verder is Fok! nou ook niet bepaald de gemiddelde persoon is, allemaal internetheldjes.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:08 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Waar lees jij dat dan? HLN? 9lives? Dat verbaast me dan niks want dat zijn de idioten van de maatschappij over het algemeen gezien. De gewone media zoals De Standaard zijn gewoon heel eerlijk in hun verslaggeving hoor. Ja, ze bejubelen Nederland niet totaal (behalve in 1-5) maar het was ook niet dat die andere 2 wedstrijden zo geweldig waren, niet waar?
Het is overigens echt niet zo dat er veel Nederlanders op FOK! België wat gunnen, dat kon je al lezen voor het WK. Niet enkel op voetbalgebied dan; heb het over zowat alles. Kijk maar naar wat oude topics.
Het helpt niet dat Jan Mulder bij Canvas alles wat Nederland doet afzeikt tot groot vermaak van het publiek daar. Verder kan je in dit topic zien dat de meeste fokkers Belgie een warm hart toedroegen voor de start van het WK.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:08 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Waar lees jij dat dan? HLN? 9lives? Dat verbaast me dan niks want dat zijn de idioten van de maatschappij over het algemeen gezien. De gewone media zoals De Standaard zijn gewoon heel eerlijk in hun verslaggeving hoor. Ja, ze bejubelen Nederland niet totaal (behalve bij 1-5 tegen Spanje, en terechtmaar het was ook niet dat die andere 2 wedstrijden zo geweldig waren, niet waar?
Het is overigens echt niet zo dat er veel Nederlanders op FOK! België wat gunnen, dat kon je al lezen voor het WK. Niet enkel op voetbalgebied dan; heb het over zowat alles. Kijk maar naar wat oude topics.
Volgens mij waren er voor het WK begon veel Nederlanders die het België wel gunden hoor. Weet je nog dat topic van welk land je de Cup het meest gunde? Daar stond België gewoon tweede achter Nederland. Na de dramatische wedstrijden is het echter wat verandert, ook omdat de meeste Belgen hier super arrogant zijn geworden over hun ploeg.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:08 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Jan Mulder zeikt België ook af. Jan Mulder zeikt volgens mij zowat alles en iedereen af. Wilmots trouwens ook. Z'n constante gezaag, dat kunnen die mensen in die studio blijkbaar wel smaken, nu nog. Na paar weken WK ben ik hem ook wel beu aan het geraken trouwens, vond het in het begin nog amusant. Dan heb ik liever Boskamp.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:17 schreef Stranger het volgende:
[..]
Het helpt niet dat Jan Mulder bij Canvas alles wat Nederland doet afzeikt tot groot vermaak van het publiek daar. Verder kan je in dit topic zien dat de meeste fokkers Belgie een warm hart toedroegen voor de start van het WK.
Als ik dat goed zag had België ook een grote verzameling minnetjesquote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:17 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Volgens mij waren er voor het WK begon veel Nederlanders die het België wel gunden hoor. Weet je nog dat topic van welk land je de Cup het meest gunde? Daar stond België gewoon tweede achter Nederland. Na de dramatische wedstrijden is het echter wat verandert, ook omdat de meeste Belgen hier super arrogant zijn geworden over hun ploeg.
Ben ik helemaal met je eens (behalve met die passage over Boskamp danquote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:24 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Jan Mulder zeikt België ook af. Jan Mulder zeikt volgens mij zowat alles en iedereen af. Wilmots trouwens ook. Z'n constante gezaag, dat kunnen die mensen in die studio blijkbaar wel smaken, nu nog. Na paar weken WK ben ik hem ook wel beu aan het geraken trouwens, vond het in het begin nog amusant. Dan heb ik liever Boskamp.
FOK is alleszins wel representatiever dan HLN of 9lives. Eerste spreekt voor zich, en 9lives is een gameplatform speciaal gericht op minderjarigen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het zo zie, maar er zijn genoeg nederlanders die die reacties als enige zien en daarmee ook een tegenreactie geven op de Belgen. verder is Fok! nou ook niet bepaald de gemiddelde persoon is, allemaal internetheldjes.
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander op de straat het de Belgen best wel gunt dat ze een succes hebben op dit WK
Ja, ik vind Boskamp een best te pruimen kerel. Liever hem dan bijvoorbeeld Vd Gijp die ook nogal veel aan afzeiken doet, weliswaar op een meestal grappige manier.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:29 schreef pyl het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens (behalve met die passage over Boskamp dan). Het lijkt inmiddels wel de 'Jan Muldershow' op de Belgische tv. Hij vliegt steeds vaker volledig uit de bocht; ik begrijp niet wat de mensen daar leuk of goed aan vinden. Dat gaat zich nog wreken.
Dan nog, het blijft het internet. En de combinatie internet+voetbal werkt eerder IQ-verlagend dan IQ-verhogend. Ik meen het serieus als ik zeg dat ik denk dat het een combinatie is van :quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:29 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
FOK is alleszins wel representatiever dan HLN of 9lives. Eerste spreekt voor zich, en 9lives is een gameplatform speciaal gericht op minderjarigen.
Kom, skippy, dat kan nog veel beter.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:36 schreef skippy22 het volgende:
Arrogant geblaat van die belgjes met hun debielen team. En nog steeds uitermate jaloers op de grote buren.
Dat ze ondanks al die minnetjes nog tweede stonden zegt toch ook genoeg. Er waren veel meer Nederlanders die het België wel gunden dan niet. En verder is het toch volkomen logisch dat je mening omdraait als je alleen maar zaadwedstrijden te zien krijgt van België. Als ze gewoon mooi voetbal hadden gespeeld en ons mooie wedstrijden hadden laten zien waren er echt niet zo veel Nederlanders geweest die zo over België liepen te zeiken. Ik heb zelf eigenlijk hetzelfde. Ik gunde het België in het begin wel omdat ze een goed team hebben en onze buren zijn. Maar ik heb nu geen zin meer om nog meer van die zaadpartijen voorgeschoteld te krijgen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:28 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Als ik dat goed zag had België ook een grote verzameling minnetjesDaarbij, je mening totaal omgooien na de groepsfase is ook maar gek en nogal opportunistisch. Als Nederland 5-1 verloren had van Spanje had ik nog steeds gehoopt dat ze de 2de ronde zouden halen door wel hun andere wedstrijden te winnen.
En die super arrogante Belgen moet ik toch nog tegenkomen, die zijn naar mijn gevoel redelijk zeldzaam, al helemaal op FOK!. Ik ben alleszins helemaal niet arrogant en normaal gezien gun ik iedereen het helemaal, word alleen wat pissed als ik het gros van deze reacties hier lees. Maar als je het al arrogant vindt dat wij zeggen; 'wij gaan winnen van de VS', tsja, dan houdt het op natuurlijk. Beetje straf uit de mond van een Nederlander die nooit z'n ambitie onder stoelen of banken steekt
2de en 3de puntje zijn naar mijn mening enige verdedigbare. Daar ben ik het ook mee eens, ik ben ook teleurgesteld, maar dan nog, liever door naar de volgende ronde voor nog een kans dan nu er al uit liggenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan nog, het blijft het internet. En de combinatie internet+voetbal werkt eerder IQ-verlagend dan IQ-verhogend. Ik meen het serieus als ik zeg dat ik denk dat het een combinatie is van :
- De reacties die je leest op sites als hln en 9lives, dat zijn namelijk de reacties die eruit springen
- Het teleurspellende spel van belgië i.c.m. de hoge verwachtingen vooraf
- Het saaie voetbal van belgie tot op heden
- last but not least, een confrontatie tussen België en Nederland komt dichter en dichterbij. Dus wordt de vijandigheid ook weer wat hoger dan tijdens de poule-fase
Nou ja, volkomen logisch, dat vind ik toch beetje gek. M'n sympathie voor Argentinië is niet weggegaan na 3 nipte matchen waarvan 2 minstens zo erg waren als die van België. Over Argentinië hoor ik heel wat minder gezever hier trouwens, vraag me af waaromquote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:39 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Dat ze ondanks al die minnetjes nog tweede stonden zegt toch ook genoeg. Er waren veel meer Nederlanders die het België wel gunden dan niet. En verder is het toch volkomen logisch dat je mening omdraait als je alleen maar zaadwedstrijden te zien krijgt van België. Als ze gewoon mooi voetbal hadden gespeeld en ons mooie wedstrijden hadden laten zien waren er echt niet zo veel Nederlanders geweest die zo over België liepen te zeiken. Ik heb zelf eigenlijk hetzelfde. Ik gunde het België in het begin wel omdat ze een goed team hebben en onze buren zijn. Maar ik heb nu geen zin meer om nog meer van die zaadpartijen voorgeschoteld te krijgen.
En het klopt wel dat er geen arrogantie is, daar heb je gelijk in maar er is wel een ontzettende afgunst richting Nederland, dat is meer wat ik er mee bedoelde eigenlijk.
Tegen zoveel redelijkheid is men hier op Fok! niet opgewassen ...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:40 schreef Lothiriel het volgende:
2de en 3de puntje zijn naar mijn mening enige verdedigbare. Daar ben ik het ook mee eens, ik ben ook teleurgesteld, maar dan nog, liever door naar de volgende ronde voor nog een kans dan nu er al uit liggen. Maar ik begrijp dat wel hoor.
Eerste vind ik zo'n beetje gek, als je - los van FOK - eens op nujij.nl gaat lezen, daar open je je ogen ook wel van. En dan aan nog een stuk hogere hoeveelheden dan op 9lives om maar iets te zeggen. Ik ben van mening dat je je niet moet laten leiden door een stelletje stoere jongens van 14 jaar die eventjes hun mening gaan geven.
En laatste al helemaal; België gaat er toch uit volgens de algemene opinie hier dus waarom vijandigheid? En België boeit Nederland toch helemaal niet![]()
Niettegenstaande ben ik gewoon fan van het Nederlandse elftal en blijf ik ondanks de lelijke reacties hier supporteren voor jullie, behalve als het dan toch uitkomt op een halve finale België-Nederland uiteraard.
Het is niet alleen maar het slechte spel, het zijn ook de verwachtingen vooraf. Die waren gewoon erg hooggespannen en als je dan zulke slechte wedstrijden te zien krijgt gaat die sympathie misschien wat weg. En natuurlijk is er toch een soort rivaliteit tussen Nederland en België omdat we buurlanden zijn, daarom worden de prestaties van de Belgen meer onder de loep genomen dan de prestaties van Argentinië.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:46 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou ja, volkomen logisch, dat vind ik toch beetje gek. M'n sympathie voor Argentinië is niet weggegaan na 3 nipte matchen waarvan 2 minstens zo erg waren als die van België. Over Argentinië hoor ik heel wat minder gezever hier trouwens, vraag me af waarom(en zeg nou niet, omwille van de wedstrijd tegen Nigeria, want daar waren ze op veel punten enorm zwak, enkel veel doelpunten maakt het niet plots een topwedstrijd).
En afgunst zal er zeker zijn ja, maar ik heb dat bijvoorbeeld niet, en velen anderen ook niet. Ik ben wél gefrustreerd dat het spel van de Belgische spelers zo matig is, vooral omdat ik wéét dat ze veel beter kunnen, aangezien ik dat met m'n eigen ogen gezien heb tegen veel sterkere tegenstanders. Ik zie daar geen reden in om afgunstig te zijn richting Nederland, sommige landgenoten helaas wel, dat klopt.
De manier van spelen van de USA is gewoon leuk om te zien, in tegenstelling tot het spel van België tot nu toe. Het is zelfs haast een schril contrast: België speelt met de rem erop en angstig terwijl Amerika zonder enige rem speelt. Daar komt nog eens bij dat mensen graag de underdog zien excelleren. Natuurlijk heeft niet iedere Amerikaanse kijker veel verstand van voetbal, maar hetzelfde geldt voor veel Nederlandse overjarige huisvrouwen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:49 schreef CPS2000 het volgende:
Ik hoop dat de Belgen ver komen. Net zoals de haat tegen België begrijp ik trouwens de voorkeur voor team USA met hun 'soccer'ook totaal niet. Enige land in het toernooi dat voetbal totaal niet snapt. Niets ten nadele van de spelers en het best wel redelijke spel overigens.
Verwachtingen waren volgens mij in het buitenland hoger dan (algemeen gezien) in Belgiëquote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:57 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Het is niet alleen maar het slechte spel, het zijn ook de verwachtingen vooraf. Die waren gewoon erg hooggespannen en als je dan zulke slechte wedstrijden te zien krijgt gaat die sympathie misschien wat weg. En natuurlijk is er toch een soort rivaliteit tussen Nederland en België omdat we buurlanden zijn, daarom worden de prestaties van de Belgen meer onder de loep genomen dan de prestaties van Argentinië.
Dit, op hier of daar een marginaal na die riep dat we wel even de finale zouden halen waren/zijn de verwachtingen in België inderdaad zeer gematigd.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:06 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Verwachtingen waren volgens mij in het buitenland hoger dan (algemeen gezien) in BelgiëAlgemene consensus was zo'n beetje dat we gewoon zo ver moesten raken als kon en dat een kwartfinale een heel groot succes zou zijn.
.
USA USA USA!!!!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:14 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Hazard gaat ontploffen, haters gonna hate maar België gaat gewoon door
don-der-op don-der-op don-der-op don-der-opquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:18 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Bel-gie-je Bel-gie-je Bel-gie-je
je moeder zei anders iets anders gisterenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:19 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
don-der-op don-der-op don-der-op don-der-op
Moeder grapjes. Belgen _________quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:20 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
je moeder zei anders iets anders gisteren
Vooral in de Engelse media toch? Daar zijn ze al gauw wat oppurtunistisch. Maargoed, op papier heeft België natuurlijk ook een van de betere teams dit WK.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:06 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Verwachtingen waren volgens mij in het buitenland hoger dan (algemeen gezien) in BelgiëAlgemene consensus was zo'n beetje dat we gewoon zo ver moesten raken als kon en dat een kwartfinale een heel groot succes zou zijn.
Ik ben overigens zelf ook gewoon erg teleurgesteld in het spel hoor
En die rivaliteit bestaat niet, heb ik toch al vaak gelezenOf enkel eenzijdig, België-Nederland.
toen was je nog niet geborenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:21 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Moeder grapjes. Belgen _________1999 belde
Nederland rivaliteit met de belgen?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:21 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Vooral in de Engelse media toch? Daar zijn ze al gauw wat oppurtunistisch. Maargoed, op papier heeft België natuurlijk ook een van de betere teams dit WK.
Natuurlijk is er wel rivaliteit. Dat gebeurt bijna automatisch bij buurlanden, al helemaal als die ook nog eens dezelfde taal spreken. In België leeft het wat meer waarschijnlijk net zoals dat de rivaliteit NL- Duitsland in Nederland veel meer leeft.
Engelse, Amerikaanse media vooral ja.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:21 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Vooral in de Engelse media toch? Daar zijn ze al gauw wat oppurtunistisch. Maargoed, op papier heeft België natuurlijk ook een van de betere teams dit WK.
Natuurlijk is er wel rivaliteit. Dat gebeurt bijna automatisch bij buurlanden, al helemaal als die ook nog eens dezelfde taal spreken. In België leeft het wat meer waarschijnlijk net zoals dat de rivaliteit NL- Duitsland in Nederland veel meer leeft.
Als er geen rivaliteit zou zijn zou je ook niet zoveel discussies hebben tussen Belgen en Nederlanders. Natuurlijk is het wel zo dat het voor Belgen waarschijnlijk wat groter is dan voor Nederlanders omdat Nederlanders België toch een beetje als het kleine broertje zien. Maar zoals ik al zei, hetzelfde geldt voor de rivaliteit Duitsland - Nederland.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:23 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Engelse, Amerikaanse media vooral ja.
En ik weet dat er wat rivaliteit is, ik doel meer op het feit dat ik hier vaak lees dat België niks boeit en dergelijke, dat is nogal een contradictie dan met wat jij zegt natuurlijk.
Natuurlijk is er rivaliteit, anders zou je toch niet zoveel haatreacties hebben van Nederlanders t.o.v de Belgen. Alleen is de rivaliteit in Nederland natuurlijk veel minder groot dan in België. In Duitsland leeft de rivaliteit met Nederland ook veel minder dan in Nederland, daar is het denk ik mee te vergelijken.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:23 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Nederland rivaliteit met de belgen?Laat ze eerst maar eens hun eigen rivaliteit in het binnenland op orde krijgen en 3 WK finales halen voordat ze willen meepraten met de grote jongens buiten de grenzen.
![]()
![]()
![]()
Nee dat denk ik ook niet maar dat wordt toch stevig ontkend hier. Dàt bedoel ik.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:25 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Als er geen rivaliteit zou zijn zou je ook niet zoveel discussies hebben tussen Belgen en Nederlanders. Natuurlijk is het wel zo dat het voor Belgen waarschijnlijk wat groter is dan voor Nederlanders omdat Nederlanders België toch een beetje als het kleine broertje zien. Maar zoals ik al zei, hetzelfde geldt voor de rivaliteit Duitsland - Nederland.
Nee, dat komt omdat ze hier een grote bek opzetten terwijl ze al 342 jaar niets hebben gepresteerd.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:26 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Natuurlijk is er rivaliteit, anders zou je toch niet zoveel haatreacties hebben van Nederlanders t.o.v de Belgen. Alleen is de rivaliteit in Nederland natuurlijk veel minder groot dan in België. In Duitsland leeft de rivaliteit met Nederland ook veel minder dan in Nederland, daar is het denk ik mee te vergelijken.
Tussen twee buurlanden bestaat gewoon een bepaalde rivaliteit, zeker als ze dezelfde taal spreken. Als Nederland in de halve finale tegen België zou spelen is dat toch veel meer beladen dan als Nederland tegen Argentinië zou spelen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:28 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Nee, dat komt omdat ze hier een grote bek opzetten terwijl ze al 342 jaar niets hebben gepresteerd.
Fan van het meermaals gebruiken van een hyperbool?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:28 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Nee, dat komt omdat ze hier een grote bek opzetten terwijl ze al 342 jaar niets hebben gepresteerd.
Wat een kansloos voorbeeld. Jij weet dat zoiets nooit zou gebeuren, waarom dan de Belgen zo lekker maken met iets wat niet gaat komen?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:30 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Tussen twee buurlanden bestaat gewoon een bepaalde rivaliteit, zeker als ze dezelfde taal spreken. Als Nederland in de halve finale tegen België zou spelen is dat toch veel meer beladen dan als Nederland tegen Argentinië zou spelen.
Daarom is het toch ook een voorbeeld.....quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:31 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Wat een kansloos voorbeeld. Jij weet dat zoiets nooit zou gebeuren, waarom dan de Belgen zo lekker maken met iets wat niet gaat komen?
Slecht voorbeeld. Daarnaast is er op het WK een grotere rivaliteit met Argentinië dan met België. (gezien het verleden)quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:32 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Daarom is het toch ook een voorbeeld.....
Alsof die Argentijnen wakker liggen van Nederland... denk het nietquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:34 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld. Daarnaast is er op het WK een grotere rivaliteit met Argentinië dan met België. (gezien het verleden)
Ik hoop het niet, dan gaan wij er hard overheen. Demichelisquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:45 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Alsof die Argentijnen wakker liggen van Nederland... denk het niet
WK-stand Nederland - Argentinië: 2 - 1 (na reguliere speeltijd: 2,5 - 0,5)quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:45 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Voor mij best hoorquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:51 schreef pyl het volgende:
[..]
WK-stand Nederland - Argentinië: 2 - 1 (na reguliere speeltijd: 2,5 - 0,5)
Ja dat is waar. Wij hebben meer een rivaliteit met de Duitsers. Maar jullie hebben toch ook een mooie rivaal in Luxemburg?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:07 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Voor mij best hoorWat ik wil zeggen is dat je moeilijk van enige rivaliteit kunt spreken als 1 van de partijen geen rivaliteit voelt. Denk namelijk niet dat dat gevoel in Argentinië leeft, kan er naast zitten.
dat hele Argentinië is zo overrated. Alleen maar omdat Messi in het elftal zit.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:50 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, dan gaan wij er hard overheen. Demichelis![]()
![]()
Ik vermoed toch dat ze in Argentinië (of zelfs überhaupt in Zuid-Amerika) een beetje hoofdpijn van Oranje hebben.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:07 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Voor mij best hoorWat ik wil zeggen is dat je moeilijk van enige rivaliteit kunt spreken als 1 van de partijen geen rivaliteit voelt. Denk namelijk niet dat dat gevoel in Argentinië leeft, kan er naast zitten.
Ja, maar dat heeft niks te maken met rivaliteit.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:24 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik vermoed toch dat ze in Argentinië (of zelfs überhaupt in Zuid-Amerika) een beetje hoofdpijn van Oranje hebben.
Maar toch wel met 'wakker liggen' ... (jouw woorden).quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:25 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft niks te maken met rivaliteit.
Bedoelde dat in de zin van rivaliteit (daar ging de oorspronkelijke post ook over). Uiteraard zullen ze wel onder de indruk zijn van Nederland, maar daarom voelen ze nog geen rivaliteit.quote:
Daarom zijn België en de Rode duivels 2 verschillende voetbalploegenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:19 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
dat hele Argentinië is zo overrated. Alleen maar omdat Messi in het elftal zit.Sowieso lijkt de Argentijnse verdediging altijd aan het slapen te zijn
![]()
Ik zie Argentinië net als Hongarije, Estland, Turkije, Roemenië etc...daar moet een van persie en robben en sneijder en vooralkuyt
gewoon van kunnen winnen. Volgens mij winnen die rode duivels daar zelfs makkelijker van dan van de VS.
Argentinië![]()
België![]()
![]()
Rode Duivels![]()
![]()
![]()
Verenigde Staten
Nederlanders die op dit WK over andere landen en anti-voetbal spreken ...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:00 schreef Deckard het volgende:
Je eigen ploegje speelt in 5-3-2 betonvoetbalopstelling, niet huilen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:00 schreef Deckard het volgende:
Oh, daar zit het 'm dus in. Dat is de frustratie dus.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:17 schreef Stranger het volgende:
[..]
Het helpt niet dat Jan Mulder bij Canvas alles wat Nederland doet afzeikt tot groot vermaak van het publiek daar. Verder kan je in dit topic zien dat de meeste fokkers Belgie een warm hart toedroegen voor de start van het WK.
Heerlijk joh, laat het maar lekker door je gieren. Moet een toch een keer uit. Hahaha.quote:
Wat is de relevantie van het WK van 1966 ?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:09 schreef Deckard het volgende:
[..]
Heerlijk joh, laat het maar lekker door je gieren. Moet een toch een keer uit. Hahaha.
Nog nooit een deuk in een pakje boter geslagen tijdens WKs als we het toch over feiten hebben.
Jij hebt er kijk op.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:00 schreef Deckard het volgende:
Warm hart toedragen? Elk topic over België wordt door jullie verneukt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:17 schreef Stranger het volgende:
[..]
Heb je de boel nog kort en klein geslagen?quote:
Nee, België heeft uiteindelijk gewoon gedaan wat ze moesten doen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:33 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Heb je de boel nog kort en klein geslagen?
Man man man, als je lontje zo kort is dat je de boel kort en klein wil slaan op het moment dat het 0 - 0 staat bij een spelletje, dan vraag ik me eigen af wat je gaat doen als er echt onrecht wordt aangedaan in je directe omgeving. Pleeg je dan een bom aanslag?
Als België uitgeschakeld zou zijn geweest dan is het toch jammer dan?! Als Nederland zaterdag verliest is het ook jammer maar het leven gaat door. Over 2 jaar nieuwe ronde nieuwe kansen
Dus als Belgie zaterdag verliest, dan ben jij zo iemand die de selectie de rug toe keert?quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, België heeft uiteindelijk gewoon gedaan wat ze moesten doen.
Onrecht bestaat niet echt. Verliest België van de VS, dan zou dat meer zijn geweest doordat België veel kansen heeft gemist dan door onrecht.
Het WK is het WK. Kan ik me drukker over maken dan over een verkeersboete o.i.d.
Nee. Ik heb ook geen idee hoe je op die gedachte bent gekomen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:40 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Dus als Belgie zaterdag verliest, dan ben jij zo iemand die de selectie de rug toe keert?
Dat lijkt me wel, het is maar een baggerploeg, en gezien het verleden hebben ze, met uitzondering van 1978 gewoon altijd klop van Nederland gehad.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:45 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ze zijn gefrustreerd die belgen. Mag ook wel, al die tijd helemaal niets hebben in het leven. Maar leuk dat ze zich even weer het mannetje voelen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:33 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Heb je de boel nog kort en klein geslagen?
Man man man, als je lontje zo kort is dat je de boel kort en klein wil slaan op het moment dat het 0 - 0 staat bij een spelletje, dan vraag ik me eigen af wat je gaat doen als er echt onrecht wordt aangedaan in je directe omgeving. Pleeg je dan een bom aanslag?
Als België uitgeschakeld zou zijn geweest dan is het toch jammer dan?! Als Nederland zaterdag verliest is het ook jammer maar het leven gaat door. Over 2 jaar nieuwe ronde nieuwe kansen
Vlaanderen is een van de meest welvarende gebieden in de EU :😮Wquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:48 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ze zijn gefrustreerd die belgen. Mag ook wel, al die tijd helemaal niets hebben in het leven. Maar leuk dat ze zich even weer het mannetje voelen.
quote:
De EU en de babyboomers jullie ook.quote:
Ja jullie hebben nogal wat prijzen gepaktquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:48 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ze zijn gefrustreerd die belgen. Mag ook wel, al die tijd helemaal niets hebben in het leven. Maar leuk dat ze zich even weer het mannetje voelen.
En dat zegt iemand uit het land waar de PVV zo ongeveer de grootste partij is, maar het niet geven van een Nederlands paspoort aan een Ivoriaanse voetballer, leidt tot kamervragen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:00 schreef Deckard het volgende:
Ik vroeg me al af hoe je te herkennen was als belg. Maar inderdaad, de verkeerde set aan prioriteiten.
Kansen niet kunnen afmaken noem ik geen goede wedstrijd. Dan kan je wel "oeh" of "ah" roepen. Maar als na 30 kansen het balletje er nog niet in zit faal je wel.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:00 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ja jullie hebben nogal wat prijzen gepakt
Al bij al vond ik dit een van de beste wedstrijden van dit wk
De complexiteit kan je niet aan, geeft niets. Maar probeer niet 'kritisch' te doen met politieke zaken. Spijkers met koppen slaan is in jullie land niet besteed.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dat zegt iemand uit het land waar de PVV zo ongeveer de grootste partij is, maar het niet geven van een Nederlands paspoort aan een Ivoriaanse voetballer, leidt tot kamervragen.
Ging over rivaliteitquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel, het is maar een baggerploeg, en gezien het verleden hebben ze, met uitzondering van 1978 gewoon altijd klop van Nederland gehad.
Als er iemand complexiteit niet aan kan...quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:05 schreef Deckard het volgende:
[..]
De complexiteit kan je niet aan, geeft niets. Maar probeer niet 'kritisch' te doen met politieke zaken. Spijkers met koppen slaan is in jullie land niet besteed.
Geniet er nog maar even van. Daarna kan je weer raaskallen over dat Nederland nooit WK had mogen worden.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als er iemand complexiteit niet aan kan...![]()
Mister Toto
Jouw voorspellingen komen altijd uit ja.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:09 schreef Deckard het volgende:
[..]
Geniet er nog maar even van. Daarna kan je weer raaskallen over dat Nederland nooit WK had mogen worden.
Daarom heten ze ook voorspellingen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jouw voorspellingen komen altijd uit ja.
Nou, dat nou ook weer niet, maar ze hebben in ieder geval geen enkele reden om te denken dat ze zomaar even zullen gaan winnen, zowel van Belgie als Nederland niet. Zeker niet als ze zo spelen als tegen Zwitserland, want daar vielen ze toch zwaar door de mand.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:05 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ging over rivaliteitWas inderdaad beetje slecht verwoord, maar ik bedoel dus dat ik niet denk dat Argentijnen rivaliteit voelen t.o.v. Nederland, wat iemand suggereerde.
Ieder team inclusief Argentinië moet natuurlijk wel onder de indruk zijn van Nederland
Als België zo hoog speelt als tegen de VS dan legt Messi er wel een paar in het mandje vrees ikquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, dat nou ook weer niet, maar ze hebben in ieder geval geen enkele reden om te denken dat ze zomaar even zullen gaan winnen, zowel van Belgie als Nederland niet. Zeker niet als ze zo spelen als tegen Zwitserland, want daar vielen ze toch zwaar door de mand.
Oh maar ik vind ook dat ze gefaald hebben op punt van afwrrking en tochquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:03 schreef Deckard het volgende:
[..]
Kansen niet kunnen afmaken noem ik geen goede wedstrijd. Dan kan je wel "oeh" of "ah" roepen. Maar als na 30 kansen het balletje er nog niet in zit faal je wel.
Beste wedstrijd van een WK is toch van een andere categorie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |