inderdaad, die kies ik ook als de webshop het aanbiedt. Echter biedt niet elke webshop die keuze. Vie PostNL kun je volgens mij alleen een huisadres opgeven. Wel krijg je na de eerste bezorgpoging een code waarmee je op de website van postnl alsnog kan kiezen dat je het pakket bij het postkantoor wilt ophalen ipv. dat ze het opnieuw aanbieden. Maarja, daar heb je in dit scenario niet zoveel aan.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:50 schreef nattermann het volgende:
Er bestaat toch zoiets als die kiala-ophaalpunten oid?
volgens mij niet als je iets koopt van een particulier of internationaal/Ebay..quote:Op maandag 30 juni 2014 20:50 schreef nattermann het volgende:
Er bestaat toch zoiets als die kiala-ophaalpunten oid?
Nee precies, daar heb ik niets aan..quote:Op maandag 30 juni 2014 20:52 schreef Palomar het volgende:
[..]
inderdaad, die kies ik ook als de webshop het aanbiedt. Echter biedt niet elke webshop die keuze. Vie PostNL kun je volgens mij alleen een huisadres opgeven. Wel krijg je na de eerste bezorgpoging een code waarmee je op de website van postnl alsnog kan kiezen dat je het pakket bij het postkantoor wilt ophalen ipv. dat ze het opnieuw aanbieden. Maarja, daar heb je in dit scenario niet zoveel aan.
Ah, dat wist ik niet.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:52 schreef Skv het volgende:
[..]
volgens mij niet als je iets koopt van een particulier of internationaal/Ebay..
Zie mijn toevoeging: Misschien dat je bij de voordeur een briefje kunt ophangen dat pakketbezorgers voor adres xxxx het pakketje weer mee mogen nemen en dat 'u was niet thuis' briefje in de bus mogen doen..quote:
Als ze het aangetekend verzenden dan bellen ze alsnog bij ons adres aan toch?quote:Op maandag 30 juni 2014 20:53 schreef BrandX het volgende:
enige oplossing in dat geval is ofwel aangetekend (laten) verzenden, ofwel een postbus nemen.
maar bij aangetekend zal de bezorger volgens mij alsnog aanbellen. En dat is wat TS wil voorkomen volgens mij...quote:Op maandag 30 juni 2014 20:53 schreef BrandX het volgende:
enige oplossing in dat geval is ofwel aangetekend (laten) verzenden, ofwel een postbus nemen.
Ik koop vaak dingen van particulieren en internationaal.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:54 schreef Aanstootgevend het volgende:
Bestel alleen bij winkeliers die pakjegemak aanbieden ?
Overigens ga ik er van uit dat als je gewoon het postkantooradres opgeeft het wel goed komt. Maar vraag dat daar na.
maar dan moet er getekend worden en weet je iig zeker of je pakketje ''bezorgd'' is enzoquote:Op maandag 30 juni 2014 20:54 schreef Skv het volgende:
[..]
Als ze het aangetekend verzenden dan bellen ze alsnog Bob ons adres aan toch?
En kan je pakjes naar een postbus sturen?
Wat is er zo erg aan om je zolderkamer te verlaten en drie verdiepingen naar beneden te lopen om je pakketje in ontvangst te nemen.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:48 schreef Skv het volgende:
Situatie: ik huur de bovenverdieping van een groot herenhuis en heb hetzelfde huisnummer als mijn onderburen. Mijn onderbuurman heeft kantoor aan huis.
Ik werk veel dus bestel en aanzienlijke hoeveelheid van mijn kleding en andere spullen. Die pakjes worden overdag aangeboden. Mijn buurman moet nu constant terwijl hij aan het werk is naar beneden om de deur open te doen. Het gaat om drie a vier pakjes per week, dus hij is er (terecht) wel klaar mee.
Het postkantoor zit op 5 minuten fietsen dus ik zou het liefst daar mijn pakjes halen. Iemand een idee hoe ik dat kan regelen? Of een andere oplossing? Nu moeten ze de pakjes eerst altijd aan huis aanbieden voordat ik in die app aan kan geven dat ik het op het postkantoor op wil halen.
Uw ideeën worden gewaardeerd!
Daar gaat het niet om, ik wil gewoon dat ze het uberhaupt niet aanbieden bij mij thuis omdat ik er toch niet ben en de buurman constant alles aan moet nemen terwijl hij aan het werk is.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:57 schreef BrandX het volgende:
[..]
maar dan moet er getekend worden en weet je iig zeker of je pakketje ''bezorgd'' is enzo
en ja naar een postbus kan je pakketjes sturen
dan zou ik een postbus nemen, kost een kleine 100 euro geloof ik voor een jaar. Daar kan je je pakketjes gewoon naar toe laten opsturenquote:Op maandag 30 juni 2014 20:59 schreef Skv het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, ik wil gewoon dat ze het uberhaupt niet aanbieden bij mij thuis omdat ik er toch niet ben en de buurman constant alles aan moet nemen terwijl hij aan het werk is.
Je mist een stukje.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:58 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan om je zolderkamer te verlaten en drie verdiepingen naar beneden te lopen om je pakketje in ontvangst te nemen.
quote:Ik werk veel dus bestel en aanzienlijke hoeveelheid van mijn kleding en andere spullen. Die pakjes worden overdag aangeboden. Mijn buurman moet nu constant terwijl hij aan het werk is naar beneden om de deur open te doen. Het gaat om drie a vier pakjes per week, dus hij is er (terecht) wel klaar mee.
Ik ben nooit thuis tijdens de bezorgtijden van de pakketdiensten en mijn buurman wel. Plus dat ik niet kan zien wie er voor de deur staat en mijn buurman dus alsnog opendoet als er wordt aangebeld.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:58 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan om je zolderkamer te verlaten en drie verdiepingen naar beneden te lopen om je pakketje in ontvangst te nemen.
Heb ik wel eens geprobeerd, maar dan registeren ze het pakje, gaat het door de routing en staat het drie dagen later opengemaakt tussen de andere ontvangen pakjes. Geen goed plan dus..quote:
bij je ouders/vriendinquote:Op maandag 30 juni 2014 21:08 schreef Skv het volgende:
[..]
Heb ik wel eens geprobeerd, maar dan registeren ze het pakje, gaat het door de routing en staat het drie dagen later opengemaakt tussen de andere ontvangen pakjes. Geen goed plan dus..
Ouders wonen 200km verderop en ik woon samen met mijn vriendin (die er overdag ook niet is). Zelf ook al aan gedacht.quote:
ouders vriendin?quote:Op maandag 30 juni 2014 21:11 schreef Skv het volgende:
[..]
Ouders wonen 200km verderop en ik woon samen met mijn vriendin (die er overdag ook niet is). Zelf ook al aan gedacht.
150 km.quote:
Een postbus wordt door de meeste verkopers op eBay niet geaccepteerd, omdat ze altijd voor een verzendings-vorm gaan waarbij getekend moet worden voor aflevering.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:53 schreef BrandX het volgende:
is volgens mij het probleem.quote:en heb hetzelfde huisnummer als mijn onderburen
Want het is zo'n groot bedrijf en je kan de receptie niet inlichten over je pakje of de receptie kent je naam niet als ze dat op het pakje lezen?quote:Op maandag 30 juni 2014 21:08 schreef Skv het volgende:
[..]
Heb ik wel eens geprobeerd, maar dan registeren ze het pakje, gaat het door de routing en staat het drie dagen later opengemaakt tussen de andere ontvangen pakjes. Geen goed plan dus..
Al was het 25 en 25A, dan nog zouden ze bij mijn buren aanbellen als ik niet open zou doen.quote:
2000+ medewerkers op mijn locatie met een grote postkamer inderdaad. Receptie neemt geen pakjes aan, alles gaat via de centrale postkamer.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Want het is zo'n groot bedrijf en je kan de receptie niet inlichten over je pakje of de receptie kent je naam niet als ze dat op het pakje lezen?
Anders gewoon op zatermiddag fysiek naar de winkel gaan om je kleren te kopen.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:15 schreef Skv het volgende:
Morgen maar even naar het postkantoor om te checken of ik het poste restante op hun adres mag laten bezorgen.
Gaat onder andere om kleding, maar voor het overgrote deel om dingen die ik hier niet kan kopen.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:19 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Anders gewoon op zatermiddag fysiek naar de winkel gaan om je kleren te kopen.
Kan je het meteen passen ook nog!
Condooms, dildo's en andere smeerlapperij kun je gewoon kopen hoor.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Gaat onder andere om kleding, maar voor het overgrote deel om dingen die ik hier niet kan kopen.
Weet ik, daar gaat het dan ook niet om.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Condooms, dildo's en andere smeerlapperij kun je gewoon kopen hoor.
Veel dingen die gerelateerd zijn aan mijn hobbies: motorrijden (heb een oldtimer waar onderdelen van uit Japan moeten komen) en horloges (voornamelijk vintage, wat ook overal en nergens opduikt). Ook etenswaren zoals allerhande vreemd Chinees spul (zeewier, kruiden etc) dat ze bij de toko niet verkopen. En kleding, zo nu en dan apparatuur, zonnebrillen uit de VS etc.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
wat koop je dan 3 a 4 x per week?
Iets briljants in de zin van 'we bewaren het pakje op het kantoor voor u in plaats van dat we het eerst in een busje laden die de hele stand rondrijdt om te concluderen dat er niemand thuis is, zoals u ruim tevoren al aangaf, en we het dan toch maar terug mee naar het postkantoor nemen zodat u het alsnog op kan komen halen maar dan een dag en een bak moeite later'?quote:Op maandag 30 juni 2014 21:52 schreef AwayTL het volgende:
Bak in elkaar timmeren waar ze vroeger de melk in deden met een verwijzing dat pakjes daar in mogen?
Al kunnen ze het dan net zo goed weer meenemen naar het postkantoor.
PostNL mailen met deze vraag? Misschien hebben ze zelf wel iets briljants.
Ach, de rest van het leven is best gemakkelijk. Op dit na.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:56 schreef AwayTL het volgende:
Het was ook te mooi om waar te zijn natuurlijk.
Nee! Woon hier prachtig aan de rand van het park en op het randje van het centrumquote:Op maandag 30 juni 2014 22:00 schreef AwayTL het volgende:
Dan verhuizen! Kan hier rustig mijn pakjes voor de voordeur laten zetten en een week later staat hij er nog. (Nadeel: er is hier niks te doen en je doet er 30 minuten over om ergens te komen, maar ach je bent toch nooit thuis)
Maar bij aangetekend moet zijn onderbuurman nog steeds naar de deur toe lopen en dat is volgens mij juist wat TS niet meer wilquote:
Ja, maar ik kan nergens vinden of dat nog kan/kan met pakjes.quote:
Uitproberen kost je ¤6,75quote:Op maandag 30 juni 2014 23:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan nergens vinden of dat nog kan/kan met pakjes.
Ja, maar 199 Euro vind ik veel te ver gaan voor zo'n dienst die in mijn ogen standaard moet zijn.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze bieden postbussen aan als betaalde dienst. Ze gaan het vast niet tof vinden als mensen dat proberen te ontwijken door direct aan het postkantoor te laten adresseren.
Als PostNL de pakketbezorger is genereren ze alleen maar meer (tegen minder kosten) als ze afleveren op een postkantoor een optie maken.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze bieden postbussen aan als betaalde dienst. Ze gaan het vast niet tof vinden als mensen dat proberen te ontwijken door direct aan het postkantoor te laten adresseren.
Daarbij past je pakje daar ook niet in, en als het wel past maar je moet tekenen moeten ze het nog apart houden.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:58 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, maar 199 Euro vind ik veel te ver gaan voor zo'n dienst die in mijn ogen standaard moet zijn.
Ook wel wat voor te zeggen natuurlijk. Zo groot zijn de meeste postkantoren niet en voor je weet staat het hele magazijn vol met pakketjes die mensen na een week of langer pas ophalen.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:58 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, maar 199 Euro vind ik veel te ver gaan voor zo'n dienst die in mijn ogen standaard moet zijn.
Hij kan toch niet horen of de bezorger voor de deur staat of iemand anders?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:06 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Heb je geprobeerd gewoon wat achter je raam te plakken of met de bezorger te praten? Vaak is het dezelfde bezorger. Misschien kun je met hem de afspraak maken dat hij je pakjes op het postkantoor achterlaat. Eventueel kan je huisgenoot ook nog gewoon de bezorger negeren. Na twee keer proberen heb je dan een week om je pakje op het postkantoor op te halen. Al kan ik me voorstellen dat het niet bepaald ideaal is dat er steeds wordt aangebeld en hij dit dan bewust zou moeten negeren.
volgens mij krijgt de bezorger pas betaald als hij het pakje afgeleverd heeft, daarom gooien ze die dingen bijna altijd bij buren naar binnen als jij er niet bentquote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:06 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Heb je geprobeerd gewoon wat achter je raam te plakken of met de bezorger te praten? Vaak is het dezelfde bezorger. Misschien kun je met hem de afspraak maken dat hij je pakjes op het postkantoor achterlaat. Eventueel kan je huisgenoot ook nog gewoon de bezorger negeren. Na twee keer proberen heb je dan een week om je pakje op het postkantoor op te halen. Al kan ik me voorstellen dat het niet bepaald ideaal is dat er steeds wordt aangebeld en hij dit dan bewust zou moeten negeren.
De Buren is een pakjesaanneembedrijf. Kost wel 1,70 tot 2 euro per pakket.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:24 schreef Skv het volgende:
Goed, iemand die een idee heeft of en hoe ik pakjes kan laten bezorgen bij het postkantoor of elders? Zijn er geen pakjesaanneembedrijven?
Tja, dan houdt het een keer op natuurlijk. Of je moet kijken of je iemand in de buurt hebt die veel thuis is (een vriend / whatever) die het geen probleem vindt om al die pakketjes aan te nemen. Je hebt wel een DHL service point, misschien dat je hun kan bellen en vragen of je pakketjes gewoon bij hun kan ophalen. Fed ex heeft ook van die locaties.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:55 schreef Skv het volgende:
Dat is opzich nog wel een optie voor de pakketjes via PostNL. Er komt echter ook spul van FedEx/DHL en wat andere bezorgboeren, daar zou dit dan weer lastiger voor zijn.
dat is ook vrij logisch, de Buren gaat echt niet jouw invoerkosten betalen. En je eigen buren ook nietquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:57 schreef Skv het volgende:
Buitenlandse pakjes bij De Buren is niet mogelijk als er importkosten aan verbonden zijn (even nagevraagd). Dit is in veel gevallen wel zo, dus De Buren is niet echt een oplossing.
Ja, maar dan belt hij dus alsnog de eerste keer aan om te kijken of je thuis bent of niet, en dáár gaat het nou juist om.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:52 schreef rene90 het volgende:
Ik heb met hetzelfde gezeten, ook gecheckt bij het postkantoor of ik hun adres kan opgeven alleen dat mag/kan niet. Als er nog een aantal mensen zijn die dat doen hebben ze straks tig pakketjes liggen, plus dat jij geen bericht krijgt wanneer er iets ligt.
Wat je kan doen is contact zoeken met je bezorger, ik heb hem een keer gesproken en hij vertelde welke tijden hij doordeweeks komt en in het weekend, en als ik niet thuis ben hij het gelijk naar het postkantoor kan brengen en hij geen 2e bezorg poging hoeft te doen. Werkt prima nu.
Wat je ook kan proberen...bij het invoeren van je adres bij de website waar je besteltquote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:16 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, maar dan belt hij dus alsnog de eerste keer aan om te kijken of je thuis bent of niet, en dáár gaat het nou juist om.
Dat gaat niet werken, want dan moet ik naar FED-EX ophaalpunten 20 km verderop of DHL-ophaalpunten (nog verder). Denk dat ik binnenlandse pakketjes (PostNL) maar naar De Buren laat sturen en internationale alsnog naar mij thuis, of naar mijn ouders en dat ik het daar dan een keer ophaal. Niet bepaald ideaal, maar blijkbaar werkt het niet anders.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:21 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wat je ook kan proberen...bij het invoeren van je adres bij de website waar je bestelt
invullen achter je naam: (BEZORGEN OP OPHAALPUNT) zetten.
Ahh lees nu dat je postnl gesproken hebt..nouja het is het proberen waard. Misschien sowieso voor FED ex / DHL. En als je beneden buurman gewoon alle pakketjes weigert snapt de bezorger ook wel dat hij het beter gelijk naar de ophaallocatie kan brengen (als het ook nog eens bij je adres staat vermeld).
Niet waar.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:10 schreef Fokker89 het volgende:
Gewoon verhuizen lijkt mij de makkelijkste optie.
Jullie werken allebij fulltime.
Dan moeten jullie het bestellen beter inplannen op een dag dat zij thuis is.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:19 schreef Skv het volgende:
[..]
Niet waar.En verhuizen omdat de PostNL mijn pakjes niet gewoon op het postkantoor kan leggen lijkt me ook wat ver gaan.
Die optie heeft hij meestal niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:23 schreef Ixnay het volgende:
Het is altijd beter om het te laten bezorgen bij een afhaalpunt. Heb altijd gezeik met thuis laten bezorgen.
Ja, dat is waar ik naar op zoek ben. Hoe doe ik dat bij PostNL?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:23 schreef Ixnay het volgende:
Het is altijd beter om het te laten bezorgen bij een afhaalpunt. Heb altijd gezeik met thuis laten bezorgen.
Ja, en dan belt de bezorger vervolgens alsnog bij de onderburen aan. Ik weet precies hoe dat gaat als er twee bellen naast elkaar zitten en de bezorger per aflevering betaald wordt.quote:
Internationale pakketjes hebben bijna nooit een trace-code en mijn vriendin kan vanaf onze verdieping niet zien wie er voor de deur staat.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:21 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dan moeten jullie het bestellen beter inplannen op een dag dat zij thuis is.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:24 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, en dan belt de bezorger vervolgens alsnog bij de onderburen aan. Ik weet precies hoe dat gaat als er twee bellen naast elkaar zitten en de bezorger per aflevering betaald wordt.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:04 schreef Lienekien het volgende:
Als jullie nou twee aparte deurbellen installeren. Die van jou maak je draagbaar en zet je overdag bij je buurman voor de deur. Als eerst jouw deurbel gaat en even later gaat die van je buurman, dan weet hij dat hij niet open hoeft te doen.
Neem een aparte deurbel dan.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:25 schreef Skv het volgende:
[..]
Internationale pakketjes hebben bijna nooit een trace-code en mijn vriendin kan vanaf onze verdieping niet zien wie er voor de deur staat.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:29 schreef computergirl het volgende:
ok, nu heb ik die ideale oplossing
http://www.comm-co.com/jm/GSM-s/Deurbel-GSM.html
Deurbel verbind met je mobiel, kan je bezorger zelf instructies geven.
Slotje!
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:34 schreef Skv het volgende:
[..]Eigenlijk zou ik dan een simkaart moeten kopen en een voicemail in moeten spreken dat hij het pakje weer mee moet nemen
!
Hoewel de bezorger in praktijk dan gewoon op de andere deurbel gaat drukken, zoals ik net lees in het PostNL bezorgerstopic. Niet afleveren is geen cent betaald krijgen.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:04 schreef Lienekien het volgende:
Als jullie nou twee aparte deurbellen installeren. Die van jou maak je draagbaar en zet je overdag bij je buurman voor de deur. Als eerst jouw deurbel gaat en even later gaat die van je buurman, dan weet hij dat hij niet open hoeft te doen.
Ook een goede oplossing. Moet ik even op zoek naar een systeem dat hij ook kan horen.quote:
staat pas een paar keer in het topic uitgelegd waarom niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 08:27 schreef raptorix het volgende:
Waarom laat je niet op je werk bezorgen? Doet iedereen hier.
Grappig ik was er net naar aan googlen.quote:
Nee hoor, ik ging er toen ik dit topic opende vanuit dat iemand zou zeggen: 'Oh gast, dan moet je zo'n stickertje kopen voor op je brievenbus, doe ik al jaren!'. En vervolgens blijkt het door allerhande achterlijke constructies maar half te kunnen en blijft het risico nog steeds dat ze weer aan gaan bellen. Want ook de beste optie (2 bellen installeren) leidt er nog steeds toe dat ze aan gaan bellen bij mijn adres. Ook al zet je op het pakje dat ze dat niet moeten doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:13 schreef computergirl het volgende:
ooohhh, dus wilt alleen klagen en helemaal geen praktisch oplossing! Vrouw zeker?
Yesyes, nagevraagd, mag niet van het postkantoor.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:54 schreef stavromulabeta het volgende:
Als poste restante laten versturen. Dus het adres wordt:
Poste Restante
T.a.v. Dhr. Skv
[adres van het postkantoor naar jouw keuze]
Ja, en dan komt er bij de bezorger te staan 'geweigerd' en wordt het retour afzender gestuurd.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:27 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Met je buurman afspreken dat hij pakketjes gewoon niet aan neemt tenzij hij het zelf verwacht.
Je zou met de huiseigenaar kunnen spreken en om een oplossing kunnen vragen met betrekking tot dit probleem (tenzij je maar een voordeur hebt) of anders een kleine financiële vergoeding voorstellen aan je buurman zodat hij het openen niet telkens voor niets doet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:28 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, en dan komt er bij de bezorger te staan 'geweigerd' en wordt het retour afzender gestuurd.
ik zou daar na verloop van tijd toch moe van worden. Zadel mij niet op met jouw pakketjes... 1 keer per maand oid moet prima kunnen maar als heel veel vaker voorkomt zou ik er wel wat van zeggen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 22:32 schreef Unites het volgende:
Vier keer per week een deur open moeten doen voor je buurman... nou, nou
Je kan ook gewoon niet opendoen Frenkquote:Op woensdag 2 juli 2014 19:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik zou daar na verloop van tijd toch moe van worden. Zadel mij niet op met jouw pakketjes... 1 keer per maand oid moet prima kunnen maar als heel veel vaker voorkomt zou ik er wel wat van zeggen.
Lees anders het topic eensquote:Op woensdag 2 juli 2014 18:33 schreef charsom het volgende:
Pakketjes op je werk laten bezorgen?
Misschien dat je ook iets op https://mijnpakket.postnl.nl/ kan instellen. Als je daar je naam en adres invult, dan worden traceerbare pakketjes automatisch aan je overzicht toegevoegd. Je kan dan volgens mij ook zelf het aflevermoment kiezen.
Ja, want aan de bel kan je horen wie er voor je deur staat?quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:10 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon niet opendoen Frenk
Welkom. Graag eerst het topic lezen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:33 schreef charsom het volgende:
Pakketjes op je werk laten bezorgen?
Misschien dat je ook iets op https://mijnpakket.postnl.nl/ kan instellen. Als je daar je naam en adres invult, dan worden traceerbare pakketjes automatisch aan je overzicht toegevoegd. Je kan dan volgens mij ook zelf het aflevermoment kiezen.
Wist je dat niet dan?quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:39 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, want aan de bel kan je horen wie er voor je deur staat?
Als je niks verwacht dan laat je diegene maar staan. Geen probleemquote:Op woensdag 2 juli 2014 19:39 schreef Skv het volgende:
[..]
whatever.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:44 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Als je niks verwacht dan laat je diegene maar staan. Geen probleem
Mij storen tijdens een potje CoD
Vaak zijn het die collectes. Je hebt ook weleens van die lekkere meiden die geld inzamelen voor een goed doel en dan komen ze je overhalen met een heel verhaal
Beste manier om die mensen af te kappen is zeggen dat je onder de 18 bent zijn ze gelijk weg. Uiteraard wel na het verhaal
Er word toch aangebeld? Dan loop je er toch heen? Sowieso word je dan verstoord. Ik snap TS wel.quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:10 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon niet opendoen Frenk
Je kan ook gewoon niet naartoe lopen. Hetzelfde als collectes/jehova's getuigen, die laat ik ook gewoon staan als ik ze zie vanuit het raamquote:Op donderdag 3 juli 2014 08:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er word toch aangebeld? Dan loop je er toch heen? Sowieso word je dan verstoord. Ik snap TS wel.
We wonen niet allemaal in een aquarium met een doorzichtige voordeur.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:56 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon niet naartoe lopen. Hetzelfde als collectes/jehova's getuigen, die laat ik ook gewoon staan als ik ze zie vanuit het raam
Dat je voor heel ff verstoord wordt snap ik wel ja
Ik bedoel als ik beneden zit. Als ik boven ben dan kijk ik niet eensquote:Op donderdag 3 juli 2014 10:07 schreef Skv het volgende:
[..]
We wonen niet allemaal in een aquarium met een doorzichtige voordeur.
Camera kopen om te kunnen zien wie er voor de deur staat? Zo word je buur nog wel gestoord, maar weet hij op tijd of hij wel of niet moet reageren.quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:39 schreef Skv het volgende:
[..]
Precies, bureaucratisch en achterlijk systeem.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:36 schreef Ludd het volgende:
Herkenbaar probleem. Ik laat er altijd opzetten dat ze het alleen op huisadres mogen afleveren. Dan kan ik het daarna op postkantoor laten bezorgen.
De bezorger hier trekt zich daar echter niets van aan en bezorgt het gewoon bij mensen in de straat, waarna ik weer op zoek moet naar mijn pakket. Erg vervelend.
Helaas zijn er bijna geen webshops die werken met pakjegemak. Er is volgens mij ook geen overzicht van bedrijven die daar wel mee werken, dat zou het online winkelen wel makkelijker maken.
Hoe weet hij dan of het pakje voor hem, voor mij of voor een van onze buren is als hij een mannetje van PostNL ziet staan?quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Camera kopen om te kunnen zien wie er voor de deur staat? Zo word je buur nog wel gestoord, maar weet hij op tijd of hij wel of niet moet reageren.
quote:
Pakketjes die door PostNL afgeleverd worden hebben per definitie een 3S code (=traceerbaar!). Dus ook jouw pakketjes uit het China of waar dan ook. Deze krijgen een 3S code zodra ze door PostNL ontvangen zijn (douane). Als het briefpost is natuurlijk niet, maar dan kunnen deze meestal door de brievenbus. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je dus alle PostNL pakketjes via de Mijnpakket app/website zou moeten kunnen beheren.quote:
Is alleen pakjegemak.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:50 schreef Arnette het volgende:
Dit is nog een optie voor PostNL pakketjes:
https://www.gamma.nl/services-en-verhuur/postnlpakketpunt
Dit heeft te maken met de achterlijke constructie die PostNL aanhoudt met betaling per pakket. Veelal zijn het subcontractors die bezorgen, en die krijgen per pakket betaald. Die zullen dus áltijd aanbellen en proberen te bezorgen. Staat tegenover dat een gemiddelde bezorger het dus ook prima vindt om een pakketje ergens achter te laten, als er tenminste geen handtekening nodig is. Klets ff met de bezorger, vaak zijn het gasten met een en dezelfde route.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:11 schreef Skv het volgende:
Dat mag je vinden. Ik trek gewoon het rigide procedureel gedrag van een monopolist niet. Hoe moeilijk kan het nou zijn om gewoon níet aan te bellen? Ik kan het overigens wel op het postkantoor laten bezorgen, 'maar dat is voor mensen zonder vaste verblijfplaats'. Het kán dus wel, 'maar daar is het niet voor bedoeld'. En simpelweg niet aanbellen is teveel gevraagd. Slaat toch nergens op?
Ik neem je idee iig even mee, denk ook na over de tweede bel-optie.
*brievenbus klepper hoor*quote:Op maandag 7 juli 2014 13:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit heeft te maken met de achterlijke constructie die PostNL aanhoudt met betaling per pakket. Veelal zijn het subcontractors die bezorgen, en die krijgen per pakket betaald. Die zullen dus áltijd aanbellen en proberen te bezorgen. Staat tegenover dat een gemiddelde bezorger het dus ook prima vindt om een pakketje ergens achter te laten, als er tenminste geen handtekening nodig is. Klets ff met de bezorger, vaak zijn het gasten met een en dezelfde route.
Dat is misschien bij PostNL zelf zo. Ik weet dat het bij subcontractors anders werkt.quote:Op maandag 7 juli 2014 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
*brievenbus klepper hoor*
Kaartje, wij vonden u niet thuis, pakje kan u blabla bla ophalen
* deur open doe*
Hee, vriend postbode, ik ben gewoon thuis, doe mij het pakje!
> heb ik niet bij me, vond ik te zwaar
Ik heb het over postnl, vandaar postbode, heb het niet over pakketdiensten.quote:Op maandag 7 juli 2014 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is misschien bij PostNL zelf zo. Ik weet dat het bij subcontractors anders werkt.
Hier zit er nog wel een hoor, 5 minuutjes fietsen verderop.quote:Op maandag 7 juli 2014 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn er nog postkantoren? Dacht dat die allemaal allang gesloten waren
Nee dat werkt blijkbaar niet, ik heb het zelfs door de afzenders op het pakje laten vermelden.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:17 schreef technofreak86 het volgende:
Als je gewoon een aparte deurbel neemt en je buurman zegt tegen de bezorger dat hij geen pakketjes voor jou wil aannemen dan zal zo'n bezorger na een paar keer wel stoppen met bij hem aanbellen lijkt me.
Ik heb het niet over de klantenservice maar over de bezorger zelf. Die gaat echt niet elke keer aanbellen als je buurman elke keer het pakket niet aanneemt...quote:Op maandag 7 juli 2014 21:03 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee dat werkt blijkbaar niet, ik heb het zelfs door de afzenders op het pakje laten vermelden.
En PostNL zegt bij elke vraag die ik ze stel: 'HELAAS IS DIT NIET MOGELIJK'.
Grote bedrijven die alleen volgens hun eigen autistische protocollen kunnen werken
JONGE LEES GEWOON EVEN DE TWEE POSTS DIE IK 10 MINUTEN GELEDEN NEER HEB GEZET.quote:
ik heb de helft van de eerste pagina gelezen, dat was al bijna te veel voor mijn concentratie hoorquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:46 schreef Skv het volgende:
[..]
JONGE LEES GEWOON EVEN DE TWEE POSTS DIE IK 10 MINUTEN GELEDEN NEER HEB GEZET.
En mijn ouders wonen 180km verderop, dus dat heeft geen zin.
Dat vind ik nog een heel redelijke score. Ik ben wel wat teleurgesteld dat je niet uitzocht waar mijn ouders wonen en waar ik woon, zodat je een schatting kon maken van de afstand.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik heb de helft van de eerste pagina gelezen, dat was al bijna te veel voor mijn concentratie hoor
vast groningen ofzoquote:Op maandag 25 augustus 2014 16:04 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat vind ik nog een heel redelijke score. Ik ben wel wat teleurgesteld dat je niet uitzocht waar mijn ouders wonen en waar ik woon, zodat je een schatting kon maken van de afstand.
Nee.quote:
Mijn postbode heeft het pakketje gewoon door het openstaande raam gemikt toen ik even boodschappen aan het doen wasquote:Op maandag 7 juli 2014 13:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit heeft te maken met de achterlijke constructie die PostNL aanhoudt met betaling per pakket. Veelal zijn het subcontractors die bezorgen, en die krijgen per pakket betaald. Die zullen dus áltijd aanbellen en proberen te bezorgen. Staat tegenover dat een gemiddelde bezorger het dus ook prima vindt om een pakketje ergens achter te laten, als er tenminste geen handtekening nodig is. Klets ff met de bezorger, vaak zijn het gasten met een en dezelfde route.
Alsof een bedrijf er op zit te wachten als er dagelijks tientallen pakketjes voor medewerkers binnenkomen. Daar heeft een receptioniste een halve dagtaak aan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:39 schreef Aethereal het volgende:
Ik snap eigk nog steeds niet waarom je het niet gewoon op je werk laat bezorgen. Je zegt dat de receptie geen pakketjes aanneemt, maar het is toch een kleine moeite voor de receptioniste om jou even te bellen zodat je het zelf bij de receptie in ontvangst kan nemen.
Miss even op je werk navragen hoe andere mensen dat doen, lijkt dat je met 2000 man niet de enige bent met dat probleem. Daarnaast, hoezo maken ze in de centrale postkamer je pakketjes open en sturen ze het niet gewoon ongeopend naar je bureau?
http://nos.nl/artikel/202(...)r-verdient-meer.htmlquote:PostNL bezorgt minder post maar verdient meer
Post- en pakjesbedrijf PostNL heeft, ondanks de alsmaar dalende postmarkt, meer omzet en winst geboekt in 2014.
De omzet groeide met 2 procent naar 4,25 miljard euro. De nettowinst kwam uit op 226 miljoen euro. In 2013 werd een verlies geleden van 170 miljoen. Dat kwam vooral door een eenmalige afschrijving op het belang van TNT Express.
Brieven en kaarten
De postmarkt voor gewone brieven en kaarten kromp vorig jaar weer, dit keer met 10,7 procent. Door de duurdere postzegels werd die volumedaling deels gecompenseerd. PostNL heeft dit jaar op 1 januari de postzegelprijs opnieuw verhoogd.
Met de pakketbezorging ging het stukken beter. Er werden 8,8 procent meer pakjes bezorgd dankzij vooral de groei van e-commerce en het online winkelen. Het bedrijf blijft investeren in de uitbreiding van diensten, zoals het bezorgen op zondag, in de avonduren en in het neerzetten van pakketautomaten.
Kostenbesparingen leverden 127 miljoen euro op. Beleggers zijn ingenomen met de cijfers. Het aandeel PostNL noteert bijna 10 procent hoger.
Mijn God, wat een stel faalhazen daar zeg.quote:Ja leuk he! Maar ik moet je helaas meteen weer teleurstellen dat pakketten vanuit het buitenland wel eerst gewoon bij het huisadres aangeboden gaan worden. Mocht je niet thuis zijn kun je via MijnPakket een andere keuze maken wat beschikbaar is in jouw postcodegebied.
Groeten, Lise
Hier heeft ook niemand ene reet aan dus, als je nog steeds niet als zender aan kan geven dat hij naar zo'n afhaalautomaat moet of 's avonds moet worden bezorgd. Blijkbaar komen ze 'm nog steeds overdag aanbieden, maar heb je nu een paar extra opties voor waar de tweede poging plaatsvindt.quote:Ja hoor, die opties zijn er! Bij de 1e bezorgpoging krijg je een briefje in de bus met een KGcode. Als je die in MijnPakket invoert, verschijnen daar alle opties die je hebt.
Het is misschien wat lastig met een buitenlands pakket, maar als de afzender "Alleen Huisadres" met stift bij het adres op het pakket zet, dan wordt hij niet bij buren aangeboden. Wellicht handig, als dat te regelen valt.
Hoop dat je je pakket snel mag ontvangen!
die optie 'alleen huisadres' zou ook prettig zijn om bij webwinkels aan te kunnen geven, nu wordt standaard alles bij buren achter de deur gegooid. Er komt nooit een tweede pogingquote:Op maandag 23 februari 2015 10:42 schreef Skv het volgende:
Blijkbaar komen ze 'm nog steeds overdag aanbieden, maar heb je nu een paar extra opties voor waar de tweede poging plaatsvindt.
Bezorgers krijgen per bezorgd pakketje betaald, bij buren krijgen ze de volle mep, bij het postkantoor een stuk minder, daarom bezorgen ze liever bij de buren.quote:Op maandag 23 februari 2015 10:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
die optie 'alleen huisadres' zou ook prettig zijn om bij webwinkels aan te kunnen geven, nu wordt standaard alles bij buren achter de deur gegooid. Er komt nooit een tweede poging
dat ismij echt wel bekend, maar ik wil nog steeds niet dat pakjes bij mijn buren komen.quote:Op maandag 23 februari 2015 10:47 schreef Magneet het volgende:
[..]
Bezorgers krijgen per bezorgd pakketje betaald, bij buren krijgen ze de volle mep, bij het postkantoor een stuk minder, daarom bezorgen ze liever bij de buren.
Hun achterlijke interne beloningssysteem zorgt er dus voor dat de dienstverlening slechter wordt?quote:Op maandag 23 februari 2015 10:47 schreef Magneet het volgende:
[..]
Bezorgers krijgen per bezorgd pakketje betaald, bij buren krijgen ze de volle mep, bij het postkantoor een stuk minder, daarom bezorgen ze liever bij de buren.
Idem. En dat de buren en ik een huisnummer delen, maakt het er niet makkelijker op. Ik wil dat die pakjes direct naar het postkantoor gaan, zodat ik ze daar op kan halen. Maar dat is echt volledig onmogelijk. Nu met die bezorgautomaten dacht ik dit probleem eindelijk op te hebben gelost, maar nee dus.quote:Op maandag 23 februari 2015 10:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat ismij echt wel bekend, maar ik wil nog steeds niet dat pakjes bij mijn buren komen.
Jawel toch? De buitenlandse dingen die ik laat bezorgen worden net zo behandeld als binnenlandse pakketjes. Ik zou het juist erg fijn vinden als dingen meteen na de eerste bezorgpoging naar de supermarkt worden gebracht. Die code die op dat briefje staat (om een beter bezorgmoment of andere bezorgopties te kiezen) werkt ook niet altijd.quote:Op maandag 23 februari 2015 10:45 schreef Magneet het volgende:
En bij buitenlandse pakjes komen ze niet eens een tweede keer. Dat is daarna direct naar het postkantoor dus krijg je die optie niet eens.
Buitenlandse dingen komen bij mij nooit twee keer aan de deur. Direct na de eerste naar het postkantoor tel daarbij nog eens op dat het 3s nummer 99% van de tijd niet leesbaar is en je geen apart niet thuis briefje met zo'n apart nummer. Ik heb het ooit nagevraagd omdat ik ook voor FOK! veel ontvang maar het schijnt de standaard procedure te zijn, als ze het bij jou anders doen is het dus geluk hebben.quote:Op maandag 23 februari 2015 10:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jawel toch? De buitenlandse dingen die ik laat bezorgen worden net zo behandeld als binnenlandse pakketjes. Ik zou het juist erg fijn vinden als dingen meteen na de eerste bezorgpoging naar de supermarkt worden gebracht. Die code die op dat briefje staat (om een beter bezorgmoment of andere bezorgopties te kiezen) werkt ook niet altijd.
Precies mijn punt. Leg die pakjes vanuit het distributiecentrum gewoon op het postkantoor neer, dan haal ik ze zelf wel op. Maar nee hoor, er moet eerste een dag lang mee worden rondgereden en de relatie tussen mij en mijn buren moet even op scherp worden gezet.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:03 schreef kanovinnie het volgende:
Het is toch zoveel makkelijker als je het bij een gamma ofzo kan ophalen? DAn fiets ik uit mijn werk even langs. Scheelt voor hun ook een hoop geld want de bezorger kan dan in 1 keer 30 pakketten droppen ipv dat hij 30 adressen af moet.
Ik ga denk ik een A4tje ophangen met daarop de tekst,quote:Op maandag 23 februari 2015 11:04 schreef Skv het volgende:
[..]
Precies mijn punt. Leg die pakjes vanuit het distributiecentrum gewoon op het postkantoor neer, dan haal ik ze zelf wel op. Maar nee hoor, er moet eerste een dag lang mee worden rondgereden en de relatie tussen mij en mijn buren moet even op scherp worden gezet.
Nee, dat gaat niet werken, omdat de buren en ik hetzelfde huisnummer hebben. Als ze het overdag bij mij aanbieden dan doet de buurman open, want die heeft kantoor aan huis.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga denk ik een A4tje ophangen met daarop de tekst,
pakketten niet bij de buren bezorgen
Al werkt dat bij jou ook niet helemaal toch?
quote:Sorry voor alle verwarring! Het is pas sinds kort mogelijk en ook voor aangetekende pakketten. De afzender kan via de Online Verzendservice selecteren of de zending aangetekend of niet moet worden verstuurd en vervolgens aangeven dat 'ie rechtstreeks naar een PostNL-locatie moet.
Groeten, Tamar
quote:Op maandag 23 februari 2015 14:13 schreef Synasthesia het volgende:
Interessant om te lezen allemaal, ik zit met hetzelfde.
Wij zijn beiden overdag niet veel thuis, dus pakketjes worden altijd bij de buren afgegeven en die zitten er ook meestal niet op te wachten aangezien we regelmatig vrij grote pakketten hebben.
Meerdere malen contact opgenomen met PostNL voor een oplossing, want op een gegeven moment werden zelfs pakketten gewoon op de galerij in de regen voor de deur gezet en dan kon de buurman met zijn rollator er niet eens normaal langs.
Met als toppunt een pakket wat op de 6e etage werd bezorgd terwijl ik op de 2e woon want "daar moest ik toch wezen" aldus de bezorger.
PostNL heeft hier gewoonweg geen oplossing voor en gaat er van uit dat men overdag thuis is om een pakket in ontvangst te nemen, dat is letterlijk zo tegen mij gezegd door de klantenservice medewerker.
Ik heb 2x een middag vrij genomen want een belangrijk pakket zou tussen 13:00u & 18:00u komen, beide keren om 18:00u nog geen pakket, 19:00u nogmaals kijken: "uw pakketbezorger is onderweg.
20:00 nogmaals kijken en was de datum/tijd ineens gewijzigd in de "volgende dag" 09:00-13:00.
Hoppa, weg vrije middag.
Klachten indienen bij PostNL helpt ook niet, krijg gewoon een standaard antwoord terug met een bericht dat ze het intern gaan onderzoeken en je er niets meer van zult horen.
Tijdje terug dan maar een bloemetje bij de buren gebracht met een bedankje, meer kunnen we helaas niet doen als het een PostNL bezorging is...
Echt belangrijke pakketten die ik absoluut niet bij de buren wil hebben maar die wel via PostNL gaan laat ik als enige wel bij (schoon)ouders bezorgen en haal ik dan wel een keertje op als ik er langs ga.
Voor particuliere aankopen in NL/BE stel ik altijd Kiala voor, kost de helft van verzenden via PostNL en je kunt je pakket afhalen bij het door jou aangegeven Kiala-punt, en die zitten er redelijk wat hier in de buurt.
Ja, want die hebben daar zin in en zijn te vertrouwen? No way dat ik mijn pakjes ergens bij een kroeg ga laten bezorgen.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:57 schreef Gutz het volgende:
Maak een dealtje met de slager op de hoek of je stamcafé of iets dergelijks dat het daar afgegooid mag Worden
Hoe kunnen de Kiala-dienst en die Online verzenden van de PostNL worden gebruikt als de verzender geen printer heeft? Loop daar nu al tegenaan.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:36 schreef Synasthesia het volgende:
Kiala werkt perfect, zowel voor verzenden als ontvangen.
Een accountje aanmaken op de website en je kan alles online regelen.
Verzending aanmaken, naar welk Kiala-punt, wie de ontvanger is etc. allemaal opgeven, dan betalen en de ontvangen barcode uitprinten op je pakket plakken en het pakket afgeven op het Kiala-punt.
Ontvangen precies hetzelfde, je krijgt een mail als er een zending is aangemaakt door de verzender, vervolgens weer een mail als het op het kiala-punt is afgegeven en weer een mail als je pakket klaar staat bij jouw kiala-punt en deze kun je dan met legitimatie afhalen.
Ik persoonlijk snap niet waarom Kiala nog vrij weinig gebruikt wordt, er zit bij bijna iedereen wel een Kiala-punt om de hoek en het is nog goedkoper ook.
Dan print jij het uit en stuur je het naar de verkoper op?quote:Op maandag 23 februari 2015 16:35 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoe kunnen de Kiala-dienst en die Online verzenden van de PostNL worden gebruikt als de verzender geen printer heeft? Loop daar nu al tegenaan.
Nee. Althans, dan komt 'ie in de tuin van de onderburen te staan en dat lijkt me geen succes.quote:Op maandag 23 februari 2015 17:49 schreef Resistor het volgende:
Geen ervaring mee, maar geen ruimte voor een http://www.pakketjesbus.nl/ ?
Kialapunten zitten bij mij in de buurt in winkels die alleen op kantooruren open zijnquote:Op maandag 23 februari 2015 15:36 schreef Synasthesia het volgende:
Kiala werkt perfect, zowel voor verzenden als ontvangen.
Een accountje aanmaken op de website en je kan alles online regelen.
Verzending aanmaken, naar welk Kiala-punt, wie de ontvanger is etc. allemaal opgeven, dan betalen en de ontvangen barcode uitprinten op je pakket plakken en het pakket afgeven op het Kiala-punt.
Ontvangen precies hetzelfde, je krijgt een mail als er een zending is aangemaakt door de verzender, vervolgens weer een mail als het op het kiala-punt is afgegeven en weer een mail als je pakket klaar staat bij jouw kiala-punt en deze kun je dan met legitimatie afhalen.
Ik persoonlijk snap niet waarom Kiala nog vrij weinig gebruikt wordt, er zit bij bijna iedereen wel een Kiala-punt om de hoek en het is nog goedkoper ook.
Kiala duurt 4-5 werkdagen, postnl is de volgende dag in huis.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:44 schreef dotKoen het volgende:
Hier gaat iets mis met het quoten.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:53 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kiala duurt 4-5 werkdagen, postnl is de volgende dag in huis.
quote:
Mijn god.quote:ik had mij overlaten halen om de gekochte sony toren met speakers via kiala te laten verzenden en heb daar mee ingestemd en ja na bijna een week kwam het pakket aan die tijd had ik geen probleem mee daarom verstuur je met kiala het is goedkoper dus het mag wat langer duren tot zover geen problemen ik kreeg een mail dat de 2 pakketten er waren want het woog 22 kg samen en de verzender heeft er in de winkel van het kiala punt 2 pakketten van gemaakt dat kon makkelijk want het zat in 2 banane dozen die dicht en aan elkaar geknoopt waren met wit touw de winkelier heeft hem geholpen door het ene pakket met doorzichtig tape dicht te plakken en mijn verzender heeft de andere bananedoos met het witte touw weer dicht geknoopt zodat het 2 pakketten werden pakket 1 met versterker en cd speler met nummer 1Z0944916861685379 en pakket 2 met boxen en tuner met verzendnummer 1Z0944916861042321 dinsdag 20 januari 2015 heb ik ze gehaald en zei tegen de verkoper van het kiala punt gelijk al hier kan niet alles inzitten daar waren de pakketten te klein voor in ieder geval bij het uit pakken thuis kwam mijn vermoeden tot zijn recht de tuner ontbrak uit pakket 2 en de speakers waren beschadigd en het witte touw was weg en vervangen door bruine tape toen ik het andere pakket uitpakte vielen de onderdelen van de cd speler er al uit die was echt helemaal geplet de versterker was nog heel maar doet niks meer nu ik heb dezelfde avond officieel via de kiala site een klacht ingediend voor beide pakketten ik heb niet eens een bevestiging van de klacht gehad en nu een dikke week later nog niks gehoord dus ben terug gegaan naar het kiala punt en heb hun rechtstreekse nummer gevraagt van de klantenservice van kiala omdat je die nergens op de site kunt vinden en die blijkt nu net niet te werken ik ben nog steeds in afwachting maar heb nog nooit zo slecht de pakketten binnen gekregen ik heb 2 getuigen van de beide kiala punten ze kunnen zich de pakketten nog goed herinneren maar voor mij eerst geen kiala meer het is wat goedkoper maar zit nu wel met een schadepost van 150 euro en geen reactie van hun kant daar zijn ze net zo traag in als met hun verzending
voor 2.50 extra komt PostNL het afhalen en printen zij de code. Verzenden kost dan 8.45. Daar maar voor gegaan.quote:Op maandag 23 februari 2015 17:45 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dan print jij het uit en stuur je het naar de verkoper op?
Ah kijk, dat is mooiquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:37 schreef Skv het volgende:
[..]
voor 2.50 extra komt PostNL het afhalen en printen zij de code. Verzenden kost dan 8.45. Daar maar voor gegaan.
Dit ja. En hun klantenservice is ook volledig incompetent. Ik heb nu al drie keer uit moeten leggen dat je pakjes direct naar het postkantoor kan sturen met online verzendservice. Probleem is alleen dat hun systeem niet werkt en de ontvanger geen bericht krijgt als het pakje af te halen is.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:07 schreef vaduz het volgende:
Ware het niet dat pakketbezorgers er alles aan doen om maar van hun pakje af te komen en het bruutweg negeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |