En toch is het waar.quote:
En dat terwijl hijzelf sekteleider van een of ander "ghulat" clubje was. Over opportunisme gesproken.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:43 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ismail de Eerste heeft ook geen gras erover laten groeien natuurlijk, eigenlijk een soort sjitische ISIS-aanhanger die alles uitroeide wat soennitisch was. En de Perzen waren toendertijd voornamelijk soennitisch:
[..]
Hier komt dus ook de voornamelijk salafi-propaganda vandaan om Iran constant "safavid empire" te noemen.
LOLquote:Op maandag 30 juni 2014 20:56 schreef Charismatisch het volgende:
Islamitische schriftgeleerden wijzen kalifaat van ISIL af
Islamitische schriftgeleerden vanover de hele wereld wijzen het door de terreurgroep ISIL uitgeroepen kalifaat af. In hun boodschap verkondigen ze dat geen enkele moslim verplicht is de zelf benoemde kalief Abu Bakr al-Baghdadi trouw te zweren. De over delen van Irak en Syri heersende ISIL-terroristen worden door vele schriftgeleerden als onislamitisch beschouwd, omdat ze de dood van andere moslims er op de koop toe bijnemen. Zo noemde de Marokkaanse schrijftgeleerde Umar al-Haddushi ISIL-commandant al-Baghdadi volgens Arabische media een “geloofsafvallige”. En de Egyptische islamitische prediker Hani al-Zibai verspreidde op Twitter een waarschuwing aan de ISIL-strijders dat God enkel bij de rechtvaardigen is. Al-Zibai wenste de Iraakse regering “ondanks mijn kritiek op haar”, succes in de strijd om de door ISIL ingenomen stad Mosoel.
http://nl.metrotime.be/20(...)alifaat-van-isil-af/
NOS faal.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:01 schreef Charismatisch het volgende:
NOS
[ afbeelding ]
http://nos.nl/op3/artikel(...)kalief-van-isis.html
Nee.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:06 schreef kurk_droog het volgende:
[..]Israel vliegt bij dreiging gewoon over die haatbaarden, pleurt er bommen op en vliegt weer terug.
Wat is daar precies verkeerd aan?quote:Op maandag 30 juni 2014 21:01 schreef Charismatisch het volgende:
NOS
[ afbeelding ]
http://nos.nl/op3/artikel(...)kalief-van-isis.html
quote:Op maandag 30 juni 2014 21:25 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Een beetje respect voor iemand met een andere mening kan geen kwaad. Malloot.
Je komt zo agressief over.
Goed kijken.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is daar precies verkeerd aan?
Het ligt vlakbij Bagdad.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:11 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Zeggen dat Tikrit in het Koerdische noorden van Irak ligt.!____
Ach ja, omdat Nederland een klein kikkerland is vinden ze het onbelangrijk om onze nieuwsdiensten daarover in te lichten.quote:
Online nieuwszender.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:16 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ach ja, omdat Nederland een klein kikkerland is vinden ze het onbelangrijk om onze nieuwsdiensten daarover in te lichten.
Misschien is dat ook de reden dat steeds minder mensen naar NOS kijken.
Denk ik niet. Ik denk meer gelazer met Sjiieten en seculiere Moslims.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ben benieuwd hoe lang IS nu hun kalifaatje kan vasthouden. Denk dat ze al snel intern gelazer met elkaar gaan krijgen en elkaar gaan afmaken.
Ook dat. Een groot wespennest. Die regio is echt ver heen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:25 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Denk ik niet. Ik denk meer gelazer met Sjiieten en seculiere Moslims.
quote:With militant insurgents consolidating their control across much of northern Iraq, plans to build a new $1 billion parliamentary complex in Baghdad, to be designed by mega-starchitect Zaha Hadid, still appear to be moving forward.
The project has been mired in controversy almost from its start. In 2012, the Royal Institute of British Architects, which ran the architecture competition on behalf of the Iraq government, selected a rotunda-shaped design by the London-based firm Assemblage as the winning proposal. Soon after, the country’s Council of Representatives handed the commission to the Iraqi-born Hadid, even though her studio placed third in the contest.
Hadid, who was also commissioned to build Iraq’s new Central Bank in 2012, signed the final deal last month at the Iraqi embassy in London, according to a report in the British trade publication Building Design. Last week, the secretary general of Iraq’s parliament, Ayad Namik Majid, told Architect’s Journal that construction would proceed on the 49-acre site despite the threat posed by the extremist group Islamic State in Syria and the Levant, or ISIL.
STORY: How Amazon's Product Design Is Governed by the Whims of Jeff Bezos
Hadid was the first woman to win the prestigious Pritzker Prize. She commands big fees for her curvy, computer-based designs, which include BMW’s (BMW:GR) plant in Leipzig, Germany, and the London Aquatics Center, built for the 2012 Summer Olympics. For the Iraqi parliament, Hadid’s office, the Architect’s Journal reports, slashed its commission by more than a third, from $78 million to $51 million. The price tag is still hefty for a country that, according to Quartz, has halted plans for civic-minded projects such as hospitals in Basra and an oncology center and a library in the capital. The government has yet to release Hadid’s plans to the public.
In February, the architect came under fire for shirking accountability in the deaths of hundreds of migrant construction workers building the stadium she designed for the 2022 World Cup in Qatar. Asked whether she was concerned, she said: “Yes, but I’m more concerned about the deaths in Iraq as well, so what do I do about that?”
Ik denk dat de meeste bij Nusra wel zullen overlopen naar ISIS en en de rest naar IF of zelfs SRF.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:32 schreef Aloulou het volgende:
Vandaag volgens twitteraccounts in bepaalde stad wel flinke gevechten tussen ISIS en Nusrah. Nusrah erkent ISIS-"kalifaat" sowieso niet. Wel zullen er wat zijn bij Nusrah die over gaan lopen.
Ja, omdat er bij de Assadisten geen infighting is. Eigenlijk alleen de jihadies, en voornamelijk ISIS tegen de rest. Wel logisch nadenken Baka.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:38 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste bij Nusra wel zullen overlopen naar ISIS en en de rest naar IF of zelfs SRF.
En jij deelt alleen nieuws over de "infighting" tussen de Jihadisten he.
Nee ik denk meer door je haat tegen jihadisten en Shariah-symphatisanten.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja, omdat er bij de Assadisten geen infighting is. Eigenlijk alleen de jihadies, en voornamelijk ISIS tegen de rest. Wel logisch nadenken Baka.
Door mijn grote afkeer van deze koppensnellers. Dat klopt. Het zijn jouw kornuiten en jij probeert dan weer je beste beentje voor te zetten om ze in een wat mooier daglicht te stellen. En zo is er een balans op dit forum.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:47 schreef Baklava95 het volgende:
Nee ik denk meer door je haat tegen jihadisten en Shariah-symphatisanten.
Die vindt niet plaats dus dat is slechts speculeren.quote:Als er infighting onder de Assadisten fo de shia-milities zou plaatsvinden zou je er geeneens over berichten.
allahu akbar!!!quote:Op zondag 29 juni 2014 23:08 schreef Charismatisch het volgende:
Turkey ready to accept Kurdish state in historic shift
Turkey’s ruling party has signalled it is ready to accept an independent Kurdish state in what is now northern Iraq, marking a historic shift by one of the heavyweight powers of the Middle East.
http://www.ft.com/cms/s/0(...)e.html#axzz3643iz2YC
quote:Op maandag 30 juni 2014 13:38 schreef Aloulou het volgende:
Ik heb begrepen dat het kalifaat nu officieel uitgeroepen en het geen ISIS maar IS (Islamitische Staat) heet nu met Al-Baghdadi als Kalief. Hij is ook nog Quraishi als we de verhalen mogen geloven en voldoet daarmee meer dan goed aan de voorwaarden. Ben benieuwd of sommige users op dit forum zich verleidt voelen om bay'ah (eed van trouw) aan de kalief te geven:
''Whosoever dies without a bay'ah on his neck dies the death of Jahiliyyah.'' Hadith.
Misschien dat Baklava, Hiper, ilias etc kunnen reageren hierop?
Waarom gaat Nusrah opeens doen alsof ze daadwerkelijk de "schatjes" zijn...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:32 schreef Aloulou het volgende:
Vandaag volgens twitteraccounts in bepaalde stad wel flinke gevechten tussen ISIS en Nusrah. Nusrah erkent ISIS-"kalifaat" sowieso niet. Wel zullen er wat zijn bij Nusrah die over gaan lopen.
Even serieus he, meen jij dit nu echt?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:47 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee ik denk meer door je haat tegen jihadisten en Shariah-symphatisanten.
Als er infighting onder de Assadisten fo de shia-milities zou plaatsvinden zou je er geeneens over berichten.
Ja, nou en? Moet alles stoppen omdat het een puinhoop is?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:31 schreef Djibril het volgende:
Wat een onzin, Irak is een puinhoop en toch willen ze doorgaan met het bouwen van een parlementsgebouw ter waarde van een miljard.
[..]
http://rt.com/news/169548-iraq-june-bloodiest-month/quote:At least 2,417 people have been killed in Iraq in June 2014, the majority of them civilians, according to figures released by the United Nations. The death toll in the violence-plagued country is the highest since May 2007.
Follow RT's LIVE UPDATES on ISIS offensive in Iraq
The dead include 1,531 civilians and 886 members of Iraq's security forces killed in terrorist attacks and violence, UNIRAQ, the UN mission to Iraq, said in a statement.
In addition, a total of 2,287 people were injured in attacks in June.
“This staggering number of civilian casualties in one month points to the urgent need for all to ensure that civilians are protected,” said Nikolay Mladenov, UN envoy to Iraq.
The UN body, however, didn’t take into account casualties in the Anbar province in western Iraq, which is mostly controlled by armed Sunni radicals.
The UN figures for dead and wounded are higher than those released by the Iraqi authorities, who recorded 1,922 people killed in June, including 1,393 civilians, 380 soldiers and 149 police officers. The data was compiled by Iraq’s health, interior and defense ministries.
White House announces an additional 300 troops to Iraq
The government’s figures for the injured are higher than those put out by the UN, however; in the total of 2,610 people wounded in June, there are 1,745 civilians, 644 soldiers and 221 police officers.
http://www.politico.com/m(...)aq-syria-108214.htmlquote:ISIL isn’t marching across Iraq alone. Disenfranchised Sunnis from across the political spectrum, including former Saddam loyalists, are also involved, drawn together by the increasingly autocratic and sectarian rule of the Iraqi government. This new Iraqi Sunni coalition, however, is unlikely to last. ISIL couldn’t work with others in Syria, so how long before it turns on, or aggravates, its new Iraqi allies?
ISIL’s code of conduct for Mosul’s Nineveh province, posted just two days after insurgents seized the area, provides one indication. Its repressive rules are the same as those it has enforced in Raqqa: obligatory prayers five times a day in mosques; women must dress modestly (i.e., in a balloon-like black cloak and face-covering veil) and should only leave their homes in emergencies; and all shrines should be destroyed, among other edicts. Unlike Nusra, it hasn’t learned to prioritize the importance of gaining popular support.
Die is er toch al... Waarom een nieuwe?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, nou en? Moet alles stoppen omdat het een puinhoop is?
Ze zullen hoe dan ook een parlementsgebouw nodig hebben.
Van een miljard?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, nou en? Moet alles stoppen omdat het een puinhoop is?
Ze zullen hoe dan ook een parlementsgebouw nodig hebben.
Nee. Nu komen ze bijeen in 1 of ander congres gebouw.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Die is er toch al... Waarom een nieuwe?
Geweldig nieuws! Maken elkaar af. Woehoe.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:32 schreef Aloulou het volgende:
Het geld is er al, maar n miljard spenderen aan een parlementsgebouw voor corrupte en onbewaakte Iraakse politici is natuurlijk belachelijk als de stroom in grote delen het land dagelijks uitvalt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Blijkbaar. Irak kennende zal er wel een deel aan corruptie opgaan, maar het geld is er.
En zo kun je ook elektriciteit ook wegredeneren omdat er daklozen zijn, mensen die niks te eten hebben, etc.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Het geld is er al, maar n miljard spenderen aan een parlementsgebouw voor corrupte en onbewaakte Iraakse politici is natuurlijk belachelijk als de stroom in grote delen van Irak geregeld op een dag uitvalt.
Elektriciteit is wat een samenleving/economie drijft, dus die vergelijking gaat niet op. Een miljard besteden aan megalomane projectjes om de grootheidswaanzin va neon-Babylonische politici te bevredigen is natuurlijk compleet belachelijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:12 schreef Peunage het volgende:
En zo kun je ook elektriciteit ook wegredeneren omdat er daklozen zijn, mensen die niks te eten hebben, etc.
Drogreden. Wat heb ik met democratie te maken? Project is belachelijk. Period.quote:Dat gebouw komt er toch wel, zo werkt democratie blijkbaar. De meerderheid van het parlement wil dit.
En nog is dit half zo belachelijk als hoeveel geld er aan elektriciteit is uitgegeven. En nog hebben ze het niet overal. Er is zelfs een hele ministerie opgericht voor elektriciteit.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Elektriciteit is wat een samenleving/economie drijft, dus die vergelijking gaat niet op. Een miljard besteden aan megalomane projectjes om de grootheidswaanzin va neon-Babylonische politici te bevredigen is natuurlijk compleet belachelijk.
[..]
Drogreden. Wat heb ik met democratie te maken? Project is belachelijk. Period.
Ja, dat toont de onbekwaamheid van die politici maar weer eens aan. Die idioten verdienen geen duur parlementsgebouw, maar een schop onder de kont.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:18 schreef Peunage het volgende:
En nog is dit half zo belachelijk als hoeveel geld er aan elektriciteit is uitgegeven. En nog hebben ze het niet overal. Er is zelfs een hele ministerie opgericht voor elektriciteit.
Maar dat is het probleem dus, zij zijn degene die hier over gaan. Moeten we naast ons hoge salaris ook megahoge bonussen krijgen? Ja, dat is wel leuk. Moeten we pensioen krijgen? Ja, waarom niet. Splinternieuw parlementsgebouw? Ja, hoor, iedereen stemt in.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, dat toont de onbekwaamheid van die politici maar weer eens aan. Die idioten verdienen geen duur parlementsgebouw, maar een schop onder de kont.
Waar heb je het in godsnaam over? Jij bent weer een prachtig voorbeeld van iemand die democratie als dooddoener in een discussie gebruikt. Dus omdat die politici democratisch gekozen zijn is het plots moreel verdedigbaar? Democratie is niet de ultieme waarheid. Ik heb het recht om te stemmen, maar ook om te klagen. Hetzelfde geldt voor de Irakezen. Alsof een democratisch gekozen parlement niet besluiten kan doorvoeren die slecht kunnen vallen bij het electoraat.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:29 schreef Peunage het volgende:
Maar dat is het probleem dus, zij zijn degene die hier over gaan. Moeten we naast ons hoge salaris ook megahoge bonussen krijgen? Ja, dat is wel leuk. Moeten we pensioen krijgen? Ja, waarom niet. Splinternieuw parlementsgebouw? Ja, hoor, iedereen stemt in.
En achteraf gaan ze allemaal zeggen dat ze 'tegen' hebben gestemd.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, dat toont de onbekwaamheid van die politici maar weer eens aan. Die idioten verdienen geen duur parlementsgebouw, maar een schop onder de kont.
Volgens mij lees jij nu gewoon wat je wilt. Wanneer heb ik het moreel verantwoord genoemd?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:34 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam over? Jij bent weer een prachtig voorbeeld van iemand die democratie als dooddoener in een discussie gebruikt. Dus omdat die politici democratisch gekozen zijn is het plots moreel verdedigbaar? Democratie is niet de ultieme waarheid. Ik heb het recht om te stemmen, maar ook om te klagen. Hetzelfde geldt voor de Irakezen. Alsof een democratisch gekozen parlement niet besluiten kan doorvoeren die slecht kunnen vallen bij het electoraat.
Lekker S-A provoceren.quote:ISIS Promises to Destroy the Kaaba in Mecca
ISIS Islamists promised to work destroy the Kaaba after its conquest of Saudi Arabia.APAFree Republic:
Representatives of the Islamic State in Iraq and the Levant (ISIS) stated that they will ruin the Kaaba APA reports quoting Turkish media that ISIS wants to take control of Arar city of Saudi Arabia and start operations here.
ISIS member Abu Turab Al Mugaddasi said that they would destroy the Kaaba in Mecca: “If Allah wills, we will kill those who worship stones in Mecca and destroy the Kaaba. People go to Mecca to touch the stones, not for Allah.”
after capturing Saudi Arabia.
The ISIS terrorist group has a reputation for destroying ancient artifacts and religious monuments.
http://www.thegatewaypund(...)-the-kaaba-in-mecca/
Ik vraag me af of ze ook de richting van het bidden willen herzien aangezien dat natuurlijk afhankelijk is van de lokatie van de Kaaba. Dit zag ik eerlijk gezegd niet aankomen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wow...... ondanks dat ik het begrijp wat ze bedoelen, come on dude
Waarom niet? Elke vorm van gedenking is voor hen haram.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:57 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze ook de richting van het bidden willen herzien aangezien dat natuurlijk afhankelijk is van de lokatie van de Kaaba. Dit zag ik eerlijk gezegd niet aankomen.
Er wordt geen steen aanbeden. Dit is wat iemand op FreeRepublic zegt:quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom niet? Elke vorm van gedenking is voor hen haram.![]()
Alleen Allah kan men aanbidden.
ISIS wil Jeruzalem als religieus middelpunt en als geografische hoofdstad in de Levant op basis van Hadith-geschriften. Vreemd om te bedenken dat ze wel gesponsord worden door S-A.quote:This is what the Hadith states:
“The Mahdi will rule the world from Jeruselem because Mecca will be Destroyed”.
“The flourishing state of Jeruselem will be when Medina is in ruins, the ruined state of Medina will be when The Great War comes."
Ineens zag ik de derde wereldoorlog voor me ; ((quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:04 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Er wordt geen steen aanbeden. Dit is wat iemand op FreeRepublic zegt:
[..]
ISIS wil Jeruzalem als religieus middelpunt en als geografische hoofdstad in de Levant op basis van Hadith-geschriften. Vreemd om te bedenken dat ze wel gesponsord worden door S-A.
SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:17 schreef happinessfordogs het volgende:
Weer een massaslachting van ISIS op Iraakse soldaten. Blijf me verbazen hoe kalmpjes de mensen hun dood tegemoet gaan.Daar is niets bijzonders aan hoor.SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze weten dat ze niets meer kunnen doen. De overlevingsinstinct van een mens is groot, maar die is er alleen als er nog een kans van overleven/ontsnappen is. Hier zitten ze op hun knien en weten ze gewoon dat de kogel gaat komen.
En de gedachten dat ze in het paradijs gaan komen speelt waarschijnlijk wel mee.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:17 schreef happinessfordogs het volgende:
Weer een massaslachting van ISIS op Iraakse soldaten. Blijf me verbazen hoe kalmpjes de mensen hun dood tegemoet gaan.Dit is oud hoor, van Al Anbar en niet van de recentere ontwikkelingen.SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, wist ik niet. Zag het recent gepost staan.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:44 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Dit is oud hoor, van Al Anbar en niet van de recentere ontwikkelingen.
Kijk ik als Moslim ben absoluut tegen de verwoesting van de Kaaba, maar je moet wel idd alleen Allah(swt) aanbidden en je mag niemand anders aanroepen voor hulp (wat een paar rare-sufis en Alevis zoals jij wel doenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom niet? Elke vorm van gedenking is voor hen haram.![]()
Alleen Allah kan men aanbidden.
Ik denk dan ook dat het om een hoax gaat.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:57 schreef happinessfordogs het volgende:
Ik vraag me af of ze ook de richting van het bidden willen herzien aangezien dat natuurlijk afhankelijk is van de lokatie van de Kaaba. Dit zag ik eerlijk gezegd niet aankomen.
Dat is fijn voor "de Islamitische Staat", maar moslims blijven richting Mekka bidden, dit kunnen ze niet veranderen (ik denk ook niet dat dat hun doel is). En KSA steunt "de Islamitische Staat"? Nee, ze zijn vijanden van elkaar.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:04 schreef happinessfordogs het volgende:
ISIS wil Jeruzalem als religieus middelpunt en als geografische hoofdstad in de Levant op basis van Hadith-geschriften. Vreemd om te bedenken dat ze wel gesponsord worden door S-A.
quote:Iraq parliament session ends in chaos as turmoil deepens
Baghdad (AFP) - Iraq's new parliament, charged with approving a new government and facing a blistering offensive by Sunni militants, descended into chaos Tuesday, with some lawmakers threatening each other and others walking out.
Despite calls from world leaders and senior clerics for Iraq's fractious politicians to unite, deputies failed to fulfil the constitutional requirement of electing a speaker and the first session of the parliament elected in April ended in disarray.
Prime Minister Nuri al-Maliki's bid for a third term has been battered by the militant offensive which has seen large chunks of five provinces fall out of government control, on top of persistent allegations of sectarianism and consolidation of power.
The weeks-long crisis has alarmed world leaders, displaced hundreds of thousands of people and polarised Iraq's Shiite, Sunni and Kurdish populations.
The disunity quickly manifested itself in the parliament session, which included walkouts, verbal threats and widespread confusion over the country's constitution.
Kurdish lawmaker Najiba Najib initially interrupted efforts to select a new parliament speaker, calling on the central government to "end the blockade" and send withheld budget funds to the autonomous Kurdish region.
- 'Crush heads of Kurds' -
Kadhim al-Sayadi, a lawmaker in Maliki's bloc, responded by threatening to "crush the heads" of Iraq's Kurds.
Several Sunni MPs also walked out of the chamber when mention was made of the Islamic State (IS) jihadist group, which is spearheading the militant offensive.
After a brief recess called to restore order, several lawmakers did not return, leaving the session no longer quorate.
Eventually, Mahdi Hafez, the MP presiding over the session, said parliament would reconvene on July 8 if political leaders are able to reach a deal on senior posts.
- End for Maliki? -
As part of a de facto agreement in place following previous elections, the prime minister is a Shiite Arab, the speaker a Sunni Arab and the president a Kurd. All three posts are typically chosen in tandem.
Maliki increasingly looks to be on the way out, facing criticism from senior leaders in all three major communities over allegations of sectarianism, sidelining partners and a marked deterioration in security which culminated in the launch on June 9 of the militant offensive.
But the incumbent nevertheless retains a chance, having won by far the most seats in April 30 parliamentary elections.
"This has become a much more competitive race for the premiership position," said Ayham Kamel, Middle East and North Africa director for the Eurasia Group consultancy.
"The broad direction here is to be more inclusive, at least when it comes to the Sunni community, and figure out a power-sharing deal."
Though the vast majority of Iraq's Sunni Arab minority do not actively support militants, analysts say their anger over alleged mistreatment by the Shiite-led authorities means they are less likely to cooperate with the security forces, fostering an environment in which militancy can flourish.
Kamel noted that any military successes on the ground could boost Maliki's chances, with thousands of troops taking part in an ambitious operation aimed at retaking executed dictator Saddam Hussein's hometown of Tikrit, which fell on June 11.
- Performing better -
Iraqi forces initially wilted in the face of the onslaught but have since performed more capably, with security officials touting apparent progress in recapturing the city.
They have nevertheless suffered heavy casualties in the past few weeks, with nearly 900 security personnel among the 2,400 people who died in June, the highest such figure in years, according to the UN.
The security forces are battling militants led by the IS jihadist group, which on Sunday declared a "caliphate", an Islamic form of government last seen under the Ottoman Empire, and ordered Muslims worldwide to pledge allegiance to their chief.
Though the move may not have immediate significant impact on the ground, it is an indicator of the group's confidence and marks a move against Al-Qaeda, from which it broke away, in particular.
Iraq has appealed for the US to carry out air strikes against the jihadists, but Washington, which further bolstered security at its embassy on Monday, has so far not acceded, and has said that planned deliveries of F-16 fighter jets could even be delayed.
Baghdad has meanwhile recently purchased more than a dozen Russian warplanes to bolster its fledgling air force as it takes the fight to militants holding a string of towns and cities.
Bron: https://au.news.yahoo.com(...)-as-turmoil-deepens/
Dat worden dus gewoon drie verschillende landen. Het land kan zo echt niet meer verder.quote:
Vaak zijn ze op TV te zien.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:38 schreef happinessfordogs het volgende:
Zijn er ook beelden van die parlementszittingen? Volgens mij worden er daar meer KO's geproduceerd dan in de Octagon van UFC.
Ah.. Rusland gaat in actie komen.... begrijp ik? Of zijn de piloten Irakezen?quote:
Mogen ze hier ook weleens doen, zo'n zoeking.quote:
Irak had vroeger ook Russische vliegtuigen hoor.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah.. Rusland gaat in actie komen.... begrijp ik? Of zijn de piloten Irakezen?
Ik had deze week gelezen dat de Russen vliegtuigen zouden leveren.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Irak had vroeger ook Russische vliegtuigen hoor.
Ze zijn niet zomaar lukraak ergens binnengevallen hoor. Inlichtingendiensten zijn hier achter gekomen en hebben het leger gestuurd.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mogen ze hier ook weleens doen, zo'n zoeking.
Ja, die zijn al geleverd.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik had deze week gelezen dat de Russen vliegtuigen zouden leveren.
Dus moeten de heiligdommen van die sufi's gelijk vernietigd worden? Van tolerantie heeft ISIS nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:07 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Kijk ik als Moslim ben absoluut tegen de verwoesting van de Kaaba, maar je moet wel idd alleen Allah(swt) aanbidden en je mag niemand anders aanroepen voor hulp (wat een paar rare-sufis en Alevis zoals jij wel doen).
Ja want anders gaan mensen ze aanbidden of krijgen ze op zijn minst de neiging om het te aanbidden.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:01 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Dus moeten de heiligdommen van die sufi's gelijk vernietigd worden? Van tolerantie heeft ISIS nog nooit gehoord.
En als je dat wel doet, wat dan?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:07 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Kijk ik als Moslim ben absoluut tegen de verwoesting van de Kaaba, maar je moet wel idd alleen Allah(swt) aanbidden en je mag niemand anders aanroepen voor hulp (wat een paar rare-sufis en Alevis zoals jij wel doen).
Als jij ze toch al niet als ware gelovigen beschouwt, wat maakt het jou verder dan nog uit wat zij doen? Wordt jouw 'ware' geloof er minder om? Kun jij niet je eigen leven leiden zonder dat zij dat van hen leiden? Gaat er bij mij cht niet in waarom al die heiligdommen van ndere mensen gesloopt moeten worden.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:03 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja want anders gaan mensen ze aanbidden of krijgen ze op zijn minst de neiging om het te aanbidden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |