abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141756356
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 00:31 schreef Djibril het volgende:
Wat een onzin, Irak is een puinhoop en toch willen ze doorgaan met het bouwen van een parlementsgebouw ter waarde van een miljard.

[..]

Ja, nou en? Moet alles stoppen omdat het een puinhoop is?

Ze zullen hoe dan ook een parlementsgebouw nodig hebben.
pi_141756445
quote:
At least 2,417 people have been killed in Iraq in June 2014, the majority of them civilians, according to figures released by the United Nations. The death toll in the violence-plagued country is the highest since May 2007.

Follow RT's LIVE UPDATES on ISIS offensive in Iraq

The dead include 1,531 civilians and 886 members of Iraq's security forces killed in terrorist attacks and violence, UNIRAQ, the UN mission to Iraq, said in a statement.

In addition, a total of 2,287 people were injured in attacks in June.

“This staggering number of civilian casualties in one month points to the urgent need for all to ensure that civilians are protected,” said Nikolay Mladenov, UN envoy to Iraq.

The UN body, however, didn’t take into account casualties in the Anbar province in western Iraq, which is mostly controlled by armed Sunni radicals.

The UN figures for dead and wounded are higher than those released by the Iraqi authorities, who recorded 1,922 people killed in June, including 1,393 civilians, 380 soldiers and 149 police officers. The data was compiled by Iraq’s health, interior and defense ministries.

White House announces an additional 300 troops to Iraq

The government’s figures for the injured are higher than those put out by the UN, however; in the total of 2,610 people wounded in June, there are 1,745 civilians, 644 soldiers and 221 police officers.
http://rt.com/news/169548-iraq-june-bloodiest-month/
pi_141756615
Een redelijk lang artikel over het ontstaan van (IS/'ISIS'/ISIL) DAEESH. 6 Pagina's lang. Kunnen ingewijden commentaar leveren op de nauwkeurigheid van het artikel?

quote:
ISIL isn’t marching across Iraq alone. Disenfranchised Sunnis from across the political spectrum, including former Saddam loyalists, are also involved, drawn together by the increasingly autocratic and sectarian rule of the Iraqi government. This new Iraqi Sunni coalition, however, is unlikely to last. ISIL couldn’t work with others in Syria, so how long before it turns on, or aggravates, its new Iraqi allies?

ISIL’s code of conduct for Mosul’s Nineveh province, posted just two days after insurgents seized the area, provides one indication. Its repressive rules are the same as those it has enforced in Raqqa: obligatory prayers five times a day in mosques; women must dress modestly (i.e., in a balloon-like black cloak and face-covering veil) and should only leave their homes in emergencies; and all shrines should be destroyed, among other edicts. Unlike Nusra, it hasn’t learned to prioritize the importance of gaining popular support.
http://www.politico.com/m(...)aq-syria-108214.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Autodefensa op 01-07-2014 10:24:52 ]
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:25:23 #104
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_141756742
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:07 schreef Peunage het volgende:

[..]

Die is er toch al... Waarom een nieuwe?
Anti-Turkije
pi_141758274
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:07 schreef Peunage het volgende:

[..]

Van een miljard?
pi_141758310
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:25 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Die is er toch al... Waarom een nieuwe?
Nee. Nu komen ze bijeen in 1 of ander congres gebouw.
pi_141758507
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 00:32 schreef Aloulou het volgende:
Vandaag volgens twitteraccounts in bepaalde stad wel flinke gevechten tussen ISIS en Nusrah. Nusrah erkent ISIS-"kalifaat" sowieso niet. Wel zullen er wat zijn bij Nusrah die over gaan lopen.
Geweldig nieuws! Maken elkaar af. Woehoe.
pi_141759281
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:26 schreef Djibril het volgende:

[..]

Van een miljard?
Blijkbaar. Irak kennende zal er wel een deel aan corruptie opgaan, maar het geld is er.
pi_141759343
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:06 schreef Peunage het volgende:

[..]

Blijkbaar. Irak kennende zal er wel een deel aan corruptie opgaan, maar het geld is er.
Het geld is er al, maar één miljard spenderen aan een parlementsgebouw voor corrupte en onbewaakte Iraakse politici is natuurlijk belachelijk als de stroom in grote delen het land dagelijks uitvalt.
pi_141759460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:08 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Het geld is er al, maar één miljard spenderen aan een parlementsgebouw voor corrupte en onbewaakte Iraakse politici is natuurlijk belachelijk als de stroom in grote delen van Irak geregeld op een dag uitvalt.
En zo kun je ook elektriciteit ook wegredeneren omdat er daklozen zijn, mensen die niks te eten hebben, etc.

Dat gebouw komt er toch wel, zo werkt democratie blijkbaar. De meerderheid van het parlement wil dit.
pi_141759559
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:12 schreef Peunage het volgende:
En zo kun je ook elektriciteit ook wegredeneren omdat er daklozen zijn, mensen die niks te eten hebben, etc.
Elektriciteit is wat een samenleving/economie drijft, dus die vergelijking gaat niet op. Een miljard besteden aan megalomane projectjes om de grootheidswaanzin va neon-Babylonische politici te bevredigen is natuurlijk compleet belachelijk.

quote:
Dat gebouw komt er toch wel, zo werkt democratie blijkbaar. De meerderheid van het parlement wil dit.
Drogreden. Wat heb ik met democratie te maken? Project is belachelijk. Period.
pi_141759690
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:14 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Elektriciteit is wat een samenleving/economie drijft, dus die vergelijking gaat niet op. Een miljard besteden aan megalomane projectjes om de grootheidswaanzin va neon-Babylonische politici te bevredigen is natuurlijk compleet belachelijk.

[..]

Drogreden. Wat heb ik met democratie te maken? Project is belachelijk. Period.
En nog is dit half zo belachelijk als hoeveel geld er aan elektriciteit is uitgegeven. En nog hebben ze het niet overal. Er is zelfs een hele ministerie opgericht voor elektriciteit.
pi_141759782
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:18 schreef Peunage het volgende:
En nog is dit half zo belachelijk als hoeveel geld er aan elektriciteit is uitgegeven. En nog hebben ze het niet overal. Er is zelfs een hele ministerie opgericht voor elektriciteit.
Ja, dat toont de onbekwaamheid van die politici maar weer eens aan. Die idioten verdienen geen duur parlementsgebouw, maar een schop onder de kont.
pi_141760037
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:22 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Ja, dat toont de onbekwaamheid van die politici maar weer eens aan. Die idioten verdienen geen duur parlementsgebouw, maar een schop onder de kont.
Maar dat is het probleem dus, zij zijn degene die hier over gaan. Moeten we naast ons hoge salaris ook megahoge bonussen krijgen? Ja, dat is wel leuk. Moeten we pensioen krijgen? Ja, waarom niet. Splinternieuw parlementsgebouw? Ja, hoor, iedereen stemt in.

En achteraf gaan ze allemaal zeggen dat ze 'tegen' hebben gestemd.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:29:54 #115
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_141760051
Iraq Kurdistan independence referendum planned
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-28103124
Anti-Turkije
pi_141760175
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:29 schreef Peunage het volgende:
Maar dat is het probleem dus, zij zijn degene die hier over gaan. Moeten we naast ons hoge salaris ook megahoge bonussen krijgen? Ja, dat is wel leuk. Moeten we pensioen krijgen? Ja, waarom niet. Splinternieuw parlementsgebouw? Ja, hoor, iedereen stemt in.

En achteraf gaan ze allemaal zeggen dat ze 'tegen' hebben gestemd.
Waar heb je het in godsnaam over? Jij bent weer een prachtig voorbeeld van iemand die democratie als dooddoener in een discussie gebruikt. Dus omdat die politici democratisch gekozen zijn is het plots moreel verdedigbaar? Democratie is niet de ultieme waarheid. Ik heb het recht om te stemmen, maar ook om te klagen. Hetzelfde geldt voor de Irakezen. Alsof een democratisch gekozen parlement niet besluiten kan doorvoeren die slecht kunnen vallen bij het electoraat.
pi_141760393
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:22 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

pi_141760550
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:34 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Waar heb je het in godsnaam over? Jij bent weer een prachtig voorbeeld van iemand die democratie als dooddoener in een discussie gebruikt. Dus omdat die politici democratisch gekozen zijn is het plots moreel verdedigbaar? Democratie is niet de ultieme waarheid. Ik heb het recht om te stemmen, maar ook om te klagen. Hetzelfde geldt voor de Irakezen. Alsof een democratisch gekozen parlement niet besluiten kan doorvoeren die slecht kunnen vallen bij het electoraat.
Volgens mij lees jij nu gewoon wat je wilt. Wanneer heb ik het moreel verantwoord genoemd? :')
Je mag klagen wat je wilt, dat doe ik ook, daarom leg ik ook uit dat wat zij 'verdienen' door niemand anders bepaald wordt dan door hun zelf. Dat is het kromme politieke systeem wat in werking is in Irak. Je mag zelf weten of je het democratie noemt of iets anders, daar gaat het niet om.

Ze verdienen wel meer dan een schop onder hun kont, maar voorlopig bepalen zij zelf wat ze 'verdienen'. En ze doen er allemaal aan mee, soennieten, sjiieten en Koerden.

Daarom moet het systeem veranderd worden. Niet iedereen gedwongen laten samenwerken. Gewoon zoals het Europese model, een coalitie en een werkende oppositie. Nu is er geen oppositie.
pi_141762983
quote:
ISIS Promises to Destroy the Kaaba in Mecca

ISIS Islamists promised to work destroy the Kaaba after its conquest of Saudi Arabia.APAFree Republic:
Representatives of the Islamic State in Iraq and the Levant (ISIS) stated that they will ruin the Kaaba APA reports quoting Turkish media that ISIS wants to take control of Arar city of Saudi Arabia and start operations here.

ISIS member Abu Turab Al Mugaddasi said that they would destroy the Kaaba in Mecca: “If Allah wills, we will kill those who worship stones in Mecca and destroy the Kaaba. People go to Mecca to touch the stones, not for Allah.”
after capturing Saudi Arabia.

The ISIS terrorist group has a reputation for destroying ancient artifacts and religious monuments.

http://www.thegatewaypund(...)-the-kaaba-in-mecca/
Lekker S-A provoceren. :')
pi_141763051
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:52 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Lekker S-A provoceren. :')
Wow...... ondanks dat ik het begrijp wat ze bedoelen, come on dude :')
pi_141763135
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wow...... ondanks dat ik het begrijp wat ze bedoelen, come on dude :')
Ik vraag me af of ze ook de richting van het bidden willen herzien aangezien dat natuurlijk afhankelijk is van de lokatie van de Kaaba. Dit zag ik eerlijk gezegd niet aankomen.
pi_141763279
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:57 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ze ook de richting van het bidden willen herzien aangezien dat natuurlijk afhankelijk is van de lokatie van de Kaaba. Dit zag ik eerlijk gezegd niet aankomen.
Waarom niet? Elke vorm van gedenking is voor hen haram. :)
Alleen Allah kan men aanbidden.
pi_141763388
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:01 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waarom niet? Elke vorm van gedenking is voor hen haram. :)
Alleen Allah kan men aanbidden.
Er wordt geen steen aanbeden. Dit is wat iemand op FreeRepublic zegt:

quote:
This is what the Hadith states:
“The Mahdi will rule the world from Jeruselem because Mecca will be Destroyed”.

“The flourishing state of Jeruselem will be when Medina is in ruins, the ruined state of Medina will be when The Great War comes."
ISIS wil Jeruzalem als religieus middelpunt en als geografische hoofdstad in de Levant op basis van Hadith-geschriften. Vreemd om te bedenken dat ze wel gesponsord worden door S-A.
pi_141763628
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:04 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Er wordt geen steen aanbeden. Dit is wat iemand op FreeRepublic zegt:

[..]

ISIS wil Jeruzalem als religieus middelpunt en als geografische hoofdstad in de Levant op basis van Hadith-geschriften. Vreemd om te bedenken dat ze wel gesponsord worden door S-A.
Ineens zag ik de derde wereldoorlog voor me ; ((
pi_141763651
En wat ik wist is dat het ze ging om het aanbidden van stenen.

Zo ook de vernietiging van grafstenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')