abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142239577
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel iedere stroming. Iedere stroming heeft genoeg zaken waarvan zij vindt dat de overheid zich daar niet in moet mengen. De verscheidenheid aan activiteiten waarmee de overheid zich wel zou moeten bemoeien verschilt per stroming. Er is eigenlijk geen stroming die overheidsbemoeienis als doel op zich ziet.

Anarchokapitalisten willen overigens wel de volstrekte afschaffing van de overheid.
Ahja, als je er op die manier naar kijkt..
pi_142239605
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, ze wijzen de democratie eigenlijk per definitie af omdat die de minderheid dwingt zich aan te passen aan de meerderheid.

Het is uiteraard geen haalbaar model maar dat is geen enkele absolute ideologie.
Dat is ook gewoon zo, natuurlijk.
pi_142239833
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 13:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is ook gewoon zo, natuurlijk.
Correct en daarmee een reden om het principieel af te wijzen voor de libertariers.
pi_142239876
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct en daarmee een reden om het principieel af te wijzen voor de libertariers.
Het is dan ook pervers dat de minderheid zich moet aanpassen aan de wensen van de meerderheid.
pi_142239957
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is dan ook pervers dat de minderheid zich moet aanpassen aan de wensen van de meerderheid.
tja, in een samenleving kan je nu eenmaal niet anders. Maar om meer on topic te blijven, echte conservatieven hebben het natuurlijk ook niet echt zo op met democratie. Het volk moet daar tegen beschermd worden want die weten niet wat ze doen.
pi_142240027
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

tja, in een samenleving kan je nu eenmaal niet anders. Maar om meer on topic te blijven, echte conservatieven hebben het natuurlijk ook niet echt zo op met democratie. Het volk moet daar tegen beschermd worden want die weten niet wat ze doen.
1: Aan de andere kant klopt dat gedoe van "dictatuur van de meerderheid" ook niet helemaal. Want de meerderheid maakt niet de standpunten van partijen en door de grondwet dat wij hebben zal het nooit absurde vormen aannemen.

2: Conservatieve hechten vooral veel waarde aan traditie en hebben het niet zo op progressievelingen.
pi_142240064
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat zo in de meeste gezinnen, families, vriendengroepen, enzovoort.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_142240104
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat zo in de meeste gezinnen, families, vriendengroepen, enzovoort.
Je punt?
pi_142240135
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je punt?
Dat je in een groep nou eenmaal concessies moet doen. Het obsessieve geneuzel over moeten aanpassen is nogal autistisch.
pi_142240164
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat je in een groep nou eenmaal concessies moet doen. Het obsessieve geneuzel over moeten aanpassen is nogal autistisch.
Want?

Ik vind het zorgwekkend dat een meerderheid beslist wat er gaat gebeuren. Gelukkig dat zij de standpunten van partijen niet maken, maar toch..
pi_142240494
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Want?

Ik vind het zorgwekkend dat een meerderheid beslist wat er gaat gebeuren. Gelukkig dat zij de standpunten van partijen niet maken, maar toch..
De meerderheid kan eigenlijk altijd haar wil op leggen aan een minderheid ongeacht politiek systeem. Dan is een parlementaire democratie zoals wij die kennen met haar 'checks and balances' nog niet zo'n slechte optie.
pi_142240594
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

De meerderheid kan eigenlijk altijd haar wil op leggen aan een minderheid ongeacht politiek systeem. Dan is een parlementaire democratie zoals wij die kennen met haar 'checks and balances' nog niet zo'n slechte optie.
Mwau, intelligentie is toch een zeer fijn hulpmiddel om macht te krijgen.
pi_142240737
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mwau, intelligentie is toch een zeer fijn hulpmiddel om macht te krijgen.
Tegen een woedende menigte doet een klein groepje weinig.
pi_142240774
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat iedereen zich wel eens afvraagt of tokkies nou wel stemrecht moeten hebben.
"C'est une très méchante manière de raisonner que de rejeter ce qu'on ne peut comprendre."
-François-René de Chateaubriand
  zondag 13 juli 2014 @ 14:38:52 #265
365082 IPA35
Patriarch
pi_142241018
Mwa de mogelijk voor de mens om een fatsoenlijk leven te lijden, zich vrij te kunnen associëren met andere mensen binnen de "civil society", een gezinnetje kunnen stichten en iets voor zichzelf op te kunnen bouwen is vele male belangrijker dan kunnen stemmen op een Rutte of Samsom.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_142245250
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tegen een woedende menigte doet een klein groepje weinig.
In de Jungle misschien niet nee.
pi_142245269
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:31 schreef Chateaubriand het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat iedereen zich wel eens afvraagt of tokkies nou wel stemrecht moeten hebben.
Veel Tokkies stemmen niet, dus wat maakt het uit?
pi_142245299
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In de Jungle misschien niet nee.
Ook op straat niet.
pi_142245351
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ook op straat niet.
Ik heb het over maatschappelijke problemen, niet over een fitty tussen 10 en 50 man.
pi_142245406
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:38 schreef IPA35 het volgende:
Mwa de mogelijk voor de mens om een fatsoenlijk leven te lijden, zich vrij te kunnen associëren met andere mensen binnen de "civil society", een gezinnetje kunnen stichten en iets voor zichzelf op te kunnen bouwen is vele male belangrijker dan kunnen stemmen op een Rutte of Samsom.
Steeds meer mensen willen geen kinderen, heb jij de empathie om dat te kunnen begrijpen?

Of zie jij een gezin als hoeksteen van de samenleving?
  zondag 13 juli 2014 @ 16:51:54 #271
365082 IPA35
Patriarch
pi_142245435
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Steeds meer mensen willen geen kinderen, heb jij de empathie om dat te kunnen begrijpen?

Of zie jij een gezin als hoeksteen van de samenleving?
Ik zeg toch nergens dat mensen kinderen moeten nemen?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_142245481
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:51 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik zeg toch nergens dat mensen kinderen moeten nemen?
Je zegt het niet letterlijk..

Maar het is toch vrij duidelijk dat jij een gezin stichten wel als iets wenselijks ziet.
pi_142245533
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik heb het over maatschappelijke problemen, niet over een fitty tussen 10 en 50 man.
Je hebt niet echt een samenhangend verhaal. Ik geef je vrij helder aan dat de besluitvorming zoals wij die kennen vrij gebruikelijk is en bovendien minderheden bescherming biedt tegen de meerderheid.
Vervolgens stel ik dat de meerderheid altijd haar wil kan opleggen, ongeacht het politieke systeem. Uitzondering is een tiranniek systeem met de middelen om dat in stand te houden, maar een minderheid die de meerderheid hun wil oplegt lijkt me veel onwenselijker.
pi_142245671
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wie gaat dan jouw pensioen betalen?
"C'est une très méchante manière de raisonner que de rejeter ce qu'on ne peut comprendre."
-François-René de Chateaubriand
pi_142245676
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 16:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hebt niet echt een samenhangend verhaal. Ik geef je vrij helder aan dat de besluitvorming zoals wij die kennen vrij gebruikelijk is en bovendien minderheden bescherming biedt tegen de meerderheid.
Vervolgens stel ik dat de meerderheid altijd haar wil kan opleggen, ongeacht het politieke systeem. Uitzondering is een tiranniek systeem met de middelen om dat in stand te houden, maar een minderheid die de meerderheid hun wil oplegt lijkt me veel onwenselijker.
Het is allemaal niet van belang. Ik ben van mening dat er zaken moeten worden beslist door mensen die de dingen op een rationele , maar ook op een empathievolle manier kunnen bekijken.

Het is toch niet wenselijk dat mensen kunnen stemmen op partijen, terwijl die mensen eigenlijk niet eens weten waar die standpunten voor staan? ik denk dat je nog schrikt hoe weinig mensen kennis hebben over bijvoorbeeld de crisis . Waardoor is die crisis ontstaan? wat kunnen we er tegen doen? enz enz.

Toch mogen deze mensen gewoon stemmen. Gelukkig stemmen ook steeds meer mensen niet, maar toch..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')