Ik vind niet dat er echt een conceptueel verschil is tussen PHP-code in je database of Smarty-code in je database. Ik snap wel dat het makkelijker is om het te wijzigen op deze manier, omdat je dan geen schrijfrechten op disk nodig hebt enzo, maar echt de schoonheidsprijs wint het allemaal niet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:28 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat deden ze in eerdere versies, maar het opslaan in de database heeft voordelen, maakt de templates beter te managen. Volgens mij is dit tegenwoordig ook vrij gebruikelijk.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:09 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nou, mijn definitie van Front-end is alles waar html in staat. Zulke logica moet je niet in je html willen hebben, imo. Dat sorteren kan je prima aan de achterkant doen.
DIG / [PHP/(My)SQL] voor dummies #117quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:50 schreef TwenteFC het volgende:
Zijn er hier nog mensen die ook aanwezig zijn Laracon 2014?
Teveel tabjes open staan, sorry.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:59 schreef donroyco het volgende:
[..]
DIG / [PHP/(My)SQL] voor dummies #117
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:19 schreef Catch22- het volgende:
ik ga geen readibility opofferen voor niet merkbare performance...
| 1 2 3 | $(el).attr('tabindex'); // vs el.getAttribute('tabindex'); |
| 1 2 3 | $(el).html(); // vs el.innerHTML |
| 1 2 3 | $(el).empty(); // vs el.innerHTML = ''; |
javascript is prima leesbaar, ligt er net aan hoe je een document opmaakt. Jquery is gewoon 70 tot 500 keer zo langzaam. Vooral met animatie/events merk je dat enormquote:Op woensdag 3 september 2014 11:19 schreef Catch22- het volgende:
ik ga geen readibility opofferen voor niet merkbare performance...
Je hebt gewoon veel meer code nodig. Helemaal met async-requests loopt dat de spuigaten uit imo.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:01 schreef n8n het volgende:
[..]
javascript is prima leesbaar, ligt er net aan hoe je een document opmaakt. Jquery is gewoon 70 tot 500 keer zo langzaam. Vooral met animatie/events merk je dat enorm
jQuery is gewoon geweldig. Dynamisch invoeren van extra rij?quote:Op woensdag 3 september 2014 12:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Je hebt gewoon veel meer code nodig. Helemaal met async-requests loopt dat de spuigaten uit imo.
En iets dat 20ms duurt ipv 2ms kan mij niet boeien eigenlijk.
| 1 | .clone().insertAfter(); |
| 1 2 | .find([id]).each(function(){ $(this)..attr('id').replace() |
dan doe je toch .html(''); ?quote:Op woensdag 3 september 2014 11:36 schreef Aether het volgende:
Met iets als
[ code verwijderd ]
en
[ code verwijderd ]
ben ik het wel eens.
Maar een
[ code verwijderd ]
is niet hetzelfde. De jQuery versie haalt ook events e.d. weg.
dan ben ik benieuwd hoe jij PHP en HTML gescheiden houdt? Of doe je dat gewoon door elkaar?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat heeft vooral te maken met het splitsen van presentatie en logica in de architectuur van je applicatie, daar heb je geen Smarty voor nodig.
Ik snap het voordeel van iets als Smarty boven gewoon PHP niet echt. Alsof web development al niet uit genoeg talen en verschillende syntax bestaat.
Templates is front-end, daar toon je toch wat er op het scherm komt. Dat een CMS dit in de database opslaat, zodat je dit in een webachtige omgeving kan editen is weer wat anders.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]wat is daarbij jouw definitie van "de backend"? Want in mijn definitie zijn templates onderdeel van een backend.
Als je Smarty gebruikt, hou je PHP en HTML ook niet gescheiden. Je gebruikt alleen andere syntax voor de PHP-stukken.quote:Op donderdag 4 september 2014 16:33 schreef remi1986 het volgende:
[..]
dan ben ik benieuwd hoe jij PHP en HTML gescheiden houdt? Of doe je dat gewoon door elkaar?
kijk voor de grap eens naar dat crewgeschiedenis project. Veel plezier als je daar iets aan wil veranderen.quote:Op donderdag 4 september 2014 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je Smarty gebruikt, hou je PHP en HTML ook niet gescheiden. Je gebruikt alleen andere syntax voor de PHP-stukken.
Er is geen wezenlijk verschil tussen {$variabele} en <?= $variabele; ?>
Als je je daar strikt aan houdt wel ja. Als je een designer/gebruiker wel controle wilt geven over de weergave, maar niet gelijk toegang tot je volledige operating system wilt geven, is een laagje ertussen verrot handig.quote:Op donderdag 4 september 2014 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je Smarty gebruikt, hou je PHP en HTML ook niet gescheiden. Je gebruikt alleen andere syntax voor de PHP-stukken.
Er is geen wezenlijk verschil tussen {$variabele} en <?= $variabele; ?>
Bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 4 september 2014 19:58 schreef Crutch het volgende:
on-topic:
https://www.codeschool.com/courses/shaping-up-with-angular-js
Interactieve AngularJS tutorial. Erg leuk.
Gebruik jij het ook op publieke sites die gewoon moeten scoren in google?quote:Op donderdag 4 september 2014 22:02 schreef Catch22- het volgende:
Angularjs is erg gaaf imo. Niet voor alles, maar in sommige situaties is het echt baas
quote:
Als je er wel rekening mee moet houden dan kan het een probleempje worden, omdat Google <supergavelijsttag></supergavelijsttag> niet herkendquote:Op donderdag 4 september 2014 22:18 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik hou me alleen bezig met besloten webapps nu. Dus focussen op werking en inhoud en geen gezever over seo.
google parsed ook JavaScript tegenwoordig. Maar het is niet optimaal op seo gebied nee.quote:Op donderdag 4 september 2014 22:19 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Als je er wel rekening mee moet houden dan kan het een probleempje worden, omdat Google <supergavelijsttag></supergavelijsttag> niet herkend![]()
Zijn wel workarounds, maar dat is ook niet alles.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |