Zeg maar gewoon dat je veel clicks wilt ontvangen.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:57 schreef Web-Developer het volgende:
Hallo,
Ik heb een website, en ik wil wel eens weten wat jullie daarvan vinden. Misschien hebben jullie nog tips?
Dit in mijn website:
www.programm-school.com
Als jullie voor jullie website nog een linkpartner willen post dat dan.
Geef gewoon tips!
ditquote:Op donderdag 4 september 2014 14:59 schreef goed_volk het volgende:
Dit is een grap, ja? Hallo 1996.
En jezelf dan webdeveloper noemen
quote:Op donderdag 4 september 2014 15:09 schreef KomtTijd... het volgende:
Misschien kun je op deze websites wat leuke ideeën opdoen voor je eigen website:
http://www.taxipoll.nl/taxipol.htm
Misschien had je dan niet een web-development boek uit '97 van de bieb moeten lenen.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:16 schreef Web-Developer het volgende:
Kom op.
Ik wil gewoon een goede website
en ik dacht dat jullie misschien nog wel ideeën hadden
Heb je er zelf wel eens goed naar gekeken?quote:Op donderdag 4 september 2014 15:16 schreef Web-Developer het volgende:
Kom op.
2 tips:quote:Op donderdag 4 september 2014 15:16 schreef Web-Developer het volgende:
Kom op.
Respect voor deze dappere strijder.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:17 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Misschien had je dan niet een web-development boek uit '97 van de bieb moeten lenen.
Eerste tip van mij; pak een egale achtergrond en zorg voor meer contrast tussen tekst en achtergrond.
Zwart op paars is gewoon waardeloos leesbaar.
Hoe oud ben je eigenlijk? Als ik het goed uitreken ben je 35.quote:Op donderdag 4 september 2014 14:57 schreef Web-Developer het volgende:
Hallo,
Ik heb een website, en ik wil wel eens weten wat jullie daarvan vinden. Misschien hebben jullie nog tips?
Dit in mijn website:
www.programm-school.com
Als jullie voor jullie website nog een linkpartner willen post dat dan.
Geef gewoon tips!
zo oud is zijn website ookquote:Op donderdag 4 september 2014 15:22 schreef Grietje-tit het volgende:
[..]
Hoe oud ben je eigenlijk? Als ik het goed uitreken ben je 35.
wees blij .. je gaat alleen maar huilen om de tekstenquote:Op donderdag 4 september 2014 15:35 schreef leolinedance het volgende:
Geen idee waar die website over gaat. Ik kan het echt niet lezen![]()
Wat een baggernaam / URL ook.
quote:Home
HTML
Uploaden
Contact
Les 1
Les 1
Jij wil graag een website maken. Dit kan op verschillende manieren.
Met een programma/website
Met programmeertalen
Met een programma/website
Met een programma of een andere website kun je een website maken. Dit zijn de zogenaamde WYSIWYG'S (What You See Is What You Get) Hier ben je dan ook met een paar klikken klaar. Dit is de gemakkelijkste maar ook de minst beste oplossing. Doordat je website met een ander programma wordt gemaakt, komen er zogenaamde vuile codes in de code. Dit zorgt ervoor dat jouw website trager is. Veel bezoekers zullen dit niet prettig vinden en dus niet meer komen. Frontpage heeft dit bijvoorbeeld niet.
Je kunt ook een website maken met een andere website. Vaak krijg je dan een subdomein. Dit is net zoals een programma snel en eenvoudig, maar het kan ook vuile codes krijgen waardoor de site trager wordt.
Voorbeelden:
Jouwweb.nl
Webklik.nl
Met programmeertalen
Je kunt ook websites maken met programmeertalen. Dat zijn codes in een programmeertaal, die de browser omzet in een website. De belangrijkste taal hiervan is HTML. Dit is de basis die je nodig hebt om websites maken. In deze tutorial leren wij jou HTML. HTML staat voor Hyper Text Markup Language. Dit is eigenlijk dus gewoon een opmaaktaal. HTML wordt geschreven met een editor. Dat is een programma waarmee je de codes schrijft.
Voorbeelden van Editors:
Kladblok Windows
Notepad++ Windows
TextWrangler Mac
Kladblok zit standaard op een Windows computer. Op een ander besturingssysteem kun je wel vaak een notepad vinden. Notepad++ is gratis te downloaden voor Windows computers. TextWrangler is gratis te downloaden voor de Mac. Zelf gebruik ik Notepad++. Hier krijgen tags kleuren, zodat je ze snel zal herkennen.
Als je graag een site wil maken met je Android telefoon kun je de volgende apps gebruiken:
DroidEdit
AWD- IDE For Web Development
Als je deze programma's gebruikt moet je natuurlijk wel HTML kennis hebben. Als je het HTML bestand geschreven hebt sla je het op onder naam.html of naam.htm. De homepage wordt meestal index.html genoemd. De subpagina's kun je met de extensie .htm opslaan, maar dit hoeft niet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |