abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141649647
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:23 schreef StaceySinger het volgende:

Romero is een indianendorp en leven van de landbouw,er is geen grasland te zien,en op de kaart die ik heb ligt Romero een rivieraftakking dichter bij Boquete

++
De chef OM had het nadrukkelijk over rio CULUBRE,veel verder richting het stuwmeer

daar kan je volgens de gids niet komen over de heuvelrug tussen Boquete en Cerro Punta zonder in de bewoonde wereld te komen

Thanks for the info! Ik vroeg me al af of ze écht niet ergens een inheems dorpje o.i.d. moeten zijn tegen gekomen of gewoon een los huisje.
pi_141649679
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:33 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ga ook maar niet naar de huisarts, die zijn ook slecht.
Waarom zo sarcastisch?

Huisarts is een (goed) beschermd beroep.

Iedereen kan zich journalist noemen, het is geen titel/verdienste maar een onbeschermde naam.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141649690
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:23 schreef StaceySinger het volgende:
dit zei mijn contact uit Boquete erover :
[...]

Romero is een indianendorp en leven van de landbouw,er is geen grasland te zien,en op de kaart die ik heb ligt Romero een rivieraftakking dichter bij Boquete
Romero ligt noordelijker (en op lagere hoogte) dan Alto Romero. Alto betekent hoog, ligt hoog in de bergen.

Dit is Romero:
http://binged.it/1sMtnGR

Dit is Alto Romero:
http://binged.it/1sMtpyt

Wel helemaal inzoomen!
  zaterdag 28 juni 2014 @ 17:36:01 #204
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141649700
quote:
19s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom zo sarcastisch?

Huisarts is een (goed) beschermd beroep.

Iedereen kan zich journalist noemen, het is geen titel/verdienste maar een onbeschermde naam.
Je denkt dat je zomaar bij de Volkskrant binnenkomt? Vertrouw dan ook maar geen psychologen etc.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141649714
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:35 schreef miura het volgende:

[..]

Romero ligt noordelijker (en op lagere hoogte) dan Alto Romero. Alto betekent hoog, ligt hoog in de bergen.

Dit is Romero:
http://binged.it/1sMtnGR

Dit is Alto Romero:
http://binged.it/1sMtpyt

Wel helemaal inzoomen!
Stacey, echt, miura heeft gelijk. Die man denkt goed na.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_141649726
quote:
19s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:32 schreef El_Matador het volgende:

Ja, maar na max een half uur "voel" je toch dat het rechterpad van de NOSvideo anders is dan het linkerpad, terug naar Boquete??
Ja, maar misschien waren ze bang, in paniek etc?
Misschien was doorgaan een beter alternatief dan terugkeren ergens door?
Heiig er van overtuigd dat ze een lus maakten en weer terugkeerden naar het begin.
Alle dierengeluiden rond hen heen.
Je gaat dingen zien die er niet zijn?
I´m back.
pi_141649753
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:36 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Je denkt dat je zomaar bij de Volkskrant binnenkomt?
Werkelijk? Een of andere VKmiep die misschien niet eens naar Panama geweest is, en een stukje schrijft, die heeft autoriteit alleen maar omdat er VK staat?

Nou lijkt het stuk me prima, het kaartje klopt alleen niet (andere afdeling wellicht).

quote:
Vertrouw dan ook maar geen psychologen etc.
Drogredenen helpen niet. Feiten wel. Miura heeft die grondiger gecheckt dan ik. En dan RTL, NOS en VK.

zaterdag 28 juni 2014 @ 17:38:46 #208
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141649784
quote:
19s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Werkelijk? Een of andere VKmiep die misschien niet eens naar Panama geweest is, en een stukje schrijft, die heeft autoriteit alleen maar omdat er VK staat?

Nou lijkt het stuk me prima, het kaartje klopt alleen niet (andere afdeling wellicht).
Geloof mij nou maar, je komt echt niet zomaar terecht op de redactie van de Volkskrant. Op de FP kan elke pauper plaatsnemen maar daar niet.
pi_141649830
"Geen ruimte om aan waarheidsvinding te doen" is toch ook bij het journaal en de grote kranten een klacht? Dat is o.a. waarom De Correspondent is opgericht.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 17:40:31 #210
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141649841
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:40 schreef ShadyLane het volgende:
"Geen ruimte om aan waarheidsvinding te doen" is toch ook bij het journaal en de 'serieuze' kranten een klacht? Dat is o.a. waarom De Correspondent is opgericht.
Nee, dat is geen terechte klacht.
pi_141649874
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar misschien waren ze bang, in paniek etc?
Heiig er van overtuigd dat ze een lus maakten en weer terugkeerden naar het begin.
Alle dierengeluiden rond hen heen.
Je gaat dingen zien die er niet zijn?
Paniek ja, maar dat moet ergens vandaan komen.

Hun eerste fout was natuurlijk om in totaal de verkeerde kleding en zonder zaklampen een berg zo laat nog op te lopen.

Ik ben net zo eigenwijs als de VK stelt maar niet zo dom en naief als onvoorbereide hikers. Ik ga dus ook 's nachts een berg op maar bereid het wel iets beter voor, ik ken de gevaren wat beter.

Als ze alleen naar de Mirador wilden voor prachtige zonsondergangen kan ik dat helemaal begrijpen.
De NOSvideo ziend en dat andere pad nemen in het (schemer)donker ook.

Maar dat je dan niet omdraait, dat snap ik niet. Beide armen van hetzelfde pad (want dat is het gewoon, het zijn niet 2 paden al lijkt dat zo in de video) kunnen statistisch gezien niet hetzelfde aanvoelen, zeker niet over kilometers! 1,5 km naar een totaal onbekende rivier en die dan in het PIKKEDONKER oversteken is NIET logisch, dat blijft zo, ook met de "nieuwe" vindplaats.

pi_141649890
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:40 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Nee, dat is geen terechte klacht.
Ben jij zelf journalist? Wat is jouw achtergrond? Hoe kom je aan die wijsheid?

zaterdag 28 juni 2014 @ 17:42:41 #213
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141649906
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben jij zelf journalist? Wat is jouw achtergrond? Hoe kom je aan die wijsheid?
Ik doe de studie en ik ken journalisten.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 17:44:05 #214
327807 Mariposas
יה&#14
pi_141649943
Doodzonde dat een aantal Fokkers hier niet bij de Panamese politie werkt, dan had de dood van Lisanne en Kris nu al tot op de minuut nauwkeurig gereconstrueerd kunnen zijn. Nee sterker nog: dan waren ze levend gevonden doordat deze Fokkers meteen exact de route zouden hebben uitgeplozen die Lisanne en Kris hebben gelopen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_141649945
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stacey, echt, miura heeft gelijk. Die man denkt goed na.
Kan ,maar je moet eigenlijk op officiële berichtgeving afgaan
Maar wat diverse media allemaal van elkaar pikken ,aandikken en dan neerplempen ,zonder zelf iets te onderzoeken zal niet gering zijn :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141649946
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:42 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ik doe de studie en ik ken journalisten.
Dan wil ik je nog wel eens spreken over een paar jaar. :*

Paar vrienden van me zijn journalisten. Die zijn iets kritischer. En terecht.

pi_141649967
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:44 schreef Mariposas het volgende:
Doodzonde dat een aantal Fokkers hier niet bij de Panamese politie werkt, dan had de dood van Lisanne en Kris nu al tot op de minuut nauwkeurig gereconstrueerd kunnen zijn. Nee sterker nog: dan waren ze levend gevonden doordat deze Fokkers meteen exact de route zouden hebben uitgeplozen die Lisanne en Kris hebben gelopen.
Vanwaar dit sarcasme toch?

Waarheidsvinding kan alleen door "serieuze" media gedaan worden? :N

zaterdag 28 juni 2014 @ 17:44:47 #218
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141649972
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan wil ik je nog wel eens spreken over een paar jaar. :*

Paar vrienden van me zijn journalisten. Die zijn iets kritischer. En terecht.
:|W
pi_141650005
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:38 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Geloof mij nou maar, je komt echt niet zomaar terecht op de redactie van de Volkskrant. Op de FP kan elke pauper plaatsnemen maar daar niet.
Het artikel in de Volkskrant is ook prima. Zij zijn een van de weinigen die Rio Culebra noemen in plaats van Rio Culubre. Het kaartje - dat de journalist die het heeft geschreven niet heeft gemaakt - klopt echter niet.

De vondsten zijn bij Alto Romero gedaan en op het kaartje van de VK is dat 30 km er vandaan.
pi_141650020
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Kan ,maar je moet eigenlijk op officiële berichtgeving afgaan
Maar wat diverse media allemaal van elkaar pikken ,aandikken en dan neerplempen ,zonder zelf iets te onderzoeken zal niet gering zijn :7
Die officiele berichtgeving is dus niet zo officieel.

En echt, corruptie, belangenverstrengeling, belangenbescherming, dat werkt in Latijns-Amerika echt heel anders dan in Nederland.

In Nederland een officieel persoon geloven is wel te doen in de meeste gevallen.
Hier worden toch echt meer leugens verteld.

Ik zeg niet dat dat hier gebeurt, het lijkt gewoon amateurisme, maar deze cultuur is echt anders dan de Nederlandse. Er zitten ook wat kilometertjes tussen...

zaterdag 28 juni 2014 @ 17:47:24 #221
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141650046
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:46 schreef miura het volgende:

[..]

Het artikel in de Volkskrant is ook prima. Zijn zijn een van de weinigen die Rio Culebra noemen in plaats van Rio Culubre. Het kaartje - dat de journalist die het heeft geschreven niet heeft gemaakt - klopt echter niet.

De vondsten zijn bij Alto Romero gedaan en op het kaartje van de VK is dat 30 km er vandaan.
Bel de beeldredactie van de VK *O*
pi_141650113
Panama wil het liefst dat het een stom ongeluk is, en blijft.
Het zou tevens een waarschuwing zijn voor andere toeristen om niet in de penarie te komen.
pi_141650128
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 28 juni 2014 17:36 schreef Ryan3 het volgende:
[/quote]

Ik ben vorig jaar verdwaald op een trail. Wij liepen nog best lang door vanaf het moment dat we begonnen te twijfelen of we nog goed zaten. Als je al kilometers hebt lopen sjouwen in de hitte is het psychologisch best een drempel om te accepteren dat dat allemaal voor niets is geweest en om te keren. Zeker als je niet zeker weet dat terugkeren de beste optie is. Dus liepen we telkens toch maar weer even door tot na de bocht, tot na de helling, tot na de volgende bocht, enz, in de hoop daar een herkenningspunt te vinden.

En hoe langer je dat doet, hoe verder je doorloopt, hoe groter de drempel wordt om alsnog om te draaien. Want dan is het inmiddels een enorm stuk geworden dat je dan terug moet. Terwijl even verderop om de volgende bocht misschien een huisje ligt of je een weg ziet lopen.

99% heeft geluk en vindt toch nog zijn weg terug, Lisanne en Kris hadden vreselijke pech.
pi_141650139
quote:
19s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Paniek ja, maar dat moet ergens vandaan komen.

Hun eerste fout was natuurlijk om in totaal de verkeerde kleding en zonder zaklampen een berg zo laat nog op te lopen.

Ik ben net zo eigenwijs als de VK stelt maar niet zo dom en naief als onvoorbereide hikers. Ik ga dus ook 's nachts een berg op maar bereid het wel iets beter voor, ik ken de gevaren wat beter.

Als ze alleen naar de Mirador wilden voor prachtige zonsondergangen kan ik dat helemaal begrijpen.
De NOSvideo ziend en dat andere pad nemen in het (schemer)donker ook.

Maar dat je dan niet omdraait, dat snap ik niet. Beide armen van hetzelfde pad (want dat is het gewoon, het zijn niet 2 paden al lijkt dat zo in de video) kunnen statistisch gezien niet hetzelfde aanvoelen, zeker niet over kilometers! 1,5 km naar een totaal onbekende rivier en die dan in het PIKKEDONKER oversteken is NIET logisch, dat blijft zo, ook met de "nieuwe" vindplaats.
Misschien dachten ze dat ze toch goed zaten, dat is de meest eenvoudige verklaring, denk ik dan.
I´m back.
pi_141650176
Iedereen bedankt voor de ophelding qua vindplaats.

Maarrrrr... als de rugzak het meest stroomOPwaarts is gevonden, kan dat dan ook betekenen dat de dames nog véél verder zijn gewandeld dan de vindplaats?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')