ja als ze bij dat uitkijkpunt warenquote:
Vroeg ik me ook al af...quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:07 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja als ze bij dat uitkijk punt waren
dan kan je zo Boquete zien liggen in het dal + lichtjes
dus waarom zijn ze toen niet terug gelopen ?
Heel naïef want?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:07 schreef margaretha_01 het volgende:
Het moeten ook geweel heel naïeve meisjes zijn geweest... Of het nu gaat om een misdrijf of om een een verdwaling...
Dat is daar vrij normaal ja.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:41 schreef jackie12 het volgende:
Oh en om nog even wat olie op het vuur te gooien.... Feliciano
Deze man kent de omgeving als zijn broekzak, ging op 2 april bij de meiden thuis kijken omdat ze niet op kwamen dagen bij hun afspraak (is dit normaal?!) en is vervolgens diegene die 2 1'2 maand later ALLE lichaamsresten vindt....
En deze man was dus GEEN onbekende voor Lisanne en Kris.
Voor wat kunnen mensen nu nog doneren? De meiden zijn toch gevonden?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:18 schreef Mr.Ping het volgende:
Ondertussen op de site van de stichting: We zijn nog bezig met de mogelijkheid om via iDeal te kunnen doneren.
Ik hoop niet dat ze dit via een bank doen, want dat kan 4 weken duren.
Onvoorbereid op pad, tegen het eind van de middag, met korte broek en waarschijnlijk nog spaghettiband shirtjes de rimboe in trekken, de taal niet goed beheersend - dus waarschijnlijk niet adequaat gehandeld naar advies van anderen? Als westerse niet Spaans sprekende meisjes afspreken met Latino's, als Westerse niet Spaans sprekende meisjes proberen een taxi aan te houden in een Latijns Amerikaans land... Zelfs al waren ze niet om het leven gekomen, dan had ik dit naief gevonden...quote:
Ik vind het scenario dat in het VK artikel vermeld staat zeer aannemelijk. Aan de top van de berg staat niet aangegeven dat je op het hoogste punt moet omkeren en dezelfde weg terug moet nemen. Als het vervolg pad dan ook nog doorloopt naar beneden dan is het m.i. best logisch dat je die weg kiest. Het zou goed kunnen dat ik dezelfde keuze gemaakt zou hebben.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:39 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
21 en 22 is jong, de een is naïef de ander een stuk slimmer. je weet het niet.
studiekeuze zegt helemaal niets.
Een paar botten, niet eens een heel ledemaat. Dat noem je toch niet vinden hoop ik? En ik geloof dat de familie het geld wil gebruiken om meer restanten te vinden en door te gaan met achterhalen wat de dames gebeurd isquote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:19 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Voor wat kunnen mensen nu nog doneren? De meiden zijn toch gevonden?
Kom op zeg.quote:
Het Duitse koppel heeft hetzelfde gedaan, alleen zij hadden het geluk dat ze iemand tegenkwamen die ze onder zijn hoede heeft genomen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:21 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind het scenario dat in het VK artikel vermeld staat zeer aannemelijk. Aan de top van de berg staat niet aangegeven dat je op het hoogste punt moet omkeren en dezelfde weg terug moet nemen. Als het vervolg pad dan ook nog doorloopt naar beneden dan is het m.i. best logisch dat je die weg kiest. Het zou goed kunnen dat ik dezelfde keuze gemaakt zou hebben.
Dikke kans dat Lisanne en Kris op een gegeven moment beseffen dat ze te diep de jungle ingaan maar vervolgens niet meer hetzelfde pad terug kunnen nemen vanwege het lastige terrein.
Ik ben niet naïef, maar stap gewoon in een taxi in Argentinië.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:19 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Onvoorbereid op pad, tegen het eind van de middag, met korte broek en waarschijnlijk nog spaghettiband shirtjes de rimboe in trekken, de taal niet goed beheersend - dus waarschijnlijk niet adequaat gehandeld naar advies van anderen? Als westerse niet Spaans sprekende meisjes afspreken met Latino's, als Westerse niet Spaans sprekende meisjes proberen een taxi aan te houden in een Latijns Amerikaans land... Zelfs al waren ze niet om het leven gekomen, dan had ik dit naief gevonden...
Oh, moet dat betaalt worden door mensen? Dat valt toch gewoon onder de taak van de politie/recherche? Misschien valt er gewoonweg niks meer te vinden.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een paar botten, niet eens een heel ledemaat. Dat noem je toch niet vinden hoop ik? En ik geloof dat de familie het geld wil gebruiken om meer restanten te vinden en door te gaan met achterhalen wat de dames gebeurd is
Mogen we eigenlijk wel concluderen dat als je Spaans niet machtig bent, je niet naar een Spaanstalig land op vakantie/reis kan. Is uberhaupt naar een Zuid Amerikaans land op reis gaan niet naïef aangezien je een taxi aanhaalt?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:19 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Onvoorbereid op pad, tegen het eind van de middag, met korte broek en waarschijnlijk nog spaghettiband shirtjes de rimboe in trekken, de taal niet goed beheersend - dus waarschijnlijk niet adequaat gehandeld naar advies van anderen? Als westerse niet Spaans sprekende meisjes afspreken met Latino's, als Westerse niet Spaans sprekende meisjes proberen een taxi aan te houden in een Latijns Amerikaans land... Zelfs al waren ze niet om het leven gekomen, dan had ik dit naief gevonden...
Ik impliceer iets wat ik niet wilde. Zo ver ik heb begrepen zijn de autoriteiten nog steeds bezig met zoeken en het achterhalen wat er is gebeurd. Elke cent die de stichting ophaalt kan wel goed gebruikt worden om nog meer manuren aan deze zaak te wijden, bijv samen met de autoriteitenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:26 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Oh, moet dat betaalt worden door mensen? Dat valt toch gewoon onder de taak van de politie/recherche? Misschien valt er gewoonweg niks meer te vinden.
Zomaar megaan met iemand al helemaal niet. Maar in Argentinië heb ik zo weet heel duidelijk van die taxi-maatschappijen die je kunt vertrouwen, en sommige welke duidelijk niet. Zo vernam ik althans van een vriendin die een uitwisseling in Buenos Aires heeft gedaan.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:24 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik ben niet naïef, maar stap gewoon in een taxi in Argentinië.Dat lijkt mij juist slimmer dan zomaar meegaan met iemand.
Het tijdstip van hun 'wandeling' is bizar: meeste 'normale/ervaren' hikers zorgen ervoor om op zo'n tijdstip al lang weer terug te zijn. Als ze om 11.00 uur 's ochtends bij de 'mirador' van de Pianista' waren geweest, en fout waren begonnen af te dalen.... hadden ze bij dag veel beter kunnen besluiten terug te lopen of hadden ze anderen nog kunnen tegenkomen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:19 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Manuren? Ik snap niet waar nu nog geld voor nodig is. De meiden zijn overleden, er wordt nu van alles onderzocht en ik neem aan dat het geen geld kost dat er professionals verder zoeken en dat er gewoon wordt gewerkt aan deze zaak. Maar misschien zit ik fout.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik impliceer iets wat ik niet wilde. Zo ver ik heb begrepen zijn de autoriteiten nog steeds bezig met zoeken en het achterhalen wat er is gebeurd. Elke cent die de stichting ophaalt kan we goed gebruikt worden om nog meer manuren aan deze zaak te wijden
Nee dat mogen we absoluut niet concluderen. Ik denk wel dat je nog alerter moet zijn, je je veel minder kunt veroorloven om nonchalant te zijn - in welke situatie dan ook, en je moet nog kritischer zijn bij het overwegen van iegen handelingen, omdat je je niet kunt berusten op advies/commentaar van de mensen om je heen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mogen we eigenlijk wel concluderen dat als je Spaans niet machtig bent, je niet naar een Spaanstalig land op vakantie/reis kan. Is uberhaupt naar een Zuid Amerikaans land op reis gaan niet naïef aangezien je een taxi aanhaalt?
O dat weet ik niet. Ik denk dat alle taxi chauffeurs wel te vertrouwen zijn eigenlijk als ze gewoon bij een maatschappij zitten (wat altijd wel het geval is).quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:28 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Zomaar megaan met iemand al helemaal niet. Maar in Argentinië heb ik zo weet heel duidelijk van die taxi-maatschappijen die je kunt vertrouwen, en sommige welke duidelijk niet. Zo vernam ik althans van een vriendin die een uitwisseling in Buenos Aires heeft gedaan.
In een klein plaatsje zoals Boquete, of zo'n landelijke omgeving in het algemaan, zal je niet van die actieve taxi bedrijven hebben, dus dan lijkt me het beste op om aanraden van een local een taxi te bestellen...
Er zijn mensen nodig die blijven zoeken naar de overgebleven resten. Nu veel gedaan door vrijwilligers maar dat houdt een keer op en hoe langer het duurt des te kleiner de kans op succes (zo ver dat nog uitmaakt na drie maanden).quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:29 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Manuren? Ik snap niet waar nu nog geld voor nodig is. De meiden zijn overleden, er wordt nu van alles onderzocht en ik neem aan dat het geen geld kost dat er professionals verder zoeken en dat er gewoon wordt gewerkt aan deze zaak. Maar misschien zit ik fout.
dat bedoel ik, zolang het van een maatschappij is zal het te vertrouwen zijn, maar wat ik al zei... zo in de binnenlanden van Latijns Amerika heb ik het idee dat het er allemaal wat minder officieel aan toe zal gaan en zul je al gauw meer taxi's vinden die niet aangesloten zijn bij zo'n maatschappij... het lijkt me allemaal een stukje minder te vertrouwen en het lijkt me dat je daardoor iets kritischer moet zijn wat betreft eigen beslissingen die je maakt...quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:31 schreef Fierce. het volgende:
[..]
O dat weet ik niet. Ik denk dat alle taxi chauffeurs wel te vertrouwen zijn eigenlijk als ze gewoon bij een maatschappij zitten (wat altijd wel het geval is).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |