abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:32:52 #1
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_141625279

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

Topicreeks: [gadgets] Chinese webshops reviewtopic
Het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Android tablet discussie topic
Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart
DIG / [Het Grote Audio Gear Topic #1] Het begin!

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je, onder vermelding van wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt om aan het antwoord te geraken, het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
shiznuts, tokko1, RobertNL, Downstar, monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_141625316
Bij mijn SJ4000 springt het klepje trouwens ook niet open, verder een prima ding :)
pi_141625734
Vorige topic;
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:23 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Zou erbij moeten zitten, samen met een oplader. Maar beide ontbreken. Rest zit er wel bij.
Zo ver ik weet zit die fixed-base niet bij de standaard accesoires, ik heb hem namelijk ook niet.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:51:45 #4
327191 RobertNL
For your gear.
pi_141625874
"waar we" tt's :'(
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_141625965
Scheermes + mesjes besteld, had al in april gedaan maar nooit binnengekomen, blijkt dat newfrog de betaling had geannuleerd :')

Verder Curren van BangGood gehaald vandaag, hopen dat ie morgen binnen is! *O*
Op maandag 22 oktober 2012 17:04 schreef HilaryBanks het volgende:
Nee, dat is lekker realisitsch. Wat verwacht je van mij dat ik een medicijn uitvind die AIDS heelt ofzo?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 20:13:21 #6
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_141626630
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:51 schreef RobertNL het volgende:
"waar we" tt's :'(
Eigenlijk wilde ik er 'verboden voor newbies' van maken, maar dat leek me wat te ver gaan. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 27 juni 2014 @ 20:13:57 #7
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_141626656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:47 schreef igi0n het volgende:
Vorige topic;

[..]

Zo ver ik weet zit die fixed-base niet bij de standaard accesoires, ik heb hem namelijk ook niet.
Dit, hij bedoelt wss dus die zuignap én autolader, zitten er niet bij, moet je los kopen.
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_141628372
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:13 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

Dit, hij bedoelt wss dus die zuignap én autolader, zitten er niet bij, moet je los kopen.
Ik heb ze er inderdaad ook niet bij zitten, maar 'n autolader heb je toch niet nodig? Gewoon 'n usb-kabeltje of telefoonlader aankoppelen. Verder heb ik wat zitten schroeven en draaien en van 'n oude zuignap iets in elkaar geflanst.
"If you're not a manc, you're a wank"
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:08:25 #9
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_141628644
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:02 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Ik heb ze er inderdaad ook niet bij zitten, maar 'n autolader heb je toch niet nodig? Gewoon 'n usb-kabeltje of telefoonlader aankoppelen. Verder heb ik wat zitten schroeven en draaien en van 'n oude zuignap iets in elkaar geflanst.
www.china-gadgets.de/gadget/saugnapf-stativ-halterung/
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:32:35 #10
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_141629463
Ik heb heel de OP gelezen, maar ik kan nergens een betrouwbare webshop vinden. Betaal ik trouwens import kosten óh en ik vroeg me af of er nog coupons voor 10% of meer zijn. Hoelang duurt het voor ik iets binnen heb en kan ik het pakketje volgen?
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_141629549
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:32 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Ik heb heel de OP gelezen, maar ik kan nergens een betrouwbare webshop vinden. Betaal ik trouwens import kosten óh en ik vroeg me af of er nog coupons voor 10% of meer zijn. Hoelang duurt het voor ik iets binnen heb en kan ik het pakketje volgen?
:')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_141629594
Zo.. al een tijdje lees ik hier meer en geniet ik van de mooie aankopen, ongeduldige status-opvragers en hulpvaardigheid van enkele hier. Vanaf deel 290 heb ik alles gelezen, maar het onderstaande nog niet eerder getroffen. Daarom nu een bericht van mijn kant.

Al een tijdje handel ik in SJ4000 camera’s en kwam onlangs een mooie aanbieding tegen, de SJ4000 voor 76 dollar op Aliexpress, via de app zelfs 66 dollar. Mooie aanbieding, dus gelijk maar 6 besteld. Vandaag de eerste 4 mogen ontvangen, maar deze SJ4000 camera’s zijn toch iets anders…. Graag duid ik dit aan met wat foto’s:

Links is het oude model, al vele malen ontvangen, rechts het nieuwe. Verschil zit hem in de ronding van de case, de nieuwe is groter. Ook is bij de nieuwe de schroef zwart en niet zilver. Dit is ook de eerste lichting waarbij ik dit zie.

Boven de nieuwe, onder de oude. Duidelijk verschil te zien in totale breedte:

De nieuwe case met een ander soort knoppen aan de buitenzijde. Helaas zit deze ook op de voorzijde, bij het indrukken daarvan laat deze door de scherpte schade achter op de cameraknop:

De oude case:

Met de ‘deuren’ open. Let vooral op het verschil in ruimte om de camera heen:

Het verschil is de sluitclips. De kleinere variant is de ‘oude’:

De batterijen die bij deze camera zitten, is ook net een tikkeltje anders. De ‘nieuwe batterij’ is in de oude camera wel te gebruiken, maar andersom niet. Dit komt door de dikte. Echter bij gebruik in de ‘oude camera’ heeft deze speling, waardoor bij schudden het contact met de batterij verloren raakt en de camera uitvalt:

De doos
Onder zoals ze altijd ontving, boven van de nieuwe doos:

Aan de voorkant is ook wat aparts te zien:
Op de oude doos staat ‘Water resistant’ op de nieuwe staat ‘water resistabt’. Hele slechte imitatie dus.

Over de hele doos zit een paarse waas, dit is goed terug te zien op de achterzijde:

Door dit alles heb ik haast het vermoeden dat het hier om een fakemodel gaat. De kwaliteit heb ik nog niet getest wegens tijdgebrek, maar dat zal een dezer dagen ook wel gebeuren.
Daarnaast heeft de seller niet verkocht wat hij beloofde te verkopen, want er ontbreekt o.a. een oplader en van 1 van de camera’s ook het ‘achterdeurtje’ met de geluidssleuven.

Wat denken jullie ervan? Wie van jullie heeft deze camera ook al ontvangen uit de AE actie?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:41:34 #13
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_141629764
Erg apart, doe gewoon een paypal claim :)
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:45:15 #14
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_141629892
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:36 schreef Junior.. het volgende:
Door dit alles heb ik haast het vermoeden dat het hier om een fakemodel gaat. De kwaliteit heb ik nog niet getest wegens tijdgebrek, maar dat zal een dezer dagen ook wel gebeuren.

Namaak van de namaak, hoe 2014 kan het worden...
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_141629917
Met claims heb ik al die jaren nog nooit te maken gehad op Aliexpress. Is ook betaald middels CC. Zou eerst een claim indienen bij Ali geen betere optie zijn?
pi_141630080
Ik heb ook de SJ4000 van die AE actie, maar die van mij kwam uiteindelijk uit Duitsland en is, gebaseerd op je foto's, de "oude" versie.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2014 21:51:59 ]
pi_141630943
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:54 schreef LKVBHD het volgende:
Scheermes + mesjes besteld, had al in april gedaan maar nooit binnengekomen, blijkt dat newfrog de betaling had geannuleerd :')

Verder Curren van BangGood gehaald vandaag, hopen dat ie morgen binnen is! *O*
Wat/waar had je besteld?
pi_141631141
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:36 schreef Junior.. het volgende:
Vanaf deel 290 heb ik alles gelezen, maar het onderstaande nog niet eerder getroffen.
(...)
Al een tijdje handel ik in SJ4000 [...]
:'( :? :')
  vrijdag 27 juni 2014 @ 22:24:30 #19
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_141631194
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:22 schreef Rzr101 het volgende:

[..]

:'( :? :')
Mwah best goede handel hoor, je koopt ze in voor 70/80, en verkoopt ze voor 90/100+
pi_141631287
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:32 schreef Dromer het volgende:

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

~O>
  vrijdag 27 juni 2014 @ 22:32:24 #21
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_141631456
2 vragen, hoezo flikkert mijn beeld van mn SJ4000?
En wat is dat sleuteltje op t scherm van de Sj4000?
pi_141631519
Soms moet je door bepaalde regels heen lezen om de meerwaarde van de rest van het artikel te accepteren. Hier waren er veel die hem ook besteld hebben.

Kan de post ook aanpassen en er om liegen 'Ik heb twee camera's afzonderlijk gekocht en zie wat een verschil! Meer mensen ervaring mee?'

Maar ach, voor zo'n azijnpisser als jij schrijf ik dit ook niet. Dit is geschreven voor mensen die over bepaalde woorden heen kunnen lezen en de meerwaarde er van inzien.
pi_141631575
@bobbernaut:

Het flikkeren kan komen door een verkeerde sd kaart. Geen class 10 kaart?

Het sleuteltje is van de G sensor. Is voor ongevallen. Als je het Googled, vind je er wel wat over.
pi_141631609
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:34 schreef Junior.. het volgende:
Soms moet je door bepaalde regels heen lezen om de meerwaarde van de rest van het artikel te accepteren. Hier waren er veel die hem ook besteld hebben.

Kan de post ook aanpassen en er om liegen 'Ik heb twee camera's afzonderlijk gekocht en zie wat een verschil! Meer mensen ervaring mee?'

Maar ach, voor zo'n azijnpisser als jij schrijf ik dit ook niet. Dit is geschreven voor mensen die over bepaalde woorden heen kunnen lezen en de meerwaarde er van inzien.
Je hoeft me niet gelijk zo af te zeiken, ik geef alleen aan dat er regels gelden in die topic en dat je je er aan moet houden. Als jij dat niet wilt doen, dan is dat je eigen schuld. :N
  vrijdag 27 juni 2014 @ 22:38:43 #25
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_141631663
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:34 schreef Junior.. het volgende:

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:37 schreef igi0n het volgende:

[..]

Je hoeft me niet gelijk zo af te zeiken, ik geef alleen aan dat er regels gelden in die topic en dat je je er aan moet houden. Als jij dat niet wilt doen, dan is dat je eigen schuld. :N
Ik vind niet dat hij iets negatiefs plaatst? Hij maakt geen reclame ofzo :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 22:35 schreef Junior.. het volgende:
@bobbernaut:

Het flikkeren kan komen door een verkeerde sd kaart. Geen class 10 kaart?

Het sleuteltje is van de G sensor. Is voor ongevallen. Als je het Googled, vind je er wel wat over.
Klopt, class 4, maar ik heb dan mijn filmpje dat ik terug wil kijken op pauze, en dan flikkert het scherm, maar dat ligt niet aan t filmpje want die staat op pauze? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')