quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:45 schreef tomtomaat het volgende:
Tsja, soms zijn er even dingen die net iets belangrijker zijn....
In welk stadion wordt de WK finale gespeeld?
Ik zoek een specifieke naam...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:09 schreef MREn het volgende:
ergens in de westelijke atlantische oceaan geloof ik
Niet alleen vanaf Nederland daarnaar toe, maar ook andersom...quote:
Wat isquote:Eenof
, in de volksmond "verticaal streepje" of "staafje", is het teken '|' in de ASCII-set.
Yep. In het Nederlands heet dat kennelijk een sluisteken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
Hoppaquote:
Dus is de Noordzee/Nederland niet relevant, het ging om het water waar ze vandaan en naar toe trekken...quote:
Hoppaquote:
Geen idee, maar het is niet de Indische.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:54 schreef enilnomrow het volgende:
Indische waterlelie? Of is dat alleen een sprookje?
Oftewel de Victoria Amazonicaquote:
Stand AKQ #3071:quote:
Wat isquote:is een hondje uit de kinderboekenreeks van Eric Hill.
Waar is? is de eerste versie van de reeks. Het werd voor het eerst uitgegeven in 1980 met het tegenwoordig beroemde kijk achter de flap idee. In totaal zijn er wereldwijd meer dan vier miljoen exemplaren van Waar is
? gedrukt.
Zijn avonturen zijn vertaald in meer dan 65 talen, waaronder Bretons, Welsh, Fries, en zelfs naar het braille. Er zijn al meer dan 75 verschillende boeken vanverschenen. In totaal zijn er over de hele wereld meer dan veertig miljoen
-boeken gedrukt, en wordt in meer dan honderd verschillende landen uitbracht.
De boekjes vanzijn tevens bewerkt tot tekenfilmserie. In Nederland werd deze serie uitgezonden door de omroep VPRO in het kinderblok van Villa Achterwerk. Het openingsliedje luidt,
":X ,, aardige hond, je bent zo zacht en je springt zo vrolijk rond.
Als je aan me vraagt wie ik de leukste vind, zeg ikmijn kleine vrind."
yepyepquote:
quote:is de titel van een avonturenverhaal van de Franse schrijver Hector Malot. Het boek werd voor het eerst gepubliceerd in 1878, en is meerdere keren verfilmd.
Het boek gaat over de vondeling Rémi.
niet noodzakelijkerwijs lightquote:
Welk programma?quote:is een Nederlands radioprogramma. Het werd aanvankelijk van maandag t/m donderdag van acht tot elf uur 's avonds in een voorstelling met drie bedrijven door de KRO uitgezonden op Radio 2. De laatste aflevering op die zender was op donderdag 4 juli 2013. In januari 2014 keerde het programma terug op Radio 5 Nostalgia, met twee afleveringen per weekend. Deze worden gepresenteerd door Jeanne Kooijmans.
Het programma startte op 6 januari 1997 op Radio 2. De eerste anderhalf jaar werd het alleen op maandagavond uitgezonden. Vanaf maandag 7 september 1998 was het vier avonden per week te beluisteren. In 2001 werd het programma bekroond met de Zilveren Reissmicrofoon. In oktober 2007 won het de De Gouden RadioRing, voor het beste radioprogramma van Nederland.
yepquote:
Wat isquote:City ofis een district (borough) en zelfstandige stad (city) in Londen, die in 1965 werd gevormd door het samenvoegen van de oude autonome City of
met de wijken Paddington en Marylebone. Het behoort bestuurlijk gezien tot Inner London.
ligt op de noordoever van de Theems en beslaat een gebied van omstreeks 22 km². Het inwonertal bedraagt ca. 236,000 mensen. Een beroemde straat in
is de Abbey Road.
Die zijn inmiddels al geweest, zeer indrukwekkend...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:15 schreef lubje25 het volgende:
Ze zijn bezig met afscheidsconcerten omdat de beste man erg ziek is.
Ken het niet. California ?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 09:56 schreef Berkery het volgende:
In welke Amerikaanse staat speelt de serie That '70s Show zich af?
quote:
Nooit gezien. Dus zal niet meer gokken.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:01 schreef Berkery het volgende:
[..]![]()
Als je de serie wel eens gezien hebt is het ook niet zo moeilijk. Anders is het inderdaad gokken
Zegt me ook niks.quote:
Op de seconde.quote:
Stand AKQ #3071:quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:19 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Op de seconde.
EDIT: Doe de volgende vraag maar, want ik ben daar enorm slecht in.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:22 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
Stand AKQ #3071:
3 Mark
3 MadMaster
4 plagvreugd
2 lubje25
1 tomtomaat
2 MREn
1 lamers
1 Berkery
1 TBakkert
Goed! Ik wist wel dat dreigen met een opstarter zou werken.
Haha, daar was ik al bang voor. Ik heb geen idee van honkbal.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een pitcher en een catcher ook.
Graag iets meer details...
Nee, niet per definitie de eerste slagman...quote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:40 schreef enilnomrow het volgende:
[..]
Haha, daar was ik al bang voor. Ik heb geen idee van honkbal.
Eerste slagman ofzo? Zeg maar diegene die als eerste mag gaan slaan?
Zoals heeel duidelijk bleek uit mijn vorige post weet ik echt heel weinig van honkbal. Dus ik laat 'm maar even voorbij gaanquote:Op zaterdag 28 juni 2014 12:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, niet per definitie de eerste slagman...
Warm, maar niet correct genoeg.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De designated hitter neemt tijdens de slagbeurt de plaats in van de pitcher die dan niet hoeft te slaan en zich kan focussen op het werpen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:00 schreef lubje25 het volgende:
Een aangewezen slagman? Een die goed kan slaan en iemand vervangt die daar minder in is of zo?
quote:Thewas een Engelse rockband die actief was tussen 1997 en 2004. De groep werd gevormd door zangers/gitaristen Carl Barât en Pete Doherty, aangevuld met bassist John Hassall en drummer Gary Powell.
Warm. Ik zoek de band waar Pete daarvoor in zat (en die nu weer een reunie beleeft).quote:
Hij is toch de junk die Amy Whinehouse van drugs voorzag en zelf met z'n bandje geen succes had ?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:02 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
Warm. Ik zoek de band waar Pete daarvoor in zat (en die nu weer een reunie beleeft).
Begint met een L.
Nee.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij is toch de junk die Amy Whinehouse van drugs voorzag en zelf met z'n bandje geen succes had ?
Het isquote:
Yessquote:
Juist. Ik dacht.....zal maar even quoten.quote:
quote:(Budel, 3 maart 1967) is een Nederlands cabaretier, zanger en acteur.
werd in de jaren negentig bekend als "de meester van de grove grap en absurde humor".
Wat zijnquote:is het vierde lied van het gelijknamige conceptalbum van
dat in 1975 is verschenen. Het lied verwijst naar Syd Barrett en hoe hij weg ging bij de band.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
Wat isquote:De Nederlandse radioverslaggever Jack van Gelder was immens blij toen Wesley Sneijder de 2-1 scoorde voor Nederland en Oranje zo een plaats in de halve finale bezorgde. Wel liet hij het niet na om Sneijder even te 'kleineren'.
"Hij zit erin! Sneijder kopt. Hij is, maar hij komt er gewoon bij", riep van Gelder toen Sneijder de beslissende goal scoorde.
Sportief!quote:Op maandag 30 juni 2014 14:33 schreef plagvreugd het volgende:
Werd een meeting ingesleurd, ben jullie daarna vergeten.
Stand AKQ #3071:
5 plagvreugd
Nog kleiner. Dacht dat het een bekende quote was, doe wel een ander...quote:
Goed genoeg, verzorgt samen met Cheque van Gelder het commentaar (maar iedereen onthoudt alleen Jack).quote:
Hoppa!quote:Op maandag 30 juni 2014 16:07 schreef enilnomrow het volgende:
Wesley Sneijder is natuurlijk 22 cm groot!
Zit ook wat Duits inquote:
Dommage arachide-fromage
Hoppa!quote:
Ik was er niet eerder, haha. Niet echt een typisch Elvis nummer trouwens. Draai het wel eens in de kroeg.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:14 schreef Mark het volgende:
Grappig dat mijn Elvis-vraag nog zo lang openstond, vaak worden obscure dingen sneller geraden dan millionsellers
Welk wereldwijd gebeuren is gisteren weer van start gegaan en heeft ook invloed op het WK?
Lijkt me juistquote:Op maandag 30 juni 2014 21:33 schreef Etcetera het volgende:
Ramadan mag ook. Ik heb twijfels over de spelling
Ze voetballen toch niet voor het eerst tijdens de ramadan, denk ik dan...?quote:Op maandag 30 juni 2014 21:57 schreef Etcetera het volgende:
Omdat er ook moslims meespelen die dan eigenlijk niet mogen eten, wat nogal lastig is als je op topniveau moet voetballen.
Jij beantwoordt toch de vraag...quote:Either way, ik ga afsluiten dus ik zou zeggen pak een punt![]()
Trusten!quote:Op maandag 30 juni 2014 22:09 schreef Etcetera het volgende:
En de vraagsteller geeft het punt, is er blijkbaar niet, ik ga op bed en zal dus geen vervolgvraag stellen. Waardoor ik het punt niet behoor te krijgen
Da's de Engelse naam, maar ik reken hem goed. In het Nederlands is het een Okshoofdquote:
Nee, dat zijn sojabonen, Edamame...quote:Op maandag 30 juni 2014 23:32 schreef plagvreugd het volgende:
zijn dat die japanse gestoomde boontjes?
Niet zo vaak, uit eten is lastig met 4 kleine kinderenquote:Op maandag 30 juni 2014 23:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je gaat nooit naar een Japans restaurant?
Oh ja.quote:Op maandag 30 juni 2014 23:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, dat zijn sojabonen, Edamame...
Japanse zeewier salade, om precies te zijn...quote:Op maandag 30 juni 2014 23:36 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
Oh ja.
Dan gok ik nog zeewier. En anders pas ik
Ideale plek om met ze te mikadoën...quote:Op maandag 30 juni 2014 23:36 schreef Mark het volgende:
[..]
Niet zo vaak, uit eten is lastig met 4 kleine kinderen
yepyepquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Truste!We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
toffees, maar dat is zo'n beetje hetzelfde.quote:
Wat isquote:De oorspronkelijke XXXX-handelwerd in Woerden in 1824 opgericht door Egbert Ruijs (naamgever van
).
Nope. De clou zit inderdaad in de naam.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:39 schreef MREn het volgende:
Een groot bedrijf uit Woerden is Mona/Campina, maar dat kan ik in zijn naam niet terugvinden.
yepyepquote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:43 schreef Mark het volgende:
Zal wel Eru zijn, de smeerkaas die mijn kinderen eten
Dommage arachide-fromage
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |