Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ekiden Ook dit jaar doen we vanuit dit topic weer mee met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Als ze goed zitten en passen zal het wel goed zijn Loop zelf al een tijd op de cumulus 14 goede demping en ik loop er lekker op. Maar hiervoor op saucony gelopen en die liepen ook heerlijk alleen hadden ze de opvolger niet in mijn maat en deze cumulus wel.
Vandaag ein-de-lijk hardloopschoenen gekocht. Hiervoor op ouwe gympen gelopen, en ik was het blaren prikken toch wel zat. Meneer van RW laten werken voor z'n geld, en thuisgekomen met Saucony Omni 12
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En die moest ik gewoon testen. Had geen loop gepland, maar ik voelde me een beetje als een klein kind met een nieuw stuk speelgoed . Mijn standaardrondje gedaan en ik merkte echt al vanaf een metertje of 20 dat ik domweg sneller kon lopen zonder extra moeite. Loopt lekkerder en rustiger. Rondje uitgelopen, en..
Bekertjesregen! Ik heb elk bekertje verbeterd, en verder echt heerlijk gelopen . Ik heb er echt spijt van dat ik niet eerder fatsoenlijke schoenen heb gekocht. Wat een verschil.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rondje winkels gedaan. Setje andere lenzen voor mijn sportbril gekocht, om straks ook te shinen op het strand .
En een nieuwe gel gekocht, powergel hydro, de drinkbare versie van powergel, die ik te zoet en plakkerig vindt. Benieuwd hoe deze hydro variant bevalt, want het schijnt een van de betere te zijn, omdat het meedere carbs bronnen bevat. Heb deze gehaald bij Greg van Hest, en Greg stond zelf in de winkel. Gezellig even staan praten over hardlopen, trailen en marathons. Sympathieke gast
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op donderdag 26 juni 2014 17:01 schreef Guard het volgende: Heb deze gehaald bij Greg van Hest, en Greg stond zelf in de winkel. Gezellig even staan praten over hardlopen, trailen en marathons. Sympathieke gast
Nog altijd houder van het Nederlands record op de HM!
In de Runnersworld van deze maand (juli) staat artikel over voeding. Nogal vreemd verhaal naar mijn mening. Ik ben "fan" van De Planteneter, ik had m getipt over dit artikel, hij heeft er nu een blog over geschreven. http://deplanteneter.nl/2014/06/193537-leugens-over-koolhydraten Zoals ik wel eens eerder heb geschreven, eet ik steeds meer plantaardig en heb hier ook met hardlopen veel baat bij
Ach ja. Zo veel verschillende meningen en overtuigingen over wat nou wel of niet goed voor je is. Gewoon een beetje common sense gebruiken en niets buitensporig doen
Over meningen gesproken... De 5km kan ik nu zonder al te veel problemen lopen, waarbij ik erg veel baat heb gehad bij het 14 weekse trainingsschema van www.start-to-run.com (de Engelstalige pagina, heeft veel meer schema´s dan de NL versie). Dus, ook maar eens de 5-10km in 14 weken versie gedownload en ik vind het er erg interessant uitzien maar hoor ook graag jullie meningen! De PDF is hier te vinden: http://www.start-to-run.c(...)2-miles-14-weeks.pdf
Vandaag begonnen met de eerste training, nu is het meer letten op hartslag, dus vandaag geprobeerd in zone 3 te blijven. Net niet helemaal gelukt, maar wat ging het makkelijk, had nog meer dan genoeg over maar besloot me netjes aan mijn schema te houden en zelfs niet het laatste rondje te "sprinten" Groot voordeel is natuurlijk dat het nu minder op de GPS aankomt, want die trok het toch weer niet, waardoor de rondetijden in Endomondo weer niet kloppen. In Garmin vergeten op mijn horloge de automatische 1km rondetijden op te geven, maar dat mag de pret niet drukken. Ik dacht dat ik rond de 7 min/km zou moeten lopen om in zone 3 te blijven en dat klopte aardig. Maar damn, wat is dat langzaam
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op donderdag 26 juni 2014 17:46 schreef YUR het volgende: Ach ja. Zo veel verschillende meningen en overtuigingen over wat nou wel of niet goed voor je is. Gewoon een beetje common sense gebruiken en niets buitensporig doen
Ja dat zouden meer mensen moeten doen, dan zou de gezond van de gemiddele Nederlander er stukken op vooruit gaan.
Op donderdag 26 juni 2014 17:46 schreef YUR het volgende: Ach ja. Zo veel verschillende meningen en overtuigingen over wat nou wel of niet goed voor je is. Gewoon een beetje common sense gebruiken en niets buitensporig doen
Mijn common sense zegt dat zowel puur plantaardig als koolhydraatloos waarschijnlijk niet de voedselwaarheid is. Een mens heeft hoektanden en de spijsvertering om vlees te kunnen eten. Ik denk niet dat er vroeger overal een dusdanig grote verscheidenheid aan groenvoer groeide om alle benodigde voedingsstoffen binnen te kunnen krijgen.
Neemt niet weg dat ik wel graag af zou willen van het laatste vet dat ik nog heb, uiteraard rond de middel.
Mijn common sense zegt dat zowel puur plantaardig als koolhydraatloos waarschijnlijk niet de voedselwaarheid is. Een mens heeft hoektanden en de spijsvertering om vlees te kunnen eten. Ik denk niet dat er vroeger overal een dusdanig grote verscheidenheid aan groenvoer groeide om alle benodigde voedingsstoffen binnen te kunnen krijgen.
Neemt niet weg dat ik wel graag af zou willen van het laatste vet dat ik nog heb, uiteraard rond de middel.
Spijsvertering van de mens is op plantaardig voedsel afgestemd. Met die hoektanden ga je ook geen kadaver in stukken scheuren Naar mijn mening is de mens een planteneter.
Tja speer en pijl + boog zijn ook niet uitgevonden om op veldsla te jagen. Iedereen moet het zelf maar lekker weten, ik ben het eens met YUR, moderation is key.
Spijsvertering van de mens is op plantaardig voedsel afgestemd. Met die hoektanden ga je ook geen kadaver in stukken scheuren Naar mijn mening is de mens een planteneter.
Waarschijnlijk heb je gelijk dat de mens van nature een planteneter is. Toch wil ik niet op een religieuze manier een levenswijze aanhangen. Het is zoals YUR terecht opmerkte een kwestie van balans, geen overdaad. Afgezien van wat het beste voor ons is is de vleesindustrie wel een probleem voor met name dierwelzijn.
Op donderdag 26 juni 2014 18:50 schreef Guard het volgende: Tja speer en pijl + boog zijn ook niet uitgevonden om op veldsla te jagen. Iedereen moet het zelf maar lekker weten, ik ben het eens met YUR, moderation is key.
En hier dacht ik: wat heeft pijll hiermee te maken Heel even maar
Weer een rondje gedaan. Viel me best mee! Ik dacht dat er nog een blokje van 2 en 3 minuten aan zou komen en toen ineens was 'renate' op mn mp3 meter uitgepraat. En ik uitgelopen!
Ach het kan gek lopen.
Net mezelf ook maar aangemeld op Smashrun. Ben benieuwd!
Op donderdag 26 juni 2014 20:00 schreef Satijn het volgende: Weer een rondje gedaan. Viel me best mee! Ik dacht dat er nog een blokje van 2 en 3 minuten aan zou komen en toen ineens was 'renate' op mn mp3 meter uitgepraat. En ik uitgelopen!
Ach het kan gek lopen.
Net mezelf ook maar aangemeld op Smashrun. Ben benieuwd!
En hier dacht ik: wat heeft pijll hiermee te maken Heel even maar
Nou ja, dat ik dus niet op veldsla jaag. Wat Guard dus zegt.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je eet. De mens leeft tegenwoordig zo veel langer dan vroeger, het kan niet zo zijn dat het gemiddelde voedingspatroon erg ongezond is. En onder hardlopers valt het helemaal wel mee, lijkt mij.
Uur voor de wedstrijd nog gegeten waardoor ik na 4 km last kreeg van mn maag en daardoor niet vol kon gaan.
Desondanks 42:00 op 10.4km wat qua snelheid sneller is dan mn pr op de 10km. Echter, het kon zeker een minuut sneller vandaag, ik was niet kapot en liep de tweede helft met de handrem erop.
Nou ja, dat ik dus niet op veldsla jaag. Wat Guard dus zegt.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je eet. De mens leeft tegenwoordig zo veel langer dan vroeger, het kan niet zo zijn dat het gemiddelde voedingspatroon erg ongezond is. En onder hardlopers valt het helemaal wel mee, lijkt mij.
Lieve mensen, de hardloopkalender brengt me niet het gewenste resultaat.
Ik zoek:
• Een loop van tussen de 25 en 30 kilometer in het weekend van 19/20 juli (vergelijkbaar met de Asselronde in Apeldoorn) • Een halve marathon (of een beetje vergelijkbaar) in het weekend van 23/24 augustus • Een halve marathon (of een beetje vergelijkbaar) in het weekend van 13/14 september
Na lange afwezigheid ook maar een post hier. Destijds enigszins afgehaakt vanwege achillespeesblessure, en wellicht iets te lang gewacht met weer opnieuw beginnen (vakantie, werk, ugh.. excuses...).
Anyway! Vol goeie moed weer aan de wandel de afgelopen weken, en inmiddels weer bij les 22 van Evy aanbeland. Word alleen wel een beetje gek van dat Vlaamse gewauwel in m'n oor, maar moet nog een paar lessen volhouden. Komt goed dus!
Mijn vraag hier is, zijn er mensen die hardlopen combineren met (thuis)fitness of krachttraining in het algemeen. Zo ja, hoe kun je dit het beste combineren qua activiteitendagen en rustdagen. Zowel het lopen als de krachttraining op dezelfde dag en dan een dag rust? Of juist cardio en kracht gescheiden houden. Ik loop momenteel 2 dagen per week, woensdag & zaterdag. Dat is alsnog wel weinig, maar ik wil graag een goede planning maken waarin ik beide activiteiten goed kan verwerken.
Heeft iemand hier tips voor hoe je dit het beste kan verdelen/indelen op een verantwoorde manier?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op donderdag 26 juni 2014 21:12 schreef YUR het volgende: Lieve mensen, de hardloopkalender brengt me niet het gewenste resultaat.
Ik zoek:
• Een loop van tussen de 25 en 30 kilometer in het weekend van 19/20 juli (vergelijkbaar met de Asselronde in Apeldoorn) • Een halve marathon (of een beetje vergelijkbaar) in het weekend van 23/24 augustus • Een halve marathon (of een beetje vergelijkbaar) in het weekend van 13/14 september
Het hóeven geen weg-evenementen te zijn.
Wie weet er wat leuks?
Op 14 september is wel de BtB, maar die is 16,1km… /useless
Na een paar weken van kwakkelen en niet naar m'n zin lopen vanavond eindelijk weer eens héééérlijk gehobbeld samen met Wolve Echt, wat een genot kan zo lekker rustig hobbelen door de natuur toch zijn
Op donderdag 26 juni 2014 21:12 schreef YUR het volgende: Lieve mensen, de hardloopkalender brengt me niet het gewenste resultaat.
Ik zoek:
Het hóeven geen weg-evenementen te zijn.
Wie weet er wat leuks?
19/7 Midzomeravondmarathon in Diever (Drenthe) 30 km.
19/7 Midzomeravondmarathon in Diever (Drenthe) 30 km.
Da's best ver weg...en ik werd er zojuist ook fijn aan herinnerd dat ik vrijdagavond 18/7 's avonds nog de Beachrun doe. Althans, ik ben er voor ingeschreven
Da's best ver weg...en ik werd er zojuist ook fijn aan herinnerd dat ik vrijdagavond 18/7 's avonds nog de Beachrun doe. Althans, ik ben er voor ingeschreven
Op donderdag 26 juni 2014 21:16 schreef Blistering het volgende: Na lange afwezigheid ook maar een post hier. Destijds enigszins afgehaakt vanwege achillespeesblessure, en wellicht iets te lang gewacht met weer opnieuw beginnen (vakantie, werk, ugh.. excuses...).
Anyway! Vol goeie moed weer aan de wandel de afgelopen weken, en inmiddels weer bij les 22 van Evy aanbeland. Word alleen wel een beetje gek van dat Vlaamse gewauwel in m'n oor, maar moet nog een paar lessen volhouden. Komt goed dus!
Op donderdag 26 juni 2014 21:31 schreef Guard het volgende: Best te doen inderdaad, zit op zich niet zo heel veel tijd tussen de 10 EM en de 6 EM, wordt wel een beetje duur...
• Een halve marathon (of een beetje vergelijkbaar) in het weekend van 23/24 augustus Ik heb heel Dutchrunners afgezocht: het verste wat ik tegenkom dat weekend is 15/16km.
Op donderdag 26 juni 2014 21:41 schreef SEMTEX het volgende: • Een halve marathon (of een beetje vergelijkbaar) in het weekend van 23/24 augustus Ik heb heel Dutchrunners afgezocht: het verste wat ik tegenkom dat weekend is 15/16km.
Ik vond een HM in wederom Diever en een HM in Losser.
• Een halve marathon (of een beetje vergelijkbaar) in het weekend van 23/24 augustus Ik heb heel Dutchrunners afgezocht: het verste wat ik tegenkom dat weekend is 15/16km.
Ik heb mezelf vanavond eindelijk echt weer eens de deur uit geschopt na mijn dip van afgelopen weekend. (En er was hier thuis ook nog e.e.a. gaande wat niet mee hielp) Omdat ik zondag gek werd van de muziek op mijn telefoon maar weer eens een lesje van Evy erop gezet en daarmee gelopen. Ging prima, ondank dat de virtual pacer op mijn Garmin op de een of andere manier aan stond op 7:30 min/km stond en je daar dan door alle piepjes toch naar gaat lopen . Maar als ik dan kijk naar mijn afstand incl. rustpauzes denk ik dat er best wel eens een paar minuutjes van mijn PR af kunnen aankomend weekend.
Op donderdag 26 juni 2014 17:01 schreef Guard het volgende: Rondje winkels gedaan. Setje andere lenzen voor mijn sportbril gekocht, om straks ook te shinen op het strand .
En een nieuwe gel gekocht, powergel hydro, de drinkbare versie van powergel, die ik te zoet en plakkerig vindt. Benieuwd hoe deze hydro variant bevalt, want het schijnt een van de betere te zijn, omdat het meedere carbs bronnen bevat. Heb deze gehaald bij Greg van Hest, en Greg stond zelf in de winkel. Gezellig even staan praten over hardlopen, trailen en marathons. Sympathieke gast
Nice! Loon binnnen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
N70 Ik had 'm van gisteren nog duidelijk in de benen zitten. Desondanks gingen de steigerungen heel behoorlijk. Als het zondag goed voelt ga ik weer een rondje N70 doen, het is zo verschrikkelijk (leuk ) om daar te lopen!
Aanstaande zaterdag wil ik een LDL lopen met mijn vrouw op de fiets naast me. En ik was naar een leuke route aan het zoeken die goed begaanbaar is met de fiets. En toen vond ik deze site: http://www.fietseropuit.nl/routeplanner
Je kan op deze site hele mooie (en erg gemakkelijk) routes maken. Je ziet net als afstandmeten.nl wat het afstand is. Alleen hier volgt hij automatisch de knooppunten. Je kan hem daarna eventueel als .gpx naar je zelf mailen zodat je die dan weer op je gsm/horloge kan zien en dan kan volgen.
Aanstaande zaterdag wil ik een LDL lopen met mijn vrouw op de fiets naast me. En ik was naar een leuke route aan het zoeken die goed begaanbaar is met de fiets. En toen vond ik deze site: http://www.fietseropuit.nl/routeplanner
Je kan op deze site hele mooie (en erg gemakkelijk) routes maken. Je ziet net als afstandmeten.nl wat het afstand is. Alleen hier volgt hij automatisch de knooppunten. Je kan hem daarna eventueel als .gpx naar je zelf mailen zodat je die dan weer op je gsm/horloge kan zien en dan kan volgen.
De mooie kant van't land. Dichtbij mij, en Almelo.
Ik weet niet of u Almelo kent? Ik zal u een beeld geven: Als zo ’s morgens vroeg de zon opkomt en de leeuwerik begroet, die hoog in de lucht het landvolk bezingt, dat vrolijk lachend aan het werk slaat, terwijl de ruisende waterval het dal voedt waarin herderinnetjes in hun kleurige klederdrachten de geurigste kruiden zoeken voor het avondmaal, dan ligt twaalfhonderd kilometer verderop de stad Almelo.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Hele handige site inderdaad, gebruik ik al jaren voor het plannen van fietstochten. Het zou mooi zijn als ze ook zo'n site hebben voor de wandelknooppunten, dan kom je op veel mooiere plekken dan met de fietsknooppunten.
Op donderdag 26 juni 2014 21:16 schreef Blistering het volgende: Na lange afwezigheid ook maar een post hier. Destijds enigszins afgehaakt vanwege achillespeesblessure, en wellicht iets te lang gewacht met weer opnieuw beginnen (vakantie, werk, ugh.. excuses...).
Mijn vraag hier is, zijn er mensen die hardlopen combineren met (thuis)fitness of krachttraining in het algemeen. Zo ja, hoe kun je dit het beste combineren qua activiteitendagen en rustdagen. Zowel het lopen als de krachttraining op dezelfde dag en dan een dag rust? Of juist cardio en kracht gescheiden houden. Ik loop momenteel 2 dagen per week, woensdag & zaterdag. Dat is alsnog wel weinig, maar ik wil graag een goede planning maken waarin ik beide activiteiten goed kan verwerken.
Heeft iemand hier tips voor hoe je dit het beste kan verdelen/indelen op een verantwoorde manier?
Ik combineer het heb daar niet echt regels voor, meestal voelt je lichaam dat zelf het beste aan
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
En ik moet ook echt die KT er bij gaan pakken, wil ik ooit de buik en armen wat strakker krijgen en de laatste 10kg ofzo kwijtraken.. Moet het écht maar eens gaan doen
Op donderdag 26 juni 2014 18:00 schreef flipsen het volgende: Over meningen gesproken... De 5km kan ik nu zonder al te veel problemen lopen, waarbij ik erg veel baat heb gehad bij het 14 weekse trainingsschema van www.start-to-run.com (de Engelstalige pagina, heeft veel meer schema´s dan de NL versie). Dus, ook maar eens de 5-10km in 14 weken versie gedownload en ik vind het er erg interessant uitzien maar hoor ook graag jullie meningen! De PDF is hier te vinden: http://www.start-to-run.c(...)2-miles-14-weeks.pdf
Niemand?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op donderdag 26 juni 2014 21:24 schreef SEMTEX het volgende: Lekker een 12,5km gedaan op een rustig tempo met twee ouwe rotten van de club en daarmee mijn nieuwe slofjes ingelopen. Loopt goed [ afbeelding ]
Loop jij zonder sokken Of van die vreselijk irritante halve sokjes?