Just five days before Cooper's death, Harris also accessed a video in which a veterinarian demonstrated the deadly temperatures inside a hot car. According to Stoddard, Harris viewed the video twicequote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:53 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ja, daar kan je als amateurpsycholoog Stoddard vanalles in lezen.
Ik zie hier een man die nog steeds in shock is en niet kan geloven wat er gebeurd is.
Ik begrijp niks van wat je zegt. Doe je nu alsof mensen een kind gewoon maar de hele dag in een hete auto laten zonder enige verzorging als ze er bij hun werk achterkomen dat ze het kind zijn vergeten af te leveren? En dat de moeder hem dan niet even als de bliksem gaat of laat halen?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:59 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met "vanalles er in lezen". Kan best zijn dat zij al wist dat haar zoontje in die auto zat, dat hij de kinderopvang was vergeten en hem toch maar gewoon in de auto zou laten zitten, tegenwoordig heeft iedereen een mobieltje hé. Dus dan kan je zo'n opmerking wel verklaren.
maar wel met 6 anderen texten en fotos uitwisselen, dan ben je extra alert op berichtjes hoorquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:00 schreef Alentejana het volgende:
Dit vind ik dus nog vreemder. Het wordt aangevoerd als verdediging:
[..]
Als dat om het kind gaat, waarom is er dan geen antwoord van "het is jouw dag" of zoiets?
en hij zou toch met hem naar de bios?
Ik geloof trouwens wel dat je texten gewoon niet kunt lezen hoor, ik heb mijn mobieltje in mij tas en lees soms ook een text pas een dag later.
Jammer dat we wat dat betreft niet zoveel hebben van de kant van de vrouw.
Behalve het "heb je teveel gezegd" en het leed willen besparen en dat ze niet boos op haar man is.
Ik had het over de vrouw die het niet gelezen kan hebben wat hij getext had en daarom niet gereageerd had met "het is jouw dag" of zoiets..quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:05 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
maar wel met 6 anderen texten en fotos uitwisselen, dan ben je extra alert op berichtjes hoor
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar dit is toch geen enkel bewijs? Ik heb ooit een hele reeks documentaires op internet bekeken over seriemoordenaars, ben ik nu een seriemoordenaar?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:01 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Just five days before Cooper's death, Harris also accessed a video in which a veterinarian demonstrated the deadly temperatures inside a hot car. According to Stoddard, Harris viewed the video twice
tuurlijk joh
Technicians continue to examine Harris's phone, as well as his home and work computers. "We've barely scratched the surface," testified Stoddard. "We expect to find much more."quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:09 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar dit is toch geen enkel bewijs? Ik heb ooit een hele reeks documentaires op internet bekeken over seriemoordenaars, ben ik nu een seriemoordenaar?
Bovendien kan het best zo zijn dat hij juist die informatie heeft opgezocht omdat hij bang was dat zoiets kon gebeuren, niet omdat hij het daadwerkelijk wilde uitvoeren. Misschien dat hun zoontje wel vaker eens alleen in de auto achterbleef, uit noodzaak of praktische overwegingen. Dat weet je toch helemaal niet?
Vermoeden van onschuld, weet je, dat is toch wel de basis van ons rechtssysteem.
1 het is dus niet echt logisch dat het kind accuut in slaap viel zodra het in het zitje zat en het restaurant was ontzettend dichtbij waar hij later stoptequote:...The detective said they reviewed surveillance video from the restaurant and "the child appeared wide-awake and happy'' as they left.
After leaving the restaurant at 9:19 a.m., Stoddard said Ross Harris strapped Cooper into his rear-facing car seat. Because of the dimensions of the Hyundai Tuscson, a small SUV, the top of the car seat was only about six inches from Ross Harris' head, and protruded in between the two front seats, the detective said.
Dat is ook strafbare kindermishandeling dat je niet hoort te doen zeker niet in een hete auto.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:09 schreef DarkAccountant het volgende:
Misschien dat hun zoontje wel vaker eens alleen in de auto achterbleef, uit noodzaak of praktische overwegingen.
justin_ross_harris_hearingquote:While witnesses performed CPR, Harris walked around to the other side of the car and got on his cell phone. He was heard by officers on the scene telling whoever was on the other end of the line that his child had died, but police said Harris told them he was never able to reach anyone he called.
Stoddard testified that when officers told Harris to get off of his phone at the scene, he said, "No." When they asked again, he told them, "(Expletive) you."
His phone records showed a different story, Stoddard said. Logs showed he called his wife, and Home Depot twice, which included a six-minute call to Home Depot's daycare, Little Aprons, where Cooper attended.
When Harris told police he forgot his son was in the car, Stoddard said, he gave the excuse that Cooper had fallen asleep. It was less than a minute drive from the restaurant to the daycare, Stoddard said, and daycare workers told police Cooper was always awake and excited on days they went to Chick-fil-A.
Harris told police that after strapping Cooper into the car seat, they kissed each other good-bye. Harris said he made it a point to always do that in case they got into a fatal car crash. He wanted their last moment together to be one of "loving," he told police.
Authorities said while at work that day, Harris received a group email from the daycare. His attorney, Maddox Kilgore, said Harris texted his wife at 3:16 p.m. that day and said, "When are you going to get my buddy?" Police said they saw no texts between Harris and his wife that day.
quote:The detective testified that Leanna Harris went to the daycare to pick up Cooper. She arrived there at 4:51 p.m. and was told that Cooper never came in that day. The mother's first words, police said, were: "Ross must have left him in the car."
When a daycare worker told Leanna Harris there were a "million" other reasons why Cooper never showed up, Leanna Harris immediately said, "No." She didn't show any emotion, police said, but did say it was her "worst nightmare."
Police said she never asked to see Cooper, but did asked to see her husband. She called her mother, who screamed and cried loudly and asked Leanna Harris why she wasn't crying. Leanna Harris' reply was, "I must be in shock."
Detectives put the husband and wife in a room together. Stoddard testified that it was in that room that Harris became emotional but that, "It was all about him,'' the detective said. It during that time together that Leanna Harris asked her husband, "Did you say too much?" police said.
Harris described to his wife how Cooper looked when he pulled him out of the vehicle. He told her Cooper looked peaceful, and that his eyes and mouth were closed. He also told his wife, "I dreaded how he would look,'' Stoddard testified.
In fact, police said, Cooper was in full rigor, the car smelled of decomposition even hours after the body was removed, and Cooper's eyes were partially open, as was his mouth. His tongue was protruding through his lips.
Wellicht rook hij hem ook al, gezien het feit dat hij zijn gezicht afwendde...quote:Boring said in closing that he believed Harris knew what he was doing, and did it intentionally. He went back to the lunchtime visit at the car, and the fact that Harris tossed the fragile light bulbs into the SUV. He didn't get into the SUV, Boring said, "Because he knew what he was going to find."
Carol Robinson | crobinson@al.comquote:
Correct, hier is het gebruikt in de zin van "afsluiten"... Wat ook weer zo'n woord is wat je op meer manieren kunt gebruiken trouwensquote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het lijkt me niet had to take het enige werkwoord is dat je hier kunt gebruiken. Ik denk dat, in dezelfde betekenis, to have ook kan. Als in 'nemen' dus. Of 'namen' in die zin.
Nee, dat las je verkeerd. Die Alex en vertelde dat ze eerst samen waren lunchen, op de dag dat die jongen stierf, en van plan waren later naar de bios te gaan.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:00 schreef Alentejana het volgende:
Dit vind ik dus nog vreemder. Het wordt aangevoerd als verdediging:
[..]
Als dat om het kind gaat, waarom is er dan geen antwoord van "het is jouw dag" of zoiets?
en hij zou toch met hem naar de bios?
Ik krijg berichten via whatsapp wel vaker pas uren later, soms zelfs midden in de nacht.quote:Ik geloof trouwens wel dat je texten gewoon niet kunt lezen hoor, ik heb mijn mobieltje in mij tas en lees soms ook een text pas een dag later.
Als zij bezig is met een advocaat/zijn verdediging te regelen is dat toch een heel normale vraag?quote:Jammer dat we wat dat betreft niet zoveel hebben van de kant van de vrouw.
Behalve het "heb je teveel gezegd" en het leed willen besparen en dat ze niet boos op haar man is.
Ik heb ondertussen een stukje gezien van die hearing, en inderdaad afgesloten in 2012 en nog geldig. Beetje vreemd neergezet door de Britse journalist. Maar als ik die detective daaro zie, man oh man, die durft dus echt iemand schuldig te verklaren omdat die anders reageert dan hij verwacht. Ik zie daar nou echt geen koelbloedige killer zitten, die man lijkt nog steeds in shock en amper te beseffen wat er allemaal gebeurt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Correct, hier is het gebruikt in de zin van "afsluiten"... Wat ook weer zo'n woord is wat je op meer manieren kunt gebruiken trouwens![]()
Maar meer dan dat ze in 2012 een levensverzekering afgesloten hebben op het leven van het kind is het niet.
Nee, helemaal niet vreemd neergezet, maar je moet het niet als buitenlander maar als native lezen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb ondertussen een stukje gezien van die hearing, en inderdaad afgesloten in 2012 en nog geldig. Beetje vreemd neergezet door de Britse journalist. Maar als ik die detective daaro zie, man oh man, die durft dus echt iemand schuldig te verklaren omdat die anders reageert dan hij verwacht. Ik zie daar nou echt geen koelbloedige killer zitten, die man lijkt nog steeds in shock en amper te beseffen wat er allemaal gebeurt.
Lol .. bedoel je nou de Engelse of de Amerikaanse natives? Volgens mijn Amerikaanse vrienden betekent het namelijk hetgeen ik zei, en de Australische en Britse zijn het met jou eens, al zijn ook hun van mening dat het woordje 'in' beter 'since' had kunnen zijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet vreemd neergezet, maar je moet het niet als buitenlander maar als native lezen.
Iedereen die het Engels een beetje fatsoenlijk beheerst begrijpt prima wat er staat, je kunt het niet aan de journalist wijten dat je het gaat vertalen en dan vanuit het Nederlands gaat benaderen.
Nee sorry, ik geloof er geen bal van dat je Amerikaanse vrienden hebben gezegd dat het zo was.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol .. bedoel je nou de Engelse of de Amerikaanse natives? Volgens mijn Amerikaanse vrienden betekent het namelijk hetgeen ik zei, en de Australische en Britse zijn het met jou eens, al zijn ook hun van mening dat het woordje 'in' beter 'since' had kunnen zijn.
Wat het eerste betreft kan ik verkeerd gelezen hebben, dank je, maar er was eerder sprake van een biertje drinken met vrienden, nu komt er in eens een bios afspraak. Nou ja, allemaal irrelevant.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, dat las je verkeerd. Die Alex en vertelde dat ze eerst samen waren lunchen, op de dag dat die jongen stierf, en van plan waren later naar de bios te gaan.
Als zij bezig is met een advocaat/zijn verdediging te regelen is dat toch een heel normale vraag?
Dan geloof je dat toch niet .. no problem hoor. Ben nu alleen wel benieuwd waarop jij dat baseert, het is jouw native tongue?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee sorry, ik geloof er geen bal van dat je Amerikaanse vrienden hebben gezegd dat het zo was.
Nogmaals, ze hadden in 2012 een verzekering met die waarde. Normale zin.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol .. bedoel je nou de Engelse of de Amerikaanse natives? Volgens mijn Amerikaanse vrienden betekent het namelijk hetgeen ik zei, en de Australische en Britse zijn het met jou eens, al zijn ook hun van mening dat het woordje 'in' beter 'since' had kunnen zijn.
Ik heb lang genoeg naast Amerikanen en in de VS gewoond om het vrijwel native te kunnen spreken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan geloof je dat toch niet .. no problem hoor. Ben nu alleen wel benieuwd waarop jij dat baseert, het is jouw native tongue?
Het kind was van augustus 2012, de verzekering is in november 2012 afgesloten, weinig bijzonders.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:42 schreef Alentejana het volgende:
In geen enkel ander stuk wordt een jaartal genoemd, wat het allemaal zo verwarrend maakt, alleen dat ze een verzekering hadden.
"wat het voor sommigen grammaticaal verwarrend maakt" dan.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het kind was van augustus 2012, de verzekering is in november 2012 afgesloten, weinig bijzonders.
Uit de hearing blijkt dus dat die verzekering in november 2012 is afgesloten en nog geldig is. Trouwens heb ik in de commentaren onder dat bericht gelezen dat dat heel normaal is in de States, vrijwel iedereen heeft dat, verzekeringsmaatschappijen gooien je zowat dood met reclames met levensverzekeringen voor zo'n kleintje tegen laag tarief, die het kind dan later kan omzetten in collegegeld.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:42 schreef Alentejana het volgende:
In geen enkel ander stuk wordt een jaartal genoemd, wat het allemaal zo verwarrend maakt, alleen dat ze een verzekering hadden.
Kan ook allebei toch, eerst een biertje dan de bios, of omgekeerd.quote:Wat het eerste betreft kan ik verkeerd gelezen hebben, dank je, maar er was eerder sprake van een biertje drinken met vrienden, nu komt er in eens een bios afspraak. Nou ja, allemaal irrelevant.
Meteen? Ik lees nergens op welk moment dat is gezegd. Daarnaast, als je het een week eerder opgezocht hebt, na het overlijden van de baby in New York state, dan weet je als je meer dan 2 hersencellen hebt dat je verdacht bent. En ik bedoel maar, als je met zo'n self righteous detective als die Stoddard te maken krijgt kan je idd je natuurlijke neiging om alles eruit te gooien maar beter heel snel afkappen .. als je niet reageert zoals meneer denkt dat je moet reageren ben je de pineut.quote:Wat het tweede betreft, hoezo denk je meteen aan een advokaat regelen als je onschuldig bent (en in shock) en hoezo vraag je "heb je teveel gezegd" als je onschuldig bent? Dan wil je toch juist zoveel mogelijk zeggen?
Hoe weet je dat zij het niet gevraagd heeft? We weten wel dat hij haar een versie heeft verteld die niet strookt met de waarheid, geen gruwelijke details dus, en dat schijnt dan ook weer in zijn nadeel te worden uitgelegd.quote:Je vind het ook normaal dat ze helemaal niet naar het kind heeft gevraagd?
"Police said she never asked to see Cooper, but did asked to see her husband. She called her mother, who screamed and cried loudly and asked Leanna Harris why she wasn't crying. Leanna Harris' reply was, "I must be in shock." "quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:20 schreef moussie het volgende:
Hoe weet je dat zij het niet gevraagd heeft? We weten wel dat hij haar een versie heeft verteld die niet strookt met de waarheid, geen gruwelijke details dus, en dat schijnt dan ook weer in zijn nadeel te worden uitgelegd.
zijn ze wel het kinderzitje was kleiner dan cooper zelf en hij kwam erboven uit, hij moet dat gezien hebben!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:57 schreef Alentejana het volgende:
Een aantal van de naar bovengebrachtte feiten zijn op zichzelf helemaal niet opzienbarend
Justin Ross Harris talked to family about collecting son's life insurance in days after death, warrants showquote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:57 schreef Alentejana het volgende:
Alleen voeg ik toe:"Maar op het moment dat die persoon dan ook doodgaat en er zijn schulden bij de dader, dan gaat dat wel meewegen als mogelijk motief." Daarom wordt het feit belicht.
Er staat dat een AANTAL feiten zijn op zichzelf niet opzienbarend.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:51 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
zijn ze wel het kinderzitje was kleiner dan cooper zelf en hij kwam erboven uit, hij moet dat gezien hebben!
Dat is onzin, de stoel plus hoofdsteun die het uitzicht op het kinderzitje belemmerd verandert niet door de grootte van dat zitje.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:51 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
zijn ze wel het kinderzitje was kleiner dan cooper zelf en hij kwam erboven uit, hij moet dat gezien hebben!
Tja, de ellende is dat het zelfs in combinatie nog steeds allemaal gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden kan zijn. Daarnaast, die man is web developer, als die man van plan was zijn kind te vermoorden, zou die dan zijn zoekgeschiedenis niet gaan wissen?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:03 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Er staat dat een AANTAL feiten zijn op zichzelf niet opzienbarend.
Zo is het hebben van een levensverzekering voor je kind op zich niks opzienbarends.
Sexting is ook helaas een vrij normale bezigheid voor sommige mensen op het werk.
Het opzoeken van iets op de computer maakt je ook niet meteen een moordenaar.
Om maar wat dingetjes te noemen.
Maar een levensverzekering komt meer als motief in beeld als er schulden zijn, zoals ik al heb aangegeven, en sexting wordt een punt op het moment dat iedereen roept dat ze zo´n perfect gezinnetje waren en het opzoeken van én hoe sterven in en hete auto gaat én over ongewenstheid van kinderen worden in combinatie ineens verdacht.
Etc, etc. Het is alles bij elkaar dat de puzzel compleet maakt.
Heb je die hearing wel gelezen en de video gezien? Kind stak met zijn hoofd boven het (kleine) zitje uit (dat is nu dan ook duidelijk), was dus wel degelijk te zien, ook van buiten, was klaarwakker in het restaurant en toen hij hem in zijn zitje deed, want toen zijn er nog kusjes uitgewisseld, seconden later is hij bij de afslag voor de daycare en is hij hem toch nog vergeten? Hij heeft achteruit gereden op de parkeerplaats, maar ziet niet zijn zoontje?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, de ellende is dat het zelfs in combinatie nog steeds allemaal gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden kan zijn. Daarnaast, die man is web developer, als die man van plan was zijn kind te vermoorden, zou die dan zijn zoekgeschiedenis niet gaan wissen?
Tot nu toe niet.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dat ze het kind niet wilde zien...
Genoeg mensen die geen doden willen zien, ook niet hun eigen kind. Ik vind het ook niet zo gek dat je reageert met: hij heeft hem laten zitten!dat je zéker weet dat dat gebeurd is omdat je zo snel niks anders kan bedenken en daar toevallig n week vantevoren nog wat over hebt gelezenen er dús heel erg bang voor bent. Hoe onwaarschijnlijk het ook is.
En er wordt wel heel nadrukkelijk gesuggereerd dat zij er van af wist, wordt zij ook vervolgd?
ik ken dus wel mensen die dat niet zouden willen. Dat jij NIEMAND kent, maakt het natuurlijk nog geen universele waarheid dat het zo altijd is oid.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:47 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Tot nu toe niet.
Ik ken NIEMAND die niet haar eigen kind dood wil zien. Je geloofd toch niet dat het dood is als je het niet gezien hebt
Heb je gezien HOE het gebracht is dat ze zei dat hij hem wel in de auto heeft moeten laten zitten? Dat kwam out of the blue. EN elke andere suggestie werd resoluut afgewezen. Dat hoeft ze dus niet te bedenken. dat wordt aangedragen.
Maar hoe zit het met het zien van het kind, de stank?
Maar dan ga je toch zoeken? Daarbij, het is nu duidelijk dat hij dat kind kon zien...quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik ken dus wel mensen die dat niet zouden willen. Dat jij NIEMAND kent, maakt het natuurlijk nog geen universele waarheid dat het zo altijd is oid.
Ja, dat heb ik gezien, ik heb haar reactie níet gezien, alleen wat er staat. Dat er opties aangedragen worden, hoeft niet persé je eerste reactie/ingeving weg te nemen. Als je bang/in shock bent, reageer je niet persé 'logisch', dan kun je heel rare dingen doen/zeggen/denken. Als je dat niet meegemaakt hebt, kun je daar niks over zeggen.
Ik weet niet of hij het bewust gedaan heeft, ik vind bepaalde dingen wel vrij dubieus, maar dat ze dubieus zijn, is nog geen bewijs dat hij het bewust heeft gedaan.
Dat hij zo kort gereden heeft voor hij stopte en z'n kind uit de auto haalde, is miss nog niet zo gek btw. Hij ruikt iets goors en denkt: gadver, wat kan dat nou zijn, peinst erover en denkt ineens aan z'n zoontje...
Waar het om gaat is dit: Ze komt het politie bureau in en vraagt niet "waar is mijn kind?" of maar ook maar 1 vraag over het kind, maar of ze naar haar man kan. Die vervolgens het niet over het kind heeft, maar "hoe kunnen ze het mij dit aandoen" etc.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:17 schreef Leandra het volgende:
Je weet natuurlijk niet of ze het kind helemaal niet gezien heeft, het kan best zijn dat ze er in eerste instantie niet naar vroeg omdat ze bang was voor wat ze zou zien.
Maar zijn lichaam is uiteindelijk gewoon vrijgegeven en zal door de begrafenisondernemer gebalsemd en toonbaar gemaakt zijn, kan best zijn dat zij hem toen nog wel gezien heeft.
Ik vind het iig een beetje te simpel om te stellen dat het raar zou zijn dat zij niet vroeg het kind te zien.
Hij zou met vrienden naar de bios weet je wel. Dan blijf je in en stinkende auto zitten?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik legde dat uit als: ik wist dat hij ws dood zou zijn en ik was bang voor hoe hij eruit zou zien, waarna hij haar vervolgens vertelt dat hij er vredig uitzag.
Wat ook geen gekke reactie is.
En dat hij niet gelijk gaat zoeken naar iets dat stinkt in de auto, kan ook betekenen dat hij gewoon graag naar huis wil en daar wil gaan kijken, tot hij zich realiseert dat t z'n zoontje is...
Maar jij hebt je oordeel duidelijk al klaar.
Ik zeg niet dat hij onschuldig is, wmb staan beide opties open. Ik lees hetzelfde als jij (al kijk ik t filmpje niet) en probeer t van verschillende kanten te bekijken.
nou nee, jij stelt vragen waarop ik geen antwoord kan geven. Ik heb nl geen enkel idee waarom hij zijn kind niet zag zitten. Miss was hij heel erg geconcentreerd op wat er achter de auto gebeurde, of is hij zo iemand die z'n binnenspiegel niet of nauwelijks gebruikt.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:46 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Hij zou met vrienden naar de bios weet je wel. Dan blijf je in en stinkende auto zitten?
Wat mijn oordeel betreft: ik kijk dus wel naar die videos, ik ben nu aan deel 3 en dan krijg je gewoon veel meer info. Bv dat veel besproken kinderzitje.
Hij gebruikte het zitje dat hij vanaf zijn geboorte had. Hij heeft kort daarvoor een maand een andere gebruikt, (forward facing), maar twee weken voor zijn dood zijn ze weer overgegaan op dat, te kleine zitje. Heb je daar een verklaring voor?
En het betekent ook dat zijn hoofd eruit stak en dat hij duidelijk zichtbaar was, een feit dat je nu maar even overslaat voor het gemak.
Wat het eerste betreft, zo kun je dat ook lezen idd.
Dat hij verteld dat hij er vredig bijlag kan ik toevallig volkomen begrijpen.
Het is ook een feit dat advokaten natuurlijk de vragen manipuleren om te horen te krijgen wat zij belangrijk vinden om te overtuigen. Daar ben ik me van bewust. Maar dan nog. De verdediging kan niet erg overtuigen.
Ik raad iedereen echt aan om de hearing te bekijken.
Je blijft maar overtuigd dat ik mijn oordeel klaar heb, maar de vragen die ik stel zijn vragen, geen beschuldigingen. Ik snap dat je het ook anders kunt lezen, maar dat ligt aan de toon die je in je hoofd hebt. Houd aub in je achterhoofd dat ik de nederlandse taal niet zo gebruik. Een vraag is een vraag en geen sarcasme ofzo.
Het lijkt er meer op dat jij je oordeel over mij al klaar hebt.
Het hoofd van het kind stak uit 6 inches tussen de stoelen. Dat is 15 cm!!! Hij is doof aan zijn rechteroor, maar niemand heeft het over blind in zijn rechteroog. Ja je kunt tunnelvisie hebben en het was redelijk druk op de weg als ik het mag geloven, maar hij moest ook een keer rechtsaf slaan, en wel precies nadat hij het restaurant verlaten had en voordat hij de afslag naar het dagverblijf had moeten nemen en dan lijkt het mij gewoon stug dat je dan niet wat naar rechts kijkt, maar gewoon blind voor je uit starend een bocht neemt. Maar goed, misschien is dat ook wel mogelijk en had hij daar reden toe.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nou nee, jij stelt vragen waarop ik geen antwoord kan geven. Ik heb nl geen enkel idee waarom hij zijn kind niet zag zitten. Miss was hij heel erg geconcentreerd op wat er achter de auto gebeurde, of is hij zo iemand die z'n binnenspiegel niet of nauwelijks gebruikt.
Misschien zijn ze gewisseld van zitje omdat hij zo rechtop zat dat hij niet lekker meer kon slapen in de auto, misschien was hij al laat voor die bios of had hij gewoon geen zin om te zoeken omdat dat teveel gedoe zou zijn, misschien was hij de hele tijd aan het dagdromen over dat 17-jarige sextant meisje van hem en zag hij helemaal niks om zich heen. Misschien Googlede hij hoe lang het duurt voor n kind doodgaat in n hete auto omdat hij er pas over gelezen had en het erover had gehad met z'n vrouw, misschien Googlede hij over de gevangenis omdat hij 24 aan het kijken was en nieuwsgierig naar het 'echte' verhaal. Weet ik het?
Je kan voor alles een verklaring verzinnen, ja, het is dubieus en verdacht dat het allemaal samenkomt, maar het hóeft allemaal niks te betekenen te hebben.
Deze is genoemd. De dood volgde vanuit de kindermishandeling (cruely and neglect).quote:Op zaterdag 5 juli 2014 23:04 schreef Leandra het volgende:
Waar haal jij felony-murder nou weer vandaan? Daar is in dit geval geen sprake van.
Felony-murder is echter iets anders.quote:Op zondag 6 juli 2014 10:02 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Deze is genoemd. De dood volgde vanuit de kindermishandeling (cruely and neglect).
De rechter heeft het aan het einde over number one murder. Dat is dus in de eerste graad. Felony is een eerstegraads moord.
Hoe je het noemt maakt niet uit, het blijft eerste graads.
http://edition.cnn.com/20(...)ss-harris/index.htmlquote:Harris is charged with felony murder in the death of his son, Cooper
He's also charged with second-degree child cruelty
http://www.11alive.com/st(...)-car-death/12143057/quote:"Today, Cobb Chief Magistrate Judge Frank Cox conducted a Probable Cause and Bond Hearing in the case of The State v. Justin Ross Harris. After hearing evidence, Judge Cox bound the case over to Superior Court on the charges of cruelty to children in the second degree and felony murder.
Dat is een risico, ja. Het gaat allemaal om probable cause. (Logica)quote:Op zondag 6 juli 2014 12:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind het alleen een beetje eng, want er is geen echt hard bewijs volgens mij. Als ze hem veroordelen voor moord met voorbedachte rade oid, dan doen ze dat dus op basis van dingen die ook toevalligheden kunnen zijn...
ja, en dat vind ik dus eng. Sowieso als mensen daarop veroordeeld worden voor moord trouwens, niet alleen in deze zaak.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:26 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Dat is een risico, ja. Het gaat allemaal om probable cause. (Logica)
Het is geen moord met forensic bewijs, behalve dat de oververhitting de doodsoorzaak was.
ik heb ook weleens opgezocht hoe lang het duurt voor je aan oververhitting sterftquote:Op zondag 6 juli 2014 12:30 schreef Dance99Vv het volgende:
Ik ben benieuwd wat er uit het nadere onderzoek nog meer naar voren komt.
Tot nu toe zijn al die "toevalligheden" wel erg verdacht.
Hij lijkt op Don, van Cor en Don.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:09 schreef zwarteweduwe het volgende:
Wat heeft die man een papperig gezicht zegIk bedoel, die man is toch helemaal niet aantrekkelijk, met dat sexting-gedoe, of mis ik iets?
Daar is ook niks mis mee, je zal er eerder alerter op zijn lijkt me.Vooral als dat je grootste angst is.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
ik heb ook weleens opgezocht hoe lang het duurt voor je aan oververhitting sterft Omdat ik een dergelijk bericht had gelezen over iets wat in België was gebeurd. Ik weet het trouwens niet meer.
Nou ik vind goed afscheid nemen ook belangrijk omdat je niet weet wat een persoon kan overkomen daarna. Het kan altijd de laatste keer zijn en zo zou ik dat ook omschrijven als ik werd verhoord.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
Zeggen dat je je kind kust als je hem in de auto zet omdat je weleens een dodelijk ongeluk zou kunnen krijgen? Ik deed dat gewoon altijd, daar had ik helemaal geen reden voor, zomaar.
hij nam geen afscheid, hij ging bij het kind in de auto zitten. En ik bedoel er verder niet veel mee, enkel dat ik me óók kan voorstellen dat je dingen gaat verzinnen als je het gevoel hebt dat er n verklaring van je verwacht wordt. Niet alleen als je schuldig bent. Ik snap dat het naar voren komt, maar als het gebracht wordt als een 'afscheidszoen' klinkt dat heel anders dan wanneer er gezegd wordt 'een kusje', veel suggestiever.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:58 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Nou ik vind goed afscheid nemen ook belangrijk omdat je niet weet wat een persoon kan overkomen daarna. Het kan altijd de laatste keer zijn en zo zou ik dat ook omschrijven als ik werd verhoord.
Ik kan me voorstellen dat als een detective vraagt naar het stapsgewijs verloop van dingen dat er naar voren komt dat hij hem na het vatszetten in het zitje kuste en waarom. Dat vind ik op zich niet zo raar.
Ik vind het ook geen opzienbarend feit om iets aan op te hangen.
over dat niet zien, kan ik niks zeggen, soms zie je gewoon niks. Ik ben n tijd geleden aangereden door n vrouw die me niet zag. Overzicht was geweldig, niks geen obstakels die het uitzicht benamen en geen andere verkeersdeelnemers. Toch had ze me écht niet gezien. Onbegrijpelijk, maar wel waar. Soms zitten mensen met hun gedachten ergens anders, ook in de auto, helaas.quote:Wat ik wel raar vind is dat ze een zitje op maat hadden gekocht en gebruikt hadden, maar weer terug zijn gegaan naar gebruik van het zitje dat hij vanaf zijn geboorte had en veel te klein en dus levensgevaarlijk was, en dat je dan vervolgens en kopje met haar dat er bovenuit steekt tussen de stoelen door gewoon niet ziet.
tot de kust veilig is, is heel suggestief, ik blijf zelf ook regelmatig even zitten. Soms om in m'n tasje te kijken, soms om m'n spiegels in te klappen, soms omdat ik ineens denk dat ik wat vergeten ben...quote:Dat je dertig seconden in je geparkeerde auto blijft zitten (tot de kust veilig is) en dan pas uitstapt en dan nog niet in de gaten hebt dat er een kind naast je ligt, en de kans dat hij sliep is bijna zero omdat ze bij de daycare zeiden dat hij altijd helemaal hyped binnenkwam als ze bij dat restaurant waren geweest en hij was ook nog maar een paar uurtjes op. En het gaat om een extreem kort ritje tussen waar hij nog kletste en het werk van Harris.
overigens: nu weg, dus kan m'n post niet afmakenquote:En dat je stopt met lopen als er een persoon langs je auto loopt. Als je dan zogenaamd zo met andere dingen bezig bent.
Dat je dozen met lampjes naar binnen gooit zonder in de auto te kijken. Zo ga je toch niet met lampjes om?
Dat je met een stinkende auto vertrekt zonder te checken wat er zo stinkt. (En lijklucht is lucht waarvan je over je nek gaat, niet zomaar een vies luchtje.)
Zo zijn er nog wel wat dingen die idd echt allemaal toevalligheden kunnen zijn, maar in de omstandigheden wel heel verdacht worden.
Ik neem maar een voorbeeld waarbij je gewoon zegt wat er achter zit. Bij hem is het van, "nu we gaan het verkeer in en je weet niet hoe het loopt." Ik kan me voorstellen dat je dat altijd doet als je je kindje in het zitje zet.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
hij nam geen afscheid, hij ging bij het kind in de auto zitten. En ik bedoel er verder niet veel mee, enkel dat ik me óók kan voorstellen dat je dingen gaat verzinnen als je het gevoel hebt dat er n verklaring van je verwacht wordt. Niet alleen als je schuldig bent. Ik snap dat het naar voren komt, maar als het gebracht wordt als een 'afscheidszoen' klinkt dat heel anders dan wanneer er gezegd wordt 'een kusje', veel suggestiever.
Het kan zijn dat hij daar toch op gehoopt had als plausibel, omdat het kind er al uit was toen de politie kwam (wellicht dan ook niet zo toevallig) en hij er niet op rekende dat ze zouden testen hoe ver het kind uitstak? De verdediging legt nadruk op het doof zijn aan het rechter oor, zo van hij kon hem niet horen.quote:Hem niet zien omdat hij achterstevoren zit, kan hij niet gebruiken als hijer 15cm bovenuit steekt, dus dat slaat nergens op.
Ik zette dat ook tussen haakjes omdat de aanklager het zo bracht.quote:tot de kust veilig is, is heel suggestief, ik blijf zelf ook regelmatig even zitten. Soms om in m'n tasje te kijken, soms om m'n spiegels in te klappen, soms omdat ik ineens denk dat ik wat vergeten ben...
Hahaha, inderdaad!quote:
Wat voor een info wil je daarvan?quote:Op zondag 6 juli 2014 13:49 schreef Drxx het volgende:
En is er al wat meer info over die (waarschijnlijk) minderjarige meisjes?
- Hoe oud waren deze 'tieners? 13-17 of 18+? Hij zocht op age of consent, dat klinkt jonger dan 18.quote:
Er was er een 18 (ik weet niet meer of ze 17 was en net 18 geworden of 18 en net 19 geworden), het gaat om indecent exposure en de age of concent verschilt per staat.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:04 schreef Drxx het volgende:
[..]
- Hoe oud waren deze 'tieners? 13-17 of 18+? Hij zocht op age of consent, dat klinkt jonger dan 18.
- Heeft hij met de minderjarige tieners seks gehad of naaktfoto's van gezien?
Tyquote:Op zondag 6 juli 2014 14:11 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Er was er een 18 (ik weet niet meer of ze 17 was en net 18 geworden of 18 en net 19 geworden), het gaat om indecent exposure en de age of concent verschilt per staat.
Als je er meer over wilt horen, het komt voorbij in de hearing op video, ik weet alleen uit mijn hoofd uit welk deel. Wel een van de eerste twee.
Dat laatste denk ik ook.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
- Een kind hoeft niet te slapen om stil te zijn.
- Je kan prima het ene moment ergens anders zijn met je gedachten en het andere moment gewoon opletten, zeker als dat moment een werkdag later is.
- het stonk in de auto, ik heb geen idee hoe erg, jij ook niet, want je hoort alleen wat er gezegd wordt. Stank is subjectief.
Een agent die denkt dat pa schuldig is, zal dat wellicht ook overdrijven, je weet het niet.
- Wie zegt dat hij stopte met lopen omdát er iemand langs zijn auto liep, misschien dacht hij wel even dat hij iets vergeten was, of had hij jeuk aan z'n elleboog. Dat is iets wat je je niet herinnert omdat het iets kleins en onschuldigs is. Je hebt dus geen uitleg voor dat stilstaan.
- Dozen met lampjes in de auto gooien is al helemáál geen argument, zeker niet omdat er níemand is die kan getuigen hoe hij dat normaal doet. De enige reden dat ze het nu onthouden hebben is dat dat kind dood is.
Nogmaals, ik ga er niet vanuit dat hij onschuldig is, maar ook niet dat hij schuldig is, ik denk dat je voorzichtig moet zijn met conclusies verbinden aan bepaalde acties of nalatigheden van de man.
Ik neig naar schuldig, (dat deed ik al btw, voor jouw posts) maar ik ben er niet van overtuigd op basis van alle 'toevalligheden'.
En ik ben bang dat hij wél veroordeeld wordt puur op toevalligheden.
hoeveel mensen sterven er ieder jaar door slechte ventilatie in hun huizen??quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
38 per jaar, alleen inde VS. Verder ben ik het met je eens.
Ik zou daar nog op terugkomen.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
- Wie zegt dat hij stopte met lopen omdát er iemand langs zijn auto liep, misschien dacht hij wel even dat hij iets vergeten was, of had hij jeuk aan z'n elleboog. Dat is iets wat je je niet herinnert omdat het iets kleins en onschuldigs is. Je hebt dus geen uitleg voor dat stilstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |