quote:
Op zondag 6 juli 2014 16:06 schreef JaniesBrownie het volgende:- Een kind hoeft niet te slapen om stil te zijn.
- Je kan prima het ene moment ergens anders zijn met je gedachten en het andere moment gewoon opletten, zeker als dat moment een werkdag later is.
- het stonk in de auto, ik heb geen idee hoe erg, jij ook niet, want je hoort alleen wat er gezegd wordt. Stank is subjectief.
Een agent die denkt dat pa schuldig is, zal dat wellicht ook overdrijven, je weet het niet.
- Wie zegt dat hij stopte met lopen omdát er iemand langs zijn auto liep, misschien dacht hij wel even dat hij iets vergeten was, of had hij jeuk aan z'n elleboog. Dat is iets wat je je niet herinnert omdat het iets kleins en onschuldigs is. Je hebt dus geen uitleg voor dat stilstaan.
- Dozen met lampjes in de auto gooien is al helemáál geen argument, zeker niet omdat er níemand is die kan getuigen hoe hij dat normaal doet. De enige reden dat ze het nu onthouden hebben is dat dat kind dood is.
Nogmaals, ik ga er niet vanuit dat hij onschuldig is, maar ook niet dat hij schuldig is, ik denk dat je voorzichtig moet zijn met conclusies verbinden aan bepaalde acties of nalatigheden van de man.
Ik neig naar schuldig, (dat deed ik al btw, voor jouw posts

) maar ik ben er niet van overtuigd op basis van alle 'toevalligheden'.
En ik ben bang dat hij wél veroordeeld wordt puur op toevalligheden.
Dat laatste denk ik ook.
En ik zal even punt voor punt je post nagaan.
- het al of niet slapen. Het gaat erom dat Cooper normaal gesproken op dagen dat hij naar dat restaurant was geweest happy en hyped bij de daycare aankwam. Er is geen reden om aan te nemen dat het kind dan deze keer laveloos en stil in zijn zitje ligt. Het kán hoor, maar er zit geen logica in.
-het niet zien. Als je rechtsaf gaat moet je die kant opkijken of dat nu vroeg of laat op de dag, op verschillende momenten is, je kijkt naar rechts, lijkt mij. En je hebt het de eerste keer over seconden nadat hij het kind in zijn zitje heeft gezet en gezoend en er was geen sprake van enige afleiding als telefoon etc. Het kán dat je niet bewust waarneemt. daarbij zou hij hem vanuit d eooghoeken eigenlijk constant kunnen zien, de bovenkant van het koppie zat naast zijn schouder...Maar nogmaals, dit zijn maar heel kleine onderdeeltjes he. Het lijkt mij trouwens dat je op de heenweg net na je ontbijt alerter bent dan op de terugweg wanneer je bezig bent geweest? Maar dat weet ik niet hoor. Ik heb altijd thuis gewerkt.
-de lucht van ontbinding (kind is rond 12 uur gestorven, de auto stonk uren later bij onderzoek nog behoorlijk) is echt niet zomaar stank. Als je het nooit geroken hebt, kun je er niet over oordelen, maar geloof me ik heb het heel vaak geroken omdat ze hier aangereden dieren laten liggen en dat ruik je van een kilometer afstand en van dichtbij is het echt niet te harden. Ze hebben bij de politie niet voor niks zo´n stick waaruit ze spul onder hun neus kunnen smeren als ze een een lijk moeten gaan bekijken. vorig jaar is bij mij bnnen een hond overleden en ik wilde die de volgende dag gaan begraven, omdat het al donker was, maar ik moest haar vrij snel toch echt wel buiten leggen omdat ze begon te stinken. Laat staan na 4- 5 uur in de hitte. Je draait op z´n minst de raampjes open. Dat heeft hij niet gedaan.
Ook lijkt het me logisch dat als je vrienden gaat ontmoeten bij de bios, dat je even kijkt wat die stank veroorzaakt om te zien of je dat er niet uit kunt gooien, want tegen de tijd dat je aankomt, stink je er ook naar, ongeacht of je het dan hebt over de stank van parfum of kots of wat dan ook. Maar hij stapte in (waarbij hij echt wel tegen dat koppie van dat jochie aankeek) en reed weg.
Tegen zijn vrienden had hij trouwens gezegd dat hij later zou komen...terwijl hij op een normale tijd was weggegaan...als ik het goed onthouden heb. Enfin er zitten meer van dat soort dingen in.
- wat betreft die man die langs zijn auto liep, ik weet de exacte bewoordingen niet meer, maar hij merkte de persoon op, dus wellicht draaide hij erheen of wat, dat zou ik na moeten luisteren, ik kom er op terug.
-jij vind gooien met lampjes normaal? Die zijn toch breekbaar en gevoelig voor hard schudden en stoten? Als het nu om elk om het even ander onbreekbaar iets ging, was het niet zo opvallend. Maar gloeilampen!!!!
De agent moest trouwens ook een crossexam omdergaan en daaruit bleek dan idd weer dat er niet echt iets over schulden gezegd is, behalve dat ze niet meer schulden hadden dan anderen, en over het gedrag van Harris op de parkeerplaats zijn ook wat dingen ontkracht omdat hij dat niet kon weten enzo. Niet alles hield evenveel stand bij doorvragen.
En ja, het blijven allemaal dingen die op zich niet echt iets bewijzen. Maar het gaat om probable cause, reasonable cause.
En het vervelende is dat de verdediging enorm zwak is.
Als je naar het gedrag van Harris kijkt in de rechtzaal, zie je dat hij bij bepaalde dingen die gezegd worden gaat wippen met zijn stoel. Ook kijkt hij bij bepaalde dingen die gezegd worden opzij. Daar kan een psycholoog weer wat uithalen.
Lichaamstaal verraad soms meer dan je lief is.
[ Bericht 2% gewijzigd door Alentejana op 06-07-2014 19:07:15 ]