abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:29:06 #226
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143722862
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:24 schreef remi1986 het volgende:

Wil alleen maar zeggen, als je adblock en malwarebytes draait, een site als kickasstorrents gebruikt, en een client als Deluge, is er helemaal niks aan de hand.
Moet je eens aan onze oosterburen vragen hoe dat zit... En aangezien er hier tegenwoordig ook een downloadverbod geldt kun je erop wachten tot we hier ook dat soort praktijken gaan krijgen.
pi_143722868
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:26 schreef janus84 het volgende:
Registratie voor pfmonkey is helaas gesloten, enkel op invite. Iemand die mij hiermee kan helpen?

Ik heb overigens nog 5 invites voor oznzb, prima indexer. Iemand die hem
Wil ruilen voor een andere invité voor een andere indexer?
oz was duur toch?
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:29:38 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143722897
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:28 schreef µ het volgende:

[..]

Ook maar eens over nadenken. Is die een beetje snel?
Yup. Heb een 60mbit verbinding en ik download met VPN meestal met ongeveer 50 a 55mbit. Je moet wel ff kijken wat het snelste opstijgpunt is. Ik heb standaard Nederland als exit-node, die voldoet prima.

Het voordeel is ook als je wat dingen in the USA of UK wil kijken en je bent geografisch geblocked dan pak je ff een US of UK exit en klaar.
pi_143723041
Ik ga eens nadenken over die vpn.
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:37:55 #230
305897 remi1986
This MF is infected by madness
pi_143723342
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Moet je eens aan onze oosterburen vragen hoe dat zit... En aangezien er hier tegenwoordig ook een downloadverbod geldt kun je erop wachten tot we hier ook dat soort praktijken gaan krijgen.
ja oke, als ze particulieren gaan aanpakken is het afgelopen met torrents, maar dat verbod geldt ook voor usenet, dus daarmee moet je dan ook uitkijken.

Gelukkig is het hier (nog) niet zover.
pi_143723447
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:29 schreef µ het volgende:

[..]

oz was duur toch?
Eurootje of 12 per jaar geloof ik.
Maar misschien kan ik er 5 andere indexers uitslepen 😉
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:41:35 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143723505
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:37 schreef remi1986 het volgende:

[..]

ja oke, als ze particulieren gaan aanpakken is het afgelopen met torrents, maar dat verbod geldt ook voor usenet, dus daarmee moet je dan ook uitkijken.

Gelukkig is het hier (nog) niet zover.
Met torrents zien ze (iedere leecher, dat kan dus ook zo'n aanklaag partij zijn) je ip als je zonder VPN oid verbonden bent. Met usenet wordt dat al wat lastiger, met SSL begint het al een heksentoer te worden en icm een VPN kan zelfs de NSA er geen chocolade meer van maken, bwvs.
pi_143723625
Met het gebruik van torrents is het ook aan te raden om met block-lists te werken. Diensten die alleen meekijken zijn te detecteren en die ip-adressen kun je dan negeren.
pi_143723677
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Met torrents zien ze (iedere leecher, dat kan dus ook zo'n aanklaag partij zijn) je ip als je zonder VPN oid verbonden bent. Met usenet wordt dat al wat lastiger, met SSL begint het al een heksentoer te worden en icm een VPN kan zelfs de NSA er geen chocolade meer van maken, bwvs.
Doe jij al je traffic door die vpn heen?
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:46:38 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143723743
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Met het gebruik van torrents is het ook aan te raden om met block-lists te werken. Diensten die alleen meekijken zijn te detecteren en die ip-adressen kun je dan negeren.
Ja, maar als je met een VPN werkt hoef je je daar helemaal niet meer druk om te maken, ze zien alleen het ip van je VPN provider en dat kan iedereen zijn. Met blacklists loop je altijd achter de feiten aan.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:47:29 #236
305897 remi1986
This MF is infected by madness
pi_143723777
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Met torrents zien ze (iedere leecher, dat kan dus ook zo'n aanklaag partij zijn) je ip als je zonder VPN oid verbonden bent. Met usenet wordt dat al wat lastiger, met SSL begint het al een heksentoer te worden en icm een VPN kan zelfs de NSA er geen chocolade meer van maken, bwvs.
Deluge encrypt de gehele datastroom. Snelheid wisselt dan ook enorm, maar van wat ik gelezen heb is dat wel veilig.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:49:10 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143723870
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:45 schreef µ het volgende:

[..]

Doe jij al je traffic door die vpn heen?
Laptops (ivm draadloos) + NAS. En de NAS is 24/7 verbonden met VPN, daar gebeuren ook alle downloads. De desktop eigenlijk niet, maar daar download ik alleen maar wat youtube crap enzo mee, daar gebeurt weinig spannends meer op.

NAS:
-Transmission
-Sickbeard
-SabNZBD
-Couch
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:51:02 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143723970
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:47 schreef remi1986 het volgende:

[..]

Deluge encrypt de gehele datastroom. Snelheid wisselt dan ook enorm, maar van wat ik gelezen heb is dat wel veilig.
Ook je IP wordt verborgen? Want daar gaat het om. Een collega van mij woonachtig in DLD ging een GoT aflevering downloaden en zoveel tijd later had hij een abmahnung van 1200 euro in de bus wegens downloaden van "got_s06e05.mkv"... als voorbeeld.

Die IP's worden verzameld door van die advocaten/ Brein wannabees (die kijken vrolijk mee, of ze seeden zelf eoa nepbestand met een populaire naam) met al die ip's onder de arm gaan ze naar de provider en krijgen de NAW gegevens.
pi_143724006
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Laptops (ivm draadloos) + NAS. En de NAS is 24/7 verbonden met VPN, daar gebeuren ook alle downloads. De desktop eigenlijk niet, maar daar download ik alleen maar wat youtube crap enzo mee, daar gebeurt weinig spannends meer op.

NAS:
-Transmission
-Sickbeard
-SabNZBD
-Couch
Openvpn? Makkelijke setup? Je krijgt gewoon de conf en gaan met die zooi?
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:56:41 #240
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143724241
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:51 schreef µ het volgende:

[..]

Openvpn? Makkelijke setup? Je krijgt gewoon de conf en gaan met die zooi?
Yup, is niet zo heel lastig. Je kunt voor Windows ook de PIA manager gebruiken, die gebruik ik op de laptops. Klikken en gaan, maar Openvpn is net zo eenvoudig.

Op de NAS (Debian based die van mij) moet je handmatig wat meer aan de slag, maar als het draait dan draait het.

Ik heb overigens wel een cronjob draaien op de NAS die elke 12 uur de VPN opnieuw verbindt, want als de verbinding (provider bv) wegvalt en je krijgt weer verbinding dan heb je helemaal geen verbinding meer met internet, anders zou je meteen weer zonder VPN verbonden zijn.

En bij PIA krijg je vijf verbindingen, gebruik hem dus ook op het werk om alle portblocks en onzin te omzeilen. ;)
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:58:53 #241
305897 remi1986
This MF is infected by madness
pi_143724360
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook je IP wordt verborgen? Want daar gaat het om. Een collega van mij woonachtig in DLD ging een GoT aflevering downloaden en zoveel tijd later had hij een abmahnung van 1200 euro in de bus wegens downloaden van "got_s06e05.mkv"... als voorbeeld.

Die IP's worden verzameld door van die advocaten/ Brein wannabees (die kijken vrolijk mee, of ze seeden zelf eoa nepbestand met een populaire naam) met al die ip's onder de arm gaan ze naar de provider en krijgen de NAW gegevens.
ip hiding wordt standaard niet gedaan geloof ik, kan er in ieder geval niks over vinden. Maar het torrent protocol is niet illegaal, er worden ook gratis dingen via torrents aangeboden (linux distributies bijvoorbeeld). Met de encryptie is er dus niet te zien wat je download.

Verder kunnen torrents ook via een proxy of vpn. Maar goed wat ik zei, zodra in Nederland particulieren aangepakt gaan worden, is het voor mij afgelopen met torrents.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 23:00:21 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143724442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:58 schreef remi1986 het volgende:

[..]

ip hiding wordt standaard niet gedaan geloof ik, kan er in ieder geval niks over vinden. Maar het torrent protocol is niet illegaal, er worden ook gratis dingen via torrents aangeboden (linux distributies bijvoorbeeld). Met de encryptie is er dus niet te zien wat je download.
Dat snap ik, maar als ze jouw ip als leecher in "Godzilla_Blu-ray_Rip_720p.mkv" torrent zien ben je geen linux distro aan het downloaden. ;) Daar helpt die encryptie niet zoveel aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 22-08-2014 23:11:15 ]
pi_143730514
Ik zou jezelf niet te blind staren op VPN.
Alles is te traceren, ook met een VPN. Alleen is het voor instanties nu de moeite niet.

Ik gebruik usenet en torrent, en heb op beide mogelijkheden geen extra beveiliging.
Wij zijn van geen toegevoegde waarde in het grote geheel. Tenzij je elke maand de nieuwste films als eerstte upload heb je echt geen schietschijf op je rug. ;)
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 07:23:57 #244
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_143733589
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 01:12 schreef Rainesz het volgende:
Ik zou jezelf niet te blind staren op VPN.
Alles is te traceren, ook met een VPN. Alleen is het voor instanties nu de moeite niet.

Ik gebruik usenet en torrent, en heb op beide mogelijkheden geen extra beveiliging.
Wij zijn van geen toegevoegde waarde in het grote geheel. Tenzij je elke maand de nieuwste films als eerstte upload heb je echt geen schietschijf op je rug. ;)
Dat dus. We moeten niet paranoide worden!
pi_143734658
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 01:12 schreef Rainesz het volgende:
Ik zou jezelf niet te blind staren op VPN.
Alles is te traceren, ook met een VPN. Alleen is het voor instanties nu de moeite niet.

Ik gebruik usenet en torrent, en heb op beide mogelijkheden geen extra beveiliging.
Wij zijn van geen toegevoegde waarde in het grote geheel. Tenzij je elke maand de nieuwste films als eerstte upload heb je echt geen schietschijf op je rug. ;)
Alles is te traceren, alleen met een VPN wordt het een heel lastig verhaal. En het gaat mij niet om officiele opsporingspartijen maar om de private partijen die bv. in Duitsland een hele up- en download aanpak industrie (lees => boetes uitdelen en geld binnenharken) op poten hebben gezet. En zover is het in Nederland gelukkig nog niet, maar je kunt die grappen maar beter voor zijn.

Het is natuurlijk niet zo dat ik mezelf voor de NSA oid aan het verbergen ben.

quote:
So funktionieren Abmahnungen wegen Tauschbörsen

Das kostenpflichtige Abmahnen von Tauschbörsen-Benutzern ist ein professionelles Geschäft geworden, das in den meisten Fällen völlig automatisiert abläuft:

Eine spezialisierte Firma ermittelt in der Tauschbörse die IP-Adresse, unter der Dateien illegal zum Tausch angeboten werden
Eine Anwaltskanzlei erhält die IP-Adresse und beantragt bei Gericht einen Beschluss, den zugehörigen Internetnutzer herausfinden zu dürfen.
Das Gericht “prüft” den Beschluss. In der Regel bestätigt es ihn.
Der Internetprovider bekommt den Beschluss zugestellt, findet in seinen Protokollen heraus, welcher Nutzer zu dem Zeitpunkt mit der festgehaltenen IP-Adresse im Netz unterwegs war und leitet der Anwaltskanzlei Name und Adresse des Betroffenen weiter.
Die Anwaltskanzlei schickt dem Nutzer die kostenpflichtige Abmahnung ins Haus.
http://www.computerbetrug(...)-illegaler-downloads

WGR / Geldboete voor illegaal downloaden in Duitsland
pi_143735353
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 09:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alles is te traceren, alleen met een VPN wordt het een heel lastig verhaal. En het gaat mij niet om officiele opsporingspartijen maar om de private partijen die bv. in Duitsland een hele up- en download aanpak industrie (lees => boetes uitdelen en geld binnenharken) op poten hebben gezet. En zover is het in Nederland gelukkig nog niet, maar je kunt die grappen maar beter voor zijn.

Het is natuurlijk niet zo dat ik mezelf voor de NSA oid aan het verbergen ben.

[..]

http://www.computerbetrug(...)-illegaler-downloads

WGR / Geldboete voor illegaal downloaden in Duitsland
Zo'n vaart als in Duitsland zie ik het hier nog niet zo snel lopen, maar je moet het inderdaad niet onmogelijk achten. Het lelijk is wel dat in Duitsland dergelijke private partijen een compleet geautomatiseerd systeem hebben, het is dus gewoon cashen. Het 'verbod' is door het Europese Hof uigesproken en geldt daarmee automatisch voor de gehele EU, in andere landen zie ik dit ook nog niet gebeuren, zelfs in Frankrijk niet met hun hadopi-wet.
Powered by Janetje®
pi_143735883
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 10:46 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Zo'n vaart als in Duitsland zie ik het hier nog niet zo snel lopen, maar je moet het inderdaad niet onmogelijk achten. Het lelijk is wel dat in Duitsland dergelijke private partijen een compleet geautomatiseerd systeem hebben, het is dus gewoon cashen. Het 'verbod' is door het Europese Hof uigesproken en geldt daarmee automatisch voor de gehele EU, in andere landen zie ik dit ook nog niet gebeuren, zelfs in Frankrijk niet met hun hadopi-wet.
Laten we hopen van niet, maar de Nederlandse handelsgeest makkelijk cashen mentaliteit kennende zal het ongetwijfeld een keer geprobeerd gaan worden. Hell, ik zie Tim Kuik er zelfs voor aan dat hij dit nu in een achterkamertje aan het bekokstoven is, hij weet ondertussen precies welke rechtbanken, opsporingsinstanties etc. hij hebben moet. (die gunstig voor hem zijn)

Ik ben dat liever voor en daar heb ik die 40 dollar per jaar wel voor over, ik bedoel iedereen is hier ook niet te belazerd om geld uit te geven aan een pay-server en een betaalde indexer. Voor een paar euro p/m heb je gewoon een stukje extra veiligheid.

Daarbij is een VPN ideaal ben ik achter gekomen, niet alleen voor dit soort dingen maar ook als je in de publieke wifi's hangt, geo-blocks omzeilen, portblocks omzeilen, etc.
pi_143736022
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 09:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alles is te traceren, alleen met een VPN wordt het een heel lastig verhaal. En het gaat mij niet om officiele opsporingspartijen maar om de private partijen die bv. in Duitsland een hele up- en download aanpak industrie (lees => boetes uitdelen en geld binnenharken) op poten hebben gezet. En zover is het in Nederland gelukkig nog niet, maar je kunt die grappen maar beter voor zijn.

Het is natuurlijk niet zo dat ik mezelf voor de NSA oid aan het verbergen ben.

[..]

http://www.computerbetrug(...)-illegaler-downloads

WGR / Geldboete voor illegaal downloaden in Duitsland
Een collega van mij woont in Duitsland en is met een paar vrienden zo paranoide op veiligheid als een gek. :P
Maar die zaten met een groepje achter een VPN, alles op de VPN werd gecodeerd verzonden. Enz, enz. Toch is er een instantie achtergekomen, en hebben beslag laten leggen op spullen in die groep.
Het heeft ze 1,5 jaar geduurd. Maar uiteindelijk hebben ze de hele shit "gekraakt"om het zo maar te noemen. En wisten ze exact wat er over de VPN werd uitgewisseld. Waarop een flinke, flinke boete volgde hehe.

En het zijn geen domme jongens wat encryptie betreft. ;)
Ze zijn nu alweer stapje verder met beveiligen van hun netwerk, technologie is natuurlijk ook beter nu.
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_143736089
Of misschien een mol in het clubje geslopen?
pi_143736107
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 11:21 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Een collega van mij woont in Duitsland en is met een paar vrienden zo paranoide op veiligheid als een gek. :P
Maar die zaten met een groepje achter een VPN, alles op de VPN werd gecodeerd verzonden. Enz, enz. Toch is er een instantie achtergekomen, en hebben beslag laten leggen op spullen in die groep.
Het heeft ze 1,5 jaar geduurd. Maar uiteindelijk hebben ze de hele shit "gekraakt"om het zo maar te noemen. En wisten ze exact wat er over de VPN werd uitgewisseld. Waarop een flinke, flinke boete volgde hehe.

En het zijn geen domme jongens wat encryptie betreft. ;)
Ze zijn nu alweer stapje verder met beveiligen van hun netwerk, technologie is natuurlijk ook beter nu.
Heartbleed bug?

Ja, uiteindelijk zal alles wel te "kraken" zijn. Maar niet door private partijen, die gaan hun tijd daar niet mee verdoen. Dan moeten er al serieuze instanties achter je aan zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')