abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141570863
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:25 schreef Jezus9 het volgende:
Gisteren lieten ze bij Boulevard pratende over deze zaak deze foto zien in de achtergrond, weet iemand of dit de plek is waar die schoen is gevonden? Dat is toch helemaal niet bij een rivier? Dit is een soort hoek. Ook lees ik dat het meters, meters van de oever bij een rivier is gevonden en niet de rivier zelf. Op één of andere manier geloof ik dat rivier-meesleurende-scenario niet.

[ afbeelding ]

Dat hele eb-en-vloed verhaal is helemaal niet zeker, slechts een speculatie van mensen. En van die foto met de schoenen er zelf op, ook dat leek op een hoek-achtig natuur gebied, zag helemaal geen rivier nabij. Mensen zitten zo vastgeroest in het ongeluk-scenario dat ze telkens aanwijzingen zoeken om dat te bevestigen.
Kijk dit filmpje eens.

Dit kan er gebeuren met een klein riviertje na een heftige regenbui.
pi_141570873
2 jaar geleden deze route bewandeld in eind maart ongeveer... Overdag...
Geloof mij, 5 minuten lopen vanaf het pad en je bent compleet de weg kwijt.
De bebossing is zo dicht dat je niet eens paar meter verderop kan kijken.

Ik kan mij voorstellen dat met gebrekkig licht en niet helemaal weet wat je moet doen het erg af kan lopen.
Als je de omgeving niet goed kent is het gebied ook tricky met de waterscheidingslijn... Je loopt gauw de verkeerde kant op...

Maar ik ben niet van het speculeren... Ik kan mij gewoon erg goed voorstellen dat je heel makkelijk kan verdwalen, gezien de dichtheid van de begroeiing..

Niet echt te vergelijken met de Veluwe...
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
pi_141570884
Als je dit filmpje nu eens kijkt,lijkt het kwa omgeving veel op die foto's als hij wat verder in het regen woud is

Heb een kaartje gevonden waar die watervallen precies zijn.
http://thelostwaterfalls.com/directions.html
pi_141570895
oops ging wat fout sorry
pi_141570960
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:32 schreef Ouder1 het volgende: Wat bedoel jij met 'een hoek'? Dat is mij niet duidelijk. Wat ik gewoon vreemd blijf vinden dat als die resten werkelijk in het stroomgebied van een rivier zijn gevonden er nergens op een foto een rivier te zien is. Je zou toch zeggen dat fotograven en journalisten ter plaatse de vindplaats juist willen duiden met die foto's? Dan zet je die rivier er toch op als die op enkele meters van de vindplaats ligt? Vreemd.
Bedoelde daarmee dat het uitziet als een soort struik in een hoek, althans die foto waarop die schoen gevonden was. Maar ik denk dat het vlakbij (kilometers van of honderden meters van) een rivier gevonden is, en mensen het dan automatisch als 'bij of in de rivier' interpreteerde, want tja, het zou gelijk verklaren waarom alle stukken uit elkaar liggen.

Mensen zoeken dan naar een logische verklaring, terwijl er inderdaad nergens een rivier te vinden is op foto's, het is vlakbij een gebied bij die rivier gevonden stond er, niet in de rivier zelf. Heb trouwens zelden meegemaakt een rivier 'zomaar verdwijnt en weer terugkomt waardoor het opeens op struiken belandt' het word steeds bizarder, enkel om maar een logische verklaring te kunnen bedenken zeggen ze dat de rivier gewoon even gezakt is.

Op die foto lag het in de natuur, niks geen rivier te bekennen.
pi_141571000
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:35 schreef balaverde het volgende:

[..]

Kijk dit filmpje eens.

Dit kan er gebeuren met een klein riviertje na een heftige regenbui.
Dit kan gebeuren in het regenseizoen; dit filmpje is gemaakt in augustus, niet in april. Dus niet van één regenbui. In de periode dat die meiden zijn verdwenen was het juist droog.
pi_141571085
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:35 schreef Mystic_HBC het volgende:

Ik kan mij voorstellen dat met gebrekkig licht en niet helemaal weet wat je moet doen het erg af kan lopen.
Als je de omgeving niet goed kent is het gebied ook tricky met de waterscheidingslijn... Je loopt gauw de verkeerde kant op...

Maar ik ben niet van het speculeren... Ik kan mij gewoon erg goed voorstellen dat je heel makkelijk kan verdwalen, gezien de dichtheid van de begroeiing..

Dit is nuttige informatie. Dat dacht ik ook al.
pi_141571135
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:38 schreef Jezus9 het volgende:
Bedoelde daarmee dat het uitziet als een soort struik in een hoek,
Dan nog snap ik die 'hoek' niet. Een hoek van een kamer, een studio? Een hoek van wat? Wat begrenst die hoek dan?
Jij hebt blijkbaar een beeld bij het woord 'hoek' dat ik niet heb en probeer te begrijpen. Met je antwoord waarin je het weer over een 'hoek' hebt zonder jouw definitie daarvan te geven, kan ik niet zo heel erg veel.
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:50:14 #39
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141571309
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:38 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Bedoelde daarmee dat het uitziet als een soort struik in een hoek, althans die foto waarop die schoen gevonden was. Maar ik denk dat het vlakbij (kilometers van of honderden meters van) een rivier gevonden is, en mensen het dan automatisch als 'bij of in de rivier' interpreteerde, want tja, het zou gelijk verklaren waarom alle stukken uit elkaar liggen.

Mensen zoeken dan naar een logische verklaring, terwijl er inderdaad nergens een rivier te vinden is op foto's, het is vlakbij een gebied bij die rivier gevonden stond er, niet in de rivier zelf. Heb trouwens zelden meegemaakt een rivier 'zomaar verdwijnt en weer terugkomt waardoor het opeens op struiken belandt' het word steeds bizarder, enkel om maar een logische verklaring te kunnen bedenken zeggen ze dat de rivier gewoon even gezakt is.

Op die foto lag het in de natuur, niks geen rivier te bekennen.
ik denk ook niet dat de rivier verdwijnt...maar veel minder is met laag water.
Ik heb het zelf maar 1 x meegemaakt, overdag pootje baden in een riviertje en snachts wakker gemaakt worden door de campingeigenaar dat we van het terrein afmoesten omdat de rivier flink buiten zn oevers aan het treden was. Niet in Panama trouwens.
pi_141571338
quote:
2 jaar geleden deze route bewandeld in eind maart ongeveer... Overdag...Geloof mij, 5 minuten lopen vanaf het pad en je bent compleet de weg kwijt.De bebossing is zo dicht dat je niet eens paar meter verderop kan kijken.
Maar als ik de foto's en video's bekijk van die trail dan zie ik landbouwgrond, kleine bossages, percelen bos.. en een riviertje die daar doorheen kronkelt. Ik hoor een gids over die trail praten over aardbeivelden.. Ik hoor mensen praten over 'wandelen'..
Op die video van zo'n oversteekplaats zie ik snel stromend water van op z'n diepst kniediep. Ik zie een pad waar je met vier man naast elkaar kan lopen en dat een afwijkende kleur ondergrond heeft. Ik zie ook een gebouw staan.

Hoe uitgestrekt is die echte jungle dan in dat gebied? Zonder kruisende wegen, paden of rivieren?
pi_141571382
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar als ik de foto's en video's bekijk van die trail dan zie ik landbouwgrond, kleine bossages, percelen bos.. en een riviertje die daar doorheen kronkelt. Ik hoor een gids over die trail praten over aardbeivelden.. Ik hoor mensen praten over 'wandelen'..
Op die video van zo'n oversteekplaats zie ik snel stromend water van op z'n diepst kniediep. Ik zie een pad waar je met vier man naast elkaar kan lopen en dat een afwijkende kleur ondergrond heeft. Ik zie ook een gebouw staan.

Hoe uitgestrekt is die echte jungle dan in dat gebied? Zonder kruisende wegen, paden of rivieren?
Blijkbaar dus anders dan jij ziet op filmpjes. Dat geeft zij duidelijk aan. 500 meter van het pad kun je de weg kwijtraken. Niet overal. Wel op bepaalde punten.
pi_141571618
Wat zegt het onderzoeksteam daar eigenlijk over? Ik mag aannemen ze dat gebied doorlopen hebben, of weten waar het lag. Nu word het een was-het-de-rivier-mysterie.
pi_141571814
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:00 schreef Jezus9 het volgende:
Wat zegt het onderzoeksteam daar eigenlijk over? Ik mag aannemen ze dat gebied doorlopen hebben, of weten waar het lag. Nu word het een was-het-de-rivier-mysterie.
Men is nog aan het onderzoeken.
pi_141571894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het begin is zeker goed te doen en ja, het is daar goed te bewandelen Er zijn open plekken, verharde weg zelfs. Na een aardige klim sta je letterlijk op de rand van een beschermd natuurgebied. Op wat kleine nederzettingen na is het alleen maar bos, kreekjes, kuilen, heuvels. Struiken met scherpe bladeren, scherpe rotsen... e.d.
Laarzen (de rubberen versie) en een lange broek is bijna een must daar wil je je benen niet onder de krassen hebben.
Je houdt er makkelijk een geïnfecteerde wond aan over en alleen of zwaar verdwaald kan zelfs dit al fataal zijn...

Ik vond het een heel mooie ervaring maar het wees mij wel op hoe klein ik ben... Nooit onderschatten, de Jungle.. Het is geen bos op de Utrechtse Heuvelrug...
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
pi_141571993
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:44 schreef Ouder1 het volgende:Dan nog snap ik die 'hoek' niet. Een hoek van een kamer, een studio? Een hoek van wat? Wat begrenst die hoek dan? Jij hebt blijkbaar een beeld bij het woord 'hoek' dat ik niet heb en probeer te begrijpen. Met je antwoord waarin je het weer over een 'hoek' hebt zonder jouw definitie daarvan te geven, kan ik niet zo heel erg veel.
Op mij kwam het als een 'hoek' over op die foto, misschien zagen de struiken dan meer uit als een hoek. Laten we het er dan maar op houden het geen hoek is, voordat je trauma's krijgt bij het woord hoek.
pi_141572032
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:13 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Op mij kwam het als een 'hoek' over op die foto, misschien zagen de struiken dan meer uit als een hoek. Laten we het er dan maar op houden het geen hoek is, voordat je trauma's krijgt bij het woord hoek.
Wat is een "hoek"?
pi_141572127
quote:

Maar waarom zouden twee van die meiden dan doorlopen? Ze waren al moe van 30 minuten dat andere pad opgaan.
Jij had een gids bij je, neem ik aan?
I´m back.
pi_141572152
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:14 schreef Globali het volgende:

[..]

Wat is een "hoek"?
pi_141572165
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar waarom zouden twee van die meiden dan doorlopen? Ze waren al moe van 30 minuten dat andere pad opgaan.
Jij had een gids bij je, neem ik aan?
Omdat men misschien gewoon even wilde lopen. Misschien even naar een waterval. Je hebt niet door hoe kwetsbaar je bent.
pi_141572229
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:19 schreef Kaugummi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat ken ik. Dat heet een plint. In hoek vorm. Wel lelijk gedaan trouwens.
pi_141572255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:19 schreef Kaugummi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een raar plekje.
pi_141572288
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:21 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat ken ik. Dat heet een plint. In hoek vorm. Wel lelijk gedaan trouwens.
Maargoed..
Ik denk eerder dat ze een soort inhamming bedoelde op de foto

Maar ik had gelezen dat die trail naar ''The lost waterfalls'' 4 uur lopen is
pi_141572291
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:18 schreef Ryan3 het volgende: Maar waarom zouden twee van die meiden dan doorlopen? Ze waren al moe van 30 minuten dat andere pad opgaan.
Dit is waarom ik soms denk ze misschien niet eens in dat gehele verdere natuurgebied zijn geweest waar ze gevonden zijn. Maar dat pad in Boquete gelopen hebben, die laatste getuige zei toch ook dat ze moe waren en vroeger een taxi of bus het beste was. Ik blijf een soort lift-kom-maar-mee-gevoel hebben. Ze toen zijn vermoord en erna pas daar gegooid.

Als je moe bent ga je niet nog eens verder uren lopen.
pi_141572317
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:22 schreef Kaugummi het volgende:

[..]

Maargoed..
Ik denk eerder dat ze een soort inhamming bedoelde op de foto

Maar ik had gelezen dat die trail naar ''The lost waterfalls'' 4 uur lopen is
Dat is dan vast niet het doel geweest. Men zat er al langer en weet dan hoe snel nacht valt.
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 13:23:59 #55
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141572322
Hadden ze de route al eens eerder helemaal gelopen eigenlijk?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_141572338
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:22 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dit is waarom ik soms denk ze misschien niet eens in dat gehele verdere natuurgebied zijn geweest waar ze gevonden zijn. Maar dat pad in Boquete gelopen hebben, die laatste getuige zei toch ook dat ze moe waren en vroeger een taxi of bus het beste was. Ik blijf een soort lift-kom-maar-mee-gevoel hebben. Ze toen zijn vermoord en erna pas daar gegooid.

Als je verdwaald bent zal je toch wel moeten..
pi_141572349
quote:

[..]

Men ging lopen. Dat is volgens mij bekend. De kans dat je dan een Panamese seriemoordenaar tegenkomt is vrij klein lijkt mij.
pi_141572362
quote:

[..]

Je gaat zeker de bush dan niet in... dat doe je überhaupt niet tenzij je aan het geocashen bent oid...
I´m back.
pi_141572397
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je gaat zeker de bush dan niet in... dat doe je überhaupt niet tenzij je aan het geocashen bent oid...
Het is niet gek dat je even wil gaan wandelen. In zo'n dorp zitten is ook niet alles.
pi_141572422
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:25 schreef Globali het volgende: Men ging lopen. Dat is volgens mij bekend. De kans dat je dan een Panamese seriemoordenaar tegenkomt is vrij klein lijkt mij.
Vrij groot lijkt me. Gewoon in de auto gelokt. Ik ken mannen door en door inmiddels, je hoeft maar met hakken aan te lopen, zelfs in winterkleding in dat soort Spaans-achtige exotische landen en ze lokken je al. Ik gok op een man van zo´n circa 40 jaar, die compleet doorgeslagen is, gewurgd en weg gegooid met dwaalsporen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')