Als iedereen het hier wist waarom werd er dan gevraagd, hoe en skelet uit elkaar kan vallenquote:Op donderdag 26 juni 2014 15:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij begrijpt iedereen het prima, maar altijd goed het nog even duidelijk uit te leggen met plaatjes.
Het was maar een kleine camera, zie het hoesje dat in de rugzak zat.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:01 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Als er wat te fotograferen was, hebben ze dat wel gedaan daar twijfel ik niet aan. Het verbaast me eigenlijk al dat de camera in de tas zat. (al ken ik het klimaat er niet en in hoeverre daarin een camera om je nek gaat irriteren)
Skelet is het nog niet lijkt me. Eerder een half ontbonden in stukken gebroken (bij elke klap tegen die rotsen) lichaam.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:03 schreef Kaugummi het volgende:
[..]
Als iedereen het hier wist waarom werd er dan gevraagd, hoe en skelet uit elkaar kan vallen![]()
Ik denk niet dat ze dagenlang nog daar rondgetoeft hebben. Maar wat ik gisteren al zei wat ik opmerkelijk vind dat er gewoon zo bizar weinig gevonden is. Een voet in een schoen en een heupbot.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Skelet is het nog niet lijkt me. Eerder een half ontbonden in stukken gebroken (bij elke klap tegen die rotsen) lichaam.
Interessant om te weten is wanneer het precies zo hard ging regenen/noodweer. Hoeveel dagen na de verdwijning was dat? Volgens JvdH moeten ze nog "enkele dagen rondgezworven" hebben.
Zijn ze overvallen door het noodweer? Blikseminslag? Overstromingen?
Daarom zeg ik; vogels.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:09 schreef Kaugummi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze dagenlang nog daar rondgetoeft hebben. Maar wat ik gisteren al zei wat ik opmerkelijk vind dat er gewoon zo bizar weinig gevonden is. Een voet in een schoen en een heupbot.
Nu alle andere honderden stukjes nogWant een beest vreet geen botten. Botten verteren niet zo snel. Dus het moet toch ergens zijn.
Dat is dus precies wat ik ook dacht toen de tas gevonden werd. (en eigenlijk nog altijd vanuit ga) een lastig stuk klimmen, of watertje oversteken, camera veilig opgeborgen, en dat het vanaf daar fout is gegaan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of ze gingen even een lastig stuk doen en om de camera niet te mollen, hebben ze hem weer veilig in de tas gestopt. Alles kan.
Dan moeten het wel heel veel vogels geweest zijnquote:Op donderdag 26 juni 2014 16:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom zeg ik; vogels.
Die droppen een bot ergens in een wildernis, vind je nooit meer terug.
Dagenlang ronddolen is ook niet mijn idee, maar John van den Heuvel kwam daarmee nadat hij de foto's gezien zou hebben. Neem dus aan dat dat wel klopt; hij heeft meer informatie dan wij.
Dat geloof ik dus niet. Het breekt botten maar scheurt geen lichamen uit elkaar.quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:55 schreef El_Matador het volgende:
Een dood lichaam in een wilder wordende rivier met al die stenen, dat breekt zo in stukken.
Of andere beesten die met de resten gaan slepen. Verder is het sowieso nogal lastig zoeken naar dit soort materialen in een bos, dus dat er zo weinig is gevonden verbaast mij nou juist helemaal niet.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom zeg ik; vogels.
Die droppen een bot ergens in een wildernis, vind je nooit meer terug.
Dagenlang ronddolen is ook niet mijn idee, maar John van den Heuvel kwam daarmee nadat hij de foto's gezien zou hebben. Neem dus aan dat dat wel klopt; hij heeft meer informatie dan wij.
Dan begin je ook niet aan een nieuwe trail terwijl je eerst op vervoer naar je kamer zit te wachten lijkt mij.quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:56 schreef Globali het volgende:
[..]
En soms maak je even geen foto's omdat je moe bent.
Hoeveel mensen zijn er in dat gedeelte van de jungle omgekomen door een misdrijf? Juist ja..quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:17 schreef jackie12 het volgende:
...
Denk dat een belangrijke vraag nog niet gesteld is: hoeveel mensen zijn er in dat gedeelte van de jungle de laatste 10 jaar overleden door een ongeluk of door wilde dieren.
Denk heel weinig en hoe groot is dan de kans dat dat bij 2 mensen op hetzelfde moment gebeurd??!!
Omdat dat filmpje in Nederland is opgenomen en niet in Panamaquote:Op donderdag 26 juni 2014 16:15 schreef erik013 het volgende:
Apart eigenlijk dat deze beelden nog zo weinig voorbij gekomen zijn? (en die bekende foto's wel 10.000 keer)
Doe maar sarcastisch.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:13 schreef Kaugummi het volgende:
[..]
Dan moeten het wel heel veel vogels geweest zijn![]()
206 botten tellen 1 lichaam x 2 lichamen = 412 en reken daar weer 1 voet en een heupbot af.
of hij is steeds terug gevlogen om elk bot op te pikken
Precies.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Of andere beesten die met de resten gaan slepen. Verder is het sowieso nogal lastig zoeken naar dit soort materialen in een bos, dus dat er zo weinig is gevonden verbaast mij nou juist helemaal niet.
Dus is het verhaal van dusdanige ontbinding in de rivier door rotting waarna de lichamen in stukken scheurden niet erg plausibel.quote:
Ja, i knowquote:Op donderdag 26 juni 2014 16:19 schreef Kaugummi het volgende:
[..]
Omdat dat filmpje in Nederland is opgenomen en niet in Panama
Ik mis de relevantie even. Ik kan me zo voorstellen dat een voet, beschermd in een schoen, wat langer heel blijft.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus is het verhaal van dusdanige ontbinding in de rivier door rotting waarna de lichamen in stukken scheurden niet erg plausibel.
Jammer dat het getoonde plaatje dan verre van compleet is. Botten worden niet bij elkaar gehouden door spieren zoals het plaatje laat zien maar door kapsels en banden. De spieren geven beweging in het gewricht.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:03 schreef Kaugummi het volgende:
[..]
Als iedereen het hier wist waarom werd er dan gevraagd, hoe en skelet uit elkaar kan vallen![]()
Voor zover ik begreep in of dichtbij de rivierbedding (dus in het droge stuk van de rivier).quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:17 schreef jackie12 het volgende:
Shoot me when i'm wrong maar de menselijke resten zijn toch gevonden direct bij de rivier?
Voor het grootste deel wel denk ik.quote:Maw de meiden hun lichamen zijn beiden meegesleurd door de rivier
Hoeft natuurlijk niet, ze kunnen ook op de kant een ongeluk gehad hebben en in de rivier gevallen zijn dan wel na hun dood de rivier in gespoeld (zware regens).quote:Maw als ze een ongeluk hebben gehad dan is dat in de rivier geweest.
Hoeft niet tegelijk, maar als het terrein 1 meid treft, is de kans redelijk dat ook de andere hetzelfde lot treft.quote:Maw allebei tegelijk verdronken of uitgegleden
Ik denk dus dat ze die neergezet hadden omdat ze rust namen op die plek. Toen is er iets gebeurd waardoor de meiden van de rugzak zijn weggeraakt.quote:Waarom is de tas dan niet meegesleurd?
Dat lijkt me sterk omdat een tas veel lichter is dan een lichaam.quote:Of hebben ze allebei een ongeluk gehad vlakbij de rivier, zijn beiden daar overleden en toen het water ging stijgen zijn ze beiden meegesleurd maar de tas niet.
DE hamvraag, knap als die kan beantwoorden op basis van een paar botten zonder sporen van geweld.quote:Waaraan zijn ze dan overleden??!!
Uit alles blijkt dat de meiden zwaar onvoorbereid op pad gingen. De kans dat het terrein ze te machtig wordt is juist heel groot.quote:Denk dat een belangrijke vraag nog niet gesteld is: hoeveel mensen zijn er in dat gedeelte van de jungle de laatste 10 jaar overleden door een ongeluk of door wilde dieren.
Denk heel weinig en hoe groot is dan de kans dat dat bij 2 mensen op hetzelfde moment gebeurd??!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |