4 trajectkaarten en een kortingskaart?quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:50 schreef Skv het volgende:
Kom er net achter dat ik zes OV-Chipkaarten heb. Was mijn zakelijke kaart vergeten mee te tellen.
Heeft NS zelf gedaan. Ze konden automatisch opladen niet afschrijven, hebben verzaakt hiervan melding te maken dmv een betalingsherinnering of verzoek en toen de kaart ineens geblokkeerd.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom heeft ze dat ding dan laten blokkeren?
Nee, 4 kaarten zonder product met restsaldo, een met een weekendvrij en een zakelijke.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:02 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
4 trajectkaarten en een kortingskaart?
Dus feitelijk heb je er 2 die actief zijn en 4 waarbij je de moeite niet neemt om het restsaldo terug te laten storten?quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:03 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, 4 kaarten zonder product met restsaldo, een met een weekendvrij en een zakelijke.
En het viel haar niet op dat ze saldo had bijgeschreven maar dat het niet van rekening af ging? Misschien kan ze die boete betalen en dat geld beschouwen als een lesje verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:03 schreef Skv het volgende:
[..]
Heeft NS zelf gedaan. Ze konden automatisch opladen niet afschrijven, hebben verzaakt hiervan melding te maken dmv een betalingsherinnering of verzoek en toen de kaart ineens geblokkeerd.
Ja, want elk tientje ga je 1 op 1 terugkijken op je bankrekening? Rekening is drie weken geleden al betaald overigens (direct nadat duidelijk was dat er nog geld verschuldigd was), maar de administratie is niet zo rap met deblokkeren bij de OV-Chipkaart.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En het viel haar niet op dat ze saldo had bijgeschreven maar dat het niet van rekening af ging? Misschien kan ze die boete betalen en dat geld beschouwen als een lesje verantwoordelijkheid.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:20 schreef Messina het volgende:
Pas op, ik voel een 'Regels zijn regels, dat zeiden ze in de oorlog ook' aankomen.
De opa van een Joodse kennis had de Ausweis van zijn niet-Joodse vriend geleend en toch moest hij naar Auschwitz.quote:
Dat soort dingen wel, zeker omdat het niet elke maand automatisch gebeurd oid. Is gewoon laks te noemen, en derhalve ook logisch.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:12 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, want elk tientje ga je 1 op 1 terugkijken op je bankrekening? Rekening is drie weken geleden al betaald overigens (direct nadat duidelijk was dat er nog geld verschuldigd was), maar de administratie is niet zo rap met deblokkeren bij de OV-Chipkaart.
Of je vriendin had gewoon dr factuur op tijd moeten betalen zodat haar kaart niet geblokkeerd was geweest? Of ze had zelf gewoon geld moeten hebben om te kunnen reizen, zodat ze zelf een papieren kaartje had kunnen kopen en niet afhankelijk hoeven zijn van iemand anders zijn persoonlijke OV-kaart omdat die van haarzelf geblokkeerd is?quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:40 schreef Skv het volgende:
[..]
En dit natuurlijk.
Als ze de kaart van mijn vriendin nou niet hadden geblokkeerd was er niets aan de hand geweest. Of als ze hem op tijd hadden gedeblokkeerd.
Je hebt ook wel gelijk hoor, maar juist dit soort dingen, als je automatisch opladen net aan hebt gezet, is het nog niet ingesleten om ook even te checken of het wordt afgeschreven. Daarnaast vind ik dat NS dan even een mailtje moet sturen met een betalingsherinnering, maar dat is ze om de een of andere reden niet gelukt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat soort dingen wel, zeker omdat het niet elke maand automatisch gebeurd oid. Is gewoon laks te noemen, en derhalve ook logisch.
Ach man, die OV-Chipkaart is 1 en al gezeik, dat kan je echt niet meer bij de reiziger zelf neerleggen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:26 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Of je vriendin had gewoon dr factuur op tijd moeten betalen zodat haar kaart niet geblokkeerd was geweest? Of ze had zelf gewoon geld moeten hebben om te kunnen reizen, zodat ze zelf een papieren kaartje had kunnen kopen en niet afhankelijk hoeven zijn van iemand anders zijn persoonlijke OV-kaart omdat die van haarzelf geblokkeerd is?
Mensen die continu de schuld bij anderen neerleggen
Blijkbaar houdt iedereen hier van voorwaarden en kleine regeltjes doorlezen en er dan niet meer kritisch naar kunnen kijken. 'WANT HET STAAT ER TOCH'. Ik ga altijd uit van redelijkheid. Een kaartje kost bij wijze van spreken 15 Euro. Er wordt 15 Euro betaald en dan gaat men boetes uitschrijven omdat deze kosten op het verkeerde kaartje zijn gezet. Komop zeg, het is toch wel duidelijk dat hier geen kwaad in het spel is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:26 schreef Wespensteek het volgende:
Domme bureaucratie van de NS, ik ben het met TS eens dat het belachelijk is. Ik zou de boete ook aanvechten, die is buitensporig als je wel gewoon betaald hebt.
En hoe had de conducteur dat kunnen zien tijdens de treinreis?quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Komop zeg, het is toch wel duidelijk dat hier geen kwaad in het spel is.
Adhv haar uitleg en mijn pasfoto in d'r portemonnee zou ik me kunnen voorstellen dat hij niet zo op zijn strepen was gaan staan. Desnoods hadden ze me gebeld. Als het maar redelijkerwijs aannemelijk was dat ze niet mijn kaart had gejat. En overigens vind ik dat het mijn verantwoordelijkheid is om mijn kaart te blokkeren als hij kwijt is. Als ik dat niet doe en iemand anders maakt mijn saldo op dan is dat mijn probleem.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En hoe had de conducteur dat kunnen zien tijdens de treinreis?
Ik reis dagelijks met de trein met mijn businesscard en in privetijd met mijn persoonlijke chipkaart. Echt nog nooit ergens last van gehad. Als je het risico loopt te weinig saldo te hebben om je kaart automatisch op te kunnen laden dan moet je geen gebruik maken van die service, en er pas geld op zetten als het ook daadwerkelijk beschikbaar is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:32 schreef Skv het volgende:
[..]
Ach man, die OV-Chipkaart is 1 en al gezeik, dat kan je echt niet meer bij de reiziger zelf neerleggen.
Bij mij hebben ze per OV-chipkaart weer een ander adres in het systeem staan; het adresboek van Translync komt niet overeen met die van NS. Per nieuw reisproduct ontvang ik weer een nieuwe Chipkaart om dat er niet meerdere op 1 pasje kunnen (waardoor ik er nu 5 heb). Als een chipkaart gestolen is, blokkeren ze de verkeerde omdat dat de enige is die ze in dat systeem zien staan.
Met vragen word ik constant heen en weer getrapt tussen NS en Klantenservice OV-Chipkaart. Als een betaling niet geslaagd is bij automatisch opladen ontvang je er geen bericht van, maar blokkeren ze je kaart wel. Na betaling wordt hij echt niet gedeblokkeerd. Ik heb een weekend vrij abo afgesloten en betaald, maar ontving ineens een brief van een incassobureau dat ik niks zou hebben betaald (aangegeven bij NS, daar staat dat ik wel heb betaald, teruggestuurd naar incassobureau en na 2 maanden nog geen reactie ontvangen).
En ik kan nog wel even doorgaan zo over die achterlijke chipkaart. Wat een karbonkel van een product, met dito service is het (om van de service van NS zelf nog maar te zwijgen).
En dan het gas erop en weer een "onterechte" boete topic openen...quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:34 schreef Skv het volgende:
AAARGH.
Zo maar een stuk op de motor rijden. Zonder Chipkaart.
Ik heb nog nooit een boete gehad man. Niet in de trein en niet in de auto of op de motor.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:41 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En dan het gas erop en weer een "onterechte" boete topic openen...![]()
Elke dief kan natuurlijk zo`n verhaal ophangen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:37 schreef Skv het volgende:
[..]
Adhv haar uitleg en mijn pasfoto in d'r portemonnee zou ik me kunnen voorstellen dat hij niet zo op zijn strepen was gaan staan.
Zie je het voor je? Elke passagier met een twijfelachtig verhaal gaan we eerst uitgebreid checken in de trein? Neuh, dan is het veel makkelijker die boete uit te schrijven die je daarna kan aanvechten.quote:Desnoods hadden ze me gebeld.
Een pasfoto van degene in een portemonnee (die misschien ook wel is gejat) is geen bewijs natuurlijk.quote:Als het maar redelijkerwijs aannemelijk was dat ze niet mijn kaart had gejat.
Dat maakt in deze situatie niet uit, de kaart kan natuurlijk 2 minuten daarvoor gerold zijn waardoor je nog geen tijd hebt gehad om die kaart te blokkeren. Een conducteur gaat niet eerst een volledige CSI aflevering aan onderzoek doen natuurlijk, en terecht.quote:En overigens vind ik dat het mijn verantwoordelijkheid is om mijn kaart te blokkeren als hij kwijt is. Als ik dat niet doe en iemand anders maakt mijn saldo op dan is dat mijn probleem.
Dan word het hoog tijd.... manquote:Op donderdag 26 juni 2014 11:42 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een boete gehad man. Niet in de trein en niet in de auto of op de motor.
Lik mijn zak, knul.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:44 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dan word het hoog tijd.... man![]()
Enne... je motor staat zeker op naam van je vriendin... Kun je daar weer over klagen..
Als je eerst je hoofd uit mn reet haalt.. zetpil..quote:
Als die kaart is gejat heeft de conducteur de informatie van de vriendin van haar id bij de hand. Een kwestie van even noteren en klaar. Ik vind het echt volledige onzin dat je wel op een anonieme kaart mag reizen maar niet op de kaart van een ander.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Elke dief kan natuurlijk zo`n verhaal ophangen.
[..]
Zie je het voor je? Elke passagier met een twijfelachtig verhaal gaan we eerst uitgebreid checken in de trein? Neuh, dan is het veel makkelijker die boete uit te schrijven die je daarna kan aanvechten.
[..]
Een pasfoto van degene in een portemonnee (die misschien ook wel is gejat) is geen bewijs natuurlijk.
[..]
Dat maakt in deze situatie niet uit, de kaart kan natuurlijk 2 minuten daarvoor gerold zijn waardoor je nog geen tijd hebt gehad om die kaart te blokkeren. Een conducteur gaat niet eerst een volledige CSI aflevering aan onderzoek doen natuurlijk, en terecht.
Kortom, er is weinig mis met de manier waarop dit is gegaan, ik hoop oprecht dat je met succes die boete kan aanvechten want jouw vriendin heeft wel gewoon betaald, maar er hoeft niks te veranderen in de procedure omtrent een boete geven als je geen geldig vervoersbewijs hebt.
'Even noteren', hoe zie je dat voor je? Voor elk kaartje moet je dan dus de persoonsgegevens van de houder indien die niet dezelfde is gaan bijhouden in een systeem, voornaam, achternaam, sofinummer, fototje van de ID kaart etc etc? En dan een hele procedure optuigen voor gejatte kaarten en het achterhalen van de dief?quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als die kaart is gejat heeft de conducteur de informatie van de vriendin van haar id bij de hand. Een kwestie van even noteren en klaar. Ik vind het echt volledige onzin dat je wel op een anonieme kaart mag reizen maar niet op de kaart van een ander.
Helemaal niet. Is gewoon logisch.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind het echt volledige onzin dat je wel op een anonieme kaart mag reizen maar niet op de kaart van een ander.
Als ze mij een anonieme kaart leveren bij elke keer dat ik weer een nieuwe moet hebben van ze omdat het technisch anders niet mogelijk is, dan vind ik dat prima. Maargoed, dat kan natuurlijk weer niet.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:47 schreef jogy het volgende:
Jouw hoofd staat erop dus is het ook enkel voor jou, ook al staat er geen product op. Voor hetzelfde geld wordt die kaart afgeschreven op een bedrijfsrekening en pleegt ze fraude of heeft ze dat ding gestolen of zo. Met een anonieme kaart is er verder geen probleem. Het is natuurlijk verder wel karig, dat dan weer wel.
Ze noteren haar gegevens en als de kaart gestolen blijkt te zijn, dan weten ze precies wie er onrechtmatig gebruik van maakte. Zo simpel als dit. En nogmaals, als iemand gebruik maakte van een product dat alleen aan mij toebehoort dan ben ik het met je eens. Ik betaal er voor en ik heb er dan als enige recht op. Maar dit pasje was in dit geval de drager van een volledig betaalde reis tegen vol tarief, waarmee in mijn ogen het persoongebonden-element niet langer relevant is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Even noteren', hoe zie je dat voor je? Voor elk kaartje moet je dan dus de persoonsgegevens van de houder indien die niet dezelfde is gaan bijhouden in een systeem, voornaam, achternaam, sofinummer, fototje van de ID kaart etc etc? En dan een hele procedure optuigen voor gejatte kaarten en het achterhalen van de dief?
En wat doe je dan met mensen die geen ID hebben? Die mag je gelijk een boete uitschrijven voor het niet dragen van een ID en ook nog voor het niet hebben van een geldig plaatsbewijs?
Weet je hoeveel werk en tijd dat kost, dan mogen we wel 10 conducteurs per trein gaan nemen lijkt me zo.
Dit is natuurlijk vele malen sneller; je beboet de persoon en die persoon moet vervolgens het maar regelen aangezien ze de voorwaarden van de kaart hebben geschonden. Iets met verantwoordelijkheid neerleggen waar dat hoort.
Die begrijp ik niet helemaal eigenlijk. Een anonieme kaart kan je ook gewoon kopen en opladen, het is niet zo'n papieren toeristenchipkaart verder. Koop er één, flikker deze ergens in een lade voor wanneer er weer gezeik is met een kaart of wanneer je bezoek hebt waarvoor je de reis wil betalen en klaar is klara. dus van 'elke keer' is geen sprake zeg maar.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Als ze mij een anonieme kaart leveren bij elke keer dat ik weer een nieuwe moet hebben van ze omdat het technisch anders niet mogelijk is, dan vind ik dat prima. Maargoed, dat kan natuurlijk weer niet.
Zoals gezegd, ik hoop dat ze je de boete kwijtschelden, maar met het proces eromheen ben ik het wel eens.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:53 schreef Skv het volgende:
[..]
Ze noteren haar gegevens en als de kaart gestolen blijkt te zijn, dan weten ze precies wie er onrechtmatig gebruik van maakte. Zo simpel als dit. En nogmaals, als iemand gebruik maakte van een product dat alleen aan mij toebehoort dan ben ik het met je eens. Ik betaal er voor en ik heb er dan als enige recht op. Maar dit pasje was in dit geval de drager van een volledig betaalde reis tegen vol tarief, waarmee in mijn ogen het persoongebonden-element niet langer relevant is.
Anyway, we komen er hier toch niet uit, ik richt me wel tot NS.
Als de NS zich zo druk maakt over diefstal is dat toch een kleine moeite. Van mij hoeft het niet hoor, het aanpakken van diefstal vind ik niet het probleem van de NS.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:51 schreef Scorpie het volgende:
Even noteren', hoe zie je dat voor je? Voor elk kaartje moet je dan dus de persoonsgegevens van de houder indien die niet dezelfde is gaan bijhouden in een systeem, voornaam, achternaam, sofinummer, fototje van de ID kaart etc etc? En dan een hele procedure optuigen voor gejatte kaarten en het achterhalen van de dief?
Begrijp je mij als ik zeg dat ik dat wat onzinnig vind omdat ik 5 chipkaarten met restsaldo thuis heb liggen en een anonieme 7,50 voor alleen de kaart kost?quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Die begrijp ik niet helemaal eigenlijk. Een anonieme kaart kan je ook gewoon kopen en opladen, het is niet zo'n papieren toeristenchipkaart verder. Koop er één, flikker deze ergens in een lade voor wanneer er weer gezeik is met een kaart of wanneer je bezoek hebt waarvoor je de reis wil betalen en klaar is klara. dus van 'elke keer' is geen sprake zeg maar.
Dat is hoe dan ook de beste optie, met een beetje geluk komt er wat 'good will' om de hoek kijken en krijg je het geld terug (met de melding dat je een anonieme kaar moet gaan kopen om dit gezeik te voorkomen)quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:53 schreef Skv het volgende:
Anyway, we komen er hier toch niet uit, ik richt me wel tot NS.
Straks wordt die kaart gejat.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Die begrijp ik niet helemaal eigenlijk. Een anonieme kaart kan je ook gewoon kopen en opladen, het is niet zo'n papieren toeristenchipkaart verder. Koop er één, flikker deze ergens in een lade voor wanneer er weer gezeik is met een kaart of wanneer je bezoek hebt waarvoor je de reis wil betalen en klaar is klara. dus van 'elke keer' is geen sprake zeg maar.
Ik begrijp ook niet helemaal hoe je aan die 5 kaarten komt en of dat niet wat efficiënter had gekund. Nogmaals, best karig maar persoonsgebonden is persoonsgebonden en als de NS dit gewoon laat gaan kan er inderdaad misbruik van gemaakt worden. Een anonieme kaart lost het probleem op. Als je de NS toch belt vraag dan of ze die overige 5 producten samen kunnen voegen op één kaart of zoquote:Op donderdag 26 juni 2014 11:57 schreef Skv het volgende:
[..]
Begrijp je mij als ik zeg dat ik dat wat onzinnig vind omdat ik 5 chipkaarten met restsaldo thuis heb liggen en een anonieme 7,50 voor alleen de kaart kost?
Hoe dan?quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:00 schreef jogy het volgende:
als de NS dit gewoon laat gaan kan er inderdaad misbruik van gemaakt worden.
Kon dat maar.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap niet waarom je die producten niet allemaal op dezelfde persoonlijke chipkaart hebt gezet.
Ik jat een persoonlijke OV chipkaart van één of ander oud lijk die het ééns in het half jaar gebruikt maar deze wel automatisch af laat schrijven en hoppa, ik kan gratis reizen.quote:
Dat is dan toch de verantwoordelijkheid van het oude lijk en niet van NS? Zij krijgen hun geld gewoon hoor. Als ik mijn kaart door de plee spoel dan bel ik toch ook niet NS dat ze het riool moeten komen dreggen omdat ze mijn kaartje tegen mezelf moeten beschermen?quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik jat een persoonlijke OV chipkaart van één of ander oud lijk die het ééns in het half jaar gebruikt maar deze wel automatisch af laat schrijven en hoppa, ik kan gratis reizen.
muhuhuhhuhhh.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:03 schreef videonatic het volgende:
[..]
Je bent een sukkel, een pannekoek gap.
Dan nog krijgt de NS zijn geld. Als je haar geld jat kun je ook op haar kosten reizen, als je haar pinpas met code jat ook. Lijkt mij niet het probleem van de NS of gaan ze dat ook oplossen?quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik jat een persoonlijke OV chipkaart van één of ander oud lijk die het ééns in het half jaar gebruikt maar deze wel automatisch af laat schrijven en hoppa, ik kan gratis reizen.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:05 schreef Skv het volgende:
[..]
Kon dat maar..
Een product per kaart en als je nog iets wil dan krijg je weer een aparte kaart. Behalve mijn OV-studentenkaart een paar jaar geleden. Daar stonden twee producten op: een week-vrij abonnement dat geblokkeerd was en een week-vrij abonnement dat geldig was. Bij controle kwam altijd de geblokkeerde op dat schermpje van de conducteur te staan en kon ik weer uit gaan leggen dat ze drie keer naar rechts moesten drukken.
?quote:Persoonlijke OV-chipkaart
Als u vaak met het openbaar vervoer reist dan is de persoonlijke OV-chipkaart handig. U kunt er verschillende reisproducten tegelijk op zetten en ook gebruik maken van abonnementen en leeftijdskorting. Alles op één kaart.
Ik snap er ook geen reet van hoor.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet helemaal hoe je aan die 5 kaarten komt en of dat niet wat efficiënter had gekund. Nogmaals, best karig maar persoonsgebonden is persoonsgebonden en als de NS dit gewoon laat gaan kan er inderdaad misbruik van gemaakt worden. Een anonieme kaart lost het probleem op. Als je de NS toch belt vraag dan of ze die overige 5 producten samen kunnen voegen op één kaart of zo.
Als je niet weet dat je die kaart mist (omdat je het nooit gebruikt) kan ik het mij makkelijk voorstellen dat deze dus niet aangegeven wordt als vermist. NS (en de rest) hebben het redelijk netjes opgelost door de persoonlijke kaart wel automatisch af te laten schrijven van je rekening als je dit instelt en bij een anonieme kaart kan dit verder helemaal niet.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:06 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat is dan toch de verantwoordelijkheid van het oude lijk en niet van NS? Zij krijgen hun geld gewoon hoor. Als ik mijn kaart door de plee spoel dan bel ik toch ook niet NS dat ze het riool moeten komen dreggen omdat ze mijn kaartje tegen mezelf moeten beschermen?
Op mijn kaart staat automatisch opladen helemaal niet aan, dus dat risico was in de situatie van de OP niet aanwezig.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:11 schreef jogy het volgende:
[..]
Als je niet weet dat je die kaart mist (omdat je het nooit gebruikt) kan ik het mij makkelijk voorstellen dat deze dus niet aangegeven wordt als vermist. NS (en de rest) hebben het redelijk netjes opgelost door de persoonlijke kaart wel automatisch af te laten schrijven van je rekening als je dit instelt en bij een anonieme kaart kan dit verder helemaal niet.
Daarom kan je een persoonlijke kaart dus niet aan anderen uitlenen omdat de controleurs niet kunnen verifiëren dat deze kaart niet gejat is. En gezien het feit dat er bij het automatisch afschrijven er verder geen controle plaatsvind door middel van een pincode of wat dan ook kan ik het mij heel goed voorstellen dat dit zo is.
Leuk en aardig maar je hebt tegenwoordig geen keus meer als je met het ov moet reizen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:27 schreef erikkll het volgende:
Zal wel aan mij liggen gezien de reacties hoor, maar ik vind het te debiel voor woorden dat je dat kreng niet zou mogen uitlenen. Ja, ik snap dat dat in de voorwaarden staat, maar dat wil niet zeggen dat die voorwaarden logisch zijn. Je moet gewoon betalen voor de reis, en dat heeft TS' vriendin gedaan. NS moet dus niet zo lopen zeuren.
Dat terzijde: de voorwaarden zijn zoals ze zijn, je bent ermee akkoord gegaan, dus ik begrijp wel dat de NS de boete geeft. Er zit echter een verschil tussen begrijpen en mee eens zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |