abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141569370
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Elke dief kan natuurlijk zo`n verhaal ophangen.

[..]

Zie je het voor je? Elke passagier met een twijfelachtig verhaal gaan we eerst uitgebreid checken in de trein? Neuh, dan is het veel makkelijker die boete uit te schrijven die je daarna kan aanvechten.

[..]

Een pasfoto van degene in een portemonnee (die misschien ook wel is gejat) is geen bewijs natuurlijk.

[..]

Dat maakt in deze situatie niet uit, de kaart kan natuurlijk 2 minuten daarvoor gerold zijn waardoor je nog geen tijd hebt gehad om die kaart te blokkeren. Een conducteur gaat niet eerst een volledige CSI aflevering aan onderzoek doen natuurlijk, en terecht.

Kortom, er is weinig mis met de manier waarop dit is gegaan, ik hoop oprecht dat je met succes die boete kan aanvechten want jouw vriendin heeft wel gewoon betaald, maar er hoeft niks te veranderen in de procedure omtrent een boete geven als je geen geldig vervoersbewijs hebt.
Als die kaart is gejat heeft de conducteur de informatie van de vriendin van haar id bij de hand. Een kwestie van even noteren en klaar. Ik vind het echt volledige onzin dat je wel op een anonieme kaart mag reizen maar niet op de kaart van een ander.
pi_141569473
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als die kaart is gejat heeft de conducteur de informatie van de vriendin van haar id bij de hand. Een kwestie van even noteren en klaar. Ik vind het echt volledige onzin dat je wel op een anonieme kaart mag reizen maar niet op de kaart van een ander.
'Even noteren', hoe zie je dat voor je? Voor elk kaartje moet je dan dus de persoonsgegevens van de houder indien die niet dezelfde is gaan bijhouden in een systeem, voornaam, achternaam, sofinummer, fototje van de ID kaart etc etc? En dan een hele procedure optuigen voor gejatte kaarten en het achterhalen van de dief?

En wat doe je dan met mensen die geen ID hebben? Die mag je gelijk een boete uitschrijven voor het niet dragen van een ID en ook nog voor het niet hebben van een geldig plaatsbewijs?

Weet je hoeveel werk en tijd dat kost, dan mogen we wel 10 conducteurs per trein gaan nemen lijkt me zo :D.

Dit is natuurlijk vele malen sneller; je beboet de persoon en die persoon moet vervolgens het maar regelen aangezien ze de voorwaarden van de kaart hebben geschonden. Iets met verantwoordelijkheid neerleggen waar dat hoort.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2014 11:52:22 ]
pi_141569474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik vind het echt volledige onzin dat je wel op een anonieme kaart mag reizen maar niet op de kaart van een ander.
Helemaal niet. Is gewoon logisch.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  donderdag 26 juni 2014 @ 11:52:17 #129
67670 Skv
Cynist.
pi_141569493
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:47 schreef jogy het volgende:
Jouw hoofd staat erop dus is het ook enkel voor jou, ook al staat er geen product op. Voor hetzelfde geld wordt die kaart afgeschreven op een bedrijfsrekening en pleegt ze fraude of heeft ze dat ding gestolen of zo. Met een anonieme kaart is er verder geen probleem. Het is natuurlijk verder wel karig, dat dan weer wel.
Als ze mij een anonieme kaart leveren bij elke keer dat ik weer een nieuwe moet hebben van ze omdat het technisch anders niet mogelijk is, dan vind ik dat prima. Maargoed, dat kan natuurlijk weer niet.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 26 juni 2014 @ 11:53:00 #130
67670 Skv
Cynist.
pi_141569508
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'Even noteren', hoe zie je dat voor je? Voor elk kaartje moet je dan dus de persoonsgegevens van de houder indien die niet dezelfde is gaan bijhouden in een systeem, voornaam, achternaam, sofinummer, fototje van de ID kaart etc etc? En dan een hele procedure optuigen voor gejatte kaarten en het achterhalen van de dief?

En wat doe je dan met mensen die geen ID hebben? Die mag je gelijk een boete uitschrijven voor het niet dragen van een ID en ook nog voor het niet hebben van een geldig plaatsbewijs?

Weet je hoeveel werk en tijd dat kost, dan mogen we wel 10 conducteurs per trein gaan nemen lijkt me zo :D.

Dit is natuurlijk vele malen sneller; je beboet de persoon en die persoon moet vervolgens het maar regelen aangezien ze de voorwaarden van de kaart hebben geschonden. Iets met verantwoordelijkheid neerleggen waar dat hoort.
Ze noteren haar gegevens en als de kaart gestolen blijkt te zijn, dan weten ze precies wie er onrechtmatig gebruik van maakte. Zo simpel als dit. En nogmaals, als iemand gebruik maakte van een product dat alleen aan mij toebehoort dan ben ik het met je eens. Ik betaal er voor en ik heb er dan als enige recht op. Maar dit pasje was in dit geval de drager van een volledig betaalde reis tegen vol tarief, waarmee in mijn ogen het persoongebonden-element niet langer relevant is.

Anyway, we komen er hier toch niet uit, ik richt me wel tot NS.
  donderdag 26 juni 2014 @ 11:54:54 #131
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_141569580
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:52 schreef Skv het volgende:

[..]

Als ze mij een anonieme kaart leveren bij elke keer dat ik weer een nieuwe moet hebben van ze omdat het technisch anders niet mogelijk is, dan vind ik dat prima. Maargoed, dat kan natuurlijk weer niet.
Die begrijp ik niet helemaal eigenlijk. Een anonieme kaart kan je ook gewoon kopen en opladen, het is niet zo'n papieren toeristenchipkaart verder. Koop er één, flikker deze ergens in een lade voor wanneer er weer gezeik is met een kaart of wanneer je bezoek hebt waarvoor je de reis wil betalen en klaar is klara. dus van 'elke keer' is geen sprake zeg maar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_141569621
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:53 schreef Skv het volgende:

[..]

Ze noteren haar gegevens en als de kaart gestolen blijkt te zijn, dan weten ze precies wie er onrechtmatig gebruik van maakte. Zo simpel als dit. En nogmaals, als iemand gebruik maakte van een product dat alleen aan mij toebehoort dan ben ik het met je eens. Ik betaal er voor en ik heb er dan als enige recht op. Maar dit pasje was in dit geval de drager van een volledig betaalde reis tegen vol tarief, waarmee in mijn ogen het persoongebonden-element niet langer relevant is.

Zoals gezegd, ik hoop dat ze je de boete kwijtschelden, maar met het proces eromheen ben ik het wel eens.
pi_141569659
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:51 schreef Scorpie het volgende:
Even noteren', hoe zie je dat voor je? Voor elk kaartje moet je dan dus de persoonsgegevens van de houder indien die niet dezelfde is gaan bijhouden in een systeem, voornaam, achternaam, sofinummer, fototje van de ID kaart etc etc? En dan een hele procedure optuigen voor gejatte kaarten en het achterhalen van de dief?
Als de NS zich zo druk maakt over diefstal is dat toch een kleine moeite. Van mij hoeft het niet hoor, het aanpakken van diefstal vind ik niet het probleem van de NS.
  donderdag 26 juni 2014 @ 11:57:47 #134
67670 Skv
Cynist.
pi_141569683
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Die begrijp ik niet helemaal eigenlijk. Een anonieme kaart kan je ook gewoon kopen en opladen, het is niet zo'n papieren toeristenchipkaart verder. Koop er één, flikker deze ergens in een lade voor wanneer er weer gezeik is met een kaart of wanneer je bezoek hebt waarvoor je de reis wil betalen en klaar is klara. dus van 'elke keer' is geen sprake zeg maar.
Begrijp je mij als ik zeg dat ik dat wat onzinnig vind omdat ik 5 chipkaarten met restsaldo thuis heb liggen en een anonieme 7,50 voor alleen de kaart kost? :s)
  donderdag 26 juni 2014 @ 11:58:11 #135
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_141569694
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:53 schreef Skv het volgende:
Dat is hoe dan ook de beste optie, met een beetje geluk komt er wat 'good will' om de hoek kijken en krijg je het geld terug (met de melding dat je een anonieme kaar moet gaan kopen om dit gezeik te voorkomen)
Vrijheid
pi_141569760
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Straks wordt die kaart gejat.
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:00:15 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141569765
Ik snap niet waarom je die producten niet allemaal op dezelfde persoonlijke chipkaart hebt gezet.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:00:42 #138
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_141569777
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Begrijp je mij als ik zeg dat ik dat wat onzinnig vind omdat ik 5 chipkaarten met restsaldo thuis heb liggen en een anonieme 7,50 voor alleen de kaart kost? :s)
Ik begrijp ook niet helemaal hoe je aan die 5 kaarten komt en of dat niet wat efficiënter had gekund. Nogmaals, best karig maar persoonsgebonden is persoonsgebonden en als de NS dit gewoon laat gaan kan er inderdaad misbruik van gemaakt worden. Een anonieme kaart lost het probleem op. Als je de NS toch belt vraag dan of ze die overige 5 producten samen kunnen voegen op één kaart of zo :P.
Vrijheid
pi_141569843
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Sterf. O+
Je bent een sukkel, een pannekoek gap.
pi_141569864
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:00 schreef jogy het volgende:
als de NS dit gewoon laat gaan kan er inderdaad misbruik van gemaakt worden.
Hoe dan?
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:05:15 #141
67670 Skv
Cynist.
pi_141569905
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap niet waarom je die producten niet allemaal op dezelfde persoonlijke chipkaart hebt gezet.
Kon dat maar. O+.

Een product per kaart en als je nog iets wil dan krijg je weer een aparte kaart. Behalve mijn OV-studentenkaart een paar jaar geleden. Daar stonden twee producten op: een week-vrij abonnement dat geblokkeerd was en een week-vrij abonnement dat geldig was. Bij controle kwam altijd de geblokkeerde op dat schermpje van de conducteur te staan en kon ik weer uit gaan leggen dat ze drie keer naar rechts moesten drukken.
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:05:16 #142
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_141569906
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe dan?
Ik jat een persoonlijke OV chipkaart van één of ander oud lijk die het ééns in het half jaar gebruikt maar deze wel automatisch af laat schrijven en hoppa, ik kan gratis reizen.
Vrijheid
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:06:15 #143
67670 Skv
Cynist.
pi_141569938
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik jat een persoonlijke OV chipkaart van één of ander oud lijk die het ééns in het half jaar gebruikt maar deze wel automatisch af laat schrijven en hoppa, ik kan gratis reizen.
Dat is dan toch de verantwoordelijkheid van het oude lijk en niet van NS? Zij krijgen hun geld gewoon hoor. Als ik mijn kaart door de plee spoel dan bel ik toch ook niet NS dat ze het riool moeten komen dreggen omdat ze mijn kaartje tegen mezelf moeten beschermen?
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:06:30 #144
67670 Skv
Cynist.
pi_141569944
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:03 schreef videonatic het volgende:

[..]

Je bent een sukkel, een pannekoek gap.
muhuhuhhuhhh.
pi_141569951
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan nog krijgt de NS zijn geld. Als je haar geld jat kun je ook op haar kosten reizen, als je haar pinpas met code jat ook. Lijkt mij niet het probleem van de NS of gaan ze dat ook oplossen?
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:07:49 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141569984
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:05 schreef Skv het volgende:

[..]

Kon dat maar. O+.

Een product per kaart en als je nog iets wil dan krijg je weer een aparte kaart. Behalve mijn OV-studentenkaart een paar jaar geleden. Daar stonden twee producten op: een week-vrij abonnement dat geblokkeerd was en een week-vrij abonnement dat geldig was. Bij controle kwam altijd de geblokkeerde op dat schermpje van de conducteur te staan en kon ik weer uit gaan leggen dat ze drie keer naar rechts moesten drukken.
quote:
Persoonlijke OV-chipkaart

Als u vaak met het openbaar vervoer reist dan is de persoonlijke OV-chipkaart handig. U kunt er verschillende reisproducten tegelijk op zetten en ook gebruik maken van abonnementen en leeftijdskorting. Alles op één kaart.
?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:08:18 #147
67670 Skv
Cynist.
pi_141570005
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet helemaal hoe je aan die 5 kaarten komt en of dat niet wat efficiënter had gekund. Nogmaals, best karig maar persoonsgebonden is persoonsgebonden en als de NS dit gewoon laat gaan kan er inderdaad misbruik van gemaakt worden. Een anonieme kaart lost het probleem op. Als je de NS toch belt vraag dan of ze die overige 5 producten samen kunnen voegen op één kaart of zo :P.
Ik snap er ook geen reet van hoor. O+
Eerst had ik een studentenOV met twee producten er op waarvan 1 (onterecht) geblokkeerd. Dat kregen ze er niet af, dus kreeg ik een nieuwe met het juiste product. Toen ik afstudeerde ging ik over op een dalkorting-abonnement, die niet bij op mijn studentenreisproduct kon ofzo, dus weer een nieuwe kaart. Toen ging ik over op een weekendvrij-abonnement (waarmee ik ook in de daluren korting heb), maar daar moest ook weer een nieuwe voor komen. En hoe ik aan die laatste kaart kom is mij ook een raadsel, misschien heb ik die gekregen toen ik mijn weekendvrij voortijdig verlengde.
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:11:25 #148
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_141570092
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat is dan toch de verantwoordelijkheid van het oude lijk en niet van NS? Zij krijgen hun geld gewoon hoor. Als ik mijn kaart door de plee spoel dan bel ik toch ook niet NS dat ze het riool moeten komen dreggen omdat ze mijn kaartje tegen mezelf moeten beschermen?
Als je niet weet dat je die kaart mist (omdat je het nooit gebruikt) kan ik het mij makkelijk voorstellen dat deze dus niet aangegeven wordt als vermist. NS (en de rest) hebben het redelijk netjes opgelost door de persoonlijke kaart wel automatisch af te laten schrijven van je rekening als je dit instelt en bij een anonieme kaart kan dit verder helemaal niet.

Daarom kan je een persoonlijke kaart dus niet aan anderen uitlenen omdat de controleurs niet kunnen verifiëren dat deze kaart niet gejat is. En gezien het feit dat er bij het automatisch afschrijven er verder geen controle plaatsvind door middel van een pincode of wat dan ook kan ik het mij heel goed voorstellen dat dit zo is.
Vrijheid
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:12:53 #149
67670 Skv
Cynist.
pi_141570144
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Als je niet weet dat je die kaart mist (omdat je het nooit gebruikt) kan ik het mij makkelijk voorstellen dat deze dus niet aangegeven wordt als vermist. NS (en de rest) hebben het redelijk netjes opgelost door de persoonlijke kaart wel automatisch af te laten schrijven van je rekening als je dit instelt en bij een anonieme kaart kan dit verder helemaal niet.

Daarom kan je een persoonlijke kaart dus niet aan anderen uitlenen omdat de controleurs niet kunnen verifiëren dat deze kaart niet gejat is. En gezien het feit dat er bij het automatisch afschrijven er verder geen controle plaatsvind door middel van een pincode of wat dan ook kan ik het mij heel goed voorstellen dat dit zo is.
Op mijn kaart staat automatisch opladen helemaal niet aan, dus dat risico was in de situatie van de OP niet aanwezig.
pi_141570184
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:27 schreef erikkll het volgende:
Zal wel aan mij liggen gezien de reacties hoor, maar ik vind het te debiel voor woorden dat je dat kreng niet zou mogen uitlenen. Ja, ik snap dat dat in de voorwaarden staat, maar dat wil niet zeggen dat die voorwaarden logisch zijn. Je moet gewoon betalen voor de reis, en dat heeft TS' vriendin gedaan. NS moet dus niet zo lopen zeuren.

Dat terzijde: de voorwaarden zijn zoals ze zijn, je bent ermee akkoord gegaan, dus ik begrijp wel dat de NS de boete geeft. Er zit echter een verschil tussen begrijpen en mee eens zijn.
Leuk en aardig maar je hebt tegenwoordig geen keus meer als je met het ov moet reizen.
Het is slikken of stikken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')