Die hebben duidelijk fair play hoog in het vaandel.quote:
Tja, dat zijn voetballersquote:Op woensdag 25 juni 2014 20:15 schreef Deisyy het volgende:
Wat een malloot weer, die Suarez met zijn gebijt, maar wat ik me al de hele dag af loop te vragen is waarom die Italiaan gaat liggen wanneer Suarez hem in zijn schouder bijt
http://nos.nl/wk2014/arti(...)aining-schieten.htmlquote:Luis Suárez heeft de dag na de wedstrijd tegen Italië waarin hij zich met een beet in de linkerschouder van Giorgio Chiellini misdroeg, niet getraind. Toen de selectie van Uruguay woensdag op het veld verscheen voor een uitlooptraining, was de oud-Ajacied de grote afwezige.
Uruguay plaatste zich dinsdag ten koste van Italië voor de achtste finales door met 1-0 te winnen. Na afloop ging het echter vooral over de beet van Suárez. De wereldvoetbalbond FIFA heeft aangekondigd het incident, dat scheidsrechter Marco Rodriguez ontging, te gaan onderzoeken. De voetbalbond heeft tv-beelden van het voorval opgevraagd.
Advocaten in Rio de Janeiro
Ondertussen zijn de advocaten van Suárez naar Rio de Janeiro gevlogen om eventueel de verdediging van de aanvaller op zich te nemen. De verwachting is dat de spits van Uruguay door de FIFA wordt geschorst.
Een van Suárez' advocaten, Alejandro Balbi, is overtuigd van de onschuld van zijn cliënt. "Deze rel heeft twee achtergronden. Veel mensen hebben een hekel aan Luis. Daarnaast kunnen Engeland en Italië niet verkroppen dat ze zijn uitgeschakeld."
Over een klein kwartier sluit de indieningstermijn voor verweerschriften van de bond van Uruguay en Suarez. Misschien dat er later vanavond nog wat over te horen is vanuit de FIFA, en anders verwacht ik morgen (of zelfs overmorgen).quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:33 schreef MakkieR het volgende:
Hoe lang gaat het duren voordat FIFA met een oordeel komt? voor of na de achtste finales?
Ook in de Nederlandse media wordt die parallel getrokken hoor..quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Nederland heeft weer meer oog voor de splinters in andermans ogen, dan de balk in onze eigen.
Eén keer een dieptrieste en walgelijke actie is iets heel anders dan drie keer in pakweg 5 jaar lichamelijk letsel toebrengen met je tanden, nota bene. Dan ben je echt een psychopaat.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Net op TV werd het geval Suarez ook weer onder de loep genomen met zo'n psycholoog erbij.
Een mevrouw van het zwemmen had ook een voorbeeld van een vreemd gedrag. Een concurrent zwemster had ooit in een andere baan gespuugd, ter intimidatie. Dat was een Amerikaanse zwemster. Ik dacht: Nu zal het geval Rijkaard-Völler ook wel de revue passeren. Maar nee hoor. Wij Nederlanders hebben weer niks op onze kerfstok.
Onze Zuiderburen hebben een beter geheugen:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140625_01154705
"Zij gingen Suarez voor" staat er, en terecht!
Nederland heeft weer meer oog voor de splinters in andermans ogen, dan de balk in onze eigen.
[ afbeelding ]
Het ging er mij om dat in het programma via het zwemmen al een spuugincident werd genoemd. Nota bene in de baan van het zwembad. Dat lijkt me veel minder erg dan iemand (2x!!!) in de nek spugen. Dat dan iemand als Hugo Borst niet de link weet te leggen naar Rijkaard-Völler vind ik opmerkelijk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eén keer een dieptrieste en walgelijke actie is iets heel anders dan drie keer in pakweg 5 jaar lichamelijk letsel toebrengen met je tanden, nota bene. Dan ben je echt een psychopaat.
Uh, ja. Want omdat Rijkaard dat ooit gedaan heeft mag een hele bevolkingsgroep nu hier niks over zeggen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dus we mogen Suarez die voor de derde keer bijt van jou niet veroordelen omdat een Nederlandse voetballer 24 jaar(!!) geleden iemand bespuugd heeft?quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Net op TV werd het geval Suarez ook weer onder de loep genomen met zo'n psycholoog erbij.
Een mevrouw van het zwemmen had ook een voorbeeld van een vreemd gedrag. Een concurrent zwemster had ooit in een andere baan gespuugd, ter intimidatie. Dat was een Amerikaanse zwemster. Ik dacht: Nu zal het geval Rijkaard-Völler ook wel de revue passeren. Maar nee hoor. Wij Nederlanders hebben weer niks op onze kerfstok.
Onze Zuiderburen hebben een beter geheugen:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140625_01154705
"Zij gingen Suarez voor" staat er, en terecht!
Andere sites die Rijkaard-Völler aanhalen als Suarez-achtige schandalen:
http://www.volkskrant.nl/(...)-bijter-Suarez.dhtml
http://www.rediff.com/spo(...)valdo/20140625.htm#3
(Völler - Rijkaard staat in de top 5 van smerige incidenten)
http://www.sakaaltimes.co(...)%20sports%27%20worst
http://www.rappler.com/sp(...)arred-beautiful-game
http://egpwallace.wordpress.com/tag/frank-rijkaard-spit/
[ afbeelding ]
Ik vind het sowieso appels met peren vergelijken. Wat heeft een zwemster nou voor logische toevoeging aan een bijtende spits uit Uruguay op een WK voetbal?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het ging er mij om dat in het programma via het zwemmen al een spuugincident werd genoemd. Nota bene in de baan van het zwembad. Dat lijkt me veel minder erg dan iemand (2x!!!) in de nek spugen. Dat dan iemand als Hugo Borst niet de link weet te leggen naar Rijkaard-Völler vind ik opmerkelijk.
Tuurlijk wel!quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:08 schreef GGMM het volgende:
[..]
Uh, ja. Want omdat Rijkaard dat ooit gedaan heeft mag een hele bevolkingsgroep nu hier niks over zeggen.
Klinkt erg logisch.
Het enige wat mij hier opvalt is het discutabele niveau van journalistiek van onze vrinden van de NOS.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Tuurlijk wel!
Het viel mij alleen op dat toen het onderwerp breder werd behandeld aangaande "algemene misdragingen in de sport" Rijkaard-Völler werd genegeerd, en veel minder erge incidenten werden genoemd.
Aha.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het viel mij alleen op dat toen het onderwerp breder werd behandeld aangaande "algemene misdragingen in de sport" Rijkaard-Völler werd genegeerd, en veel minder erge incidenten werden genoemd.
Dat is volledig terecht. Jij lag gisteren ook al onder vuur, zag ik.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:14 schreef GGMM het volgende:
[..]
Aha.
Maar door "Nederland heeft weer meer oog voor de splinters in andermans ogen, dan de balk in onze eigen"
voelde ik me ook een beetje aangesproken.
Ik heb het niet makkelijk de laatste tijd.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is volledig terecht. Jij lag gisteren ook al onder vuur, zag ik.
Gisteren wilde ik fijn met jou over 24 kletsen en toen zei jij gewoon niks terug. 5 minuten daarvoor flikkerde hij Margot uit het raam en ik kon er niet met je over praten.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik heb het niet makkelijk de laatste tijd.
Dit is een overeenkomst tussen mij en Jack Bauer.
Ik heb de aflevering nog niet gezien, het boeit me niet genoeg om het wekelijks te downloaden, dus doe ik het in één keer aan het einde van dit seizoen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gisteren wilde ik fijn met jou over 24 kletsen en toen zei jij gewoon niks terug. 5 minuten daarvoor flikkerde hij Margot uit het raam en ik kon er niet met je over praten.
Mijn excuses, ik dacht dat je ook gewoon de dag erna kijkt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:18 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik heb de aflevering nog niet gezien, het boeit me niet genoeg om het wekelijks te downloaden, dus doe ik het in één keer aan het einde van dit seizoen.
Maar margo wordt door een raam geflikkerd, dat weet ik alvast.
Snap ik; kan gebeurenquote:Op woensdag 25 juni 2014 22:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mijn excuses, ik dacht dat je ook gewoon de dag erna kijkt.
twitter:Sport_Witness twitterde op woensdag 25-06-2014 om 22:24:22El Pais say Uruguay's submitted defence is that Suarez lost balance and his face collided with Chiellini's shoulder, with no bite happening. reageer retweet
Grappig dat de videobeelden duidelijk genoeg zijn en ze er toch een andere draai aan weten te geven.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:45 schreef Sheepcidus het volgende:
twitter:Sport_Witness twitterde op woensdag 25-06-2014 om 22:24:22El Pais say Uruguay's submitted defence is that Suarez lost balance and his face collided with Chiellini's shoulder, with no bite happening. reageer retweet
Precies. Van achteren (de lafaard) op een nietsvermoedende speler aflopen en hem in zijn nek bijten.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:51 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Grappig dat de videobeelden duidelijk genoeg zijn en ze er toch een andere draai aan weten te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |