abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141527855
Waarom haalt iedereen toch die tackles erbij? Die hebben niks met deze situatie te maken, de echte doodschoppen trouwens zijn Wel flink bestraft Pepe kreeg 10 wedstrijden schorsing. Bouaouzan kreeg 10 wedstrijden (en zelfs meer van zijn club).

Maar ondanks de horrortackles, tackelen hoort bij het voetbalspel. Bijten niet. En waar een knieschijf kan herstellen kan een beet wel infecties en ziektes overdragen die nooit meer herstellen.

Daarbovenop komt dat het niet de eerste keer is dat Suarez over de schreef gaat. Ik denk dat de schorsing ergens tussen de 6 en 8 wedstrijden uitkomt.
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_141527860
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom?
Omdat het in verhouding staat tot. Sommige overtredingen lijken zo enorm dramatisch (bijten, haren trekken), omdat het bijna niet voorkomt. Dan ontploft iedereen gelijk.

Knietackles daarentegen zijn we onderhand wel aan gewend geraakt. De emotie die vrijkomt na bijvoorbeeld het bijtincident zorgt ervoor dat men helemaal panisch eist dat er een schorsing komt die veel te hoog is in verhouding met andere (gevaarlijkere) overtredingen.

Zo dramatisch is die bijtactie ook weer niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2014 12:09:04 ]
pi_141527939
Een 'geniale' column weer van Chris Nijnatten.. wat een verrassende inzichten heeft die man toch altijd.

quote:
Voor Robben wordt het eenzaam aan de top

Door: Chris van Nijnatten
25-6-14 - 08:31 bron: AD Sportwereld © AD Sportwereld. column

Strop en schavot zijn daarom niet meer nodig, de man hangt al

Hij deed het wéér. Luis S., de geniale gek, beet de strontvervelende Italiaanse verdediger Chiellini in diens schouder. Zoals hij dat eerder al eens deed bij Bakkal (PSV) en Ivanovic (Chelsea). De sociale media explodeerden gisteren uiteraard onmiddellijk na het merkwaardige incident in Natal. Strop en schavot zijn daarom niet meer nodig, de man hangt al. De FIFA zal hem terecht zwaar straffen. Want als het om onsportiviteit gaat, heeft de fantastische spits van Liverpool helaas een inktzwarte reputatie.

Vier jaar geleden nog, bijvoorbeeld, maakte de aartsduikelaar op het WK in Zuid Afrika een handsbal waarmee hij een Ghanees doelpunt voorkwam. Het bracht Uruguay toen in de halve finale tegen Oranje. In zijn vaderland noemen ze die perverse handsbal nog steeds 'heroïsch', wat iets zegt over de ambiance waarin hij daar aanbeden wordt. Later zal Suárez zijn vergrijp van gisteren wellicht vergoelijken door het 'de tand van God' te noemen, een variant op 'de hand van God' waarmee zijn idool Maradona in 1986 wegkwam.

Maar wat uiteindelijk het ergst is: Suárez berooft het WK van zijn zoveelste ster, door zichzelf op misdadige wijze uit te schakelen. Ronaldo vertrekt morgen waarschijnlijk, Iniesta zit al thuis, Pirlo ligt eruit en Rooney hangt vandaag in de lucht. Voor Robben wordt het eenzaam aan de top.
pi_141527956
Bijten is gewoon erger dan slaan/schoppen. Kijk naar Mike Tyson, sloeg jaren lang mensen helemaal kapot zonder dat iemand dat raar vond, maar toen hij begon met bijten, toen was het wereld nieuws.

Overigens moest Chielini uit voorzorg wel iets van een antibioticum injectie omdat een mensen mond best veel bacterieen bevat.
pi_141528011
Wat ik trouwens het ergste vind aan dit alles is hoe Suarez en zijn collega's doen alsof het niet gebeurd is of per ongeluk gebeurd is. Kom op zeg iedere blinde ziet dat hij bewust naar de schouder ging. Een bal was nergens te bekennen. Dat is geen "gewone botsing". Of iets wat "nu eenmaal gebeurd in de 16". Of zoals lugano beweerde dat het niet van vandaag was (dat moet wel want de afdruk zoals die te zien was zal er nu al niet meer zijn, hoogstens wat blauwe plekken). De bondscoach verborg zich er nog achter dat hij niets gezien had, benieuwd wat ie nu zegt.

Als je dan al zo'n fout maakt ben dan mans genoeg om het toe te geven, dat zou hem sieren.

Overigens geldt hetzelfde voor de Italianen die de tackle van Marchisio geen rood waard vonden. Dat was hartstikke rood.
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_141528056
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:11 schreef opreis het volgende:
Bijten is gewoon erger dan slaan/schoppen. Kijk naar Mike Tyson, sloeg jaren lang mensen helemaal kapot zonder dat iemand dat raar vond, maar toen hij begon met bijten, toen was het wereld nieuws.
Wel goed voor de sensatie. :')

Sponsoren lachen zich nu dood natuurlijk.
pi_141528110
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:13 schreef ruudbackus het volgende:
Wat ik trouwens het ergste vind aan dit alles is hoe Suarez en zijn collega's doen alsof het niet gebeurd is of per ongeluk gebeurd is. Kom op zeg iedere blinde ziet dat hij bewust naar de schouder ging. Een bal was nergens te bekennen. Dat is geen "gewone botsing". Of iets wat "nu eenmaal gebeurd in de 16". Of zoals lugano beweerde dat het niet van vandaag was (dat moet wel want de afdruk zoals die te zien was zal er nu al niet meer zijn, hoogstens wat blauwe plekken). De bondscoach verborg zich er nog achter dat hij niets gezien had, benieuwd wat ie nu zegt.

Als je dan al zo'n fout maakt ben dan mans genoeg om het toe te geven, dat zou hem sieren.

Overigens geldt hetzelfde voor de Italianen die de tackle van Marchisio geen rood waard vonden. Dat was hartstikke rood.
Dit ook ja, denk niet dat Ronaldo hetzelfde zou doen voor Pepe. Je kon goed zien aan zijn gezichtsuitdrukking dat hij dacht van 'nee he, daar gaat ie weer'.
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:46:19 #208
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_141528901
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:08 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Omdat het in verhouding staat tot. Sommige overtredingen lijken zo enorm dramatisch (bijten, haren trekken), omdat het bijna niet voorkomt. Dan ontploft iedereen gelijk.

Knietackles daarentegen zijn we onderhand wel aan gewend geraakt. De emotie die vrijkomt na bijvoorbeeld het bijtincident zorgt ervoor dat men helemaal panisch eist dat er een schorsing komt die veel te hoog is in verhouding met andere (gevaarlijkere) overtredingen.

Zo dramatisch is die bijtactie ook weer niet.
Ik vind van wel. Een tackle of een duw horen bij het spelletje en kennen ook veel erg goedmoedige uitvoeringen / varianten. Bijten echter is een stap te ver. Wat mij betreft vergelijkbaar met het inzetten van een wapen.
Stop the world, I want to get out.
pi_141528926
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:46 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ik vind van wel. Een tackle of een duw horen bij het spelletje en kennen ook veel erg goedmoedige uitvoeringen / varianten. Bijten echter is een stap te ver. Wat mij betreft vergelijkbaar met het inzetten van een wapen.
:')
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:48:39 #210
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_141528963
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:47 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

:')
Zo gek is het niet. Je tanden vormen in principe een wapen, net als je nagels trouwens.
pi_141528970
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:48 schreef Lkw het volgende:

[..]

Zo gek is het niet. Je tanden vormen in principe een wapen, net als je nagels trouwens.
En je voet niet?
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:51:35 #212
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_141529015
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:49 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

En je voet niet?
Nee, je voet niet. Daarmee kom je itt je tanden of nagels ook niet of nauwelijks door iemands huid heen. Een echte, als zodanig bedoelde doodschop op het veld is misschien wel vergelijkbaar met bijten, maar andere overtredingen niet. Die horen bij het spelletje, zoals hierboven ook gezegd.
pi_141529129
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:51 schreef Lkw het volgende:

[..]

Nee, je voet niet. Daarmee kom je itt je tanden of nagels ook niet of nauwelijks door iemands huid heen. Een echte, als zodanig bedoelde doodschop op het veld is misschien wel vergelijkbaar met bijten, maar andere overtredingen niet. Die horen bij het spelletje, zoals hierboven ook gezegd.
Oh, op die manier. Daar ben ik het dan ook wel mee eens. :)

Maar een levenslange schorsing zoals sommigen hier zeggen... :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2014 12:57:01 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:57:33 #214
198365 Morendo
The Real Deal
pi_141529161
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:11 schreef opreis het volgende:

Overigens moest Chielini uit voorzorg wel iets van een antibioticum injectie omdat een mensen mond best veel bacterieen bevat.
Hij beet een stuk van iemands oor eraf. Dat is permanente schade. Ik denk dat Chiellini de bijtafdruk morgen niet meer zal zien.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_141529195
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hij beet een stuk van iemands oor eraf. Dat is permanente schade. Ik denk dat Chiellini de bijtafdruk morgen niet meer zal zien.
Ik snap wat je bedoeld, maar die bijtwond gaat hij zeker nog wel even zien ben ik bang... :')
pi_141529208
quote:
9s.gif Op woensdag 25 juni 2014 01:48 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Montevideo is een duuvel
Ze moet'n Suarez ook oppakk'n, die loat'n ze ook biet'n op mens'n
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:00:44 #217
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_141529234
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:56 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Oh, op die manier. Daar ben ik het dan ook wel mee eens. :)

Maar een levenslange schorsing zoals sommigen hier zeggen... :')
Ik zou 'm wel flink schorsen, maar niet levenslang nee. Tegelijkertijd wel verplichten tot het zoeken van hulp. Het is nu drie keer gebeurd, blijkbaar heeft hij zichzelf gewoon niet onder controle. Misschien valt die kortsluiting in zijn hoofd te verhelpen.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:02:12 #218
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_141529292
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:58 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld, maar die bijtwond gaat hij zeker nog wel even zien ben ik bang... :')
Het is ook smerig om gebeten te worden. En bedreigend. Het voelt toch een beetje als eerste stap naar opgegeten worden :)
pi_141529298
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:00 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ik zou 'm wel flink schorsen, maar niet levenslang nee. Tegelijkertijd wel verplichten tot het zoeken van hulp. Het is nu drie keer gebeurd, blijkbaar heeft hij zichzelf gewoon niet onder controle. Misschien valt die kortsluiting in zijn hoofd te verhelpen.
Eens.

Ik verwacht hooguit 3 maanden schorsing. Een schorsing van een jaar is niet te doen m.b.t. Liverpool. Mocht het toch zover komen dan zal er wel geld gaan rollen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2014 13:02:52 ]
pi_141529300
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ah, men dempt pas de put als de koe verdronken is.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:04:11 #221
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_141529344
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:02 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Het kalf :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2014 @ 13:04:34 #222
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_141529354
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar pepe mag wel gewoon doorgaan met zijn acties?

Als er iemand van het voetbalveld moet dan is het wel die idioot.
Wat heeft iemand anders ermee te maken :? Beetje kleuter retoriek "Maar hullie deden ook iets stouts"
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:05:57 #223
198365 Morendo
The Real Deal
pi_141529397
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:02 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Hij moet wel geschorst worden maar iedereen die rept over levenslange schorsingen moet als straf maar eens flink gebeten worden.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_141529415
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat heeft iemand anders ermee te maken :? Beetje kleuter retoriek "Maar hullie deden ook iets stouts"
Zo werkt het helaas overal. Van pepe tot Suarez en van Irak tot Oekraïne.
pi_141529418
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, dan snap je mijn post niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')