abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142856204
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:40 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze hem gewoon ombouwen naar de klant van wie de specs het dichtste bij de Skymark-versie ligt, om zo de delivery voor een andere klant wat naar voren te kunnen schuiven.
De vraag is hoe custom de A380's van Skymark waren en of dat makkelijk aan te passen is.
Skymark had namelijk een redelijk unieke 2-class configuratie zonder First class en geen standard Ecomomy. Gelukkig is er nog geen interieur in de 1e kist, maar ik vraag me af wat er aan voorbereidingen in zit.
V10
  dinsdag 29 juli 2014 @ 18:49:04 #212
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_142856381
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:27 schreef Iemand91 het volgende:
Kleine chaos op Schiphol vanwege het weer (terwijl hier de zon schijnt 8)7 :P ):

Aantal landingen was/is gelimiteerd tot 30 p/uur, vanmorgen ook een curfew (vanwege onweer geen mensen op de tarmac) en kisten worden tijdelijk geparkeerd op de Zwanenburg baan.

Op z'n minst al 6 vluchten omgeleid naar Rotterdam en Maastricht.

Die Delta 264 en de El Al 747 staan daar al een uur op de Zwanenburgbaan. :{
[ afbeelding ]
Op Facebook hebben de luchtverkeersleiders een pagina, daarop hebben ze vandaag een soort timelaps filmpje gezet van 2 uur landen en vertrekken tijdens het "noodweer". Erg mooi om te zien: https://www.facebook.com/luchtverkeersleider?fref=nf
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_142857447
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:43 schreef M5 het volgende:

[..]

De vraag is hoe custom de A380's van Skymark waren en of dat makkelijk aan te passen is.
Skymark had namelijk een redelijk unieke 2-class configuratie zonder First class en geen standard Ecomomy. Gelukkig is er nog geen interieur in de 1e kist, maar ik vraag me af wat er aan voorbereidingen in zit.
Ja precies, maar eigenlijk zijn er dus twee opties. 1) een carrier zoeken die toevallig dezelfde specs heeft. 2) kijken naar welke specs hij het eenvoudigste om te bouwen is :) Dan vind ik de laatste optie het meest voor de hand liggend.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_142857658
Of proberen de toestellen voor een dumpprijsje te slijten aan wie dan ook :)
  dinsdag 29 juli 2014 @ 20:10:42 #215
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_142859231
Ben stiekem benieuwd in welke orde van grootte de boete clausule betreft die Skymark nu op mag hoesten.
Want dat zal ook niet gering zijn.
pi_142869784
Vandaag in de geschiedenis:



(Genomen na de landing in Jæren)

- 30 juli 1914: De Noordweegse Tryggve Gran steekt als eerste persoon de Noorzee over. Met zijn Blériot XI Ca Flotte vertrok hij vanaf Cruden Bay in Schotland naar Jæren in Noorwegen na een vlucht van 4 uur en 10 minuten over een afstand van 465 kilometer.

Veel aandacht is hier niet aan besteedt; de Eerste Wereldoorlog was zojuist losgebarsten.

Ook hier is een monument voor aangebracht; op de plek waar hij geland is:





- 30 juli 1971: Een piloot in opleiding van de Japan Air Self-Defense Force was met een North American F-86 Sabre (92-7932) aan het oefenen met zijn instructeur in een andere Sabre toen het een Boeing 727 (JA8329) van All Nippon Airways te laat opmerkte. Deze 727 was als vlucht 58 onderweg van Chitose naar Haneda Airport in Tokyo.
De crew van de 727 kon nog net een Mayday call uitzenden voordat de Sabre de linker horizontal stabilizer van de 727 raakte.
De jonge piloot van de Sabre kon d.m.v. zijn schietstoel ontsnappen; de Boeing 727 stortte echter neer vlakbij het Japanse dorp Shizukuishi. Alle 155 passagiers en 7 crew van de Boeing overleefden de crash niet.

Het was de dodelijkste vliegtuigcrash van dat moment.



- 30 juli 1992: Trans World Airlines (TWA) vlucht 843 was een Lockheed L-1011 TriStar (N11002) vlucht New York JFK naar San Fransisco. Toen het van baan 13R vertrok en net in de lucht was begon de knuppel te trillen en de co-piloot (die de vlucht uitvoerde) merkte verlies van vermogen. De captain nam de controle over en besloot de start af te breken. De kist werd hard op de grond gezet (ruim 4 m/s verticale snelheid waar een kleine 2 m/s de maximaal toelaatbare snelheid was) en men trapte vol op de rem (inclusief trust reverse). Maar omdat ze toch nog te snel gingen stuurde de captain de TriStar naar links, van de baan af. Daar kwam het naast de baan terecht. Hierna vloog de kist in brand.

Hoewel er maar 3 van de 8 deuren beschikbaar was waren alle 280 passagiers en 10 crew binnen 2 minuten uit de kist.
De crash wordt toegeweten aan pilot error; maar er gaan ook verhalen rond dat de staartmotor al brandde voor takeoff; inclusief inzittenden die naar voren renden.




Er is nog iets gebeurd op deze datum, maar daar kom ik later vandaag op terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 30-07-2014 00:42:25 ]
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:40:58 #217
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_142870754
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
De captain nam de controle over en besloot de landingstart af te breken.
;)
quote:
Er is nog iets gebeurd op deze datum, maar daar kom ik later vandaag op terug.
Een cliffhanger ^O^
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_142890683
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:17 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nee, terug naar Amsterdam. Is vanmorgen naar Kiev vertrokken.
Zullen wel personen/goederen voor het onderzoek e.d. brengen.

On a different note:

- De 737 fuselages die in een rivier terecht kwamen nadat de trein was ontspoord op 3 juli?

[ afbeelding ]

Die worden ter plekke gescrapped. Gaat om 6 kisten:
[ code ]
ln 5029 - 737-900ER United Airlines
ln 5030 - 737-800 Southwest
ln 5031 - 737-800 Nok Air
ln 5032 - 737-800 Southwest
ln 5035 - 737-800 Shenzen Airlines
ln.5036 - 737-900ER Delta Airlines
[/code]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De info hierboven klopt niet, LN 5029 heeft eergisteren succesvol zijn eerste vlucht gemaakt.

V10
pi_142890862
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 18:27 schreef M5 het volgende:
Skymark kan zijn A380's niet betalen en Airbus zou de order hebben geschrapt:

http://www.luchtvaartnieu(...)r-a380s-niet-betalen

Van de 6 die besteld waren zijn er 2 al gebouwd waarvan er 1 al gevlogen heeft. De 2e staat zonder motoren op Toulouse.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zal mij benieuwen waar Airbus deze kisten kwijt raakt.
Ik dacht altijd dat die dingen vooraf betaald moesten worden en niet achteraf pas. niet echt handig nu. Vliegtuig klaar, maar niet kunnen betalen. dat zijn toch productiekosten naar de maan?
"Get busy living, or get busy dying"
pi_142891095
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:15 schreef BazZz2 het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat die dingen vooraf betaald moesten worden en niet achteraf pas. niet echt handig nu. Vliegtuig klaar, maar niet kunnen betalen. dat zijn toch productiekosten naar de maan?
Het is niet ongebruikelijk pas bij oplevering te betalen. Wat wel gebruikelijk is dat er een aanbetaling gemaakt wordt, of een andere vorm van financiering (lease). Er is verder niet veel info over, maar het lijkt er op de Skymark niet voor lease gekozen heeft (dat zou de grote investeringskosten besparen) maar voor aanschaf. Nadeel van lease is dat je per maand een flink bedrag betaald en het toestel niet je volledige eigendom is.

Lease is gunstig als je of geen groot investeringsbudget hebt maar wel zeker bent van inkomsten door ticket verkoop of als je van plan bent om maar kort met het toestel te vliegen.

Airbus heeft in het contract zoals gebruikelijk een boete clausule opgenomen als de toestellen niet afgenomen worden en daar wordt over onderhandeld. Zo krijgt Airbus nog wel geld voor de gemaakte kosten.

Verder is dit niet ongebruikelijk in de luchtvaart, het komt vaker voor dat een vliegtuig al gebouwd is maar op het laatste moment de koper afziet van aflevering. Alleen is dat vaak omdat men het toestel niet meer nodig heeft, niet omdat het niet betaald kan worden, tenzij de hele maatschappij failliet is, maar dat is nu niet het geval. Er staan ook nog A330's in bestelling en die nemen ze tot op heden wel af.
Gezien de catalogus prijs van een A380 (ruim $400 miljoen) zou je verwachten dat Skymark daar over nagedacht heeft en dat bij ondertekenen van het contract op orde had.
V10
pi_142891474
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:24 schreef M5 het volgende:

[..]

Het is niet ongebruikelijk pas bij oplevering te betalen. Wat wel gebruikelijk is dat er een aanbetaling gemaakt wordt, of een andere vorm van financiering (lease). Er is verder niet veel info over, maar het lijkt er op de Skymark niet voor lease gekozen heeft (dat zou de grote investeringskosten besparen) maar voor aanschaf. Nadeel van lease is dat je per maand een flink bedrag betaald en het toestel niet je volledige eigendom is.

Lease is gunstig als je of geen groot investeringsbudget hebt maar wel zeker bent van inkomsten door ticket verkoop of als je van plan bent om maar kort met het toestel te vliegen.

Airbus heeft in het contract zoals gebruikelijk een boete clausule opgenomen als de toestellen niet afgenomen worden en daar wordt over onderhandeld. Zo krijgt Airbus nog wel geld voor de gemaakte kosten.

Verder is dit niet ongebruikelijk in de luchtvaart, het komt vaker voor dat een vliegtuig al gebouwd is maar op het laatste moment de koper afziet van aflevering. Alleen is dat vaak omdat men het toestel niet meer nodig heeft, niet omdat het niet betaald kan worden, tenzij de hele maatschappij failliet is, maar dat is nu niet het geval. Er staan ook nog A330's in bestelling en die nemen ze tot op heden wel af.
Gezien de catalogus prijs van een A380 (ruim $400 miljoen) zou je verwachten dat Skymark daar over nagedacht heeft en dat bij ondertekenen van het contract op orde had.

bedankt voor je snelle reactie en uitleg. inderdaad wel raar, je zou het inderdaad wel denken dat zo'n maatschappij het van te voren ingepland zouden hebben met zo'n groot toestel en de kosten die eraan verbonden zitten
"Get busy living, or get busy dying"
  woensdag 30 juli 2014 @ 21:28:37 #222
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_142898629
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:09 schreef M5 het volgende:
De info hierboven klopt niet
Lijstje klopt idd niet. De niet-genoemde LN 5033 zat er wel bij. Hi-res plaatje:

http://www.ktar.com/emedi(...)590f6a7067009f3c.jpg
pi_142902936
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:40 schreef flipsen het volgende:
;)
Verbeterd. ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:09 schreef M5 het volgende:
De info hierboven klopt niet, LN 5029 heeft eergisteren succesvol zijn eerste vlucht gemaakt.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 21:28 schreef OEM het volgende:
Lijstje klopt idd niet. De niet-genoemde LN 5033 zat er wel bij. Hi-res plaatje:
Kan kloppen. Kon er beter bijgezet hebben dat het het voorlopig lijstje was.
quote:
Een cliffhanger ^O^
Op de valreep:

- 30 juli 1971: Op dezelfde dag aan de andere kant gebeurde er iets significants; maar gelukkig minder erg.
Pan Am vlucht 845, een vlucht van Los Angeles naar Tokyo met een stop in San Fransisco, gevlogen door een Boeing 747-121, registratie N747PA en met de naam Clipper America raakte bij vertrek van baan 01R op San Fransisco de Approach Lighting System door verkeerde reference (of V-)speeds.
Door de verkeerde snelheden konden ze niet genoeg hoogte winnen en raakten ze de lampen.



Deel van die constructie werd de cabine in gepenetreerd waardoor 2 passagiers gewond raakten (bij een werd bijna een been geamputeerd).
De rechter under-body main landing gear werd ook naar binnen/boven gedrukt en de linker under-body main landing gear werd losgerukt en bleef los onder de kist hangen.
Verder raakten hydraulische- en elektrische systemen, de vleugels en 3 evacuatieglijbanen beschadigd.

Toch kon de kist opstijgen en heeft het zo'n 2 uur rondgevlogen om brandstof te dumpen (en dokters aan boord konden de gewonden helpen) waarna naar baan 28R ging voor de landing.
Nadat de kist bij landing een keer weer een flink stuk omhoog stuitert weet de crew de kist toch op de baan te krijgen; main landing gear raakte zwaar beschadigd en alleen de trust reverse op motor #4 werkte waardoor de 747 aan de rechterkant van de baan ging.
Doordat de main landing gear zwaar beschadigd (of ronduit weg was) begon de 747 naar achteren te hangen. Dit werd verergert door het feit dat de voorste glijbanen hierdoor niet gebruikt konden worden en passagiers (en dus gewicht) naar achteren ging.
Toch hebben alle 199 passagiers en 19 crew dit overleeft; hoewel er toch 29 gewond raakten, waarvan 10 ernstig. (gewonden door de glijbanen).


N747PA is een Boeing 747 met een zeer bewogen geschiedenis. N747PA was de 2e Boeing 747 die gebouwd is.
N747PA, hier letterlijk te midden van zijn mede 747's (de eerste 747's gebouwd) in september 1969:



Het deed onder andere de bekende tailstrike test:



N747PA werd op 15 januari 1970 door First Lady Pat Nixon ingezegend.
Deze kist stond gepland om op 21 januari 1970 de allereerste commerciële 747 vlucht te maken en wel van JFK naar Heathrow.
Maar N747PA kreeg mechanische problemen (o.a. een motor die oververhit raakte doordat wind achterin de motor werd geblazen)
Een andere 747 (N736PA) heeft die vlucht overgenomen; met 6.5 uur vertragen en vertrok om 01:52 uur de volgende dag (22 januari).

N736PA kennen we weer van de allereerste kaping van een 747 op 2 augustus 1970 toen deze onderweg was naar Cuba (dus slecht een half jaar in gebruik) Maar N736PA kennen we vooral als de Pan Am kist die op 27 maart 1977 - 7 jaar na eerste vlucht - betrokken raakte bij de Tenerife Crash; de dodelijke vliegtuigcrash uit de geschiedenis. (aanslagen van 11 september niet meegerekend).

N747PA was de eerste 747 die naar Australië kwam; op 25 oktober 1970:



N747PA was ook de allerlaatste 747 die in Pan Am livery vloog; ze vloog op 12 mei 1992 (enkele maanden na het faillissement van Pan Am als allerlaaste Pan Am 747; helaas direct naar San Bernardino.
Dit was een zeer bewogen moment; Pan Am stond heel erg bekend om hun 747's en voor veel medewerkers en andere personen die een binding met Pan Am hadden kwam 'hun' maatschappij nu echt ten einde.
Nog meer omdat deze kist toen de naam "Clipper Juan T. Trippe" droeg (te zien op de foto hieronder); de oprichter van Pan Am zonder wie de Boeing 747 hoogstwaarschijnlijk nooit bestaan zou hebben.





Wat dit vertrek deed met de mensen is hier goed te zien:

N747PA kennen we ook voor zijn twijfelachtige einde. Nadat het nog voor verschillende maatschappijen gevlogen had nadat Pan Am failliet was gegaan in 1991 (Air Zaïre, Aeroposta en Kabo Air) heeft het (weer) enkele jaren op San Bernardino Airport gestaan.



Een Zuid-Koreaans echtpaar heeft de kist gekocht, de kist werd helemaal uit elkaar gehaald (zie foto hierboven) en naar Seoul verscheept; hier maakten zij er een restaurant van; voorheen op Google Maps te zien.
(Kijk je d.m.v. Google Earth op dezelfde plek en dan een paar jaar terug; dan zie je hem staan).



De plek is nu leeg; het restaurant liep niet goed en na enkele pogingen om de boel heel te verkopen is N747PA werd uiteindelijk in 12 september 2010 gesloopt; het einde voor deze 747 met zo'n bewogen geschiedenis.

Foto's van de sloop zijn helaas verouderd (en dus niet meer imageshack); dus moest ik het hiermee doen:




Om dit alles te begrijpen moet je deze documentaire uit 2011 eens bekijken; deze set heel goed de tijdperk van Pan Am neer. Het vliegen zoals vliegen bedoelt was.
Aaneen gesproken door een bekende persoonlijkheid: Honor Blackman ofwel Pussy Galore uit Goldfinger (1964). ;)



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 30-07-2014 23:03:34 ]
pi_142976520
Vandaag in de geschiedenis:



- 2 augustus 1985: De crash van Delta Airlines vlucht 191; een Lockheed L-1011-385-1 TriStar (N726DA) op weg van Fort Lauderdale via Dallas/Fort Worth naar Los Angeles.
Bij de landing in Dallas kwam het in zeer slecht weer terecht en een situatie van windschering; de kist kwam om 18:05 uur lokale tijd 1900 meter voor de huidige baan 17C op de grond; stuiterde terug en ging over de daar liggende snelweg. Hierbij werd een persoon in een 1971 Toyota Celica door een motor geraakt; de bestuurder was op slag dood.
De TriStar kwam daarna terug op de grond en crasht in 2 15.000 kuubs water silo's.
Van de 152 passagiers en 11 crew overleven 136 de crash niet; de meeste zaten achterin het toestel.
De dodelijke slachtoffers zaten voorin; dit deel van de kist werd verpulverd bij de crash.



- 2 augustus 1990: British Airways vlucht 149, een Boeing 747-136 (G-AWND) is op 1 augustus om 6 uur 's avonds vertrokken vanuit London. Bestemming is Kuala Lumpur met stops in Koeweit en Madras.
Deze landing in Koeweit ging door; ondanks de steeds verslechterende situatie daar.
Op dezelfde dag vielen Iraakse troepen Koeweit binnen wat zal leiden tot de Eerste Perzische Golfoorlog en de bekende Operation Desert Storm. Deze inval gebeurde gelijktijdig met de landing van BA 149 in Koeweit. De toenmalige premier van de UK Margaret Thatcher hield het bij het dat de inval enkele uren na de landing was; maar er gaan ook verhalen van passagiers rond die al geweerschoten en tanks zagen rondrijden bij de landing.

Een uur na de landing werd de landingsbaan van het vliegveld door Iraakse troepen gebombardeerd.
De 367 passagiers en 18 crew worden eerst naar een hotel op het vliegveld vervoerd, maar zouden later worden verdeelt over hotel in Koeweit en Irak. De inzittenden waren volgens de Iraakse troepen Honoured Guests maar waren in feite gijzelaars. Ze waren Human Shields.
Ze worden onder mensonterende omstandigheden vastgehouden; ten minste een persoon overlijdt.
De laatsten zouden pas in december worden vrijgelaten.

Dit was een zeer gevoelig onderwerp; rechtzaken e.d. zijn er al geweest. Met name om het feit dat ze in Koeweit landden terwijl de invasie feitelijk al aan de gang was.

De Boeing 747 werd in februari 1992 verwoest; verhalen gaan dat een gevechtsvliegtuig van de VS de kist heeft vernietigd zodat het niet in Iraakse handen zou vallen; andere bronnen zeggen dat het door de Iraakse troepen is gedaan toen die zich terugtrokken uit Koeweit. Weer andere bronnen dat het is verwoest bij pogingen om de luchthaven in handen door de Amerikanen.





- 2 augustus 2005: Air France vlucht 358, een Airbus A340-313X (F-GLZQ) van Charles de Gaulle in Parijs schiet om 16:04 uur lokale tijd bij zeer slecht weer van baan 24L op Toronto. (Google Maps locatie)
Dankzij het prijzenswaardige optreden van de flight attendents bij het evacueren (dat binnen 90 seconden gebeurde) overleeft iedereen de crash. Veel van de inzittenden worden door automobilisten (er loopt een snelweg pal naast de crashsite) naar het ziekenhuis of het vliegveld gereden.
Dit was de eerste crash voor een Airbus A340; het had sinds de introductie bij Lufthansa in 1993 een clean record.



  Redactie Sport / Supervogel maandag 4 augustus 2014 @ 11:59:42 #225
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_143047058
Gisteren op Schiphol zagen we de PH-BFA de hangar in verdwijnen. Iemand enig idee of dat voor gewoon onderhoud is?
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:47:01 #226
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_143048529
En wat deed dat iranair toestel op de taxibaan langs de a5? Stond een trap en al naast het toestel, rare plek daarvoor lijkt me.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_143052468
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:59 schreef Pino112 het volgende:
Gisteren op Schiphol zagen we de PH-BFA de hangar in verdwijnen. Iemand enig idee of dat voor gewoon onderhoud is?
Jup.

Staan altijd wel toestellen in die hangars.
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:47 schreef TradeMarkie het volgende:
En wat deed dat iranair toestel op de taxibaan langs de a5? Stond een trap en al naast het toestel, rare plek daarvoor lijkt me.
Lege band.
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:42:03 #228
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_143056116
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jup.

Staan altijd wel toestellen in die hangars.

[..]

Lege band.
dat verklaart een hoop :)
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_143073540
Boeing 747 KLM terug naar Schiphol vanwege 'bird strike'
quote:
AMSTELVEEN - Een Boeing 747-400 van KLM, onderweg van Schiphol naar New York, is boven Noord-Engeland omgekeerd, omdat het toestel bij vertrek in aanraking met vogels is gekomen. Dit meldt een woordvoerder van KLM aan Luchtvaartnieuws.nl. De cockpit-bemanning van vlucht 643 vertrouwde het onvoldoende om door te vliegen en besloot terug te keren naar Schiphol, waar het toestel veilig landde.

"Bij de inspectie na de landing van het toestel en de motoren bleek dat er sprake was geweest van een bird strike", meldt de KLM woordvoerder. Het is volgens hem nog niet bekend of een van de motoren is uitgeschakeld tijdens de vlucht en of de vogel - of vogels - in een van de motoren is of zijn terechtgekomen.

De inzittenden worden met een vergelijkbaar toestel naar New York vervoerd. Welk toestel dit is kon de woordvoerder niet zeggen. Als het een all-pax toestel was dat schade opliep, dan is het vervangende toestel zeer waarschijnlijk ook een Boeing 747-400 all-pax.


Op Scramble zegt iemand echter:
quote:
Een van de Air Data Computers werkt niet meer goed waardoor de snelheidsindicatie van de co-piloot rond de 60 kts bleef hangen tijdens rotatie en klim.
Als ik die route zo bekijk zat de 747 (PH-BFF, iets wat luchtvaartnieuws ook makkelijk zou kunnen vinden :/ ) al op kruishoogte of bijna.
Ik neem aan dat de kist niet direct is omgedraaid dus ergens boven England (of boven Noordzee) de eventuele bird-strike had (als dat het dus zou zijn).
Maar heb je op die hoogte nog zoveel last van vogels?
Ik weet dat er vogels op grote hoogte voorkomen maar meestal zijn bird-strikes toch op lage hoogtes...

Enne :P :

JAC DH8D at Osaka and Oki Island on Jul 30th 2014, 29 sumo wrestlers on board
quote:
A Japan Air Commuter de Havilland Dash 8-400, registration JA844C performing flight 3X-2331 from Osaka Itami to Oki Island (Japan), managed to carry 29 Sumo wrestlers amongst the passengers for a safe landing at Oki Island.

Team Hakkakubeya based in Tokyo was on their way to a training camp on Oki Island and posted photos on their Twitter Account creating a lot remarks throughout Japan like "how did the little aircraft remain within takeoff weight limit", "what about center of gravity", "where's the aisle", "nobody's smiling", ...
pi_143075261
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 00:09 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing 747 KLM terug naar Schiphol vanwege 'bird strike'

[..]

[ afbeelding ]

Op Scramble zegt iemand echter:

[..]

Als ik die route zo bekijk zat de 747 (PH-BFF, iets wat luchtvaartnieuws ook makkelijk zou kunnen vinden :/ ) al op kruishoogte of bijna.
Ik neem aan dat de kist niet direct is omgedraaid dus ergens boven England (of boven Noordzee) de eventuele bird-strike had (als dat het dus zou zijn).
Maar heb je op die hoogte nog zoveel last van vogels?
Ik weet dat er vogels op grote hoogte voorkomen maar meestal zijn bird-strikes toch op lage hoogtes...

Enne :P :

JAC DH8D at Osaka and Oki Island on Jul 30th 2014, 29 sumo wrestlers on board

[..]

[ afbeelding ]
Oh ja hoor, ganzen bijvoorbeeld kun je tegenkomen op FL300+ !
Maar op lagere hoogte is de kans wel vele malen groter inderdaad, de meeste vogels houden het wat dichter bij de grond.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_143096688
http://www.bild.de/news/a(...)g-37113670.bild.html

Lang verhaal kort: B737 op Alicante dat naar Rekyavik gaat heeft kapot starterventiel en moet tot volgende dag wachten op technici. Passagier van dit vliegtuig is toevallig ook vliegtuigmecanicien en repareert, in overleg met hoofdmecanicien van de maatschappij, het probleem ter plekke. Vliegtuig met slechts een uur vertraging vertrokken ^O^
pi_143103937
Wat ik uit het hele verhaal begreep is dat de crew niet doorhad dat er een birdstrike had plaatsgevonden. Ze waren omgekeerd wegens problemen met de snelheidsindicatie, en door nader onderzoek bleken die problemen te komen door een birdstrike. Zou heel goed kunnen dat die birdstrike al na rond de takeoff was geweest.
pi_143104860


Op terugweg van vakantie zag ik dit toestel op vliegveld Keulen (Koln) staan. Wat is dit voor toestel?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_143104954
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:20 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]

Op terugweg van vakantie zag ik dit toestel op vliegveld Keulen (Koln) staan. Wat is dit voor toestel?
Ik zou bijna zeggen een Junkers 52

pi_143105025
:D Ahhh, hij heeft dus echt een vreemde neus. Ik dacht al dat er een kap vanaf was of zo. Bedankt ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_143105080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:22 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik zou bijna zeggen een Junkers 52

[ afbeelding ]
Sterker nog: Exact dezelfde 'Tante Ju' op beide foto's!
pi_143105144
Lees net op Wiki dat ze voor het eerst in1932 vloog. Is dit toestel nog in gebruik?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_143105249
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:26 schreef valentijn101 het volgende:
Lees net op Wiki dat ze voor het eerst in1932 vloog. Is dit toestel nog in gebruik?
De D-AQUI is de oudste nog vliegende Ju-52, en vloog voor het eerst in 1936.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_airworthy_Ju_52s

Er vliegen er nog negen wereldwijd, waarvan vier originele Junkers en vijf spaanse in licentie gebouwde CASA 352's.
pi_143105277
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:24 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Sterker nog: Exact dezelfde 'Tante Ju' op beide foto's!
Haha, da's dan toevallig. Ik kon het serienummer op de eerste foto niet lezen, jij wel?

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:26 schreef valentijn101 het volgende:
Lees net op Wiki dat ze voor het eerst in1932 vloog. Is dit toestel nog in gebruik?
Als je 'em op het vliegveld van Köln zag staan op het platform, dan lijkt me van wel.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:29:58 #240
269384 OEM
I spit on your aircraft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')