Klopt. Behalve als je slechts een fractie van de functionaliteit van je iPhone benut. En dan is het de upgrade niet waard.quote:Op maandag 30 juni 2014 11:19 schreef Zaibatsu01 het volgende:
iOS speelt m.b.v apps wél FLAC en OGG, dat doe ik al een tijdje. En ja, dan zit je hard diskje van 16GB al snel vol.
Verder is het logisch dat filmbewerking over het algemeen meer ruimte vereist, of je moet continue je telefoon legen of het origineel van het filmpje verwijderen.
Met 16GB zit je redelijk snel krap.
True. Ik hoop dat Apple de 16GB variant eindelijk eens laat vallen en met 32GB begint.quote:Op maandag 30 juni 2014 11:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Klopt. Behalve als je slechts een fractie van de functionaliteit van je iPhone benut. En dan is het de upgrade niet waard.
Tuurlijk wel. Maar ik ken bijzonder weinig mensen die meer dan 2 minuten filmen met het ding. Laat staan filmpjes gaan bewerken op hun telefoon.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
240MB/minuut filmen slokt je geheugen ook helemaal niet op.
Mjah, met apps kun je nagenoeg elk bestand wel uitlezen, maar het is niet de standaard. Daarnaast is OGG niet eens veel groter, FLAC daarentegen is aan de forse kant (maar klinkt met een beetje geluid wel ontzettend goed, toegeven). Beiden ook niet echt voor portable audio ontworpen natuurlijk, maar om nou driedubbele collecties aan te leggen is ook weer zo wat.quote:Op maandag 30 juni 2014 11:19 schreef Zaibatsu01 het volgende:
iOS speelt m.b.v apps wél FLAC en OGG, dat doe ik al een tijdje. En ja, dan zit je hard diskje van 16GB al snel vol.
Je moet een stuk geheugen overhouden als cache/tijdelijke opslag, maar dat geldt net zo goed voor browsen, foto's maken en weet ik niet wat. Ik vind dat iOS zelfs met je geheugen nagenoeg vol prima blijft functioneren overigens en je krijgt keurig een grens in beeld als je daar tegenaan hikt.quote:Verder is het logisch dat filmbewerking over het algemeen meer ruimte vereist, of je moet continue je telefoon legen of het origineel van het filmpje verwijderen.
Dat zeg ik ook, maar dan zou ik sneller kijken naar het formaat van de (high-res) apps dan naar media an sich. Ik heb niet belachelijk veel apps of spellen op mijn telefoon maar hou effectief maar een derde van de opslag over voor muziek/film/foto's met 16GB, huidige telefoon is ook de laatste die ik in 16GB neem.quote:Met 16GB zit je redelijk snel krap.
Nou, nee dus, want apps zijn belachelijk groot aan het worden omdat er steeds meer zowel 3GS(low res), 4S(retina), 5S(retina, ander formaat) als iPad(low res én high-res) functionaliteit ingebouwd wordt zodat je niet 5 verschillende apps hoeft uit te brengen wat verwarring en frustratie meebrengt.quote:Op maandag 30 juni 2014 11:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Klopt. Behalve als je slechts een fractie van de functionaliteit van je iPhone benut. En dan is het de upgrade niet waard.
Dit, en dat een verdubbeling geen absurde bedragen meer behelst. Van 16GB naar 32 op de iPod touch kost vreemd genoeg maar de helft van wat dat kost op een iPhone...quote:Op maandag 30 juni 2014 11:22 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
True. Ik hoop dat Apple de 16GB variant eindelijk eens laat vallen en met 32GB begint.
Idd, ik heb inmiddels 4000+ foto's op mn iPhone staan, dat gaat snel qua ruimte.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb een 16gb maar moet zeggen dat ik af en toe eens een foto maak met mijn telefoon. Voor echt boeiende dingen neem ik mijn camera mee. Filmen doe ik amper en als ik al film ga ik het niet bewerken want again daar heb ik mijn videocamera voor. En voor het bewerken heb ik lightroom en première. Gamen doe ik al helemaal niet. Of iig geen spelletjes die veel ruimte vereisen.
Wel surf, Facebook en whatsapp ik veel. Vorige telefoon had ook 16gb en daarop heb ik het ook gered dat ik dat nu wel weer aandurfde.
Daarbij moet ik zeggen dat ik nogal opruimerig ben dus foto's video's die ik maak vrij snel op de laptop verschijnen en van mijn telefoon af zijn![]()
Het is maar net waar je het ding voor gebruikt denk ik
Dat is lang ja, bij mij was het zo gepiept.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
Updaten duurt lang, staat nu al 15 min. op de helft van het balkje.. Terwijl het maar 33,2 MB was ofzo.
Duurde hier ook erg lang.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
Updaten duurt lang, staat nu al 15 min. op de helft van het balkje.. Terwijl het maar 33,2 MB was ofzo.
Ik weet niet of hij al een paar keer voorbij is gekomen, maar ik smeet met de hoccer app foto's heen en weer met mijn collega die een android toestel had. Kan dus welquote:Op woensdag 25 juni 2014 23:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
iPad ook idd maar ook tussen andere toestellen met bijv. android. Agh komt goed heb er dropbox en Google drive op gezet.
Ik ga die app eens proberen. Thanxquote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:00 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij al een paar keer voorbij is gekomen, maar ik smeet met de hoccer app foto's heen en weer met mijn collega die een android toestel had. Kan dus wel.
Heb je 'm niet kunnen lokaliseren met where-is-my-iphone?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:15 schreef Skull-splitter het volgende:
Sinds enige weken mijn telefoon kwijt en de vinder zie ik hem ondanks zijn woord niet snel terugsturen...
Straks overleggen met de verzekering wat te doen iig, was een 4S dus ik denk dat ik de boel even uitzit tot er een nieuw model uit is...
Verloren in Istanboel, door een Marokkaan die daags daarna naar Marokko vloog, heeft hem in bewaring maar lijkt hem niet 123 terug te kunnen sturen. Pakketje is duur om naar Nederland te sturen, al heb ik hem het advies gegeven te kijken of het anders naar de ambassade kon. Die heb ik ook gemaild maar nooit meer iets van gehoordquote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb je 'm niet kunnen lokaliseren met where-is-my-iphone?
Nee, maar na inmiddels 3 weken begint het wel irritant te worden niet bereikbaar te zijn of uberhaupt een indicatie te hebben wanneer ie terugkomtquote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:42 schreef remlof het volgende:
Oh ja klopt. Nou ja de vinder heeft iig contact met je gezocht, dus het is niet dat ie 'm niet terug wil geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |