quote:Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.
Dus om het nog eens duidelijk te maken:
Gelovigen: je kan in hemel terecht komen of niet.
Ongelovigen: je kan in hel terecht komen of niet.
Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?
Om jullie over te halen, denk eens even na over de wereld en het universum. Alles wat bestaat is door iets gemaakt. Er kan niet iets vanuit niets komen. Het universum is door God geschapen en daarom zullen wij als stervelingen nooit de mysteries van het universum achterhalen. Wij zijn de mieren in de glazen bol. Het universum is eindig, er is een limiet in het universum en wij kunnen die limiet nooit bereiken omdat God ons heeft gelimiteerd in ons kunnen.
Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.
Dus als je niet in God gelooft, dan geloof je in dat 0 = 1. Niet logisch dus.
Evolutie is voor een deel van de gelovigen een probleem, correct. Maar wat is precies je vraag?quote:
Omdat oneindig niet definieerbaar is in het sterfelijk universum.quote:
Hij trekt echt shit uit zijn reet. Het is echt geweldig om te zien. Gooi een paar moeilijke termen bij elkaar die samen totaal niets zeggen en gebruik het als argument.quote:--> van wereldveroveraar
Ik snap niet wat je hiermee bedoeld. Laat staan hoe je hier tot de conclusie komt dat er een god is.
Zoals molurus al aangaf, is ''We weten het niet'' ook een optie ?
TS (wereldveroveraar) vergeet ook dat universum uit de singulariteit naar voren is gekomen welke is gaan uitdijen. Menig gelovige begrijpt dit niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:10 schreef euphoria19 het volgende:
Niet God maar een kracht heeft het universum gemaakt.
Wetenschap zegt niet dat het uit het niks ontstond.
De volgende kunnen hier nog wel bij:quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:11 schreef Pikkebaas het volgende:
Volgens mij heb je wel degelijk iets te verliezen door in een God te geloven.
Om bij de club te horen moet je bepaalde gedragsregels volgen en des te exclusiever het clubje des te strenger de regels.
Ik noem een paar regels uit diverse religies:
Geen sex voor het huwelijk
No homo
Geen varkensvlees
Geen alcohol
Geen schaaldieren
Geen melk en vlees combineren
Geen overspel
Als je na je dood ontdekt dat er geen God is heb je jezelf dus mooi voor niks allerlei dingen ontzegd.
Dat laatste wordt tegenwoordig wel gezien als een zeer reele mogelijkheid:quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:10 schreef euphoria19 het volgende:
Niet God maar een kracht heeft het universum gemaakt.
Wetenschap zegt niet dat het uit het niks is ontstaan.
Welke god ? Thor, Boeddha, Allah ..... ?quote:
Waarom zou ik in iets niet bestaands moeten geloven van jou?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Alleen al om de fatsoensredenen moeten jullie in God geloven, want grotendeels van de posters hier hebben die niet.
Jij denkt dat gelovigen morelere mensen zijn? Dat is wel heel triest. Als het niet zo belachelijk was zou ik er aanstoot aan nemen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Alleen al om de fatsoensredenen moeten jullie in God geloven, want grotendeels van de posters hier hebben die niet.
Jezelf netjes gedragen omdat je bang bent voor een eventuele straf in het hiernamaals is eigenlijk een vorm van gijzeling. Ik gedraag me gewoon netjes omdat ik een degelijk fatsoenlijk mens ben, en niet omdat ik in een godje geloof.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Je argumenten gaan qua kwaliteit er op achteruitquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Ik moet niks. Ik kan zonder te geloven ook een 'goed' leven leiden.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Je moet geloven in een niet bestaat entiteit, andere zal je branden in een niet bestaande plaats!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:18 schreef euphoria19 het volgende:
[..]
Ik moet niks. Ik kan zonder te geloven ook een 'goed' leven leiden.
Dit gaat wel erg ver. Ongelovigen hebben automatisch geen fatsoen ?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Geloof leidt niet tot fatsoen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Ze verwachtte vast dat we meteen zouden bekerenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:21 schreef TheListener het volgende:
[..]
Dit gaat wel erg ver. Ongelovigen hebben automatisch geen fatsoen ?
Wij vragen om argumenten en natuurlijk gaan we in op de dingen die jij hier post.
Wat had je verwacht toen je dit topic opende ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |