ik zag het idd wel aankomen; en ach, als het hem helpt?? Dan ben ik allang blij ..quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:32 schreef Kyara het volgende:
Schattig Danic
Fijn TT! En wat super ook dat ze zo vooruit is gegaan.
Tally
PE![]()
DJMO, die zag je geloof ik wel aankomen of niet? Niet leuk maar hopelijk helpt het
de eerste drie had ik idd al in m'n rijtje staanquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:13 schreef lady-wrb het volgende:
sprookjesbos, droomvlucht, pandadroom, pagode en carnaval natuurlijk
en eventueel nog het achtbaangeweld ( vogelrok![]()
![]()
)
Jan heeft toevallig als laatste thema in de klas sprookjes gehad en hij had het constant over roodkapje en sneeuwwitje, dus daar gaan we ook op zeker kijken!quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Met beide kinderen mag je carnaval festival niet overslaan.
Het sprookjesbos (sneeuwitje is wel eng voor de kleintjes)
Droomvlucht
Fata morgana
Er is zoveel te zien voor die kleintjes ( en grote) ik ben nog steeds groot fan
ik heb al handdoeken, zwembroeken (quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:19 schreef mignonne het volgende:
Het sprookjesbos sowieso, Carnaval Festival, Droomvlucht, de autootjes (achter het schommelschip), Moby Dick, Land van Laaf (met zo'n karretje is dat), Monsieur Cannibale (draaiende kookpotjes), de zweefmolens en de vlindervanger. De grote stoomcarroussel is op zich ook leuk hoewel niet heel boeiend maar mijn meiden waren er niet weg te krijgen. En nog veel meer xD mja voor volwassenen, ik vind de Vliegende Hollander erg leuk maar goed dan moet je in je eentje ofzo en das ook weer zo wat.
Mjin meiden vinden de Piraña trouwens ook helemaal geweldig. Wel droge kleren meenemen
zwembroeken omdat ze daarna ook gelijk drie weken bij papa blijven en handdoeken omdat ik geen hydrofielen meer hebquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:32 schreef mignonne het volgende:
zwembroeken waarom dat? je kunt daar niet zwemmen? En handdoeken? Ik zou eerder hydrofielen meenemen dan. Minder groot, drogen sneller en das daarna ook niet zo'n dikke natte homp in je tas.
Ik draag Geert al maanden niet meer, hij is ruim drie jaar en veel te zwaar voor mij(n rugklachten). Denk dat het toch maar de duo wordt inderdaad ..quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:56 schreef mignonne het volgende:
Tsja voor allebei is wat te zeggen I guess. Wat verwacht je? Qua gebruik zeg maar. Gaat Geert in de doek ofzo of neem je sowieso de wagen mee? Jan is in principe groot genoeg om een heel eind gewoon zelf te wandelen. Mijn eigen ervaring is dat áls je zo'n karretje hebt dat je kind er dan ook de godganse tijd in hangBij een duowagen kun je waarschijnlijk nog je eigen tas of iets anders onderin/achterin erin kwijt. En aan het eind van de dag, mochten ze onverhoopt in slaap vallen dan is de duowagen fijner. In de sleepkarretjes kunnen ze echt niet slapen.
That having said, die wagentjes kosten 4,- huur, je sleept toch wel met iets, of het nu de buggy of dat karretje is. En nja die duowagen moet je idd ook buiten de efteling nog meezeulen.
Ja, die is vijf, maar net herstellende van een oorontsteking, inmiddels redelijk opgeknapt, maar kan me zonder meer voorstellen dat hij op een gegeven moment even wil zitten/liggen etc. Vandaar toch de overweging om de duo mee te nemen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Fannetje het volgende:
Jan is toch al 5? Ik zou alleen een buggy meenemen voor Geert. Anne is 3jr9m en loopt eigenlijk nu de hele dag in de Efteling. De buggy gaat nog wel mee voor de spullen en voor als ik even wil opschieten, maar zou niet eens meer echt noodzakelijk.
Dan sowieso zonder!quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:33 schreef DJMO het volgende:
oh en nog een vraag .. wat is praktischer : een extra karretje huren bij de entree voor Jan, of gewoon meteen op voorhand de duowagen meenemen?? (klein detail: onderweg van Rotterdam naar Tilburg moeten we een stukje met de snelbus, vanwege werkzaamheden aan het spoor, dus op dat moment is een grote wagen niet echt handig zeg maar)
ik ga ook voor het eerst in tig jaar hoor. Ben er zeker een jaar of twintig niet meer geweest. Dit uitje heeft ook best veel geregel, wachten, en overleg gekost met m'n bewindvoerder. Gelukkig is er dankzij de AH actie en kinderbijslag ruimte om heen te gaan, anders had ik nog niet gekund.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:08 schreef Tinuviel het volgende:
DJMO veel plezier in de efteling.
We zijn er nog niet geweest en ik zou ook graag eens met de kinderen ernaartoe willen. Wellicht dat we dat in de laatste 2 vakantieweken nog kunnen doen.
Ga dan vooral NIET in de Pagode....quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:15 schreef DJMO het volgende:
[..]
de eerste drie had ik idd al in m'n rijtje staanachtbaangeweld is (helaas) niets voor ons (ik heb hoogtevrees en ex wordt misselijk in de achtbaan
) pagode en carnaval ga ik onthouden!
Wat is de vlindervanger? Die ken😢 ik niet volgens mij...quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:19 schreef mignonne het volgende:
Het sprookjesbos sowieso, Carnaval Festival, Droomvlucht, de autootjes (achter het schommelschip), Moby Dick, Land van Laaf (met zo'n karretje is dat), Monsieur Cannibale (draaiende kookpotjes), de zweefmolens en de vlindervanger. De grote stoomcarroussel is op zich ook leuk hoewel niet heel boeiend maar mijn meiden waren er niet weg te krijgen. En nog veel meer xD mja voor volwassenen, ik vind de Vliegende Hollander erg leuk maar goed dan moet je in je eentje ofzo en das ook weer zo wat.
Mjin meiden vinden de Piraña trouwens ook helemaal geweldig. Wel droge kleren meenemen
Ja daar naast die twee zweefmolens is dat bij land van laaf in de buurt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:45 schreef danic het volgende:
[..]
Wat is de vlindervanger? Die ken😢 ik niet volgens mij...
Dank je Tinu.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:30 schreef Tinuviel het volgende:
Susie je kunt haar veel water laten drinken en appels/ pruimen en gedroogde vruchten hebben ook laxerende werking. Dit zou kunnen voorkomen, dat de stoelgang hard wordt en ze dan last krijgt bij het poepen.
Mocht ze echt last krijgen door de stoelgang met bijvoorbeeld buikpijn of harde ontlasting kun je uit voorzorg ook lactulose bij de apotheek/ drogist halen voor het geval dat.
Nee tot nu toe eigenlijk niet. Behalve met slapen, maar dat vind ik wel logisch. Misschien viel het net samen met sowieso een 'lastiger' periode, het was natuurlijk ook wel druk geweest met net zijn verjaardag achter de rug. Of misschien gewoon van de leg door het ontbreken van de dagelijkse routine. Ik kan me voorstellen dat dat ook belangrijker wordt naarmate kinderen ouder worden. Dat ze gaan nadenken over waarom ze hun vriendjes nu niet zien, waar de poesjes zijn e.d. Wie garandeert dat papa en mama ook niet ineens weg kunnen zijn? Hij kan dat soort angsten ook nog net niet onder woorden brengen denk ik.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 22:42 schreef bitterend het volgende:
Phai je bent er weer![]()
Heeft hij het vaker moeilijk met acclimatiseren? fijn dat hij in de tweede week goed van kon genieten
Wat gaaf!!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 22:49 schreef danic het volgende:
Wij (eva en ik) zijn vanmiddag naar het circus geweest. Het was echt zó gaaf!
Toen we net zaten zei ze voordat de show begon: "mama ik vind het best wel spannend".
Toen het eenmaal begon schoot ik helemaal vol. De verbazing en verwondering op dat gezichtjesamen met de betovering die zo'n show ook wel heeft raakte ik er echt ff emotioneel van. Hoe dat meiske daar zat te genieten.
En klappen joh! En als ik even een keertje oversloeg werd ik gelijk tot de orde geroepen: "mama! Klappen!"![]()
Waar ze vorige maand in het theater nog heel timide was en bijna in me kroop zat ze nu echt zo ontzettend te genieten.
Op het moment dat ze vroeg wanneer we naar huis gingen werd het einde aangekondigd.
Eenmaal buiten de tent wilde ze niet naar huis![]()
Had ik algezegd
![]()
Ik denk dat we nu 1x per maand op vakantie moeten om de routine erin te houdenquote:Op zondag 6 juli 2014 21:04 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, ja begrijp ik. Soms is het lastig. Aan de ene kant begrijpen de kleintjesalheel veel. Maar kan me denken, dat zezich van zoiets misschien geen voorstelling kunnen maken.
Wewaren vandaag naar Burger's zoo en daarnapannenkoeken eten. Was zo gezellig en ze hebben volgehouden tot 21 uuren mijn peuter dus zonder middagslaapje. Raad eenswie er nu knockout is?
Maar los je het dan niet op door haar niet te laten slapen overdag? Heb je dat al eens een weekje geprobeerd. Ik merk wel dat bijv na een ochtend peuterzaal ze de volgende ochtend later wakker is, zo rond 06.30-07.00 uur.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:16 schreef Susie het volgende:
Dat vind ik dus ook zo irritant, zo vroeg wakker...en voor mij dan weer de reden dat ik haar smiddags laat slapen, heb ik ook even rustZe slaapt dan ook zo 2 uur weg...
We hadden wel wat regen, maar het echte hozen begon gelukkig pas rond kwart voor 7 toen we al in het restaurant zaten.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik denk dat we nu 1x per maand op vakantie moeten om de routine erin te houden![]()
![]()
Gezellig een dagje dierentuin en pannenkoeken! Ik hoop dat je beter weer had daar? Hier heeft het vanmiddag gehoosd!
Een week hebben nog niet geprobeerd wel eens 2 dagen achter elkaar, maar dat maakt voor de ochtend niet uit. Vanmorgen was het 5 uur, aai over dr bol gegeven en toen 6.15.quote:Op zondag 6 juli 2014 22:22 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Maar los je het dan niet op door haar niet te laten slapen overdag? Heb je dat al eens een weekje geprobeerd. Ik merk wel dat bijv na een ochtend peuterzaal ze de volgende ochtend later wakker is, zo rond 06.30-07.00 uur.
Ik vond de rust ook heerlijk, al heb ik dan de kleintjes vaak nog wel wakker. Maar ja, het gaat echt niet meer, want dan heb ik 's avonds geen rust. En juist dan heb ik ze graag beide op bed en wat tijd voor mezelf.
quote:Op maandag 7 juli 2014 13:00 schreef Susie het volgende:
Geloof niet dat ze straks in de auto in slaap zal vallen....ze is net in slaap gevallen op de bankHoeft ze niet naar bed, valt ze zelf in slaap. Moet ze naar bed, ligt ze nog een half uur te zingen en wil ze niet.
Echt, kinderen...ik begrijp ze niet!
Ja, ik werd er soms wel een beetje verdrietig van. Gelukkig waren er ook genoeg momenten dat hij duidelijk genoot. Jullie ook veel plezier en succes!quote:Op zondag 6 juli 2014 22:57 schreef laziness het volgende:
Och Paidra, heel herkenbaar die eerste week van de vakantie acclimatiseren. Vraag je je af waarom je het ze eigenlijk aan doet hè? Gelukkig werd het beter. Ook dat is herkenbaar.
Wij gaan het er van de week toch maar weer op wagen in ieder geval
zwanger??quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Blegh zieke ean. Ze spuugde zichzelf in de auto onder. Ze was er helemaal onderste boven van dat d'r kleding en autostoel had onder gespuugd. Ze heeft wat koorts en ligt nu onder een dekentje op de bank.
Nu weet ik ook waarom ik zelf zo misselijk ben al een paar dagen.
Ik weet het niet Susie. Mijn schoonmoeder zei dat ze daar bij het lab niets over hebben gezegd. Ik bel wel met de ha.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:33 schreef Susie het volgende:
Wanneer krijg je de uitslag Tinu?
Beterschap voor ean
Kikker en het vogeltje voorlezen?quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Zitten er hier toevallig moeders van peuters die te maken hebben gehad met het overlijden van een huisdier?
Tegen beter weten in hoop ik dat het nog lang niet zo is. Maar als de uitslag van biopt idd een gezwel is dan laten wij de kat voor onze vakantie inslapen. Zeg ik nu heel stoer. Hoe vertel je dit tegen je kind?
ik zou in het ergste geval gewoon uitleggen dat poes een knobbeltje heeft dat niet meer gemaakt kan worden door de dierendokter en daarom gaat slapen, zodat ze kan verhuizen naar een wereld waar ze geen pijn meer heeft.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Zitten er hier toevallig moeders van peuters die te maken hebben gehad met het overlijden van een huisdier?
Tegen beter weten in hoop ik dat het nog lang niet zo is. Maar als de uitslag van biopt idd een gezwel is dan laten wij de kat voor onze vakantie inslapen. Zeg ik nu heel stoer. Hoe vertel je dit tegen je kind?
wij toevallig twee katten in de afgelopen 1,5 maand.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Niet raar hoor, ik heb ook tranen met tuiten gehuild de laatste keer.quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ga zelf ook huilen dat deed ik vanmiddag al. Noem het maar raar maar ik geef echt om onze katten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |