Ik zeg dat het verzonnen kan zijn, omdat de artikel titel het als een feit presenteerde. Ik denk dat het wel waar is.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:54 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom zou dat verzonnen zijn? Syri zint op wraak tegen Turkije. Koerden bewapenen is dan een logische stap.
Damascus is verantwoordelijk voor de veiligheid langs de grens. Dus in Israls logica is Damascus hoe dan ook verantwoordelijk. Het IDF heeft daarbij ook aangegeven dat de aanval vanuit een positie van het Syrische leger is gekomen, en dat dit in lijn is met eerdere aanvallen die zijn gepleegd door terroristen gelieerd aan het regime. Dus waar of niet, wat dat betreft kunnen 'wij' niet veel.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:13 schreef JaJammerJan het volgende:
Israel verklaart hier eigenlijk gewoon openlijk oorlog met Syri mee. Niet de eerste keer dat ze dit doen.
Waarom zijn er geen sancties? Dit kan toch nooit in lijn zijn met internationale wetgeving?
twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 23-06-2014 om 19:49:56The Syrian Army soldiers from the Brigade 155 Missile Base at Mt. Al’Ataa were responsible for the successful attack against ISIS in Rankous reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 23-06-2014 om 15:57:17The Syrian Air Force continues its aerial bombardment of ISIS positions on the border of Iraq. reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 23-06-2014 om 15:47:08The SAA has captured Azan in southern #Aleppo as of 16 hours ago! reageer retweet
Aannamesquote:Op maandag 23 juni 2014 20:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zeg dat het verzonnen kan zijn, omdat de artikel titel het als een feit presenteerde. Ik denk dat het wel waar is.
twitter:KeepingtheLeith twitterde op dinsdag 24-06-2014 om 06:06:44Qaboun is officially under the Syrian Arab Army's control after the terrorists accepted the terms of reconciliation. #Damascus #Syria reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op dinsdag 24-06-2014 om 06:32:21Contrary to the fabrications from pro-YPG sources, the SAA is not fighting the latter. The SAA destroyed a terrorist in Tal Hamis. reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 17-06-2014 om 01:33:10"@BackOnTrackUSA: Remember the terrorists that Obama has been arming in Syria against Assad. Well now they are marching on Bagdad." reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op dinsdag 24-06-2014 om 05:19:55HAHAHAHA Syrian Opposition supporters are furious that Kim Kardashian and Donald Trump are against their terrorists. Cry me a river. reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 23-06-2014 om 21:50:09Chechen brotherly love in #Syria - the Free Syrian Army is certainly free of any Syrians. #FSA http://t.co/hyyD3IrwIA reageer retweet
"Hun strijd in Aleppo'.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nederlandse Syrigang(st)ers maken video van hun strijd in Aleppo:
hagenezen wellicht?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nederlandse Syrigang(st)ers maken video van hun strijd in Aleppo:
Helden die hun land verdedigen tegen door het buitenland gesteunde terroristen die de sharia willen waarvan een groot deel niet-Syrisch zijn walgelijke parasieten.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:07 schreef theunderdog het volgende: [..] Biologisch gezien wel, ik zie ze alleen als walgelijke parasieten. Net zoals ik ISIS ook zo zie.
Nee, wel degene die woonwijken bombarderen en voor just the fun rebellen martelen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Helden die hun land verdedigen tegen door het buitenland gesteunde terroristen die de sharia willen waarvan een groot deel niet-Syrisch zijn walgelijke parasieten.
Hoe win je een oorlog zonder onschuldige slachtoffers?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, wel degene die woonwijken bombarderen en voor just the fun rebellen martelen.
1: Precies, met woonwijken bombarderen win je een oorlog...quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hoe win je een oorlog zonder onschuldige slachtoffers?
Martelen doet natuurlijk maar een heel klein deel en dat doen de rebellen ook net als de rest van de Arabische wereld.
Tuurlijk man, ze bombarderen ook echt woon wijken met alleen maar onschuldige burgers erin.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Precies, met woonwijken bombarderen win je een oorlog...![]()
2: Ook maar een klein deel, dus waar hebben we het over?
Niets aan de hand in dat Syri joh.
Waarom verschansen die terroristen zich dan in woonwijken als ze het zo erg vinden als het aan puin wordt geschoten? Ga dan lekker met zijn allen op een open vlakte de held uit hangen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, vaak zitten er terroristen verscholen..quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Tuurlijk man, ze bombarderen ook echt woon wijken met alleen maar onschuldige burgers erin.
Dus je neemt je opmerking terug?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, vaak zitten er terroristen verscholen..
Dan mag je bombarderen natuurlijk, Murica style !!!
Al vaak genoeg zijn er barrelbombs gebombardeerd waar geen fsa of andere strijder te bekennen was.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom verschansen die terroristen zich dan in woonwijken als ze het zo erg vinden als het aan puin wordt geschoten? Ga dan lekker met zijn allen op een open vlakte de held uit hangen.
De geallieerden wel in WO2.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een onzin. Iran bestuurt Syri niet, het is alleen een bondgenoot.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:02 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Deze oorlog kent uiteindelijk 1 verliezer: Iran. De chaos in het middenoosten vindt zijn oorsprong bij de iraanse leiders die koste wat kost hun macht willen behouden. Ze hielpen de vs in afghanistan, irak. Libanon en Syrie hadden ze al.
De burgers in deze landen hebben echter genoeg van de dictatuur. Een opstand kun je niet meer stillen via communistische wegen, zoals het vroeger wel kon.
Wat een lariekoek, want de familie assad zit er al tientallen jaren dankzij schijnverkiezingen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Goede OP! Laten we hopen dat men nu de aandacht is afgeleid naar Irak minder wapens en strijders door de Turken en NAVO landen Syrie ingestuurd worden om de oorlog tegen de legitieme regering in Syrie te voeden en de ellende te vergroten. Nu is er een window of opportunitie om de strijd te beslissen en de rust en vrede weer terug te laten keren in Syrie!!
Dat zijn dan ook oorlogsmisdaden van hen.quote:
Zeker dat je niet Iran en Saudi Arabie niet door de war haaltquote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:02 schreef HishamAbuHamza het volgende:
Deze oorlog kent uiteindelijk 1 verliezer: Iran. De chaos in het middenoosten vindt zijn oorsprong bij de iraanse leiders die koste wat kost hun macht willen behouden. Ze hielpen de vs in afghanistan, irak. Libanon en Syrie hadden ze al.
De burgers in deze landen hebben echter genoeg van de dictatuur. Een opstand kun je niet meer stillen via communistische wegen, zoals het vroeger wel kon.
dit:quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat de soldaten van Assad walgelijke parasieten zijn?
Nee.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat het bombarderen van woonwijken (met terroristen) niet nodig is om een oorlog te winnen. Ik neem aan dat je dat bedoelde.quote:
Er waren al langer ongenoegen in het land.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:57 schreef IPA35 het volgende:
Dan had jullie soort zijn land maar niet moeten infiltreren...
Heb je daar bewijs voor (dat ze gooien op gebieden met veel burgers)? Als ze echt lukraak zouden gooien hadden ze wel meer terrein terug en vielen er nog veel meer doden.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:45 schreef HishamAbuHamza het volgende:
SadPanda, het bombardere met bomvaten gebeurd lukraak. Dit soort wapens (net als de SCUD-raketten) maken geen onderscheid en zijn onnauwkeurig, waardoor vooral burgers mee worden gedood.
Dit is op zichzelf al een oorlogsmisdaad en nog dagelijks wordt dit afschrikmiddel gebruikt. Bashar kan de oorlog niet op de reguliere manier winnen waardoor hij naar dit soort onmenselijke zaken grijpt.
Laatste keer dat zijn soort in opstand kwam werden ze massaal afgemaakt. Bashar was te zacht...quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er waren al langer ongenoegen in het land.
Je hebt het telkens over "ze", terwijl al nusra en isis er helemaal niet waren, 6 maanden diep in de burgeroorlogquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Laatste keer dat zijn soort in opstand kwam werden ze massaal afgemaakt. Bashar was te zacht...
Exact, en ik zie geen reden waarom ik dat terug zou moeten nemen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat het bombarderen van woonwijken (met terroristen) niet nodig is om een oorlog te winnen. Ik neem aan dat je dat bedoelde.
Dat heeft niks met arrogant doen te maken. 'Algemeen bekend' zegt niks. De NOS enz. halen het van het pro-terroristische 'Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten' dat bestaat uit 1 man vanuit zijn huisje in London. Ik zie liever bewijs.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:19 schreef HishamAbuHamza het volgende:
SadPanda. Ga nou niet arrogant doen. Dar de aanvallen juist op burgerdoelen worden uitgevoerd is algemeen bekend. Niemand in de wereld die dit kan ontkennen neem een kijkje in het archief van de NOS zou ik zeggen.
Nog veel meer doden? Meer dan 160.000? Waar heb je het over!
De SAA wordt gestuurd door Alawitische meerderen, die op hun beurt weer worden geadviseerd door tal van Iraanse adviseurs.
Veel normale soldaten van Assad die soenniet zijn hebben geen keus. Strijden, of je eigen familie ten onder zien gaan. Wat zou jij doen?
Hoewel jij ze dan bestrijden?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Exact, en ik zie geen reden waarom ik dat terug zou moeten nemen.
Ik wil dat men terroristen gaat bestrijden en geen onschuldige burgers.quote:
Ja maar, wat is je alternatief nou? Je zegt wat er niet moet gebeuren maar niet wat er wel moet gebeuren.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik wil dat men terroristen gaat bestrijden en geen onschuldige burgers.
Het is echt typisch Murica mentaliteit dat je zonder luchtaanvallen, bomaanslagen op woonwijken de strijdt tegen de terroristen niet kan winnen.
Een walgelijke, perverse visie van mensen die al het vermogen tot inlevingsvermogen verloren zijn..
Om van te kotsen .
Terroristen opsporen en die aanvallen..quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja maar, wat is je alternatief nou? Je zegt wat er niet moet gebeuren maar niet wat er wel moet gebeuren.
Hoe?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Terroristen opsporen en die aanvallen..
Achja, "genieten, ze zijn in ieder geval alle menselijkheid verloren in dit conflict..quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hoe?Als dat zo makkelijk is, waarom doen ze dat dan niet? Of denk je dat ze genieten van onschuldige slachtoffers??
twitter:KeepingtheLeith twitterde op woensdag 25-06-2014 om 21:04:17A Turkish drone was downed by the Syrian Arab Army at the Azan Hilltop near Khan Tuman in #Aleppo - this is the 3rd Turkish drone downed. reageer retweet
Juist niet, is juist goed nieuws voor Syri. Gezien Al Nusra samenwerkte met het FSA, IF enzovoort. Andere landen zullen ISIS niet bewapenen. Dus dit is strategisch goed nieuws voor het Syrische leger.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:08 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Strijders Jabhat al-Nusra lopen over naar ISIS
Problemen voor Syri
Ja natuurlijk. ISIS is wel succesvol. Alle Salafi-vriendjes hier hadden de mond vol over de machtige FSA die wel even ISIS zou verslaan. Een lachwekkende aanname natuurlijk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:08 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Strijders Jabhat al-Nusra lopen over naar ISIS
Problemen voor Syri
Assad gaat het moeilijk krijgen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Juist niet, is juist goed nieuws voor Syri. Gezien Al Nusra samenwerkte met het FSA, IF enzovoort. Andere landen zullen ISIS niet bewapenen. Dus dit is strategisch goed nieuws voor het Syrische leger.
FSA is bang voor ISIS??quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. ISIS is wel succesvol. Alle Salafi-vriendjes hier hadden de mond vol over de machtige FSA die wel even ISIS zou verslaan. Een lachwekkende aanname natuurlijk.
Wat ik vooral eng vind is dat zelfs ogenschijnlijk vreedzame Soennieten ineens sympathiseren met ISIS.
Nooit.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:16 schreef TwenteFC het volgende:
Vraag me echt af hoelang het duurt voordat die hele regio een grote nucleaire fallout zone is.
Nee gewoon normale Soennieten wereldwijd die ineens een stijve piel krijgen van een haatbaarden Kalifaat.quote:
Wordt een flinke oorlog.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:19 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee gewoon normale Soennieten wereldwijd die ineens een stijve piel krijgen van een haatbaarden Kalifaat.
Verder is er een aanslag geweest in Libanon op de leider van Amal of zo. ISIS wil represailles uitlokken om een sektarische strijd aan te wakkeren.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Is het al. Check die map...
Voor Libanon zie: https://twitter.com/EjmAlrai
quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:23 schreef SadPanda het volgende:
Bodyguard of Opposition Prime Minister beats Journalist, badly hurt
https://www.zamanalwsl.net/en/news/5533.html
Abbas says he backs Syria's "war against terrorism"
http://english.al-akhbar.(...)ar-against-terrorism
Abbas wil graag geld van Iran zien.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nooit.
Overigens hebben alleen in het M-O alleen Pakistan en Israel kernwapens.
Sinds wanneer ligt Pakistan in het M-O?quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nooit.
Overigens hebben alleen in het M-O alleen Pakistan en Israel kernwapens.
Ondertussen is hij de grootste poetinlover die er is. Heel zijn leger is russisch.quote:
Niets mis met Poetin.quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:30 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ondertussen is hij de grootste poetinlover die er is. Heel zijn leger is russisch.
Volgens sommigen niet, volgens sommigen wel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 03:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sinds wanneer ligt Pakistan in het M-O?
Deze boomknuffelaar weet.quote:
Als je een voorkeur hebt voor dictators -> Je mag van mij gerust naar zo'n internetloos land verhuizen en zonder normaal stemrecht.quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Niets mis met Poetin.
Als ik een voorkeur zou hebben voor dictators zou ik VVD gestemd hebben, gast.quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je een voorkeur hebt voor dictators -> Je mag van mij gerust naar zo'n internetloos land verhuizen en zonder normaal stemrecht.
Poetin is een bekrompen homofoob.quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Niets mis met Poetin.
Poetin heeft geen enkel probleem met homoseksualiteit.quote:
Wel degelijk..quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:49 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Poetin heeft geen enkel probleem met homoseksualiteit.
Dat heb ik zeer zeker wel. Je zegt het zelf al, rusland is homofoob. Maar Poetin niet perse. .quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:51 schreef theunderdog het volgende:
Jij hebt duidelijk geen flauw idee hoe erg homoseksuelen worden benadeelt in Rusland.
Wat een onzin, hij is gekomen met die anti homopropaganda wet..quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat heb ik zeer zeker wel. Je zegt het zelf al, rusland is homofoob. Maar Poetin niet perse. .
Dat idee heb ik ook, er is gewoon een hetze aan de gang tegen Poetin, omdat hij niet in pas loopt met de corrupte wereldleiders en corrupte bankiers en oligarchen opsluit in plaats van beloont met extra geld, zoals bij ons gebruikelijk is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:49 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Poetin heeft geen enkel probleem met homoseksualiteit.
Ja propaganda ja, geen anti-homo wet of waar homoseksualiteit strafbaar is gesteld zelfs. Anti-propagandawet die niet eens uit de koker van Poetin zelf komt. Die man is zelf niet zo homofoob, oppertunist die probeert bepaalde ideologie uit te dragen als hoeder van (orthodox) Christelijke waarden van de Russische natie om zijn regeren meer kracht bij te zetten:quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:55 schreef theunderdog het volgende:
Wat een onzin, hij is gekomen met die anti homopropaganda wet..
Vergelijk dat met een ECHTE homofobe-wet zoals in Uganda is ingesteld, niet alleen levenslang celstraf op homoseksuele daden maar ook wordt burgers opgedragen het bij de autoriteiten te melden als zij zien of horen als anderen "homoseksuele contacten hebben" (klopjacht gewoon dus):quote:Wel staat erin dat het verboden is om minderjarigen informatie te geven die ervoor kan zorgen dat zij interesse krijgen in ‘niet-traditionele relaties’, of daar positief over gaan denken.
http://www.kijkmagazine.nl/artikel/russische-antihomowet/
quote:Het Ugandese parlement heeft een anti-homowet aangenomen. De omstreden wet is eerder door de Amerikaanse president Obama afschuwelijk genoemd.
In de wet staat dat mensen die herhaaldelijk homoseksuele contacten hebben een levenslange gevangenisstraf kunnen krijgen. In de ontwerpwet konden zij nog de doodstraf krijgen, maar die straf heeft het niet gehaald in de nieuw wet.
Bijna de hele westerse wereld heeft de wet veroordeeld. Maar de Ugandese regering zegt dat de wet nodig is omdat "westerse homoseksuelen naar Uganda komen die de traditionele gezinnen bedreigen en die Ugandese kinderen besmetten met hun homoseksualiteit."
Homo's verklikken
In de nieuwe wet staat ook dat Ugandese burgers de politie moeten waarschuwen als zij zien of horen dat mensen homoseksuele contacten hebben. Het verzwijgen van die kennis is voortaan strafbaar.
http://nos.nl/artikel/588904-antihomowet-uganda-aangenomen.html
Misschien, ik weet het niet. Als het zo zou zijn is het wel een minpuntje van Poetin. Niemand is perfect, maar Poetin neemt het wel op tegen de oligarchie die de EU en de VS nu is, waar de rijken alles hebben en de armen niet veel meer dan slaven zijn. Ik ben nooit in Rusland geweest tot dusver, ik wil er wel een keer naar toe om zelf te zien hoe het daar is.quote:
Ah, dus omdat het in Uganda nog erger is is het in Rusland goed?quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja propaganda ja, geen anti-homo wet of waar homoseksualiteit strafbaar is gesteld zelfs. Anti-propagandawet die niet eens uit de koker van Poetin zelf komt. Die man is zelf niet zo homofoob, oppertunist die probeert bepaalde ideologie uit te dragen als hoeder van (orthodox) Christelijke waarden van de Russische natie om zijn regeren meer kracht bij te zetten:
[..]
Vergelijk dat met een ECHTE homofobe-wet zoals in Uganda is ingesteld, niet alleen levenslang celstraf op homoseksuele daden maar ook wordt burgers opgedragen het bij de autoriteiten te melden als zij zien of horen als anderen "homoseksuele contacten hebben" (klopjacht gewoon dus):
[..]
1: Poetin neemt het op tegen de EU en de VS omdat hij wil dat Rusland de nieuwe grootmacht gaat worden..quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Misschien, ik weet het niet. Als het zo zou zijn is het wel een minpuntje van Poetin. Niemand is perfect, maar Poetin neemt het wel op tegen de oligarchie die de EU en de VS nu is, waar de rijken alles hebben en de armen niet veel meer dan slaven zijn. Ik ben nooit in Rusland geweest tot dusver, ik wil er wel een keer naar toe om zelf te zien hoe het daar is.
Als Poetin ons niet moet redden van de tirannie hier, wie dan wel?quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Poetin neemt het op tegen de EU en de VS omdat hij wil dat Rusland de nieuwe grootmacht gaat worden..
Niet uit principes .
2: Landen bezoeken is altijd uitermate interessant, maar vergeet niet dat jij slechts een klein deel gaat zien..
Je moet altijd je kennis van de media, bronnen met je meenemen.
En dan kun je conclusies gaan trekken over een land.
Oh, je bent aan het trollen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Als Poetin ons niet moet redden van de tirannie hier, wie dan wel?
Helaas is hij de enige sterke en capabele leider, of misschien China anders? Chinezen doen niet zo moeilijk over seksualiteit geloof ik, Confusius sprak er niet over voor zover mij bekend en in het boeddhisme is het geen onderwerp van betekenis. China is dan weer slecht met dierenrechten, maar goed dat zijn wij eigenlijk ook, alleen iets minder openlijk.
Trouwens is Droevige Panda ook pro-Poetin en hij valt op jongens, dus hoe verklaar je dat dan?
ik twijfelde wel een beetje over Poetin, maar voor daar SadPanda, zelf homo, Poetin een baas vindt, dan moet Poetin toch wel oke zijn, SadPanda is de visionair op FOK!
Nou nou, dat heb ik niet gezegd. Poetin is wel realistisch gezien de beste man voor Rusland, hij heeft veel goede dingen gedaan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
ik twijfelde wel een beetje over Poetin, maar voor daar SadPanda, zelf homo, Poetin een baas vindt
quote:SadPanda is de visionair op FOK!
Oke ik snap het.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nou nou, dat heb ik niet gezegd. Poetin is wel realistisch gezien de beste man voor Rusland, hij heeft veel goede dingen gedaan.
[..]![]()
Verder ga ik er maar niet op in want anders heb ik straks een ban voor off topic posten.
quote:Shiite Violence Traps Sunnis in Baghdad
By ALISSA J. RUBIN and ROD NORDLANDJUNE 25, 2014
BAGHDAD — The bodies arrive in twos and threes most every day in the Baghdad morgue now, a grim barometer of the city’s sectarian tensions. Most have gunshot wounds to the head, some have signs of torture, and most of them are Sunnis.
When families come looking for relatives, they are directed to a room with five 48-inch television monitors playing what could best be described as a slide show from hell — one bullet-riddled corpse after another. Those who came Wednesday morning left both disappointed and relieved, upset about not knowing their loved ones’ fate, but glad not to have confirmation; not here, at least.
For now, sectarian assassinations do not nearly approach the wholesale slaughter of the years 2005 to 2007, when as many as 100 bodies a day sometimes showed up at the morgue, some of them Shiites killed in suicide bombings but many Sunnis who had been executed by Shiite militias.
Still, the specter of that grim past preys on the thoughts of Baghdad’s Sunnis, who suddenly find themselves in a Shiite-dominated city threatened by extremist Sunnis, the Islamic State in Iraq and Syria and its allies, who want to kill all the Shiites.
Photo
The walls surrounding Sunni neighborhoods in Baghdad were built by Americans as protection, but now could serve as traps. Credit Ayman Oghanna for The New York Times
“It is fair to say that nowadays there is only fear in us,” said Muthan al-Ani, a Sunni who sells household appliances and lives in the majority Sunni neighborhood of Ameriya in western Baghdad. “The only worry I have now is if they arrest me, what will my wife and child do without me? I know that even if they take me to prison, if they don’t kill me now, they will kill me later.”
In the recent abductions and killings, Baghdad’s Sunnis see sinister signs that the walls surrounding their neighborhoods, built by the Americans to protect them, could also entrap them, making them easy prey for the newly emboldened Shiite militias, some of them the same ones that executed Sunnis by the truckload in the bad years.
Some Sunnis no longer go to work for fear of checkpoints, where Shiite militiamen have joined the Iraqi Army and the police. Several said that carloads of armed militiamen now cruised their neighborhoods at night, shouting anti-Sunni insults; many are trying to leave Iraq.
Mr. Ani, 34, said that last week, for the first time, unmarked vehicles carrying men in military-style uniforms came in the middle of the night. They took away his next-door neighbor’s two sons.
When their mother asked a soldier at a nearby checkpoint what had happened to them, she said the soldier replied, “We do not know where they took them, and we could not ask because they are more powerful than us.’ ”
That language alone is enough to leave most Sunnis with a sense of foreboding and a memory of the days when militias were above the law.
A worrisomely growing number of these abducted men show up at the Baghdad morgue. In the third week of June, at least 21 unidentified bodies, most shot in the head, were found in Baghdad, a United Nations official said. Police officials found 23, said an Interior Ministry official, speaking on the condition of anonymity as a matter of policy. Others simply disappear, most likely into the overcrowded Iraqi prisons, but no one knows for sure.
“We certainly acknowledge there are unidentified bodies being found in Baghdad, and some evidence is emerging that people have been tortured,” said Jacqueline Badcock, the deputy representative of the secretary general for Humanitarian and Development Affairs for the United
“The numbers are relatively small, but they’re rising,” she said. “It’s alarming.”
Day in and day out, Baghdad’s Sunnis are closely watched in crowded neighborhoods. Suspicions that they are secretly siding with the Sunni insurgents only grow as the militants get ever closer to Baghdad, they say, and increase their fears of retaliation.
Baghdad Sunnis in six neighborhoods said in interviews that they had been treated more harshly since ISIS took over Mosul on June 10. While there have been abductions and killings of Sunnis for months, after Mosul they began to sense that they were being targeted because of their sect.
In Ghaziliya, a neighborhood with a major crossroad that divides the Shiites and the Sunnis, the difference between the two worlds is almost palpable.
On the Shiite side, distinguished by the black flags that hang from the street lamps, children play in the side streets, and at least a few women stand in the doorways. On the Sunni side, the streets are mostly empty, and the shops, although open, have few customers.
“We’ve been isolated here in this deliberate way,” said Mohammed Arkan, who runs a three-man mattress and pillow-stuffing factory on the Sunni side. Citing checkpoints that regulate the entrances and exits, he said, “They are doing it because something bad is going to happen.”
“Everyone feels frightened because of the Jaish al-Mahdi,” he said, referring to the armed wing of the movement led by the Shiite cleric Moktada al-Sadr, who on Friday paraded in the tens of thousands, hoisting their weapons in a show of force. “They are back to fight, but we don’t know who they are planning to fight.”
As he was describing his anxieties, Mr. Arkan broke off: Three policemen had entered his tiny machine room to ask what a reporter was doing there. Clearly frightened, he ducked his head down and resolutely fed cotton into the clanking machine.
Continue reading the main story
Having occupied crucial sections of Syria over the past year and more recently seizing vast areas of Iraq, the Islamic State in Iraq and Syria controls territory greater than many countries and now rivals Al Qaeda as the world’s most powerful jihadist group. The group seized Iraq’s second largest city, Mosul, on June 10. Related Maps and Multimedia
It is often like that now in Sunni areas. A reporter was not even allowed to enter Mr. Ani’s Ameriya neighborhood. And in the Hai Adil quarter, which is divided between Sunnis and Shiites, a military contingent rode in a Humvee just behind a reporter as she was doing interviews, all but guaranteeing that people would say no more than the barest of polite greetings.
On the walls of the mosques in Adamiya, an old Sunni neighborhood in central Baghdad, just in the last week, death notices have begun to appear that say the person died at the hands of unknown gunmen. The notices, black or white cloth with the name painted on them and a prayer, are a traditional means of mourning here.
Mohaned Maki, 27, who lives in Adamiya, said two of his colleagues, both engineers, had disappeared last week from the neighborhood, and that his cousin had disappeared from the affluent Mansour area.
“If you come in the evenings, the militias are everywhere,” said Mr. Maki, who is himself an engineer who fled Falluja for Adamiya.
His missing colleagues may well have been among three engineers whose bodies were brought to the morgue on Sunday. They were snatched by men in uniforms with no insignia, according to a witness who lives in their neighborhood.
On Wednesday, it was a farmer from the outskirts of Baghdad whose body was among nine laid out on gurneys — four of them gunshot victims brought in that morning, according to morgue records, one of them brought in with no identity cards.
Outside, a dozen women in black mourning clothes wailed, beat their chests and, in some cases, fainted in the heat. “Those cowards killed him,” one woman screamed of the farmer.
Male relatives were calmer, but red-eyed. The victim, Thaha Ahmed Shabab, 62, from western Baghdad Province, just outside the city, was shot to death on the road in front of his home Tuesday night, just before dark, by unknown men passing by.
“Asaib al-Haq,” said his brother Yassin Ahmed Shabab, referring to the Shiite militia, a favorite of the prime minister whose members now often staff checkpoints at the gates of Sunni neighborhoods and generally have free rein wherever they go.
As Mr. Shabab’s family wept outside the morgue, a small crowd arrived, looking for four men who had disappeared, two of them brothers in a mixed Shiite-Sunni area. They were clamoring at the entrance of the archive hall to be allowed to look at photographs of the unknown dead.
twitter:FiratGunay twitterde op donderdag 26-06-2014 om 10:58:49The suicide bombers who target the Duroy hotel in #Beirut flew to #Lebanon from #Turkey on June 11th. http://t.co/0eOO2WRAsM reageer retweet
CHP to share evidence of trucks carrying arms to Syriatwitter:FiratGunay twitterde op donderdag 26-06-2014 om 11:00:06@FiratGunay #Turkey yet again proving to be the logistic base of extremist terrorists. reageer retweet
Ben benieuwd hoe baklava dit zal goed praten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:41 schreef theunderdog het volgende:
http://www.theguardian.co(...)kidnapped-isis-syria
186 Koerdische studenten gekidnapt door ISIS
Gokje dat binnen een paar dagen er weer een executievideo komt bovendrijven.quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:41 schreef theunderdog het volgende:
http://www.theguardian.co(...)kidnapped-isis-syria
186 Koerdische studenten gekidnapt door ISIS
Denk het niet. Verwacht eerder een video van jonge Koerdische jochies die pro-ISIS zijn geworden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gokje dat binnen een paar dagen er weer een executievideo komt bovendrijven.
Als dit waar is dan veroordeel ik dit. Ik snap eigenlijk niet waarom ISIS perse ook Koerdistan wil aanvallen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe baklava dit zal goed praten.
ISIS wil alles aanvallen wat tegen ISIS is of niets te maken heeft met ISIS.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:50 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Als dit waar is dan veroordeel ik dit. Ik snap eigenlijk niet waarom ISIS perse ook Koerdistan wil aanvallen.
Het maakt niet uit als ze andere landen verwoesten zolang het maar niet je eigen volkje is?quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:50 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Als dit waar is dan veroordeel ik dit. Ik snap eigenlijk niet waarom ISIS perse ook Koerdistan wil aanvallen.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:50 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Van mij mag er best een Islamtische staat in Koerdistan komen hoor.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:55 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het maakt niet uit als ze andere landen verwoesten zolang het maar niet je eigen volkje is?
Begint een beetje lachwekkend te worden jij Baklava. Ik hoop voor jou juist dat ze Noord-Irak binnentrekken en geen spaan ervan heel laten daar. "Islamitische" staat mag je krijgen ook maar dan bij je eigen volk.
De hele Islamtische wereld hoort bij hun geplande staat. Duhquote:Op donderdag 26 juni 2014 22:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]omdat het bij hun geplande staat hoort, duh.
In dat geval zijn wij het eens; ik hoop dat ISIS Noord-Irak onder controle krijgt. Sowieso valt er bij de Koerden nog genoeg te Islamiseren aangezien het vol zit met marxisten en ander ongelovig gespuis en ook onislamitische tradities. Een grote schoonmaak van ISIS zou geen kwaad kunnenquote:Op donderdag 26 juni 2014 22:58 schreef Baklava95 het volgende:
Van mij mag er best een Islamtische staat in Koerdistan komen hoor.![]()
Maar dan moeten Koerden zelf het stichten of ISIS moet het met min mogelijk geweld innemen.
Ja mee eens.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:00 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In dat geval zijn wij het eens; ik hoop dat ISIS Noord-Irak onder controle krijgt. Sowieso valt er bij de Koerden nog genoeg te Islamiseren aangezien het vol zicht met marxisten en ander ongelovig gespuig en ook onislamitische tradities. Een grote schoonmaak van ISIS zou geen kwaad kunnen
Nou dan, dan hoef je het niet te vragen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De hele Islamtische wereld hoort bij hun geplande staat. Duh![]()
![]()
![]()
Volgens mij heb je echt niet door dat Aloulou het niet serieus bedoeld.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:01 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja mee eens.![]()
Koerden gewoon volledig Islamiseren en Koerdische en Arabisch als officile talen maken.
whoopquote:Op donderdag 26 juni 2014 23:01 schreef Baklava95 het volgende:
Ja mee eens.![]()
Koerden gewoon volledig Islamiseren en Koerdische en Arabisch als officile talen maken.
Jawel hoor, en daarom troll ik nu ook.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Volgens mij heb je echt niet door dat Aloulou het niet serieus bedoeld.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:58 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Maar dan moeten Koerden zelf het stichten of ISIS moet het met min mogelijk geweld innemen.
quote:Obama wil half miljard voor Syrische rebellen
De Amerikaanse president Barack Obama heeft het Congres om 500 miljoen dollar (ruim 367 miljoen euro) gevraagd om niet-extremistische Syrische rebellen te trainen en uit te rusten.
Volgens het Witte Huis wordt alles gedaan om te voorkomen dat de Amerikaanse steun in handen valt van vijanden van de VS, die ook tegen de Syrische president Bashar al-Assad vechten.
Obama is sterk onder druk gezet door enkele parlementarirs om meer steun te geven aan de rebellen in de al drie jaar durende oorlog. De rebellengroepen die steun zullen ontvangen, worden vooraf doorgelicht.
De VS willen voorkomen dat Amerikaans materieel terechtkomt bij radicale groepen als de Islamitische Staat in Irak en al-Sham en het aan al-Qaeda gelieerde al-Nusra Front.
Nee, Turk.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:58 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee, er bestaan wel gematigde rebellen natuurlijk..quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]de rebellen die ze steunen zijn voor de sharia. Als dat geen extremisme is...
Wanneer ga je je Turkse identiteit erkennen?quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:01 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja mee eens.![]()
Ik heb ze nog niet gezien, behalve de YPG dan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, er bestaan wel gematigde rebellen natuurlijk..
Maar het punt is dat deze wapens ook terecht gaan komen bij figuren van ISIS bijvoorbeeld. En ik geloof gewoon niet dat de VS dat niet doorheeft. En dat is wat ik bedoelde met een verborgen agenda.
De VS pretendeert dat ze niet groeperingen als ISIS steunen. Maar de VS is toch niet zo naef dat ze denken dat die wapens niet bij deze groeperingen terecht gaan komen?
Klopt helemaal.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb ze nog niet gezien, behalve de YPG dan.
Het interesseert ze gewoon niet, ISIS vormt geen gevaar voor de Amerikaanse/Isralse belangen gezien nooit heel Irak of Syri zouden kunnen veroveren.
De oorlog in Syri moet gewoon zo lang mogelijk duren, dat ze Assad niet kunnen verslaan hebben ze nu wel door.
Terroristenheuler. (obama)quote:
Aan wie vraag je dit?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:02 schreef De_Ilias het volgende:
"Lang leve Hezbollah" staat in de topicnaam, zou "lang leve ISIS" ook mogen of wordt dat dan niet geaccepteerd? Gewoon een eerlijke vraag.
Aan iedereen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aan wie vraag je dit?
Van mij wel.
Wordt hezbollaah als een terroristische organisatie beschouwd in Europa?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan krijg je veel verschillende meningen.
Van mij mag het. Ik denk alleen niet dat de mods dat goed vinden gezien de bans voor pro-ISIS figuren.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:02 schreef De_Ilias het volgende:
"Lang leve Hezbollah" staat in de topicnaam, zou "lang leve ISIS" ook mogen of wordt dat dan niet geaccepteerd? Gewoon een eerlijke vraag.
De militaire tak wel. Vanwege de oorlog in Syri.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:06 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Wordt hezbollaah als een terroristische organisatie beschouwd in Europa?
De militaire tak wel inderdaad.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:06 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Wordt hezbollaah als een terroristische organisatie beschouwd in Europa?
Deze topictitel werd wel geaccepteerd:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:02 schreef De_Ilias het volgende:
Twee middelen: gps en israelische bombardementen. Komt wel goed.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, er bestaan wel gematigde rebellen natuurlijk..
Maar het punt is dat deze wapens ook terecht gaan komen bij figuren van ISIS bijvoorbeeld. En ik geloof gewoon niet dat de VS dat niet doorheeft. En dat is wat ik bedoelde met een verborgen agenda.
De VS pretendeert dat ze niet groeperingen als ISIS steunen. Maar de VS is toch niet zo naef dat ze denken dat die wapens niet bij deze groeperingen terecht gaan komen?
FSA, Syrian revolutionary front en de islamic front. Deze partijen komen allemaal op voor minderheden en willen dat het volk hun eigen weg kiest. Aub niet de waarheid verdoezelen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb ze nog niet gezien, behalve de YPG dan.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
FSA, Syrian revolutionary front en de islamic front. Deze partijen komen allemaal op voor minderheden en willen dat het volk hun eigen weg kiest. Aub niet de waarheid verdoezelen.
Ahja, alsof dit de eerste keer is ofzo...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
Stel je vraag aan een Syriganger:
Maar wees er snel bij
Elizabeth komt niet eens voor op de paginaquote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]Het SRF wil de sharia. En het IF een sharia dictatuur.
En:
“My sense is that there are no seculars,” said Elizabeth O’Bagy, of the Institute for the Study of War, who has made numerous trips to Syria in recent months to interview rebel commanders.
http://www.nytimes.com/20(...)?pagewanted=all&_r=0
Ik denk dat je je ogen moet laten nakijken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Elizabeth komt niet eens voor op de pagina
Dat klopt, maar heb je al eerder zo'n kinderlijke "prijsvraag" gezien dan?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja, alsof dit de eerste keer is ofzo...
Er zitten talloze Jihadisten op twitter..
Nee, maar het is vooral nogal hilarisch dat ze blijkbaar denken dat ze de eerste zijn.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat klopt, maar heb je al eerder zo'n kinderlijke "prijsvraag" gezien dan?
Goed artikel, veel waarhedenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:45 schreef SadPanda het volgende:
Damascus and Baghdad: A Marine’s Syrian Education
During my first weeks in Damascus, I was pleasantly shocked at just how wrong my simplistic ideas about region were. I expected to find a society full of veiled women, mosques on every street corner, religious police looking over shoulders, rabid anti-American sentiment preached to angry crowds, persecuted Christians and crumbling hidden churches, prudish separation of the sexes, and so on. I quickly realized during my first few days and nights in Damascus, that Syria was a far cry from my previous imaginings, which were probably more reflective of Saudi Arabian life and culture.
What I actually found was mostly unveiled women wearing European fashions and sporting bright makeup – many of them wearing blue jeans and tight clothes. I saw groups of teenage boys and girls mingling in trendy cafes late into the night, displaying expensive cell phones. There were plenty of mosques, but almost every neighborhood had a large church or two with crosses figured prominently in the Damascus skyline. As I walked near the Old City, I was surprised to find entire streets lined with large stone and marble churches. At night, all of the crosses atop these churches were lit up, outlined with blue fluorescent lighting, visible for miles; and in some parts of the Damascus skyline these blue crosses even outnumbered the green-lit minarets of mosques. Historic synagogues were also accessible and well-kept in the small Jewish quarter of Old City Damascus and in the famous National Museum.
Een deel uit het artikel.
http://www.foreignpolicyj(...)es-syrian-education/
"Zoek" gedaan op die website. Kwam niet voor.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik denk dat je je ogen moet laten nakijken.
Dan werkt die 'zoek' knop van je niet, want ik zie het toch echt staan en mijn control + f ziet het wel.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:12 schreef firefly3 het volgende:
[..]
"Zoek" gedaan op die website. Kwam niet voor.
Die fluit... Is dat nu een Arabische ney or een mijwiz? Allebei?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:22 schreef theunderdog het volgende:
Wie gaat er nog meer los op dit liedje? :
Geen flauw idee.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:33 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die fluit... Is dat nu een Arabische ney or een mijwiz? Allebei?
Ik klik op full article. Na het opnieuw gelezen te hebben staat er nog steeds geen elizabeth hoor.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan werkt die 'zoek' knop van je niet, want ik zie het toch echt staan en mijn control + f ziet het wel.
De tering... het ligt daar goed in puin zeg.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:46 schreef UpsideDown het volgende:
Regeringsleger neemt rebellenposities onder vuur in de wijk Jobar:
Om van te kotsen !quote:
Klopt, de rebellen hebben de wijk Jobar meer dan een jaar in handen gehad en het heeft het leger ook meer dan een half jaar gekost om de wijk weer grotendeels in handen te krijgen. Dit ging gepaard met dagenlange beschietingen en complexe operaties. Hierbij is de wijk in tween gesplitst om de rebellen af te snijden en het verzet te breken, wat uiteindelijk ook is gelukt. Jobar is dan ook n van de meest vernietigde wijken van Damascus waar amper nog mensen kunnen wonen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De tering... het ligt daar goed in puin zeg.
Groot mufti's, vereer jij die?quote:
Waarom dat?!quote:
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:05 schreef Hiper het volgende:
[..]
Grootmoeftie die zich voordoet als soenniet, maar is gewoon sjiiet. Taqiyya expert.
walgelijk vind ik dat imams zich zo keihard bezighouden met politiekquote:
Dat is geen imam, maar een duivel in menselijk vorm.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
walgelijk vind ik dat imams zich zo keihard bezighouden met politiek
en dan beweren "wij zijn niet van de politiek"
goed dat we dit in turkije niet/nauwelijks hebben
ik ken em niet maar, maar hij zal wel volledig bij het profiel passen dat assad voor ogen heeft, ook zo mooi dat portret van assad op de achtergrondquote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:14 schreef Hiper het volgende:
[..]
Dat is geen imam, maar een duivel in menselijk vorm.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:14 schreef Hiper het volgende:
[..]
Dat is geen imam, maar een duivel in menselijk vorm.
Hij bedoelt het natuurlijk figuurlijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht dat je dat zou vinden.
Duh, dat snap ik ook wel.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:42 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hij bedoelt het natuurlijk figuurlijk.
Naar mijn weten wordt religie al 2000 a 3000 jaar gebruikt om te doen en laten wat je wil.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Om van te kotsen !
Waarom doen ze dit eigenlijk? naar mijn weten zijn er in de koran genoeg citaten te vinden die aantonen dat je als moslim respect moet hebben voor andere religies.
Door bepaalde figuren inderdaad ja.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Naar mijn weten wordt religie al 2000 a 3000 jaar gebruikt om te doen en laten wat je wil.
Omdat ik het geen goede bron vind. Ze geloven en verspreiden namelijk een hoop sprookjes.quote:
Dat het niks is om je over te verbazen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Door bepaalde figuren inderdaad ja.
Je punt?
Dat soort misplaatste relativisme deel ik niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat het niks is om je over te verbazen.
Het kunnen mensen zijn die gewoon willen slopen, die dingen kapot willen slaan. En ze gebruiken religie als argument om het te mogen doen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat soort misplaatste relativisme deel ik niet.
Ok.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het kunnen mensen zijn die gewoon willen slopen, die dingen kapot willen slaan. En ze gebruiken religie als argument om het te mogen doen.
Je vraagt je af waarom mensen dit doen. Wat denk jij dan?quote:
Ik vraag mij helemaal niets af, ik vind zulke daden alleen erg.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je vraagt je af waarom mensen dit doen. Wat denk jij dan?
Ah ok, je zei 'ik vraag me af waarom...' maar dat was meer spreekwoordelijk.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vraag mij helemaal niets af, ik vind zulke daden alleen erg.
Zelfs al gebeuren zulke daden elke minuut,dan nog blijf ik het afkeuren. Ik ben van mening dat je morele kompas naar de tyfus is als je dingen niet meer erg vindt omdat het nu eenmaal vaak gebeurt of omdat het nu eenmaal menselijk is enz.
Ik verbaas mij dan ook niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds erg. Maar ik verbaas me er niet over. Dat kan beide.
Ja, hij heeft opgegeven door 500$ miljoen te geven aan de rebellen... Maar nee, volgens die man moet er nog meer geld naar extremisten.quote:
500 mil is peanutsquote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, hij heeft opgegeven door 500$ miljoen te geven aan de rebellen... Maar nee, volgens die man moet er nog meer geld naar extremisten.
Waarom denk je nog steeds dat het naar extremisten gaat? Ik heb al vaak een documentaire hier gepost hoe de fsa tegen isis vecht en niet voor een extremistische sharia staat is. Beetje jammer dit.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, hij heeft opgegeven door 500$ miljoen te geven aan de rebellen... Maar nee, volgens die man moet er nog meer geld naar extremisten.
Idd, wat me opvalt is dat sommige mensen totaal niet in schaal kunnen denken. 3 onthoofde mensen door isis en al nusra vinden ze zo erg, maar als een woonwijk waar vooral burgers wonen compleet van de kaart geveegd wordt, is het opeens niet zo erg. 300 doden tegenover 3, dankzij incidenten. Het is toch iets mentaals blijkbaar, dat ze het overzicht verliezen. Ze gaan naar onderbuik gevoelens luisteren blijkbaar. Valt niet mee te discussieren. De extremistische islam haat is zo groot dat ze mensen op 1 hoop gooien, zodat ze zwart wit uit "assad of de rebellen" kunnen kiezen. Dat zie je bij iedereen die pro assad is. Geen enkel ander persoon of partij kan in hun ogen syrie leiden. Zeer apart.quote:
Ik heb zelf een zwak voor Julia Boutros.quote:Op zondag 29 juni 2014 00:13 schreef firefly3 het volgende:
Het aanbidden van hezbollah liedjes kan ik ook niet zo goed begrijpen
En ik heb al vaak genoeg onderbouwt waarom de rebellen die jij zo prijst ook voor de sharia zijn.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 23:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waarom denk je nog steeds dat het naar extremisten gaat? Ik heb al vaak een documentaire hier gepost hoe de fsa tegen isis vecht en niet voor een extremistische sharia staat is. Beetje jammer dit.
quote:Op zondag 29 juni 2014 00:13 schreef firefly3 het volgende:
Het aanbidden van hezbollah liedjes kan ik ook niet zo goed begrijpen
Dit is gewoon vrolijke muziek.quote:Op zondag 29 juni 2014 01:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De tweede klinkt redelijk, de rest is prut.
Tjah, het is moeilijk oorlog voeren tegen ratten die zich tussen burgers verstoppen. Zelfs de Amerikanen met hun zeer geavanceerde precisie bommen hebben het er moeilijk mee. Assad heeft de middellen niet om met precisie bommen te vechten, dus is de barrel bomb het alternatief.quote:Op zondag 29 juni 2014 00:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Idd, wat me opvalt is dat sommige mensen totaal niet in schaal kunnen denken. 3 onthoofde mensen door isis en al nusra vinden ze zo erg, maar als een woonwijk waar vooral burgers wonen compleet van de kaart geveegd wordt, is het opeens niet zo erg. 300 doden tegenover 3, dankzij incidenten. Het is toch iets mentaals blijkbaar, dat ze het overzicht verliezen. Ze gaan naar onderbuik gevoelens luisteren blijkbaar. Valt niet mee te discussieren. De extremistische islam haat is zo groot dat ze mensen op 1 hoop gooien, zodat ze zwart wit uit "assad of de rebellen" kunnen kiezen. Dat zie je bij iedereen die pro assad is. Geen enkel ander persoon of partij kan in hun ogen syrie leiden. Zeer apart.
In Turkije is (was) de islam verworden tot een vehikel voor een positivistisch "social-engineering"-project. Nee dat is de juiste weg...quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
walgelijk vind ik dat imams zich zo keihard bezighouden met politiek
en dan beweren "wij zijn niet van de politiek"
goed dat we dit in turkije niet/nauwelijks hebben
twitter:Way2Wonderland twitterde op donderdag 26-06-2014 om 07:51:49#Aleppo Muslims taught Christians verses from the Quran in case terrorists asked them to recite a verse or get their head chopped off #Syria reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op zondag 29-06-2014 om 20:11:3917 terrorists from "Liwaa` Fursaan Al-Haqq” (Knights of Justice Brigade) were ambushed and killed by the Syrian Arab Army at Morek. #Hama reageer retweet
twitter:Syrianonymous twitterde op zondag 29-06-2014 om 15:18:03#FSA claim #ISIS leader Baghdadi was released by #Assad to be his agent, but is #Obama Assad shabiha too? #No2ISIS http://t.co/cuMTzNAXOa reageer retweet
ISIS is weer eens gezellig bezig:twitter:
SPOILER: schokkendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anti-Turkije
quote:Op zondag 29 juni 2014 10:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In Turkije is (was) de islam verworden tot een vehikel voor een positivistisch "social-engineering"-project. Nee dat is de juiste weg...
En dan de Koran interpreteren, moskeen runnen in het buitenland, een Islamitische Universiteit in Rotterdam uitbaten, 70000 geestelijken op de loonlijst hebben staan en dan nog met droge ogen durven beweren een seculier land te zijn.quote:
aight!quote:Op zondag 29 juni 2014 20:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En dan de Koran interpreteren, moskeen runnen in het buitenland, een Islamitische Universiteit in Rotterdam uitbaten, 70000 geestelijken op de loonlijst hebben staan en dan nog met droge ogen durven beweren een seculier land te zijn.
De paradoxen van het Midden-Oosten zijn talrijk.
samenwerking ypg en assad is gedurende opstand altijd goed geweestquote:Op zondag 29 juni 2014 21:43 schreef IPA35 het volgende:
SAA heeft op de een of andere manier een uitval weten de doen vanuit Qamishli en daar een 7-tal dorpen weten te veroveren op ISIS (blijkbaar) en dat terwijl iedereen dacht dat alles rondom de stad in handen is van de YPG. Erg vreemd. Blijkbaar heeft ISIS daar kort geleden terrein gewonnen op de Koerden? Wie weet?
Verder een of twee dorpen in Latakia heroverd en gevechten gerapporteerd in Talbeesa.
Zie map ook:
http://en.wikipedia.org/w(...)the_Syrian_Civil_War
Nou ja. Ik denk dat je de drie Koerdische gebieden die van elkaar gescheiden ook moet zien als verschillend van elkaar qua houding. Daar in Afrin lijken ze zich erg kalm te houden, die in Hasakah/Qamishli lijken redelijk vreedzaam samen te werken met de regering (op elke vermeende clashes na dan). In het midden echter werkte de YPG samen met een clubje genaamd Jabhat al-Akrad, dat openlijk met de FSA samenwerkt en anti-regering is.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
samenwerking ypg en assad is gedurende opstand altijd goed geweestdaarnaast heeft assad opdracht gekregen van iran om iets te doen aan dat isis. het past allemaaal binnen het plaatje. niks vreemds imo
quote:Op zondag 29 juni 2014 20:41 schreef SadPanda het volgende:
twitter:Way2Wonderland twitterde op donderdag 26-06-2014 om 07:51:49#Aleppo Muslims taught Christians verses from the Quran in case terrorists asked them to recite a verse or get their head chopped off #Syria reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op zondag 29-06-2014 om 20:11:3917 terrorists from "Liwaa` Fursaan Al-Haqq” (Knights of Justice Brigade) were ambushed and killed by the Syrian Arab Army at Morek. #Hama reageer retweet
twitter:Syrianonymous twitterde op zondag 29-06-2014 om 15:18:03#FSA claim #ISIS leader Baghdadi was released by #Assad to be his agent, but is #Obama Assad shabiha too? #No2ISIS http://t.co/cuMTzNAXOa reageer retweet
ISIS is weer eens gezellig bezig:twitter:WTF!!SPOILER: schokkendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ISIS![]()
Ze hebben nog Assad troepenquote:Op maandag 30 juni 2014 01:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vraag me eigenlijk af ze wel direct gedood zijn.
Nee, daar hebben we veel aan idd.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:14 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ze hebben nog Assad troepen
nou nou .quote:Op maandag 30 juni 2014 01:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we veel aan idd.
Ja wat? Syria is naar de tyfus, en Irak nu ook....quote:
quote:Zware gevechten Syrische rebellen met jihadisten
Bij een grensovergang naar Irak zijn maandag zware gevechten uitgebroken tussen groepen Syrische rebellen en jihadisten die in het gebied een grensoverschrijdende Islamitische Staat hebben uitgeroepen.
In de streek is de extremistische ISIS (Islamitische Staat in Irak en al-Sham) slaags geraakt met vooral het al-Nusrafront, melden waarnemers van het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten.
De strijd concentreert zich volgens de organisatie rond de grensplaats Boukamal.
De onderlinge strijd tussen de rebellen is een oorlog binnen een oorlog geworden in Syri. Tegenstanders van president Bashar al-Assad namen de wapens op toen de regering hun protesten met harde hand neersloeg.
Islamistische strijders kregen de overhand in het gewapende verzet. ISIS, toen nog de tak van al-Qaida in Irak, mengde zich in 2012 in de burgeroorlog in Syri door geharde vechters in de strijd te werpen en buitenlandse jihadisten te werven.
Het aanvankelijke enthousiasme van de overige rebellen over hun steun sloeg na verloop van tijd om. Zij vonden dat de jihadisten hun opstand kaapten om hun eigen transnationale doeleinden te verwezenlijken en wrede methoden hanteerden om in de door hen beheerste gebieden een streng islamitisch bewind te vestigen.
Staat
Volgens het Observatorium kwamen bij gevechten tussen de rebellen onderling sinds januari zevenduizend mensen om, voor het merendeel strijders.
Islamistische rivalen hekelden het uitroepen van de Islamitische Staat. "De bendes van Al-Bagdadi (de leider van ISIS) leven in een fantasiewereld. Ze willen een staat vestigen, maar hebben er niet de elementen voor. Je kan geen staat vestigen door plundering, sabotage en bomaanslagen", liet Abdel Rahman al-Shami, woordvoerder van het Leger van Islam, weten.
Importeur
Het al-Nusrafront is volgens al-Qaedaleider Ayman al-Zawahiri 'de officle importeur' van al-Qaeda in Syri. De ondergedoken al-Zawahiri ziet in ISIS-aanvoerder Bagdadi de bendeleider van een zootje ongeregeld dat zijn gezag ondermijnt.
Al-Baghdadi deed daar zondag nog een schepje bovenop door zijn terrein tot kalifaat uit te roepen, een beladen begrip onder islamisten.
Het Westen heeft natuurlijk een dikke vinger in de pap gehad door alle leiders daar uit de weg (proberen) te ruimen en een machtsvacuum achter te laten.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja wat? Syria is naar de tyfus, en Irak nu ook....
En niemand die er iets aan kan doen. Ook het grote Iran niet. Het is niet wachten op het moment dat ISIS wordt verdreven, het is wachten op tot het moment ISIS kleine kindjes gaat kruisigen.
Historie, verleden tijd, en dus totaal niet relevant meer voor het land zelf.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het Westen heeft natuurlijk een dikke vinger in de pap gehad door alle leiders daar uit de weg (proberen) te ruimen en een machtsvacuum achter te laten.
Assad zit er nog. Misschien is dat voorlopig wel prima.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Historie, verleden tijd, en dus totaal niet relevant meer voor het land zelf.
twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 30-06-2014 om 03:12:28The Syrian women in Al-Ba'ath Brigades. http://t.co/w84u8NGY5I reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 30-06-2014 om 06:08:07The Syrian government has offered to deliver aid to the 7,000 residents in the #Yarmouk Camp, but the terrorist groups will not allow it. reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 30-06-2014 om 02:20:19The SAA has liberated 7 villages in Al-Hasakah:Khorbah JadouAbu JalalKhorbah JamouMolouk al-SarayaOm JafarAl-JadidahOm Jafar Azou reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 30-06-2014 om 02:25:00In the Al-Rubayya District in Latakia, the Syrian Arab Army has liberated the village of Zgharo. #Latakia #Syria reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 30-06-2014 om 03:03:59The Syrian Arab Army has liberated Tal Qazan in the #Aleppo Governate. reageer retweet
twitter:markito0171 twitterde op maandag 30-06-2014 om 20:04:21#Syria #ISIS military parade in #Raqqa with 3 #US made M198 howitzer -captured in #Mosul from #Iraq'i army http://t.co/mt51pZ5C0M reageer retweet
Dit zijn de wapens uit Mosul in Raqqa, Syrie.twitter:AhmdAlish twitterde op maandag 30-06-2014 om 20:05:34داعش تعرض صاروخ سكود من ترسانتها في مدينة الرقة بسوريا #أحيه http://t.co/2A4GugXUvJ reageer retweet
Is een keer wat anders dan zo'n saaie doorsnee Marokkaanse hoofddoek...quote:
Syrische vrouwenquote:Op maandag 30 juni 2014 21:03 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 30-06-2014 om 03:12:28The Syrian women in Al-Ba'ath Brigades. http://t.co/w84u8NGY5I reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 30-06-2014 om 06:08:07The Syrian government has offered to deliver aid to the 7,000 residents in the #Yarmouk Camp, but the terrorist groups will not allow it. reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 30-06-2014 om 02:20:19The SAA has liberated 7 villages in Al-Hasakah:Khorbah JadouAbu JalalKhorbah JamouMolouk al-SarayaOm JafarAl-JadidahOm Jafar Azou reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 30-06-2014 om 02:25:00In the Al-Rubayya District in Latakia, the Syrian Arab Army has liberated the village of Zgharo. #Latakia #Syria reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 30-06-2014 om 03:03:59The Syrian Arab Army has liberated Tal Qazan in the #Aleppo Governate. reageer retweet
Wat een mooie vrouwen zeg.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:03 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]twitter:KeepingtheLeith twitterde op maandag 30-06-2014 om 03:12:28The Syrian women in Al-Ba'ath Brigades. http://t.co/w84u8NGY5I reageer retweet
twitter:PetoLucem twitterde op dinsdag 01-07-2014 om 15:06:33#SyAAF planes target #ISIS positions in Manjam al-Melh and al-Kesra in #Deir_Ezzor countryside. #Syria reageer retweet
Assad steunt ISIS!!111!twitter:PetoLucem twitterde op dinsdag 01-07-2014 om 12:11:43#ISIS forces have captured #Albukamal after clashes with other insurgent groups. #SyAAF is conducting air strikes on the town NOW. #Syria reageer retweet
Je vergeet vele tienduizenden niet-extremisten die vechten. De vechtende burgerbevolking.quote:Op zondag 29 juni 2014 01:59 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Tjah, het is moeilijk oorlog voeren tegen ratten die zich tussen burgers verstoppen. Zelfs de Amerikanen met hun zeer geavanceerde precisie bommen hebben het er moeilijk mee. Assad heeft de middellen niet om met precisie bommen te vechten, dus is de barrel bomb het alternatief.
Als het Westen en bondgenoten de rebellen niet zo gesteund zouden hebben dan was dit allemaal niet nodig geweest. Als Assad uiteindelijk dood is dan hou je dezelfde ratten over die zojuist een guerilla-oorlog gevoerd hebben en allemaal macht willen hebben. Resultaat? De komende decennia een onveilig kutland vol met terroristen, extremisten en oorlog.
Is die middelste vrouw een man?quote:Op maandag 30 juni 2014 21:03 schreef SadPanda het volgende:
Ook over hen maak ik me zorgen, aangezien veel van hen mogelijk zullen radicaliseren of weigeren hun wapens neer te leggen als ze niet helemaal hun zin krijgen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:43 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je vergeet vele tienduizenden niet-extremisten die vechten. De vechtende burgerbevolking.
Bij een groot aantal is hun haat tegen extremisme gegroeid.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:38 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Ook over hen maak ik me zorgen, aangezien veel van hen mogelijk zullen radicaliseren of weigeren hun wapens neer te leggen als ze niet helemaal hun zin krijgen.
Wat een russisch propaganda, je weet dat alles driemaal door de staat wordt goedgekeurd en bewerkt voordat het de deur uit gaat he?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:58 schreef SadPanda het volgende:
Goede documentaire. Komt ook een Syrische journaliste in voor die ontvoerd was door het FSA, ze werd gedwongen een hoofddoek te dragen. Bewijst hoe 'seculier' het FSA is naast dat het natuurlijk bewijst hoeveel ze voor democratie en vrijheid zijn.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 07:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat een russisch propaganda, je weet dat alles driemaal door de staat wordt goedgekeurd en bewerkt voordat het de deur uit gaat he?
quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]het zal wel verzonnen zijn, allemaal acteurs.
Ja, dat zeg. Het zijn allemaal erg goede acteurs en de ontvoering is in scene gezet.quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Ieder verstandig mens neemt Russische journalistiek per definitie niet serieus. De kwaliteit is in principe erg sterk, en is alleen geen pers-vrijheid.
Zover zou ik niet willen gaan, maar je moet het allemaal wel met een korreltje zout nemen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, dat zeg. Het zijn allemaal erg goede acteurs en de ontvoering is in scene gezet.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zover zou ik niet willen gaan, maar je moet het allemaal wel met een korreltje zout nemen.
Al gedaan.quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]kijk de documentaire nou maar voordat je het gaat bekritiseren.
Jij hebt nogal moeite met begrijpend lezen merk ik.quote:
Ik nam aan dat je het over de documentaire had gezien je die quote.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij hebt nogal moeite met begrijpend lezen merk ik.
Ik zeg nergens dat ik iets niet geloof, wat ik zeg is dat er nauwelijks pers-vrijheid is in Rusland. En dat je dus Russisch nieuws met een korreltje zout moet nemen.
Documentaire - nieuws...quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik nam aan dat je het over de documentaire had gezien je die quote.
Wat is de relevantie?
twitter:KeepingtheLeith twitterde op woensdag 02-07-2014 om 02:55:55The Syrian Air Force bombarded IS positions at Abu Kamal in #DeirEzzor and #Raqqa reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op woensdag 02-07-2014 om 05:09:5650+ days without water and electricity for some areas of Aleppo. #Aleppo #ThirstyAleppo reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op dinsdag 01-07-2014 om 22:49:20Daar al-Kabeera has been reportedly liberated by the Syrian Arab Army. This is a huge victory in #Homs reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op woensdag 02-07-2014 om 19:39:03HUGE SAA AMBUSH IN MAARAT MASREEN! The SAA destroyed 8 flatbed trucks with 23 mm cannons and killed 41 terrorists from Liwaa` Al-Aqsa. reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op woensdag 02-07-2014 om 19:11:52Abu Bilal al-Homsi, a former FSA fighter, is now pledging his allegiance to Ibrahim Abu Bakr al- Baghdadassup #ISIS http://t.co/cm0gZrG0nh reageer retweet
Het klopt wel .quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:54 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ISIS en Amerika samenwerken en elkaar steunen in Syri en/of Irak.![]()
Een ISIS leider die verkleed ging als vrouw of?quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:47 schreef Djibril het volgende:
Wat een treurige mensen.
Goed werk van de Koerden.
[ afbeelding ]
FSAquote:Op donderdag 3 juli 2014 00:11 schreef SadPanda het volgende:
SCHOKKEND, een vrouw van het FSA slaat een gewonde soldaat meerdere keren met een hamer terwijl haar zoon hem steekt met een mes.
Er waren 0 gewonden of doden gerapporteerd. Wat een toneel.quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:11 schreef IPA35 het volgende:
Kom eens onder je steen vandaan, Firefly
https://now.mmedia.me/lb/(...)ordination-with-iraq
Incidentenpost met daaromheen onbevestigde aannames, werkend op onderbuik gevoelens. Propaganda dus.quote:Op donderdag 3 juli 2014 00:11 schreef SadPanda het volgende:
SCHOKKEND, een vrouw van het FSA slaat een gewonde soldaat meerdere keren met een hamer terwijl haar zoon hem steekt met een mes.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Incidentenpost met daaromheen onbevestigde aannames, werkend op onderbuik gevoelens. Propaganda dus.
Beetje jammer dat je een heel groep in discrediet wilt brengen met incidenten. Zij was gewoon helemaal doorgedraaid. Dat gebeurd tijdens oorlogen waarbij je je familieleden dood ziet gaan. Treurig om dan zo'n filmpje te delen om te gebruiken in je argumentatie.quote:
Ik gebruik het niet als argument, je ziet alleen wat voor zieke mensen er bij zitten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je een heel groep in discrediet wilt brengen met incidenten. Zij was gewoon helemaal doorgedraaid. Dat gebeurd tijdens oorlogen waarbij je je familieleden dood ziet gaan. Treurig om dan zo'n filmpje te delen om te gebruiken in je argumentatie.
Daarom snap ik het nut van zo'n filmpje over een ziek persoon binnen een groepering niet zo. Dat heeft alleen maar te maken met in diskrediet brengen van een hele groepering.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik gebruik het niet als argument, je ziet alleen wat voor zieke mensen er bij zitten.
Nee.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:22 schreef Montagui het volgende:
Want uiteindelijk zitten de meeste zieke personen bij ISIS en aanverwante groeperingen en is de leider van het regeringsleger zelf een ziek persoon.
Sharia willen en journalisten ontvoeren en dwingen een hoofddoek te dragen vind ik niet mee vallen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:22 schreef Montagui het volgende:
FSA als groepering valt in dat licht bezien dan reuze mee.
twitter:KeepingtheLeith twitterde op donderdag 03-07-2014 om 17:29:53The Tiger Forces (46th Brigade of the Syrian Special Forces - Airborne Divison) have secured most of the Industrial City in #Aleppo today! reageer retweet
twitter:KeepingtheLeith twitterde op donderdag 03-07-2014 om 19:26:37ISIS terrorists have captured the imperative city of Mayadeen in east Deir ez-Zor from Jabhat al-Nusra. Now, it is the SAA vs. ISIS. reageer retweet
twitter:archicivilians twitterde op donderdag 03-07-2014 om 17:58:30Unconfirmed sources: #IS retreated from some areas in E-#Aleppo (Shamir area) and Regime advanced to besiege Rebels around Sheikh Najjar. reageer retweet
Jawel, alleen al gezien de vele mensenrechten schendingen door hem.quote:
Niet de algemene denkwijze en het zijn incidenten. De meerderheid is niet zo.quote:[..]
Sharia willen en journalisten ontvoeren en dwingen een hoofddoek te dragen vind ik niet mee vallen.
Vertel eens, dan kan ik erop reageren.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jawel, alleen al gezien de vele mensenrechten schendingen door hem.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Niet de algemene denkwijze en het zijn incidenten. De meerderheid is niet zo.
Bijv de martelingen in gevangenissen zonder eerlijk proces. De meerderheid van de fsa is niet zo. Verdraai mijn woorden niet aub.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Vertel eens, dan kan ik erop reageren.
[..]Het IF is sterker dan het FSA, Nusra is sterker dan het FSA. SRF is voor de sharia. Ten ministe een deel van het FSA is voor de sharia. Dus zeker de overgrote meerderheid.
Doet het FSA ook en 'zelfs' de Koerden:quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:49 schreef firefly3 het volgende:
Bijv de martelingen in gevangenissen zonder eerlijk proces.
En je grote vriend de VS doet het ook.quote:
Je denkt weer niet in schaal. Bij de fsa, koerden en de vs is het niet zo standaard als in syrische gevangenissen. Incidenten en uitzonderingen zet je weer gelijk aan grootschalige routines. Jammer dat je keer op keer met kromme vergelijkingen komt met een mega verschil aan proporties.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Doet het FSA ook en 'zelfs' de Koerden:
[..]
En je grote vriend de VS doet het ook.
Bewijs dat het in Syrische gevangenissen wel routine is en in die van de rebellen niet?quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:14 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je denkt weer niet in schaal. Bij de fsa, koerden en de vs is het niet zo standaard als in syrische gevangenissen. Incidenten en uitzonderingen zet je weer gelijk aan grootschalige routines. Jammer dat je keer op keer met kromme vergelijkingen komt met een mega verschil aan proporties.
Genoeg bewijs van mensenrechten organisaties door de vele jaren. Maarja, de rapporten van o.a. de vn en unicef zul je waarschijnlijk niet geloven, maar meet je wel incidenten binnen de fsa breedt uit, bijvoorbeeld die doorgedraaide vrouw.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bewijs dat het in Syrische gevangenissen wel routine is en in die van de rebellen niet?
En die zijn er ook over de rebellen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:40 schreef firefly3 het volgende:
Genoeg bewijs van mensenrechten organisaties door de vele jaren.
boe boe, wat posten is breed uit meten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:40 schreef firefly3 het volgende:
maar meet je wel incidenten binnen de fsa breedt uit, bijvoorbeeld die doorgedraaide vrouw.
twitter:PetoLucem twitterde op donderdag 03-07-2014 om 22:38:11Loy. sources: #SAA forces have taken full control of #Sheikh_Najjar Industrial City near #Aleppo. #Syria reageer retweet
En weer denk je niet in de schaal waarop iets gebeurd, en vergelijk je incidenten met procedures.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En die zijn er ook over de rebellen.
[..]
boe boe, wat posten is breed uit meten.
Bewijs dat het in Syrische gevangenissen wel routine is en in die van de rebellen niet?quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En weer denk je niet in de schaal waarop iets gebeurd, en vergelijk je incidenten met procedures.
o.a. dit rapport:quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bewijs dat het in Syrische gevangenissen wel routine is en in die van de rebellen niet?
the rebel forces is natuurlijk een algemeen begrip. Er is nogal een verschil in aanpak van gevangenen tussen de diverse 'rebel forces'.quote:It should also be admitted that the rebel forces have also been guilty of torture, summary executions and ethnic cleansing of minorities. Given their limited resources, however, it is unlikely that they have committed such crimes on the same scale as the Baath regime, which has a long-standing bureaucracy that was clearly mobilized for the mass killings.
Ik zou het bijhorende verhaal eens lezen als ik jou was. Dan zie je dat het niet om een objectieve organisatie ging en het betaald werd door Qatar. En er wordt gebruikt gemaakt van die vele foto's die toen toevallig op dat moment waren gepubliceerd, door een advocatenbureau dat ook werkte voor Erdogan.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:46 schreef Montagui het volgende:
o.a. dit rapport:http://www.theguardian.co(...)syrian-regime-report
Dat is gewoon de mening van Juan Cole, als je zijn Wikipedia pagina leest zie je dat het zeker geen objectief persoon is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:46 schreef Montagui het volgende:
It should also be admitted that the rebel forces have also been guilty of torture, summary executions and ethnic cleansing of minorities. Given their limited resources, however, it is unlikely that they have committed such crimes on the same scale as the Baath regime, which has a long-standing bureaucracy that was clearly mobilized for the mass killings.
Rode Hello Kitty boekje.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 01:33 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]
Goede baard, wel.![]()
[ afbeelding ]
Blanken in Syrie gebruiken het grote boek van Hello Kitty voor kennisoverdracht.
Ja, joh.... al die gasten van het Inquiry Team zijn van discutabel allure.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zou het bijhorende verhaal eens lezen als ik jou was. Dan zie je dat het niet om een objectieve organisatie ging en het betaald werd door Qatar. En er wordt gebruikt gemaakt van die vele foto's die toen toevallig op dat moment waren gepubliceerd, door een advocatenbureau dat ook werkte voor Erdogan.
Het is gewoon geen objectief rapport vooral niet als ze die foto's gebruiken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:28 schreef Montagui het volgende:
Ja, joh.... al die gasten van het Inquiry Team zijn van discutabel allure.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gelukkig gaat hij die daar nooit komen en nemen de extremisten de macht niet over.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:28 schreef Montagui het volgende:
Assad maakt geen schijn van kans mocht hij ooit voor het tribunaal verschijnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |