abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141721309
quote:
99s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:37 schreef Yi-Long het volgende:
Zelfs het vallen van Robben begrijp ik: Wanneer iemand op je voet staat EN er staat nog een mexicaans been voor je, terwijl je naar voren gaat, dan MOET je wel iets omhoog springen zodat je knie daar niet achter blijft haken, want anders breek je je knie compleet...

Ik hou ook niet van die schwalbes en aanstellerij van Robben vaak, maar in dit geval gewoon een domme actie vand e verdediger, zuivere penalty, en het omhoog springen en dus vallen van Robben is begrijpelijk, anders breek je je been nog als je voorover gaat over die mexicaan zijn knie terwijl je voet nog in de grond staat...
Inderdaad. Maar zelfs al zou het aanstellerij zijn, ik ken geen aanvaller in de World Cup die niet precies hetzelfde gedaan zou hebben. Inclusief het hele Mexicaanse team.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  maandag 30 juni 2014 @ 13:48:59 #252
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_141721439
quote:
3s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:44 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar zelfs al zou het aanstellerij zijn, ik ken geen aanvaller in de World Cup die niet precies hetzelfde gedaan zou hebben. Inclusief het hele Mexicaanse team.
Alleen de Amerikanen lijken niet echt aan dat soort onsportief gedrag te doen. Is toch anders in de USA.
pi_141721462
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:33 schreef TC03 het volgende:
Het stoort me wel dat er ogenblikkelijk na de wedstrijd geschiedvervalsing optreedt.

Allereerst heerst er bij de Mexicanen het idee dat ze 'beter waren'. Feit: zelfs in de periode dat Mexico 'beter' was (eerste helft), had Nederland meer schoten op doel en meer balbezit. Over de gehele wedstrijd genomen had Nederlands zelf veeeeeeeeeel meer balbezit en schoten op doel. Hoe wil je dan concluderen dat Mexico beter was?

Ten tweede dat gejank over die penalty. Het is toch overduidelijk dat die Mexicaan op Robben z'n voet gaat staan? Probeer maar eens te blijven staan als iemand op je voet gaat staan terwijl je aanzet tot een sprint. Echt, hoe ongelofelijk dom ben je als je dat niet begrijpt? :') Of Robben dan wel of niet overdreven valt is een non-discussie.
Joh, als het andersom was geweest en die mexicanen hadden een pingel gekregen in de 92e minuut met een 1-1 stand was er geen krant geweest die had gezegd dat er te makkelijk was gevallen hoor. Hypocriete media.
  maandag 30 juni 2014 @ 13:52:14 #254
117098 Hathor
Effe niet
pi_141721551
quote:
99s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:48 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Alleen de Amerikanen lijken niet echt aan dat soort onsportief gedrag te doen. Is toch anders in de USA.
Daar zou ik maar niet te hard op rekenen, die leren ook snel. Veel Amerikanen hebben hun opleiding genoten in het land waar de uitdrukking Schwalbe vandaan komt, plus hun huidige coach was daar zelf een meester in.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_141721677
Blijft lachwekkend: Zuid Amerikanen die verontwaardigd zijn over een (vermeende) schwalbe.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  maandag 30 juni 2014 @ 14:01:36 #256
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_141721815
It takes one to know one.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_141721959
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:33 schreef TC03 het volgende:
Het stoort me wel dat er ogenblikkelijk na de wedstrijd geschiedvervalsing optreedt.

Allereerst heerst er bij de Mexicanen het idee dat ze 'beter waren'. Feit: zelfs in de periode dat Mexico 'beter' was (eerste helft), had Nederland meer schoten op doel en meer balbezit. Over de gehele wedstrijd genomen had Nederlands zelf veeeeeeeeeel meer balbezit en schoten op doel. Hoe wil je dan concluderen dat Mexico beter was?

Ten tweede dat gejank over die penalty. Het is toch overduidelijk dat die Mexicaan op Robben z'n voet gaat staan? Probeer maar eens te blijven staan als iemand op je voet gaat staan terwijl je aanzet tot een sprint. Echt, hoe ongelofelijk dom ben je als je dat niet begrijpt? :') Of Robben dan wel of niet overdreven valt is een non-discussie.
Die Latijns-Amerikaanse teams kunnen gewoon niet tegen hun verlies en gaan dan excuzen zoeken. Chili had toch precies hetzelfde. Die coach van hun zei ook dat ze veeel beter waren en dat ze verdienden te winnen. Terwijl ze maar 3 schoten in totaal hadden waarvan 1 op doel. :')
  maandag 30 juni 2014 @ 14:07:14 #258
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_141721989
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Joh, als het andersom was geweest en die mexicanen hadden een pingel gekregen in de 92e minuut met een 1-1 stand was er geen krant geweest die had gezegd dat er te makkelijk was gevallen hoor. Hypocriete media.
Andersom natuurlijk ook. Als de Mexicanen in de laatste minuten zo'n penalty verdienen, exact dezelfde, dan zouden velen hier ook roepen dat het wel erg gemakkelijk gevallen was, en domme actie van de verdediger, maar geen penalty, etc etc...

Ik denk dat daar bijna altijd wel iets van meespeelt wat betreft hoe 'terecht' je de penalty vind, als die voor of tegen je is.

In dit geval vind ik het ene terechte penaltyt, mede door de foto's waardoor je duidelijk ziet dat de verdediger op zijn voet staat, maar toen ik het alleen op video zag gisteravond, was mijn eerste gedachte ook "nou nou... ik weet het niet zo zeker..."
pi_141722041
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:33 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik geloof dat als ze vanaf het begin 4-3-3 hadden gespeeld ze compleet kapot waren gegaan.
En dat is ergens op gebaseerd?

Het is echt makkelijker voetballen als je 0-0 staat, hoor.
Ze lieten die Mexicanen gewoon elke keer schieten. Blind was te laat, oke vooruit. Maar je ziet Wijnaldum eerst de verkeerde kant op stappen, pas dan terug lopen en pas dan schijnverdedigen.
Wat voor nut heeft het dan om daar met 5 man te staan?
(Je kunt dit Wijnaldum eigenlijk niet verwijten, hij heeft een heel seizoen niet gespeeld)

3-5-2 (ipv een 5-3-2), dat kan. Maar dan moeten de backs opkomen en het veld breed houden. Bij Nederland gebeurde dat alleen tegen Spanje en door Blind.

Verhaegh was extreem slecht. Elke keer als hij de bal kreeg was hij of te zenuwachtig of hij had te weinig controle om de bal fatsoenlijk aan te nemen om ook maar de optie te hebben vooruit te voetballen. Zo kun je geen 3-5-2 spelen. Dan is het gewoon met 7 man verdedigen rond je eigen zestien en de bal wegrossen als je hem toevallig krijgt.
  maandag 30 juni 2014 @ 14:08:36 #260
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_141722046
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:06 schreef Wouterw17 het volgende:

[..]

Die Latijns-Amerikaanse teams kunnen gewoon niet tegen hun verlies en gaan dan excuzen zoeken. Chili had toch precies hetzelfde. Die coach van hun zei ook dat ze veeel beter waren en dat ze verdienden te winnen. Terwijl ze maar 3 schoten in totaal hadden waarvan 1 op doel. :')
Cillessen heeft toch wel wat meer reddingen moeten maken...!?
Die 1-op-1 en nog 2 afstandsschoten die hij goed pakte...
pi_141722077
quote:
99s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:08 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Cillessen heeft toch wel wat meer reddingen moeten maken...!?
Die 1-op-1 en nog 2 afstandsschoten die hij goed pakte...
Tegen Chili niet? Daar had ik het over in mijn post.
Maar ik vond Mexico tot de 0-1 inderdaad beter maar daarna domineerde Nederland. Dan moeten die kranten niet gaan zeggen dat ze de hele wedstrijd beter waren.
pi_141722085
quote:
99s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:07 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

In dit geval vind ik het ene terechte penaltyt, mede door de foto's waardoor je duidelijk ziet dat de verdediger op zijn voet staat, maar toen ik het alleen op video zag gisteravond, was mijn eerste gedachte ook "nou nou... ik weet het niet zo zeker..."
Ik vond het juist geen penalty.. er was contact maar dat was onvoldoende om Robben te vloeren.. die val was 100% theater.
  Official ESF Kreviewer maandag 30 juni 2014 @ 14:10:16 #263
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141722095
http://www.reddit.com/r/s(...)therlands_21_mexico/

Veel mexicaanse en amerikaanse reacties. Leuk om te lezen wel. Ze vinden het vooral zuur dat ze zo lang voorstonden en ineens weggespeeld werden. De pingel lees ik maar weinig over. Er wordt veel meer geklaagd over het feit dat Mexico stopte met voetballen toen ze voorkwamen.
  maandag 30 juni 2014 @ 14:10:34 #264
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_141722107
quote:
Oh, dit is mooi zeg, die geëmotioneerde, overslaande stem van de ITV-commentator na de penalty van Huntelaar.

"Maybe they haven't been at their dazzling best, but they have got...the job... done!"

O+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_141722114
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:10 schreef Kreator het volgende:
http://www.reddit.com/r/s(...)therlands_21_mexico/

Veel mexicaanse en amerikaanse reacties. Leuk om te lezen wel. Ze vinden het vooral zuur dat ze zo lang voorstonden en ineens weggespeeld werden. De pingel lees ik maar weinig over. Er wordt veel meer geklaagd over het feit dat Mexico stopte met voetballen toen ze voorkwamen.
Je kunt het ook anders zien. Nederland begon pas met voetballen toen ze achterkwamen.
  maandag 30 juni 2014 @ 14:10:57 #266
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141722116
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vond het juist geen penalty.. er was contact maar dat was onvoldoende om Robben te vloeren.. die val was 100% theater.
Goed, ik ga vol op jouw teen staan terwijl je weg wil lopen en dan gaan we kijken hoever je komt ok?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_141722142
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Sporza niet. Nog nooit gelukt hier. Vinden de Belgen erg jammer :P
Sporza is wisselend bij mij. Af en toe werkt het wel, maar ook af en toe een foutmelding.
pi_141722149
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Goed, ik ga vol op jouw teen staan terwijl je weg wil lopen en dan gaan we kijken hoever je komt ok?
Ik denk ook dat het een soort optelsom was omdat er wel meer van dat soort acties voorkwamen.
  maandag 30 juni 2014 @ 14:12:41 #269
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_141722170
quote:
Bij die 2e kans waarbij de bal rakelings naast gaat ziet de verdediging er zo sloom uit, beetje bevangen door de hitte lijkt het.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  maandag 30 juni 2014 @ 14:12:52 #270
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141722176
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:12 schreef Wouterw17 het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het een soort optelsom was omdat er wel meer van dat soort acties voorkwamen.
Deels ook, maar het was gewoon een overtreding in de 16, daar kan je gewoon een penalty voor geven, dat hij OOK nog extra duikt doet daar niets aan af.
Get woke, go broke!
pi_141722195
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hij stond niet op zijn teen. Zijn mensen blind of zo?
  maandag 30 juni 2014 @ 14:14:50 #272
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141722259
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hij stond niet op zijn teen. Zijn mensen blind of zo?

nee, jij? :').
Get woke, go broke!
pi_141722300
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

nee, jij? :').
Het filmpje van dat moment is waar het om gaat, niet een of andere poepfoto die een vertekend beeld geeft
  maandag 30 juni 2014 @ 14:16:28 #274
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141722312

Hier zie je het nog beter, gaat er gewoon op staan, nou blijf jij dan maar eens rechtopstaan.
Get woke, go broke!
  maandag 30 juni 2014 @ 14:17:07 #275
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141722336
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het filmpje van dat moment is waar het om gaat, niet een of andere poepfoto die een vertekend beeld geeft
Je....zit...ernaast.

Ongelijk toegeven is best te doen zonder dat je meteen voor lul staat hoor.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')