abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2014 @ 01:05:21 #177
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_141711790
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:41 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]

Zeg het maar jongens.

Natuurlijk was het een terechte penalty.

Probeer maar overeind te blijven als iemand op je tenen staat.
  maandag 30 juni 2014 @ 01:16:56 #178
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_141712072
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 01:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Natuurlijk was het een terechte penalty.

Probeer maar overeind te blijven als iemand op je tenen staat.
Daarnaast haakt Robben zijn rechtervoet achter het been van die Mexicaan.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 30 juni 2014 @ 01:17:50 #179
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_141712093
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 01:16 schreef TC03 het volgende:

[..]

Daarnaast haakt Robben zijn rechtervoet achter het been van die Mexicaan.
Daar ben ik dan weer minder zeker van. Ik denk dat de hoek hierbij wat vertekenend kan werken.
pi_141712332
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 01:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Daar ben ik dan weer minder zeker van. Ik denk dat de hoek hierbij wat vertekenend kan werken.
Mwah kijk naar de sok van de Mexicano. Dat gebeurt niet als er geen contact is ;)
pi_141712557
Ik erger me heel erg dat afgunstige buitenlandse media zeuren over de schwalbes van Robben, terwijl je niemand hoorde toen wij onterecht twee penalty's tegen kregen.

Misgunners.
Copthorne 2.0
pi_141713012
Engelse media schijnen zelfs te suggereren dat Robben heeft gezegd de hele wedstrijd schwalbes te hebben gemaakt.

Hebben ze daar geen goede vertalers ofzo :').
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_141713090
Toch wel verfrissend sommige buitenlandse media ipv het 'aan hetzelfde touwtje trekken'.

Zoals deze:
http://bleacherreport.com(...)-turns-the-gameagain

"First, Kuyt was a poor choice at left-wing-back."

Second, Sneijder struggled for the fourth game running.

Louis van Gaal switched to 4-3-3 and won the game for the second time in this tournament, sparking fresh questions over whether he should be starting with the 3-5-2.
pi_141713136
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 02:33 schreef Pandarus het volgende:
Toch wel verfrissend sommige buitenlandse media ipv het 'aan hetzelfde touwtje trekken'.

Zoals deze:
http://bleacherreport.com(...)-turns-the-gameagain

"First, Kuyt was a poor choice at left-wing-back."

Second, Sneijder struggled for the fourth game running.

Louis van Gaal switched to 4-3-3 and won the game for the second time in this tournament, sparking fresh questions over whether he should be starting with the 3-5-2.

Dat is nu net het hele kunststukje van Van Gaal.
In het begin van de wedstrijd de tegenstander lekker steeds tegen de verdedigende muur laten lopen.
Dan switchen naar 4-3-3 als de tegenstander is moegestreden, terwijl NL nog niet zoveel heeft gedaan behalve verdedigen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_141713147
quote:
19s.gif Op maandag 30 juni 2014 02:38 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Dat is nu net het hele kunststukje van Van Gaal.
In het begin van de wedstrijd de tegenstander lekker steeds tegen de verdedigende muur laten lopen.
Dan switchen naar 4-3-3 als de tegenstander is moegestreden, terwijl NL nog niet zoveel heeft gedaan behalve verdedigen.
Mexico kwam terecht 1-0 voor terwijl ze toch duidelijk minder kwaliteit hebben. Tactiek om zelf eerst achter te komen?

Als de tegenstander de val heeft en jij acher de bal aan rent wordt je zelf eerder moe, niet later.

Ondanks tactische blunders van van Gaal zijn 'we' tot nu toe zo ver gekomen. Alles te danken aan individuele klassen en een heleboel geluk. Maar zonder geluk win je geen WK, dus wie zal het zeggen.

Alleen genant om te zien hoe van Gaal het zelf altijd weer uit weet te leggen als zijn kwaliteit, dat maken van fouten. En dan zie je tijdens zo WK ineens de kritische journalisten, schijnbaar onder druk van de Koninginnedaghosse, ineens een hele ommezwaai maken en 'samen aan hetzelfde touwtje trekken'.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pandarus op 30-06-2014 02:53:45 ]
  maandag 30 juni 2014 @ 02:45:21 #186
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_141713184
Mexico was eigenlijk ook gevaarlijker eerste helft. Paar keer schietkansen, onze verdediging zag er niet zo goed uit als eerder in het toernooi, en begin 2de helft gewoon een mooie goal die er knap in vliegt.

Cillessen ook weer belangrijk vandaag. :)

Penalty was terecht. 1ste helft was ook 100%, maar die we kregen was ook gewoon terecht. Robben had wel een gele kaart mogen krijgen voor die schwalbe eerder.

Ik begrijp de negativiteit rondom Kuyt nooit zo (zoals in dat artikel). Ik begrijp dat het absoluut geen Bergkamp of Depay ofzo is, maar sommigen doen net alsof die jongen niets kan, terwijl die altijd en overal moeiteloos heeft aangehaakt op het hoogste niveau, steeds tot de belangrijkste spelers in een team behoort, en gewoon over een prima basistechniek beschikt, en voldoende inzicht. Nog even los uiteraard van zijn inzet enzo, want daar zijn zelfs de tegenstanders het wel over eens.

Gewoon een geweldige speler. Altijd geweest.
pi_141713189
Ach na 24 jaar weer eens een penalty op een WK. We kregen er ook al twee onterecht tegen dus nog een tegoed in de finale. :)
pi_141713252
quote:
99s.gif Op maandag 30 juni 2014 02:45 schreef Yi-Long het volgende:
Ik begrijp de negativiteit rondom Kuyt nooit zo (zoals in dat artikel).
Kuyt kan niet brengen wat een linksback moet brengen omdat hij gewoonweg geen linksback is. Als Kuyt zijn hele leven op die positie gespeeld had was hij veel beter geweest. En links zijn wil ook wat helpen. Het is dus geen kritiek op Kuyt, dat artiikel. Zelf vind ik het eigenlijk wonderbaarlijk dat hij tot nu toe overeind blijft op die positie. Het is kritiek op van Gaal. Kuyt wil spelen, net zoals elke speler. Als het moet spelen ze echt als keeper, als de coach zo gek is dat te doen.

We hebben het over 1/8ste finale op een WK. Alleen inzet is niet genoeg. Inzet geven dat kan iedereen.

En ook Verhaegh en Wijnaldum waren fouten. Hoeveel fouten mag je als trainer maken en alsnog een genie genoemd worden?
  Trouwste user 2022 maandag 30 juni 2014 @ 07:51:46 #189
7889 tong80
Spleenheup
pi_141714180
Arjen Robben heeft het met zijn optreden tegen Mexico verbruid bij Twitteraars over de hele wereld. De Nederlandse aanvaller wordt verweten om de haverklap theatraal naar de grond te gaan met als doel vrije trappen en strafschoppen te versieren. .

Arjen Robben gaat theatraal neer nadat Rafael Marquez (4) op zijn voet is gaan staan: penalty voor Nederland.De Mexicaanse verdediger Rafael Marquez ging in de extra tijd op de voet van de Nederlandse aanvaller staan, die gretig naar de grond ging. Arbiter Pedro Proença wees naar de stip en de rest is geschiedenis.

De analisten in de studio bij DirecTV, een zender die in heel Latijns Amerika het WK uitzendt, konden de duik van Robben niet waarderen. Meteen na de wedstrijd werd een foto van het hoofd van de Nederlander in de uitzending live verscheurd.

Ook bij internationale twitteraars is Robben de kop van jut. In vele 'memes' wordt 'Diving Robben' op de schop genomen.

Tegenover de NOS gaf Robben zelf toe in de eerste helft een keer zonder reden te zijn gevallen. 'Ik wil mijn excuses aanbieden. Ik maakte een schwalbe. Soms verwacht je een schop, maar ik moet dit niet doen. Echt verschrikkelijk stom.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_141714211
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:41 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]

Zeg het maar jongens.
Geen pingel. In de 1e helft had hij er wel een moeten krijgen. Ze hebben hier ruim een uur alle fragmenten in slowmotion herhaald.

Ook dom van Mexico. Die scheidsrechter krijgt in de rust ook wel mee dat hij een fout heeft gemaakt. Dan toch onhandig blijven doen in de 16. Je voet tussen de bal en de speler, dan weet je dat de kans groot is dat hij fluit. Net zoals de Vrij tegen Spanje. Dat was geen pingel, maar kom je zo in in de 16, dan weet je dat Costa valt en de scheidsrechter het vanaf zijn positie waarschijnlijk zal beoordelen als een pingel.

Mexico vroeg er ook wel een beetje om na die wissels. Ze speelden een beetje alsof de buit al binnen was. Dat is vragen om problemen.

Het moet in dit toernooi raar lopen wil Robben nog een penalty krijgen. Schwalbe moet je nooit toegeven.
pi_141714220

De Bild in Duitsland was altijd zo positief over Robben.
pi_141714294
Ze kunnen het gewoon niet hebben dat Nederland met on-Nederlands voetbal succes heeft. _O_

Arjen Robben is nog steeds de beste speler van het tournooi, ....op korte afstand gevolgd door James Rodrigues.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Trouwste user 2022 maandag 30 juni 2014 @ 08:25:18 #193
7889 tong80
Spleenheup
pi_141714357
Teamgeest en vechtlust redden Oranje. Dat concludeert de Volkskrant na de overwinning van Oranje op Mexico op het WK voetbal in Brazilië. Ook andere kranten zijn zeer te spreken over de winst en zijn vol lof over hoe het Nederlands elftal de slotminuten wist te kantelen in zijn voordeel. .

Alle dagbladen hebben hun voorpagina gevuld met grote kleurenfoto's van een uitzinnige Klaas-Jan Huntelaar, die in zijn eerste WK-minuten het beslissende goal maakte. 'Klaas boven baas!', kopt De Telegraaf die Huntelaar een 'super-sub' noemt. Ook het AD zet 'Koning Klaas' op een voetstuk. 'Huntelaar bleef ijzig kalm terwijl sommige ploeggenoten niet meer durfden te kijken.'

Dagblad Trouw komt pas in het sportkatern met het wedstrijdverslag. De krant besteedt eerst aandacht aan bondscoach Louis van Gaal, die zijn systeem na een moeizame eerste helft moest wijzigen. En met succes zo bleek. 'Met het gelijk van winnend coach kon Van Gaal daarmee de flexibiliteit van zijn spelers roemen en betogen dat hij en zij vele kanten op kunnen', analyseert Trouw.

'Toen vrijwel elk systeem was afgezworen, resteerde dankzij de geweldige teamgeest het overlevingsmechanisme, gevoegd bij de terugkeer naar aloude waarden van het Nederlandse voetbal: aanvallen, tot het einde toe, met flair en passie die rechtstreeks voortvloeit uit het voetbalhart', vat de Volkskrant het spel van Oranje samen.

Ook buitenlandse media besteden aandacht aan de moeizame overwinning van het Nederlands elftal op Mexico. 'Het WK wordt met de dag dramatischer', schrijft de Britse krant The Guardian over de twee doelpunten die Nederland in de laatste 6 minuten de overwinning brachten.

Hoewel Huntelaar Nederland naar de kwartfinales loodste, heeft vooral Robben de aandacht in het buitenland vanwege de penalty die werd gegeven omdat hij onderuit ging. 'Nederlanders winnen dramatische rally met theatrale val', kopt The New York Times. En: 'Robben, die bekend staat om te verfraaien, viel expres.'

The Guardian prijst Robben daarentegen voor zijn spel. 'Wesley Sneijder en Huntelaar scoorden, maar niemand was zo belangrijk als Arjen Robben. Hij heeft het meest gedaan om Nederland terug in het spel te krijgen.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_141714762
Ik wist niet dat de Volkskrant buitenlands was, dorpsgek dat je er bent.
pi_141714796
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 01:43 schreef Copthorne het volgende:
Ik erger me heel erg dat afgunstige buitenlandse media zeuren over de schwalbes van Robben, terwijl je niemand hoorde toen wij onterecht twee penalty's tegen kregen.

Misgunners.
Je hebt het over de media van al uitgeschakelde landen. Lachwekkend, dieptriest en kinderachtig, geen aandacht aan besteden. Sterker nog, ik hoop dat we de rest van het toernooi op dezelfde manier blijven winnen en ze van pure frustratie allemaal een aanval aan hun hartklep krijgen.
pi_141714809
Tja, had ook mijn twijfels bij die penalty (maar als ik het nu zo zie lijkt het er toch echt 1 te zijn... ook al valt hij wel heel overdreven). Maar hij had er natuurlijk al 1 moeten krijgen (en volgens mij viel hij ook nog een keer waarbij hij op de voet vd verdediger ging staan... Kan me ook nog een mogelijke handsbal herinneren uit de 1e helft in het strafschopgebied waar geen herhaling van kwam?).

Maar daar tegenover staat dat Nederland in de 2e helft Mexico van de mat heeft geblazen (respect in die omstandigheden!) en dat het eindelijk eens mee zat... Mexico eerste helft beter, Nederland de 2e. Eigenlijk had ik het idee dat Nederland het anders in de verlenging wel af zou maken ook, hoewel ik blij ben dat het niet zo ver is gekomen.

Wel grappig dat die landen nu allemaal janken over dat duiken en aanstellen terwijl dat acteren toch juist in die zuid-amerikaanse landen een item is. Maar dat zullen de emoties wel zijn ook...

Oh, en gewoon voor de derde keer achter komen en alsnog winnen he! Dat is ook klasse zeg.

[ Bericht 4% gewijzigd door m0ridin op 30-06-2014 09:22:50 ]
pi_141715578
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:15 schreef Montagui het volgende:
Ze kunnen het gewoon niet hebben dat Nederland met on-Nederlands voetbal succes heeft. _O_

Arjen Robben is nog steeds de beste speler van het tournooi, ....op korte afstand gevolgd door James Rodrigues.
Dit dus! Gewoon pure afgunst. ;(

Het zou wel mooi zijn als zaterdag een mooi potje aanvallend voetbal wordt gespeeld tegen Costa en dat we dan ook echt, met een goed saldo, winnen. En niet met weer een beetje geluk. Gewoon echt een vette match, zodat iedereen even ziet dat 'we' het wel echt kunnen! _O_
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_141715935
'Zij wél, wij niet!', kopt El Universal, verwijzend naar het succes van Costa Rica. 'Penalty de beul van Mexico', is de conclusie van de Mexicaanse krant, die tevens komt met een grote foto van Rafael Márquez en Arjen Robben en daarbij de tekst: 'Robben: "Het was geen penalty"'. De Oranje-international zou dat in het veld tegen Márquez, veroorzaker van de omstreden strafschop, hebben gezegd.

Ook Milenio legt de nadruk op de strafschop waarmee de ploeg van bondscoach Louis van Gaal op het nippertje nog een verlenging voorkwam. 'Nederland knikkert El Tri uit het WK, met een penalty.' Ook heeft het blad gevoel voor historie. Zo gaat het over 'de vloek' die op de tweede ronde rust voor Mexico, dat sinds 1986 altijd werd uitgeschakeld in de achtste finale, en over de kracht van Oranje, dat voor de zesde keer de kwartfinale bereikte. 'Mexico: volgend slachtoffer van Nederland in de tweede ronde.'

In Spanje is er medelijden met de Mexicanen. Marca kopt: 'Malditos Octavos: vervloekte achtste finales.' Volgens de Spaanse sportkrant kan het echter bijna niet anders, of Nederland wordt wereldkampioen. 'Nederland geeft een signaal af. Is dit dan eindelijk het WK waarop Oranje al zo lang heeft gewacht?' AS legt vooral de nadruk op de hoofdrol van Robben in de slotfase. 'Galavoorstelling Robben laat Mexico in tranen achter.'

Ook in de toonaangevende bladen van Duitsland, Engeland en Italië is er waardering voor het kunststukje van Oranje. 'Nederland van de hel naar de kwartfinale: de droom van Mexico spat in zes minuten uiteen', kopt Gazzetta dello Sport. 'Koningen van Nederland: Sneijder & Huntelaar de helden.' En meteen daarna een verwijzing naar hun verleden bij Internazionale en AC Milan. 'Wat zullen ze in Milaan spijt hebben…'

Klaas-Jan Huntelaar krijgt veel waardering in Duitsland, waar Kicker hem vergelijkt met Wim Kieft, die Oranje in 1988 voor uitschakeling behoedde tegen Ierland. 'Oranje-waanzin dankzij Huntelaar: matchwinner in een handomdraai.' En: 'Huntelaar in de voetsporen van Kieft?' Bild verwoordt het op geheel eigen wijze. 'Holland-waanzin. Last minute-wonder voor Nederland! Ze zaten al in het vliegtuig naar huis, maar toen waren daar Sneijder en Huntelaar.'

Dat was zonder de tactische wijzigingen van Louis van Gaal niet gebeurd, is de algemene opinie in de Britse kwaliteitskranten. Vanzelfsprekend ligt daar de inbreng van de nieuwe manager van Manchester United onder een vergrootglas. 'Klaas-Jan Huntelaar staat op om de plannen van Louis van Gaal te laten slagen', concludeert The Times. Ook The Guardian denkt dat United een goede heeft aan Van Gaal. 'De tactische meesterzet van Louis van Gaal om Robben naar de rechterflank te schuiven heeft de wedstrijd beslist.'

http://www.vi.nl/nieuws/o(...)naar-kwartfinale.htm
  maandag 30 juni 2014 @ 10:27:47 #199
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141716002
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 09:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt het over de media van al uitgeschakelde landen. Lachwekkend, dieptriest en kinderachtig, geen aandacht aan besteden. Sterker nog, ik hoop dat we de rest van het toernooi op dezelfde manier blijven winnen en ze van pure frustratie allemaal een aanval aan hun hartklep krijgen.
Dat ja, laten ze maar eens hebben wat wij al decennia lang hebben, dat gevoel van onrecht terwijl ze eigenlijk niets mogen zeggen want zo werkt het nou eenmaal in het voetbal :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_141716126
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 02:39 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Mexico kwam terecht 1-0 voor terwijl ze toch duidelijk minder kwaliteit hebben. Tactiek om zelf eerst achter te komen?

Als de tegenstander de val heeft en jij acher de bal aan rent wordt je zelf eerder moe, niet later.

Ondanks tactische blunders van van Gaal zijn 'we' tot nu toe zo ver gekomen. Alles te danken aan individuele klassen en een heleboel geluk. Maar zonder geluk win je geen WK, dus wie zal het zeggen.

Alleen genant om te zien hoe van Gaal het zelf altijd weer uit weet te leggen als zijn kwaliteit, dat maken van fouten. En dan zie je tijdens zo WK ineens de kritische journalisten, schijnbaar onder druk van de Koninginnedaghosse, ineens een hele ommezwaai maken en 'samen aan hetzelfde touwtje trekken'.
Ik geloof dat als ze vanaf het begin 4-3-3 hadden gespeeld ze compleet kapot waren gegaan. Het doelpunt van Mexico was niet gepland maar dwong wel de veranderende tactiek af en dat hebben ze knap opgepakt .
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')