SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit is mijn Duitsland jaar. Rijn en Moezel nu de bekendste stukken gedaan, in de zomer waarschijnlijk van Praag naar Berlijn fietsen. En dan zijn er nog zat andere routes die leuk lijken.
Lahn
Oder-Neisse
Mainz
Weser
Ems
Spree
etc etc.....Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Het mooie aan fietsen in Duistland is dat de wegen er veel beter zijn ivm bijvoorbeeld de Ardennen of Frankrijk.![]()
en dat duitsers respect hebben voor andere weggebruikers. Wordt er niet de naden uit je broek gereden, maar rijden auto's met een grote boog om je heen.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Klopt. Ze hebben daar veel meer respect voor de fietsers dan in NL.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:14 schreef the_critic het volgende:
en dat duitsers respect hebben voor andere weggebruikers. Wordt er niet de naden uit je broek gereden, maar rijden auto's met een grote boog om je heen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Wat lief van Knut, heeft TT voor fraue Oksel gemacht. Dit moet een handreiking zijn..Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Nou ik heb weer iets nieuw meegemaakt![]()
Ik dacht ik doe lekker rustig een rondje ringvaart. Mooi weer, weinig wind, voelde me goed. Dus go!
Na 30k sloot echt alles af. Ctrl-alt-del, alt-f4, BSOD, alles. Hartslag dropte ineens naat +/- 100 en ging gewoon NIET omhoog. Kramp in mn poten, duizelig, compleet naar de kak. Uiteraard op zo ongeveer het meest verre punt van huisDus rondje afgekapt en een héééle lange weg op standje bejaard naar huis moeten trappelen.
Ik was nog niet helemaal hersteld geloof ik
[ Bericht 0% gewijzigd door muzas op 23-06-2014 12:49:31 ]![]()
En ze maken Rennräder met een gute Preis-Leistungs-Verhältnisquote:Op maandag 23 juni 2014 12:14 schreef the_critic het volgende:
en dat duitsers respect hebben voor andere weggebruikers. Wordt er niet de naden uit je broek gereden, maar rijden auto's met een grote boog om je heen.
Mocht mijn mooie blauwe waslijnfiets ooit overlijden (wat ik niet hoop) dan wordt die misschien ook wel opgevolgd door een Germaanse postorderracer.
![]()
![]()
Ik ben 2x bij dat oktoberfest geweest. De serveersters zijn 9/10 keer kleine gezette vrouwtjes van 50+ met een norse kop. Type kogelstootster.![]()
Ja jongen. Je ziet wel dat ze erg nerveus aant rijden zijn, waarschijnlijk is dit de laatste 20km ofzo.quote:Op maandag 23 juni 2014 10:09 schreef nogeenmaarten het volgende:
Gefeliciteerd![]()
filmpje op youtube om ff mee te beleven wat die koersrijders hier op forum/14 zoal meemaken:
inCycle Onboard Camera: Tour De Suisse - Stage 5
Andere koek dan beetje toeren.![]()
Omdat we over je fietsverhalen zo snel uitgepraat zijn? Knut idem.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik zal m'n best doen voor je. Is wel 1 van m'n grootste talenten natuurlijk.![]()
Meer dan 10 euro voor een biertje ookquote:Op maandag 23 juni 2014 12:48 schreef muzas het volgende:
Ik ben 2x bij dat oktoberfest geweest. De serveersters zijn 9/10 keer kleine gezette vrouwtjes van 50+ met een norse kop. Type kogelstootster.![]()
Maar vrijwel iedere stad heeft wel zn eigen oktoberfest natuurlijk. Daar is dan weer niks mis mee.![]()
True, maar het blijven wel Duitsers hé, die Duitsers. Nooit problemen mee maar deze vier weken mot ik ze ff niet. Ja, 't zit nog steeds diep sinds 1974, toen de meesten hier waarschijnlijk nog liquid waren.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het mooie aan fietsen in Duistland is dat de wegen er veel beter zijn ivm bijvoorbeeld de Ardennen of Frankrijk.
@Patroon: je weet tog dah je geen goede voetballer hoeft te zijn geweest om toch een uitstekende coach te kunnen zijn?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ik recreer. Fietsen hoeven jullie het niet direct te noemen wat mij betreft
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Oh en die DTC heuvelrugrit zat vol met draai en keer flutweggetjes en smalle paadjes waar wandelaars en honden loslopen. Das tog nix man.![]()
Duitsland speelt nu Nederlandser dan Nederland zelfquote:Op maandag 23 juni 2014 12:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
True, maar het blijven wel Duitsers hé, die Duitsers. Nooit problemen mee maar deze vier weken mot ik ze ff niet. Ja, 't zit nog steeds diep sinds 1974, toen de meesten hier waarschijnlijk nog liquid waren.
@Patroon: je weet tog dah je geen goede voetballer hoeft te zijn geweest om toch een uitstekende coach te kunnen zijn?![]()
![]()
Toen nog niet. eerste jaar dat ik er was waren ze 8,50.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Meer dan 10 euro voor een biertje ook![]()
Is nog niet echt leuk rondjes gevenquote:Op maandag 23 juni 2014 12:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Toen nog niet. eerste jaar dat ik er was waren ze 8,50.![]()
![]()
Het is alleszins minder druk dan fietsen langs de Rottequote:Op maandag 23 juni 2014 12:54 schreef kaasplankje het volgende:
Oh en die DTC heuvelrugrit zat vol met draai en keer flutweggetjes en smalle paadjes waar wandelaars en honden loslopen. Das tog nix man.![]()
![]()
Wij evolueren, zij proberen met een achterhaalde speelstijl een doel te bereiken dat altijd wel een doel zal blijven. (Hoop ik)quote:Op maandag 23 juni 2014 12:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Duitsland speelt nu Nederlandser dan Nederland zelf2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Van mij mogen ze wel winnen. Als we over een aantal jaar de anschluss achter de rug hebben zijn al die bekers ook van ons.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wij evolueren, zij proberen met een achterhaalde speelstijl een doel te bereiken dat altijd wel een doel zal blijven. (Hoop ik)![]()
Nou amper, het is ook nogal naïef dat de toerder denkt lekker te kunnen trainen langs/door een recreatiegebied in de Randstad. Ja een herstelritje.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is alleszins minder druk dan fietsen langs de Rotte![]()
Hmm, het zal ook zijn dat ik op de Heuvelrug de drukste stukken wist te ontwijken en hier nog niet zo goed de weg weet, maar zoals dat fietspad langs de rotte, dat heb je echt nergens op de heuvelrug hoorquote:Op maandag 23 juni 2014 13:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou amper, het is ook nogal naïef dat de toerder denkt lekker te kunnen trainen langs/door een recreatiegebied in de Randstad. Ja een herstelritje.![]()
![]()
Tja op een mooie dag in het weekend loopt het er vol met zwemmers, wandelaars en hondjes. Daarom kan je beter de Hoekse Waard of de Krimpenerwaard in, of de Alblasserwaard alleen dan doe je een langere rit.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm, het zal ook zijn dat ik op de Heuvelrug de drukste stukken wist te ontwijken en hier nog niet zo goed de weg weet, maar zoals dat fietspad langs de rotte, dat heb je echt nergens op de heuvelrug hoor![]()
Moet je eens op een mooie weekenddag het fietspaadje langs de molens bij Kinderdijk oprijden. Maar daar lopen dan wel weer enorme poulaties uit jouw favoriete Aziatische land rond, dus je zult je er misschien nog niet eens aan ergeren, want Japannersquote:Op maandag 23 juni 2014 13:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm, het zal ook zijn dat ik op de Heuvelrug de drukste stukken wist te ontwijken en hier nog niet zo goed de weg weet, maar zoals dat fietspad langs de rotte, dat heb je echt nergens op de heuvelrug hoor
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Ik erger me sowieso niet snel dus dat gaat goedkomen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Moet je eens op een mooie weekenddag het fietspaadje langs de molens bij Kinderdijk oprijden. Maar daar lopen dan wel weer enorme poulaties uit jouw favoriete Aziatische land rond, dus je zult je er misschien nog niet eens aan ergeren, want Japanners
Staat wel hoog in de planning. Ben er nog nooit geweest![]()
![]()
Ja laten we alleen nog maar elkaar lieve dingen zeggen. Net als in kpd mag je ook niet zeggen dat iemand dik varken is. Daar zeggen ze tegen 10tonners dat ze een prachtig lichaam heeftquote:Op maandag 23 juni 2014 13:06 schreef kaasplankje het volgende:
Wij hebben hier gewoon een superstrenge mod nodig die al dat offtopic gezever gelijk wegpleurt. Tis geen slowchat.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:06 schreef kaasplankje het volgende:
Wij hebben hier gewoon een superstrenge mod nodig die al dat offtopic gezever gelijk wegpleurt. Tis geen slowchat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Oh. Dan mogen we vanaf nu dus ook eerlijk zijn over jouw fietsprstatie's? Ik moet van Gripper en Frommage altijd lief posten omdat je anders meteen boos word.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja laten we alleen nog maar elkaar lieve dingen zeggen. Net als in kpd mag je ook niet zeggen dat iemand dik varken is. Daar zeggen ze tegen 10tonners dat ze een prachtig lichaam heeftOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Waarheidquote:Op maandag 23 juni 2014 13:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja laten we alleen nog maar elkaar lieve dingen zeggen. Net als in kpd mag je ook niet zeggen dat iemand dik varken is. Daar zeggen ze tegen 10tonners dat ze een prachtig lichaam heeft![]()
![]()
Hongerklop?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:39 schreef muzas het volgende:
Nou ik heb weer iets nieuw meegemaakt![]()
Ik dacht ik doe lekker rustig een rondje ringvaart. Mooi weer, weinig wind, voelde me goed. Dus go!
Na 30k sloot echt alles af. Ctrl-alt-del, alt-f4, BSOD, alles. Hartslag dropte ineens naat +/- 100 en ging gewoon NIET omhoog. Kramp in mn poten, duizelig, compleet naar de kak. Uiteraard op zo ongeveer het meest verre punt van huisDus rondje afgekapt en een héééle lange weg op standje bejaard naar huis moeten trappelen.
Ik was nog niet helemaal hersteld geloof ikOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Sowieso niet. Had goed ontbeten, en dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat je na 30k al door je energie heen bent.quote:![]()
Ben licht verkouden. Wat ik zeg, denk dat t nasleep van die jjc is. Is ook niet erg. Kan niet altijd feest zijn...![]()
![]()
Ook een druk weggetje als het mooi weer is:quote:Op maandag 23 juni 2014 13:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja op een mooie dag in het weekend loopt het er vol met zwemmers, wandelaars en hondjes. Daarom kan je beter de Hoekse Waard of de Krimpenerwaard in, of de Alblasserwaard alleen dan doe je een langere rit.
Mythenquai, Zurich.
Een soort promenade langs het meer van Zurich, waar je kan fietsen, maar het is niet aan te raden. Wat je wel moet doen, als het mooi weer is, en je toch in de buurt bent, is een bakje bosbessen kopen, de Mythenqaui opdraaien, en bij de Enge Wiese of een ander strandje daar in de buurt je schoenen uitschoppen de moegefietste voetjes in het meer steken, en lekker snoepen.
Heel jong en knap vrouwelijk Zurich krijgt namelijk in het voorjaar een beetje de zomer in de bol als het zonnetje schijnt, en neemt daar een duik in bikini. Dus met een beetje fantasie, zit je daar met je fruit als een soort Olympische god, omringd door de nymphen van de Olympus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Zou kunnen hoor. Heb er niet zo veel verstand van. Maar als je al je reserve er al doorheengegooid hebt tijdens de JJC dan kan je er best tegen aan lopen lijkt mequote:Op maandag 23 juni 2014 13:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Sowieso niet. Had goed ontbeten, en dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat je na 30k al door je energie heen bent.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik vond het de afgelopen jaren alleszins meevallen in Frankrijk. In de Alpen stikt het natuurlijk van de fietsers dus ze zijn het gewend.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:14 schreef the_critic het volgende:
en dat duitsers respect hebben voor andere weggebruikers. Wordt er niet de naden uit je broek gereden, maar rijden auto's met een grote boog om je heen.
Een paar jaar terug was ik in Spanje. Ook daar hele beleefde mensen achter het stuur. Zelfs iemand die me in een afdaling inhaalde met z'n busje en voor me ging rijden en gebaarde dat ik op de bumper moest gaan rijden
Ik met mach3 achter die auto aan, zegt die gast beneden dat ik een biertje verdiend heb![]()
![]()
Klinkt alsof je inderdaad alle snelle suikers uit je spieren hebt gewrongen dit weekend, dus nu moest je lichaam ter plekke voedsel/vet/spieren gaan omzetten in brandstof. En dat proces laat geen ruimte voor prestaties.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Pas maar op dan Knut!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik neem gewoon een fietspomp mee net als JohnDDD en iedereen die in mn buurt komt en er beetje koerierhipster uit ziet krijgt een beuk.quote:![]()
Zou zo maar kunnen, net als vinnie heb ik eigenlijk ook maar weinig verstand van voeding etc. Het lijkt me alleen zo onwaarschijnlijk. Heb gister ook gewoon gegeten enzoquote:Op maandag 23 juni 2014 13:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Klinkt alsof je inderdaad alle snelle suikers uit je spieren hebt gewrongen dit weekend, dus nu moest je lichaam ter plekke voedsel/vet/spieren gaan omzetten in brandstof. En dat proces laat geen ruimte voor prestaties.En maar weinig verbrand
![]()
Enfin, volgende keer beter. Mss toch maar eens met hersteldrankjes en -ritjes gaan werken na zulke tochten. Want die was zéker voor herhaling vatbaar.![]()
Gewoon wat eten meenemen. Ik heb eigenlijk altijd wel wat bij me.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen, net als vinnie heb ik eigenlijk ook maar weinig verstand van voeding etc. Het lijkt me alleen zo onwaarschijnlijk. Heb gister ook gewoon gegeten enzoEn maar weinig verbrand
![]()
Enfin, volgende keer beter. Mss toch maar eens met hersteldrankjes en -ritjes gaan werken na zulke tochten. Want die was zéker voor herhaling vatbaar.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vanmorgen, 13 km fietsen. Ik neem dan een tros bananen, 2 appels, een heel brood en een pakje kipfilet mee. Je weet het maar nooit!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
In m'n favoriete fietsblaadje ( http://cyclistmag.co.uk/, te vinden bij de bruna, aanrader) las ik deze maand dat vet de nieuwe pasta is en de pros sinds kort vooral minder suiker en vezels inslaan.
Jullie begrijpen dat ik onmiddelijk ben overgestapt op een vetrijk dieet.![]()
Heb even naar de campagnolo zonda wielen geinformeerd die ze wel los verkopen bij rose, of dat mogelijk is. Lees ik al betere verhalen overquote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die DT Swiss wielen zijn veel te duur.
Hopmans heeft Fulcrum R3 voor 339.- Betere naaf dan de Mavics. 1594gram Shimano body
http://www.hopmansfietsgi(...)-race-wielsets-2013/
Goedkoper 139.- en goed genoeg:
http://www.bike-component(...)--Auslaufmodell.html
Sterker en 249.- met ultegra naven.
http://www.bike-component(...)atz-Modell-2014.html. Iemand ervaring met deze?
![]()
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ook een druk weggetje als het mooi weer is:
Mythenquai, Zurich.
Een soort promenade langs het meer van Zurich, waar je kan fietsen, maar het is niet aan te raden. Wat je wel moet doen, als het mooi weer is, en je toch in de buurt bent, is een bakje bosbessen kopen, de Mythenqaui opdraaien, en bij de Enge Wiese of een ander strandje daar in de buurt je schoenen uitschoppen de moegefietste voetjes in het meer steken, en lekker snoepen.
Heel jong en knap vrouwelijk Zurich krijgt namelijk in het voorjaar een beetje de zomer in de bol als het zonnetje schijnt, en neemt daar een duik in bikini. Dus met een beetje fantasie, zit je daar met je fruit als een soort Olympische god, omringd door de nymphen van de Olympus.[/zinloze discussie aan]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Olympus ligt toch niet in Zwitserland, man!
[/zinloze discussie uit]![]()
Halve topic rijdt erop. Prima wielen maar lelijk spaakpatroon.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:17 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Heb even naar de campagnolo zonda wielen geinformeerd die ze wel los verkopen bij rose, of dat mogelijk is. Lees ik al betere verhalen over. Iemand ervaring met deze?
![]()
Ik heb ze. Stuk beter dan fulcrum 5's die ik ervoor had. Ook fastfox rijd met zonda's.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:17 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Heb even naar de campagnolo zonda wielen geinformeerd die ze wel los verkopen bij rose, of dat mogelijk is. Lees ik al betere verhalen over. Iemand ervaring met deze?
Heb er geregeld 50+ mee gereden in koersen en ook 70+ in afdalingen. En ze doen het 8000 km later nog steeds als een zonnetje.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
3 mensen hebben zonda's. En het spaakpatroon is sjiek. Niet lelijk.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Halve topic rijdt erop. Prima wielen maar lelijk spaakpatroon.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Net zoals kampers de inrichting van hun woonwagen ook sjiek noemen ja.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
3 mensen hebben zonda's. En het spaakpatroon is sjiek. Niet lelijk.![]()
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ook een druk weggetje als het mooi weer is:
Mythenquai, Zurich.
Heel jong en knap vrouwelijk Zurich krijgt namelijk in het voorjaar een beetje de zomer in de bol als het zonnetje schijnt, en neemt daar een duik in bikini. Dus met een beetje fantasie, zit je daar met je fruit als een soort Olympische god, omringd door de nymphen van de Olympus.Mwah dan kun je toch beter in Central Park rondfietsen als de topless book club op pad is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.huffingtonpost(...)-nsfw_n_5267320.html2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Oke hopelijk willen ze die dan leverenquote:Op maandag 23 juni 2014 14:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Halve topic rijdt erop. Prima wielen maar lelijk spaakpatroon.. Smaken verschillen.
![]()
In het echt vond ik het absoluut niet storend, wat ik op een plaatje wel vond. En goed stijf ook die wielen. Ik heb er zondag onderweg even een kwartiertje mee gefietst. Prima wielen. Nu 299 bij Futurumshop.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
3 mensen hebben zonda's. En het spaakpatroon is sjiek. Niet lelijk.
Maar die Zonda's worden toch niet voor een Shitmanco body gemaakt dacht ik?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
quote:Op maandag 23 juni 2014 14:27 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Oke hopelijk willen ze die dan leveren. Smaken verschillen.
![]()
![]()
![]()
Volgens mij wel en anders Fulcrum R3.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In het echt vond ik het absoluut niet storend, wat ik op een plaatje wel vond. En goed stijf ook die wielen. Ik heb er zondag onderweg even een kwartiertje mee gefietst. Prima wielen. Nu 299 bij Futurumshop.
Maar die Zonda's worden toch niet voor een Shitmanco body gemaakt dacht ik?![]()
Daar kan gewoon shimano op. R3's zijn duurder, en hebben dezelfde eigenschappen. Daarom is fastfox voor zonda's gegaan.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In het echt vond ik het absoluut niet storend, wat ik op een plaatje wel vond. En goed stijf ook die wielen. Ik heb er zondag onderweg even een kwartiertje mee gefietst. Prima wielen. Nu 299 bij Futurumshop.
Maar die Zonda's worden toch niet voor een Shitmanco body gemaakt dacht ik?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wel kan in ieder geval kiezen tussen campagnolo of shimano.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar die Zonda's worden toch niet voor een Shitmanco body gemaakt dacht ik?![]()
R3 in 2014 alleen nog maar met een witte naaf dacht ik. Daarom voor een maatje een stel Zonda's besteld. En was de een niet met industriele lagers en de ander met cup en cones? Meen me dat te herinneren. Ik heb ze nog niet los gehad. Zo uit de doos en rijden.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij wel en anders Fulcrum R3.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Tja, Zurich is natuuurlijk geen NY, ik vond het al behoorlijk wild, Zwitserland heeft zo'n saai imago, ik werd gewoon helemal overrompelt!quote:Op maandag 23 juni 2014 14:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mwah dan kun je toch beter in Central Park rondfietsen als de topless book club op pad is.
http://www.huffingtonpost(...)-nsfw_n_5267320.html
Toegegeven, het was geen Copacabana. Maar ja, who cares als je net je eerste fietsvakantie er op hebt zitten, behoorlijk moe bent, en het zonnetje schijnt?Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Hadden ze bij de JJC afgelopen zaterdag ook weer opgenomen in de route (bij de 110 en 200km)quote:Op maandag 23 juni 2014 12:54 schreef kaasplankje het volgende:
Oh en die DTC heuvelrugrit zat vol met draai en keer flutweggetjes en smalle paadjes waar wandelaars en honden loslopen. Das tog nix man.
Lekker smalle paadjes met soms zand (gelukkig was het droog en reden we er 's ochtends vroeg dus nog geen tegenliggers)
Fiets wat dat betreft liever gewoon veluwe/posbank, al hadden ze in dat deel weer lusjes dwars door Arnhem gedaan om maar hoogtemeters te pakken.
Ze moeten wat om aan de 1500 hoogtemeters te komen natuurlijk, maar dan fietsen ze niet alle klimmetjes op bij de Posbank...![]()
En wat kan je beter hebben industriële lagers of cup en cones?quote:Op maandag 23 juni 2014 14:33 schreef buzz1291 het volgende:
p en cones? Meen me dat te herinneren. Ik heb ze nog niet los gehad. Zo uit de doos en rijden.Geen verstand van.
![]()
Aan de ene kant snap ik het ook wel. Die smalle fietspaadjes zijn eigenlijk de mooiste stukken op de heuvelrug. Maar natuurlijk totaal niet geschikt om grote groepen in een toertoch overheen te laten jakkeren.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:39 schreef ddx het volgende:
[..]
Hadden ze bij de JJC afgelopen zaterdag ook weer opgenomen in de route (bij de 110 en 200km)
Lekker smalle paadjes met soms zand (gelukkig was het droog en reden we er 's ochtends vroeg dus nog geen tegenliggers)
Fiets wat dat betreft liever gewoon veluwe/posbank, al hadden ze in dat deel weer lusjes dwars door Arnhem gedaan om maar hoogtemeters te pakken.
Ze moeten wat om aan de 1500 hoogtemeters te komen natuurlijk, maar dan fietsen ze niet alle klimmetjes op bij de Posbank...![]()
Cupconus is lichter en fijner af te stellen. Met regelmatig onderhoud gaan die dingen nooit stuk. Industrielagers moet je wel eens vervangen, daar kan je niks aan onderhouden. Moet wel zeggen dat ik qua soepel draaien ook wel te spreken ben over industrielagers van Fulcrum, maar die fabriek af komen, zijn aan 1 kant open dus niet goed in de regen. Los zijn ze wel te koop met dubbele dichting.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:41 schreef Matedeor het volgende:
[..]
En wat kan je beter hebben industriële lagers of cup en cones?Geen verstand van.
Tja mooi om met je MTB over te rijden, maar met mijn racefiets doe ik dan liever paar keer Amerongseberg ofzo.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Aan de ene kant snap ik het ook wel. Die smalle fietspaadjes zijn eigenlijk de mooiste stukken op de heuvelrug. Maar natuurlijk totaal niet geschikt om grote groepen in een toertoch overheen te laten jakkeren.
Italianseweg is nog wel ok trouwens.![]()
Ik vind dat op een racefiets juist fantastisch, lekker veel sturen, dwars door het bos. Pak in de zomer ook veel onverhard op de racefiets daar.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:53 schreef ddx het volgende:
[..]
Tja mooi om met je MTB over te rijden, maar met mijn racefiets doe ik dan liever paar keer Amerongseberg ofzo.
Italianseweg is nog wel ok trouwens.
Filerijden de Amerongse berg op had ik na een tijdje wel gezien.![]()
Frankrijk ook is mijn ervaring, iig het stuk waar ik geweest ben de afgelopen jaren.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:14 schreef the_critic het volgende:
en dat duitsers respect hebben voor andere weggebruikers. Wordt er niet de naden uit je broek gereden, maar rijden auto's met een grote boog om je heen.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Die bewaar ik voor thuis, ik houd van boeken.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mwah dan kun je toch beter in Central Park rondfietsen als de topless book club op pad is.
http://www.huffingtonpost(...)-nsfw_n_5267320.html![]()
Ik ben gewoon bang dat m'n collega's tieten op het scherm zien.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:10 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Die bewaar ik voor thuis, ik houd van boeken.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Komt doordat ze in Frankrijk deze verkeersregel hebben :quote:Op maandag 23 juni 2014 15:07 schreef forty-two het volgende:
[..]
Frankrijk ook is mijn ervaring, iig het stuk waar ik geweest ben de afgelopen jaren.quote:Bij het inhalen van een fietser moet een zijdelingse afstand gelaten worden van minstens 1 meter in de bebouwde kom en van minstens 1,50 meter buiten de bebouwde kom.![]()
rij jij op 25 mm bandjes dan?quote:Op maandag 23 juni 2014 15:25 schreef CyclingGirl het volgende:
deze: http://www.futurumshop.nl(...)uwband-700x25c.phtmlMetalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Dacht dat alleen dikke tourders als ik dat deden
Heb er nu bijna 2k mee gereden en ze rijden prima. Ik kan ze alleen vergelijken met Fulcrum 7 wielen, dus heb ik ook nog niet zo veel verstand van. Ze accelereren wat sneller en ze rijden iets lichter. Het is geen wereld van verschil, maar bij criteriums toch wel fijn. 'k ben er nog niet mee gevallen dus daar kan ik niets over zeggen.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:17 schreef Matedeor het volgende:
[..]
![]()
Waar blijft die zonnecellenboer? Of drukt hij zich tegenwoordig bij topics die over Duitsland gaan? Had wat vuurwerk van hem verwacht, jammer
Jawohl, hij is d'r!Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Een paard ervoor en de koets is fertig. Wat een dingquote:Op maandag 23 juni 2014 15:58 schreef Oksel het volgende:
Duitse vrouwen, uberzorgzaam.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Nou, ik heb wel eens achter hem gefietst, en een paardenreet is overdreven, maar een shetlandpony is absoluut slanker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Oksel is tegenwoordig coureur af en allround fit, dus hij post meer in Slank.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waar blijft die zonnecellenboer? Of drukt hij zich tegenwoordig bij topics die over Duitsland gaan? Had wat vuurwerk van hem verwacht, jammer![]()
Hij voelt zich er ook beter thuis, daar vinden ze die mintgroene damesfiets van 'm wel mooi.
HAHAHAHAHAHAHA![]()
![]()
M'n fietsje![]()
Van de week zijn eerste 100 km gemaakt en hopelijk snel meer.
Alleen die wielen, weet niet echt wat ik er van moet vinden![]()
![]()
Wat is er mis met die wielen dan?
Ik zou me meer druk maken om die spacertoren, de plastic schijf achter je cassette, de ringetjes op je ventielen en die verschrikkelijk afschuwelijke zadelpen. Verder ist een aardig fietsje, als je nog eens een andere stuurpen besteld zou een zwarte chiquer zijn, en zwarte kabels en zwartwitte bandjes zou ook beter smoelen.
Tot zover de kaaskritiek.![]()
Wat is er mis met de zadelpen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Welke kompjoeter is dat? Mio?quote:Op maandag 23 juni 2014 17:32 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
M'n fietsje![]()
quote:Op maandag 23 juni 2014 17:32 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
M'n fietsje![]()
Voorwiel ff omdraaien, dan heb je beide snelspanners aan een kant. Oh en een extra bidonhouder is ook wel handig als je wat langere tochtjes gaat maken.![]()
![]()
Haha goed gezien.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:50 schreef gerwinner het volgende:
[..]![]()
Voorwiel ff omdraaien, dan heb je beide snelspanners aan een kant![]()
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 23 juni 2014 18:00 schreef muzas het volgende:
Prima fietsje lijkt me. Idd wel ff zwarte stuurpen/spacers en kabels.
Afgelopen zaterdag:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ja I know. Ga ik bij 99% van de helmen hebben. Redelijk smalle bek... Dus als ik dan een kleinere (en dus smallere) maat neem dan staat ie echt 'op' mn hoofd.. Neem ik een helm die wel genoeg zakt dan zijn ze gauw te breed. Mjah, boeiend. Helmen zijn soberso lelijk. Deze zit goed.quote:![]()
Niet happen, was grapje. Ik had dat ook bij de vorige helm. (Was specialized sworks) huidige helm is stuk compacter.quote:Op maandag 23 juni 2014 18:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja I know. Ga ik bij 99% van de helmen hebben. Redelijk smalle bek... Dus als ik dan een kleinere (en dus smallere) maat neem dan staat ie echt 'op' mn hoofd.. Neem ik een helm die wel genoeg zakt dan zijn ze gauw te breed. Mjah, boeiend. Helmen zijn soberso lelijk. Deze zit goed.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Vind het wel meevallen eiks, ik zag dit weekend ook grote renners met die Giro air attack, dat dichte helmpje. Dat ziet er ook niet uit, bij een grote kerel staat een grote helm beter.quote:Op maandag 23 juni 2014 18:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja I know. Ga ik bij 99% van de helmen hebben. Redelijk smalle bek... Dus als ik dan een kleinere (en dus smallere) maat neem dan staat ie echt 'op' mn hoofd.. Neem ik een helm die wel genoeg zakt dan zijn ze gauw te breed. Mjah, boeiend. Helmen zijn soberso lelijk. Deze zit goed.![]()
Nou die kop van die zadelpen ziet er zo cheap uit, daar hebben ze toch wel iets elegantere oplossingen voor.quote:![]()
Fraaie foto man!quote:Op maandag 23 juni 2014 18:00 schreef muzas het volgende:
Afgelopen zaterdag:
[ afbeelding ]
![]()
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
handen in de beugels als je boven de 50 de berg afgaat!quote:Op maandag 23 juni 2014 18:00 schreef muzas het volgende:
Afgelopen zaterdag:
[ afbeelding ]
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Klopt, Mio 305, met cadanssensor en hartslagmeterquote:Heb al nieuwe spacers in bestelling, gaat eerst wat boven geplaatst worden en het is de bedoeling dat het uiteindelijk afgezaagd wordtquote:Op maandag 23 juni 2014 17:49 schreef Patroon het volgende:
Spacertoren waar Al qaida zijn vingers bij aflikt.Aanbevelingen voor niet te dure zadelpennen? Is een OEM ding met Bontrager logo's erop, niet eens een echte Bontrager.quote:Op maandag 23 juni 2014 18:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou die kop van die zadelpen ziet er zo cheap uit, daar hebben ze toch wel iets elegantere oplossingen voor.
Net als de wielen trouwens, ook OEM "approved by bontrager"![]()
Neem dan meteen zwarte spacers, enne zadelpen en stuurpen kan je Ritchey comp nemen, 33.- voor de zadelpen bij bikeparts4u.quote:Op maandag 23 juni 2014 19:59 schreef Andyy het volgende:
[..]
Klopt, Mio 305, met cadanssensor en hartslagmeter
[..]
Heb al nieuwe spacers in bestelling, gaat eerst wat boven geplaatst worden en het is de bedoeling dat het uiteindelijk afgezaagd wordt
[..]
Aanbevelingen voor niet te dure zadelpennen? Is een OEM ding met Bontrager logo's erop, niet eens een echte Bontrager.
Net als de wielen trouwens, ook OEM "approved by bontrager"
Ik had ooit een Trek mtb met Bontrager wielen, ze waren best oke voor zolang ze meegingen, iig niet heel slecht voor een complete fiets, dan zie je toch vaak dat er op de wielen wordt bezuinigd.![]()
Zwarte carbon spacers ook goed?quote:Op maandag 23 juni 2014 20:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Neem dan meteen zwarte spacers, enne zadelpen en stuurpen kan je Ritchey comp nemen, 33.- voor de zadelpen bij bikeparts4u.![]()
![]()
De kenner kijkt en oordeelt. Doe er je voordeel mee, ik zou zelf goed luisteren.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:19 schreef kaasplankje het volgende:
Oh en het laatste stukje rembuitenkabel bij je achterrem is te lang, die moet een mooi smooth bochtje maken. Zo duwt ze je remhoef misschien scheef ook.![]()
Tips van kaas zijn wel eckte tips. Ik heb de kenner ook nog even geraadpleegd voor een kettingbladvraag
Rondje op parkoers van rwc rotterdam vanuit stilstand in 2.15 is dat ok? Gefietst als verrassing na fietsclinic. Was zeker niet de snelste, maar kon menig dame achter mij laten![]()
![]()
Daar kan ik je ook het antwoord wel op geven: harder trappen!quote:Op maandag 23 juni 2014 20:42 schreef kanovinnie het volgende:
Tips van kaas zijn wel eckte tips. Ik heb de kenner ook nog even geraadpleegd voor een kettingbladvraag![]()
Is vast wel een Strava segment van neem ik aan?quote:Op maandag 23 juni 2014 20:43 schreef nogeenmaarten het volgende:
Rondje op parkoers van rwc rotterdam vanuit stilstand in 2.15 is dat ok?En je moet sowieso een 53 hebbenquote:Op maandag 23 juni 2014 20:45 schreef nogeenmaarten het volgende:
[kettingbladvraag]
Daar kan ik je ook het antwoord wel op geven: harder trappen!![]()
![]()
Gisteren was mijn snelste rondje (niet uit stilstand en in een groep) 2'03 om een beetje mee te vergelijken. Aan de ene kant heb je niet heel veel verloren, maar aan de andere kant was het snelste rondje ook niet de absolute snelste rondje dat gereden kan worden. Beetje lastig te zeggen of het "ok" is. Je zou elke week een tijdrit moeten doen en dan kijken of je progressie boekt.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:43 schreef nogeenmaarten het volgende:
Rondje op parkoers van rwc rotterdam vanuit stilstand in 2.15 is dat ok? Gefietst als verrassing na fietsclinic. Was zeker niet de snelste, maar kon menig dame achter mij laten![]()
De schaatsers waarmee ik die clinic deed doen het in september nog een keer voor meting progressie. Leuk om de indekkingen te horen van die gasten (en dames) toen we te horen kregen dat we nog een rondje moesten maxen :-)
2'03 is toch 12 s op een rondje, tel maar eens af ... , dat is veel! Toch wel met de binnenlus neem ik aan. Awel heb ook wel eens wat rondjes in peleton gereden bij de spartaan en dat gaat gewoon veel sneller.![]()
Pas maar eens een Bell Array of Sweep. Die zijn smaller.quote:Op maandag 23 juni 2014 18:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja I know. Ga ik bij 99% van de helmen hebben. Redelijk smalle bek... Dus als ik dan een kleinere (en dus smallere) maat neem dan staat ie echt 'op' mn hoofd.. Neem ik een helm die wel genoeg zakt dan zijn ze gauw te breed. Mjah, boeiend. Helmen zijn soberso lelijk. Deze zit goed.![]()
Heb ik gepast. Zat ik precies tussen de twee maten in, en vond ik minder lekker zitten. Heb deze helm net man.quote:Op maandag 23 juni 2014 22:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Pas maar eens een Bell Array of Sweep. Die zijn smaller.![]()
Er moet natuurlijk wel wat te beschermen zijn.quote:Op maandag 23 juni 2014 22:18 schreef muzas het volgende:
[..]
Heb ik gepast. Zat ik precies tussen de twee maten in, en vond ik minder lekker zitten. Heb deze helm net man.![]()
Wat dat betreft kan ik beter met een toque fietsen.quote:Op maandag 23 juni 2014 22:19 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Er moet natuurlijk wel wat te beschermen zijn.![]()
Ik ga trouwens in augustus een crosser met schijfremmen kopen. Dat remt echt zo geniaal. Het frameset wat ik op het oog had is er alleen nog maar als schijfremvariant.![]()
Dit is ook een prima helm, Specialized is al snel een paddestoeletjequote:Op maandag 23 juni 2014 22:18 schreef muzas het volgende:
[..]
Heb ik gepast. Zat ik precies tussen de twee maten in, en vond ik minder lekker zitten. Heb deze helm net man.![]()
![]()
Ja dat nam ik maar voor lief. Heb 'm niet op om een modeshow te lopen ofzoquote:Op maandag 23 juni 2014 22:21 schreef Tommeke het volgende:
Specialized is al snel een paddestoeletje![]()
![]()
Nee daarom. Ze zitten wel mooi inelkaar zo met die ventilatiesleuf op het voorhoofd.quote:Op maandag 23 juni 2014 22:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja dat nam ik maar voor lief. Heb 'm niet op om een modeshow te lopen ofzo![]()
Morgen met Gerrit mee t NK parcours checken of toch op de baan.. keuzes. Denk morgen op de weg, donderdag op de baan. Vrijdag naar dld, fiets mee denk ik. Mooi daar.![]()
Kan je de kabel makkelijk zelf inkorten dan?
Pen komt nog wel een keer, komt nu een front mount en andere spacers op. Ben nu eigenlijk een beetje blut nog en wil vooral veel km's erop gaan maken voor ik aan upgraden ga beginnen![]()
Nee, dat komt nogal krap en je hebt goede tools nodig. Ga anders lekker fietsen.quote:Op maandag 23 juni 2014 23:09 schreef Andyy het volgende:
Kan je de kabel makkelijk zelf inkorten dan?
Pen komt nog wel een keer, komt nu een front mount en andere spacers op. Ben nu eigenlijk een beetje blut nog en wil vooral veel km's erop gaan maken voor ik aan upgraden ga beginnen
Wat bedoel je met front mount?
[ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 24-06-2014 07:14:05 ]![]()
Maar dan wel even de voorband hermonteren, zodat de rolrichting van de band weer goed staat.quote:
Trouwens gisteren voor het eerst van m'n leven schoenplaatjes verwisselt, dat is ook helemaal niet moeilijk, viel weer mee. De plaatjes nu ietsje verder op de schoen geplaatst, want ik had het gevoel dat ze niet helemaal goed onder de ball van de voet zaten, eens zien hoe dat voelt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Je kun toch ook alleen de snelspanner aan de andere kant doen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[voorwiel omkeren]
Maar dan wel even de voorband hermonteren, zodat de rolrichting van de band weer goed staat.![]()
![]()
Dat is te makkelijkquote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:14 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Je kun toch ook alleen de snelspanner aan de andere kant doen?![]()
![]()
je kan ook gewoon enkel de snelspanner omdraaien.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Maar dan wel even de voorband hermonteren, zodat de rolrichting van de band weer goed staat.
Trouwens gisteren voor het eerst van m'n leven schoenplaatjes verwisselt, dat is ook helemaal niet moeilijk, viel weer mee. De plaatjes nu ietsje verder op de schoen geplaatst, want ik had het gevoel dat ze niet helemaal goed onder de ball van de voet zaten, eens zien hoe dat voelt.
Edit: dubbel..Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Veel te voor de hand liggend.quote:Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
|Hoe zoeken jullie op frames op marktplaats?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
heb je nou niets opgestoken de afgelopen maanden?? die zoek je op alieexpress! (en wel in hele mooie en bijzondere kleuren.... zwart of wit dus! )quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:48 schreef kanovinnie het volgende:
|Hoe zoeken jullie op frames op marktplaats?everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ja en dan rij ik op een 13 in een dozijn chinabike. Als ik er 1 ding van geleerd heb is dat die fietsen weinig gebruikt worden omdat iedereen die er 1 heeft vader word.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:50 schreef the_critic het volgende:
[..]
heb je nou niets opgestoken de afgelopen maanden?? die zoek je op alieexpress!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
jep , met een 1euro muntje draai je het dekseltje zo los (garmin)quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand wel eens t batterijtje van zn hartslagmeterband moeten vervangen?
cr2032 knoopcel , als je geen euro hebt kun je de nieuwe cel ook gebruiken om hem open te maken
[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 24-06-2014 08:59:57 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
maar waarom alleen een frame? wil je gaan overbouwen? waarom niet je eigen verkopen en gewoon een nieuwe fiets nemen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:48 schreef kanovinnie het volgende:
|Hoe zoeken jullie op frames op marktplaats?
Of complete fiets kopen, die groep weer verpatsen?
Denk dat je naar een complete fiets zoeken, makkelijker iets naar je smaak vind namelijk, dan hopen dat je net een mooi los frame vind dat juiste maat is, en aan je smaak voldoet!everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik hoef nu ala minuut nog niet te switchen. Wil er in het komende jaar/volgend jaar/dat jaar erna een keer aan beginnen. Mijn huidige fiets voldoet nog prima. Dus tijd zat om lekker te zoeken en te kijken.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:59 schreef the_critic het volgende:
[..]
maar waarom alleen een frame? wil je gaan overbouwen? waarom niet je eigen verkopen en gewoon een nieuwe fiets nemen?
Denk dat je naar een complete fiets zoeken, makkelijker iets naar je smaak vind namelijk, dan hopen dat je net een mooi los frame vind dat juiste maat is, en aan je smaak voldoet!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Bij de harstlagmeter band (van garmin) moet je de module openschroeven (4 schroefjes), dat is bij mij in ieder geval zo.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Aan de andere kant kun je met een los frame juist alles naar je smaak opbouwen en zal er bij een complete fiets altijd wel iets zijn waar je minder tevreden mee bent.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:59 schreef the_critic het volgende:
[..]
maar waarom alleen een frame? wil je gaan overbouwen? waarom niet je eigen verkopen en gewoon een nieuwe fiets nemen?
Denk dat je naar een complete fiets zoeken, makkelijker iets naar je smaak vind namelijk, dan hopen dat je net een mooi los frame vind dat juiste maat is, en aan je smaak voldoet!![]()
weet ik.. heb zelf ook een los frame en losse onderdelen gekocht en mijnneigen frame gebouwt. Daarom zeg ik ook.. koop fiets en verpats de groep als die je niet bevalt... Maar enkel op markttplaats zoeken naar een los frame, beperkt je heel erg in mijn ogen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Aan de andere kant kun je met een los frame juist alles naar je smaak opbouwen en zal er bij een complete fiets altijd wel iets zijn waar je minder tevreden mee bent.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik zou inderdaad ook op wat duitse webshops zoeken. Bikediscount heeft regelmatig framesets voor belachelijke weggeefprijzen in de aanbieding bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:32 schreef the_critic het volgende:
[..]
weet ik.. heb zelf ook een los frame en losse onderdelen gekocht en mijnneigen frame gebouwt. Daarom zeg ik ook.. koop fiets en verpats de groep als die je niet bevalt... Maar enkel op markttplaats zoeken naar een los frame, beperkt je heel erg in mijn ogen.![]()
Het is ook op marktplaats kijken. En aliexpress. En idd wat duitse sites.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Tsja, dan moet je een frame op laten sturen.... Een tweedehands frame inspecteer ik liever in levende lijve.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je gaat binnenkort op vakantie naar China dus?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:54 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja, dan moet je een frame op laten sturen.... Een tweedehands frame inspecteer ik liever in levende lijve.![]()
Eens, niks zo mooi om alles aan je fiets zelf te kiezen en op te bouwen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Aan de andere kant kun je met een los frame juist alles naar je smaak opbouwen en zal er bij een complete fiets altijd wel iets zijn waar je minder tevreden mee bent.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Daar koop ik geen tweedehands frame.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je gaat binnenkort op vakantie naar China dus?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar koop ik geen tweedehands frame.![]()
Niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Tja, je moet t zelf weten hoor. Maar Ebay te shady vinden en alibaba wel bestellen vind ik een beetje raar.quote:
Overigens zijn er zeker op de Duitse ebay een hoop kleine fietswinkels die ebay gebruiken als hun digitale verkoopkanaal.Gewoon goed te vertrouwen dus.![]()
Mooi frame. Vind alleen dat zwart/wit niet bij het groene achterin passen. En ik hoef geen Di2. MAar bedankt voor de suggestiequote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:38 schreef Stoffa het volgende:
http://www.westbrookcycle(...)ic-pack-2013-p213652
Dit wat voor je kano?
Die verkopen toch ook geen tweedehands? Ik ga niet van een consument via ebay kopen. Straks heb ik een scheur bij mijn zadelpen zitten ofzo en dan kan je net zo goed je frame weggooien.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tja, je moet t zelf weten hoor. Maar Ebay te shady vinden en alibaba wel bestellen vind ik een beetje raar.
Overigens zijn er zeker op de Duitse ebay een hoop kleine fietswinkels die ebay gebruiken als hun digitale verkoopkanaal.Gewoon goed te vertrouwen dus.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zal vast ook wel wat 2e hands bij zitten, maar hoofdzakelijk nieuwe frames tegen bodemprijzen ja. Wist niet dat het per se 2e hands moest zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die verkopen toch ook geen tweedehands? Ik ga niet van een consument via ebay kopen. Straks heb ik een scheur bij mijn zadelpen zitten ofzo en dan kan je net zo goed je frame weggooien.![]()
Sowieso hardlopersquote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hardlopers die in een volledig blinde bocht tegen het verkeer inlopen
Smerig ongesoigneerd tuig is het![]()
![]()
![]()
Knut, doe niet zo naar. Waar heb ik dat aan verdiend?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zal vast ook wel wat 2e hands bij zitten, maar hoofdzakelijk nieuwe frames tegen bodemprijzen ja. Wist niet dat het per se 2e hands moest zijn.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb m'n racefiets ook zelf opgebouwd. Ga ik bij m'n crosser ook doen. De groep die daar op zit trek ik er af, net als het stuur en stuurpen en vervang ik voor iets wat me wel bevalt![]()
![]()
Hoezo doe ik naar?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Knut, doe niet zo naar. Waar heb ik dat aan verdiend?
Het was niet zo bedoelt kusje erop.![]()
Een gegarandeerd nieuw frame met garantie bestel ik zo via internet. Een tweedehands wil ik zelf inspecteren. En effe naar Berlijn rijden voor een frame is mij te gek.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoezo doe ik naar?
Het was niet zo bedoelt kusje erop.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Gelijk even berghaintje meepakken niks mis mee.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een gegarandeerd nieuw frame met garantie bestel ik zo via internet. Een tweedehands wil ik zelf inspecteren. En effe naar Berlijn rijden voor een frame is mij te gek.![]()
Een wat?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gelijk even berghaintje meepakken niks mis mee.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Niet geweest. Wel in Weekend en nog een kroeg waar ik de naam van vergeten ben.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/BerghainOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Als knut (of patroon) iets zegt wordt het sowieso als naar ervaren. Want knut of patroon.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoezo doe ik naar?
Het was niet zo bedoelt kusje erop.
Weekend is toch in alexanderplatz in die flat? Die is ook wel leuk.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet geweest. Wel in Weekend en nog een kroeg waar ik de naam van vergeten ben.![]()
Ja. Al weet ik daar niet zo veel meer van. Het was een nogal met drank overgoten weekend.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Weekend is toch in alexanderplatz in die flat? Die is ook wel leuk.
Op dag 1 was ik samen met een vriend al bijna met 2 hoertjes meegelopen. We hadden net even teveel op, en hun decolotte was net even te diep om nog helder te denken. En a little party upstairs klonk niet verkeerd.
Toen riep een andere vriend, HET ZIJN HOEREN!!!!!!
Oepsie. Doorlopen dan maar.
Als t dit of volgend weekend een beetje goed weer is ga ik eens naar dat centrum ronde van vlaanderen. 1 van de lussen rijden, daarna wat eten en douchen daar en dan nog even museum bekijken. Iemand al eens gedaan?![]()
Bij de Ebay toko in Berlijn moet je niet zijn. 2e hands stalen frames kosten sowieso in Berlijn zowat het dubbele van elders.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een gegarandeerd nieuw frame met garantie bestel ik zo via internet. Een tweedehands wil ik zelf inspecteren. En effe naar Berlijn rijden voor een frame is mij te gek.
Ik heb al heel wat frames op Ebay gehaald, ging altijd prima. Speysideuk is ook een goede in Noord-Frankrijk.![]()
Ik noemde maar wat hoor.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:10 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Bij de Ebay toko in Berlijn moet je niet zijn. 2e hands stalen frames kosten sowieso in Berlijn zowat het dubbele van elders.
Ik heb al heel wat frames op Ebay gehaald, ging altijd prima. Speysideuk is ook een goede in Noord-Frankrijk.
En oei oei oei
http://www.westbrookcycle(...)t-black-2014-p232925
Wel eens een canyon ultimate al in excel opgebouwd met gewicht en prijzen. Met een beetje shoppen kun je die vrij makkelijk onder het UCI gewicht krijgen voor minder dan waar je zo'n instap carbon modelletje van 8.5 kilo voor krijgtquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik noemde maar wat hoor.
En oei oei oei
http://www.westbrookcycle(...)t-black-2014-p232925![]()
![]()
Idd, Berlin hipsterness is hipquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:10 schreef ultra_ivo het volgende:
2e hands stalen frames kosten sowieso in Berlijn zowat het dubbele van elders.
Ik vraag me wel eens af wat er nog voor moois op zoldertjes bij obscure fietsenmakertjes in België etc hangt
(waarschijnlijk weinig in mijn maat trouwens)
![]()
Een beetje hipster heeft zn koeriersfiets toch al weer in de wilgen gehangen om nu skateboardend de straten onveilig te makenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:22 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Idd, Berlin hipsterness is hip
Ik vraag me wel eens af wat er nog voor moois op zoldertjes bij obscure fietsenmakertjes in België etc hangt
![]()
![]()
Voordat je in Groningen ook hipsters had kwam er altijd zo'n kereltje oude barrels bij mij op het werk ophalen om te verpatsen in Berlijn.![]()
Zo goed volg ik het nietquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een beetje hipster heeft zn koeriersfiets toch al weer in de wilgen gehangen om nu skateboardend de straten onveilig te maken
Maar ik had idd ook al wel het idee dat het hele fixiegebeuren alweer wat over z'n hoogtepunt heen is.![]()
Skateboardjes en longboardjes zie je hier al een paar jaar. Zelfs Epke Zonderland beweegt zich voort op zo'n ding
Ik ging laatst bijna op m'n bek door zo'n malloot die z'n board niet onder controle had![]()
![]()
Ik word zo moe van die lui. Echt nog bijna irritanter danquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:36 schreef Tommeke het volgende:
Skateboardjes en longboardjes zie je hier al een paar jaar. Zelfs Epke Zonderland beweegt zich voort op zo'n ding
Ik ging laatst bijna op m'n bek door zo'n malloot die z'n board niet onder controle hadhardlopers die tegen het verkeer inlopen in een blinde bocht
![]()
![]()
beetje jammer van die gebogen voorvork.. :Squote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik noemde maar wat hoor.
En oei oei oei
http://www.westbrookcycle(...)t-black-2014-p232925everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik kreeg toch wel even plaatselijke verhardingsverschijnselen hiervan...
[ Bericht 28% gewijzigd door Captain_Fabulous op 24-06-2014 12:19:49 ]Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ja ik ook. Heb 'm dat ook verteldquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik word zo moe van die lui. Echt nog bijna irritanter danhardlopers die tegen het verkeer inlopen in een blinde bocht
![]()
![]()
Ik ben nu eenmaal een niet helemaal van deze tijd fietsliefhebber...Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ook voor een klassiek stalen fiets is het een lelijk ding.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ben nu eenmaal een niet helemaal van deze tijd fietsliefhebber...
Sorry.![]()
![]()
SChrijf jezelf niet teveel eer toe aub.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als knut (of patroon) iets zegt wordt het sowieso als naar ervaren. Want knut of patroon.![]()
Hoezo? Of je wijven nu betaald in de kroeg voor drank, of 50 EUR op 't nachtkastje legt. 't Blijven allemaal hoeren.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:09 schreef kanovinnie het volgende:
Op dag 1 was ik samen met een vriend al bijna met 2 hoertjes meegelopen. We hadden net even teveel op, en hun decolotte was net even te diep om nog helder te denken. En a little party upstairs klonk niet verkeerd.
Toen riep een andere vriend, HET ZIJN HOEREN!!!!!!
Oepsie. Doorlopen dan maar.![]()
Zeker duitse.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hoezo? Of je wijven nu betaald in de kroeg voor drank, of 50 EUR op 't nachtkastje legt. 't Blijven allemaal hoeren.![]()
Surlyquote:Mwa, deze is een beetje lelijk afgemonteerd, maar hij is best mooi op te bouwen hoor.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ook voor een klassiek stalen fiets is het een lelijk ding.
Sorry.
Framesetje is alleen niet super voordelig, voor dat geld is er meer leuk staal te krijgen.![]()
Die surly fatbikes zijn wel grappig. Lijkt me echt bagger fietsen thoughquote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:30 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Surly
[..]
Mwa, deze is een beetje lelijk afgemonteerd, maar hij is best mooi op te bouwen hoor.
Framesetje is alleen niet super voordelig, voor dat geld is er meer leuk staal te krijgen.![]()
![]()
Nog nooit op gereden, schijnt wel leuk te zijn. (maar wel poeptraag)
Een 29+ (Surly Krampus) is mss nog wel het beste compromis tussen XC en fatbike.![]()
Mooie kleurenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik noemde maar wat hoor.
En oei oei oei
http://www.westbrookcycle(...)t-black-2014-p232925![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De Surly Longhaul Trucker is een klassieker in de fietsvakantiewereld, pakpaard van jewelste kennelijk. Niemand zal een Surly aanschaffen voor de snelle criteriums natuurlijk
Zoveel? Sex wordt ook onbetaalbaar op die manier.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hoezo? Of je wijven nu betaald in de kroeg voor drank, of 50 EUR op 't nachtkastje legt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:27 schreef Oksel het volgende:
[..]
SChrijf jezelf niet teveel eer toe aub.
Zoeken op "frameset + merk". Voordeel van een los frame kopen is dat je niet met allemaal zooi zit die verpatst moet, en ook de totaalkosten een beetje kan spreiden.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:34 schreef kanovinnie het volgende:
Het is ook op marktplaats kijken. En aliexpress. En idd wat duitse sites.![]()
Wat een nare ondertoon weer Patty, om ons zo schuldig te laten voelen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als knut (of patroon) iets zegt wordt het sowieso als naar ervaren. Want knut of patroon.
Valt me enorm van je tegen zeg.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hoezo? Of je wijven nu betaald in de kroeg voor drank, of 50 EUR op 't nachtkastje legt. 't Blijven allemaal hoeren.![]()
Dankje, wat leuk dat je zo meeleeftquote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:08 schreef Oksel het volgende:
Ik ben blij dat dat een hoogtepunt in je leven is.![]()
![]()
Ik denk steeds dat je een vrouw bent.. Ook al staat er een mannelijk icoontjequote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:21 schreef Oksel het volgende:
Die tijd is voorbij. Mijn milf is overal weer strakker dan meeste niet-milfen.![]()
![]()
Wel dezelfde struggles met z'n gewicht.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:38 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik denk steeds dat je een vrouw bent.. Ook al staat er een mannelijk icoontje![]()
moet je doen!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het TDF forum is weer open![]()
Er staan ons weer 6 heerlijke trollweken te wachten.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wie kan me helpen met het volgende:
Wil een nieuwe achterband, deze (Grand Prix 4000S) wordt wat vierkant. Bandje bevalt goed, echter is uit de handel en vervangen door de ii versie die werkelijk peperduur is.
- Iemand een andere aanrader?
- Ik rij nu met 23mm, maar overweeg 25. Mijn wielen zijn Shimano Dura Ace 7900 C50's met een velgbreedte van 20.8mm. Gaat 25mm goed op deze velg?
- De voorband is niet vierkant. Als ik nog een gewone GP4000S kan vinden zou ik deze naar achter kunnen doen, en een nieuwe voorband erop zetten. Kent iemand een shop waar deze band nog te vinden is?![]()
Ik zou overstappen naar een heel ander bandje: vredestein fortezza. Wordt minder vierkant dan die gp's, ze slijten gewoon rondom gelijkmatig af. En betaalbaarder ook nog eens: rond de 20¤ ipv 30.Mijn foto's op Flickr!
Ik heb laatst bij bike-components.de nog de GP4000S gekocht, mss hebben ze die nog steeds.
25mm all the way(past sowieso op je velg, even kijken of je frame en vork genoeg ruimte bieden)
![]()
Sowieso een handige tip voor volgende keer om bij gp4000s je band af en toe om te wisselenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:23 schreef Stoffa het volgende:
Wie kan me helpen met het volgende:
Wil een nieuwe achterband, deze (Grand Prix 4000S) wordt wat vierkant. Bandje bevalt goed, echter is uit de handel en vervangen door de ii versie die werkelijk peperduur is.
- Iemand een andere aanrader?
- Ik rij nu met 23mm, maar overweeg 25. Mijn wielen zijn Shimano Dura Ace 7900 C50's met een velgbreedte van 20.8mm. Gaat 25mm goed op deze velg?
- De voorband is niet vierkant. Als ik nog een gewone GP4000S kan vinden zou ik deze naar achter kunnen doen, en een nieuwe voorband erop zetten. Kent iemand een shop waar deze band nog te vinden is?![]()
Ik heb nu na een paar setjes Fortezza's eens Rubino Pro's erop gelegd. Gewoon om te proberen en in een kek zwart/honing-kleurtje. Die GP4000's gaan iets langer mee dan Fortezza's maar die laatste voelen dan weer lekkerder aan op de weg en zijn zoals Gripper zegt een stukkie goedkoper.
Heb het euvel van m'n snelheidssensor opgelost trouwens. Door die scheve spaken in FR3 was het lastig die standaard meegeleverde van Garmin goed te richten. Had nog een paar staafmagneetjes maar die gleden tijdens het fietsen van m'n spaak af. Oplossing: staafmagneetjes met een tapeje om de spaak.
Kwam Niki T. nog tegen daarstraks, achter de scooter aan het trainen voor de TT van morgen vermoed ik. En een volledig rode helm, geen pan![]()
![]()
Ik doe met je mee! Heb daar ooit eens een note gekregen om dat ik Vandendert Jelle TB500 noemdequote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het TDF forum is weer open![]()
Er staan ons weer 6 heerlijke trollweken te wachten.
Verder:
Geesink
Molkema
Froome
Sky
Syntix![]()
![]()
Vlegel. Adopteer gewoon ook een renner, en post elke dag epische verhalen (die helemaal niet totaal op waarheid hoeven te berusten) over je klasbak. Dan doe je nog wat nuttigs.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik doe met je mee! Heb daar ooit eens een note gekregen om dat ik Vandendert Jelle TB500 noemdeMetalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Mag Team Skaicar wel?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik doe met je mee! Heb daar ooit eens een note gekregen om dat ik Vandendert Jelle TB500 noemde![]()
![]()
Oke oke ga ik doen chef!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Vlegel. Adopteer gewoon ook een renner, en post elke dag epische verhalen (die helemaal niet totaal op waarheid hoeven te berusten) over je klasbak. Dan doe je nog wat nuttigs.![]()
pas maar op. Ik ben mod daar.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik doe met je mee! Heb daar ooit eens een note gekregen om dat ik Vandendert Jelle TB500 noemde
Verder:
Geesink
Molkema
Froome
Sky
SyntixOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Syntixquote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik doe met je mee! Heb daar ooit eens een note gekregen om dat ik Vandendert Jelle TB500 noemde
Verder:
Geesink
Molkema
Froome
Sky
Syntix![]()
Genot.![]()
Ik denk dat jij al voor de kasseien uit de tourcrew crasht en de fokkaravaan wacht op niemand!quote:![]()
dan plaats ik een stuurslot op de jurywagen en neutraliseer tot ik er bij ben.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik denk dat jij al voor de kasseien uit de tourcrew crasht en de fokkaravaan wacht op niemand!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Waarom dat verplaatsen en niet degene die op is vervangen en degene die nog niet op is niet vervangen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:23 schreef Stoffa het volgende:
Dit gaat de eerste tour worden in 5 jaar ofzo die ik weer eens kan volgen![]()
Geen sporza dit keer, histerische commentaar van Ducrot![]()
Geen "waar is Gesink" dit jaar![]()
![]()
Waar haal je ze voor 20 euro?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:28 schreef Gripper het volgende:
Ik zou overstappen naar een heel ander bandje: vredestein fortezza. Wordt minder vierkant dan die gp's, ze slijten gewoon rondom gelijkmatig af. En betaalbaarder ook nog eens: rond de 20¤ ipv 30.![]()
Ja die stond al in m'n actieve topicsquote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Je zou het alleen al hierom doen.
TDF / Lekkere wijven in en om de Tour 2014![]()
![]()
Jij bent goed bezig, eerst die topless book club, nu dit al in je AT...Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Topless book club was niet van mij hoorquote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Jij bent goed bezig, eerst die topless book club, nu dit al in je AT...
Wel iets wat me aantrekt!![]()
@Fastfox ja dat bedacht ik me later ook inderdaad. Maar zolang er geen 4000S meer te vinden is, gaat dat feest sowieso niet door.
Bij Mantel hebben ze overigens ook deze in de aanbieding:
http://www.mantel.com/michelin-pro-4-service-course?spec[]=186
Zal wel tussen die en de Vredestein gaan uiteindelijk.![]()
Hopmans heeft ze nog voor 2 tientjes alleen 23mm, soms elders ook wel, bijv. mantel alleen de blauwe en gele.quote:
http://www.mantel.com/vredestein-fortezza-tricomp-slick?spec[]=41
Maar ze gaan eruit er is een nieuwe band voor in de plaats. Het wordt de fortezza senso all wheater ofzo, en dies wel een paar Euro duurder.
http://www.mantel.com/vre(...)l-weather?spec[]=285
Voor dat geld heb je ook een Schwalbe durano S
http://www.bikeparts4u.nl(...)-2/schwalbe-durano-s
Allebei 225 gram/120TPI dus denk dat ze elkaar qua prestaties niet veel ontlopen. Wel zwaarder dan tricomp slick fortezza's want die zijn 180gram en 220 TPI.
Anders wordt het fortezza senso superlite met 195gram en 220 TPI maar die zijn alweer 30.- Euro en voor dat geld heb je ook Vittoria evo.
[ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 24-06-2014 16:51:41 ]![]()
Ik moet diep door het stof, het was een post van Buzzz. Was ook wel iets meer voor zo'n oude snoeper.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Topless book club was niet van mij hoor
Wel iets wat me aantrekt!
http://www.huffingtonpost(...)-nsfw_n_5267320.htmlMetalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Is dit wat?quote:
http://www.chainreactionc(...)t-2012/rp-prod105394
Niet heel licht maar wel lekker sterk. En niet duur. Die 57 is CC dus 59cm lang.![]()
Ook niets mis mee. Maar dit jaar ga ik sowieso nog niets kopen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Is dit wat?
Niet heel licht maar wel lekker sterk. En niet duur. Die 57 is CC dus 59cm lang.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Best een leuk frame!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Is dit wat?
Niet heel licht maar wel lekker sterk. En niet duur. Die 57 is CC dus 59cm lang.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Welke geo moet je hebben kano, zit je lekker op die dracat? Zo ja kan je die geo aanhouden. Misschien langer of korter of hoger. Maart niet meer dan 1 of 2cm ofzo.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ook niets mis mee. Maar dit jaar ga ik sowieso nog niets kopen.![]()
Ik zit er wel prima op. Soms heb ik het idee er wat kort op te zitten. Na lang in de beugel vaak wel wat last van mijn onderrug. Zeker na veel km's. Dat ik die 200 km had gedaan was de laatste 15 min koers echt killing. Was blij dat ik effe kon staan daarnaquote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Welke geo moet je hebben kano, zit je lekker op die dracat? Zo ja kan je die geo aanhouden. Misschien langer of korter of hoger. Maart niet meer dan 1 of 2cm ofzo.
Hoe groot is je huidige frame dan?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit er wel prima op. Soms heb ik het idee er wat kort op te zitten. Na lang in de beugel vaak wel wat last van mijn onderrug. Zeker na veel km's. Dat ik die 200 km had gedaan was de laatste 15 min koers echt killing. Was blij dat ik effe kon staan daarna
lengte van de horizontale buis hart/hart
lengte vd balhoofdsbuis
lengte zitbuis H/H
En hoeveel spacers, stuurpenlengte ook.![]()
Noem jij Kano nou een simpele ragbak? Dat vind niet netjes.
Tis alleen de vraag of kano dat wil, qua gebruiksdoel zal het wel prima zijn, af en toe clubkoersje, toertochtjes en trainen in de polder. Alleen moet ie ff kijken of die geo 'm goed valt. En voor zichzelf een budget vaststellen, dat maakt het zoeken wat makkelijker. Anders kan je alles wel kopen.quote:
En mss wil hij wel liever carbon, al zit je dan in de prijsrange van 500.- wel te kijken naar een cube agree ofzo.![]()
Dat geldt natuurlijk altijd, ik doelde op die ruim anderhalve kg aluminium.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:40 schreef kaasplankje het volgende:
Alleen moet ie ff kijken of die geo 'm goed valt.![]()
Heb gemaild naar de fabrikant. Die zouden het al eens een keer wat opsturen. Heb een 60 framequote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoe groot is je huidige frame dan?
lengte van de horizontale buis hart/hart
lengte vd balhoofdsbuis
lengte zitbuis H/H
En hoeveel spacers, stuurpenlengte ook.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wat is dat nou voor onzin, kan je zelf niet meten ofzo?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb gemaild naar de fabrikant. Die zouden het al eens een keer wat opsturen. Heb een 60 frame![]()
Lui.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzin, kan je zelf niet meten ofzo?
Maar vooruit
zitbuis center-center 57 cm
zitbuis center-top 62 cm
liggende buis 56 cm
lengte stuurpen 12 cmOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Oke, best een kort frame dus hoeveel spacers heb je nu en hoe hoog is je balhoofdsbuis?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lui.
Maar vooruit
zitbuis center-center 57 cm
zitbuis center-top 62 cm
liggende buis 56 cm
lengte stuurpen 12 cm![]()
Er zit er nu nog 1 onder. Van volgens mij 0.5 cm. Ballhoofd weet ik niet, meet ik straks wel effe op.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oke, best een kort frame dus hoeveel spacers heb je nu en hoe hoog is je balhoofdsbuis?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Kan best je rugklachten verklaren, als je te kort zit krijg je daar last mee, als je te loang zit kan je niet goed bij je remgrepen als je bovenop de beugel rijd met je handen. Je hebt een 120 stuurnok dus als je een frame langer aanschaft met dezelfde hoogte balhoofd, dan kan je altijd nog een kortere stuurpen van bijv. 110 monteren.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zit er nu nog 1 onder. Van volgens mij 0.5 cm. Ballhoofd weet ik niet, meet ik straks wel effe op.![]()
![]()
Deze crosser ga ik kopen. 2015 model van Specialized. Helaas wel afgemonteerd met Shimano Sora, dus dat gaat vervangen worden door minimaal 105 of Rival van SRAM.
Ik kan ook een los frameset kopen maar dat is voor mij maar 230 euro goedkoper dan de hele fiets. Voor die 230 euro vind ik geen crank, wielen, banden (die wissel ik om met m'n huidige crosser) zadel, stuur.
Het enige wat ik hoef te doen is stuurpen, stuur, shifters en derailleurs te verkopen (ketting en cassette bewaar ik voor m'n chick haar crosser en heb van Yankee een mooi stuurtje gekocht) en daarvoor nieuwe shifters en derailleurs te kopen. En dat omzetten.
De banden gaan om m'n Empella en die verkoop ik. Al bij al kost het me in totaal dan zo'n 400 euro.![]()
Die allez is tof ja! Heb 'm bij mn FM gezien en die kleuren zijn echt wel kick.
Alleen die lasnaden zijn nog lelijker dan bij die duitse budgetkaders.![]()
Mooie fiets! Wat kost die? en ben benieuwd wat je van schijfremmen gaat vinden, ik merkte dat het matig werken van mijn froglegs er vaak voor zorgde dat ik toch net ff harder een bocht doorging, met meer remkracht had ik toch vaker geremd.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:59 schreef Tommeke het volgende:
[ afbeelding ]
Deze crosser ga ik kopen. 2015 model van Specialized. Helaas wel afgemonteerd met Shimano Sora, dus dat gaat vervangen worden door minimaal 105 of Rival van SRAM.
Ik kan ook een los frameset kopen maar dat is voor mij maar 230 euro goedkoper dan de hele fiets. Voor die 230 euro vind ik geen crank, wielen, banden (die wissel ik om met m'n huidige crosser) zadel, stuur.
Het enige wat ik hoef te doen is stuurpen, stuur, shifters en derailleurs te verkopen (ketting en cassette bewaar ik voor m'n chick haar crosser en heb van Yankee een mooi stuurtje gekocht) en daarvoor nieuwe shifters en derailleurs te kopen. En dat omzetten.
De banden gaan om m'n Empella en die verkoop ik. Al bij al kost het me in totaal dan zo'n 400 euro.eten!!!![]()
Is al helemaal uitverkocht bij Specialized. Supermooi frame! Ook echt een goed frame, licht en stijf! Wij hebben 'm nog in 56. Effectief 56,5 bovenbuis. Als ik hem crosser had gekocht had ik deze gekocht.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:03 schreef kaasplankje het volgende:
Niet slecht Tommeke, over Specialized gesproken, als ik kano was ging ik hier eens naar kijken.
[ afbeelding ]![]()
Wow. Stuurpennen en zadelpennen zijn ook nog goed aan de prijs
Normaal kost ie 1200 euro. Mij kost ie iets van 750 ofzoquote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:06 schreef janatwork het volgende:
[..]
Mooie fiets! Wat kost die? en ben benieuwd wat je van schijfremmen gaat vinden, ik merkte dat het matig werken van mijn froglegs er vaak voor zorgde dat ik toch net ff harder een bocht doorging, met meer remkracht had ik toch vaker geremd.
Ja klopt, ik merk zelf ook dat ik harder rij als m'n crosse minder goed remt haha. Anyway, we zien het wel. Ze schijnen makkelijk af te stellen te zijn!![]()
Einzwei snäppchen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:14 schreef kanovinnie het volgende:
Wow. Stuurpennen en zadelpennen zijn ook nog goed aan de prijs
Ritchey wcs ofzo.
Enne van zo'n Specialized allez moet je wellicht een 58 hebben die is 58cm lang en balhoofdsbuis van 20.5cm. Dan zit je met een 120mm pen 20mm langer dan nu en met een 110mm pen 10mm langer.![]()
Klopt wel, ik heb op een tarmac gezeten en had ook een 58 nodig. Mn giant is 58,5 lang en 18,5 bhoog. framemaat is raar want sloping.![]()
Ik wil ook een frame opbouwen.
Blijft leuk, naar al die spullen kijken... Frames, wielen, groepen, etc. Heb ondertussen 20 lievelingsfietsen ofzo![]()
![]()
Mijn volgende fiets wordt idd een Venge of een Tarmac. Vind ze beide mooi en goddelijk om op te fietsen. Denk zelf dat ik voor de Tarmac zou gaan. Dat aero is wel mooi maar ik vind zo'n Tarmac wel iets bruter.quote:![]()
Kano kan best wat sportiever; compacter en dieper zitten, kunnen we wellicht ook wat aan 't wijdbeense fietsen van 'm doen?![]()
Is gewoon een kwestie van meer (levens) ervaring, en actief twitteren, dan kom je zo nog wel eens wat verrassends tegen. En uiteraard heb ik gewoon oog voor lekkere chicks topics. Net zo goed als dat ik recreatief wielrennen ook nog altijd een leuke kijksport vind.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik moet diep door het stof, het was een post van Buzzz. Was ook wel iets meer voor zo'n oude snoeper.
http://www.huffingtonpost(...)-nsfw_n_5267320.html2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Zit je nou nog wel es op die goddelijke BMC van je? Of is het werk, reizen en aziaten aanduwen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:03 schreef buzz1291 het volgende:
Net zo goed als dat ik recreatief wielrennen ook nog altijd een leuke kijksport vind.![]()
Man, ik zit op dit moment in een restaurant van een hotel in Milaan, grafstemming. Fietsen, ja, al 1400 km dit jaar, en aziaten aanduwen.... Dan heb je echt een verkeerde indruk van me. Ik kom er regelmatig, maar er zijn zaken waar ik me verre van hou.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:04 schreef muzas het volgende:
[..]
Zit je nou nog wel es op die goddelijke BMC van je? Of is het werk, reizen en aziaten aanduwen?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Haha ja die stemming zal er vanavond niet beter op worden... Grapje man, toch mooi dat Aziatisch schoon. Al is het voor het oog![]()
![]()
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:26 schreef Leintjeuh het volgende:
tog lkkre chimi daarzo vriend zou kkhard geve 8/10
gr gr fromage![]()
![]()
Klopt, ik zou 'm voor die prijs niet kopen. Je kunt voor die prijs ook een mooie Brit kopen. Heeft toch een iets betere afwerking dan zo'n Surly Pacer.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:30 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Surly
[..]
Mwa, deze is een beetje lelijk afgemonteerd, maar hij is best mooi op te bouwen hoor.
Een jaar of wat terug heb ik zo een ongebruikt (alleen 1x opgebouwd) Bioracer frame gekocht bij Sjefke Jansen zelf.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:22 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Idd, Berlin hipsterness is hip
![]()
Zodat ik nog meer last van m'n rug krijg?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:01 schreef Oksel het volgende:
Kano kan best wat sportiever; compacter en dieper zitten, kunnen we wellicht ook wat aan 't wijdbeense fietsen van 'm doen?
Ik ben alles behalve flexibel. En wijdbeens fietsen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik vind het lastig om mij tussen de wedstrijden door te motiveren voor een intensieve training, toch doe ik het wel..maar de motivatie moet soms van ver komen... Donderdag rij ik een criterium in Bolsward en zondag, maandag en woensdag weer een 3daagse (Noorderveld-westerkwartier).
Ik heb een sneakpreview van Gripper zijn wielen gezien. Erg fraai!
[ Bericht 4% gewijzigd door Patroon op 24-06-2014 22:24:29 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
![]()
![]()
![]()
ze zijn er!
En na een hoop gevloek, want echt heel strakke combinatie, met vittoria's op deze velgen...
Ziet er best fijn uit zo!
Mijn foto's op Flickr!
Jij fietst echt lekker veel wedstrijden, respect hoor!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:15 schreef Patroon het volgende:
Ik vind het lastig om mij tussen de wedstrijden door te motiveren voor een intensieve training, toch doe ik het wel..maar de motivatie moet soms van ver komen... Donderdag rij ik een criterium in Bolsward en zondag, maandag en woensdag weer een 3daagse (Noorderveld-westerkwartier).
Ik heb een sneakpreview van Gripper zijn wielen gezien. Erg fraai!![]()
![]()
Strakke combi grip. Persoonlijk vind ik die bruine wangetjes van de banden wat minder maar dat zwart van de wielen staat de simplon erg goed.![]()
met de hele zwarte kit nu.. moeten ook de bidonhoudertjes nog ff zwart... maar verder.. ziet er goed uit!!! nicequote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:26 schreef Gripper het volgende:
![]()
![]()
ze zijn er!
[ afbeelding ]
En na een hoop gevloek, want echt heel strakke combinatie, met vittoria's op deze velgen...
[ afbeelding ]
Ziet er best fijn uit zo!
[ afbeelding ]everyone's a critic...
even you ! !![]()
inderdaad.. gele wangen is juist porno. Hoeveel mensen er bij mij al niet zijn komen vragen of ik echt op tubes rijd.. haha
juist bij full carbon is dat erg sjiek vind ik
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Tof, maar vind het er een beetje kaal uit zien op één of andere manier. Ondanks dat het zo verre van kaal isHoeveel wegen ze?
![]()
ja maakt echt af.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:30 schreef the_critic het volgende:
inderdaad.. gele wangen is juist porno. Hoeveel mensen er bij mij al niet zijn komen vragen of ik echt op tubes rijd.. haha
juist bij full carbon is dat erg sjiek vind ik
Net of staat die bovenste in de blote kont
[ Bericht 10% gewijzigd door Patroon op 24-06-2014 22:40:16 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
De ruimte tussen de onderbuis en het voorwiel bij Gripper zijn fiets valt mij nu op..vergeleken mijn fiets. Waarom kiest een framebouwer er voor om daar juist meer/minder ruimte te laten?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Juist door veel te rijden kom je in het ritme en gaat het makkelijker dan bijv 1 wedstrijd per maand.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:27 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Jij fietst echt lekker veel wedstrijden, respect hoor!Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Fuck, ben vergeten ze na te wegen om te kijken of de specs klopten en nu alles gemonteerd is ga ik het er niet meer afhalen. Maar ze zouden 1540 gram moeten zijn. Hele fiets is nu 7.1 kg met deze wielen erin.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:33 schreef Andyy het volgende:
Tof, maar vind het er een beetje kaal uit zien op één of andere manier. Ondanks dat het zo verre van kaal isHoeveel wegen ze?
Mijn foto's op Flickr!
Nou dan sluit ik m ook wel.Mijn foto's op Flickr!
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Forum Opties Forumhop: Hop naar: